jozskapetya képe

Téli tekerés

Sokat kerékpározok, de csak nem túl régóta. Leraktam az autóm, mert nem térült meg sem időben, sem pénzben. Most lesz az első alkalmam, hogy télen is kerékpárra ülök. Főleg a téli gumis oldalak érdekelnek, mert a legeslegideálisabb körülmények között szándékozom kihúzni a telet a nyeregben még havas úton is.

Ma kicsit nagyobb erővel csapódott egy sínnek az első kerekem, elszakadt a szövet, vagy micsoda, puklis lett a külsőm. Több embert megkérdeztem, egyöntetű válaszuk az volt: kuka, csere.

Néhány hete a hátsó külsőt is cseréltem, szétfaroltam ugyanis. Azonban a szerviz, ahol cserélték, nem tud mit kezdeni vele, állítólag a nagyker már nem veszi át, úgyhogy odaadják a hulladékot a vásárlóknak, hogy kezdjenek vele, amit akarnak. Rákérdeztem, hogy bele lehet-e dobni a kukába, amire az volt a válasz, hogy veszélyes hulladék, - én ezt nem tudtam, meg is lepődtem, elmondhatnátok, miért az - úgyhogy nem szabad.

Szóval, mit lehet az ilyennel kezdeni, ti tudtok valami megoldást?

Köszi

700x26c külsőm van, és szeretnék venni egy jó belső gumit bele. milyen méretben keressek hozzá? mert 700x26 belső nincs, vagy ha van is elég ritka... milyen méretű belsőt keressek, hogy passzoljon a 700x26c-os küldő kőpenyhez?

Köszi a segítséget! Szevasztok!

Először is elnézést szeretnék kérni, amiért blogbejegyzést írok egy ilyen kérdésért, de célom, hogy minél pontosabb információim legyenek.  tovább »

Találtam egy oldalon tömör bicikligumit. Elsőre jó ötletnek tűnik, de azon kívül, hogy 390gramm kicsit több mint egy átlagos külső-belső kombó én sok mindent nem tudok megállapítani róla. Milyenek lehetnek a menettulajdonságai? Van valakinek tapasztalata ilyennel?

http://www.airfreetires.com/shopping/p-92-700-x-20-daytona-time-trial-62...

Ahogy az első blogbejegyzésemben arról számot adtam, én is be szeretnék állni (vagy inkább tekerni?) a bringások táborába. Csakhogy ez nem lesz egyszerű 15 év kihagyás után. Mind a technikai felkészültségem, mind a rutinom hagy némi kívánnivalót maga után. Ebben a bejegyzésben a technikai problémákat szeretném áttekinteni, és ezek áthidalására nagyon szívesen fogadom a kommenteket, jótanácsokat.
(Ha valamit hülyén fogalmaztam meg, vagy nem a szokásos bringás szakzsargonnal éltem, akkor elnézést kérek, még nagyon zöldfülű vagyok.)

Lássuk akkor, mik az alapanyagok!  tovább »

Egy olyan dolog mellett álltam meg ma, ami elég egyértelmű kellene, hogy legyen, de mégsem az. Világosítsatok már fel!

Adott egy 28-as gumi. 25/32-es belsővel használom, a tartalék meg 28/40-es. 9 bar körül szoktam használni. Most, hogy cseréltem, az tűnik fel, hogy 5 bar körül már ugyanolyan kemény a gumi a vastagabb belsővel (ami jobban ,,felfújja'' a külsőt), mint a másikkal 9 körül. Múltkor kipróbáltam egy másik 28-as gumi alá egy 40/46-os belsőt. Elég durva...  tovább »

Sziasztok!
Vajon mitől lehet az hogy rendszeresen lejön a külsőm pereme a felniről? Ha éppen 9-10 Bar körül történik ez,akkor el is durran azonnal a belsőm. Vuelta airline felnim van,kb 2 hónapja lett füzetve. Előző külsőm egy Continental ultrasport volt. Annak jó erős pereme van, 8,5bar körül megmaradt. De 9-10 bar körül már begyászolt.  tovább »

Ma délután tekertem haza menetrend szerint a Külső-Szilágyin, mikor Káposztásmegyernél vendégem érkezett.
Kihúztam a szöget, hazatekertem, és még mindig nem ereszt. Defektvédős külső 8 bar-on. Nem rossz. Úgy látszik, tényleg nem jutott el a belsőig. Holnap még be kellene vinnie a városba, aztán megy övnek, mert azért mégis igen likas. :)

A második képen már kihúzva a lik mellett. (Bocs az ócska minőségért.)

A gumid önmagában nem tapad a jégen, ellenben a szögek segítenek, hogy ne csúszkálj össze-vissza. Az erdei ösvény, ha havas, az nem mindig jelenti azt, hogy jeges is. Ha az útvonal kevésbé használt, akkor a porhó megmaradhat és sima gumival is egészen jól járható.

Ellenben ha sokan közlekednek az utadon és letapossák azt, vagy ha a hó többször felolvadt és megfagyott, akkor kijegesedhet. Hármashatárhegy és Normafa tuti ebbe a kategóriába tartozik! Havas vagy jeges aszfalton szinte minden esetben segít a szög!  tovább »