Egy olyan dolog mellett álltam meg ma, ami elég egyértelmű kellene, hogy legyen, de mégsem az. Világosítsatok már fel!

Adott egy 28-as gumi. 25/32-es belsővel használom, a tartalék meg 28/40-es. 9 bar körül szoktam használni. Most, hogy cseréltem, az tűnik fel, hogy 5 bar körül már ugyanolyan kemény a gumi a vastagabb belsővel (ami jobban ,,felfújja'' a külsőt), mint a másikkal 9 körül. Múltkor kipróbáltam egy másik 28-as gumi alá egy 40/46-os belsőt. Elég durva...  tovább »

Honnantól szabad bringázni a 7-es főúton? Mintha a városhatárig kint lenne a hármas tábla, de nem emlékszem pontosan. Lejjebb viszont már nincs. Hol a határ? Egy csoportos túra nem egészséges, ha illegálban vonul.

Bocs a felesleges blogért, ha válaszol valaki, törlöm.

Használ valaki ilyen gumit? Sürgősen kellene vélemény róla. Hetek óta intézkedek, hogy legyen 28-622-es Continental Contactom, de nem lesz. Pontosabban van sok helyen olcsóbb, csak bunkó szélesben. 1 db 28-as ára mindenhol 6-7 ezernél indul. Közben a gumim teljesen elfogyott. Alternatívaként a Schwalbe Deltát találtam (és még hamar be is tudnám szerezni), de arról meg semmi nincs a neten. Használ valaki ilyet?

Nagyon köszi.

Ma délután tekertem haza menetrend szerint a Külső-Szilágyin, mikor Káposztásmegyernél vendégem érkezett.
Kihúztam a szöget, hazatekertem, és még mindig nem ereszt. Defektvédős külső 8 bar-on. Nem rossz. Úgy látszik, tényleg nem jutott el a belsőig. Holnap még be kellene vinnie a városba, aztán megy övnek, mert azért mégis igen likas. :)

A második képen már kihúzva a lik mellett. (Bocs az ócska minőségért.)

Nemrég volt egy ominózus tengelytörésem, ami után elhatároztam, hogy építek egy új bringát. Ez sikerült is (első ilyen akcióm, elég kevés gyakorlattal), de a kerekek cseréjére már nem futotta. Maradt a menetes agy, és vettem bele egy új tengelyt 1500 Ft-ért. Nem tűnik túl bóvlinak, az ára alapján sem. Kicseréltem, újrazsíroztam, beállítottam a megfelelő csapágyhézagot, és most veszem észre, hogy veszettül imbolyog. Fejre állítva a hajtóműre is elég rendesen átviszi. A fogassoron látszik, de nem hiszem, hogy az lenne laza.  tovább »

Egy órája kb. volt egy nagyszerű fáradásos hátsó tengelytörésem. Baleset hála Istennek nem történt, éppen kilőttem a lámpától, amikor blokk. A váltó (Shimano Tourney TX-30) alsó része (talán ezt hívják kanálnak) kicsit S alakú lett. Ami a nagyobb gondom, hogy vitte magával a papucsot is. Legalább fél centit begörbítette. És mintha a fogaskoszorú sem állna jól, de ezt majd még megnézem. Küllők megmaradtak.

Kérdésem: Mit kell ilyenkor még megnézni, cserélni?
A váltó az tuti csere.
Esélyes, hogy az agy is repedt?  tovább »

Van a gépemen egy ócska gyári hajtómű, ami a végét járja amúgy is. Le szertettem volna kapni csapágyhézag-állítás céljából (négyszögtengely). De annyira vacak szegény, hogy a leszedőt sem bírta el. Már az elején szétforgácsolódott mindkét oldalnak a menete. Hogy tudnám úgy leszedni, hogy ne tegyek kárt a csapágyban?

Új hajtóműnek a Shimano Alivio/Deore-t nézegettem. Megéri az árkülönbség, vagy itt is csak arról van szó, hogy a Deore valamivel könnyebb?  tovább »

Izzadságszagú már a szűrőm, de még nem érett meg a cserére. A maszk csomagolásán (amit buta módon kidobtam) láttam, hogy pont ecélból ki lehet főzni a filtert. De azt hiszem, hogy mást nem írt róla. Nem a kormot meg a mindenféle kipufogógáz-maradványt szeretném kiszedni belőle, azt úgysem tudom, hanem az izzadságszagot. Resprosok! Hogyan csináljam, hogy ne tegyek kárt a szűrőben? Rendesen felforralni, vagy csak 1-2 percre beledobni a forró vízbe? Egyáltalán hatásos ez?

Szükségem lenne egy olyan táskára, ami csomagtartón és háton is megállja a helyét. Hátizsákot kell hordanom a suliba, és a csomagtartóra föltéve örökké csak a gond van vele útközben. Lelóg, elcsúszik, nehéz, nagydarab, csak a gond van a lepókozásával, lógnak belőle a csatok stb. Van egy jó kis túratáskám, aminek van háton cipelős része, de annak nincsenek zsebei, és túl nagy (csak a kétoldali résszel együtt lehet felrögzíteni).  tovább »

Sziasztok!  tovább »