Találtam egy oldalon tömör bicikligumit. Elsőre jó ötletnek tűnik, de azon kívül, hogy 390gramm kicsit több mint egy átlagos külső-belső kombó én sok mindent nem tudok megállapítani róla. Milyenek lehetnek a menettulajdonságai? Van valakinek tapasztalata ilyennel?

http://www.airfreetires.com/shopping/p-92-700-x-20-daytona-time-trial-62...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
hf képe

elég keményen üthet a

elég keményen üthet a kátyúkban...

2
Zsabor képe

Azt, hogy 390 gramm, nem

Azt, hogy 390 gramm, nem hiszem el :)

"A bicikliiparból származó összes találmány közül valószínűleg egy sem annyira fontos és hasznos, mint Dr. Dunlop légtömlős gumiabroncsa.

A tömör gumiabroncsok több, mint egy évszázada elavultak, de tökfej "feltalálók" újra és újra megpróbálják visszahozni őket. Nehezek, lassúak, és ráznak. Ezen kívül nagy valószínűséggel kárt okoznak a kerékben a gyenge ütéselnyelési képességük miatt. A légtömlős gumiabroncs az egész belsőben található összes levegőt felhasználja az ütések elnyelésére, míg a szivacsos típusú "tömör" gumiabroncsok csak az ütés közvetlen környezetében található levegőt használják.

A légtömlős gumiabroncsokat időnként fel kell pumpálni, és defektet is kaphatnak, de az előnyeik ezeket a nehézségeket jelentéktelenné teszik.

A tömör gumiabroncsos megoldásokat időnként szélhámosok is felhasználják a gyanútlan befektetők rászedésére. Azt tanácsolom, hogy kerüljük el ezeket a régóta elavult megoldásokat"

http://www.sheldonbrown.com/tires.html

3
kavedavid képe

Köszönöm, ez egy

Köszönöm, ez egy határozott álláspont, én is pont attól tartok hogy vagy olyan kemény hogy szétráz, vagy túl puha ahhoz hogy ne nyeljen be abroncsig egy átlagos pesti villamossínt.

abrakadabra csiribú csiribá hókuszpókusz ákombákom

4
pata képe

A kérdést úgy lehet

A kérdést úgy lehet fordítva feltenni, hogy mi a baj a szokásos külső/belső megoldással? Az egyetlen amire gondolni tudok az a defekt, de ha felraksz egy komolyabb defektvédős külsőt akkor ezt effektíve kivéded, és még mindig sokkal jobb gördülési ellenállást és felnivédelmet kapsz mint egy tömör gumival.

5
kaszi képe

20mm szeles - ha abbol

20mm szeles - ha abbol indulunk ki hogy "minnel vekonyabb, annal kemenyebbre kell fujni", akkor a tomlos megoldast is olyan kemenyre kene fujni hogy tomornek tunne...:)

Palyan kivul tekernni vele - szerintem - hulyeseg.

Ajanlom figyelmedbe a marketing-szovegek gyongyszemet, az altalad linkelt oldalrol:

The Daytona TimeTrial tire just like its name says, is a great commuter tire.

Ez kabe azzal egyenlo mintha azt mondanak az F1 gumijuk idealis az oviba hordani a gyereket a csaladi kisautoval, es a kepen latsz egy F1 gumit...

6
Hunor képe

Az a helyzet, hogy az

Az a helyzet, hogy az abroncsok szerepe nem az út egyenletlenségeinek elnyelésére korlátozódik. Sőt. A két legfontosabb menettulajdonság a tapadás és a formatartás döntésnél. Aki pl. gagyi kivitelű nagy bütykökkel ellátott terepgumikkal próbálkozik az aszfalton, gyakran észleli hogy kanyarban a gumi "elmászik", a bringa nem engedelmeskedik, fékezni kell, hogy ne történjen baj.
Ezt városi gumik is megcsinálják ha rosszak a menettulajdonságaik. A tapadás egyrészt a gumi külső anyagától, másrészt attől függ, hogy hogy reagál a döntéskor keletkező erőkre. Ezért van különböző hálós szerkezettel erősített más anyagból a külsők oldala és futófelülete.
Ugyanzeket a tulajdonságokat tömör gumiból kivitelezni – hát, maradjunk annyiban, hogy szkeptikus vagyok ezügyben. Ha egyszer sikerül is jó megoldást találni, az valószínűleg szintén több "zónából", tehát többféle anyagból álló szerkezetű lesz, és nagyon nagyon drága.

7
Zsabor képe

Én azt nem értem, hogy a

Én azt nem értem, hogy a slick gumi vajon miért csúszik annyira, ha bedöntöm a gépet kanyarban? (na jó, végülis a TravelContact-tal is sikerült kicsúsznom, pedig az inkább szögletes profilú, és bütykök is vannak a futófelület szélén)

8
NyilasMisi képe

+1 Tegyenek az autókra

+1
Tegyenek az autókra tömör gumit.

9
kavedavid képe

Miért rosszabb a

Miért rosszabb a gördülési tulajdonsága?

abrakadabra csiribú csiribá hókuszpókusz ákombákom

10
pata képe

Ahhoz hogy megvédje a

Ahhoz hogy megvédje a felnit, nehezen összenyomhatónak kell lennie. Az ehhez használt energiának csak egy részét kapod vissza. Ez természetesen igaz a hagyományos megoldásra is, csak ott jóval kisebb a deformálódó rész.

Természetesen a gyártók azzal trükköznek, hogy "puhábbat" gyártanak, csak az nem védi úgy a felnit. Olvasd el ezt pl:
http://forums.bicycletutor.com/thread-1466.html
Kilazuló küllők, fékezésnél mozog egy kicsit a cucc, szóval horror.

11
pata képe

Sheldon Brown itt

Sheldon Brown itt részletesen tárgyalja az összenyomhatóság karakterisztikáját:
http://www.sheldonbrown.com/gloss_aa-l.html#airless

12
tatabike képe

Mit gondoltok a tömör

Mit gondoltok a tömör gumikról?

Tömören: szarok. Mármint nem én, hanem a tömör gumik...:D

Bővebben: gyerekkoromban nekem még kijutott a tömör gumis gyerekbicikliből. Akkor egy nap többet estem, mint felnőttkoromban összesen. Dunlop, a levegővel felfújt tömlő feltalálója is éppen a gyermeke miatt találta fel ezt a cuccot, mivel nem bírta a látványt, ahogy szegény kölykét rázza a tömör gumis kisbicikli.

Én hagyományos belsős gumikat használok, defektgátló folyadékkal, így a törvényszerű defektek 90%-át megúszom egy kis nyomáscsökkenéssel, vagy éppen észre sem veszem.

60-as Mali Ironman alu vázat keresek!!! Kormánycsapi+első villa feltétel, 'rajtafelejtett' nyeregcső és első átdobó előny!!!

13
Stanci képe

már kérdezni is akartam,

már kérdezni is akartam, ez a trutyi véd a felütéses defekttől is?

14
tatabike képe

A felütésestől és az

A felütésestől és az oldalirányú,illetve a felni felől keletkező defektek ellen nem véd. Ugye a centrifugális erő hatására állandóan a futófelület felé tapad belülről, a felütéses (kígyóharapás) defekt meg oldalt keletkezik a felnitől.
De mondjuk én már csináltam olyat, hogy nem a futófelületről kaptam lyukat, hanem oldalról, és leeresztett a kerék, elfektettem oldalára a bringát, a lyukkal lefelé, fújtam bele egy kis nyomást, lassan megpörgettem a kereket, és betömítette az oldalát is a belsőnek. Ezek után csak fel kellett fújni a kereket, és mehettem tovább.

60-as Mali Ironman alu vázat keresek!!! Kormánycsapi+első villa feltétel, 'rajtafelejtett' nyeregcső és első átdobó előny!!!

15
Stanci képe

nem hangzik rosszul...

nem hangzik rosszul... milyen márkát használsz?
nézegettem közben a neten is, talán ez a Slime az a legolcsóbb, de hogy jó-e... azt nem tudom.

16
tatabike képe

Én is Slime-ot használok,

Én is Slime-ot használok, A Hugóban vettem, akciós volt, 1800FT/fél liter. A Slime árul olyan belsőt is, ami előre fel van ilyennel töltve, ha presta-szeleped van, akkor érdemes inkább olyat venni, mert házilag csak a Schrader (autós) szelepbe lehet betölteni.

60-as Mali Ironman alu vázat keresek!!! Kormánycsapi+első villa feltétel, 'rajtafelejtett' nyeregcső és első átdobó előny!!!

17
stp1 képe

létezik bontható presta

létezik bontható presta is.

18
tatabike képe

Tudom, de nem az a

Tudom, de nem az a jellemző. Meg az a gond, hogy ez a Smile 6mm-ig tud tömíteni. Én megpróbáltam egy átalakítóval beletömni a prestába, de amint nyomás alá került a lötty a befecskendezéskor, máris tömítette a lyukat...:D Szóval lehet, hogy a szétszedhető prestát is betömné...
Végül úgy oldottam meg a problémát, hogy fogtam a belsőt, vágtam rá egy pár milliméteres lyukat, vettem egy 50ml-es fecskendőt a patikában (120Ft), azt teleszívtam a defektgátló löttyel, a vágott lyukon benyomtam, majd hagyományosan befoltoztam a lyukat TipTop defektjavítóval. Kicsit körülményes, de így a 800Ft-os belsőt is defektmentessé tettem, nem kellett megvenni az 1800Ft-os feltöltöttet, és a fél literes defektgátló meg 10 gumiba elég.

60-as Mali Ironman alu vázat keresek!!! Kormánycsapi+első villa feltétel, 'rajtafelejtett' nyeregcső és első átdobó előny!!!

19
Cseya képe

Én megvártam volna azzal a

Én megvártam volna azzal a belsővel egy defektet.

20
tatabike képe

:D 60-as Mali Ironman alu

:D

60-as Mali Ironman alu vázat keresek!!! Kormánycsapi+első villa feltétel, 'rajtafelejtett' nyeregcső és első átdobó előny!!!

21
Stanci képe

no igen prestám van nem

no igen prestám van nem autós, akkor a feltöltött belsőre be fogok ruházni úgy érzem...
köszi a tippet

22
kavedavid képe

Nos azt hiszem ennyi pont

Nos azt hiszem ennyi pont elég volt ahhoz, hogy ne vegyek ilyet:) köszi mindenkinek

abrakadabra csiribú csiribá hókuszpókusz ákombákom

23
Toti képe

A Mol Bubi bicikliknek tömör

A Mol Bubi bicikliknek tömör gumijuk van. Ki lehet őket próbálni.
Nekem teljesen megfelelnek azok a bringák. Persze nem kell tőle olyat várni, amire nem való. Én szeretem, hogy nem kell rajtuk a defekttől tartani.

24
pere képe

A Bubinak elég gyatra a tömör

A Bubinak elég gyatra a tömör gumija, annál sokkal jobbat lehet venni tömör gumi kategóriában.

25
Peta képe

Tudsz ilyet, ami jobb?

Tudsz ilyet, ami jobb? Konkrétan? Mert akkor azt lehetne ajánlani a bubi üzemeltetésének.

26
pere képe

Tannus a márka neve. Úgy

Tannus a márka neve. Úgy tudom, hogy a BKK ismeri, de valamiért nem azt rendelte meg.

27
Peta képe

A múltkor beszélgettem azzal

A múltkor beszélgettem azzal a kollégával, aki ezért is felel ott, azt mondta, monitorozzák a piacot, ha találnak jobbat, akkor cserélnek. Valszeg az ár/értéket nézik, és nem csak simán az értéket.

28
pere képe

Tannus a márka neve. Úgy

Tannus a márka neve. Úgy tudom, hogy a BKK ismeri, de valamiért nem azt rendelte meg.