Az EMPAMO és a KDOE levélben kérték a Főpolgármester helyettest, ne vegyenek el több közlekedési utat és több parkolót a gépjárművektől, a Rendészeti Minisztert pedig,hogy ne engedjen balesetveszélyes szabálymódosításokat a KRESZ-ben. Ne engedélyezzék a kerékpárok buszsávban,és a forgalommal szembeni haladását. A kerékpár nem alkalmas nehéz csomagszállításra,mozgássérültek - betegek közlekedésére,ráadásul szezonális jármű,így a kerékpárutak az év nagy részében kihasználatlanok,és foglalják a helyet az amúgy is túlterhelt gépjármű közlekedéstől!
Kedves levélírók, tudjátok-e, hogy
- Európában a kerékpározás újra felfedezésének lehetünk tanúi, mert sok helyen felismerték, hogy olcsó, csendes, gyors, kis helyigényű, a társadalom széles rétegeinek elérhető, és szennyezést nem okozó közlekedési eszköz.
- Egyes országokban (például Hollandiában, Dániában és Németországban) ez a felismerés már a 70-es években megtörtént; más helyeken ebben az évtizedben, az ezredfordulón következett be a szemléletváltás.
- Ezt a szemléletváltást tükrözi, hogy ma már több milliós lélekszámú nagyvárosokban is fejlesztik a kerékpáros létesítményeket és ösztönzik a lakosságot a kerékpározásra. Ilyen város például London, Párizs,Berlin, Brüsszel, vagy Bécs is.
- Megfelelő körülmények mellett az emberek nagy része szívesen közlekedik kerékpárral hétköznap is (munkába, iskolába járni, vásárolni, kikapcsolódni, …).
- Budapesten egy felmérés szerint a lakosság 40 százaléka szívesen kerékpározna, ha lenne rá lehetősége.
- Koppenhágában a fél milliós lakosság 55 százaléka jár biciklivel a munkahelyére illetve iskolába (1). A kerékpárosok hatvan százaléka télen is biciklivel közlekedik.
- Amszterdamban a 760 ezres lélekszámú lakosság fele használja naponta a kerékpárt és az városon belüli utak számának 38 százalékát biciklivel teszik meg az emberek (2).
- Idén Budapest is aláírta a “Brüsszeli kartát”, miszerint a város elősegíti és ösztönzi a kerékpározást, hogy 2020-ra a biciklivel megtett utak aránya Budapesten legalább 15 százalék legyen (3).
- Európa-szerte a leggyakoribb, a városi kerékpározást ösztönző közlekedéspolitikai intézkedések között a következők szerepelnek:
- kerékpáros úthálózat kiépítése a városi főúthálózat mentén (kerékpársávok vagy kerékpárutak formájában).
- buszsávok megnyitása a kerékpárosok számára, illetve széles busz és kerékpársávok létrehozása.
- egyirányú utcák megnyitása mindkét irányban a kerékpáros forgalom számára.
- kerékpártárolók és támaszok elhelyezése a tömegközlekedési csomópontoknál és uticéloknál.
A döntéshozók célja a kerékpározás körülményeinek javításával egyel több közlekedési lehetőséget adni az emberek kezébe, és felkínálni a közösségi közlekedés és az autóhasználat mellett egy olcsó, csendes, gyors, kis helyigényű, és tiszta közlekedési eszköz használatának lehetőségét.
******************************************************
Belegondoltál-e, amikor a torlódások és a parkolási gondok miatt aggódsz...
- ...Hogy egy kerékpár hetedannyi helyet foglal el az úton, mint egy személygépkocsi – vagyis minél többen kerékpároznak a városban, annál többen férünk el az utakon torlódások nélkül? (4)
- 1 autóparkoló helyén 8 kerékpárt lehet kényelmesen letámasztani (és 16-ot szorosan egymás mellett). Ugyanakkora parkoló területen tehát 8-szor annyi ember teheti le járművét, amennyiben az kerékpár, és nem autó.
- Egy átlagos egészségi és fizikai állapotban lévő embernek nem megerőltető 20 km/órás sebességgel tekerni. Budapesten a személygépkocsik átlagsebessége napközben a Nagykörúton ennél kisebb (5).
- Nagyon sok, hosszabb távon gyalogolni képtelen (idős, túlsúlyos, beteg) ember használja országszerte a kerékpárt, mint a számára egyetlen lehetséges közlekedési eszközt. Budapesten sem az emberek egészségi állapota, hanem a nagy személygépkocsi forgalom korlátozza elsősorban a kerékpározást.
*******************************************************
Köszönöm, hogy meghallgattál, és remélem, hogy ezentúl megértőbb leszel velem, ha az úton találkozunk. A jó hírem, hogy ebben a félévben 7 autós ismerősömet győztem meg, hogy váltson kerékpárra. Együtt így összesen 7 autóval kevesebb helyet foglalunk az úton, és ugyanennyi autóval kevesebbel kell versenyezned a parkolóhelyért.
Mindennek fényében kérlek legyél kicsit figyelmesebb irántunk, és legközelebb nyugodtan gondold meg, érdemes-e dudálnod, majd megelőznöd, ha 50 méterrel előrébb úgyis meg kell állnod. A városban tudod, legtöbbször egyforma átlagsebességgel haladunk. Még egyszer köszönöm a figyelmedet, és kellemes utat kívánok!
******************************************************
(1) http://www.kk.dk/sitecore/content/Subsites/CityOfCopenhagen/SubsiteFront...
(2) http://www.uvt.bme.hu/kerekpar/kerekparos_koncepcio_vitaanyag.pdf
(3) http://www.velo-city2009.com/charter-brussels.html












Köszi!! Nagyon
Köszi!! Nagyon jó!!!
__________________
Mert így kerek a világ.
Kedves levélírók,
Kedves levélírók, tudjátok-e, hogy
- Amszterdam harmadakkora területen terül el, harmadakkora, de teljes, 3+leállósávos körgyűrűvel? Hogy annak hossza 32 km?
- Brüsszel elkerülője körülbelül 35 km?
- Budapest körgyűrűje eddig 79 km, ha teljesen elkészül, 109 km lesz?
- ezt a távot nagyrészt 80 km/h-val szabad megtenni?
- London gyorsforgalmi úthálózata többszöröse a mienknek?
- Budapest határán alig van P+R és onnan se megfelelő a tömegközlekedés?
- a 4-es metrót ki lehetne vinni akár Budaörsig és a 2-es metrót össze lehetne kötni a Gödöllői HÉV-vel?
Köszönöm, hogy meghallgattál, és remélem, hogy ezentúl megérted, hogy miért kell küzdeni. Mindennek fényében gondold át, hogy érdemes-e ledudálni a kerékpárost, aki csak el szeretne jutni a céljához. Érdemes-e rajta elverni a port, amiatt amiről nem ő tehet. És érdemes-e komolyan venni olyan külföldi példákat, amelyek még jóindulattal se vonatkoztathatók fővárosunk infrastruktúrájára és jelenlegi helyzetére. Még egyszer köszönöm a figyelmedet, és kellemes utat kívánok!
--
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
Lehet arra várni, hogy
Lehet arra várni, hogy egyszer csak egy Budapest méretű, Budapest klímájú, Budapest domborzatú, Budapest nevű (stb.) város előremenjen, és jó példát mutasson nekünk.
Azt kéne észrevenni (neked és másoknak és döntéshozóknak), hogy külön-külön minden típusra/ méretre VAN JÓ PÉLDA. Mert sok helyen akarták, hogy úgy legyen.
Akkor nem lehet ez akkora ördöngösség! Unalmas mindig másra várni. Mi lenne, ha egyszerűen csak megcsinálnánk - együtt?
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
Mindig fogsz találni
Mindig fogsz találni kifogást, de azért Budapesten az elmúlt 20 évben csak épült körgyűrű, kiszélesítették a Hungáriát, épült 3 új híd, összesen úgy 300 milliárdért, miközben a kerékpáros közlekedés el volt felejtve, esetleg járdákat kijelöltek a számára.
Itt az ideje a kerékpározás fejlesztésének. Az igény, mint azt fent láthatod, meg is van rá.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Egytértek veled is,
Egytértek veled is, urgával is: itt az ideje végre egy tisztességes, jól átgondolt, használható kerékpáros infra fejlesztésének. Viszont tényleg nincs olyan példa, ami jobban hasonlítana Budapestre? Kis túlzással így azt is mondhatnám, hogy a Seychelle-szigeteken mennyivel jobb a levegő és tisztább a víz, biztos jól csinálnak valamit, csináljuk mi is azt.
Viszont tényleg nincs olyan
Viszont tényleg nincs olyan példa, ami jobban hasonlítana Budapestre?
Miben kell hasonlítania? (hátha találok megfelelő példát :)
Itt összeírtam egy 0 kerékpáros hagyományokkal rendelkező újonc bringás városban megtett intézkedéseket, ahol a biciklisek aránya 2000-ben pont annyi volt, mint Budapesten (1 százalék alatt). Pár év múlva már olyan intézkedéseket is meghoztak, amiket pl Koppenhágában még csak most kezdenek!
http://www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090317/bringasbarat-varos
Nekem csak annyi tűnt fel,
Nekem csak annyi tűnt fel, hogy a követendő példaként felsorolt városok (Koppenhága, Amszterdam, stb.) mind alapterületben, mind domborzatban, mind népsűrűségben alulmaradnak a mi Budapestünkhöz képest.
Így bár végtelenül boldog lennék, ha olyan infrában tudnék bringázni, mint Koppenhágában (sőt, amitől még messzebb vagyunk: hogy a városlakók annyira elfogadjanak minket, bringásokat, mint ott) attól tartok, hogy a csalóka példákat kiszúrják a laikusok, másrészt a mi eltérő viszonyaink miatt esetleg nem alkalmazhatók a kint működő megoldások nálunk.
(Például egy ismerősöm is szívesen járna bringával dolgozni, ha nem kellene ehhez minden nap felmászni egy hegyre Budán. Azaz a budai domborzat miatt például nálunk nagyobb szükség lenne arra, hogy lehessen kerékpárt szállítani a buszokon.)
Jó bonyolultan írtam le azt, amire gondolok, de remélem, azért érthető voltam.
Ha a budai hegyekben nehéz
Ha a budai hegyekben nehéz a bringás közlekedés, akkor végülis minek erőlködjünk a Nagykörúton, igaz? ;)
A buszon való bringaszállítás pedig tőlünk nyugatabbra rengeteg helyen megoldott, nem nagy dolog. De tekintve a város hozzáállását a bringás ügyekhez, valamint a BKV rémes állapotát, szerintem nem ez az első ügy, amit meg kéne oldanunk.
Zsoltee
Koppenhága népsűrűsége
Koppenhága népsűrűsége a budapesti duplája. Valami 3200/4800 fő/km2 az arány.
Budapest pedig egyáltalán nem hegyes, illetve van hegye, de ott a lakosságának kb. 5%-a lakik, nincs rajta érdemleges irodablokk, és minimális az átmenőforgalma, mivel a város szélén van. Tudom hogy ez az ismerősödet nem vígasztalja, de neki azt üzenem, hogy irigylem a reggeli gurulásáért. :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
tényleg nincs olyan példa,
tényleg nincs olyan példa, ami jobban hasonlítana Budapestre?
Kíváncsi vagyok, hogy Koppenhága előtt milyen példa lebegett ;)
Az is érdekes,hogy a hazai
Az is érdekes,hogy a hazai vidéki városokról is tökéletesen elfeledkeznek,pedig ott tényleg hagyományos közlekedési mód a kerékpározás. Ráadásul lehet a belterület kisebb,de a külterülettel együtt már jelentős méretűek.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Az amszterdami
Az amszterdami agglomeráció akkora, mint a budapesti. Bécs szerkezete és sajátosságai hasonlóak Budapestéhez. Még a portlandi agglomeráció is akkora, mint a budapesti. A koppenhágai konurbáció 1.7 millió lakosával tényleg elmarad Budapest mögött. Vicces módon a Koppenhágai konurbáció népessége és területe is nagyjából megegyezik Budapest közigazgatási határain belüli területével és népességével (Bp-Khg kon. 1 712 210 vs 1,700,000; 525,16 km² vs. 570 km².)
Párizs némileg talán még nagyobb is Budapestnél, ha nem történt valami tegnap óta. A londoni centrum sem panaszkodhat.
"-ezt a távot nagyrészt 80
"-ezt a távot nagyrészt 80 km/h-val szabad megtenni?"
ROFL
Már az ókor filozófusai is sokat molyoltak a "lehet" és a "szabad" komplex viszonyáról. A körúton is "szabad" ötvennel menni hétfőn délután ötkort...
Ádám
Khm... Ókoriak? Kik? Én az
Khm... Ókoriak? Kik? Én az újkoriakról tudok.
Örömmel látom, Redsoil, hogy visszatértél a cm-re. Örömmel jelentem, hogy én is. :-)
===
bácsi a biciklin
Ha meg azt írom, hogy
Ha meg azt írom, hogy 80-nal _lehet_ menni rajta, akkor meg valaki abba köt bele, hogy lehet ott 130-cal is menni. Csak nem szabad.
Másrészt, ha 80-nal sem lehet rajta menni, az még cikibb. 79 km dugóban, mert nincs meg a déli szakasz teljesen... LOL. És még így kerülje meg az ember a várost a körgyűrűn, mi?:D
Btw, te is a kurzusomra jársz?
--
Prof. dr. Shag Beckur
Tanszékvezető egyetemi tanár
Trollképző Egyetem
Szkepticizmus Tanszék
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
Az iskolán kivüli
Az iskolán kivüli képzési formákat preferálom. A varost akkor kerülik majd kőrgyürün, ha erre kényszeritik őket, és a tranzitforgalmat kitiltják, sulyos birságok terhe mellett. Addig csak szétbasztunk egy rakás erdöt, kurva drágán. Ettől még szvsz a belvárost le kéne-lehetne zárni.
Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________
"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."
Én nagyon szívesen
Én nagyon szívesen kerülöm, kerülném a várost az M0-on, ha nem lenne minden második nap baleset több órás kényszerpihivel és ha megyek a külsőben 80 tempomattal, akkor nem tolnának le a kamionok.
--
Prof. dr. Shag Beckur
Tanszékvezető egyetemi tanár
Trollképző Egyetem
Szkepticizmus Tanszék
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
Ezért mondom, hogy rohadt
Ezért mondom, hogy rohadt drága erdöszétcseszés.
Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________
"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."
A szó amit keresel:
A szó amit keresel: tehermentesítés.
--
Prof. dr. Shag Beckur
Tanszékvezető egyetemi tanár
Trollképző Egyetem
Szkepticizmus Tanszék
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
Aminek egyetlen módja,
Aminek egyetlen módja, irdatlan drágán, rettenet korrupcióval Európa diplomás erdőket szétcseszni. Hogy utána is ugyanúgy áljanak a kamionok a Hungárián. A kurva anyját Stephensonnak, hogy nem találta fel a mozdonyt!
Persze, ehhez a fejlődésnek radikálisan más irányára lenne szükség, ez nem társadalmi realitás. A társadalmi realitás az, hogy az uralkodó szélirányban levő, Budapest tüdejét jelentő erdőket szétkúrjuk, miközben a körutakon ugyanúgy áll a forgalom, mint azelött. És van, aki ezt "fejlődésnek" nevezi...
Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________
"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."
http://www.streetfilms.org/ar
http://www.streetfilms.org/archives/the-pedestrian-crush-on-34th-7th-ave...
"The reason it's so crowded here is not because there's not enough space, it's because we give all of our space to the least spatially-efficient form of transportation available."
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
A cél az ÉLHETŐ város.
A cél az ÉLHETŐ város. Nyilván nincs még egy Budapest,de vannak példák. Az okos ember más kárán tanul,de láthatólag nálunk ez nem megy.
"Ha olyasmi teszel, amiről biztosan tudod, hogy mindenki helyesli,valaki biztos ellenezni fogja." :P
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
+1: Koppenhága
+1: Koppenhága népsűrűsége egyharmadával kisebb, mint Budapesté. És bár nem félmillióan, hanem kétszer annyian, kicsivel többen, mint egymillióan laknak ott (forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Koppenhága), így is jóval kevesebb embernek kell ugyanakkora területen elférnie egymás mellett.
a városhatáron belül
a városhatáron belül 521,397 lakost tartanak nyilván. (07-01-2009). A biciklis adatok rájuk vonatkoznak, így nem írhattam 1 milliót, bár a földrajzi értelemben vett város valóban kiterjedtebb (az egy megyényi területet elfoglaló koppenhágai agglomerációban pedig kb annyian laknak, mint Bp-en)
Jogos, a magyar wiki
Jogos, a magyar wiki pontatlan ilyen szempontból, de ha az agglomerációt is hozzávesszük, megint csak több közlekedő van nálunk, mint ott.
Attól függ, hol húzzuk
Attól függ, hol húzzuk meg az agglomeráció határait. Meghatározhatjuk a kiterjedését pl a városba ingázó népesség aránya szerint.
A koppenhágai agglomerációt 2,3 milliósra becsülik, ha minden terület beletartozik, ahonnan a lakosság legalább 10 százaléka Koppenhágába jár dolgozni.
Nem tudom, a budapestire ilyen meghatározással mekkora népesség jönne ki.
Kifogásokat találni mindig
Kifogásokat találni mindig lehet.
Amerikai főnökömtől tanultam: nem érdekelnek a kifogások, hogy MIÉRT nem lehet megcsinálni. Az érdekel, hogy HOGYAN fogod megcsinálni.
+1 - Zsurmi
+1
-
Zsurmi
A hogyan az eddig is
A hogyan az eddig is nyilvánvaló volt. Rendes M0, elővárosi tömegközlekedés fejlesztése, 4-es metró ki Budaörsre, P+R, B+R, Gödöllői HÉV összekötése 2-es metróval, stb.
--
Prof. dr. Shag Beckur
Tanszékvezető egyetemi tanár
Trollképző Egyetem
Szkepticizmus Tanszék
Le a lusta bringgásokkal! Ha nem akarsz BKV-zni, állj meg a pirosnál!
Az mind helyes. De a CM nem
Az mind helyes. De a CM nem tud M0-t, P+R-t és négyes metrót építeni, tömegközlekedést fejleszteni. A CM mit tud csinálni? Összefogni azokat, akik kerékpározni szeretnének (mert ez a legcélszerűbb számukra) és példát mutat, hogy így is lehet, valamint az érdekeiket segít képviselni.
+1!:) _______________________
+1!:)
_________________________
World Visitor and Rider from Budafok-Tétény :)
/KTM S-Formula, Narancs bukó, narancs-barna táska, barna szemüveg/
+2 - - - - - Ha a metrón
+2
- - - - -
Ha a metrón Nightwisht énekelek, mindenki bolondnak néz. Ha bicajozom, akkor is. Az a jó a kerékpározásban, hogy nyugodtan énekelhetek közben Nightwisht, emiatt nem leszek hülyébbnek nézve.
Nagyon jók ezek az
Nagyon jók ezek az irodalmak.
- - - - -
Ha a metrón Nightwisht énekelek, mindenki bolondnak néz. Ha bicajozom, akkor is. Az a jó a kerékpározásban, hogy nyugodtan énekelhetek közben Nightwisht, emiatt nem leszek hülyébbnek nézve.
Tök jó, kár ,hogy akinek
Tök jó, kár ,hogy akinek szól, nem fogja elolvasni. De azért reménykedek, hátha...
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
Es ha naponta egy mondatot
Es ha naponta egy mondatot kuldunk neki MTI-n keresztul?
atomboy
Annyi kiegészítést talán
Annyi kiegészítést talán (bár ez néhány kerékpárosnak is üzenem). Kérlek vigyázz a gyalogosra különösen a zebrán,mert mindenki lehet gyalogos.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Nem olvastam végig az
Nem olvastam végig az egészet, de szemet szúrt az alábbi elírás. Koppenhága lakosságszáma nem fél millió, hanem 1,26 millió.
http://www.ambbudapest.um.dk/hu/menu/InfoDenmark/F%C3%B6ldrajz+%C3%A9s+L...
igen, a nagy Koppenhágáé,
igen, a nagy Koppenhágáé, de a biciklis adatok nem arra, hanem Koppenhága községére (Københavns Kommune)-ra vonatkoznak, ahol kb 500 ezren laknak, lásd alabb:
Copenhagen municipality (Danish: Københavns Kommune) is the largest of the municipalities making up the city of Copenhagen. It lies at the center of Copenhagen and contains the old historic city. The municipality covers 91.3 km² (88.25km² of which is land), and has a population of 518,550 (2009).
De valóban, félreérthető az elnevezés, és a dánok sem egyszerűsítik:
http://en.wikipedia.org/wiki/Copenhagen
Hát szeretnénk ha ez
Hát szeretnénk ha ez tényleg így lenne. Bízzunk benne és hirdessük az igét.
Bár a magyar sajnos nehezen tanul és valamiért mocskosul kényelmes. Lefelé is mozgólépcsőn megy, 5fokos emelkedőn sem hajlandó egy tapodtat sem menni hisz viszi őt a mozgójárda az árkádban és telefonon is hangtárcsázik headsettel mert fontos a mobildesigne de had ne vegye már elő mert meg kell nyomni 3 gombot(totális The Jetsons feeling). 50 méter gyalog már maratonnak számít még a csinosabbaknak és az "edzettebbeknek" is.
Lényeg, hogy a cigi, meki műköröm, kondibérlet és az autó meglegyen.
Hát nem kis fába akarjuk vágni apró fejszénket de remélem eredmény is mutatkozik valamikor a nem túl távoli jövőben.
Csak szemléltetés képen kellene egy versenyt rendezni az autósok és bringások között délután 2 és 4 között, mondjuk az Örs és Mátyásföld között vagy a Ferenciek tere és a keleti között......na ki ér oda hamarabb?
Gyorsabb vagyok és még kalóriát is égettem + spóroltam a benzin árán és a kondibérlet is stornó.
Jaj de szép is volna!
------------------------------------------
Soul of a New Breed
jól összeszedted! :)
jól összeszedted! :)
kurvajó! lehet linkelni
kurvajó! lehet linkelni wiwre, fészbúkra...
--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]