Ha döntéshozó lennél, hogyan népszerűsítenéd a kerékpározást? Szerinted mi a legfontosabb? Min változtatnál sürgősen?

Én ellátogatnék egy bringásbarát városba, és lemásolnám a jól működő intézkedéseket.

Kezdetnek például a brüsszelieket.

Ahol a döntéshozók így szeretnék bringára ültetni a népet:

********************************************************
1) Minden egyirányú utcát megnyitottak a kerékpárosoknak mindkét irányba.

2) A lámpás kereszteződéseket ellátták biciklis rajt zónákkal

3) Nagyobb utakra kerékpársávot tettek.

4) Ha nem fért sáv, akkor kerékpáros jeleket (“minden út bringaút!”).

5) A nagyobb tömegközlekedési megállókba biciklitárolókat telepítettek...

6) ...csakúgy, mint a forgalmasabb intézmények elé.

7) Egy évben egyszer LEZÁRJÁK a TELJES VÁROST az autók elől,

8) és tavasszal egyszer a belvárost.

9) Az egyik legnagyobb közparkban kerékpáros majálist szerveznek,

10) és hatalmas kerékpáros felvonulást lezárt autópályákon át a városba.

11) A hivatalba kerékpározás költségeit térítheti a munkaadó.

12) A “gyengébb” közlekedőt védi a KRESZ…

13) ...és két biciklista szabályosan tekerhet a városban egymás mellett.

14) A belvárost telerakták bérelhető (KÖZ-) biciklikkel.

15) Évente egyszer kiadnak egy friss kerékpáros térképet

16) és szakembereknek a legújabb kézikönyveket.

17) A főváros kerékpáros honlapot üzemeltet...

18) ... és erősen támogatja kerékpáros civil szervezeteket.

19) Tovább is van, mondjam még?...

Idén Brüsszelben lesz a legnagyobb nemzetközi kerékpáros konferencia, a

Velo-City (Brüsszel 2009 május 12-15)

***************************************************************************

A sajtó, a tv-műsorok rendszeresen foglalkoznak a kerékpározás témájával, és MINDIG pozitív hangnemben.. Csakúgy, mint a döntéshozók. Vajon miért? (1)
Mindez nem egy biciklis paradicsomban történik, hanem egy olyan helyen, ahol 2000-ben még hülyének nézték a kerékpárost. Aki ritkább volt, mint a fehér holló.

Ma már a bicikliseket segíti a város. És ők meg is jelentek a terepen...(2). Bár az dimbes-dombos (3) és átlag minden ötödik napon esik. A gépjárműforgalom pedig még mindig elképesztő (ennek ellenére senki nem járdázik).

Brüsszelben, ha lassan is, de másznak ki az árokból, ahová a „mindent az autóknak” politikával estek.
Verejtékes munka, nehezebb, mint csákánnyal felmenni egy havas leejtőn (4).

De tudják, hogy nincs más választásuk!

****************************************************************************

(1) a helyes megfejtést beküldő parlamenti / önrkormányzati képviselők között brüsszeli városnézést
sorsolunk ki

(2) a mindennap kerekezők a lakosság 5 százalékát teszik ki. A jó hír: ugyanezekkel az intézkedésekkel Budapesten 15-20 százalékot lehetne elérni

(3) a térképen rózsaszínnel jelölték a 2-5 százalékos emelkedőket, pirossal, az 5 százaléknál nagyobbakat

(4) (© Ders ;)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
László János képe

Ezt az összeállítást

Ezt az összeállítást engedelmeddel felhasználom! Kösz.

János

2
urga képe

nyugodtan! :)

nyugodtan! :)

3
hf képe

Hát... mi sem kérünk

Hát... mi sem kérünk többet. Egyre inkább az a véleményem, hogy nem értem miért nem adják meg nekünk amit kérünk, mikor olyan egyszerű! Egyszerű és olcsó!

urga, nagyon jó ez az összeállítás! Köszi! Mi a forrása?

hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!

4
urga képe

"Mi a

"Mi a forrása?"

Brüsszelben élek, és ez (volt) a szakmám. Ha lesz időm, mindenről írok bővebben. Meg küldök hivatkozásokat, képeket.

5
hf képe

Tehát saját munka? Minden

Tehát saját munka? Minden elismerésem!

hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!

6
zso-fi képe

várjuk:) szép munka,

várjuk:)
szép munka, köszönjük:)

7
aghla képe

Ez a sok csoda Brüsszel

Ez a sok csoda Brüsszel városra, vagy a Brüsszel Fővárosi Régió egészére igaz?

8
urga képe

a fővárosra (Région de

a fővárosra (Région de Bruxelles Capitale, 19 kerülettel) (kivétel a közbiciklik, azok egyelőre csak a belvárosban működnek, de most tervezik bővíteni az egész városra).

A biciklis ügyet a főváros (brüsszeli kormány és közlekedési miniszter) hajtja leginkább, a kerületek nem mindig ennyire lelkesek, és van, ahol inkább kerékkötők. De állami szinten is kedvező a hozzáállás (lásd KRESZ, vagy a lehetőség, miszerint a munkaadó térítheti a bringával való munkába járás költségei egy részét).

9
Hotyhogy képe

A múltkor véletlen

A múltkor véletlen lyukadtam ki oda, kómás vagy túl szórakozott lehettem azon a reggelen. A rossz vonatra szálltam fel és észre se vettem egész út alatt.

Aztán megérkezve zavarodottan és bosszankodva, ijedten szaladtam vissza a peronra a táskámért ami pedig ott volt a vállamon! Ekkor az automatikusan rám záródó üvegajtó majdnem eltörte az ujjamat.

Tudnál ebben is fejlődést kieszközölni? Midi, Eurostar peronok kijárata. A külső oldalról bejárást jelzéssel nem tiltó, tiszta átlátszó, éles sarkú, gyorsan és halkan záródó, veszélyes automatikus ajtók. :-)

10
urga képe

"Eurostar peronok

"Eurostar peronok kijárata."

aludj többet, és közlekedj hajóval :)

(nem szeretem a brüsszeli Déli pu-t, ha tehetem elkerülöm).

11
Hotyhogy képe

Bocs az offért, válasz

Bocs az offért, válasz ment most inkább oda. :-)

12
Drody képe

Mert kevesebb benzin

Mert kevesebb benzin fogyna?
Mert hülyék a politikusaink?
Mert beleszarnak?

........................
Formaharc és sci-fi.

13
AttentoRedaz képe

miért nem adják meg

miért nem adják meg nekünk

Nem igazán jó a megfogalmazás. Mi már bicajozunk, és nekünk majdnem jó.
Miért nem adják meg a TÖBBIEKnek, a városnak, az anyáknak, a gyerekeknek, az autókban stresszelőknek, valamint saját maguknak?
Költői kérdésedre a válasz olyan lehangoló, hogy le sem merem írni.
De sebaj. Itt a tavasz, kezdődhetik a forradalom :))
_________________________

Priority for People, rather than automobiles

14
KésmárkiM képe

Nagyon jól fogalmaztad meg.

Nagyon jól fogalmaztad meg. Én is egész jól elvagyok így. A 15 éves lányom viszont fél ezektől a körülményektől, amik itt a városban vannak. Ha jobban meggondolom, egészséges a félelme, tényleg észen kell lenni nagyon, nem úgy mint a biciklis-barát városokban.

Nekünk körbe mindenfelé van szemünk, és az autósok legapróbb mozdulatából kitaláljuk, melyik akar épp elütni. Fejből tudjuk hol van kátyú, melyik úton veszélyes a nyomvályú. Merre vannak a gyilkos csatornafedelek. Hol szokta meglökni a hátizsákot a busz. Melyik az a kereszteződés, ahol nem adják meg a jobbkezes elsőbbséget.

Viszont a felsorolt változtatásokkal elérhető lenne, hogy ne csak az biciklizzen, aki X-man-nek érzi magát.

15
lrdr képe

Még 30-40 év.

Még 30-40 év.

16
Névtelen képe

ha dikatator lennek: - Ha

ha dikatator lennek:

- Ha legalabb ket sav halad egyiranyba (varoson belul) akkor a szelso legyen bringasav.

- Az osszes lampa, ahol zoldhullam kialakithato, 25-30 km/h -ra legyen allitva

- Aki nem tud szepen jatszani, azt a palotaorseg megneveli

17
alcedo képe

Szerintem ez elegendő

Szerintem ez elegendő program kezdésnek, aztán lehet majd finomítani. :)

18
Névtelen!!! képe

Szép kis lista, de messze

Szép kis lista, de messze még a december. Egyébként ha majd nagy leszel, rájössz, hogy a mikulás nem létezik.

19
Komótos képe

én láttam.

én láttam.

20
urga képe

legközelebb figyelj

legközelebb figyelj :)

biciklis Mikulások

21
hf képe

Elolvasva még egyszer, ha

Elolvasva még egyszer, ha az 1-14 közül bármelyik rendesen megvalósulna Budapesten, én a fenekemet verném a földhöz örömömben!

hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!

22
papicspeter képe

+1 Egyébként meg

+1

Egyébként meg mostanság több nyugat-európai nagyváros, sőt, főváros ebbe az irányba ment el (Brüsszel, Párizs, London, stb. - a már évek óta ilyeneket nem is említeném -), nem tudom BP mikor kap már a fejéhez.
-----------------------------------------------------
Ezüst Merida + fekete bukó + gyönyörű Bagaboo @ papics.eu

23
Tibor_Nesze képe

sziasztok! egy konkrét

sziasztok! egy konkrét példával nem akartam megbolygatni a topic témáját szóval leírtam egy blogbejegyzésben:

Katt ide!

24
Tibor_Nesze képe

amúgy nagyon szépen össze

amúgy nagyon szépen össze van szedve a lényeg. mindjárt elkönnyezem magam :'-)

25
Komótos képe

Miért is jó, hogy egymás

Miért is jó, hogy egymás mellett lehet tekerni szabályosan? Ez nekem nem tetszik.

26
urga képe

például beszélgethetsz

például beszélgethetsz út közben, és nem csak a társaid hátát nézed...

én ezt nem szoktam kihasználni, de jól jöhet, ha kicsi a forgalom. Akkor amúgy is mehetsz a társad mellett a többi közlekedő zavarása nélkül, de így legalább a KRESZ illeszkedik az élethez, ami nem hátrány (nem tudnak beléd kötni).

(nem tudom amúgy, mi az eredeti szándék.)

27
Komótos képe

Én mondjuk nem szeretem, de

Én mondjuk nem szeretem, de ez az én dolgom. Most viszont az ördögöm ügyvédjeként: Nem is a kis forgalmú út, hanem inkább a széles úttest, széles kerékpársáv, kerékpárút az, ahol ezt érzés szerint lehet. Szép dolog, ha városban van ilyen. Én itt pesten örülök, ha egy biciklinyi hely van az út szélén. Feltartani a forgalmat meg nem egy jó stresszoldó senkinek sem. Az autósok stressze meg senkinek sem jó.

Mindegy, énrólam folyton folyik a víz, ha valaki mellettem teker. Én azt a kort várom, amikor fillérekért lehet majd kapni 50 méteren belül korrekten működő sokat kibíró vókitókikat :)

28
urga képe

Feltartani a forgalmat meg

Feltartani a forgalmat meg nem egy jó stresszoldó senkinek sem.

ezt mondd a kisiskolás csoportoknak, akik reggel bxl-ben libasorban (és kikerülhetlenül) gyökkettővel haladnak a céljuk felé (ami az iskola :)

ehhez képest egy tempósabban tekerő biciklis páros kikapcsolódás!

Amúgy meg a belgák csigavérűek*, két biciklistől nem akadnak ki (szvsz az időjárás teszi). Kávé nélkül nem is lenne vérnyomásuk. :D

*autósok egymást közt kevésbé.

29
dobákpeti képe

Miért is tartaná fel a

Miért is tartaná fel a forgalmat egymás mellett két biciklis?
Ez kb. egy esetben lehetséges, ha nem marad hely kikerülni. De egyéb esetekben a szabályos előzéshez mindenképp át kell mennie az autósnak a belső sávba, vagy a szembe-sávba, sávon belül egyszerűen nem fér el. Akkor pedig már édesmindegy, hogy egy métert, vagy két és felet lóg át a másik sávba. (esetleg... (2x2 sávos út esetében) - vigyázz eretnek gondolat jön! - rendesen sávot vált, mintha autót előzene. én legalábbis így kerülök biciklist autóval)

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

30
gaze képe

na ilyesmibe se szolnek bele

na ilyesmibe se szolnek bele soha, de nem ugy van, hogy egy nyomtavon halado jarmuvet savon belul megelozhetsz?

kb ilyen jellegu hianyossagaim miatt sem hasznalom a jogsimat..

31
hf képe

attól mert hülyeség van a

attól mert hülyeség van a kreszben, még nem kell benyalnunk a dolgot.
illetve, amit urga írt, az pont arról szól, hogy Brüsszelben jó irányba változtatták a szabályozást!

hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!

32
dobákpeti képe

Akkor lehet sávon belül

Akkor lehet sávon belül előzni, ha biztonságos oldaltávolsággal tudod ezt megtenni. Ez az esetek többségében nem lehetséges, nem elég széles hozzá egy átlagos sáv.

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

33
Zizz71 képe

(bocs rosszul szúrtam be

(bocs rosszul szúrtam be Dobákpeti 090318?-as hozzászólására, miszerint úgy előz biciklist, mint autót, autóval)

Én is így előzök biciklist autóval, és ilyenkor a mögöttem lévő hülye autósok engem akarnak rendszeresen levillogni, ledudálni az útról :). Hehe, nem hagyom magam, inkább a biztonságos előzés. Szoktam is villogózni biciklis társaknak, csak üdvözlésképp, de vélhetően úgysem értik, miért teszem.

Zita
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
trek 3700 zöld-fehér-virágos-láthatatlan

35
Komótos képe

Nekem meg nem tetszik. Mert

Nekem meg nem tetszik. Mert biciklizni azt egyedül jó. Mert az megnyugtató. Mert az kényelmes. Mert egyedül lenni jó. Mert sétálni is egyedül szoktam. Mert az ember társiatlan társias lény!

:P

36
urga képe

nem kötelező társulnod :)

nem kötelező társulnod :)

37
Komótos képe

csak elragadott az

csak elragadott az antagonizmus:)

38
SzCiklon képe

"All men are islands?"

"All men are islands?" :-)))))

http://www.youtube.com/watch?v=2y6KU02Q6cI
________________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!

http://www.facebook.com/profile.php?id=1577723032

39
Gida képe

nagyon jo a lista!

nagyon jo a lista! Fantasztikus vagy!

gida

40
gaze képe

...és mindez mennyibe fájt

...és mindez mennyibe fájt az Brüsszel városának?

mond, hogy 500 milliárd HUF és azonnal vonok egy budapesti projekttel párhuzamot.

41
sagan képe

A kettő között azért van

A kettő között azért van különbség,mert ha jól értem a brüsszeli projekt már megvalósult.

----------------------
Az időjárás változó a kerékpározás állandó.

42
toreki képe

Ha levonod belőle az

Ha levonod belőle az externális költségek csökkenését, lehet, hogy hosszú távon nyereséges. Persze 4 év nem hosszútáv.

43
Kalapács Rezső képe

nem rossz dolog ám, ha

nem rossz dolog ám, ha nincs halálfélelmed az utcán és még létezni is tudsz az autósoktól. időnként elképzelem a lehetetlent, hogy a 11-es út teljes kiterjedése bicikliút. najó, talán elmegy még egy autósáv a mentőnek. szép lenne az élet, ha megérne Budapest a változásra. talán minden a közlekedési miniszteren múlik? vagy a főpolgármesteren?. ami itt le van írva, az nem lehetetlen. a mintapélda mutatja. nemtom, hogy megérem-e, de szeretném:)

44
urga képe

"időnként elképzelem a

"időnként elképzelem a lehetetlent, hogy a 11-es út teljes kiterjedése bicikliút"

Én az autópályákat képzelem el annak. Bizonyos időközönként fogadókkal, ahol uzsonnázni, pihenni lehet, vagy estére megszállni. 0 gépjármű forgalom, és mindenhol csak két (vagy több) kerekűeken közlekedő emberek. Néhány óra alatt nyugisan mindenhová el lehetne jutni. Friss levegő, madárcsicsergés, jó hangulat = élet :) (esőben meg maradnék otthon).

(Brüsszelben értek már nagyon jó meglepetések. A házunk előtti kis boltban hazafelé sohasem tudtam vásárolni, mert nem volt hova lekötni a bringát. Nagyon bosszantott. Folyton azon filóztam, hogy tároló kell oda, de miért tettek volna épp oda? Egyszer nyaralás után aztán arra jöttem vissza, hogy a bolt előtt éppen építik az U korlátokat! Jó érzés volt látni, hogy megvalósították leghőbb bringás vágyamat :D )

45
hivatalnok képe

A listából talán a

A listából talán a térkép ami BP-n is megvalósult, de ez édeskevés.

Kellene végre egy K-európai bringás Martin Luther King, aki mint a nagy polgárjogi harcos elődje a bőrszinét,
büszkén vállalt stigmaként hordott csíptetővel a nadrágszárán előadná a kétkerekűre áthangolt I have a dream-jét (a fönti pontok nagyjából lefedik)?

Miért tűnik megvalósíthatalan utópiának, hogy a Baross u József krt. kereszteződéstől a gyerekülést kinövő nagycsoportos lányommal nem vállalhatom be, hogy ki-ki a saját bicaján menjen a Rózsák terén lévő ovijáig.
üdv:
hivatal.blog.hu

46
Zsurmi képe

Nem K-európai, magyar. A

Nem K-európai, magyar. A térségben nem mindenhol olyan rossz a helyzet, mint nálunk.

-
Zsurmi

47
Vérszem képe

Nekem ami nagyon hiányzik,

Nekem ami nagyon hiányzik, a város bevezető részein, busz és vonat pályaudvarok 100 méteres körzetében olyan biztonságos, neadjisten zárt és őrzött bringatároló, ahova a jóember beadja a szamárját munkából hazamenet,és reggel nem csak a hűlt helyét találná a bringájának.
esetleg még napi 100-200 forintot fizetnék is érte.
JÓ lenne. nagyon jó lenne.

48
aron képe

és képzeld, lesz ilyen!

és képzeld, lesz ilyen! erről hf tud többet.

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

az észak-pesti MK crew tud lakatolni, és tükör helyett is a cyclechic.hu