Az EMPAMO és a KDOE levélben kérték a Főpolgármester helyettest, ne vegyenek el több közlekedési utat és több parkolót a gépjárművektől, a Rendészeti Minisztert pedig,hogy ne engedjen balesetveszélyes szabálymódosításokat a KRESZ-ben. Ne engedélyezzék a kerékpárok buszsávban,és a forgalommal szembeni haladását.  tovább »

Beszámoló a 2009-es Velo-City Konferenciáról

Hétfőn, június 29-én, 15 órától

Budapesten a kilencedik kerületben, a Liliom u. 48. alatti MUT székház nagytermében

****************************************************
A világ legnagyobb kerékpáros szakmai konferenciáját kétévente rendezik meg. 2009 májusában Brüsszel adott otthont négy napra a kerékpáros közlekedésért dolgozó önkormányzatok, tervezők, politikusok és civilek számára.
A konferencia jelmondata: Hozzuk vissza a kerékpárt a városainkba!  tovább »

Ha döntéshozó lennél, hogyan népszerűsítenéd a kerékpározást? Szerinted mi a legfontosabb? Min változtatnál sürgősen?

Én ellátogatnék egy bringásbarát városba, és lemásolnám a jól működő intézkedéseket.

Kezdetnek például a brüsszelieket.

Ahol a döntéshozók így szeretnék bringára ültetni a népet:

********************************************************
1) Minden egyirányú utcát megnyitottak a kerékpárosoknak mindkét irányba.  tovább »

Jelentősen lecsökkent az autóvásárlási kedv az USA-ban. Az autóeladások száma 30-45 százalékkal zuhant a különböző gyártóknál (Ford -30%, Chrysler -34%, General Motors -45%).

A GM csődjét 2009-re jelzik előre.

Az autóipar 250 ezer embert foglalkoztat az Egyesült Államokban, míg további 1 millió ember állása közvetetten függ tőle.

A General Motors antverpeni (Belgium) Opel gyára, november végéig kényszerszünetet tart.

Washington 25 milliárd dolláros gyorssegélyt nyújt az autóiparnak.  tovább »

Szerdán reggel 9:05-től 10-ig a kerékpározás volt a fő téma a Kossuth rádión. Sajnos nem tudtam elmenteni, de még néhány napig meghallgatható, érdemes.

http://real1.radio.hu/kossuth/

(az ilyen műsorokat gyűjteni kellene egy közös hangtárba)

A world carfree network listára érkezett ez a kérés. A levélíró előre is nagyon köszöni, ha lelkes, angolul/spanyolul vagy portugálul tudó bringásoktól sikerül felvilágosítást kapnia a budapesti CM-ről (nem szükséges egyszerre minden kérdésre válaszolni, csak amelyikre éppen ihleted van... (Ha sikerül összedobni a válaszokat, később még az angol nyelvű oldalhoz is felhasználhatóak lesznek...)  tovább »

A VEKE lefordította emberi nyelvre a BKV járatritkítási tervét. Itt mindenki megnézheti, hogy mi várható (nem csak a saját kerületünket érdemes megnézni, hanem a belvárost is!):

Paraméterkönyv 2008: a járatritkítás részletei

Ide lehet a BKV-nak írni ezügyben: parameter@bkv.hu
Várják "szíves észrevételeinket"*

***************************************************  tovább »

Miközben a BKV újabb járatritkítást tervez, és a városvezetés mindent megtesz, hogy minél többen autóba üljenek,

A Nemzetközi Energia Ügynökség ezt jelzi előre:  tovább »

Ezt eltolták.

A munkaközi anyag, amelyet csütörtöki ülésén hallgat meg a fővárosi kabinet, tájékoztatás szerint a BKV járatok teljes teljesítményének 8-9 százalékos csökkentéséről szól.

http://index.hu/politika/belfold/budapest/0221vkb/
fotó: BKV figyelő

Autóközpontú társadalom: közakarat vagy kényszer?

Érdekes módon nem vitatja senki, hogy közlekedni lehetne gyorsan, kényelmesen, olcsón és környezetkímélő módon személygépkocsik nélkül is. Sőt, kevesen tagadják, hogy ilyen feltételekkel közlekedni csak gépkocsi-tömegek nélkül lehet. Kézenfekvőnek tűnik tehát, hogy a társadalmi döntések során a közösségi közlekedést (villamos, busz, vasút stb.) és a kerékpározás, a séta feltételeit kell fejleszteni, előnyben részesíteni.

A teljes cikk itt  tovább »