Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, mert mindkét bringám hajtókarjába beleragadt a pedál, és nem mozdul a menet. Pedált szeretnék cserélni, de akárhogy is próbálkoztam, nem mozdult egyik irányba sem. Amikor feltettem őket, direkt nem húztam be izomból, de ez nem sokat számított így visszagondolva. Volt már valakivel hasonló eset, mi a teendő?
A segítséget előre is köszönöm.












Szerviz - nekik van olyan
Szerviz - nekik van olyan eszközük, amivel meg tudják hosszabbítani az erőkart.
B. verzió, egy hosszú fémcsövet húzni az imbuszkulcs (és nem inbusz, ahogy sokan írják) végére, oszt hajrá! :)
Milyen hosszú
Milyen hosszú csavarkulccsal próbálkoztál? A helyedben elvinném szervizbe, ott egy perc alatt leveszik és felteszik az újat, de ha nincs szerszámod hozzá, akkor csak szenvedsz vele otthon.
Nem derül ki, hogy milyen
Nem derül ki, hogy milyen szerszámmal nem ment, de alapvetően nem hátrány zsírral rakni össze, különben az elekrokémiai korrózió okán esetleg csak a kisflex marad.
Makacs eseteknél én leveszem a hajtókart (jobb oldaliról a tányérokat is), a belső fele irányából megfújom csavarlazítóval, amit rajta hagyok egy napig (függőlegesen hagyva a pedáltengelyt, hogy le tudjon szivárogni). Ezt követően egy 20 cm körüli karú villáskulcsot rakok a 6lap fejére úgy, hogy minél kisebb szöget zárjanak be a karral, és egymás felé nyomva legyen a lazítás, majd egy vízszintes felületre rakom őket és szépen ráállok a felfelé eső darabra (kulcs vagy kar).
Szerk.: A karokat a bringán hagyva sem lehetetlen a mutatvány, csak egyrészt 2 nap, míg az egyik, majd a másik oldalára fektetett bringát csavarlazítózod, másrészt elég csúnya bokabeveréseket lehet produkálni, ha megforog a középcsapágy, vagy egyéb okból lecsúszik a sarkad a kulcsról (fixisek előnyben), vagy esetleg maga a kulcs adja meg magát a nagy igyekezetben.
hosszabb erőkar, mint
hosszabb erőkar, mint mondták.
és a következőt bezsírozott menettel szereld fel.
Áztasd kólába pár napra
Áztasd kólába pár napra (akár egy hétre is), és legyen 1-1,5méter az erőkar. Innentől gyerekjáték.
bonnie
Ilyenkor azt szoktam
Ilyenkor azt szoktam csinálni, hogy kb. vízszintesbe állítom a hajtókart, hogy a villáskulcs végét lefelé tudjam nyomni és a hajtókar a kulccsal kis szöget zárjon be, hogy ezeket még a markommal is összefelé tudjam szorítani. Tehát egyszerre nyomom és szorítom. Monoblokk kiszedésnél is így trükközök, csak akkor a láncvillához szorítok. Meglepően hatékony módszer. Persze a csavarlazító spray sem árt.
Mér itten mindenki hosszabb
Mér itten mindenki hosszabb erőkart javasol? Mér nem egyszerűen nagyobb erőt? Felejtsük el a lekváros briósos, kakaós reggelit. Kóbász, szalonna, bab! ;)
_____________________________
Vaaan olaj. Vaaan, bőven. Veeegyetek. Tőlem.
Tán mert a leírás
Tán mert a leírás alapján a kérdező eljutott az általa kivitelezhető max. erőkifejtésig. ;)
Állítható nagyságú
Állítható nagyságú villás kulccsal próbálkoztam, nagyjából 15 centis nyéllel. Nem, a csavart nem ette meg, és nem is csúszott le róla. Valószínűleg leviszem a szervizbe majd, mert fogalmam sincs, hogy honnan szerzek pont a kulcsra illő csövet. Elég sürgős, mert így nem tudok rendesen menni a fixivel. De köszi a tanácsokat, ezzel is okosabb lettem. Illetve igen, zsír... :)
Úúú, gondolat! Hogyhogy
Úúú, gondolat! Hogyhogy így nem tudsz menni? Milyen pedál, mi lesz helyette? :)
---
"Úgy érzem, hogy az áttételek csak 45 felettieknek valók. Hát nem jobb az izmok erejével diadalmaskodni, mint valami mesterséges váltó szerkezet segítségével? Egyre puhányabbak vagyunk... ezért nekem mindig örökhajtós kerékpárt adjatok!"
shimano 105-ös pedál,
shimano 105-ös pedál, műanyag klipsz, acor szövetszíj. A szíj elgyengült, és egy-egy skiddelésnél mindig rá kell egyet húzni. Már elég idegesítő, és veszélyes, mert így nem tudok rendesen fékezni (brakeless fixi). akartam cserélni pedált, mert drága a shimano klipsz, hogy havonta tördeljem (shimano pedálra csak különleges shimano kosár megy rá). Így csere az egész. Még régebben vettem sima taposópedált, sajna jó nehéz, de most nem volt pénzem egy másikra (azt majd legközelebb). Ma vettem bajnokban fém klipszet és gyönyörűséges acor körbevarrt dupla bőrszíjat. Így már remélem jó lesz. És hát ehhez kell a pedálcsere :D
Hát, 15 cm az nagyon az
Hát, 15 cm az nagyon az alja, de ha csővel oldod meg végül, az se legyen több 30-nál (mondom egy kettétört láncoskulcs mellől, még ha eredetileg alu olajszűrő ki-berakó is.
Acél villáskulcs inkább szétnyílik, vagy lepattan 1-1 db a fejéből, ha nagyon rideg.)
Nagy erőkar, jó
Nagy erőkar, jó minőségű kulcs, előtte WD40, kóla, vagy valami ilyesmibe beáztatni.
---
"Úgy érzem, hogy az áttételek csak 45 felettieknek valók. Hát nem jobb az izmok erejével diadalmaskodni, mint valami mesterséges váltó szerkezet segítségével? Egyre puhányabbak vagyunk... ezért nekem mindig örökhajtós kerékpárt adjatok!"
Öngyújtó (alu hajtókar
Öngyújtó (alu hajtókar jobban tágul mint az acél pedálmenet) és legalább 30cm-es leszedő (én pl. beruháztam egy 40cm-es pedálkulcsra, simán behozta az árát - már a bosszankodások elmaradása miatt is).