Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni, mert mindkét bringám hajtókarjába beleragadt a pedál, és nem mozdul a menet. Pedált szeretnék cserélni, de akárhogy is próbálkoztam, nem mozdult egyik irányba sem. Amikor feltettem őket, direkt nem húztam be izomból, de ez nem sokat számított így visszagondolva. Volt már valakivel hasonló eset, mi a teendő?

A segítséget előre is köszönöm.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
fixy67 képe

Szerviz - nekik van olyan

Szerviz - nekik van olyan eszközük, amivel meg tudják hosszabbítani az erőkart.
B. verzió, egy hosszú fémcsövet húzni az imbuszkulcs (és nem inbusz, ahogy sokan írják) végére, oszt hajrá! :)

2
pata képe

Milyen hosszú

Milyen hosszú csavarkulccsal próbálkoztál? A helyedben elvinném szervizbe, ott egy perc alatt leveszik és felteszik az újat, de ha nincs szerszámod hozzá, akkor csak szenvedsz vele otthon.

3
lrdr képe

Nem derül ki, hogy milyen

Nem derül ki, hogy milyen szerszámmal nem ment, de alapvetően nem hátrány zsírral rakni össze, különben az elekrokémiai korrózió okán esetleg csak a kisflex marad.
Makacs eseteknél én leveszem a hajtókart (jobb oldaliról a tányérokat is), a belső fele irányából megfújom csavarlazítóval, amit rajta hagyok egy napig (függőlegesen hagyva a pedáltengelyt, hogy le tudjon szivárogni). Ezt követően egy 20 cm körüli karú villáskulcsot rakok a 6lap fejére úgy, hogy minél kisebb szöget zárjanak be a karral, és egymás felé nyomva legyen a lazítás, majd egy vízszintes felületre rakom őket és szépen ráállok a felfelé eső darabra (kulcs vagy kar).
Szerk.: A karokat a bringán hagyva sem lehetetlen a mutatvány, csak egyrészt 2 nap, míg az egyik, majd a másik oldalára fektetett bringát csavarlazítózod, másrészt elég csúnya bokabeveréseket lehet produkálni, ha megforog a középcsapágy, vagy egyéb okból lecsúszik a sarkad a kulcsról (fixisek előnyben), vagy esetleg maga a kulcs adja meg magát a nagy igyekezetben.

4
stp1 képe

hosszabb erőkar, mint

hosszabb erőkar, mint mondták.
és a következőt bezsírozott menettel szereld fel.

5
bonnie képe

Áztasd kólába pár napra

Áztasd kólába pár napra (akár egy hétre is), és legyen 1-1,5méter az erőkar. Innentől gyerekjáték.
bonnie

6
UB képe

Ilyenkor azt szoktam

Ilyenkor azt szoktam csinálni, hogy kb. vízszintesbe állítom a hajtókart, hogy a villáskulcs végét lefelé tudjam nyomni és a hajtókar a kulccsal kis szöget zárjon be, hogy ezeket még a markommal is összefelé tudjam szorítani. Tehát egyszerre nyomom és szorítom. Monoblokk kiszedésnél is így trükközök, csak akkor a láncvillához szorítok. Meglepően hatékony módszer. Persze a csavarlazító spray sem árt.

7
Hotyhogy képe

Mér itten mindenki hosszabb

Mér itten mindenki hosszabb erőkart javasol? Mér nem egyszerűen nagyobb erőt? Felejtsük el a lekváros briósos, kakaós reggelit. Kóbász, szalonna, bab! ;)
_____________________________
Vaaan olaj. Vaaan, bőven. Veeegyetek. Tőlem.

8
fixy67 képe

Tán mert a leírás

Tán mert a leírás alapján a kérdező eljutott az általa kivitelezhető max. erőkifejtésig. ;)

9
maximus képe

Állítható nagyságú

Állítható nagyságú villás kulccsal próbálkoztam, nagyjából 15 centis nyéllel. Nem, a csavart nem ette meg, és nem is csúszott le róla. Valószínűleg leviszem a szervizbe majd, mert fogalmam sincs, hogy honnan szerzek pont a kulcsra illő csövet. Elég sürgős, mert így nem tudok rendesen menni a fixivel. De köszi a tanácsokat, ezzel is okosabb lettem. Illetve igen, zsír... :)

10
Kovács képe

Úúú, gondolat! Hogyhogy

Úúú, gondolat! Hogyhogy így nem tudsz menni? Milyen pedál, mi lesz helyette? :)

---
"Úgy érzem, hogy az áttételek csak 45 felettieknek valók. Hát nem jobb az izmok erejével diadalmaskodni, mint valami mesterséges váltó szerkezet segítségével? Egyre puhányabbak vagyunk... ezért nekem mindig örökhajtós kerékpárt adjatok!"

11
maximus képe

shimano 105-ös pedál,

shimano 105-ös pedál, műanyag klipsz, acor szövetszíj. A szíj elgyengült, és egy-egy skiddelésnél mindig rá kell egyet húzni. Már elég idegesítő, és veszélyes, mert így nem tudok rendesen fékezni (brakeless fixi). akartam cserélni pedált, mert drága a shimano klipsz, hogy havonta tördeljem (shimano pedálra csak különleges shimano kosár megy rá). Így csere az egész. Még régebben vettem sima taposópedált, sajna jó nehéz, de most nem volt pénzem egy másikra (azt majd legközelebb). Ma vettem bajnokban fém klipszet és gyönyörűséges acor körbevarrt dupla bőrszíjat. Így már remélem jó lesz. És hát ehhez kell a pedálcsere :D

12
lrdr képe

Hát, 15 cm az nagyon az

Hát, 15 cm az nagyon az alja, de ha csővel oldod meg végül, az se legyen több 30-nál (mondom egy kettétört láncoskulcs mellől, még ha eredetileg alu olajszűrő ki-berakó is.
Acél villáskulcs inkább szétnyílik, vagy lepattan 1-1 db a fejéből, ha nagyon rideg.)

13
Kovács képe

Nagy erőkar, jó

Nagy erőkar, jó minőségű kulcs, előtte WD40, kóla, vagy valami ilyesmibe beáztatni.

---
"Úgy érzem, hogy az áttételek csak 45 felettieknek valók. Hát nem jobb az izmok erejével diadalmaskodni, mint valami mesterséges váltó szerkezet segítségével? Egyre puhányabbak vagyunk... ezért nekem mindig örökhajtós kerékpárt adjatok!"

14
jazzpeta képe

Öngyújtó (alu hajtókar

Öngyújtó (alu hajtókar jobban tágul mint az acél pedálmenet) és legalább 30cm-es leszedő (én pl. beruháztam egy 40cm-es pedálkulcsra, simán behozta az árát - már a bosszankodások elmaradása miatt is).