Hetvenöt helyszínen, többek között a szentendrei, a csepeli, a ráckevei és a gödöllői HÉV megállóinál, valamint a 2-es és a 3-as metró több állomásánál építene jórészt fedett B+R (bike and ride) kerékpártárolókat a főváros.
Hagyó Miklós (MSZP) városüzemeltetési főpolgármester-helyettes javaslata szerint - amelyet tegnap tárgyalt a főpolgármesteri kabinet - a tárolók uniós pályázati támogatással épülhetnének meg. A projekt összköltsége legfeljebb százmillió forint, amelyből tízmillió a fővárosi önrész. A javaslat szerint Budapest agglomerációjában ma több ezren kerékpároznak a legközelebbi elővárosi vasúti vagy HÉV-megállóig, egy B+R kerékpártároló révén az adott állomás "hatásterülete két-három kilométerrel is bővülhet", ha az biciklivel is megközelíthető.












Ez ugyanaz a Hagyó, mint
Ez ugyanaz a Hagyó, mint pár nappal ezelőtt, vagy egy környezetvédő alien bemászott a fülein át fejébe (nekem nagyon úgy tűnt, van bent elég hely :-)) és átvette az irányítást a teste felett?
Ez a feltételes mód...
Ez a feltételes mód... Csoda, hogy nincs jövő idő (2011)
Én remélem, hogy a politikai széljárás kényszeríti erre és az ígéret betartására. Képzelem, mit izzadtak a kommunikációs osztályon hogy mivel kell kijönni.
Ha megcsinálják, akkor hagyni kell őket egy kicsit sütkérezni a dicsfényben. Hátha rászoknak, hogy az jó és akkor tesznek is valamit.
-
Zsurmi
Képzelem, mit izzadtak a
Képzelem, mit izzadtak a kommunikációs osztályon hogy mivel kell kijönni.
Ja, de legalább nem azt találták ki, hogy Hagyó biciklizzen három napig 3x100 métert kamerák kereszttüzében (cf Demszky).
(kameráról jut eszembe:
(kameráról jut eszembe: vmelyik nap láttam a Szilágyi E. fasor Városmajori szakaszánál (Probike), kamera figyel a befelé jövő buszsávra. Ez korábban is ott volt ? Nekem eddig nem tűnt fel.)
(aztán megint zárójelben jegyzem meg, mert nem ide tartozik, de örömmel konstatáltam vasárnap a Normafánál a rendőri intézkedést. Oda ugye eddig is csak megkülönböztetettel, taxinak illetve a Hotelbe igyekvőknek lehetett behajtani. 1-2 hónapja ezt megerősítették a buszvégállomásnál egy jóval nagyobb tájékoztató táblával, de nem volt sok foganatja. Viszont a biztosúrak nagyon kedvesen és előzékenyen írkálták fel az autók adatait és tessékelték ki a tudatlanokat. tetszik :) )
Jobban örülnék, ha fel
Jobban örülnék, ha fel lehetne vinni a metróra...
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Az ember a kisujját
Az ember a kisujját nyújtja...
A HÉV-re fel lehet... akkor
A HÉV-re fel lehet... akkor miért nem csinálnak biciklis kocsit a metróra és máris megspórolnánk azt a 100 millát.
Elég lenne a nem motorkocsikból (néhányból) kivenni az utolsó 2-3 személyes ülés párt (mint a HÉV-en) és kész is lenne.
Egyébként, milyen érdekes, hogy a 100 milla elég 75 biciklitároló építésére, de bicikli útra csupán néhány méternyire. :)
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE TRAFFIC.
TREK KLUB Magyarország
Ezt nézd meg
100 millából kb. 3-4 km
100 millából kb. 3-4 km kerékpárút jön ki.
Nézzél körül Berlinben
Nézzél körül Berlinben ;)
Zsoltee
Ezt a megoldást még Luud
Ezt a megoldást még Luud Schimmelpenninck sem tartotta igazán kivitelezhetőnek, mert a többi utasnak ezzel könnyen okozhatsz elfogadhatatlan kényelmetlenséget. Pedig róla aztán nem lehetne azt mondani, hogy kerékpárellenes. :)
Pont ezért propagálja a közösségi kölcsönző rendszereket, mert ha olyan helyzet adódik, hogy muszáj metróznod, akkor elbiciklizel az egyik állomásig, ott lezárod a sajátodat, majd a célállomáson felveszel egy kölcsönbiciklit, és azzal mész tovább. Nekem jó ötletnek tűnik.
Mindemelett szerintem Bp-en jelenleg nincs olyan távolság, amit bicikli helyett metróval érdemesebb megtenni, hacsak nem közvetlenül a metróállomásoknál van az induló és a célpont.
Lásd a saját esetemet. Én 3 tömegközlekedési eszközzel (2 átszállás) tudom megközelíteni a munkahelyemet, ebből a leghosszabb távot (8 megállót) metróval tehetem meg, mégis átlagban 10-15 perccel (20-30%-kal) gyorsabb az út bringával.
www.gruppetto.hu
Nekem lenne rá
Nekem lenne rá igényem.
Elmennék a kisföldalattiig bringával (7 perc, mondjuk), aztán a kisföldalattival Deák (kb 12 perc), onnan a Baross utcáig bringával megin hét perc. Ez végig tömegközlekedéssel kb háromnegyed óra lenne.
Nem mindenki megy olyan gyorsan bringával :)
Persze ha az állomásokon lehetne kölcsönözni, az is megoldás lenne pl.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Közlekedj két bringával.
Közlekedj két bringával. Odalakatolsz valami ócska gépet, azt csak nem vágják le. Bár, az a 7 megálló földalattival nem tűnik soknak. Akkor már inkább bringázz végig, és megspórolod a lakatolási időt.
Kőbánya és Újpest között biztos lesz kihasználtsága. Gyanítom, hogy trövidett távokon is.
Nekem csak 1 ócska van
Nekem csak 1 ócska van :)
De ha valaki adományozna még picivázú ócskát nekem, akkor elfogadom :)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Van otthon egy camping. Pont
Van otthon egy camping. Pont megfelel az igényeidnek...
Hmm, az jó :) *CMS*
Hmm, az jó :)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Ezzel az a baj, hogy ez az
Ezzel az a baj, hogy ez az igényed aránytalanul sok helyet foglal a többi közlekedő elől. Olyan, mint autózni a belvárosban :) Ez csak bizonyos korlátozásokkal megvalósítható, hogy ne járjon kapacitásvesztéssel. (Pl. csak csúcsidőn kívül szállíthatsz bringát.)
Egyébként a Deák 4 km a végállomástól, ami andalogva is max 15-20 perc. Ha beleszámolod az átszállasokat, valszleg ugyanott vagy. Ha 2 bringával csinálod, az mondjuk még ront is, mert ugye akkor parkolni meg lakatolni is kell.
www.gruppetto.hu
Ja, a csúcsidőn kívül is
Ja, a csúcsidőn kívül is jó volna :)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Vegyél egy összehajtható
Vegyél egy összehajtható bicajt, pl Gepida folding, azt felviheted buszra, metróra, vonatra, sőt beviheted a munkahelyedre az irodádba, így el se lopják. Nekem nagyon bevált.
Akkor már inkább roller!
Akkor már inkább roller!
oké, majd veszek ;) Az
oké, majd veszek ;)
Az "irodámba" (hihi)... Majd egyszer küldök egy képet a Rákgyűjteményről, nagyon vicces :)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
szerintem
szerintem tömegközlekedési jármûvön nem okoz nagyobb problémát, mint egy babakocsi. csak mások a dimenziói. a hév-hez hasonlóan a metrókocsikat is át lehetne alakítani. a többi közlekedési eszközön is meg lehetne csinálni, de teljesen felesleges. ikarus buszokon hátul keresztben elfér 1-2 bringa, ha kell, tatra villamoson is. csak hát a bicó gyorsabb. többnyire. (mondjuk péntek éjjel beelôzött egy éjszakai, és szép lassan el is nyúlt, de az éjszakai volt, ami más sebességtartomány).
Amikor csúcsidőben alig
Amikor csúcsidőben alig lehet fölférni a metróra, nem lenne jó, ha bringások is foglalnák a helyet. Nyugat-Eu-ban is inkább csak csúcsidőn kiívül engedélyezett, de nálunk gyakran este 10-kor is tele van a 4-6-os villamos.
A babakocsi szállítása fontosabb mint a kerékpár szállítása.
Pénteken elmentem
Pénteken elmentem túrázni. Lajosmizse volt a cél. Lekéstem az utolsó vonatot, és nem akartam betekerni Kecskemétre a gyorsforgalmin. Leszereltem a kerekeket, úgy elfért a csomagtartóba. Egy első buszvezető elküldött messzire (ahova nem mentem), de a másik simán megengedte, hogy berakjam a csomagtartóba.
Ez csak eszembe jutott. Az jó lenne, ha baj esetén (pl defekt, amit nem tudsz megjavítani) szétszerelve lehetne szállítani kerékpárt a tömegközlekedési járműveken. Egyéb esetben nem raknám fel a járműre, a többi utassal basznék ki. Nagyon akadályozza a jármű belsejében a közlekedést, balesetveszélyes, tűzvédelmi szempontból sem biztonságos. Szétszerelve is sok helyet foglal, de úgy legalább nem annyira gáz.
Én már többször
Én már többször szállítottam BKV buszon bringát úgy, hogy váz a vállamon, kerekek a kezemben. Senki nem szólt, és probléma sem volt. Arra kell csak figyelned, hogy a lánccal/hátsó váltóval ne koszolj össze senkit/semmit.
Egyébként Ausztriában volt még egy olyan esetünk, hogy bringával utaztunk vonaton, s a hazaúton induláskor derült ki, hogy egy szakaszon felújítási munkák miatt pótló buszok közlekednek. Kérdeztük a kalózt, hogy most mi lesz. Azt mondta nem gond, elintézi. Úgy is lett, a pótlóbusz csomagtartójaba simán bedobálta a sofjőr a felmálházott (!) bringákat. Sőt, mivel a buszos pótlás miatt nyilván késtünk az eredeti menetrendhez képest, a kalóz még mobiltelefonon (!) azt is elintézte, hogy a csatlakozó vonat, ami átvitt a magyar határon, mindenképpen várjon meg bennünket. És lőn... Az már tényleg Ajrópa, bakker...
www.gruppetto.hu
Nem hiszem, hogy Luud
Nem hiszem, hogy Luud Schimmelpenninck lenne az atyaúristen, egyébként meg számtalan nyugati nagyvárosban lehet a közösségi közlekedési járműveken kerékpárt szállítani, van, ahol a csúcsidőn kívül (pl. München), de van, ahol időkorlát nélkül, akár buszon, akár villamoson (Berlin - tessék megnézni, rengetegen szállítanak kerékpárt).
Itthon a BKV és az MK kölcsönösen nyal egymásnak, de a píáron kívül semmi eredménye...
A kölcsönös nyalást
A kölcsönös nyalást azért nem erősíti, hogy folyamatosan és nyilvánosan kritizáljuk a BKV-t, ha kicsit utánanézel, biztos találsz olyan anyagot a neten, ahol olvashatod, mi a véleményünk a BKV ügyekről! És nem is veszünk részt tavaly tavasz óta piár eseményen, pont azért, mert nem látjuk a konkrét eredményeket. A mostani tárolópályázás az első konkrét lépés, azóta, hogy nekikezdtünk.
János
Telhetetlen :))) :DDD Majd
Telhetetlen :))) :DDD
Majd második nekifutásra úgy megtizedelik a járatsűrűséget, hogy örülni fog az utas, ha egyáltalán jön valami :(((
Mekkora! Csak normálisan
Mekkora! Csak normálisan lakatolható legyen, mert különben oda nem zárom!
Ha rosszindulatú lennék,
Ha rosszindulatú lennék, azt mondanám, hogy csak amiatt építenének bringatárolókat, mert így uniós pénzeket lehet lenyúlni. A bkv járatritkitást "sajnos" nem támogatja az EU, így kell valamit csinálni, amiből pénzt kaphatnak. Valószínüleg minden helyen lesz kb 10 db kerékpárnak hely, a valós ár 3szorosáért építve.
Névvel mennyivel hitelesebb
Névvel mennyivel hitelesebb lenne a véleményed!
(Amiben az eddigi tapasztalatok alapján sajnos lehet, hogy van valami...)
- - - - -
6É futás
Következő járat indulása: március 14.
www.6efutas.hu
+1 nekem is ez volt az első
+1 nekem is ez volt az első gondolatom. Vajon mért?
.
.
.
"Ahol az erkölcs véget ér onnan kezdődik a politikus"
arra kell figyelni, hogy ha
arra kell figyelni, hogy ha már szándék van, tényleg használható tárolókat építsenek. és örüljünk, ha hallgatnak ránk.
A tárolók a Magyar
A tárolók a Magyar Kerékpárosklub kezdeményezésére, az MK, a BKV és a főváros együttműködésével létesülnek.
Négy napon 3 különböző ember vett részt az MK-tól munkaidőben a lehetséges helyszínek kiválasztásában (és még ott volt a BKV-tól vagy 6-8). Reméljük, jó helyeket választottunk, ahol ott merik majd hagyni az emberek a biciklijeiket.
Természetesen a tárolók/támaszok olyanok lesznek, amik az MK ajánlásában foglaltaknak megfelelnek, vagyis jók.
A tetőkkel kapcsolatban nincs információm.
Egyébként felemelő volt látni a sok biciklit vidéken. Már most van olyan HÉV-megálló, ahol 30-40, vagy több biciklit számoltunk! (Olyan tárcsafékes gépet is láttam, amelyik mindenhol csupa rozsda, lánc, felni, egyebek, csak a féknél fényes. Nyilván naponta használják, esőben is.)
A tetőkkel kapcsolatban
A tetőkkel kapcsolatban nincs információm.
a topik cime: FEDETT B+R 75 fővárosi helyszínen
akkormosthogyisvanez?
bonnie
Engem korábban úgy
Engem korábban úgy informáltak, hogy a tetőkhöz szükséges építési engedély beszerezhetetlen a pályázat leadási határidejéig, de ez nem ellenőrzött információ. Az újság címsora szintén nem ellenőrzött információ. Két nem ellenőrzött, egymásnak ellentmondó infó esetén nyugodtan mondhatom, hogy nem tudok semmit (biztosan).
Ne kelljen ragoznom. Se időm, se kedvem nincs utánajárni.
Akkor már "csak" el kell
Akkor már "csak" el kell jutni majd a P+R tárolókig valahogy de az már "gyerekjáték" lesz :) amugy örülök és remélem jó lesz ,használható lesz .
A HÉV, metró jórészt fő
A HÉV, metró jórészt fő irányok mentén halad (tehát forgalmas utak mennek vele nagyjából párhuzamosan), keresztirányban viszont lehet találni kevésbé forgalmas utakat is, triviális okokból. Mivel majdnem az összes megálló mellett lesz tároló, a biciklis nem kényszerül majd rá a nagy forgalmú utakra. Ez is az egyik előnye a B+R-nek a "végigmegyek"-hez képest :)
Látom Andrej te képben
Látom Andrej te képben vagy ezzel a dologgal.
Mit is takar pontosan ez a B+R?
Mármint a konkrét megvalósításra gondolok.
Ingyenes/fizetős tároló? BKV bérlettel vagy jeggyel vehető igénybe? Vagy külön díjjért?
Már, ha van erről valami infód... kíváncsi lennék ilyesmire.
Még a P+R pontos jelentésével sem vagyok teljesen tisztában, hát még az eddig nem is hallott B+R-ével.
Köszi!
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE TRAFFIC.
TREK KLUB Magyarország
Ezt nézd meg
[B+R-t megválaszolták
[B+R-t megválaszolták GRR]
A telepített tárolók (vagy nevezzük inkább támaszoknak) alapszolgáltatást nyújtanak: lehetőséget adnak arra, hogy biztonságosan lelakatold a (nem sokszázezres) biciklidet. Tehát jobbára látható, forgalmas helyeken elhelyezett, valószínűleg fordított U alakú támaszokról van szó. Számos helyszín eleve fedett, ill. úgy tervezik meg, hogy fedhető legyen.
Az igazi bike + ride rendszereknél őrzött, egy jegy áráért (vagy akár ingyen) igénybe vehető tárolók vannak, ez egy következő lépés lehet. Az első az mindenképpen a lehetőség megteremtése, és ahogy az igény megnő, úgy kerülünk egyre jobb tárgyalási pozícióba.
Köszi. -- WE DON'T BLOCK
Köszi.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE TRAFFIC.
TREK KLUB Magyarország
Ezt nézd meg
Az sztem nem nagy
Az sztem nem nagy előrelépés hogy kiraknak pár fordított U-alakú lókakát. Igazából ennyi erővel van forgalmas helyen lámpaoszlop is....
Az őrzött/fedett/zárható dolgoknak viszon értelmét is látom, azért már fizetnék is... Ha használnám... de az a fajta vagyok aki inkább végigmegy
Andrej, tervbe vannak véve
Andrej,
tervbe vannak véve esetleg olyan helyek is, mint pl. a Kosztolányi, ahol HÉV vagy Metró ugyan nincs, de fontos elővárosi-buszos csomópontjai a városnak?
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
Ez a pályázat kifejezetten
Ez a pályázat kifejezetten a metróhoz és a hévhez kapcsolódott. A pályázati kiírást nem olvastam, így fogalmam sincs, hogy belefért volna-e más is, de ebben a projektben csak a már leírt helyszínek vesznek részt.
Tervbe? Fejekben biztos létezik ilyen terv, de gyere el a közgyűlésre, ahol már pályázati úton választunk elnökséget, és akkor készülnek majd számonkérhető tervek írásban is :) Nyilvánvaló, hogy egyébként minden megragadható lehetőséget megragadunk, csak kevés az ember, aki dolgozik.
Köszi! Az MK közgyűlésre
Köszi!
Az MK közgyűlésre gondolsz? Mert azon természetesen ott leszek, ha rajtam múlik.
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
P+R = Park and Ride. Elmész
P+R = Park and Ride. Elmész a legközelebbi tömegközlekedési pontig (pl. ha Csobánkán laksz, elgurulsz a pomázi Hévig), ott leparkolsz és onnan BKV
B+R ugyanez, csak bringával
legalábbis az én fejemben ilyesmi
Ez komolyan sokat ért nekem
Ez komolyan sokat ért nekem :)
Az első vasutas sztrájk (már a mostani turnus) óta keresgéltünk a neten, hogy mit is jelent a P+R, de semmit nem találtunk a tényleges kifejezésről.
Mert persze azért mert autóval kellett jönnünk, még nem mentünk be vele a városba, csak az első P+R-ig, ami egy hatalmas jó dolog, hogy ott van a metró végállomás mellett... :)
Köszi a segítséget.
--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE TRAFFIC.
TREK KLUB Magyarország
Ezt nézd meg
ó, pedig ha tudnád, hogy
ó, pedig ha tudnád, hogy van Kiss and Ride is :)
de komolyan, itt említik ezen a néven http://en.wikipedia.org/wiki/Park_and_ride
nálunk nem tudom, hogy hívják
a pesti P+R lista pedig itt található
http://www.budapest-hotel-guide.hu/hu/budapest-informacio/tomegkozlekede...
egyébként volt már
egyébként volt már ilyenre példa:
http://www.kerekparosklub.org/uj-szolgaltatas-kerekpartarolo-az-ujpest-v...
ez ingyenes volt a 'kísérleti' időszakban, de nem tudom, mi lett a folytatása.
a fedett nagyon jó lenne, csak tartok attól, hogy csupán a tetőt rögzítik megfelelően, a tárolókat magukat nem.
"Bicikliút nincs, parkoló
"Bicikliút nincs, parkoló lesz
Blikk, 2008.03.25
Használható kerékpárutak még alig vannak, de ha minden jól megy, bicikliparkolók hamarosan lehetnek Budapesten. A fővárosi önkormányzat ugyanis azt tervezi, hogy kerékpártárolókat alakít ki a legtöbb metró- és HÉV-állomásnál. Még a forgalmas belvárosi csomópontokon, köztük a Deák téren is le lehet majd tenni a biciklit, ha metróval szeretne továbbmenni a kerékpáros. De a külvárosokban vagy agglomerációban is megkönnyítik a közlekedést a HÉV-állomásokhoz tervezett tárolók. A program remekül illeszkedik a BKV járatmegszüntetési és -ritkítási terveihez. Aki nem akar 30-120 percet várni a buszra, az nyeregbe pattan. Meg is szüntethetők a BKV szerint kihasználatlan külvárosi járatok, ha van biciklitároló és -parkoló, nem marad ellátatlan területe Budapestnek."
teljes cikk http://www.blikk.hu/cikk.php?cikk=96511
Ha ne adj isten bicó lopás
Ha ne adj isten bicó lopás történik, a jegy/bérlet/akármi biztosítás is egyben ? (Nagy bambulásomba olvasgatom a buszra kiragasztott 20(?) éves infókat, és ott van rám mint utas ilyesmi)
Néhány kiegészítő info:
Néhány kiegészítő info: ahol csak lehet (mert a hely adott volt, a jövendő kezelő hajlandó átvenni és kezelni, stb), fedett tároló lesz, ez sem más, mint támaszok sora, csak van felette tető, esetleg oldalfal. A fő gond a kezelés, mivel ennek az többe kerül évente, és ezt nem szívesen vállalják (finoman szólva). A pályázatnak viszont elengedhetetlen feltétele a kezelői szerződés is.
Ezek a tárolók NEM őrzöttek, ezért nincs is biztosítás lopás ellen. Itt is NEKÜNK kell vigyáznunk a gépeinkre, Áron tanácsait javaslom betartani: olcsó gépet használj, és drága lakatot. Amire törekedtünk a hely kiválasztásánál, hogy az jól látható legyen, és ne eldugott.
Természetesen sehány tároló nem helyettesíti a járműveken való szállíthatóságot. Ebben azonban még nincs előrelépés.
János
Az MK kérhetné a
Az MK kérhetné a kerületeket, hogyha úgyis van térfigyelő rendszerük a tárolókhoz is telepítsenek kamerát.
Ahol nem fér el a tető,
Ahol nem fér el a tető, ilyen is jobb, mint a semmi:
http://viridis.hu/blog/2/110/hogy-ne-azzon-el-az-ulesunk
Jéé! De jó! Ötletes.
Jéé! De jó! Ötletes. :-)
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Átadták a kerepesi P+R
Átadták a kerepesi P+R parkolót
MTI 2009. június 18.
Szerdán hivatalosan is megnyílt a kerepesi HÉV megálló közelében uniós forrásból létesített P+R parkoló - mondta el az Szabó Zoltán projektmenedzser. A 77 személygépkocsi és 32 kerékpár ingyenes tárolására alkalmas közparkoló építéséhez a nagyközség önkormányzata közel 40 millió forintnyi uniós támogatást nyert.
A márciusban elkezdett munkálatokban az elhanyagolt terület rendezése után a parkolóhelyek mellett új járdákat és lépcsőket alakítottak ki, akadálymentesítést és növénytelepítést is végeztek.
Most megfogtál. Teljesen
Most megfogtál.
Teljesen gyanútlanul olvasgattam a cikket és a hozzászólásokat is, amíg szóba nem került a közgyűlés. Akkor eszembe jutott megnézni a dátumot.
Tehát ennyire semmi nem történt az elmúlt egy és
harmad évben? (Kivéve Kerepest)
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
a tendenciát nézd :)
a tendenciát nézd :)