Ma leszedtem a középcsapit (semmi baja nem volt, láncvonal miatt lecserélem). Mikor baloldalt kicsavartam (BB-UN54, Shimano, sealed) rozsdás víz folyt ki. Gondolom felette állt addig a vázban.
Kérdések:
1. ez okoz valami nagy kárt? a váz acél, CroMoly
2. hogyan tudom megakadályozni? Gondolom a nyeregcsőnél megy be, zsírozzam körbe?












hali! 1. a rozsdás víz azt
hali!
1. a rozsdás víz azt jelzi, hogy már elindult egy folyamat, ami nem jó! ha még idöben "elkapod", megállitható!
2. a vázat először rozsdátalanítsd,(eltömöd a nyílásokat, & öntsél bele rozsdamarót)forgasd mint mókus a mogyorót, hogy az összes üreget kitöltse! majd öntsd ki & hagyd kiszáradni, kb 2nap!
3. öntsél bele fáradt olajat, majd csurgasd ki!
4. a homlokcsőnél alkalmazzák, hogy a kormánycsapágy anyára, ráhuznak 1 használt belső darabot(nem engedi be a koszt, homokszemcséket, párát, nedvességet)! gondolom ez müxik a nyeregcsőnél is(kormáncs.nál monti, nyeregcs.nél OUTI belső)!? a szorító bilincsnél meg gépzsír, vagy kültéri sziloplaszt!
5. a szellőző furatokba gumi dugó.
7. figyelj a műanyag bovden elvezetőre alul(ha van), a csavarnál megy be a víz(ugye, az elsőkerék pont oda küldi)! segíthet, ha a csavart bezsírozod vastagon, vagy szilóval körbenyomod a bovden vezetőt!
jó munkát,
sok sikert!
Kösz. A neten olvastam
Kösz. A neten olvastam olyan javaslatokat, hogy ha nincs a középcsapány alatt lyuk, akkor fúrjak egyet, kb 3mm átmérővel. Ezzel kapcsolatban mi a tapasztalat? Attól félek, hogy legalább annyi víz menne be, mint kifelé.
Az én acélvázam
Az én acélvázam középcsapágháza könnyített, tele van ovális lyukakkal, eddig még sosem volt ott korúzió, azaz nem állt meg a víz.
Egy hármas lyukon befele sosem fog menni fröccsenő víz, viszont ami a vázban van, ki tud szivárogni!
Persze egész más a helyzet, ha tökig a dunában szeretsz bringázni, de amikor kiérsz, akkor is kicsorog a szmötyi :)