nemreg jartam a ksh oldalan, mert szerettem volna kozlekedesi statisztikakat bongeszni
nehany furcsasag: a baleseti statisztikaknal olyat talatam csak, ami az okozok szerint feldolgozott adatokat tartalmaz, a fenntarthato fejlodes indikatorai cimu 102 oldalas doksiban (http://portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xftp/idoszaki/pdf/fenntarthatofejl...) pedig nem szerepelt a kerekpar szo
ha barkinek van otlete, h hol talalhatnek informaciot a kulonbozo jarmuvek (pl. kerekparok, autok stb.) eloallitasa, szervizelese, uzemben tartasa, hasznalhatatlan allapotu jarmuvek elhelyezese stb. koltsegeirol es kornyezeti hatasairol, akkor ossza meg velem
hasonloan erdekelne a kulonbozo tipusu jarmuvek szamarol, atlagos elettartamarol, az altaluk atlagosan megtett km-ek szamarol, atlagkibocsajtasarol fokent hazankban (de europaban, mas kontinenseken vagy vilagatlagban is)
tudom, hogy voltak linkek kulonbozo hozzaszolasokban (pl. a motoros/bringas vitakban is ropkodtek a szamok pro es kontra baleseti statisztikak tekinteteben), azonban egyreszt most tenyleg egy eletciklus analizis szeruseget szeretnek csinalni a kerekparos kozlekedesrol (remelem kepes leszek ra), masreszt - a fentebb leirtak ertelmeben - fokent nem baleseti statisztikak erdekelnenek, bar tom, h szomoru aktualitasa van most ennek a temanak...
a valaszokat elore is koszi, preferalnam az internetes linkeket
tb

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Hotyhogy képe

Kemény dió! Egy gyors

Kemény dió!

Egy gyors "jármű élettartam" internet kutatásnál visszatérő megnevezés az "end of life vehicles", vagy "ELF". Ezekkel a kulcsszavakkal pedig látszólag csak személygépkocsikat érintő oldalakra jutottam. Mégis, talán hasznosak lehetnek részben a kutatásodhoz.

Brit minisztériumi oldal az élettartamuk végéhez ért járművek szabályozásáról.

http://www.dti.gov.uk/innovation/sustainability/elv/page30591.html

Holland oldal ahol szintén nem látszanak kifejezett költség adatok, de hasznos lehet.

http://www.arn.nl/7contact/mil2006/e13.php

Nézni fogok még, mert tudom, a felettiek nem igazán látszanak annak ami után érdeklődsz.

________________

Sajnálom a bolondot.

2
tibchy képe

koszi! az eletciklus

koszi!
az eletciklus analizisbol azota man lentebb attam
most kb vmi olyasmit szeretnek kiszamitani, h 1 km atlagosan mennyibe kerul es mekkora kornyezetterhelessel jar tomegkozlekedes, auto es kerekpar eseten budapesten
azaz probaltam jol leszukiteni, viszont a koltsegeket es kornyezetterhelest mindenfelekeppen teljes elettartamra szeretnem vizsgalni...

3
magwas képe

Létezik olyan, hogy Total

Létezik olyan, hogy Total Cost of Ownership (TCO). Próbáld így keresni.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

5
magwas képe

Érdekes, hogy a bringa

Érdekes, hogy a bringa Albertában drágábbra jött ki, mint a tömegközlekedés.
Ennek két oka van (egy főre jutó infrastruktúrából és balesetből adódó kiadások), érdekes módon mindkettő drasztikusan javul a kerékpárosok számával.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

6
tibchy képe

ugye itt van a kb

ugye itt van a kb 1:3:6=tomeg:bringa:auto naponta utasonkenti koltsegarany
szted bp-re mit lehetne saccolni
ide lennek jok az egyes jarmutipusokkal atlagosan +tett km-ek, mert akkor lehet h mas jonne ki

7
Hotyhogy képe

Nem egy sekelyes

Nem egy sekelyes tanulmany!

Budapestre is lehetne alkalmazni az erintett meroszamok sablonjat.

________________

Sajnálom a bolondot.

8
tibchy képe

ezt szeretnem :)

ezt szeretnem :)

9
tibchy képe

juteszembe: kozelekedesi

juteszembe: kozelekedesi eszkozok megoszlasa fovarosunkban (marmint mongyuk ugy h szemelyszallitasi cellal naponta atlagosan 35millio km-t tesznek meg az emberek budapesten, ebbol 20milliot autoval, 10milliot tomeggel, 3milliot kerekparral, 2millot gyalog...)
ilyenhez esetleg tudtok adatokat?
nem fontos igy, ah leirtam, de vmi olyan forrast, amibol ezt barmifele trukkozessel ki lehetne szamolni

10
Hemü képe

Akkor összesen, nem

Akkor összesen, nem átlagosan. Vagy összesen átlagosan.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /

11
tibchy képe

leginkabb vmi idosor

leginkabb vmi idosor erdekelne h pl. 2005ben kb ennyi km-t tettek meg emberek a fovarosban, 2006ban ennyit, aztan latszana a valtozas es az osszetetelben is a valtozas (remelem novekvo bringashanyaddal)
aztan ha ezt egy napra vetitem ki, akkor lesz atlagos, de ez igazabol lenyegtelen, osztok egyet
a legjobb lenne vmi idosor (jo lenne minel hosszabb), amivel a megtett km-ek szamat es a jarmuvekre lebontott osszetetelet is ossze lehetne hasonlitani
nem kell, h olyan adatok alljanak rendelkezesre, amit leirtam, eleg ha kb olyanok, aztan majd matatok rajtuk kicsit

es eszembe jutott meg1: a tomegkozlekedes, auto es kerekpar atlagsebessege a budapesti kozlekedesben (nem dugoban es nem hetvegen, hanem atlagban, azaz az osszes megtett km-t az osszes, az utmegtetelehez szukseges idovel osztva jarmutipusonkent, napszakokat, evszakokat es vezetesi stilusokat figyelmen kivul hagyva
itt sem fontos h ilyen adatok 1az1ben rendelkezesre alljanak, de ha mar lehetne egy jo saccot adni, ami adatokkal is ala van tamasztva, akkor mar orulnek

12
Hotyhogy képe

Kiabranditoan sivar forgalmi

Kiabranditoan sivar forgalmi adatokhoz jut az erdeklodo. A tema szentelyebe jutva csak nem tarul a Szezam. "Sajnos nem tudjuk megmutatni a kert oldalt" ! De vegul is ez latszhat jonak, ha kereskedelemben arusitjak adataikat, vagy akademiai kutatasra rendelkezesere bocsajtjak azokat maganszemelyek szamara is:

http://web.kozut.hu/index.php?id=104

Egy regi, korlatozott erteku tablazat, ami raadasul csak egy kep! De a cikk iroja, Joo Ferenc, es munkatarsai is a tema teruleten boklasztak. Egy statisztikai evkonyv es a Kozlekedes Kft is segitett nekik, de a bicajos-gyalogos adatok hianya nekik is gondot okozott:

http://www.lelegzet.hu/archivum/1999/04/0450.hpp

Ez is csak egy erintoleges papir a meresek modjarol:

http://www.uvt.bme.hu/targyak/kterv_I/kterv_I_II_kgysch/kterv_I_II_kgysc...

________________

Sajnálom a bolondot.