Két nap alatt kétszer akartak megölni. Biztos nem szándékosan, de ez az esetek szempontjából indiferens. Igazából szeretnék megoldást találni a probléma, előre lépni, mert egyelőre nagyon drasztikus eszközök jutottak eszembe. Sokfelé előfordul hasonló a városban, az én útvonalamon két fontos pont van, a Móricz Zsigmond körtér és a Fővám tér. A kedves kis gyalogok állandó jelleggel szaladgálnak keresztül a piroson. Ami addig nem volna baj, amíg mindezt körültekintéssel űznék, de hallják (!), hogy nem jön autó, és irány át. Ma ezt egy fülhallgatós fiatalember és egy idős néni játszotta meg, csúnyát káromkodtam, szégyellem magam, de ma mindenki meg volt őrülve sajnos, és belőlem is kitört az állat. Ami már tegnap olyan ötletet vezérelt, hogy beöltözöm protektorba, mindenféle védőfelszerelés, bukósisak, és egyszer tényleg behajtok közéjük, amikor nekem zöld. Persze ettől még rajtam is lesz felelősség, de most ebbe ne is menjünk bele.
Azt gondolom, hogy ez bizonyos pontjain a városnak, durva méreteket öltött. Eddig azt hittem idegesít a bringás, aki átmegy a piroson. Nem, leszarom, mert engem nem veszélyeztet, de a gyalog, aki előttem szaladgál körülnézés nélkül, kiborít. Valamit nagyon tenni kéne...












rúgd le a tükrét!:)
rúgd le a tükrét!:)
ha megmutatod, melyik az
ha megmutatod, melyik az :)
o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~
Solo la AS Roma per sempre!
Jé Frajti... ritkán
Jé Frajti... ritkán szokott kitörni belőled az állat...
Egyébként tökéletesen egyetértek veled. Engem általában nem zavar az, ha valaki szabálytalankodik ha azt figyelmesen teszi... de sajnos mostanában a pirosozó gyalogok nem ilyenek...
Ime az én megoldásom:
Ime az én megoldásom: ezeket a zebrákat (mert kb lehet tudni, hogy hol harapódzott el ez a szokás) fokozott körültekintéssel közelítem meg, hogy bármikor meg tudjak állni. Alapból amúgy azt gondolom, hogy meg kéne fordítani a mostani piramist, hogy a gyalogos kerüljön legfölülre - neki mindent szabadjon. Mióta így gondolkodom, egyáltalán nem idegeskedem miattuk - önmagukon kívül ugyanis közlekedő mivoltukban senkinek sem tudnak ártani. Ilyen értelemben, mint kerékpáros, természetes szövetségesemnek tekintem őket.
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
Persze, addig, amíg
Persze, addig, amíg korrektek, sima zebránál közelít, már lassítok, de ott, ahol piros van, nem, nem tekintem szentnek. Nekem így jön ki jól a lámpaváltás, nem, ne tartson fel. Büntessék őket a rendőrök, és ezt komolyan gondolom. Pedig én engedem ki elsőnek a buszt, és engedem át a gyalogot.
~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~
Solo la AS Roma per sempre!
Nem, ne büntessék őket a
Nem, ne büntessék őket a rendőrök. Büntessék a gyorshajtó, centiző, füvet-növényt letapodó, járdát és minden talpalatnyi helyet elfoglaló, szennyező autósokat. Valójában ők azok, akik mindenki más közlekedését akadályozzák, és elindítják a szabálytalankodási hullámot. A gyalogosok csak az elnyomottak taktikáját alkalmazzák, amikor átszaladnak a piroson. Budapesten is (és egyébként a világ más városaiban is) gyalogosan közlekedni a legyszörnyűbb. Totál értelmetlen várakozásokra és kerülőkre kényszerülsz csak azért, hogy az erősebb közlekedőknek kényelmesebb legyen. Szerintem az a minimum, ha ezért cserébe elnézzük nekik a kisebb kihágásokat. És én ezt gondolom komolyan.
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
De, büntessék őket. Mint
De, büntessék őket.
Mint fentebb is látható, a káoszelmélet megint megbukott. Kaoutikus közlekedési rendszerben az ember nem tud előre tervezni, minden pillanatban az ösztöneire és a reflexeire van bízva minden. Ez kiegyensúlyozatlan helyzetet teremt, a kevésbé jó reflexűek baleseti kockázatot hordoznak magukban.
A szabályvezérelt rendszerben az egyéni különbségek eltűnnek. Nincsenek jobb, vagy rosszabb közlekedők, hanem közlekedők vannak, akik a szabályokat betartva biztonságosan és kiszámíthatóan tudnak közlekedni.
A szabályvezérelt Fővám
A szabályvezérelt Fővám téren a gyalogos kb 5x annyit vár a zöldre mint az úttest. Ha dugó van akkor a zöldben is állnak a zebrán.
Semmi probléma nem lenne ott a gyalogos pirosozással,ha nem birka módra mennének át senkire sem figyelve. A mikor elém léptek az álló kocsisor közül jött keresztbe,de véletlenül sem nézett volna a bringasávra. A legjobb, hogy nem magyar volt a gyalogos.
A szabály megszegése egyébként nem egyenlő azzal,hogy nincsenek szabályok.
Akár az is lehetne ott egy szabály,hogy lámpa nélküli zebra van,ahol a gyalogos bármikor átmehet az úttesten közlekedők meg szépen átengedik őket. Vajon mennyi gyalogost gázolnának el a nagyon szabályos autósok és bringások?
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
A káoszelmélet itt nem
A káoszelmélet itt nem bukott meg. Csak annyi történt, hogy a nem káoszelmélethez szokott gyalogosoknak bináris a gondolkodásuk (jön autó-nem jön autó). Ez nagyrészt pont annak köszönhető, hogy a sokszínűségről leszoktatták őket.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Dehogynem. Káosz van,
Dehogynem. Káosz van, hiszen nem tudod, hogy mire számíthatsz a gyalogtól (ismerős ez a kommunikáció, csak bringással?), tehát óvatosabb lesz mindenki és szépen beáll az egyensúlyi állapot, amikor ugyan néhány gyalogot elcsapnak, de egy idő után mindenki beleszokik a helyzetbe.
Vagy nem.
Elegánsan elfelejted, hogy
Elegánsan elfelejted, hogy ha tényleg káosz lenne, a gyalogos is jobban odafigyelne. Most csak arra figyel, hogy autó jön-e.
Nem. A káoszelmélet
Nem. A káoszelmélet lényege, hogy "majd a másik megoldja".
Nem. A káoszelmélet
Nem. A káoszelmélet lényege, hogy majd én megoldom, ahogy tudom, mert senki nem oldja meg helyettem, és senki nem figyel helyettem, sőt, rendszer sincs az egészben.
Nem. Ez a tipikus magyar
Nem. Ez a tipikus magyar mentalitás. "Csináljon már valaki valamit"
A káoszelmélet arról szól, hogy az egyének helyes önálló döntéseket hoznak, a többiek önálló döntéseinek figyelembevételével.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Ez nem csak magyar
Ez nem csak magyar mentalitás, pl. a németeknél ez ugyanígy működik. Csak ott náluk van "valaki", aki csinál is valamit, jelesül a rendőrség tevékenysége nem csak a trafipaxok őrzésében merül ki.
Egyszerűen csak megszokták a szigorúbb ellenőrzést és ezért betartják a szabályokat, de ha idetévednek Magyarhonba, akkor elég hamar asszimilálódnak.
Ez biztos?Én úgy tudom,
Ez biztos?Én úgy tudom, hogy a Káoszelmélet azt bizonyítja, hogy bármely összetett rendszer amelynek elemei jól meghatározható viselkedést mutatnak,egy rendsezrben működve megjósolahatatlan eredményt kiviteleznek együtt.Pl billiárdban 5 falig megjósolható, hogy a golyó hova fog menni afölött már nem, mert annyi érintés után már negyon sokféle súrlódás-sebesség-közegellenállás-lassulás, érintett hely helyzete és kölcsönhatása lehetséges variáns van ami a végerdményt meghatározza.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Dehogy bukott meg, látom
Dehogy bukott meg, látom nap, mint nap, mikor feljössz a cm.hu-ra.:)
Akkor asszem megváltoztatom
Akkor asszem megváltoztatom az avatarom:)
Káosz kapitány \o/
Káosz kapitány \o/
De, büntessék őket a
De, büntessék őket a rendőrök... többször is volt már olyan hogy takarásból ugrottak ki elém amikor nekem zöld volt, és csak az mentett meg mind a kettőnket egy fájdalmasabb koccanástól hogy számítottam rá hogy lehetnek ilyen hülyék.
Ha esetleg egy tapasztalatlanabb ember ment volna arra, akkor súlyosabb következményei is lehettek volna az esetnek ami senkinek sem jó.
Egyébként nincsen bajom a szabályszegéssel, ha azt valaki körültekintően, a többiekre és magára vigyázva teszi meg
Nem zavar az ha valaki 20 méterrel előttem átsétál a piroson, az viszont igen ha 2 méterrel előttem teszi meg. Az meg főleg ha ilyenkor ő van felháborodva hogy én miért nem állok meg neki a zöldnél.... busszal lennék, rögtön nem játszaná el ezt...
Ezúton vallom be bűnöm,
Ezúton vallom be bűnöm, amit utólag bánok, de ott kijött. Harmadik helyszínnek felírható a Retek-Dékán sarok (Mammut), ahol külön lámpát kapott a bringaút, amit mindenki leszar. Nemrég egy ~70 éves néninek mondtam bazmeget, amikor folyamatos csengetésem ellenére 1,5m-re előttem körbenézés nélkül rálépett az utamra.
Ez a helyszín mondjuk a 10-es skálán 11-esen elb@szott infrának köszönhető. Fővámon az ordibálás azért elég szokott lenni (kopkop...)
--
Eltakart arccal suhanó alak kamionvilágítást meghazuttoló fénytechnikával megáldott fehér Caprine szamáron
Az adott szakasz érdemes
Az adott szakasz érdemes hanyagolni. Egy horror az, ahogyan ott átvezették, gyalogostömegek állnak a bringaúton zöldre várva, minden pizzázó és üzlet a bringaútra pakolja a szaros kukáját, ételhordó motorját és hirdetőtábláját.
A Moszkva tér tökéletesen biciklizhető, arra kell menni. A biciklis forgalomnak láthatónak kell maradnia, nem eldugni egy mellékutcába, ahol közlekedni nem lehet, de legalább nincs szem előtt.
A megoldás pofonegyszerű:
A megoldás pofonegyszerű: Önvédelemből készülj rá, hogy át fognak szaladni előtted. Menj lassan, figyeld a mozgásukat. Én is azt teszem ezeken a helyeken.
Kötelező kresztartozék
Kötelező kresztartozék csengő?
javasolt méret:
https://picasaweb.google.com/papp.daniel.istvan/Tilos#5626608611676356306
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
A
A bringám:
http://kepfeltoltes.hu/110908/csnego_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Használtam, de sajnos süketek az emberek, pedig kicsit sokat ütögetem, ha ilyen helyre érek.
~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~
Solo la AS Roma per sempre!
Az én szuper jól bevált
Az én szuper jól bevált módszerem:
Amikor ilyen típusú gyalogátkelőhelyhez érsz, összegyűjtöd az összes feszültséget, ami benned van és egy hatalmasat ordítva (én "sicc"-et szoktam kiabálni), kicsit lassítva mész át. A siker garantált. A zenét hallgató gyalogosoknál ez neccesebb, de ha elég nagy a tüdőd, náluk is működik. Ezenkívül egyes gyalogosok hangos nevetéssel jutalmaznak meg, amin még én is mosolygok egy darabig.
Tökéletes ez a módszer továbbá autósoknak, jelzésül, hogy jövök. 10-ből 9 autós reagál rá, érdekes módon lassítással, vagy azonnali fékezéssel, vagy ajtóvisszacsukással. :) Legtöbbször a megrökönyödéstől lebénulnak pár másodpercre.
Meglepő módon az ötletet adó macskáknál is beválik. Persze az már más kérdés, hogy az elmúlt fél évben (ennyi ideje használom) csak egyetlen egy macskánál kellett alkalmaznom, míg autós-gyalogos-biciklis viszonylatban naponta átlagosan 2-szer, 3-szor. És nem azért, mert kevesebb macska akart volna átszaladni előttem. Azt hiszem, a macskák egy kicsit intelligensebbek az embernél...
Végül, de nem utolsó sorban, rendkívül hatékony stresszoldó is. Gondolj csak bele, hogy egyébként hányszor van alkalmad egy jó nagyot ordítani, de úgy istenigazából? :)
"Ami már tegnap olyan
"Ami már tegnap olyan ötletet vezérelt, hogy beöltözöm protektorba, mindenféle védőfelszerelés, bukósisak, és egyszer tényleg behajtok közéjük, amikor nekem zöld. Persze ettől még rajtam is lesz felelősség, de most ebbe ne is menjünk bele."
1. csak rajtad lesz felelősség.
2. ez kb. a tipikus "elütöm a köcsög bringást ha megint szembejön az egyírányúba vagy a bringaút mellett teker az úttesten" autós hozzáállás.
Szerezz be egy kamionos boltból egy légkürtöt. Bár attól infarktust kapna egy öreg néni.
Szia! Sajnos nem egyedüli a
Szia!
Sajnos nem egyedüli a helyzeted, velem hasonló esett meg a Jászain a Margit hídról lefelé (főútvonal, 70km/ó sebességre engedélyezve). Álltak a gyalogok a korlátnál (azon már átmásztak) és futottak volna keresztbe a villamosperonra. Egy elindult mivel felmérte, hogy futva átér előttem, majd a többi 5-6 ember mint a sakkban a rosálás, teljesen zárta mind a két sávot. Üvöltés közben repültem bele egy csajba kb 30as tempóról.
Sajnos az ilyen kivédhetetlen, amíg meg nem halnak, vagy mi meg nem halunk (esetleg helyszíni megkövezés nem jár az ilyenért), addig mindig lesznek ilyenek.
Esemény mentes közlekedést kívánok!
Anti aki rendes nevén Andris.
Járgányom pedig egy szürke-bordó Magellán Crater.
Ki van csukva, hogy ott 70
Ki van csukva, hogy ott 70 lenne engedélyezve.
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
A hídon 40 utána
A hídon 40 utána 50.
Egyébként ha nem lenne korlát akkor a gyalog szabályosan átmehetne a belső járdaszigetre teljes szélességben.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
"(5) A gyalogos az úttesten
"(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,
a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),"
Csak akkor, ha nincs ott gyalogátkelő. Márpedig van. Ezért kell a korlát, mert a sok agyatlan barom módjára rohangászna keresztül a 2 sávon. Ahogy látjuk, a korlát sem akadály nekik.
a híd közepétől, a
a híd közepétől, a Honvéd/Pannónia utcáig 30km/h, a negyvenes le van takarva már pár hónapja
Ez nem most volt, hanem
Ez nem most volt, hanem picit régebben.
Akkor nem tudom pontosan milyen tábla volt kint, de még nem volt (újra) megnyitva a déli oldali járda.
Anti aki rendes nevén Andris.
Járgányom pedig egy szürke-bordó Magellán Crater.
Nem mehetne át, lásd Shag
Nem mehetne át, lásd Shag kommentje.
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Mi jelent az a szó, hogy a
Mi jelent az a szó, hogy a közelben?
A Combino 54 méter hosszú, tehát az eleje kb 60 méterre van a zebrától.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Szerencsére hátul is fel
Szerencsére hátul is fel lehet rá szállni. Elől meg aluljáró van, vagy volt.
Miért kell a város
Miért kell a város közepén aluljáró?
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Mert vannak olyanok, akik
Mert vannak olyanok, akik lusták 60 métert gyalogolni, vagy előre gondolkodni.
jaja, mint a thökölyn ahol
jaja, mint a thökölyn ahol nagy kegyesen kibasznak fél kilométerenként egy zebrát aztán örüljön a paraszt.
Jászairól volt szó.
Jászairól volt szó.
tudom, csak itt megint
tudom, csak itt megint felmerült az a nézeted, hogy tök normális elvágni az embereket, hogy aztán másszanak várfalat, vizesárkot meg keringjenek labirintus aluljáróban amerre akarnak.
Nem. De 60 méter nem nagy
Nem. De 60 méter nem nagy cucc, főleg, hogy annak aki nem akar gyalogolni van aluljáró.
Tehát egy
Tehát egy idős/mozgássérült ember kerüljön 120 métert,mert nem tud lépcsőzni. Nagyon emberséges.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
"Az élet nem habostorta,
"Az élet nem habostorta, Pelikán."
http://hu.wikipedia.org/wiki/
http://hu.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_misericordiam
A jászain az eset idején
A jászain az eset idején (tavasszal) kb. 60 méterre volt felszíni zebra, és kb 5 méterre egy részben kordonozott aluljáró. Mindezek ellenére tömegesen mászták át a korlátot. A mozgássérült nem fogja megmászni a korlátot.
Matematikai oldaláról nézve a problémát, 60 métert kerül, nem 120-at mert a villamosra elöl is fel tud szállni.
Anti aki rendes nevén Andris.
Járgányom pedig egy szürke-bordó Magellán Crater.
Az a lehetőség ugye fel
Az a lehetőség ugye fel sem merül,hogy csak a Szent István körút másik oldalára akarna valaki a saroknál átmenni?
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Ott az aluljáró. Vagy 60
Ott az aluljáró. Vagy 60 méterre a zebra.
Ne gyere be a belvárosba,
Ne gyere be a belvárosba, ott az M0.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Lemaradt a fentiről: Szerk:
Lemaradt a fentiről:
Szerk: Petfői híd budainál se értettem sohase. Ha én le tudok vánszorogni a 100+ kilmmal azon a rohadt lépcsőn, akkor sportos fiatalok igen nagy csoportja miért érzi kényszernek, hogy a 3 sávon átrohangásson?
Oké, zebrát megértem a mozgáskorlátozottak miatt, de az egészséges emberek frankón tudják használni az aluljárót.
A mostanira:
Nem arról szól, hogy ne menjen valamerre, hanem arról, hogy több lehetősége is van a gyalognak.
A belváros közepén miért
A belváros közepén miért a gyalog van kényszerítve olyan útvonalra ami macerás vagy kerülő.
És arról szól,hogy ne menjen valamerre,mert korlát nélkül át mehetne szabályosan a sarok meghosszabbított vonalában főútvonalon is.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Nem mehetne át
Nem mehetne át szabályosan, mert van a közelben zebra. Az ott kitétel.
És azért a gyalog van "kényszerítve", mert a közekedés, sőt, a városi élet, sőt a társadalom is társasjáték. A társasjátékok egyik ismérve, hogy van egy szabályrendszere, amihez mindenki tud idomulni. A szabályrendszer kiró mindenkire jogokat és kötelezettségeket, kivétel nélkül.
A gyalogos nem kóricálhat ott át, ahol akar, a biciklis nem tekerhet a járdán (pár kivételtől eltekintve), az autós nem hajthat annyivel, amennyivel jólesik. Az egész a közlekedés gördülékenységét próbálja fenntartani.
Lehet álmodozni autó nélküli világról, meg de jó lenne a belváros autók nélkül, de talán jobb lenne, ha a cégek nem a belvárosban, centralizálva lennének, hanem a külvárosban, ahol kisebb zsúfoltság és nagyobb területi eloszlás miatt a közlekedők sűrűsége, ezáltal a konfliktushelyzetek is csökkennének.
Egy ilyen intézkedéssel, mármint hogy a belváros csak lakónegyed és az üzleti világ a külvárosban van, máris megoldódna a belváros zsúfoltságának problémája. Most a fordított eset van, mindenki igyekszik a szűkös belvárosba benyomulni, mert ott van dolga. Ez így nem jó.
A közelbent nem definiálja
A közelbent nem definiálja semmi.A 60 méter nem közelben, de itt már jártunk egyszer.
Egyszerűen ez az elv.
https://picasaweb.google.com/saganbp/Gyor#5642320508598918834
Egyébként a biciklis minden járdán közlekedhet miután rányomnak egy bringagyalog táblát és szuperbiztonságos kerékpáros infra lesz belőle.
Érdekes Frankfurt belvárosában van üzleti negyed és lakó-pihenő zóna is. Sőt forgalom-csillapított/sétáló rész is jócskán.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
1. közel az a nem távol.
1. közel az a nem távol. 60 méter nincs távol. Ha távol van a 60 méter, akkor viszont nem értem a "képes egy kilométerért is beindítani az autót és a zsíros seggét cipeltetni" véleményt.
2. Frankfurtban is okoz gondot a ki és beáramló autók hada? A Google Traffic szerint igen.
Nincs igazad, ahol
Nincs igazad, ahol átmásznak onnan 5m -re van az aluljáró lépcsője.Arról beszélnek ami a margit híd pesti hídfőjénél a talán burger king, vagy mekkdonáldcs előtt van, nem a Jászai térről, azt sztem elírta az úr.Rendeszeresen estek benne pofára magukat street dancer-eknek képzelő ifjoncok a felújítás előtt.
Átmászkálni meg azért szoktak, hogy elérjék a villamost a hídra menet, mert elmenne ha körbemennének az aluljáró meg ezt nem oldja meg az csak a túloldalra megy.
Viszont a hídra felvágtatást talán jól kontrázná még egy gyalogátkelő.Mert a Pozsonyi út felőli felhajtón is van egy, így azok kénytelenek megadni az elsőbbséget a körútról jövőknek.Így viszont a körútiaknak is lenne ideje jobbra is figyelni, mert lépésben tudna csak menni mire odaér.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
"Átmászkálni meg azért
"Átmászkálni meg azért szoktak, hogy elérjék a villamost..."
Ezt se értettem sohase. Egy kis előnyért kivasaltatja magát... mennyi is a 4-6 követési ideje? Pont ennél a vonalnál nincs értelme a rohanásnak, mert mire átér, jön a következő.
BKV nem ilyen egyszerű,
BKV nem ilyen egyszerű, mert minél bentebb vagy a városban annál kisebb a követési idő, de ha kifelé mégy annál több.Ha mondjuk az ExMoszkván átszállsz kifelé, lehet hogy az átszállós jármű két egymást követő járatának elindulása között bejön vagy 4 db 4-6-os.De neki pont az kellene ami elérte a másikat, mert a másik 3-ból 2 gyakorlatilag = a 4. 4-6-ossal ami csak a következőt éri el.Ez nem ritkán 15-20 perc is lehet.Az meg se munkahelyre se oviba nem szerencsés.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Így nézve persze. Viszont
Így nézve persze.
Viszont inkább várjon 20 percet, monthogy az intenzíven kössön ki. Ld. bármelyik nagyforgalmú országúton púposkodás, előzgetés. Sokkal előrrébb nem lesz, viszont a baleseti kockázat a többszörösére nő.
Jó, hát ez az iskolai
Jó, hát ez az iskolai verzió, a letapadt magyar valóság meg az hogy rohangál mindeki mint a mérgezett egér...
Mindekinek szíve joga eldönteni hány motorháztetőről akar lepattani amíg hazaér....én csak az okát értem, nem azt mondtam hogy egyet értek vele.Kezdjenek lobbizni a gyalogok a szar gyaloginfra miatt.Pl mindenütt ráterelik a bringásokat a járdára akik veszélyesen centizgetik őket....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
A helyzet az, hogy a
A helyzet az, hogy a kétkerekű járművet nem mindig tudják jól felmérni a közlekedés többi résztvevői. Ha szemből vagy hátulról látják, olyan keskeny, hogy nem tudják megbecsülni a sebességét. Szerintem a jobbhorog is ezért van. Az autós hátulról látja a bringást, azt gondolja 10-zel zötyög, és elcsodálkszik, hogy 30-al megy bele az oldalába, amikor előzés után jobbra akar előtte kanyarodni.
Motoros közlekedésemkor fokozottan tapasztalom ezt a jelenséget, a nagy sebesség miatt, ugyebár ;-)
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Hát nem tudom, vidéken a
Hát nem tudom, vidéken a csirkét, kutyát, macskát se gázoltam el autóval pedíg az még a bringásnál is kisebb, és a macska se mindíg a macskaszemes végét fordította felém.Ennek ellenére egyik sem Cartoon network,valahogy csak kitaláltam a sebességüket, irányukat...Csak a kivilágítatlan birkanyáj meg a juhászné, lánya, két kutya, 6 birka nem úszta meg....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
A macskáról azt kell
A macskáról azt kell tudni, hogy MINDIG ELŐTTED rohan át.
Ha mégse, akkor valami baj van vele.
A macskáról azt kell
A macskáról azt kell tudni, hogy MINDIG ELŐTTED rohan át.
Ha mégse, akkor valami baj van veled, mert nem néztél hátra.
Ehhez hozzájön, hogy
Ehhez hozzájön, hogy sokaknak a biciliről sok embernek ösztönösen a telken 10 km/h-val imbolygó kemping jut eszébe. Lelép eléje, mert az a tapasztalata, hogy a biciklis legfeljebb leteszi a lábát és megáll. Én meg, ha csak 25-tel jövök, akkor sem tudok kitérni három összevissza mozgó gyalog elől.
Nem a süket nénivel van a gond, rajta látszik, hogy nem észlelt, kikerülök vagy megállok. Hanem azzal, akivel már megvolt a szemkontaktus, lát, és lelép elém.
Nehezen tudnék igazságot
Nehezen tudnék igazságot tenni gyalogos/bringás ügyben. Számomra az első számú közlekedő a gyalogos, és az is marad. Ha szabálytalankodik, azért nagyrészt a város szövetét roncsoló közutak tehetnek, és az ezeken való átjutás sokszor rosszul tervezett lehetőségei, az elhibázott közlekedésirányítás, amit anno a gépjárművekkel haladók elsőbbségéhez terveztek. Azért is teszi, mert megteheti, hiszen a számonkérés igazságtalan, inkább jelképes: egy-egy gyalogost büntetnek eltúlzott mértékben, miközben abban a pillanatban sok ezren lehetnek máshol a szabályszegők.
Csatlakozom ahhoz a hozzászólóhoz, aki az időben előre csengetést ajánlja a gyalogosok figyelmeztetésére megelőzésképpen, hiszen valóban sok ilyen hely akad a városban, ahol szabálytalankodásra lehet számítani.
Mindkét helyen jó előre
Mindkét helyen jó előre szoktam csengetni, csak ezek miatt van csengőm. Szart se ér. Főleg a fülbedugós zenehallgatós barmok ellen.
~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~
Solo la AS Roma per sempre!
Lassítani kell, nem
Lassítani kell, nem csengetni.
Pont teszek a szabályra,
Pont teszek a szabályra, nem érdekel, hogy zöldben vagy piroson megy át. A probléma azzal van, hogy nem a biciklist nem észlelik járműként. A legtöbb szakaszon pont ugyanolyan sebességgel haladok, mint az autók, mégis elém lépnek le, és nem a hetes busz elé.
Mondjuk nem csak a biciklivel történik ez, a másik kedvencem a villamos. Amikor éppen a soksoktonnás, mozgó combinó előt cikázik pártucat ember, nem lennék villamosvezető.
Lassabban kell menni Frajti,
Lassabban kell menni Frajti, ha állnak az út szélén, a járdán, ha az egyik megindul a másik is megy utána, ez az alapszabály! Lassan mész csöngetsz, még messzebbről hallják és nem lesz semmi féle gubanc. Csak vigyázz autók közül is kijöhet valaki.
26 a max sebességem ott, de
26 a max sebességem ott, de ettől még nem kéne váratlanul körülnézés nélkül lelépni. Vagy ledobni előre a banyamobilt..
~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~
Solo la AS Roma per sempre!
Amikor bent állnak az
Amikor bent állnak az autók a zebrán én merek 20 fölött bemenni, akár egy kisebb ember, gyerek is kiléphet mellette és hoppááá lé. Bukfenc van. Errorkának a videótárában is egy ilyen benne van, majdnem neki ment a gyalognak.
Én is felhúzom magam ezen, de mit tudsz csinálni neki száguldasz, nem éri meg. Nyugisan átbattyogsz és napod se lesz elcseszve és lehet még el is éred a zöldet is.
Haha, ez a poszt nagyon jól
Haha, ez a poszt nagyon jól rezonál a CM-es topik járdázós flame-jére.
A gyalogosok visszavágnak a csúnya járdázós bicikliseknek! :)
Kíváncsi vagyok, Makimajom mikor téved erre...
Egyszer autóval mentem
Egyszer autóval mentem lakott területen kívül, és arra lettem figyelmes, hogy az út túlsó szélén állt két őz. Kb. egyforma nagyok voltak, de utólag azt gondoltam, egy suta és a nagyocska gidája volt.
Lelassítottam 50 körüli tempóra, biztos, ami biztos alapon. Az egyik átszaladt keresztbe, mikor még elég távol voltam. Pár másodperc tétovázás után a másik utána. Na akkor viszont már elég közel voltam. 90-ről esélyem se lett volna, pont elkaptam volna. Így állóra se kellett fékeznem, átért előttem és mentem tovább.
Na a gyalogosok is ilyenek, úgyhogy csatlakozom az előttem szólóhoz: ha gyalogos áll az út szélén és úgy tűnik, hogy át akar menni, lassíts. Mindegy, van-e lámpa és ha igen, milyen színű.
A büntetés-nembüntetés témához annyit, hogy azt szoktam mondani, a zebrán gyalogos gázolás ott kezdődik, hogy szinte kizárt, hogy valakit megbüntessenek mondjuk a járdára parkolásért. Ezért olyan a morál, amilyen. Ráférne némely gyalogra is egy 3-5 ezres csekk időnként. Talán ha autót (vagy bármely más járművet) vezet, is jobban tartaná magát a szabályokhoz.
Ezt sütöttem ki, már
Ezt sütöttem ki, már korábban:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20081003/gyalogosok-szegyenfala
Nem kellene megbüntetni
Nem kellene megbüntetni senkit, és a vérnyomásunk sem szaladna ilyen esetek miatt az égig, ha nem tűnt volna el az emberekből a:
... felelősség érzete, tudata ...
Ezt a két zebrát én is
Ezt a két zebrát én is szinte naponta használom, és szintén baromira utálom... Az a durva, hogy egy csomóan körülnéznek, látják, hogy jövök, majd elindulnak, agyatlanul. A múltkor engem is elkapott a harci hév, és üvöltöztem egy sort, hogy nektek piros van b@sszátok meg, ami egyrészt úrinőhöz méltatlan, másrészt tökéletesen hatástalan. Belenyugodtam, hogy 10-ből 8-szor bukom a körtér utáni zöldet, ha el akarom kerülni a baleseteket.
Bordó-fehér Puch fixi, vagy bordó-fehér Merida Road, fekete-narancs Bagaboo
Déja vu - nálam ugyanez a
Déja vu - nálam ugyanez a helyzet. A másik klasszikus a Fehérvári úti SZTK előtti zebra, ahol forgalom nem nagyon van - tekintve, hogy zsákutca -, de ettől még piros az a k* lámpa.
70-es bácsikára, aki a feleségével andalgott az út közepén ráordítottam a minap, hogy "Nem látja, hogy piros a lámpa?". Válasz: "Na ne mondja! - tényleg?"
A Fővám téren már csak megköszöntem a gyalogosnak, hogy önként jelentkezett donornak.
Flicka
én meg ajánlom
én meg ajánlom átalakítani a bringádat a régi római módi szerint:
http://fromoldbooks.org/OldEngland/0075-British-War-Chariot,-Shield-and-...
és egy ködkürtöt szerelj fel a kormányra, arra összefossák magukat!
"A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Albert Einstein)
Én 2006-ban csaptam el egy
Én 2006-ban csaptam el egy csajt, a Nyugati pu-nál szaladt át előttem a villamoshoz, piroson. Autók elfogytak, már csak én jöttem, de viszont 40-nel. Az volt a szerencséje, hogy a hátizsákját találtam el, kettőt-hármat pördült a tengelye körül, és lehuppant az úttest közepére. Nekem előtte nap készült el a kontrás, első villa, első kerék gumival együtt kuka lett, én meg 3 napra kiestem a melóból zúzódások miatt, futár voltam akkoriban.
20 métert csúsztam a flaszteren. Megbeszéltük a dolgot tök nyugodtan, telefonszámot cseréltünk, másnap délelőtt bevitte a futárcéghez a lóvét, amit kialkudtunk a kerékpáromban keletkezett károk miatt, és ennyi.
Én sem szeretem, ha átszaladgálnak a piroson, de viszont az is igaz, hogy az eddig tekeréssel töltött 20 év számtalan balesete és a tucatszám összetört kerékpárlakatrészek költségének megtérítése ebben az egy esetben történt csak meg.
Minden más esetben én csengethettem, akár én voltam a hibás, akár nem.
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
Tekerj lassabban.
Tekerj lassabban.
1/1975. (II. 5.) KPM-BM
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól
Sebesség
26.§ D) teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral 40 km/óra
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
:) Van egy olyan érzésem,
:)
Van egy olyan érzésem, hogy a "tekerj lassabban" és a "szabál az szabál" típusú hozzászólók nagyon nem egy malomban őrölnek :) Ami persze nem baj.
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
Csak pontosítottam a
Csak pontosítottam a tényeket, még mielőtt valaki rámfogja a gyorshajtást.
Egy futárnak meg, aki ebből él, nem éppen előnyös, ha lassan teker, ugyanis éhen fog halálozni...:D
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
ne már, a futárok tök
ne már, a futárok tök lassan tekernek, mert beosztják az energiájukat. épp ezért pont nekik nem hiszem, hogy gyakran konfliktusuk lenne a gyalogosokkal
----
(ex-vizipok)
« a személyautó például elsősorban egy idióta játékszer, és csak másodsorban közlekedési eszköz »
Internationale Situationiste #1, jun 1958
Azert energia beosztassal
Azert energia beosztassal kapcsolatban szerintem lehetoseg szerint pont annyival mennek, hogy a kovetkezo lampa(k)nal ne kelljen megallni.
A megallas-elindulas a legnagyobb energiaveszteseg.
Hehe, próbálj meg lassan
Hehe, próbálj meg lassan tekerni, mikor mondjuk a Határ útról csúcsforgalomban 12 perc alatt kellett beérnem egy fél millás fényképezőgéppel a hét ker Barcsay utca (Dohány utáni sarok) sarkánál lévő szervizbe, mert bezárt volna...
Ha sok a fuvar, és sürgős a cucc, akkor nincs más lehetőség, mint takony-nyál rakni, ami kifér a csövön...
Én nem pajtis voltam, azok vánszorognak néha csigatempóban...
Bembo és blaji, gondolom nem voltatok futárok...
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
Valoban nem :-) De attol meg
Valoban nem :-)
De attol meg gondolom pont annyival mentel, hogy sehol se kelljen megallnod. Hisz annak nem lenne sok ertelme, hogy 45-50-el rakod aztan a kovetkezo 4 savos "autopalyanal" varsz 10-20 masodpercet...
Főbb közlekedési
Főbb közlekedési útvonalon elég sok zöldet el lehet érni, ha gyors vagy...:)
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
Igy van. Kozben megegyszer
Igy van.
Kozben megegyszer vegigondolva sok helyen kb. 60-ra van belove a zoldhullam, igy ha gondolkodas nelkul rakod neki, csak ritkan fog meg a piros (ha jol ismered az utvonalat, ezek elott lassitasz, amennyire kell.)
Olyan vagy, mint azok a
Olyan vagy, mint azok a sofőrök, akik 50-nel zúznak át a móriczon és felháborodottan dudálnak a néha még eléjük is lelépő gyalogosokra?
Majd mindennap tekerek arra és elém is sokszor leléptek már. Erről az jut az eszembe, hogy ők vannak abszolút többségben, nézd meg, hányan várakoznak a zebránál vs. hány autós/biciklis megy ott át. Ehhez képest a tér kialakítása nem kedvez nekik eléggé, igazságosabb lenne, ha növelnék a gyalogos teret és lassítanák a forgalmat.
Neked meg az jut az eszedbe, hogy mehetsz ott 40-nel is... :(
A gond az, hogy ugyanolyan
A gond az, hogy ugyanolyan sebességgel tekerek, mint a lassabban hajtó gépjárművek, és lelépnek elém. Szerintem Frajti nem a 40-es tartomány fölött volt. És nem váratlanul elélépő gyalogosról van szó, hanem olyanról, aki az út szélén áll, kivár 5 autót, majd az 5 autó után jövő biciklis elé lép. Ezt azért nehéz kivédeni.
Pontosítok, a gond az, hogy
Pontosítok, a gond az, hogy azt hiszed, elég ugyanannyira lelassítanod, mint a gépjárműveknek. Téged nehezebben vesznek észre.
Nem az észrevétellel van a
Nem az észrevétellel van a gond... sokszor a szemkontaktus is megvan és még úgy is lelépnek... azzal van a gond, hogy úgy kezelik hogy ez csak egy biciklis, elé nyugodtan le lehet lépni mert nem veszélyes rám
Tényleg gond ez? Hogy nem
Tényleg gond ez? Hogy nem félnek tőled, semmibe veszik az önérzetedet? Objektíve származott már belőle károd?
Gond. Tényleg gond. Egy
Gond. Tényleg gond.
Egy hippikolónián tökéletesen elfogadott, hogy mindenki beszívva mászkáljon össze vissza, de egy normális emberi társadalomban vannak szabályok.
Nicsak, egy robot :) pont
Nicsak, egy robot :) pont mint az ikea.com-on, csak vele szívesebben vitatkozom :)
+1 **** Bringakonyha - ahol
+1
****
Bringakonyha - ahol a kerékpár van terítéken...
Gyere Nyári Egyetemre, én szervezem, jó lesz!
Nem az onerzetemet zavarja,
Nem az onerzetemet zavarja, hanem azert zavar mert engem es magat is veszelyeztet... Meg nem volt belole karom de csak azert mert sajnos szamitok a szabalytalansagra es veszelyre...
Ertem en Ciklont es magyarazatat is, de nem az a megoldas erre hogy atrohangaljanak az emberek a piroson hanem hogy megvaltoztatjak a lampak beallitasat vagy leszedik a lampat es folyamatosan elsobbseguk van a zebranal.
Akkor egyetértünk!
Akkor egyetértünk! Szerintem is valami hasonló kellene.
Nem származott károm, de
Nem származott károm, de lehet belőle baleset. Féket berántani veszélyes, mivel nem tudhatom, hogy jönnek-e mögöttem. Hangsúlyozom, nem a beláthatatlan kanyarokba akarok belemenni nagy sebességgel, nem a süket vagy mp3-at hallgatót akarom elütni, hanem azt szeretném, ha az engem látó gyalogos nem lép le elém szánt szándékkal. Mert mindkettőnknek komoly baja lehet belőle. Főleg nekem, ha félrerántom a kormányt, zakózok vagy autó alá kerülök. Az eleve lassabban menés meg azért problémás, mert mögöttem is jönnek. Ha én megállok a gyalognak és kivág valaki mögülem, akkor ki a hibás?
Na most, ha ellenben az adott szakaszon (2x2 sávos utakról, hidak lehajtóiról van szó) minden járműre érvényes 15 km/h-t vezetnek be, akkor azt boldogan betartom.
Lehet a gumicsizma után át
Lehet a gumicsizma után át kell venni egy másik divatot is vidékről:Kasza, kapa,lapát, ásó, gereblye, villáskapa, vasvilla szállítása bringán.Hátha jobb a szemkontaktusnál.....vidéken valahogy senki se akar ezek elé lépni.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
hmm, zenmacska már mindent
hmm, zenmacska már mindent elmondott, amit akartam, úgyhogy neki +1
----
(ex-vizipok)
« a személyautó például elsősorban egy idióta játékszer, és csak másodsorban közlekedési eszköz »
Internationale Situationiste #1, jun 1958
12 perc?
12 perc? Királyság!
Őőőő ... én annyira figyelek a gyalogosokra (Szab híd), hogy amióta SPD cipőm van, csak miattuk estem el szinte álló helyzetben ... kb. 3x. Abból egyszer a gyalogra. :-O
Ja, kicsit nehezen szokom meg. Ámbátor ez megváltozik, mert baráti tanácsra pont ma tettem néhány csöpp olajat a pedálra és olyan könnyedén jár, mint atom. Nem is értem a gyár ezt miért nem tette meg.
Visszatérve a témára, szerintem fele-fele arányban oszlik meg a "nem figyelek gyalogos" és a "katasztrofális infra" miatti kerékpáros-gyalogos konfliktus.
Nem mondod, hogy a Szabi
Nem mondod, hogy a Szabi híd úttestjén gyalogosok másznak eléd? (Arra már gondolni sem merek, hogy esetleg a járdán bicikliztél, az azért nagyon csúnya dolog lenne)
Ááá ... lebuktam! Tehát
Ááá ... lebuktam! Tehát a szitu a következő: én a budai oldalon jobbra haladnék és tízből kilencszer jön a villamos, ami miatt nem tudom a síneken kikerülni a kocsisort és beragadok mögéjük. Ha meg a villamos mögé állok, akkor meg nem tudok jobbra kanyarodni, vagyis igen, de inkább 100 Margit krt., mint ott dobni egy jobbost. És amint írtam még nem igazán éreztem rá az SPD-re, ez fokozza az izgalmakat. Mondjam azt, hogy ez az egy járdám van Budakesziig? Igen, mondom. :-)
Mivel a gyalogos megszokta,
Mivel a gyalogos megszokta, hogy nem engedik át soha a zebrán, mikor elsőbbsége lenne, minek tartson be egy számára értelmetlen lámpát? Állandóan úgy kell várakozni az autókra hangolt lámpák miatt, hogy előtted-a hátad mögött párhuzamosan húznak el villamosok. Nem tudsz átmenni egy úttesten egyvégtében, középen várakoznod kell, és egy csomó helyen le kell menned az aluljáróba, mert még zebra sincs.
Min csodálkozunk, úgy mégis?
Én egy csomó helyen megszüntetném a lámpát, és sima zebrát csinálnék, hadd menjenek a gyalogosok, és szénné büntetném azt az autóst és bringást, aki nem áll meg.
Ha annyira zavar az a két zebra, menj másfelé.
****
Bringakonyha - ahol a kerékpár van terítéken...
Gyere Nyári Egyetemre, én szervezem, jó lesz!
+1
+1
Másfele? LOL. Emlékszem
Másfele? LOL.
Emlékszem mekkora hiszti volt itt, hogy nem lehetett áttekerni a Margit hídon, amikor felújították :)
Shag, szótagolom, hogy te
Shag, szótagolom, hogy te is értsd: én számítok rá, hogy az egy szar zebra, és ki fognak lépni elém, mert a tervezésekor egy dolgot felejtettek ki: az embereket. Akit ez idegesít, az menjen másfelé. Hülyeség ezen túráztatni magad, mert ezzel tényleg nem lehet mit kezdeni.
****
Bringakonyha - ahol a kerékpár van terítéken...
Gyere Nyári Egyetemre, én szervezem, jó lesz!
Van hasonló hely errefele
Van hasonló hely errefele is. Igaz nem gyalogok, mert országút, hanem egy 50-60-as kanyar, záróvonallal. Kurva sokan vágják azt a kanyart. Idegesít baromira, mert aki nem tud a sávjában megmaradni, az ne akarjon vezetni. Motorfékkel frankón végig lehet jönni úgy 10 km-t, hogy nem kell fékeznem, ezek a barmok meg vágják az amúgyis szűk kanyart.
Nos, itt szoktam a levágókra rádudálni. Régebben úgy voltam vele, hogy én sose fogok dudálni, mert baromi idegesítő dolog és nem old meg semmit. De mostmár nem látok más megoldást arra, hogy felhívjam a figyelmét, hogy kurvára nem jó helyen jár és nem kéne veszélyeztetni a szembejövőket.
Ugyanez az a zebra is. Van egy szabályrendszer, akkor ne rohangásszon át autók és bringák előtt. Nézzen rendesen körbe. Rajtam szoktak röhögni, hogy 3x körbenézek, mielőtt lelépek, sőt, gyaloglás közben, járdán, "sávváltáskor", amikor pl. kikerülök valakit, akkor is hátra szoktam nézni a vállam felett, hogy nehogy nekiütközzek valakinek. Ezt csak azért írom, mert belém annyira belémrögzült a körbenézés, hogy még gyalogosan is figyelem állandóan a "közlekedési" szitut, nem csak andalgok össze-vissza, mint valami beszívott hippi.
Ha a járdán ezt nem is várom el a gyalogosok többségétől (pedig amúgy jó lenne, ha kicsit figyelnének egymásra az emberek, nem csak mennének, mint a barom az orruk után), de azt igenis elvárom, hogy ha már TILOSban jár, akkor azt a legnagyobb körültekintéssel tegye. Különben ő is meg fogja mostmár kapni a dudát, pedig alapvetően béketűrő ember vagyok.
Szuper. Rádudálsz. És?
Szuper. Rádudálsz. És? Ezzel megnevelted?
****
Bringakonyha - ahol a kerékpár van terítéken...
Gyere Nyári Egyetemre, én szervezem, jó lesz!
Remélem többet felfog a
Remélem többet felfog a dologból, mintha nem tenném.
Ha nem teszem, akkor azt se tudja, hogy faszságot csinált. Fel kell rá hívni a figyelmét.
mért kellett 105
mért kellett 105 hozzászólást várni, hogy végre valaki megfogalmazza ezt ilyen szépen?
Azért jó, hogy ott 5 perc alatt megy el az úttesten annyi ember, mint keresztbe a zebrán 20 másodperc alatt. Én amondó vagyok, a belvárosi sétálóövezetet nem szabadna a kiskörúttal lezárni, mert
1: el van vágva az ország legszebb piacépülete a tértől, szerintem ezzel összefügg, hogy az árkádja egy mocskos csövitanya
2: a Szabadság híd a két legszebb panorámájú átkelő egyike, a gyalogok és nézelődők meg a két gyilokjárón zsúfolódnak, és biztos tök szabálytalanul ülnek a felfüggesztésen. Simán lehetne ott olyan villamosos-sétálós rész, mint Miskolcon a sétálóutcában. Ezzel a Gellért térig érne a városkinézetű város
mindenhol máshol én is türelmet javaslok a gyalogokkal szemben, de azt be kell vallanom, a tilosban mászkálóknál nem vagyok én sem olyan szolgalelkű és udvarias, próbálok haladni. Onnan, hogy lelépett a pirosban, új játékban játszunk. Nem megyek neki, nem anyázom, meg semmi bajom vele, de ha összefossa magát, amikor két centire húzok el az orra előtt, utánam a vízözön
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
A város nem nézelődésre,
A város nem nézelődésre, hanem munkára való. Így tök irreleváns, hogy milyen szépségei vannak.
A Magyar Túrizmus Rt, és a
A Magyar Túrizmus Rt, és a Vendéglátók Országos szövetsége köszöni szépen.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Boldog további életet,
Boldog további életet, sikeres szívinfartust ötven évesen. Legalább a gyerekem a te nyugdíjad nem kell, hogy kitermelje.
****
Bringakonyha - ahol a kerékpár van terítéken...
Gyere Nyári Egyetemre, én szervezem, jó lesz!
Köszi. Egyébként meg okos
Köszi.
Egyébként meg okos az is, aki a városban akar kikapcsolódni, ahelyett, hogy kiszabadulva a betondzsungelből, egy kis természetet is látna. Ki tudja, kinek lesz hamarabb infarktusa...
Ezért vettek az emberek
Ezért vettek az emberek tömegesen telket, meg hobbitelket a hatvanas-hetvenes években. Aztán kimentek robotolni, és lám-lám rájöttek, hogy nem a panellel, vagy a bérházzal, vagy akár a családi házzal van a probléma, hanem saját magukkal.
Aki szarul akarja érezni magát, az mindenhol úgy fogja. De ha kérhetem, eközben ne az én életminőségemet rombolja, ami nélkülük teljesen jól működne.
Azért verjem magam extra költségekbe, meg fektessek extra energiákat egy hétvégi ház fenntartásába, mert valaki lusta felrakni a seggét a békávéra. Logikus.
Ja, a vidék meg kapálásra való. Ezt kifelejtettem.
****
Bringakonyha - ahol a kerékpár van terítéken...
Gyere Nyári Egyetemre, én szervezem, jó lesz!
Dehogy kell hétvégi házat
Dehogy kell hétvégi házat venni, félreértessz. Ott a Budai-hg, a Pilis, alig egy köpésnyire a fővárostól. Ott ki lehet kapcsolni, a természetben. De nem a beton közt. De ha valakinek az alapvetően kereskedelemre és munkára létrehozott településszerkezet kell a pihenéshez mindenképp, akkor az tegye úgy, hogy ne zavarja azt, aki dolgozna.
Jó, a taxisok és az
Jó, a taxisok és az áruszállítók maradhatnak. A többivel kifelé.
A közlekedési eszköz nem egyenlő munkaeszköz.
Sőt, a számítógépemen ha pasziánszozok vagy cm-ezek, az sem munkaeszköz. Akkor munkaeszköz, mikor pl. fordítok rajta.
****
Bringakonyha - ahol a kerékpár van terítéken...
Gyere Nyári Egyetemre, én szervezem, jó lesz!
Ezt anno anyámék is
Ezt anno anyámék is elmondták, hogy azért jó vidéken élni, mert ott a kert, meg az udvar az zöld fűvel, növényekkel.....
Mondtam erre:Nekem meg ott a Városliget ugyanazzal+ tóval+Pántlika+Vajdahunyad+ Szécheny Fürdő, meg ott a Margit Sziget a komplett dunával, mindkettő 15 percen belül közepes sétatempómmal.
DE! Nem kell hozzá füvet nyírnom, a kutyaszart szednem (apám otthoni reggeli programja, mert hogy a saját telkünkön is lehet belelépni a saját kutyánkéba nem kell ahhoz belvárosban lakni), azonkívül ezideáig elég jó volt a szúnyog irtás, még a parkokban sem zaklatnak, otthon meg 9 után már alíg lehet kinn lenni az udvaron, és úgy kell a lakásba bemenni mint Leonovnak az első űrséta után, hogy ne menjenek be a házba.Egeret, patkányt sehol nem láttam a tizen valahány év alatt amióta itt lakom, még a hulláját se, otthon meg ha kimegyek a melléképületekbe a másik reggli program az egérfogók tisztítása, újra töltése, és nem tudom, hogy a tegnap letett szerszámok közül melyikre vizelt rá,de fogdoshatom, ennyit az egészséges életről.Megjegyzem nem egy ezeréves vályogházban laknak anyámék...
Ha a városban nehezebb lenne az élet akkor nem költöznének oda évszázadok óta vidékről.
Már Mussolininek se jött össze a Rurarizálási (falusítási) program a 30-as években.
Úgy néznek sokan a vidéki életre itt városon, mint anno Kodályék a népzenére.
Egy frászt!Látástól mikulásig melózól, hétvégén is.És annyira jók az erkölcsök, hogy pl a beleszántanak a másik vetésébe hogy menjen tönkre a másik teremelő, meg szántáskor elszántják a mezsgyét -tkp lopják a másik földjét.Mindezt aprópénzért, kilátások nélkül.Most hogy anyámék felé, a határellenőrzés ráment a bezinre, cigire,normális munkahely meg 20 éve nincs, és mezőgazdaság is behalt,tömegesen mennek külföldre akárminek a falumbeliek.A 10 ezres település a rendszerváltás után lett vagy 7 ezres, most ahogy hallom kb ennek az 1/5-e már több mint egy éve kinn van külföldön, és folyamatosan hallom, hogy ez is kiment, az is kiement....ennyire jó vidéken élni most.Hagyjuk már vadromantikát, ne az agglós településekről következtessünk a vidéki életre és onnan magyrázzuk meg miért szar városon lakni.Az aggló tkp kertvárosi külkerület, csak még nem kebelezte be a város, úgy mint anno pl Soroksár, Csepel, etc...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Remélem, egyszer
Remélem, egyszer összeakadsz Stiggssel. Ami meg a külvárosi létet és a hobbikertet illeti, én élvezem az ezzel járó földtúrást és bütykölést, és ismerek még iyet
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Szerintem itt a választás
Szerintem itt a választás szabadságáról van szó.
****
Bringakonyha - ahol a kerékpár van terítéken...
Gyere Nyári Egyetemre, én szervezem, jó lesz!
Igen amikor NEM MUSZÁJ,
Igen amikor NEM MUSZÁJ, HANEM HOBBI!De amikor hétszám kell csinálni és sokszor a hülye időjárás miatt tempósan, meg visszasegíteni a másiknak is...na akkor már nem olyan jó.Bütykölni itt is lehet ha akarsz.Saját magam újítottam fel az összes 100 éves nyílászárót.Magam festettem ki, vakoltam,burkoltam.SK készült a vízszerelés, a galéria, a bútorzat, a mázolás+ az összes bringám, és főzök magamra...
Szted Stiggs, mit tudna nekem elmondani a vidéki életről amit magam sem tudok?
Öltem disznót nem egyet, bontottam, perzseltem,ástam vízórakanát, házalapot.Több családi ház építésben részt vettem, kezdve az apáméval 17 éves koromtól 21 éves koromig.Takarítottam be almát, szilvát, krumplit,mákot, napraforgót....oltottam meszet, jártam be a 15km-re lévő városba tanulni, dolgozni, csajoztam a tisza mellett,meg horgásztam.Évente többször hazajárok és hallom az osztálytársaimtól, korombeliektől, anyáméktól, hogy mi van.Mit tud nekem Stiggs elmondani?Hogy de jó hogy van saját borom?Ja ,kiszámolja mennyi élőmunka, anyag, vegyszer stb ment rá, és megveszi a 60%-ból a boltban.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
A Szőkével értek egyet.
A Szőkével értek egyet. "Aki szarul akarja érezni magát, az tudja is". Ha neked a városban jó, okés, de lehet élvezni és vadromantikusnak érezni a főlállású vidéki életet, erre van köztünk példa, és lehet a hétvégi telket is robotnak érezni
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Nincs bajom a vidéki
Nincs bajom a vidéki élettel, vannak falumbeliek akik soha nem költöznének be a városba.
A bajom azzal a vadromantikás hozzá állással van amivel nem akarják tudomásul venni, hogy vidéken igeneis NEHEZEBB MOST ÉLNI.
Csak egy példa:ugyanaz az az üdítő 3
5 ft-al drágább mint itt pesten.Kb fele annyi bérek mellett!Mszalkán mikor mondják hogy 70-80 ezreket keresnek 3 MŰSZAKBAN!Az egyik optikai multi cég privatizált gyárában.Egyfolytában azon kapom magam, hogy próbálom fejben kiszámolni, hogy műszakpótlék nélkül eléri-e egyáltalán a minimálbért....és örüljél mert van munkád..
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Én a "kényszerpestieket"
Én a "kényszerpestieket" sajnálom. Rengeteg vidéki ismerősöm van, fiatal értelmiségiek, pl. Szegedről, akik csak azért élnek Pesten, mert ott nincs olyan munka-és karrierlehetőség, mint itt. És tulajdonképpen utálják az egészet, a tömeget, a bűzt, a forgalmat, a rohanást, és amint tehetik, egyből ülnek fel a vonatra, hogy "hazamenjenek" a hétvégére.
****
Bringakonyha - ahol a kerékpár van terítéken...
Gyere Nyári Egyetemre, én szervezem, jó lesz!
A vidék kapálásra való,
A vidék kapálásra való, így tök irreleváns, milyen szépségei vannak :-)
Shag, kapára-kaszára fel!
****
Bringakonyha - ahol a kerékpár van terítéken...
Gyere Nyári Egyetemre, én szervezem, jó lesz!
Neked irreleváns, csomó
Neked irreleváns, csomó embernek meg nem, ők élvezik a város szép pontjait (de ha majd életvezetési tanácsra lesz szükségük, biztos Téged keresnek meg :-P). Képzeld, olyanok is vannak akik turistaként eljönnek Budapestre.
ugyan már, ki dolgozik a
ugyan már, ki dolgozik a Szabadság hídon?
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
A piktogram-festők. ****
A piktogram-festők.
****
Bringakonyha - ahol a kerékpár van terítéken...
Gyere Nyári Egyetemre, én szervezem, jó lesz!
Na, mindjárt ez a blog
Na, mindjárt ez a blog jutott eszembe amikor az alábbi video-t láttam:
http://indavideo.hu/video/Nem_fizetett_a_zebran__elgazolta_egy_biciklista_1
Akinek nincsen humorérzéke, ugorjon mindjárt 1:59-hez.
:-((-------))-: