A héten Dunakeszin jártam biciklivel és csodálkoztam.
Először piktogramokat véltem felfedezni a Liget utcán, majd egy bringautat a 2-es út mentén (itt elkezdtem gyanakodni), a Nap utcától Bp felé viszont.. bringasávot festettek a 2-es útra. Hurrá-hurrá..! Persze nálunk minden örömbe vegyül üröm, az út széle sajnos katasztrofális minőségű, amit megspékeltek mindenhol félcentis vastagságú termoplasztik piktogramokkal (úgy tudom, erre már volt lakossági észrevétel, talán itt is javítják majd). Sajnos Budapest felé továbbra is bringatilos van, így egyelőre szabályosan csak Dunakeszi déli végéig lehet eljutni bringával.
Képet most nem tudtam csinálni, aki jár arra, nézzen körbe. Abban, hogy bringasáv lett, az MK keze is keményen benne van, respekt nekik. A sok szomorú vidéki példához képest viszont ez szerintem ez alapvetően egy jó projekt, csak valaki szóljon már nekik, hogy a 3 dimenziós piktogram nem menő...












Bocs az OFF-ért: az
Bocs az OFF-ért: az Kazinczy utcáról tudod-e, hogy fog kinézni a közműcsere után?
Attól függ, melyik része.
Attól függ, melyik része. Amúgy Belvárlistán volt fent a terv.
Én úgy tudom, hogy a Dob-Wesselényi szakasz kiskockakő lesz, egy szintben (talán parkolók nélkül), a Wesselényi-Dohány szakasz beton térkő, egy szintben, jobboldali parkolással. Dézsás növények.
__________________________--
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
Csináltam pár képet A
Csináltam pár képet
A kedvencem
20 éve.
Nagyjából 20 éve megyek itt illegálisan.
De majd most végre!
20 év után kiderült hogy mégsem fogok meghalni ha a főúton bringázok.
Mert most kerékpár sáv lett a kettes (2-es!) főúton.
Egy számjegyű szuperfőúton hiperkerékpársáv!
Jóvanna nem is annyira nagy szám, de ez nekem baromi sokat jelent. :-)
Veled örülök innen a
Veled örülök innen a túlpartról, még ha nem is járok arra rendszeresen!
Bár sokféle infrát látok a képeken, remélem összességében jó lett a rendszer. Mondjuk, az (ideiglenes) lezárása csöppet ijesztő...
Ja, és a kedvenced linkje nem jó. Tippelhetek, hogy erre gondoltál?
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
Igen erre gondoltam. Vannak
Igen erre gondoltam.
Vannak hiányosságok, de még kész sincs.
Pl. a 1-1,5cm magas termoplasztik piktokra nincs mentség de most örülök nem kötözködök. :-)
Azért én a gyerekeimet nem
Azért én a gyerekeimet nem viszem oda. A busz nem fér el a saját sávjában... :((((
Ez a sávszűkítéses "forgalomlassítás" életveszélyes. A BMW-s és az Audi-s nem fog lassabban menni a szűkebb sávban se. Eddig se izgatta, ha elvitte a pedálomat... :S
Őket viheted a szomszéd
Őket viheted a szomszéd utcába, vagy a szomszédos szerviz útra ahogy eddig. Aki meg közlekedni akar az meg mostantól legálisan mehet itt. A cél nem a forgalom lassítás volt hanem a kerékpározás feltételeinek javítása, az meg megvalósult.
A forgalomlassítást úgy
A forgalomlassítást úgy értettem, hogy most általában ez a "tudományos" elv az autósok lassítására, u.n. biztonságnövelés céljából. A büdöset meg szagolja a város és a biciklis, no meg a gyalogos.
Én is nagyon örülök a kerékpáros forgalom rendezésének, vagy legalábbis a kísérletnek, csak ennyi pénzt beleölni úgy, hogy ennyi üröm is van az örömben...
A szomszéd utca egyirányú Vác felé, bár lehet, hogy már kitették a kiegészítő táblát. Anélkül szintén nem viszem a gyerekeimet a szabálytalanba. Kínosan ügyelünk arra, hogy szabályosan közlekedő kerékpárosokat neveljünk belőlük.
Én kínosan ügyelek arra,
Én kínosan ügyelek arra, hogy a gyerekemből élő kerékpárost neveljek, így gondosan kerüljük a bringás infrákat Budapest belvárosában. (pl. Andrássy út).
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Értem. De a helyzeten nem
Értem. De a helyzeten nem rontott semmit a mostani változás.
Pár éve ezt mondta a közútkezelő hogy 2-es főút forgalmi jellege (tehát nagy átmenő teher forgalom) miatt nem lehet ott kerékpározni.
Kérdés akkor a M2 minek épült: :-)
Szóval ehhez képest jó hogy meg lehetett ilyet csinálni.
Anno egy tanítványom
Anno egy tanítványom Vácról járt be kocsival, kérdeztem miért a régi kettesen megy, a válasz: "Mert az M2-n tíz kilométerrel hosszabb, és így jobban jön ki a céges benzinnel."
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Dunakeszin amúgy sem
Dunakeszin amúgy sem engedélyezett az átmenő teherforgalom, de ki tartatja be???
Viszont a helyi teherforgalom és a buszközlekedés miatt életveszélyes, mert az előbbiek nem férnek el a sávjukban! Az ilyen építkezésnek pont az lenne (kéne!) a célja, hogy a kerékpárosok biztonságos közlekedését biztosítsák! Itt adtak a sz..-nak egy nagy pofont. Az eddig illegálisan balesetet szenvedettek mostantól legálisan kapnak temetési vagy rokkantsági kártérítést.
Egyébként reggel munkába jövet a kép a következő volt: új bicikliút a Béke út és a Liget utca között üres, úttesten 2 kerékpáros, a járdán csak egy... ;)
Ezt a sáv elférőst nem
Ezt a sáv elférőst nem értem teljesen mert a nyomvályú beljebb van mint a bringasáv felfestés, tehát az a rész lett leválasztva amin eddig se nagyon ment gépjármű.
Ha meg egyszerre ér (nem fog) egy ponthoz két bringás és két busz akkor valaki lassítani fog.
Az új infrát meg természetesen szokni kell. Főleg ha még át sincs adva.
A balesetet szenvedős témát meg már totál nem értem lévén eddig illegálisan nem volt baleset most meg legálisan nem lesz. No para. :-)
Ennél jóval keskenyebb utakon lakot területen kívül 90-el is elférünk mi közlekedők egymás mellett...
Oké, no para... Legyen
Oké, no para... Legyen igazad. Azért a gyerekeket nem viszem oda ki. Változatlanul az a véleményem, hogy egy ilyen építkezésnek az is lenne a célja, hogy egy család biztonságosan "guruljon".
Nincs olyan univerzális
Nincs olyan univerzális megoldás, ami minden csoport (mindennapi közlekedés, túrázás, családos gurulás, stb.) szempontjait kompromisszumok nélkül kielégíti.
Ha lakott területen építesz egy szeparált bringautat, annak örül a családos, mert nem az autók között megy, mindenki más kevésbé. (Ha lakott területen kívül van és jól meg van csinálva, akkor talán mindenki örül.)
A bringasáv elsősorban a mindennapi közlekedőket szolgálja.
A fő probléma, hogy nincs normális összeköttetés Pest és Dunakeszi között.
_______________________________
BringAlap-om
Újpest blogja - Terjeszd!
Városi cirkálóm
Igen, mondjuk itt inkább az
Igen, mondjuk itt inkább az a lényeg hogy szeparáltban más veszélyhelyzetek vannak benne mint a bringasávban.
Az a bonyolult ebben a
Az a bonyolult ebben a helyzetben, hogy itt nem csak a mindennapi közlekedésről van szó. Kirándulások, Dunakanyar stb.
Gondolom idővel (?!) folytatni fogják Bp.-ig és nem csak a korlátig fog tartani...
Én kívánom mindenkinek, hogy beváljon ez a fejlesztés. Én eddig se közlekedtem a 2-en se autóval, se biciklivel. Ezután se fogok.
Mivel látatlanban ez egy
Mivel látatlanban ez egy főútvonalként megjelölt út. A 12 éven aluli gyereked nem használhatja. Viszont bónuszként mehet szabályosan a járdán. Innentől ez és a korábbi hozzászólásaid csak egy alaptalan rettegés.
(Egyébként ha rajtam múlna a 12 évet felemelném 14-re és engedélyezném a gyermek kísérője számára is a járda szabályos használatát.)
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
A nyomvályúról még az
A nyomvályúról még az jutott eszembe: a busz és a kamion űrszelvénye onnan is be fog lógni a biciklisávba. Aki normálisan megy, persze, hogy lassít vigyáz. Az eddig is azt tette.
Remélem, hogy a történelem nem fogja igazolni az aggodalmamat!
Tudom, nem sokat segit, de
Tudom, nem sokat segit, de erre is van paragrafus a Kreszben. (Marmint, konkretan nem loghat be...)
Azért nézzük egy kicsit a
Azért nézzük egy kicsit a másik oldalról is: kialakítottak egy olyan sávot, amiben a menetrend szerint a 2-sen járó busz nem fér el. Mit csináljon? Vagy belóg a kerékpársávba, vagy átlóg a záróvonalon...
A Bombardier-ből célforgalomban járnak az M0-ig azok a kamionok, amik vasúti szekrényvázakat szállítanak. Tudjátok az mekkora?
Világos, lehet lassítani, alkalmazkodni. Csak azt nem értem, hogy ennyi pénzből miért csináltunk sz..-t. Látványpékség?
Azért mert ezen a SZARON
Azért mert ezen a SZARON akik eddig is az úton közlekedtek végre megtehetik szabályosan és nem kell a büntetéstől félniük, akik meg eddig sem ott közlekedtek azoknak nem jelent semmi hátrányt.
Ugyanúgy használhatod az eddigi útvonaladat. Mindenesetre gondolj arra, hogy azzal hogy ott vagy közvetlen mellette sokkal jobban látható vagy mintha egy szeparált infrán mennél.
Mostanaban nem jartam arra,
Mostanaban nem jartam arra, de a leirasok alapjan az egyetlen komoly hiba, hogy kerekparsavot festettek piktok helyett.
(A sav szabalyos kialakitasahoz szukseges utszelesseget nem prezentaltak, mert biztos nem volt penz.)
Leírások alapján én is
Leírások alapján én is így láttam. Azért használtam a SZAR-t mert ő is kényszeresen ezt a kifejezést használta :) Hétvégén ha nem lesz ilyen dög meleg akkor szombatra be van tervezve egy kis Börzsöny és azt hiszem megnézem saját szememmel, hogy tényleg olyan szörnyű-e a helyzet :)
Ma sikerult megneznem.
Ma sikerult megneznem. Szerintem meg a szabvanyba is belefer.
Megelozott egy busz es egy nagy faszallito is, de egyikuk sem logott be a savba...
A szembejövő sávba
A szembejövő sávba se?
Mert nem azon problélmázom, hogy nem biztonságosabb az eddigi bringatilosnál. Csak, ha beleölünk egy csomó pénzt, akkor nem olyat kéne csinálni, ami JÓ?
A polgármester szerint ez nem turistáknak készült, hanem a városi intézmények elérése érdekében. Értsd: vásárolsz, ügyet intézel az Önkormányzatnál, a bankban stb. Erre szerintetek használható? Gyerekkel is? A 13 éves még nagyon gyerek, ám!
Szerintem igen. Nem kis utca
Szerintem igen. Nem kis utca pihenőövezettel és ezért nem lehet keresztbekasul menni, de attól még jól használható.
Járdán vezetett bringaút sokkal veszélyesebb lenne mint amilyennek ez tűnik.
Nem, konkretan egy zebra
Nem, konkretan egy zebra miatti jardasziget is volt az ut kozepen...
Szoval ha nem is siman, pajszerral azert befer a savba egy busz.
Az hogy használható-e
Az hogy használható-e elég szubjektív. A feleségem (32) nem menne rajta , Szciklon ellenben simán az összes gyerekével gond nélkül. :-)
Szóval attól függ ki mennyire parázós.
Objektíven nézve viszont világos hogy pont olyan veszélyes/biztonságos mint bárhol egyenesen menni egy úton.
Az önjelölt
Az önjelölt igazságpsztóktól (erőszakos bűnözőktől) eltekintve, akik szerint ha tilos az úton biciklizni akkor a mégis ott haladó biciklist el szabad ütni korábban is elég biztonságos volt ott tekerni. Most már szabályos is, ez szerintem sokat javít az autósok hozzáállásán.
Azért a körforgalomnál
Azért a körforgalomnál csak előjöttek a tervezőből a régi emlékek. Simán lehetett volna, hogy a biciklisek besorolnak a rendes sávba vagy a kerékpárutat mint rendes utat bevezetik a körforgalomba.
Végre valami :-)
Végre valami :-) történt... valahogy...
Vasárnap tekertem rajta.
Vasárnap tekertem rajta. Nincs még kész és van ahol még ott van a sáv mellett a szentháromság tábla is. :) Viszont szerintem ez nagy előrelépés és valószínűleg jóval olcsóbb bármilyen erősebb elkülönítésnél (különálló bringaútnál). Arról nem beszélve, hogy lakott területen belül gyorsabb és biztonságosabb a sáv, mint az út.
A hozzászólásokat olvasva
A hozzászólásokat olvasva megállapítható, hogy elsősorban mindenki a saját szemszögéből ítéli meg a helyzetet. Nagy tisztelet a nyitottabbaknak!
Pont tegnap délután sétáltam arra és bicikliző nagymamaként érdeklődéssel tanulmányoztam az újdonságokat. A fenti vélemények - mind két oldalról - többé-kevésbé ülnek. Dicséretes a szándék és az eredmény, hogy végre biztonságosabban lehet tekerni a Fő úton. De szerintem is lehetett volna körültekintőbben jobb minőségben megcsinálni. Hosszú szakaszon a régi, töredezett aszfaltra festették a sávot. A szervízútra való lehajtásoknál ez elég veszélyes, mert dől is az út és hepe-hupás is.
Véleményem szerint lehetett volna egy kicsit szélesíteni az utat mind két oldalon, ez lehetővé tett volna egy biztonságosabb autó- és kerékpársáv kialakítását.
Kiváncsi vagyok, hogy hányan fognak áttérni a Béke útnál két lámpára várva a bicikliútra és hányan fognak tovább tekerni a tilosban. (Amíg sétálgattam egyetlen egy kolléga tekert a sávban, az összes többi a szervíz úton vagy a járdán.)
Nem szabad beleesni abba a csapdába, hogy kapunk valamit és megelégszünk vele, mert mégiscsak jobb, mint ami volt. Akkor sose fogunk minőséget kapni! Néha csak egy kis előre gondolkodásra és talán egy kis plusz pénzre lenne szükség.
A 2-es főút nem
A 2-es főút nem Dunakeszié így nem is szélesítheti vagy aszfaltozhatja le. Viszont a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésre Dunakeszi nyerte a pénzt így lett az ami látható.
Amúgy a főút szélesítése belátható időn belül kivitelezhetetlen lévén az út szélének is akkora teherbírásúnak kell lennie mint a közepének, ami drága buli. Nagyon drága.
Persze jó lenne ha nem lenne hepehupás de ez sajnos nem csak keszin múlik. :-(
Jogos, a műszaki részéhez
Jogos, a műszaki részéhez nem értek.
Az azért egy vicc, hogy nem lehet a lehető legjobb megvalósításért összedolgozni. (És Dunakeszi nem dönthet az őt érintő dolgokban, miközben az ő pénze is belekerül.) Amíg ez így lesz, mindig azt kapjuk: örüjünk annak, ami van.
Sajnos így megy. Mindenhol.
Sajnos így megy. Mindenhol. Ott is ahol nem látjuk. Egymásnak feszülő közhivatalok igyekeznek a saját érdekeiket védeni ahelyett hogy a köz érdeke lenne mindenek előtt. :-(
Lakott területen kívül
Lakott területen kívül használható a szeparált bringaút, ha nincs sok kereszteződés. Ennek nem kell akkora teherbírású útalap, így olcsóbb is. Ráadásul lehet rá EU-s pénzt nyerni.
Azzal meg az a baj, hogy
Azzal meg az a baj, hogy több önkormányzatnak kéne összeállni egy közös pályázatba az őket összekötő útért, de ők meg leszarják azt ami kívül esik a területükön. Valamilyen országos alapot kéne erre összerakni. Vagy vannak újra ezek a főispánok, tartozhatna hozzájuk.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Itt a probléma abban áll
Itt a probléma abban áll fent, hogy rendelkezésre áll Szobtól Dunakesziig egy - igaz, nem mindig jó minőségű - de családok számára is abszolút alkalmas kerékpáros útvonal, szerintem egyébként Magyarország legjobb és leglátványosabb összefüggő turisztikai bicikliútja. Ennek a Dunakeszi-Budapest közötti folytatásának első része az, amit most építettek Keszin. Tehát azt kell elképzelni, hogy papa-mama-gyerekek kerekeznek a Duna-parton mondjuk Váctól Budapestig, és Dunakeszin ezen a kerékpársávon fognak menni, mert máshol elég nehézkes lenne. Nekem ilyen szempontból biztonságosnak tűnt, de azért felmerülhetnek kifogások.
_______________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
Így van. De amíg a déli
Így van. De amíg a déli vége ennek szó szerint zsákutca addig ez a sáv nem lesz turisztikai célra használva.
Tényleg. Lehet szólni kéne hogy ezt is táblázzák ki nehogy a kirándulócsoport ott álljon riadtan a kerékpárral behajtani tilos tábla tövében Dunakeszi végénél. :-)
Aztán ha meglesz a Bp-Dk szakasz el lehet gondolkodni hogy ki lehet-e jelölni javasolt útnak a Barátság vagy a Garas utcát, vagy hasonlót.
Ezek szerint másnak is
Ezek szerint másnak is eszébe jutott, nemcsak nekem, a kötekedőnek... ;)
A Garas utcát kijelölni javasolt útvonalnak fenomenális ötlet: a két sávból egyben közlekednek az autók a parkoló autók miatt, itt nagyon biztonságos és örömteli egy csoportnak végiggurulni. És utána? Megint csak kint vagyunk a 2-sen.
Örüljünk, örüljünk, de nem lett átgondolva. Sajna.
Mint a gyártelepi gyalogos aluljáró közepén átvezetett kerékpárút sem. Ha az megvalósul a tervek szerint...
Csak bedobtam pár utcanevet
Csak bedobtam pár utcanevet példaként s nem konkrét javaslatnak.
Én pl. a Barátság út - Hársfa utcát választanám ha nem tetszene a Fő út. És ha még onnét se akarnék a Fő úton menni akkor megnézném a Tabán régen látott részeit. ;-)
De ha jól látom a problémádat akkor a kis forgalmú utca szűk ezért nem jó rajta bringázni, a széles utca meg nagy forgalmú ezért nem jó rajta bringázni.
Így azért nehéz dolga van a város vezetésnek. :-)
Az aluljárónál meg azért lesz a gyalogos rész közepén a bringaút mert a Zemberek félnek az autók között menni. Ismerős?
No de mindegy is. Majd valahogy belakjuk ezt az új létesítmény is és megtanuljuk kezelni a hibáit amit a mérnökök beleterveztek.
Félreértesz! Az a
Félreértesz!
Az a problémám, hogy baromi sok pénzből kialakítanak valamit, ami igazából azoknak (+1-2 ember) jó, akik eddig tilosban jártak és most éljen, nem fogják megbűntetni (elismerem a régi tilosban tekerésnél biztonságosabb). Ha csak ezek az emberek fognak közlekedni rajta, a többiek meg csoportosan a kis utcákban, az építkezés nem érte el a célját.
A gyalogos aluljárónál meg le lehet szállni és áttolni a járgányt. Én is azt teszem (és még a 19 éves gyerekem is meg tudja tenni...). Csak akkor gurulok át, ha szinte üres, és mellékesen nem felejtkezem el arról az aprócska kis tényről, hogy GYALOGOS aluljáróban járok.
Az átvezetett bicikliútról: el tudod képzelni, hogy mi lesz ott (korlát és olyan szélesség, ahol egy nagyobb babakocsival nem lehet bekanyarodni), amikor megérkezik a délutáni pesti vonat? Vagy reggel, amikor MINDEN gyalogosnak (iskolába menő kisgyerekeknek) keresztezni KELL a bicikliseket? Amikor az autók - némelyik szabálytalanul - behajtanak a "csak áruszállítás céljából" és leparkolnak vagy a gyalogosok részén, vagy a biciklisekén... (mert nincs is máshol helyük)
Ma reggel szerencsére gyalog voltam, úgy vágtatott be egy autó, hogy majdnem elvitt, ha gurulok, elvitt volna a járdán.
Keszin bármilyen
Keszin bármilyen kerékpáros infrastruktúra csak 1-2 embernek jó lévén nem egy kerékpáros város. De miután megépült lehet hogy elkezdik használni. Lehet hogy több kerékpáros lesz. Kevesebb biztos nem. Valahol el kell kezdeni.
Ezek a beruházások segítenek elfogadottá tenni a bringázást. Látják az emberek hogy van ilyen és lehet így is menni.
Például ki akart Dunakesziről Vácra tekerni? Mire jó az? Baromság. Most meg hétvégén már dugó van a kerékpár úton. :-)
Szerintem ez is be lesz lakva. Nem tehetek róla, optimista vagyok. :-)
De baromira kellene már az a hiányzó Bp-Dk szakasz.. :-(
Az aluljáróról meg annyit hogy így találták ki akkor így lesz. Mindegy nekik hogy rossz-e vagy sem. Nem lehet velük mit csinálni. :-(
Esetleg ha majd kiderül hogy használhatatlan talán lépnek valamit.
Amúgy én is tiszteletben tartom a gyalogos aluljárót ezért az úton megyek. Mióta a kanyarodónak van ott elsőbbsége tök egyszerű használni.
Szerencsére egyre többen
Szerencsére egyre többen kerekezünk.
Csodálkozni fogsz: sokan járnak Vácra iskolába, dolgozni két keréken! (A gyerekeim is.)
Szeretnék az optimizmusodban osztozni, csak azt hiszem én már öregebb vagyok... Ha egyszer megcsináltak valamit, nehezebb változtatni rajta, mert: 1. el kell ismerni, hogy nem jót csináltunk, nem vált be. Ez a mai embernek nem erőssége. 2. Ha beleöltek sok-sok pénzt egy megalkuvós projektbe, nem lesz pénz a módosításra. Örüljünk annak, ami van. Be van tömve a szánk.
Ha megcsinálják az aluljáróban, amit terveznek: szabályosan Te sem mehetsz át az autós aluljárón. Egyébként érdekes lesz az 1 m-rel beszűkített kereszteződésben szembekapni a buszt.
(Mert mindenhová, mindenkor mi sem megyünk biciklivel. Pl. a beteg gyerekemet az SZTK-ba autóval fogom vinni ezentúl is.)
Igen, de mondj egy nem
Igen, de mondj egy nem megalkuvós megoldást! Mindennek vannak sajnos negatív oldalai
A 19 éves fiam (aki Vácra
A 19 éves fiam (aki Vácra jár biciklivel, tehát nem kocakerékpáros) azt mondta, amikor megnézte a tervet, hogy "miért nem lehet az aluljáró előtt vége a bicikliútnak - áttolni a bicit- utána folytatódna?
A kerékpározás útjai II. szerint: "Emellett fontos szempont, hogy a kerékpározásra kijelölt útfelületek ne a gyalogos felület rovására történjenek."
Én pont azt látom, hogy a
Én pont azt látom, hogy a sáv kialakításával kihozták a maximumot a rendelkezésre álló pénzből. A festék viszonylag olcsó, más meg úgy tűnik nem sok kellett. Nem látom, hogy bárhogyan romlott volna a kerékpárosok helyzete a sáv hatására. Ellentétben azzal amikor (szokásos megoldás) megépítik a gyalog- és kerékpárutat, az útról meg kitiltják őket.
Tény, hogy ez nem olyan idilli út, mint pl. Váctól Dunakeszi felé a parkban, de nem különösebben veszélyes. Ha bringajárdát csináltak volna az veszélyes lenne a gyalogosok és a keresztbe menő autók miatt. Egy csomó embernek jó lesz ez, mert egyrészt van aki gyorsan el akar jutni pl. Vácra, amihez nem a bringaút a megfelelő, másrészt Dunakeszin belül a főút menti boltok, házak biciklis megközelíthetősége javul.
szerk.: Ezek a sáv szakaszra vonatkoznak. A többit (alagút, stb.) nem láttam.
Az alagút terve:
Az alagút terve:
http://www.dunakeszi.hu/kerekparutak/KlapkautcaTerkep.pdf
Érdemes tanulmányozni: 2 x 0,9 m (!)széles kerékpár micsoda (út, sáv...?), gyalogosnak marad 2 x 1,5 m mínusz a korlát, de mindenképpen keresztbe mászkálnak (csomó gyerek megy az iskolába: körzeti iskola a Bárdos), 5 km/óra korlátozás (ki fogja betartani és ki fogja ellenőrizni?) És még sok érdekesség fedezhető fel.
Ha a gyalogos aluljáró
Ha a gyalogos aluljáró előtt megszűnik a kerékpárút, akkor ki fogja ellenőrizni, hogy valóban leszállnak a bringáról?
A béke úton a legjobb az útszélesítéssel egybekötött kerékpáros nyom kialakítása, amit át lehet vezetni a járműaluljárón. És nem a járdán vezetni a kerékpárutat.
Mintahogy azt sem fogja
Mintahogy azt sem fogja senki ellenőrizni, hogy az 5 km/órás korlátozást betartják -e.
Szerintem is sokkal jobb megoldás lenne, amit a Béke útra írtál. És olcsóbb is. Mert a tervek szerint fák áthelyezésétől a játszótér bejáratának átépítéséig mindent terveznek. És állandó konfliktus lesz a gyalogosok és a kerékpárosok között.
Egyáltalán nem vész az aluljárón átkerekezni. (Mondjuk a gyerekkel én is inkább áttolom a gyalogos aluljárón.) Az kicsit félelmetes, amikor ott előznek a nem normálisok, de azok máshol is ránk hozzák a frászt. Beláthatatlan kanyar és egyebek...
kérdésem az lenne: el
kérdésem az lenne: el lehet jutni most már a Megyeri híd "pesti" hídfőjétől Dunakeszire szabályosan, elér addig a bringasáv/infra?
(jó lenne tudni, mennék arra a hétvégén)
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Sajnos az a szakasz még
Sajnos az a szakasz még csak terv szinten létezik.
_______________________________
MK Észak-Pest a facebookon
Városi cirkálóm
köszi, akkor megint
köszi, akkor megint szabálytalan leszek, pár másik arccal együtt, mivel ott van a találkozási pont, és onnan megyünk be Dunakeszire. Köszönöm a gyors választ.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
A székesdűlő-dunakeszi
A székesdűlő-dunakeszi szakasz nem ér sokat, ha a Fóti úttól nincs semmi, csak a 2*2 sávos keskeny úttest. A lakott területek kívül széles az út, simán ki lehet kerülni a bringást, ott meg nem.
A legjobb az lenne, ha Dunakeszi, liget utcától az árvízvédelmi töltésen, vagy a mellet vezetne be a kerékpárút az újpesti vasúti hídig. Ez elvezetné a távolsági és turisztikai forgalmat, a helyi forgalom meg haladhatna a kerékpársávon. Így kereszteződés is alig lenne, nem úgy mint a székesdűlő-fóti út szakaszon.
Szabályosan így:
Szabályosan így: http://www.gmap-pedometer.com/?r=4646288
Szerintem rakjátok meg neki a kettesen addig :)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
nem egy gyors csapat, azt
nem egy gyors csapat, azt tudom, Sződligetre kéne leérni egy órán belül (az megint jó kérdés, hogy én hogy a rákba fogok odaérni 7.30-ra a Megyerihez) remélem sikerül. Ismeretlen arcokkal megyek, kivételesen.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
A busz mindenhol elfér a
A busz mindenhol elfér a saját sávjában.
A legszűkebb részen is 3,25 m a forgalmi sáv, egy busz meg kb 2,6 m széles. Kb 30 cm marad mindkét oldalán. Ha meg a kerékpáros mellett elhaladáskor behúzódik a felezővonalhoz, akkor kb 50 cm marad a kerékpársáv szélétől.
A kerékpársáv és a forgalmi sáv sem keskenyebb, mint pl. a Kiskörúton.
A piktogrammok jó magasak, de lagalább nem alszik el a bringás :)
Az útburkolat teljes szélességben felújításra szorulna, de nem vészes, sokkal rosszabb utak is vannak ennél.
A kerékpársáv volt itt a legjobb megoldás, mert az alternatívák rosszabbak:
Mellékutakon kacskaringózni: Ez már most is megvan, és meg is maradt.
Egyoldali kétirányú kerékpárút: 20 m-enként kapubeálló, ahol garantáltan parkolna valaki, aki pár percre ugrik be a boltba, vagy rakodnának, mivel ez a megoldás az egyik oldalon az összes parkolóhely megszűnésével járna. . Az üzletek meg becsődölnének, mert minden autós vásárló a gyaloglás helyett inkább továbbmenne az auchanig.
A kerékpársávval biztonságosan lehet haladni, mindenki elfér, parkolóhelyek is megmaradtak.
És egy rakat új U-kerékpártárolót is kihelyeztek.
A kerékpárosforgalom meg már most is jelentősen nőtt, pedig még nincs kész az út.
Hát, tudjátok... Tegnap
Hát, tudjátok... Tegnap busszal mentem a Fő úton: szinte végig belógott a kerékpársávba és nem volt messze a felezővonaltól.
Kedves Gábor!
Tervrajz alapján írtad az adatokat, vagy lemérted? Mert Dunakeszin nem túl pontosak a rajzok. Emlékezz csak: ahány építkezés van, mindig kiderül, hogy ja! nem ott van a közmű meg egyebek, mint a rajzon és a rajz alapján terveztek. :(
Én meg bringával és
Én meg bringával és megelőzött a busz miközben jöttek szembe. Direkt lassan mentem hogy utolérjen mert úgy tűnik sokan vettek jegyet és nem nagyon indult a megállóból a busz. :-)
Nem baj az ha belóg ha nincs ott senki.
Nightride-al is egész
Nightride-al is egész sávot szoktunk elfoglalni általában... de ha jön mögöttünk valaki vagy szemben akkor felfejlődünk egyes sorba.
Amit ezzel mondani akartam, egyáltalán nem probléma ha olyankor lóg át vagy "akadályoz" valakit, amikor nincs semmi :-] Nyilván ha lett volna ott biciklis akkor arra figyelve haladt volna.
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Vártam volna a hétvégi
Vártam volna a hétvégi tapasztalatokat, de mindenki eltűnt.
Persze elférnek a járművek a saját sávjukban, de hol a biztonságos távolság a felezővonalnál a járművek között és a biciklisek és a járművek között?
A gyártelepi állomásnál ha beszűkítik 1 m-rel a kereszteződést: hová áll félre a szembejövő busz elől az autó? Ugyanis most sem fér el az aluljáróban egymás mellett a busz/teherautó és az autó.
Próbálom beleélni magam a
Próbálom beleélni magam a hozzászólásokba és a helyzetbe.
Se a műszaki megoldásokhoz (nem vagyok mérnök), se az anyagiakhoz (nem vagyok bankár) nem értek. Sagan budaörsi blogját és képeit olvasva, nézegetve ismét eszembe jutott: miért nem lehet időben (megépatés) előtt érvényt szerezni a logikának?
Mert utólag már nagyon nehéz elérni bármi módosítást. Vagy lehetetlen.
Érdemes végigbogarászni a dunakeszi terveket: a gyártelepi aluljáró és a Béke út terve vetekszik Budaörssel. Ne csak a rajzot nézzétek, olvassátok hozzá a leírást. Ott is van oszlopkerüléstől 50-60 éves fák "áttelepítéséig" minden.
A fóti úti bringaút
A fóti úti bringaút építés előtt próbáltunk hatni az önkormányzatra, sikertelenül.
Azóta... hogy mondjam... mondjuk úgy hogy elszállt a harci kedv.
Ha meg akarják építeni akkor megépítik.
Ha nagy lesz a kiabálás akkor utána kókányolnak rajta v.mit csak hogy úgy nézzen ki történik valami.
Ez úgy látszik így működik.
Az a baj hogy az embereket nem érdekli ez az egész.
Legalábbis annyira nem hogy tegyen is valamit.
A megoldást nem tudom.
Tudom, elfárad az ember. De
Tudom, elfárad az ember. De nem kéne még egy kis erőt venni és összefogni? Mert van, ahol nem fog tudni utólag kókányolni... Pl. az aluljáró. A tervezők csináltak forgalomszámlálást: egy keddi nap reggelén, a Béke úti zebránál. Meg se nézték (említve sincs, mint variáció), hogy mennyien jönnek a túloldalról a vonathoz, meg át az aluljárón. Nem gondolta végig senki, hogy, amikor megjön a délutáni vonat Bp.-ről hogy' fog elférni az az embertömeg a 1,5 m-en. A korlátot ki fogják dönteni, aztán tojnak a biciklisre (még meg is értem: nem férnek el és keresztezteti a gyalogost és a biciklist).
Itt olyan balhék lesznek, ha ez így megépül... (Nem tudom elképzelni, hogy a tervezőknek volt terepismerete és a háromkerekű tricikli óta hajtott hasonló járgányt.)
Összefogni? Kivel? Végül
Összefogni? Kivel?
Végül is ha mi összefogunk akkor már ketten vagyunk. :-)
És szívesen csinálok ez ügyben bármit. Főleg olyat aminek értelme is van.
De mi legyen az?
A tervezésről meg annyit hogy valahogy úgy csinálják hogy adott pénzből kell nekik mindenképp megvalósítani a bringautat. Ha használhatatlan lesz az nem számít, csak az hogy legyen. E van. :-(
Lehet, hogy túl naív
Lehet, hogy túl naív vagyok, de addig reménykedem, amíg csak lehet.
A tervekről még nem beszéltem olyannal (akár gyalogos, akár biciklis, akár autós), aki ne szörnyülködött volna.
Megkerestem már az önkormányzati képviselőt is, el tudom képzelni, hogy nem sok eredménnyel, mármint hogy söpörte és ad actázta a dolgot és nem továbbította a problémát. Az biztos, hogy ha csak én szólok, egy hőzöngő öregasszony vagyok. Ha többen szóvá tesszük a problémát, komolyabban állnak hozzá. De akkor tálalni kell valami ötletet is, hogy szerintünk hogy' lenne jobb.
Szerinted mit lehetne kezdeni a gyártelepi aluljáróval? Sok pénzből (ideális megoldás) és kevesebb pénzből (ua., mint a terv szerinti költségvetés), de biztonságosabban, használhatóbban mindenki számára?
Az aluljáróval kevés
Az aluljáróval kevés pénzből a legjobb ha nem csinálnak semmit, sokból meg kéne még egy alagút a bringásoknak vagy a meglévő kettőből egyet szélesíteni.
Keresd meg őket:
http://www.ducikli.com/
Inkább túrázgatnak de asszem ők jóban vannak az önkormányzattal és ez az aluljárós megoldás meg nem hiszem hogy egyetlen kerékpárosnak is megfelelne.
Köszi a választ. Én
Köszi a választ. Én "kocabiciklis" vagyok, azért is kérdeztem a Te ötletedet, Ti más szemmel látjátok a dolgokat. De én is úgy gondoltam, hogy ez senkinek se lenne jó. Már gondoltam a duciklisekre, megfogadom a tanácsodat, megkeresem őket.
De Ti se adjátok fel! ;)
Budaörsön elég jelentős
Budaörsön elég jelentős helyi tiltakozás volt,de semmibe vették őket.
http://www.minalunk.hu/Budaors/hirek/2542/201/Halalut_vagy_kerekparut_ep...
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
http://www.dunakeszi.hu/docs/
http://www.dunakeszi.hu/docs/meghivo-zaro.pdf
Biciklitúrát szervezett az
Biciklitúrát szervezett az LMP
A túrával szeretné felhívni a Lehet Más a Politika a figyelmet arra, hogy hiányzik a kerékpárút Budapest és Dunakeszi között.
Kerékpáros túrával hívja fel a figyelmet a Budapest és Dunakeszi között hiányzó bicikliútra a Lehet Más a Politika szombaton.
Ez a szakasz nagyon fájóan hiányzik a kerékpárosok életéből, a pesti oldalon található úton a biciklisek csak az autók között közlekedhetnek - közölte Szilágyi Péter, az LMP országgyűlési képviselője szombaton, a Horányba tartó kerékpározás előtt az Erzsébet téren az MTI-vel.
Elmondta, a mintegy hatvan kilométeres figyelemfelkeltő túrán több tucatnyian vesznek részt.
Forrás: http://www.hirado.hu/Hirek/2011/09/24/11/Bicikliturat_szervezett_az_LMP_...
azért eléggé jellemző,
azért eléggé jellemző, hogy most 1 évvel ez az esemény után a helyzet nem sokat változott arrafelé
:((((
jó lenne csemetékkel is át jutni büdipestről Keszire...
tulajdonképpen mi miatt nincs meg az összekötés?
A Külső Szilágyin -majd
A Külső Szilágyin -majd után az M0 alatt- át lehet menni, és utána vagy egy borzasztó bringaút (a felüljáró után 1km kb az eleje) a vasútállomásig, ez még mindig opció lehet.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
igen, köszi,erre jártam a
igen, köszi,erre jártam a hétvégén...
kérdésem még mindig az, hogy miért nem kötik össze Keszit a megyeri utáni infráig?
tök gáz, hogy kb 2(KÉT)km hiányzik...és akkor lehetne kiscsaládostól nyomni Szobig...
vagyis ameddig bírják :))))
szerk, a kszilágyi utáni alagút durva még nekik azon a kis szakaszon is
A napokban autóval (tudom:
A napokban autóval (tudom: szégyen-gyalázat, de muszáj volt...) mentem a Fő úton: jött szembe a biciklisávban a biciklis, mellette az én sávomba átlógva a sárga busz. És tényleg csak a biztonságos távolságot tartotta a biciklistől. Na, ennyire férnek el...
Kinek hogy' tetszik a kerékpáros nagykörút Dunakeszin? Szerdán felfestik a nyomvonalat (2500 Ft + ÁFA/db), aztán szombaton leégetik... Gondolom ugyanannyiért. 13 db-ot. Madách u./Vajda u.
Ez a "nem férünk el"
Ez a "nem férünk el" csalóka. Én ezt lefordítanám: "Túl gyorsan megyek ahhoz, hogy normálisan tudjak manőverezni."
Lehet vitatkozni.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Én nem vitatkozom:
Én nem vitatkozom: szerinted ki ment gyorsan? A biciklist előző busz? Mert a busz jött át a szembesávba. Egyébként teljesen normálisan, óvatosan jött a busz.
És én se mentem gyorsan. Nem vagy egy kicsit ítélkező?
Én a tapasztalatomat osztottam meg, hogy nem biztonságos. Mert ott annak a néninek is biztonságban kéne éreznie magát, akit felzavar a rendőr...
Valaki gyorsan ment, ha para
Valaki gyorsan ment, ha para volt, hogy nem fértek el.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Nem volt para. Egyszerűen
Nem volt para. Egyszerűen nem jó és kész. Ténymegállapítás volt. Azt nem értem, hogy megy a mellveregetés és nem jó, baromi sok pénzért.
Mentem arra és semmi necces
Mentem arra és semmi necces szituációt nem láttam. Szerintem jó és kész! Ez is egy ténymegállapítás ami kb pont ugyanannyit ér mint a te szavad :). Akkor eddig 1:1
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Miért baj ha átlóg? Ne
Miért baj ha átlóg? Ne hagyd hogy egy fehér szaggatott vonal befolyásolja a biztonságérzeted. :-)
Közel jött a busz vagy sem? Közelebb volt mint mondjuk rév utcában a horányi busz?