A BKK honlapján frissült a kerékpáros fejlesztések aloldala és immár a BUBI által érintett összes területre felsorolja tételesen a beavatkozásokat (kerékpársávok, piktogramok, egyirányú utcák megnyitása, előretolt felállóhelyek, indirekt balra kanyarodáshoz felállóhelyek, bringatámaszok).

A határidőt a legtöbbnél őszre ígérik. Tekintve, hogy a BUBI áprilisban indul, azért ez nem a legjobb időzítés.

Számokban:
64 egyirányú utca megnyitása
kb. 11,5 km kerékpársáv
kb. 13 km-nyi kerékpáros nyom
kb. 100 előretolt felállóhely/indirekt balra kanyarodóhely
1796 férőhelynyi bringatámasz  tovább »

A Google Térképen az USA területén 2010-től, Nyugat-Európában 2012-től működik a kerékpáros funkció, ami megjeleníti az összes kerékpárosbarát infrastruktúrát (kerékpárutak, kerékpársávok, kis forgalmú utak). Hasznos cucc, és felmérhető rajta a kerékpáros infrák sűrűsége is.

Vajon mikor lesz nálunk is ilyen..?

A témáról bővebben a Kerékpárosklub honlapján.

A nyár után először most ül össze a belvárosi Kerékpárosklub aktivistacsapat, mégpedig szeptember 17-én, hétfőn 19.00-kor a Sufniban (VII. Akácfa u. 47.).

Témáink:
- Bringásreggelire készülés
- Bebiciklizés Pesten és Budán
- Autómentes napi standolás
- tagtoborzás
- Kisokosok terjesztése
- 8ker javaslatok
- és még ami akad

Várunk mindenkit, aki szeretne bekapcsolódni a Belvár munkájába!

FB esemény

Az MK Belvár áprilisi gyűlése 16-án hétfőn lesz a Csiga Café galériaszintjén (Rákóczi tér).

Napirenden: MK közgyűlésre készülés, Bringásreggeli, CM, Bebiciklizés, VOCA, BUBI.

További részletek és a rövidítések feloldása itt :)

Bebiciklizés oktatók továbbra is kerestetnek! Akit érdekel az ügy, jöjjön el hétfőn kicsit ismerkedni a csapattal.

Immár harmadik napunkat töltjük a harmadik VOCA találkozón Bécsben, de kezdjük az elején. VOCA = Volunteers of Cycling Academy, tehát kerékpárakadémia-önkéntesek, kerékpáros szervezetek aktivistái európai országokból. A miénk a legnagyobb delegáció, ezúttal az MK „általános” önkéntesei mellett két területi szervezet, a Belvár és Győr képviselteti magát.  tovább »

Indulnak a budapesti útfelújítások, ezúttal három helyen. Úgy tűnik, egyre hangsúlyosabb a bringás nézőpont is, mert mindhárom esetben festenek fel kerékpáros piktót is (bár az egyiknél csak egy rövidebb szakaszon). A három útszakasz: V. Szemere u., X. Újhegyi út, XI. Sáfrány u.

A Szemere utcában lesz tesztelve először a kerékpárosbarát halszálkás parkolás is, itt fordítva festik fel a 45°-os parkolókat, ahova tolatva kell majd beállni, így kiálláskor csökken a balesetveszély. A burkolat amúgy tényleg már a végét járta, a Szemerén főleg a széles hosszanti repedések voltak veszélyesek...

Szóval csak így tovább!

Részletek a BKK honlapján

A Kerékpárosklub Belváros területi szervezetének egyik tagjának javaslatára indult az a vizsgálat, ami felmérte az V. kerületi lehetőségeket egyirányú utcák megnyitására és előretolt felállóhelyek létesítésére. Ennek eredménye, hogy pl. az Arany János utca teljes hosszban két irányban lesz használható biciklivel. Pontos ütemezés még nincs, remélhetőleg nem a fiókban landol a tervezet.

Bővebben az MK területi szervezetek híreiben.  tovább »

Összeszámoltam, az NFÜ október és december közötti döntéseivel (az Új Széchenyi Tervből) 9 milliárd forint támogatást osztott ki "kerékpárforgalmi hálózatfejlesztési" célokra. Pénz tehát van - de vajon mire költik? Hogy ezt megtudjuk, ahhoz a részletekbe kell menni.

A legnagyobb támogatást Veszprém kapta, összesen 800 millió forintot, ebből a várostól a 8-as úttal párhuzamosan Bándig, déli irányban pedig Nemesvámosig épít kerékpárutat. A legnagyobb hálózat pedig Mátészalka környékén fog kiépülni: Nyíradonytól Mátészalkán keresztül egészen Győrtelekig lehet majd jutni (56 km, összesen 1,44 milliárd forintból). Marcalit a Balatonnal fogja összekötni egy új bicikliút. A legtöbb fejlesztés az Alföldön lesz.  tovább »

Körbenéztem kicsit a nyögvenyelősen induló, de idén felgyorsult fővárosi kerékpáros fejlesztési csomagból épített infrák terén (2006 óta húzódnak ezek a projektek). A terveket úgy-ahogy ismertük, ha máshonnan nem, a BKK honlapjáról. Ahonnan látszik, hogy javarészt elválasztott infrák ezek. Valahol indokoltan (Weiss Manfréd út), máshol inkább kényszermegoldásnak hívnám (Pesti út).

A hetes csomagból most hármat vettem szemügyre, a Bogdánfy úti, a Weiss Manfréd (ex Szabadkikötő) úti és a csepeli Ady Endre úti projekteket. Fotók nem készültek, de még lehet, hogy járok arra, akkor pótolom.  tovább »

Elkezdődtek, kicsit megkésve az idei fővárosi útfelújítások, amit a Fővárostól/FKF-től a BKK vett át. Ebből a jó hír nekünk (és a városnak) az, hogy jópár szakasznál gondoltak a biciklisekre, és a helyszíntől függő megoldásokkal segítik a bringás közlekedést. Többek között kerékpársáv a Fóti úton, 7 db előretolt felállóhely, széles sávok, stb. (bővebb info az MK honlapján a lenti cikkben)

Én azt mondom, háromszoros hurrá és csak így tovább!

Cikk az útfelújításokról a BKK honlapján  tovább »