Ma olvastam a Műhely-t, és megakadt a szemem a CM-ről szóló cikken. Na gondoltam beteszem a sajtófigyelős topikba, de miután tovább olvasgattam az oldalt, úgy ítéltem meg, hogy a többi cikk is érdekes lehet. És mivel online formában nem találtam meg az írásokat, eztért ezt a módszert alkalmaztam, ahelyett, hogy begépeljem :D
Első lendülettel írni akartam egy emilt a kedves nézőpontozó kollégának, hogy (szintén egyetemi újságíró tisztségemben tetszelegve) kikérjem magamnak ezt a max részigazságokat tartalmazó, és totál pontatlan, előítéletes "helykitöltést", ami így a CM cikk felett legalább akkora baklövés volt a tördelőszerkesztőtől, mint a miénk volt tavaly, de inkább felteszem ide, hátha más is ugyanolyan szórakoztatónak találja, mint én. :/

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
szabomikulas képe

Németh Andrásnak nem ez az

Németh Andrásnak nem ez az első ilyen cikke. Volt korábban egy, amiben leírta, hogy autóval ment valahová. Mivel nem talált parkolóhelyet, ezért a járdán állt meg, "Úgy, hogy még a legnagyobb autók is elférjenek mellettem." Ezután mire visszaért már ott voltak a közterület-felügyelők, akik meg is büntették. A cikk maradékában ezen háborog, hogy micsoda dolog, hogy őt megbüntetik, bezzeg az xy-t nem.

A cikk megvan beszkennelve, ha küldesz egy emailt az itteni nevem kukac gmail.com-ra, akkor elküldöm, aztán mehet ki az is.

2
Peta képe

Nem fontos, de köszi. :)

Nem fontos, de köszi. :) Végülis már nekem is megvan szkennelve.
Jó arc lehet ez az Andris, lol.

3
Gida képe

uhhh, ez nagyon durva

uhhh, ez nagyon durva demagógia, az autosok fizetnek, a biciklisek meg nem. jájjjj, mamiiiii, és ő is egy értelmiségi, minjár sírok.

4
bonnie képe

én egy békés ember

én egy békés ember vagyok, de most kinyílt a zsebemben az ulakat... bejár ez a bizonyos Németh András az egyetemre? egy estébe nyúló előadás után megvárnám egy sötét sarkon az ulakattal, és elmagyaráznék neki egykét dolgot... bonnie, akinek csak két kerék jutott izomhajtással

5
Thor81 képe

hát ezt a gyereket sem az

hát ezt a gyereket sem az észéért fogják elvinni az ufók:PPP

6
Krisztab. képe

Az olvasószerkesztőnek is

Az olvasószerkesztőnek is nagy esze lehet (már ha van egyáltalán). Nem fedezte fel, hogy a bal oldali cikk azt állítja, hogy május 1-től új KRESZ van érvényben, a jobb oldali pedig leírja, hogy ez csak javaslat, ami várhatóan (!) 2009-ben lép érvénybe? Igééény...

Gyk: nincs új KRESZ, csak obj. felelősség május 1-től, tehát továbbra sem szabályos buszsávban menni.

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

7
mino képe

A CM-es cikkben is vannak

A CM-es cikkben is vannak pontatlanságok:

"Ezáltal már mi is a jármű kategóriába sorolhatók vagyunk..." - ez nem a biztosítás és a jogi tanácsadás következménye, mint ahogyan a cikket olvasva tűnne.

Elsősorban szerintem nem azért volt 20-án a felvonulás, hogy ne bénítsuk meg a várost, hanem azért, hogy sokan el tudjanak jönni, és jól érezzük magunkat. A megbénítás másodlagos szempont.

Magyar Kerékpárosklub.

Különben jó, hogy van ez a cikk, mert sok olyan dolgot elmond, amit mindenkinek sokszor el kell olvasni.

mino
Biking forever... and after.

8
atomboy képe

Hat... a negativ reklam is

Hat... a negativ reklam is reklam.

atomboy

9
Mr.Saint képe

Nekem a Lance Armstrongos

Nekem a Lance Armstrongos rész tetszik....

A múltkor megúntam, hogy a Soroksárin 23-as után kell cammognom, direkt elengedtem, vártam, de beértem... Azán meguntam, kielőztem és belhúztam... utána már nem ért utol... :)

10
Boca képe

Ez a Németh Andris annyira

Ez a Németh Andris annyira okos, hogy beiratkozhatna egy egyetemre.
Nem tudom mennyi adót fizethet, de részben az én adómból fenntartott egyetem újságjában osztja a baromságot. Egyébként mennyi adót fizet egy átlagos egyetemista?
Nemrég voltam kénytelen 2 bringát venni és mivel nem a legszarabb teszkóbike-ra esett a választásom, így már egy korrekt használt autó árát költöttem el. Csak azért írom, hátha ez a szerencsétlen csak ezt a mértékegységet ismeri.

Javaslom a gyalogosok szavazati jogának megvonását, mert ők is csak X-elnek, de nem fizetnek adót, igaz-e?

Arról meg nyilvánvalóan fogalma sincs, hogy a buszsávban tekerés kinek milyen előnnyel és hátránnyal jár, kizárólag a 4 fal vagy 4 kerék közt kialakított kép alapján okoskodik. Ha nem így lenne, könnyen arra a következtetésre jutott volna, hogy egy bicajos nemigen tudja érdemben feltartani a buszt, lévén nem áll meg a megállókban. De biztos a nyugateurópai városok döntéshozói mind hülyébbek nálunk, hiszen ott általában lehet tekerni a buszsávban.

11
lajhár képe

Nem érdemes foglalkozni

Nem érdemes foglalkozni N.A. (szellemi) kiskorúval. Szimplán hülye, oszt kész. Szarni rá!

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

12
oxigen képe

egyetértek redsoil-al. de

egyetértek redsoil-al.

de Németh Andrásból még lesz vki, mondjuk egy politikus vagy vmi ilyesmi.....amihez nagy tudás kell Magyarországon.

13
Peta képe

http://www.wiw.hu/pages/user/

http://www.wiw.hu/pages/user/userdata.jsp?userID=10633276

Meg kéne invitálni ide, hogy kifejthesse az érveit :)

14
spag képe

ami azért is érdekes mert

ami azért is érdekes mert bár az újságban "Nézőpont" rovatban van, és hát a vélemény olyan mint a végbélnyílás h mindenkinek van de senki se kíváncsi rá, addig a wiw lapján a Műhelynél dolgozik, tehát kicsit több mint Nézőpont, ez maga az újság véleménye. hát _ezért_ nem járok többet be ilyen egyetemre órára :)

15
atomboy képe

21 eves letere elegge

21 eves letere elegge elborult elmeje van... Azt hittem, inkabb 35 felettiekre jellemzo az ilyen megnyilvanulasok.

atomboy

16
Thor81 képe

az ilyen kis hulladékok

az ilyen kis hulladékok irigyek arra, hogy ők nem merik/tudják megrakni nyélen:PPP
vagy buszsofőr akar lenni:)

17
lrdr képe

Voltmár... (http://criticalm

Voltmár...
(http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080327/ki-az-nemeth-andras)

Tételesen tehát:
Szabomikulas:bizony!:)
Boca: Sanszos, h ezt a mértékegységet ismeri - ld. a "tanácsadós" cikk bemutatását a linken :P
Bonnie: Vki a másik topicban is javasolta már nekem a békés megoldást,hisz magam is, de egyre durvábban nyílik a bicska az én zsebemben is...:D

Most végre megleltem az impresszumot az újságban,de sajna nincs benne direkt elérhetőség - na persze írhatnék wiwen :D-csak ez a kép kicsit gyanús...viszont (h vmi pozitívat is mondjak), ha tényleg csak 21, akkor még lehet esélye kikupálódni,ha mondjuk marad még egy MSc erejéig...

(És igen, én is a buszos visszaelőzős résznél kezdtem tikkelni...mintha legalábbis nem lenne megadva maga a BKV által is dedikáltan a tervezési keringési sebesség átlag 21 km/órában...ami PONT egy átlag bringásnak felel meg. Elismerem,attól picit én is félek, hogy önbizalomtúltengéses "cigizgetvegyökkettővelcruising-mert megtehetem" és egyéb "lassú jármű" kollégák is betévednek majd esetleg a hivatalosan is megnyíló busszávokba, de sztem a természetes szelekció, vagy legalábbis a 5cm-re a hátsó keréktől ólálkodó nagy kék doboz az efféle manőverek újbóli átgondolására és/vagy a 35-40 körüli utazó felvételére fog késztetni. :))

18
Peta képe

Én ezt a topikot nem

Én ezt a topikot nem Németh András "kollégánkra" akartam kihegyezni, hanem a 3 rilétid cikkre. Bár kétségkívül az ő cikkje az, ami kivágja a biztosítékot.
Az előző okosságot nem olvastam, nem vagyok nagy Műhely-fan, mert szerintem nem túl érdekesek a cikkek, ha mégis, és még a kezembe is akad, akkor megnézem.
Jók a dumák a topikodban :)
A Műhelynek meg kevés az újságírója. A mi közlekes szerkesztőségünk tagjait, (akik most nagyon aktívak, szerencsére) is szokták győzködni, hogy oda is írjunk, (mert aki ugye benne van a (kari) újságírásban, azt valszeg érdekli is, így könnyebb meggyőzni, h írjon még 1 helyre). Nemtom, Nekem semmi kedvem behatóbban foglalkozni a Műhellyel, mint sok más cikkírónak sem tőlünk, de gyanítom, hogy kapva kapnak minden írás után, hogy "meglegyen az oldalszám". Ha mégsem így van, és dúskálnak a leközölhető cikkekben, akkor egyrészt bocs az okoskodásomért, másrészt nem értem, hogy hogy rakhatnak be ilyet.

19
Németh András képe

Tisztelt kommentelők! Az

Tisztelt kommentelők!

Az újság elérhetősége minden számban megtalálható, van vitafórum, sőt akár kerekasztalon is nekem lehet "esni". Bárkivel szívesen megbeszélem a véleményem személyesen, habár a kommentek olvasása közben elég nehezen tudtam eldönteni hogy most arról van szó amit írtam, vagy inkább az általatok elképzelt szemét autós idil összes tulajdonságával lettem felruházva? (Mondjuk a politikus és buszsofőr karrier lehetőség sem gyenge.)
Az utakon vannak szabályosan és szabálytalanul közlekedők. Sok autós nem figyel a bringásokra és sok bringás (pont ezért is) nem hajlandó betartani a szabályokat. Akinek nem inge az meg ne akarja már mindenképp felvenni! Én egy nézőpontot közvetítek, ha nem tetszik elfogadom, mert különbözőek vagyunk, de ettől még nem gondolom, hogy azonnal ki kell borulni. De már abban sem vagyok biztos, hogy itt akárkit is érdekel hogy mi kéne ahhoz, hogy biztonságos legyen mindenki számára a közelekdés Budapesten.
Az iwiwes profilomra nyugodtan küldjetek üzenetet, hogy mikor és hol szeretnétek találkozni én állok elébe általában minden nap bent vagyok az egyetemen találkozhatunk akár többen is, ha nektek ez ennyire fontos. Elvégre úgyis csak egy jelentéktelen, minden bénának szócsövet adó újságnak tartjátok a Műhelyt.
Ja és ha nem lenne egyértelmű, ez NEM A MŰHELY VÉLEMÉNYE!

20
spag képe

kedves András, én a magam

kedves András,

én a magam nevében szeretném megköszönni a meglepően kultúrált hozzászólásodat, annak fényében hogy tényleg elmondtunk mindennek. Igazad van, hogy nézőpontokról kéne beszélni, nem személyeskedni.

Igazából az írásaidból ami kiverte nálunk a biztosítékot az az alábbi pár dolog, és megköszönöm ha esetleg reagálnál rá:

- nem gondoljuk, hogy bármilyen okból ki lehetne magyarázni egy járdán parkolást. a járda még csak nem is a bringásé hanem a gyalogosé, és hidd el mindenki "csak egy percre" állt meg rajta. ha a járdán parkolást ki is tudod dumálni, azért nehogy már a bírságot tartsad indokolatlannak. a helyes eljárás úgy vélem: ha valami tényleg annyira fontos, akkor csöndben kifizetni a bírságot, ami megéri, hiszen annyira fontos volt.

- az hogy a bringások azért bringáznak mert nekik csak az jutott, ezt minden kommentár nélkül kikérném magamnak.

- jogod van ahhoz, hogy a biciklizhető buszsávról véleményt alkoss, ugyanakkor javasolnám hogy olvass kicsit utána, vagy csupán gondolj utána, hogy mi a veszélyesebb, a buszsávban bringázni, vagy a két sáv között; és ez alapján gondold újra a véleményed. ha pedig a busz menetideje miatt aggódsz, hát figyeld a busz ablakából néha az elsuhanó bringásokat. (ti. a busznak van _megállója_ és ez az átlagsebességre is hatással van.) olyan bonyolult gondolatmenetekről nem is beszélve, hogy esetleg pár száz bringás kevésbé tartja fel a buszt, mint ha ugyanaz a párszáz ember egy nem buszsávos szakaszon autóban ülve hosszabbítja a dugót a busz előtt.

- bár véleményedhez minden jogod megvan de nem túl professzionális a műhely részéről h leközli az anyagodat kommentár nélkül ami úgy kezdődik, hogy májustól új kresz lép életbe, amikor nem lép új kresz májustól életbe, csak az objektív felelősség.

21
Krisztab. képe

A tárgyi tévedésekről

A tárgyi tévedésekről (pl. bevezetták az új KRESZt) , amik a cikkedben vannak, mi a véleményed? Megengedhető az akár egy egyetemi lapban, hogy valaki ennyire ne nézzen utána annak, amiről ír?

PS: amúgy mi az az "idil"?

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

22
lrdr képe

Kedves András! Bevallom,

Kedves András!

Bevallom, hozzászólásodat olvasva kissé elszégyelltem magam az ebben a blogbejegyzésben tett hozzászólásom ill. a saját vonatkozó blogbejegyzésem _stílusa_ miatt. Noha még "hirtelen felindulásomban" is igyekeztem figyelni arra, hogy még ha minősítő kifejezéseket is használok, azok semmi esetre sem a személyedre, hanem legfeljebb a -feltételezett- viselkedésedre vonatkozzanak - de amennyiben ennek ellenére is sértőnek éreznéd valamelyik mondatomat, úgy ezért jelen fórum nyilvánossága előtt megkövetlek. Annál is inkább, mert finoman szólva "esélyes", hogy elkövettem az álláspontnak az azt képviselővel való azonosításának a hibáját -amire legalább egy, itt újra inkább nem idézett szó is utal. Ez pedig még akkor sem helyes, ha írásaidban több, szubjektív, saját élményként/gondolatként leírt, és többünk által negatívan megítélt dolog is szerepel.

Ugyanakkor írásaim _tartalmi_ oldalát továbbra is fenntartom, és erősen érdekelne, hogy az etikus -vagy legalábbis erre törekvő- emberi léttel miként érzed összeegyeztethetőnek azt a gondolkodás- ill. viselkedésmódot, amit írásaid tükröz(het)nek, ill. amire adott esetben a naiv olvasót is ösztönözhetik- már amennyiben ilyen olvasó egyáltalán létezik/létezhet.

Ha pedig nem azonosulsz ezzel a -reményeim szerint nem túl nagy népszerűségre számot tartható- nézőponttal, akkor miért vállalod fel a képviseletét, ill. miért támogatod ezáltal, hogy a Műhely a világot már eleve ilyen észlelési kereten keresztül szemlélő olvasók igényeit kiszolgálja?

(Ehelyütt emlékeztetnék arra, h végeredményben az eredeti bejegyzésem is ezt a kérdést feszegette - ld. újságírói felelősség & co.
A lapra tett jelzővel ("elblikkesedő") pedig egyáltalán nem állítottam, hogy ez -kizárólag- az újság hibája lenne. Tisztában vagyok vele, hogy pl. a megkérdezett olvasói igények alapján történt a tartalmi struktúra legutóbbi átalakítása is. Ezzel együtt fenntartom, hogy nem biztos, hogy minden igényt ki kell szolgálnia egy ilyen profilú lapnak.)

23
Prodigy képe

peta! ne haragudj, hogy

peta!
ne haragudj, hogy offolok, de tudnál e-mail címet adni?
szeretnék többet megtudni a maszkodról, ugyanis én még nem tudtam beszerezni egyet, és nem tudom, hogy hol keressek.
az enyém phoenixconnexion@freemail.hu .

24
Két kerék, de benzinnel megy képe

Két keréken élek én is,

Két keréken élek én is, de mégsem szeretem a lábhajtást...Múltkor megyek a Deáktól a nyugati felé a Bajcsyn, közületek, bringások közül az egyik a bazilikától dobott egy 90 fokot, gondolta csukott szemmel átvág a 6 sávos úton...majdnem tömegkatasztrófa, majdnem utassal szálltam el. Rádudáltam, erre bambán néz rám, miközben 2vel gurul tovább... Először meg kéne tanulni közlekedni, ha már az úton akartok bringázni, és csak aztán lezáratni a fél várost Critical Mass címen. Korlátolt barátaim, szerintetek a heti átlag hányszorosát füstölik el az autók, amikor miattatok áll be fél napra a város? Esküszöm, ha lenne közlekedési kultúrátok, egy szavam se lenne...de piros lámpa mindegy, záróvonal mindegy, cikázni, középső sávban közlekedni a 3 sávoson? Először ezen kéne változtatni...

25
spag képe

ügyes vagy,

ügyes vagy, leülhetsz.

ugyanakkor ha én korlátoltnak tartok egy közösséget, akkor nem pazarlom arra az időmet, hogy jól megmondom nekik, hanem van jobb dolgom.

26
Pintér Ádám képe

Sziasztok! Nekem a

Sziasztok!

Nekem a közlekedés kapcsán jelenleg 2 dolog jut eszembe elsőként. Minél biztonságosabb ÉS kellemesebb eljutás 2 pont között valamint a környezetvédelem.

Jó lenne, ha nem [tudom, ebben a topicban nem lett megemlítve] állítanánk, hogy a kétkerekűk megmentik a Földet. [Arra most nem térek ki, hogy 1-1 forgalom megállítós CM rendezvény miatt az álló kocsisorok sokkal több károsanyag kibocsáltást eredményeznek, mint egy átlagos napon, és több ellentétet gerjesztenek egymásfelé konvergálás helyett].

Ha tényleg van elhivatottságotok a környezet megóvása felé, akkor támogassátok az atomerőművekre való áttérést [ne Csernobilbol induljunk ki, ami EMBERI hiba miatt alakult úgy, ahogy], és a villamos árammal előállított üzemanyag [hidrogén] hajtású gépjárművek elterjedését.
Merthogy: NEM fog az emberiség átténi kétkerékre [aki át szeretne, az úgyis át fog], legalábbis az a része biztos nem, aki nem akar/nem tud[60 év felett, stb]. Van egyébként, ahol nem is lehet: nyersanyagszállítás,[...nem kezdem el sorolni, pont 100.000 dolgot lehetne ideírni, amit nem lehet megoldani kétkeréken]. Vagy: vizsga, munkahely, egyetemfelé, notebookkal, stb.. esőben például nem elegendő megoldás a kerékpár.

Minegy, gondolom ezeket a példákat már hallottátok. Mindenesetre: jó dolog a bicaj [én is élek vele időnként], de a környezetvédelmi, belváros-forgalmi, közlekedésbiztonsági problémákat NEM a gépjárműhazsnálók okozzák. Ha majd lesz elég parkolóhely, nem fog senki a járdán állni. Ha majd lesz M0-s körgyűrű, nem jönnek be a kamionok, ha majd lesz megbízható, kiszámítható és megfelelő környezetet teremtő tömegközlekedés, akkor nem kocsival fognak "átugrani a haveroz" aki 5 buszmegállóra lakik, ha majd lesz átgondolt lámparendszer, akkor 50%-al csökken a forgalmi dugók mértéke. Ha majd nem az olaj-maffia irányítja a fél világ energiapiacát, akkor lesz környezetbarát közlekedés. Ennyi. Nem akarok a bicajozás ellen érvelni. Az egy hasznos dolog. De ettől még az autóhasználó is lehet ugyanolyan értelmes, átgonolt szemléletű, stb, mint Ti. És egyébként a gépjármű is hasznos. A kettőnek egészegyszerűen más a célja.

Ha különb társaságnak tartjátok magatokat "más közösségeknél", akkot ne "anyázzatok" hanem vitatkozzatok. Az méltóbb egy "különb" társasághoz.
És kérlek Titetek.. a problémát a GYÖKERÉNÉL. Ne csak azt vegyétek csak észre hogy "megint nem férek mert a k***a autós feláltt a járdára" hanem azt is hogy vajon miért állt oda.

Pintér Ádám
Budapesti Műszaki Egyetem

27
Peta képe

Ádám, te a közlekes

Ádám, te a közlekes évfolyamtársam vagy? :D Ugye nem? :DD Az ég szerelmére, jóformán minden mondatodat meg lehetne cáfolni, (csak nem most, mert túl sok a beadandóm:), de most csak annyit mondj meg, hogy a H2-t előállító villamosenergiát mivel állítod elő? A fúziós erőmű megvalósításáig nincs értelmes megoldás. A növekvő energiaigényt nem egy olyan (nukleáris) energiahordozó fogja kielégíteni, amelynek a fogyatkozó készletei miatt a kitermelés költsége csak az elmúlt évtizedben többszörösére emelkedett (cikk).

28
Pintér Ádám képe

Nem, mechatronikai mérnök

Nem, mechatronikai mérnök hallgató vagyok, de attól még ez a véleményem. "jóformán minden mondatodat meg lehetne cáfolni". mindent meg lehet cáfolni, na nagyon muszály, de a lényeg szerintem az - és ne haragudj, de ha Te közlek karos létedre nem értesz ezzel egyet akkor nincs miről beszélgetnünk - hogy a világ közlekedésének problémáit NEM a biciklik fogják megoldani.

A fúziós erőmű tulajdonképpen korláltlan energia-ellátást fog jelnteni az emberiségnek, nyílván ez leegyszerűsíti majd a történetet [más problémáket meg felvet], de gondolom addig se kellene mégjobban tönkterenni a környezetünket. Fogyóban a nukeáris energiát szolgáló alapanyag. Erről egyébként most hallok először - és ennek tudtában nyilván másképp kezeltem volna a kérdést - de elég sok minden fogyóban van [kőolaj barátunk ugyebár], miért pont az uránbányászatnak szabjunk korlátot, amikor az még az emelkedett költségek mellett is "megéri" a sokkal jobb hatásfoka miatt és összehasonlíthatatlanul kevésbé környezetseznnyerő.

Amugy nem értem mit akarsz minden mondanton megcáfolni.
- Kevésbé környezetszennyező egy jármű ha kéndioxid helyett H2O jön ki a folyamat végtermékeként? igen.
- Lehet öltönyben, notebookkal, esőben/télen/stb biciklizni? nem
- Ha lennének mélygarázs-parkolók reális díjért, akkor át lehetne "szoktatni" oda az autósokat a járdák helyett? igen
- Ha lenne M0-ás, akkor a Hungária krt. helyett ott mennének a kamionok? igen
- Meggyőztétek az "autósokat" azzal, hogy lezértátok a fél belvárost? nem

de cáfold meg, ha Neked attól jobb lesz.

29
Peta képe

Ha egy kicsit

Ha egy kicsit utánaolvasnál itt az oldalon, sok mondatod megcáfolódna magától is. Nem ellenkezni akarok veled, több ponton egyet is értünk, de arra még mindig nem feleltél, hogy mivel szándékoznál H2t csinálni? És ne gyere ilyen kötekedős dumával, hogy nekem mi a jobb, hanem magyarázd el, hogy honnan szedsz elegendő energiát ma vízbontáshoz, annyit, amennyi kiválthatná a fosszilis hordozókat. Sehonnan, és nukleáris forrásokat sem erre fognak használni.
Télen te nem jársz suliba? :D Sztem a K előtt akkor is láthatsz bicajt. Pl. az enyémet. Egy tag pont a napokban jött be öltönyben bringával. Csak akarni kell.
Az autósok meg minden nap egymást tartják fel. A CM miatt bosszankdó vasárnap délutáni autósokért meg felesleges kapkodni. Az emberek többsége egy jó hangulatú megmozdulást jó hangulattal fogadnak, de megkeseredettek mindig lesznek. Remélem, Te nem vagy az.

30
Pintér Ádám képe

Ez nem megsértődés [nincs

Ez nem megsértődés [nincs okom] de nem nem folytatom a vitát. Hülye vagyok én, hogy idejövök a CM oldalára magyarázni, hogy a bringa nem a legjobb dolog a világon? Felesleges volt.

Csak olyan "végszóként": az utósok feltartják egymást, van dugó, van károsanyag (és nehéz átállni H2-re, de érdemes rá törekedni legalább, fúzios kutatásokba pénzt fektetni vagy valami), stbstb. De az egyszerűen faszság - már ne haragudj - hogy az a megoldás, hogy lezárjuk a fél várost hogy megmutassuk hogy mennyire jo a bicaj. Érted, én se megyek oda a házatokhoz és zárom le fél napra a kijárást, hogy demondsráljam, hogy miylen jó ha nem cipővel, hanem papuccsal jársz be meg ki a házba/ból. És ennek semmi köze a "jó hangulathoz".

És örülök neki, hogy Te télen is bringával jársz. De attól még nem várod el, hogy én is azzal járjak, remélem. Mert mégegyszer mondom, nem a bicaj ellen vagyok, csak az ellen, ha valaki az "autósok" ellen van. Én télen BKVra szállok vagy autóba ülök. És ettől nem vagyok rosszabb ember. Ennyi

31
bonnie képe

ne kelljen újra ott

ne kelljen újra ott kezdeni,h a cm nem az autók ellen van, jó?!
bonnie

32
Peta képe

Értelmes vitától senki

Értelmes vitától senki nem zárkózik el. Itt főleg nem. De annyit azért feltételezhetnél az itt fórumozók szellemi képességeiről, hogy senki nem a _világ_ közlekedési problémáit akarja megoldani a biciklivel. Ellenben egy nagyváros belső, forgalmi szempontból többszörösen túlterhelt zónáját PONT így lehet megoldani. Nem tudom miért képzeled azt, hogy egy (akár leendő, akár jelenlegi (gondolok itt a nem is egy bicajozó tanárra)) közlekedésmérnök csak autós közlekedésben gondolkodhat. A mérnök feladata pont hogy az optimum megtalálása, nem az, hogy mindenkire egy esetleg technológiai megvalósításában bonyolultabb, de adott körülmények közt előnytelenebb szerkezetet erőltessen. (Ezt megteszik a reklámszakemberek).
Senki nem várt el, és nem kényszerít rád semmit. És pláne nem mondta senki, hogy te az autótól lennél rosszabb.

33
spag képe

vizsga, munkahely,

vizsga, munkahely, egyetemfelé, notebookkal, stb.. esőben például nem elegendő megoldás a kerékpár.

de. pontosan erre használom.

környezetvédelmi, belváros-forgalmi, közlekedésbiztonsági problémákat NEM a gépjárműhazsnálók okozzák.

de.

Ha majd lesz elég parkolóhely, nem fog senki a járdán állni.

bizonyos népsűrűség felett nem tudunk minden autótulajdonosnak közpénzen parkolóhelyet biztosítani. a járdán parkolásra nincs mentség.

Ha majd lesz M0-s körgyűrű, nem jönnek be a kamionok.

de.

spag
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
(ha az egyetem nevét használod akkor esetleg megtanulhatnád előbb)

34
Pintér Ádám képe

"de. pontosan erre

"de. pontosan erre használom."

Lehet, hogy téged nem zavar, ha beleizzadsz az öltönyödbe, lehet hogy nem zavar ha megázol. Engem zavar. Nekem nem megoldás a kerékpár. Ugye most nem akarod azt az általánosítást levonni, hogy azért mert neked jó így, mindeninek legyen jó? Afrikában napi 1 szelet kenyér jut és gyalog közlekednek. Te 3 szelet kenyeret eszel naponta, és bicajjal jársz? szemét!

"környezetvédelmi, belváros-forgalmi, közlekedésbiztonsági problémákat NEM a gépjárműhazsnálók okozzák.

de."

Gondolom ezzel a gondolattal élve Magyarország gazdasági problémáit pedig a polgárok okozzák. szemetek! miért nem fizetnek több adót? ja hogy nincs miből? ... szemét! Miért parkol a kcsival? Ja hogy nincs hova? Gondolkozz már kcisit, kérlek. Nincs lehetőség "KÖZPÉNZBŐL" mindenkinek parkolóhely? Neked van némi becslésed, hogy napi hány 10 milló fotintot "szednek" be Budapesten parkolásért? Van fogalmad róla, hogy a benzin 70%-a adó? Van fogalmad róla, hogy az autósok fieznek súlyadót? Ebből a pénzből, HETENTE fel lehetne építeni egy 200 férőhelyes parkolót.

"ha az egyetem nevét használod akkor esetleg megtanulhatnád előbb" Jó, hallod... ha majd negybetűvel kezded a mondataidat (ha már a magyar nyelvet használod, tanulj meg írni szintű faszságot írhatnék ide), majd akkor irogass nekem ilyeneket jó? Az egyetem megnevezésének annyiban volt jelentőssége, hogy mivel a Műhely onnan van, gondoltam reprezentálok hasonló körökből egy véleményt. De ha csak anyázni akartál, akkor bocs.. csináld csak mert leszarom:)

35
spag képe

parkolóhelyekre egyrészt

parkolóhelyekre egyrészt nem pénz nincs hanem hely.

másrészt viszont sajnos az Adófizető Autós Mítosza hamis. hiába fizetnek súlyadótregisztrációsadótparkolódíjatbenzinadótautópályadíjatzöldkártyát, a szomoró igazság az, hogy az autózás nettó kiadás az államnak, pont az általad említett területeken keresztüli externáliák, a számszerűsíthető társadalmi károk miatt. lásd pl itt.

valóban csak anyáztam, elnézést, túlzás volt.

36
pata képe

Sajnálom, de a

Sajnálom, de a tájékozottságod szintje nem indokolja a hozzászólásod hangnemét.

Csak hogy tudd: Hollandiában pl sokan járnak öltönyben bringával, és igen, ott gyakran szokott esni az eső. Mindent meg lehet oldani.

Az, hogy az autók mennyi problémát okoznak, nem adó kérdése. Nem tudsz több parkolót építeni, mert egyszerűen nincs hely. Egy Bp méretű nagyvárosnál már fizikailag lehetetlen, hogy egy adott aránynál többen járjanak kocsival. Most ezen a határon még éppen innen vagyunk, de az hogy valami lehetséges, attól még lehet nagyon szuboptimális is.

Mindenkinek sokkal jobb lenne, ha kevesebben autóznának. Hála az égnek ebbe az irányba haladnak a dolgok, még ha igen lassan is. Ugyanakkor ebben a kontextusban is szomorú egy kicsit, hogy az egyik olyan egyetemről jönnek csőstül a faszságok, ahol elvileg hivatásszerűen foglalkoznak közlekedéssel. Mondjuk lehet, hogy ebben van valami magyar minta, hiszen pl a Közgázról meg a legsüketebb közgazdasággal kapcsolatos gondolatok szoktak kiáramlani.

37
gyorkos képe

"...hiszen pl a Közgázról

"...hiszen pl a Közgázról meg a legsüketebb közgazdasággal kapcsolatos gondolatok szoktak kiáramlani." Ez kemény! Némelyek szerint ez egyenes összefüggésben van azzal, hogy itt tart gazdaságilag az ország.

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

38
Peta képe

Itt azért meg kell

Itt azért meg kell jegyeznem, hogy nem minden műegyetemista foglalkozik közlekedéssel, sőt. Ez a hsz már csak azért is kemény, mert ha csak a f.szság jönne csőstül, akkor ezzel kb semmibe van véve azoknak az embereknek a munkája, akik viszont tevékenyen hozzáadnak ahhoz, hogy valami jobb legyen. Vagyunk ilyenek is páran. :) Tele van egy csomó tanszék tettrekész emberekkel, és jó ötletekkel, amiket kisebb-nagyobb sikerrel valósítgatunk meg, hogy a környezetünk jobb legyen. Az a közlekedési káosz, ami ma van, sajnos azért van, mert csomó kérdésben nem kérnek véleményt a döntéshozók az itteni legtöbbször nagyon jó gondolatokkal rendelkező szakemberektől, vagy kérnek, hogy mondhassák, hogy kértek, aztán meg tesznek rá.
Minden esetre két mechatronikus ifj. véleményére alapozva ilyet állítani olyan, mintha a közgáz esetleges rossz közgazdászai miatt a kertépítő hallgatókat is leminősítenénk.

39
pata képe

Bocs, ha félreérthető

Bocs, ha félreérthető voltam, nem akarom lekicsinyelni a jó szakemberek munkáját. Ugyanakkor azt gondolom, hogy egy jó egyetem legalább azt a szakmai minimumot belenevelhetné a hallgatóiba, hogy ha nem értek hozzá, akkor nem szólok bele. Emellett vedd figyelembe, hogy mégiscsak egy egyetemi újságban jelentek meg ezek a fantasztikus agyalmányok, nem kocsmai beszélgetésben (valószínűleg ezért is zavar többeket).

Nem csak a faszság jön csőstül, de az is jön. Magára valamit is adó egyetemen az illetékes tanszék finoman jelezné az egyetemi lap szerkesztőségének, hogy ez így nem tuti. Jó, tudom, hogy az egyetemi lapokban, a HÖKben és egyéb hasonló szervezetekben sokkal több olyan ember található, akik szakmailag nem nagyon rúgnak labdába és ebben élik ki magukat, de akkor is az egyetemet is minősíti, amit a lapjában írnak.

40
Krisztab. képe

"legalább azt a szakmai

"legalább azt a szakmai minimumot belenevelhetné a hallgatóiba, hogy ha nem értek hozzá, akkor nem szólok bele"

Ezt úgy általában nem ártana tudatosítani az értelmiség köreiben...

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

41
Pintér Ádám képe

Parkolóhelyes témához:

Parkolóhelyes témához: mélygarázs. Föld alatt van hely bőven. Nem egyszerű megépíteni, nem is lehet akárhol, de "Mindent meg lehet oldani."... csak hogy téged idézzelek.
És igen, LEHET biciklizni öltönyben és esőben is, de én nem akarok. Lehet lakni kőbarlangban is (tudod milyen környezetbarát?), de nem akarok.

"szomorú egy kicsit, hogy az egyik olyan egyetemről jönnek csőstül a faszságok, ahol elvileg hivatásszerűen foglalkoznak közlekedéssel."

Te annyira, de annyira okos és tájékozott ember vagy, hogy arra nincsenek szavak. Kérlek, nézd el nekem, hogy én nem vagyok elég intelligens ahhoz, hogy a véleményem [merthoyg ezt véleménynek hívják, lévén h nem ezt tanulom] nem üti meg azt a szintet, amit elvárnál. Tényleg, én kérek elnézést.

Azért remélem a megfogalmazhatatlanul magas intelligenciád lehetővé teszi számodra, hogy lealacsonyodj az én szintemre, és megértsd hogy a hozzászólásaimban azt fogalmaztam meg, hogy:
- A bicikli jó és fontos alternatív közlekedés, de hogy azért vagyok kevesebb nálad, mert én nem azzal járok, azzal nem értek egyet.
- A gépjármű IS szükséges eszköz.
- A város lezárása több ellentétet szül, mint ahány embert "biciklissé tesz".

"legalább azt a szakmai minimumot belenevelhetné a hallgatóiba, hogy ha nem értek hozzá, akkor nem szólok bele"

muhaha:) Ne haragudj, te mit tanulsz? remélem közlekedésmérnök vagy, mert ha nem akkor miről beszélsz? Ha meg az vagy, akkor remélem az élet más területén nem szoktad kifejteni a véleményed, mert az miylen már, hogy beleszólunk olyanba, amihez nem értünk... Ez majdnemhogy a szocializmusra elmékeztet. "MI vagyunk a párt, te ne szólj bele, majd mi tudjuk, és neked jó lesz".
Ja és ha ez a fórum nem azért van, hogy különböző nézőpontokat meg lehessen vitatni, akkor fölösleges. Ha egymás f***át akarjátok szopni:), hogy "hu de jo ez a bringa. köcsög autósok. köcsögök bizony", akkor csináljatok egy zárt fórumot. De ha nyittok a "nagyközönség felé", akkor - már ne is haragudj - a legalapvetőbb, hogy ilyen feladatokat ellásson.

Egyébként a hollandi példán kívül hozzászóltál már bármi konstruktívat a topichoz? Csak mert az "ez faszság, te hülye vagy?" szintű megjegyzést én - biztos az alacsony szintű intelligencám miatt - nem tartom túl konstruktív hozzászólásnak.

42
pata képe

Felesleges ilyen ironikusnak

Felesleges ilyen ironikusnak szánt hangnemmel nyomni, mert semmit nem ad hozzá a mondanivalódhoz.

Nézzük sorban. Először is összekevered a képzettséget a szakértelemmel. Ezen a fórumon számos olyan ember van, aki nem közlekedésmérnök, de sokat olvasott a témában és tud hozzászólni. Nem azért kritizálom a hozzászólásaidat, mert nem lennél tagja valami képzeletbeli csoportnak, hanem azért, mert nem megalapozottak.

A bicikli-autó-lezárás dologról: igen, rengeteg reform érdekellentétet szül, de azért még meg kell csinálni. Itt senki nem vitatja, hogy az autó is kell, és nem a "fujj, fujj autó" szinten megy a diskurzus. Azonban fontos az autóforgalmat korlátozni. A kérdés nem az, hogy legyen-e Budapesten dugódíj és biciklisáv, hanem az hogy mikor lesz már. Azok a nagyvárosok, akik elgondolkoztak már ezeken a döntéseken, és rászánták magukat valami lépésre, mind ebbe az irányba haladtak.

Azért fura, hogy barlangban lakáshoz hasonlítod a bicajozást: ma önszántából senki nem lakik barlangban, viszont rengetegen bicajoznak élvezettel. Ne aggódj, senki nem fog bicajra kényszeríteni téged, bár Budapest földrajzi adottságai miatt kifejezetten alkalmas bicajozásra (enyhe tél, kevés kivétellel lapos domborzat). Csak meg kell majd fizetned az autózás valós költségeit, ha autózni akarsz.

A többi ad hominemre nem reagálok.

43
nem képe

Stimm. Miért nem így

Stimm. Miért nem így kezdtük? képzettség-szakértelem támában nem fogalmaztál egyértelműen, csak "aki nem ért hozzá ne szóljon bele". Ne csodáld, ha félrértem. Nem szeretem, ha egy valamilyen közösség tagjai értetlennek titulálnak egy kívülállót merthogy "hát nemigaz hogy te ezt nem érted". Lehet hogy érti csak másképp gondolja.
Nem vagyok a legtájékozottabb, mivel nem foglalkozom a témával egyébként, csak most itt előjött és beirtam, amit gondolok. És sértő a BMEvel kapcsolatos megjegyzésed. És ha valami nem stimmel, akkor meg lehet jelölni cikket, információs forrást, stb, de nem "hordják ide a faszságot"-ozni. Szerintem.
Egy [nem állandó] autós vagyok, aki egyet ért a bicikli hazsnoságával, de zavar, hogy miközben a biciklisek "elfogadottságért" harcolnak, ők mintha nem lennének elfogadóak.

Barlang sarkítás.

Pintér Ádám

44
pata képe

És ha valami nem stimmel,

És ha valami nem stimmel, akkor meg lehet jelölni cikket, információs forrást, [...]

Nézd meg a topic elejét, ott vannak a linkek :-)

45
nem képe

nem a cikkről a link...

nem a cikkről a link... mindegy

46
Peta képe

Már elértünk valamit a

Már elértünk valamit a párbeszéddel: egyrészt árnyaltabb lett a megfogalmazásod a biciklivel szemben, másrészt "remélem közlekedésmérnök vagy, mert ha nem akkor miről beszélsz?", tehát az első hszeiddel ellentétben már legalább egy szűk fórumos rétegnek (4-5 tudtommal) megengeded, hogy kifejtse a véleményét :D Na jó, csak hülyéskedek, viszont remélem Te is, amikor a kőkorszaki analógiádat hangoztatod. Egy eszköz fejlődhet akkor is, ha épp nem autónak hívják, sőt. Biciklik esetében a fejlesztések kevésbé látványosak, ha valaki nem figyeli, de mégis összehasonlíthatatlan különbségek vannak. Nemtom, én megcsodáltam apám új Merida vázán a csövek merevítési megoldásait, sőt, a robothegesztéssel kézülő aluminium varratok megömlési zónái egyenesen gyönyörűek :DD

47
Critical Ass képe

http://www.webcsatorna.hu/pag

48
spag képe

voltmár, gyász

voltmár, gyász