Egy finn tanulmányból megtudhatjuk, hogy Helsinkiben (utaskilométerre vetítve) ötször veszélyesebb bringázni, mint autózni, és hogy az úton biztonságosabb, mint a kétirányú kerékpárúton.
A tanulmány egyértelmű javaslatot is tesz: "Azokban az országokban, ahol csak most kezdik el építeni a kerékpáros infrastruktúrát, a kétirányú kerékpárutakat el kell kerülni a városi úthálózatban."
Megtudhatjuk továbbá azt is, hogy a kerékpárosok számának növekedésével a kerékpáros balesetek gyakorisága csökken.












Köszi hogy belinkelted, jó
Köszi hogy belinkelted, jó cikk.
Egy érdekesség: nagyon alacsony a balesetveszély a járdán biciklizőknél!!!
Ennek mi lehet az oka? Hogy megállnak mindenhol? Hogy rendesek az autósok? Furcsa.
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
Én azt olvasom ki az
Én azt olvasom ki az ábrából, hogy járdán az összes út 5%-án az összes baleset 9%-a történik. Ha jól értem, éppen hogy a járda a legveszélyesebb.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Szerintem, ott a
Szerintem, ott a pont.
Huuhh.
Megnyugodtam. Az általunk is erőltetett kerékpársávot hozza ki "győztesként".
Dova
...aki tuti kevesebbet szellent, mint Botka László autója!
Kerékpársáv? Biztos? A 2.
Kerékpársáv? Biztos?
A 2. ábra szerint nem az elválasztott bringaút a legbiztonságosabb?
De. Az az elválasztott
De. Az az elválasztott bringaút, amelyik nem az út mellett megy, hanem a park közepén. És ezért nincsenek rajta kereszteződések. De amelyik az út mellett megy, az veszélyesebb.
figyeljed a településszerkezet. Budapestről még kábé félmillió embernek kell kiköltöznie és az épületek fele helyett kell parkot telepíteni, hogy sikerüljön valami hasonlót elérni. Na akkor majd lesz értelme az elkülönített bringaútnak itt is.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Ok, akkor jól értelmeztem
Ok, akkor jól értelmeztem a táblázatot.
Engem egyébként meglep, hogy többet bringáznak ilyen szeparált utakon, mint a forgalomban. Akkor valszeg elég sok lehet ilyenből nekik.
Ha jól számolom az út melett haladó kerékpárúton 24%-kal nagyobb a valószínűsége a balesetnek, mint a forgalomban.
Mondjuk még mindig fenntartom azt az álláspontomat, hogy ezt az adatot torzítja valamennyire az, hogy forgalomban a tapasztaltabbak tekernek, míg a kerékpárúton arányaiban jóval többen vannak a kezdők, gyerekek, idősek, bizonytalanok, rutintalanok.
Ennek ellenére a biztonság szempontjából meggyőzőnek tünik a forgalomban tekerés előnye a városi keróúttal szemben.
Ja, Budapestről emberek helyett inkább az autókat költöztetném ki és akkor lenne hely a parkoknak a házak lebontása nélkül is.
Hozzatennem, hogy
Hozzatennem, hogy Helsinkiben az utcak zomen 30-40 km/oras sebessegkorlatozas van ervenyben, amit BE IS TARTANAK. Kerekparost rendes oldaltavolsaggal eloznek, en nem bogetik a motort az emelkedovel kuzdo bringas mogott.
Koppenhágában is készült
Koppenhágában is készült egy nagyon részletes felmérés: ahol bicikliút épült, ott megnövekedett a balesetek száma (ugyanannyi biciklisre vetítve). Városban nem nagyon lehet biztonságos bicikliutat építeni...*
(de városokon kívül a bicikliút csökkenti a balesetek arányát).
*a szerzők végül mégis azt a következtetést vonták le, hogy "megéri" bicikliutat építeni, mert Koppenhágában megnöveli az adott úton kerékpárral közlekedők számát - azzal pedig, hogy több ember mozog rendszeresen, többet nyer a társadalom az egészség szempontjából (amit akár életévekben is mérhetünk) mint amennyit a megnövekedett baleseti aránnyal veszít. Nekem ez a gondolatmenet nem tűnik teljesen korrektnek, mert szvsz másképp is lehet növelni a biciklizők arányát...
http://www.ecf.com/files/2/12/16/070503_Cycle_Tracks_Copenhagen.pdf
Tapasztalatom szerint
Tapasztalatom szerint tényleg biztonságosabb az út a kereszteződéseknél! Ahol a tanulmány készült, a közlekedési kultúra "más" egy kicsit talán! A baj az lehet a kerékpár utakkal nálunk, hogy kevés van és ezért az autósok nagy részét váratlanul éri, ha véletlenül kereztez egyet! Ez néha látszik a bamba meglepett tekintetükből! Ha sűrűbben találkoznának kerékpárúton közlekedő bringásokkal talán 20-30-év alatt hozzászoknának. És még az is előfordulhatna, ami ma ritka, hogy már a kerékpárút előtt lassítanának nem csak rajta vagy esetleg nem állnának meg rajta keresztbe mikor jövök!!! Nem biztos, hogy ide tartozik, de érdekelne a véleményetek! Jó lenne-e ha használhatnánk az autópályák leállósávját? Szerintem igen! Közutakon kerékpárral közlekedni csak kresz vizsgával lehessen? Igen! Na?
Kerékpárutat mindenhova!!!
Én nem mennék az
Én nem mennék az autópálya leállósávjában. Ha egy autósnak hirtelen kell kikerülnie valamit, akkor a kisebb ellenállás felé megy, tehát ha nincs más út, akkor a biciklis felé.
Jelenleg 12 éves kortól szabad főútvonalon tekerni. Ezt lehetne arra módosítani, hogy jogosítvánnyal, ha bevezetik. Mellékutakon nincs értelme szabályozni.
Kerékpárutat mindenhova? Ez meglepő mondat (aláírás?) azután, amit előtte írtál.
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /
az autópálya
az autópálya leállósávjában bringázni sztem nagyon rossz ötlet..
kresz vizsga helyett legyen városban 40km/h a sebességhatár, és ennek túllépését büntessék a jármű súlyával egyenes arányban.
például amikor 1993-ban 60-ról 50-re csökkentették a lakott területen belüli sebességhatárt, 30%-kal csökkent a halálos áldozatok száma.
http://www.matud.iif.hu/08feb/06.html - 2. ábra
Jó lenne-e ha
Jó lenne-e ha használhatnánk az autópályák leállósávját?
A gondolat mag(j)a is abszurd. Bizonyosan állíthatom, a kérdés felvetésén sosem fog túllépni az "ügy".
Én csak annyit tennék
Én csak annyit tennék hozzá, hogy csak a korát meghaladó gondolat idehaza.
Nyugat-Európában igenis jogosan merülhet fel a kérdés, mert számos olyan terület van, ahol szinte lehetetlen kikerülni az autópályákat, illetve csak azokon lehet eljutni egyik városból a másikba.
Pl. Párizsba bejutni észak-nyugatról, Marbella-Malaga között csak 2 autópálya van, stb. stb.
...aki tuti kevesebbet szellent, mint Botka László autója!
Megyek egyik reggel a
Megyek egyik reggel a Mogyoródi út bringajárdáján a Nagyonnagy felé.
A benzinkút előtt elhúz mellettem egy autó az úttesten, jobbra indexel. Kezem a féken. Autós nem kanyarodik, néz rám hátrafordulva, elenged. Hoppá! Megköszönöm, megyek tovább.
A Mexikói út előtt elhúz mellettem egy autó az úttesten, jobbra indexel. Kezem a féken. Autós nem kanyarodik, néz rám hátrafordulva, elenged. Fantastico! Megköszönöm, megyek tovább.
A Zászlós utca előtt elhúz mellettem egy autó az úttesten, jobbra indexel. Mondom, meglátjuk, három-e a magyar igazság. Kezem a féken. Autós kanyarodik be elém, húzom a féket. A sofőr meglepett arccal rámnéz, és félig előttem megáll. Mondom magamban, ez még csak fél három, de azért megköszönöm, kikerülöm, és megyek tovább.
Veszélyes helyzet nem volt, mert mindig figyelem, hogy ki jön be( e)lém. Abban sem vagyok biztos, hogy elsőbbségem van ott, mert a KRESZ szerint az a kerékpárúton és -sávon érkezőknek van a kanyarodó járművekkel szemben, gyalog- és kerékpárútról nem ír. Az Andrássy úti bringajárdán meg az a dilemmám, hogy a keresztutcáknál zebrán kell átkelnem. Ott meg le kéne szállnom és áttolni?
Vagy a gyalog- és kerékpárút mégis kerékpárútnak számít? A KRESZ külön tárgyalja a kettőt.
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /
Az úgy van, hogy van ahol
Az úgy van, hogy van ahol külön tárgyalja, és van ahol nem. Értelem szerűen, ahol külön tárgyalja, ott csak az adott változatról van szó, ahol nem, ott mindkettőről.
Az Andrássy úton azért mehetsz át tekerve a zebrán, mert a gyalogos lámpán van bringás piktogram is.
www.gruppetto.hu
Javagyúgy. Azt nem
Javagyúgy. Azt nem figyeltem. És amelyik kereszteződésben nincs lámpa?
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /
Ha hozzátehetem, teljesen
Ha hozzátehetem, teljesen mindegy.
A kanyarodónak kell elsőbbséget adnia minden, az úttal párhuzamosan közlekedő számára, még akkor is pl. ha nincs kijelölt gyalogátkelő.
Az már csak azután következő kérdés, hogy a kerójárdák átvezetése hogyan szabályos.
Szerintem, ha nincs kinn a vége tábla, akkor maradhatsz a kerón, bár két egyforma kialakítást se találni Kishazánkban.
Kedvencem Szegeden a Dugonics téri kettős körforgalomnál végződő kerékpárút.
Kinn van a vége tábla, de mégis felfestették az átvezetést a zebra mellé. Erre kössél csomót!
:)
Dova
...aki tuti kevesebbet szellent, mint Botka László autója!
Hát, az a definiálatlan
Hát, az a definiálatlan kategória :)
www.gruppetto.hu