A munkaközi anyag, amelyet csütörtöki ülésén hallgat meg a fővárosi kabinet, tájékoztatás szerint a BKV járatok teljes teljesítményének 8-9 százalékos csökkentéséről szól.

http://index.hu/politika/belfold/budapest/0221vkb/
fotó: BKV figyelő

Ezt eltolták.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Névtelen képe

Elbasznak a 4-es metróra

Elbasznak a 4-es metróra 700 mrd ft-ot és itt akarják behozni. Miközben azt hazudják, hogy a közösségi közlekedést fejlesztik.
Demszky, Hagyó takarodj!

2
urga képe

Sajnos nem tudok mást

Sajnos nem tudok mást mondani én sem.

De, mégis:

Azt is hazudják, hogy a motorizáció növekedésével szemben tehetetlenek.

3
Lunkwill képe

Hát igen. Éppen a

Hát igen. Éppen a motorizáció növekedése miatt lenne a BKV-nak is létkérdés a buszsávok megtisztítása a szabálytalan autósoktól. Ha egy-egy járat menetidején sikerülne ilyen módon csökkenteni, az azt is jelentené, hogy ugyanaz a járatsűrűség kevesebb járművel is tartható lenne. Ráadásul a rövidebb menetidő vonzóbb alternatívává is tenné a tömegközlekedést.

4
ATA képe

Így van!

Így van!

5
zsoltee képe

Meglesz az a nullszaldó!

Meglesz az a nullszaldó! Nulla utas -> nulla veszteség...
Én biztos többet fogok bliccelni, ha ezentúl 1 buszjegy helyett kettőt kéne vennem, vagyis duplázódna a romló minőségű szolgáltatás ára.

Zsoltee

6
ATA képe

Nem értek veled egyet.

Nem értek veled egyet. Attól, hogy ritkábban jár a busz, még élsz a szolgáltatással.
Viszont a BKV-t lehet piszkálni levelekkel. Utóbbi célravezetőbb!

7
urga képe

nem a BKV a megbízó! ők

nem a BKV a megbízó! ők csak végrehajtják a parancsot... (még ha látszólag tőlük jön is a javaslat. Nincs mozgásterük, a tulajdonos (fővárosi önkormányzat) határoz meg mindent).

8
ATA képe

Élsz a szolgáltatással

Élsz a szolgáltatással vagy nem? Fizetsz érte?

9
urga képe

Ha Pesten vagyok, most már

Ha Pesten vagyok, most már leginkább sétálok (bicikli híján).

De hidd el, nem a BKV dönt, semmilyen döntési lehetősége nincsen, csak végrehajt (illetve, mégis: a buszvezetők sztrájkolhatnának, a középvezetők és felsővezetők pedig közös megegyezéssel felmondhatnának, mondván, hogy amit a főváros a tömegközlekedéssel művel, az tarthatatlan szégyen, és ők ebben nem szeretnének részt venni. Ez körülbelül az egyetlen, amit tehetnének - valami mozgásterük tehát mégis van.)

10
ATA képe

Ha én olyan fizut kapnék,

Ha én olyan fizut kapnék, mint ők, megtennék minden, hogy kinyaljam a seggüket.

11
urga képe

Nem kell ehhez nagy

Nem kell ehhez nagy fizetés. Manapság elég az is, hogy VAN fizetés. Szerinted hol tudna elhelyezkedni egy BKV-s középvezető?

12
zsoltee képe

a MÁV-nál :P Zsoltee

a MÁV-nál :P

Zsoltee

13
zsoltee képe

Félreértesz. Nem

Félreértesz. Nem ritkábban jár, hanem NEM jár. A 14-es és 114-es járatokat elég csúnyán vissza akarják vágni, így nem jutok el egy járattal a kollégiumból az állomásra. Ez kb. 800-900 diákot érint. Ezek után csak annyit mondhatok: bekaphatják!

Zsoltee

14
Mr.Pocok képe

Én meg bejelentem a

Én meg bejelentem a jegynemvásárlást... köcsögök...
-----------------------
1%

15
ATA képe

-1

-1

16
Antissimo képe

Én személy szerint nem

Én személy szerint nem tartom elfogadhatónak a bliccelést, de ettől függetlenül egyértelmű, hogy maguk alatt vágják a fát. És a BKV tényleg csak akkor lesz nullszaldós, ha megszűnik...

Miskolcon egyébként megléptek egy ilyen csonkolósdit, és információim szerint nagyon csúnyán jöttek ki belőle.

17
ATA képe

Itt is az lesz. Tömegkeket

Itt is az lesz. Tömegkeket fognak magukra haragítani. Viszont, ez nagyon jó lehet a városi kerékpározás szempontjából. Szdsz szavazóbázis nagy részének is annyi lesz.

18
urga képe

Az emberek nagy része

Az emberek nagy része autóba ül majd, vagy nem utazik. Eddig is ez történt...

19
zsoltee képe

Ez lesz rövidtávon.

Ez lesz rövidtávon. Hosszú távon fél Bp. kipurcan a szmogtól, a másik fele meg rájön, hogy ótóval nem fér el az utakon, és nyeregbe pattan.

Zsoltee

20
KAMA3 képe

szerintem meg az egyik fele

szerintem meg az egyik fele kipurcan a szomgtól, a másik fele meg kipurcan a szmogtól.

###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###

21
ATA képe

Vagy szídjuk a

Vagy szídjuk a városvezetést, vagy teszünk valamit a BKV-tól elpártoló utasok "megszerzésére"! Itt a nagy alkalom! Ilyen helyzetben még nem voltunk.

22
urga képe

Talán inkább azt kellene

Talán inkább azt kellene elérni, hogy ne építsék le a BKV-t!

amit most csinálnak, az ugyanis egy ördögi körhöz vezet, de még csak a csúszda eleje! Innen még vissza lehet kapaszkodni, de a leejtő aljáról???

23
ATA képe

A lejtő aljáról

A lejtő aljáról könnyebben vissza lehet kapaszkodni. (Ez hülyén hangzik, de így van az életben.) Mert belebukik a városvezetés. Én bringás vagyok, nagy ívben leszarom a BKV-t! Ezt inkább a helyi önkormányzatoknak kell kiharcolni. Nekünk nem fog sikerülni. Mit csinálunk? Spontán akció keretében telipakoljuk a busz-t bringával? vagy megint felvonolunk. Nem adnak majd a szavunkra, ha minden szarban benne vagyunk!
Én max bringa vagy szmog témában megyek el demonstrálni. nem adom a fejem mindenféle szarhoz! Oldja meg az, akinek fontos!
Nézzük már reálisan a dolgokat! Mi ebből a szarból nagy hasznot húzhatunk!

24
urga képe

"A lejtő aljáról

"A lejtő aljáról könnyebben vissza lehet kapaszkodni. (Ez hülyén hangzik, de így van az életben.) Mert belebukik a városvezetés."

Egy frászt bukik bele. Az emberek szépen kivándorolnak a főváros körüli településekre. A városban maradnak az irodák, a legszegényebbek, az idősek (már nem tudnak költözni) meg a külföldiek. Ezeknek a társadalmi csoportoknak az érdekérvényesítő képessége még a mainál is kisebb lesz. Felőlük bárki ülhet majd a városvezetésben. Ráadásul ezek a folyamatok hosszú távúak, a nyugati városokban 50-70 év alatt zajlottak le. Nálunk gyorsabb tempóban megy minden, de még így is 15 év, mire elérjük majd a leejtő alját.

Kivéve, hogy a hivatalos előrejelzések szerint 4 éven belül olajválság lesz. Ami nagyon sok mindent megváltoztat majd. És kapkodhatunk, hiába, a megszüntetett tömegközlekedés után.

25
urga képe

"A lejtő aljáról

"A lejtő aljáról könnyebben vissza lehet kapaszkodni."

Párizs, London, Brüsszel, Milánó, Bordeaux, ... most kapaszkodnak vissza a leejtő aljáról. Írtózatosan nehezen, óriási erőfeszítéssel.

26
zsoltee képe

Szerintem ez nem normális,

Szerintem ez nem normális, hogy a bkv-nak a bringázás a konkurenciája. Ideális esetben a kettő boldogan megférne egymás mellett.

Zsoltee

27
urga képe

igen, kiegészítik

igen, kiegészítik egymást. De azt mondani, hogy "nem baj, ha ritkítják a járatokat, legalább több bringás lesz..." sajnos ezzel senki nem jár jól, mert autós meg még több lesz... (ráadásul az úton EGYETLEN EGY autós annyi helyet foglal el, mint 5-10 biciklis. Vagyis, ha csak egyetlen ember ül át a BKV-ról autóba, minden harmadik biciklis mellett, az utat viuálisan és fizikailag már ő uralja. De a gyakorlatban az arányok nem ilyenek lesznek.

28
ATA képe

Pont emiatt kell

Pont emiatt kell megnyernünk az embereket. Minél több űl át kerékpárra, annál könnyebb lesz közlekedni. Annál jobban el tudjuk fogadtatni magunkat, annál nagyobb lesz a befolyásunk!

29
urga képe

Megnézted, hol ritkítják

Megnézted, hol ritkítják a járatokat? például Békásmegyeren és Óbudán. Mennyi embert tudnál meggyőzni arról, hogy ezentúl biciklivel járjon be a városközpontba a három, helyenként négy sávos Szentendrei úton??

30
zsoltee képe

Én szeretem a Szentendreit,

Én szeretem a Szentendreit, bőven elfér mindenki :) De egy kezdő városi bringásnak rémisztő lehet. Én is úgy indultam Pesten, hogy húdeveszélyesek a zutak, mert nagy kamion így meg úgy...

Zsoltee

31
urga képe

Aki teheti, az meg

Aki teheti, az meg elmenekül valami zöldebb vidékre. Budapesten maradnak az idősek, a betegek és a szegények. (nem ez lenne az egyetlen város, ahol ez történik. De miért kell ugyanennek szó szerint megismétlődnie nálunk????)

32
Antissimo képe

Kiköltözik a zöldbe, és

Kiköltözik a zöldbe, és kocsival jár be a városba...

33
urga képe

Igen, pontosan. Többek

Igen, pontosan.

Többek között a kocsik által okozott légszennyezés, zaj és betonrengeteg miatt.

És erre mondja a városvezetés, hogy "ebbe mi nem tudunk beleszólni, ez nem a mi hatáskörünk, erről nem mi tehetünk!". Egy fenét nem...

34
ATA képe

Mindenki nem űlhet autóba,

Mindenki nem űlhet autóba, mert vagy nincs neki, vagy nem lesz kedve a városban nyomorogni. A buszra nem fér fel. Azt kell elérni, hogy a kerékpárt válasszák. Kis forgalmú utakon hamar el tud jutni a munkába az, akinek nincs messze. Sok ember eddig nem gondolt erre az elternatívára, de most itt az alkalom. Megszűnő járatok megállóiba plakátokat vagy matricákat kell tenni. Itt az alkalom, hogy meglovagoljuk ezt a helyzetet! Ha valaki rájön, milyen zsír bringával munkába menni, nem fogja abbahagyni.

35
lajhár képe

Azért rengeteg ember

Azért rengeteg ember biológiai életkorának, illetve egészségi állapotának következtében alkalmatlan a kerekezésre. Persze, ha javulna a kerékpáros infrastruktúra, kicsit több ember számára nyilna meg a lehetőség, de ne legyünk naivak. lhető városba kell a jó tömegközlekedés. Kurva sok autó, az nem kell.

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

36
ZéRO képe

persze ugrálni nem kellene

persze ugrálni nem kellene az örömtől, hogy kevesebb busz jár majd. De ha már kevesebb jár, lehet, hogy megérne egy kis odafigyelést, hogy legalább egyel kevesebb ember válassza az autóját!?

-----------------
HAJRÁ KLÉBI!!!

37
_WoL_ képe

nade a közösségi

nade a közösségi közlekedés nemis kell, h nullszaldós legyen, azt elvárni ui. irreális. éppen ezért költenek rá közpénzt - mert sokszor kiváltja az autós közlekedést, tehát a csökkenő környezet- és zajszennyezésben az állampolgárok visszakapják a ráköltött pénzt.
a nullszaldó egy fasság, ahogy van.

--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]

38
Névtelen képe

Ha emiatt 100e ember lemond

Ha emiatt 100e ember lemond a bkv használatáról, jó esetben max 10 e fogja a kerékpárt választani és a maradék 90 e kocsival jár majd (amit 0 ft önrésszel vásárol meg)
A benzin ára 2003 óta csak 20 %-kal nőtt. Ez idő alatt a bkv tarifái több mint a kétszeresükre nőttek. Nem csoda, hogy nő a környezetszennyezés. Ezt csak szándékos tömeggyilkosságnak lehet tekinteni.

Demszky, Hagyó takarodj!

39
ATA képe

Gyász!

Gyász!

40
zsoltee képe

Gyász bizony, ennek

Gyász bizony, ennek ellenére te jónak tartod a bkv leépítését, pedig megjósolható, hogy ettől százalékos arányban jóval több autóval közlekedő lesz, mint bringás.

Zsoltee

41
-ogre- képe

áááá!!! ne mondjatok

áááá!!!
ne mondjatok már meggyőződésből hülyeségeket!
mindenki tudja, hogy egy használt 15-20 éves kocsi is drága, nemhogy egy új. fenntartani drága. az autó luxuscikk, csak nákunk dívik luxuscikkekre költeni (plazmatévé meg ilyenek).
ettől függetlenül az emberek továbbra is bkv-val fognak járni, csak többet fognak káromkodni, és többen fognak bliccelni.
szerintem a bicó annak alternatíva, aki alapból használja, még ha alapfokon is. egy kőbányai vagy józsefvárosi lakost nem fogsz meggyőzni, hogy tekerjen munkába, ha sosem ült még nyeregben, és ez nem egy és nem két ember.
mind emellett a kerékpár olyan alternatíva, hogy a jelenleg egyáltalán nem rossz tömegközlekedést azért nagy százalékban veri még hosszabb távon is. tudom, hogy ez skizoid kijelentés, de ne szapuljuk már azt a közlekedési formát, ami még most is hatékonyabb, mint tőlünk nyugatabbra rengeteg nagyvárosban. igen, a bicikli gyorsabb. de lehetsz fáradt, részeg, beteg, akármi, amikor rászorulsz. lehet, hogy én is demagóg vagyok, de ne hantoljuk már el budapestet azért, mert hülye emberek idióta döntéseket hoznak...
zárszóként csak annyit, hogy ha olajválság lesz, akkor elméletileg nem lesz zsír és olaj a kerékpárokba sem.

42
Zsurmi képe

Ideje spájzolni... ;-) -

Ideje spájzolni... ;-)

-
Zsurmi

43
Névtelen képe

Disznózsír is megteszi, ha

Disznózsír is megteszi, ha nincs más :)

44
critical mass képe

300.000 bringa van

300.000 bringa van Budapesten.

45
lajhár képe

Kétmillió agy van

Kétmillió agy van Budapesten. Abból hányat használnak?
(Nem beszélve az egymillió péniszről.)

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

46
gaze képe

Ez miből, honnan, hogyan,

Ez miből, honnan, hogyan, mióta, (meddig?)?? :)

----------
FREE HUGS!

47
Lathor képe

"akkor elméletileg nem lesz

"akkor elméletileg nem lesz zsír és olaj a kerékpárokba sem."
Dehogynem, legfeljebb másból, messze nem akkora probléma mint a benzint kiváltani, nagyságrendekkel kevesebb kell, ha tizszer annyiba kerül előállitani az se katasztrófa.

48
urga képe

Így van - nagyságrendekkel

Így van - nagyságrendekkel kisebb a biciklis energia-igénye...

49
Oversize Load képe

A buszsávokat ne adják át

A buszsávokat ne adják át a bádogdobozoknak. Mi is kaphatnánk végre valami használhatót :))) Szélesebbet és simábbat, mint a viakolor :)))

50
Karago képe

- - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________

51
RaptoR képe

Elég szomorú, hogy a bkv

Elég szomorú, hogy a bkv csak járatritkítással tudja a veszteségét csökkenteni rövidtávon. Csak az a baj, hogy ez így egy végtelen ciklus: járatritkítás -> elégedetlenség -> kevesebb fizető utas -> veszteség -> nah akkor emeljünk az árakon -> utasok még kevésbé akarnak fizetni a sz*rért -> nagyobb veszteség -> illetékes elvtársak: csökkentsük a veszteséget valahogy kedves békávé vezérek -> járatritkítás -> ....

Kíváncsi leszek hol lesz a vége.

52
urga képe

"Kíváncsi leszek hol lesz

"Kíváncsi leszek hol lesz a vége."

Na, ezt könnyű megmondani: amikor Budapest lakossága kb 1-1,3 millióra csökken, az emberek 70-80 százaléka pedig minden nap autóval jár majd. Addigra építenek még néhány körutat, hidat és alagutat "csökkenteni a forgalmat". De az is lehet, hogy addigra beüt egy kisebb olajválság (2012 körül), és az észhez téríti őket.

53
RaptoR képe

Szerintem ez nem ilyen

Szerintem ez nem ilyen egyszerű. Egyrészt azért mert ne feledd, hogy a nyugdíj meg az átlagfizetés sincs túl rózsás helyzetben, szerintem relatíve kevesen tehetnék meg, hogy csak úgy kiköltözzenek egy nyugisabb helyre, hogy aztán minden nap kocsival járjanak be dolgozni.

Én inkább arra számítok, hogy a bliccelők aránya fog jelentősen nőni, és a bkv olyan helyzetbe kerül, hogy nem csak járatokat ritkít, hanem egyes térségekbe egyszerűen nem fog indítani semmilyen közlekedési eszközt mondván (hazudván...) alig van arrafelé pár utas. Akkor már bliccelni se lehet, mert nem lesz min...

54
urga képe

Ezek a változások 10-15

Ezek a változások 10-15 év alatt következnek be (ha minden úgy megy tovább, mint most), nem egyik napról a másikra. Mint ahogy az is 15 évbe telt, hogy a BKV részesedése a közlekedésben 70-80 százalékról 55-re csökkenjen, a Bp-i lakosság 2 millióról 1,7-re, a BKV szolgáltatások ára triplájára növekedjen, kevesebb szolgáltatásért, a forgalom duplájára nőjön, és mindenki, aki tud, kocsit vegyen.

A lakótelepünkön látom, hogy ma már minden családnak van autója, a legszegényebbnek is, és bármilyen áldozatra képesek, hogy legyen. Igaz, a busz hétvégenként most már csak 20 percenként jár, reggel ritkább, mint azelőtt, de fürtökben lógnak le róla az emberek, a busz néha lerobban, mert 30 éves, és olyan szagú, hogy azt hinné az ember, egyenesen az utastérbe vezet a kipufogó cső... a HÉV-et és a buszt még mindig nem voltak képesek összehangolni, mert gyakran fordul elő, hogy az orrod előtt megy el... és mindezt úgy, hogy a bérletvásárlás a család minden tagjának elviszi a fél fizetést.

Berlinben a két városrész egyesítése után azzal kezdték, hogy iszonyú pénzeken kicserélték a keleti városrész teljes tömegközlekedési járműparkját, a cél pedig az volt, hogy a nyugati részen a jóval fejlettebb keleti szintre emeljék a járatsűrűséget. Csodák csodája: a Berliniek jó része még ma is úgy érzi, lehet élni autó nélkül is, nem kuporgatott mindenki kocsira, és a motorizáció nem nőtt úgy, mint Budapesten.

55
RaptoR képe

Jah, 10-15 évnyi

Jah, 10-15 évnyi nagyságrendben már más a helyzet, én 1-2 évben gondolkodtam. Bevallom azért, mert van bennem még egy halvány reménysugár, hogy az emberek (remélem elsősorban a Bp-iek) 2010-ben nemet mondanak a jelenlegi vezetőkre, és hátha akik a helyükre kerülnek nem csak lopnak, hanem próbálnak valamit javítani is a helyzeten, amely nem is lenne nehéz feladat, mivel a tömegközlekedés minden terén vannak óriási hibák (példádban: nem tudják összehangolni a járatokat, pedig az "ingyen" van), szóval csak akarni kellene.

56
Zsurmi képe

Én is reménykedem,

Én is reménykedem, de...

Mégis kikre cserélik le? A nagy vezérre, aki erre született, és 8 éve készül az újrázásra (DE NEM DOLGOZIK MEG ÉRTE)?

Attól sem lesz jobb, mert amikor kormányoztak se nyúltak bele a problémás dolgokba, változtattak bármi fontos dolgon ami jó lesz.
Sőt, még szarabbul is fogjuk érezni magukat, mert a farvizen evező nemzetmentők megpróbálják megmondani mit higgyél, mit kéne gondolnod. Ebből a szempontból most nagyobb nyugi van.

-
Zsurmi

57
The_Mask képe

Sziasztok! Elhangzott ket

Sziasztok!

Elhangzott ket velemeny (mind a ket oldalrol, igy, ugy erzem, senki sem erezheti hatranyban magat/oldalat), en szeretnem, ha a CM tovabbra is partpolitika mentes lehetne.

Mask

58
dezso képe

Csak halkan jegyezném meg,

Csak halkan jegyezném meg, hogy nem csak két oldal van. Amúgy egyetértek.

59
Zsurmi képe

Viszont 2 nagyobb brancs

Viszont 2 nagyobb brancs van, akit választani lehet mert úgy tűnik jobban megéri az egyik szekértáborba tartozni, mint egy harmadik/negyedik félként politikai alkukat kötni, szövetkezni, de azokat később felbontani ha kell.

Én azt látom, hogy elég sok ember hajlamos a elhinni azt, hogy vagy ide vagy oda kell tartozni. Ha másik nem ért egyet "velünk" 1 dologban, miután korábban 2-3 másban igen, akkor az (haza)áruló.

-
Zsurmi

60
_WoL_ képe

és hányan lehetnek azok,

és hányan lehetnek azok, akik csak a másik oldal ellenében választják az egyiket?
a környezetemben elég sok ilyen akad, mindkét oldalról.

--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]

61
zsoltee képe

Ácsi! Berlin az már

Ácsi! Berlin az már Európa... A trendek szerint Budapest még nagyon sokára lesz az...

Zsoltee

62
gaze képe

"a németek hülyék. drága

"a németek hülyék.
drága kocsit vesznek és olcsó bort isznak."
mondá a francia :D

Amúgy Berlin tényleg maxi fasza hely.

gaze.blog.hu

Itt van pár stuff tavaly augusztusi tripről, idén májusban is megyünk.
Aztán októberben talán sikerül tartósan kiköltözni.

És ez pont abból jött, amikor láttam hogy Berlin mennyire ÖSSZEHASONLÍTHATÓ Budapesttel. Nem olyan mint London vagy Párizs, hanem ÖSSZEHASONLÍTHATÓ.
Berlin egy olyan város amilyen Budapest már soha sem lesz.
Legalábbis, ha így mennek a dolgok..

És ismét megköszönöm Demszky Gábornak a város élén eltöltött 18 évet, szép munka volt.

----------
FREE HUGS!

63
RZ képe

A miskolci példa szerintem

A miskolci példa szerintem ismétlődni fog. Az anno már az iskola alsótagozatából is rendszeresen lógó buta, ős-sötét agyú, rövidlátó, korrupt városvezetés nem érti, nem akarja megérteni, hogy hogy működhet egy város.

Tiltakozzunk, demonstráljunk. Email bomba.

De először hozzák nyílvánosságra, pontosan melyik járattal mit akarnak csinálni.
Már most látom, hogy a fele biztosan baromság.

Z

64
lord képe

"A munkaanyag azt célozza,

"A munkaanyag azt célozza, hogy javuljon a külvárosok és az elmúlt másfél évtizedben beépített területek tömegközlekedési lefedettsége, ennek érdekében összevonnak olyan járatokat, amelyek eddig egymás betétjárataiként üzemeltek, felesleges átszállásra kényszerítve az utasokat. Úgy tudjuk, többek között a 9-es busz - amely jelenleg a Deák tér és Kőbánya városközpont között jár - vonalát egészen a XVII. kerületig hosszabbítják meg."

65
Névtelen képe

Én szivesen tüntetnék a

Én szivesen tüntetnék a BKVs 8-9% ügyében. Bár az is igaz nem vagyok hardcore biciklista. Ha 100 ember autóból buszra száll az is majdnem annyival csökkenti szmogot, mintha nyeregbe pattan. De pl. januárban jóval alacsonyabb halálozási aránnyal jár az előbbi. Mindenesetre a tömegközlekedés azon nem túl sok dolog egyike, amire biztosan kéne pénzt szánni az adókból. Ne az menjen már üzleti alapon!

66
zsoltee képe

Mesélj már nekem a téli

Mesélj már nekem a téli bringázás halálozási statisztikáiról! Kíváncsivá tettél... :D Veszélyes lehet jégen fékezni, na de ennyire... :)

Zsoltee

67
j_gergo képe

Az a tüntetéssel a baj,

Az a tüntetéssel a baj, hogy láttuk, mennyire birka nép a pesti, a bringásokon kívül senkit se lehet megmozgatni valódi (és nem párt-)politikai célokkal. A BKV szétverése ellen pont a biciklisek nem tüntethetnek, mert

1) mint említette valaki, ha mindenbe beledugjuk az orrunkat, akkor nem fog a szavunk semmit se érni

2) nekünk jobb, ha 1 busz/vili/metró/hév megy valahol és nem 10× v 100× annyi autó, de mégse mi használjuk a közösségi közlekedést. én pl évente 1 havibérletet veszek, tehát sok beleszólásom nincs.

az biztos, hogy ha ezt megcsinálják, akkor 1 v 2 év és végleg fel lehet számolni az egész bkv-t. Egyszerűen nem lesz olyan fizetőképes (nem nyugdíjas,nem diák) utas, aki 1 órát vár a hévre, felet csúcsidőben, aki a mostaninál is több átszállást vállalna, és innentől kezdve nincs miről beszélni.

68
-ogre- képe

sztem olyan szinten üzleti

sztem olyan szinten üzleti alapon kéne mennie, hogy próbáljanak meg kevésbé veszteségesek lenni. ez a cél jó, csak ez nem úgy megy, hogy elvesznek értéket belôle. az elôrelépéshez pénzt kell befektetni. a máv pl az elôvárosi vonalakon jól-rosszul, de folyamatosan fejleszt, és sztem be is jön nekik (errôl adatokat nem tudok, de elég sokan járnak vonattal). ha beletolnak még pénzt, és értelmesen használják, az emberek használni fogják a szolgáltatást és talán még fizetnek is érte.

69
KAMA3 képe

Az amit a budapesti

Az amit a budapesti városvezetés képtelen felfogni, hogy sehol a világon nem működnek önfentartóan a tömegközlekedési rendszerek. Se a vasút, se a busz, se a villamos nem tud PROFITOT termelni. Minden tőlünk fejlettebb államban megértik ezt, és állami szinten dotálják, és fejlesztik a közösségi közlekedést.

Csak mi magyarok akarjuk privatizálásra előkészíteni, úgy hogy lefaragjuk a 8 milliárd hiányt, aztán felkínáljuk eladásra, hogy lám nyereséges, lehet vinni.... Csak hogy SOHA az életben nem fog a BKV piaci alapon működni.

Vasúton egyedül a teherszállítás nyereséges.

1996-ig folyt a BKV vonalain is teherszállítás.

###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###

70
Népi Angyal képe

A küszöbön álló

A küszöbön álló olajválság nem lesz átmeneti és nem lesz kicsi. A világ teljesen felkészületlen arra a helyzetre, hogy 10 éven belül a mainak kb. felére esik vissza az olajtermelő országok kivitele. (Értsd: a szaúdiaknak pont annyi jut, mint ma, de exportra csak a fele.) Ez nagyon húzós helyzetet fog teremteni: a világgazdaság mnimum olyan helyzetbe kerül, mint 1929 után. (A hetvenes évek olajválságát, ami tíz évre hazavágta Nyugat-Európát egyszeri, 5%-os exportcsökkentés okozta!)

A tömeges autóhasználat a múlté lesz. Ez nekünk, bringásoknak jó, mert szerintem megszűnnek a mai konfliktushelyzetek. De bringával legfeljebb 20-30% járhat, télen még annyi sem - mi lesz a városlakók java részével, ha addigra lerohasztják a tömegközlekedést?

Az utolsó pillanatban vagyunk a válság előtt, amikor a közlekedésfejlesztésre fordítható tőke nyom nélkül el fog tűnni. Ezeket az éveket nagyon koncentráltan fel kellene használnunk a vasúthálózat és a villamospályák rendbetételére - hiszen áram lesz (ha másból nem, a paksi atomból). Ehelyett mi történik? Autópályák épülnek csak azért, hogy benője őket a gyom, és egy szem négyes metró a várost behálózó villamoshálózat helyett.

71
urga képe

ezt ide is el tudnád

ezt ide is el tudnád küldeni? pont egyszerre írtunk róla...

http://www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080221/jo-tudni

72
Zsurmi képe

Lesz majd más konfliktus az

Lesz majd más konfliktus az utakon.

A forgalom biztos visszaesik, talán a közúti fuvarozás is. Talán pont majd az kényszerít mindenkit racionálisabb felhasználásra.

Az autópályák biztos, hogy nem fognak hasznontalanul állni, csak nem kell a nagy forgalom miatt újat építeni.

Talán sokkal több, rendszeresebb buszjárat lehet a települések között.

-
Zsurmi

73
Kukunemloginolt képe

http://www.mno.hu/portal/5442

74
urga képe

Napi 250 buszt von ki a

Napi 250 buszt von ki a BKV

http://www.mr1-kossuth.hu/

75
Mr.Saint képe

Nem kétlem, hogy hirtelen

Nem kétlem, hogy hirtelen nagyon szar lesz, sőt még annál is szarabb, ha visszaesik az olaj. Tuti újabb és keményebb háborúk lesznek... hacsak nem térnekészre.

Még mindig a nukleáris energia a legtisztább, leghatékonyabb. Mégis mindenki fél tőle. Be kell látni, hogy elektromosságot még mindig könnyebb előállítani, mint bioüzemanyagokat. Nem alternatívák, mert enni kell, autózás helyett.

Szóval fel a bringára és előre az elektromos autókkal!

76
urga képe

elektromos autók? minden

elektromos autók?

minden sarkon építhetsz egy atomerőművet, ha a jelenlegi járműparkot elektromos autókra akarod cserélni és mindenkit autóba ültetni (ne feledd, Kínát, Indiát sem...)

A legértelmesebb megoldás közép- és hosszú távon a kötöttpályás rendszerek fejlesztése (villamos, vasút).

77
j_gergo képe

Nem az a lényeg, hogy

Nem az a lényeg, hogy elektromos, hanem hogy keveset fogyasszon. Ezt úgy lehet elérni, hogy kisebb, könnyebb (nem kell tonnányi acél, hogy megvédjen a többi autó tonnáitól) és lassabb (városba minek 200zal menő autó). Ha az autógyártás nem ment volna el az értelmetlen sebességhajhászásba, akkor a belsőégésű motorral se lenne probléma.

78
Fzsolti képe

Én BKV témában az

Én BKV témában az éjszakai járatok jegyrendszere miatt vagyok kibukva. Nem tudom pontosan mikortól, de nem olyan rég kitalálták, hogy a "nappali jegy" (a gyűjtő sem!) nem használható.

Az esti jegy 350 pengő. Automata nincs mindenhol, este pénztárak sincsenek, a sofőr meg nem tud/ nem akar visszaadni nagyobb összegből. Én a 973-mal szoktam néha bumlizni. (Nem mondható gyakorinak, de kárpótlásként a legtöbb sofőr tolja neki, ami a csövön kifér.)

Ezzel a húzással nem sikerült mosolyt csalniuk az arcomra. Az én munkám szezonális jellegű, télen alig vannak, nyáron meg nem bírunk az ügyfelekkel. De mi nem kérhetünk több pénzt a szűkösebb hónapokban sem, mert a legtöbben otthagynának...

Ha nem vigyáznak, és még további hasonló "baráti" húzásokkal sokkolják a nagyérdeműt, sokan fognak lógni, vagy egyátalán nem veszik igénybe a járatokat. Pedig kihasználtságuk szerintem a nappali tömöttséghez hasonlóak.

_______________
Nyeregre Magyar!

79
j_gergo képe

Sok járaton meg

Sok járaton meg egyáltalán nem kérnek jegyet, nem is lehet venni sehol. Majd kimutatják, hogy nagyon kevés éjszakai jegy fogyott, és jó pár járat lesz majd megszüntethető a következő körben.

80
Mr.Saint képe

Hát nem tudom, felénk majd

Hát nem tudom, felénk majd annyi az éjszakai járat, mint a nappali... :(

81
Zsurmi képe

Össze-esküvés elmélet

Össze-esküvés elmélet (vagy sem): Az éjszakai buszhálózat a VEKE tervei alapján készült. Nem azért lett bevezetve, mert a BKV-nál belátták, hogy az úgy jobb, hanem a Kombinók körüli balhék veszélyeztették DG újraválasztását, ezért (az amúgy is kézivezérelt) BKV-nak utasításba adták hogy csinálja meg.

Ha ez igaz, akkor nem csoda hogy sorvasztani akarják a megker(g)ült illetékesek. A MÁV-nál is voltak ilyen jelek az ütemes menetrend körül.

-
Zsurmi

82
lele képe

Járjon az egész társaság

Járjon az egész társaság a reformbékávéval! Már ha kapnak valahol munkát, miután valaki elkergette őket a Városházáról.
És van bőr a képén vigyorogni nekünk vasárnap a tüntetésen. Hát megáll az ész.
Óbudával mi lesz????!!!!!! Szerintem szüntessék meg a kerületet!
brr rég húztam fel ennyire magam újsághíren

kreszt az iskolába!

84
Népi Angyal képe

Ez az a pont, ahol

Ez az a pont, ahol városlakóként és közlekedőként azt kell mondanunk, hogy elég. Elég a mézesmázos szavakból, az ígérgetésből, a semmittevésből, a környezet, a városkép és a közösségi közlekedés sokéves elhanyagolásából! (És ezzel még egyetlen döntéshozót sem gyanúsítottunk köztörvényes bűncselekményekkel, csak jeleztük, hogy szellemileg alkalmatlanok a feladatukra...)

Budapesten ma két civil szerveződés van, akik ezekért küzdve látványos eredményeket érnek el: a VEKE és a CM. (Számos más civil szervezet is működik persze, de e kettőnek a legerősebb a jelenléte a médiában.) A VEKE óvakodik a nyílt agitációtól, a Critical Mass viszont éppen erre épül. A következő CM áprilisi időpontja már kései ahhoz, hogy befolyásoljuk a Fővárosi Közgyűlés döntését a BKV járatainak ritkításáról, ezért korábban kell cselekednünk.

A múlt vasárnapi szmogellenes tüntetésen nem értünk el eredményt, mert hideg volt, és kevesen voltunk ott. A sikerhez, a média figyelméhez olyan léptékű megmozdulás kell, mint a CM. Ez azonban nem csak a kerékpárosok ügye: a budapestiek 60%-át meg tudjuk szólítani, hiszen legalább ennyien utaznak közösségi közlekedéssel. Nem is szólva a kerületek vezetéséről: a helyi polgármestereknek csak jó pont a választóik felé, ha megmutathatják, hogy níltan kiállnak értük.

Szervezzünk tehát az áprilisi CM-et megelőzve kerékpáros és gyalogos tüntetést, lehetőleg a BKV-ellenes indítvány közgyűlési tárgyalása elé időzítve, maximális felhajtás mellett. Békés, de igen határozott hangnemben, kizárólag a tényekre szorítkozva, és főként: olyan programokkal összekötve, ahová nem csak a fanatikus környezetvédőket lehet elcsábítani, hanem a nehezen mozduló átlagembereket is.

85
Prof.gruppetto.hu képe

Ez elég nagy falatnak

Ez elég nagy falatnak tűnik, szerintem ehhez a CM eszközei kevesek és nem is igazán alkalmasak. Ehhez pl. legalább 1 hétig kéne szórólapozni a nagyobb tömegközlekedési csomópontokban, minimum. Erre itt se ember, se eszköz, se pénz. De nagyon jó lenne valamit kitalálni!

www.gruppetto.hu

86
urga képe

Valamit pedig kellene

Valamit pedig kellene csinálni, mert a szemünk előtt verik szét a tömegközlekedést (és vele a várost).

87
lord képe

a "Túl a harmincötön"

a "Túl a harmincötön" címűbe kezdtem, de ide talán jobban illik.

Egyre többen vélik úgy, hogy a Bp közlekedését, élhetőségét befolyásoló döntéshozók nem értenek a dolgukhoz, nincsenek szakmailag felkészülve, nem ismerik a tényeket, a trendeket, a problémákat és a megoldásokat. Vagy ismerik, de figyelmen kívül hagyják.
Amit eddig ezen a téren produkáltak, az minden résztvevő számára elfogadhatatlanul kevés, átgondolatlan, kapkodó és kártékony. Ráadásul totálisan mellőznek minden és bármiféle párbeszédet az érintettekkel, a városlakókkal, közlekedőkkel, fuvarozókkal, szakmai, érdekképviseleti és egyéb civil szervezetekkel - bár ennek ellenkezőjét állítják, bizonyítani nem tudják.

Tekintettel a légszennyezettségre és a tervezett BKV járatritkításra, kérjük, hogy minél előbb/jóval a döntés előtt/hétfőn üljenek asztalhoz az érintettek képviselői. Így például: KVVM, a polgármester, VEKE, Levegő Munkacsoport, MKK, Közlekedési dolgozók szakszervezete, Árufuvarozók országos szervezete, BKV stb stb.

Lobbizás, tüntetés, petíciózás helyett/mellett legyen végre Egyeztető Fórum, akár állandó jelleggel, intézményesített formában. Erre - a civilek véleményének figyelembe vételére, tájékoztatásukra, a döntésekbe való beleszólásra stb - egyébként nemzetközi egyezmény, hazai jogszabály és (egyelőre semmire sem kötelező) fővárosi Civil Deklaráció is kötelezi a döntéshozókat.

88
Zsurmi képe

Szerintem a világon sehol

Szerintem a világon sehol nem értenek politikusok ahhoz amiben döntenek. De ahhoz már sokkal jobban, hogy jó tanácsadóik legyenek! Hogy áll a politikai széljárás, adott esetben társadalmi igény, vagy lobbi erő.

Szerintem a mi döntéshozóink ebben is gyengék.

Korábban volt egy intézmény, az Érdekegyeztető Tanács, és úgy emlékszem a civil szervezetek/érdekcsoportok is többet találkoztak a hatalom képviselőivel, amiből mindenfajta unalmas hír keletkezett az akkori médiákban.

Emlékszem arra, amikor az ilyet szétverte az egyik - nem mondom meg melyik - politikai erő amikor hatalomra került (mert most ők mondják meg a tutit). De a gőgösebbik volt.

Én úgy látom, hogy ez lassan épül ez vissza és az pl. MK is részese ennek. Talán a döntéshozók is érzik ezt, vagy csak az EU-s pénznek elköltéséhez megkövetelt társadalmi támogatottság miatt kell.

-
Zsurmi

89
critical mass képe

Meg lehet csinálni, ha a

Meg lehet csinálni, ha a szórólapon az is ott van honnan nyomtathatja ki ő is, és hogy dobja be legalább a háza postaládáiba.

90
phorvath képe

Azt hiszem, a BKV ügyében

Azt hiszem, a BKV ügyében sokkal több ember érdekelt, mint a biciklizésben. Ezért meg lehet, és meg kellene csinálni egy nagy-nagy demonstrációt. A tömegközlekedési eszközökön (megállókban) szórólapozás akár hatékony is lehet, de ehhez sok aktivista kell.

Jelenleg csak a pártoknak és a CM-nek van annyi aktivistája, ahány ezt meg tudja csinálni. A CM idáig csak biciklis és környezetvédelmi ügyekben nyilatkozott.

Vajon a BKV ügyében érdemes fellépni?

(Kérdés, hogy a BKV járatritkítása mennyire komoly dolog, és mennyire a civilek tűrőképességét tesztelő politikai akció. Vajon megint az lesz, mint a futóversenyek ügyében, hogy Demszky viszakozik és eljátszák a rossz rendőr-jó rendőr sémát???)

Egy nagy tüntetésnek nagyon jó hatása lenne szerintem az emberek tudati formálása szempontjából is: ha eljönnek, azzal már tettek valamit a tömegközlekedés fenntartása (javítása) érdekében, és legalább egy picit a sajátjuknak érzik majd talán. Ha sikeres, akkor pedig megérzik, hogy van erejük beleszólni a politikába. Ha 20000 résztvevő lenne (nem mind biciklis), akkor már elég sikeres lehet egy ilyen akció.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

91
Prof.gruppetto.hu képe

Duplum. www.gruppetto.hu

92
lajhár képe

Aki azért maradt otthon,

Aki azért maradt otthon, mert hideg volt az... Hagyjuk. Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

93
_WoL_ képe

azért gyanítom, h sokan

azért gyanítom, h sokan csak azért legyintenek a dologra, mert nem értik, h miértis veszélyes ezaz állapot: á... csak poros a levegő, hát por minden háztartásban van, azt törölgeti az asszony a hétvégén...

--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]

94
lajhár képe

Ha valaki azéert nem jött

Ha valaki azéert nem jött el, merrt nem érdekli a téma, vagy nem fontos neki, hát jó. De ha valaki azért nem jön el, mert hideg van, bár jobb ídőben eljönne, mert felismerte a fontosságát, csak fél, hogy fázik, az sokkal rosszabb. Jó, ha elmúlt 65, vagy van valami komoly betegsége, az más, de egyébként...

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

95
lord képe

a hasonló című fórumról

a hasonló című fórumról loptam át a linket
http://www.petitiononline.com/bkv2008/petition.html

96
Oversize Load képe

Aláírtam. Inkább 1

Aláírtam. Inkább 1 busszal több és 100 bádogcsigával kevesebb :)

97
gyorkos képe

Én is aláírtam. "Fejleszd

Én is aláírtam. "Fejleszd a tömegközlekedést, ne rombold!"

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330

Elveszett közúti jelzőtáblák bejeletése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)

Kanuni Sultan Suleyman

98
lord képe

"A hálózat

"A hálózat átalakításának egyik legfontosabb vezérlőelve, hogy bármelyik BKV-megállóból a Nagykörút legfeljebb egy átszállással elérhető legyen, valamint a kerületek központjai a belvárosból közvetlenül elérhetőek legyenek tömegközlekedéssel."

http://nol.hu/budapest/cikk/482551

komolyan mondom, ez már olyan fokú @^ˇ!?!

és ami még eszembe jutott, hogy az ún. taxiüzemű BKV-járatokat (a mozgáskorlátozottak részére), mennyiben érinti ez a visszanyesés.
http://www.budapest.hu/engine.aspx?page=taxiuzem
szerintem eléggé nagyon

99
lord képe

Aláírásgyűjtés indult a

Aláírásgyűjtés indult a BKV járatritkítása ellen
[2008. febr. 24. 8:40]
http://www.greenfo.hu/hirek/hirek_item.php?hir=17858

100
Beni Kmét 17 képe

Én csak annyit szólnék

Én csak annyit szólnék hozzá, hogy egy időben én is próbáltam szabályosan közlekedni (Kecskeméten), de nem lehet. Csak egy valamit tudok tenni: vettem egy dudát és használom a kamerát.