A Levegő Munkacsoport javaslatot tett közzé. A javaslat már bevezetett és kipróbált elemekből építkezik, néhány hónap alatt bevezethető, és nagyon gyorsan nagyon jó hatással lesz a budapesti forgalmi dugókra és a légszennyezettségre, ráadásul a BKV-t is megmenti attól a csődtől, amely felé éppen taszajtják szegényt.

A javaslat lényege, hogy Budapesten mindenhol fizetni kell a parkolásért, kivéve abban a kerületben, ahol az autós lakik. Az így befolyó összeget teljes egészében a tömegközlekedés fejlesztésére kell fordítani. Ez hatásában a dugódíjra hasonlít, de nem a közlekedésnél, hanem a parkolásnál fogja meg a dolgot.

Nekem nagyon szimpatikus az ötlet (azzal együtt is, hogy rám is fog terheket róni, mert havonta többször szoktam a dugózónán kívül parkolni, onnan pedig bringázva közlekedni), szerintem minden erőnkkel támogassuk.

A javasolt szabályozás szövegezése (pdf).

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
hf képe

Jó! Úgy tűnik a

Jó!
Úgy tűnik a minisztériumok megint nem konzultáltak a civil szférával, mielőtt kinyomtak magukból valamit.

---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

2
Toncsi képe

Kedvenc témám a

Kedvenc témám a parkolás
Pár éve jelent meg egy cikk a XI. kerület helyi lapjában, az Újbudában, „veszteséges a kerületi parkolási rendszer” címmel
A cikk lényege az volt, hogy a kerületben működő parkolási társaság működése többe kerül mint a parkolóórákból származó bevétel. Ez a kerületnek 2 milliójába került akkor. Ezzel csak pár ember jólétét tudják finanszírozni nem a BKVt
A lakótelepeken furán néznének ki a parkolóórák.
Ez még a kitiltásnál is átgondolatlanabb ötlet, de legalább rengeteg munkahelyet teremt.

.
.
.
Ha már nem lázadok, vagy megöregedtem, vagy a világ lett unalmasan tökéletes

3
Peta képe

Debrecenben vannak

Debrecenben vannak parkolóórák a lakótelepeken. Bécsben is. De ettől még nem lesz kevesebb szmog MOST.

4
Toncsi képe

A lakótelepeken parkoló

A lakótelepeken parkoló autók 95% a lakóké, tehát nem kell fizetniük. Az embereket csak bosszantják vele. Évente mehetsz az önkormányzathoz sorbanállni matricáért. A vidéki rokon 2 óránként szaladhat le bedobálni az aprót. Ha autóval megyek a barátnőmhöz ugrálhatok ki az ágyból 2 óránként egy zsák apróval, stb.
Elhanyagolható bevétel várható, de az „őrőket”, az órák karbantartását, ürítését, energiafelhasználását, stb. valakinek ki kell fizetni. A példát lásd fentebb, a kerület nyúl a zsebébe, és pl. kerékpáros közlekedés fejlesztésére se marad pénze emiatt, nemhogy a BKV finanszírozására.
Ezzel nem fogják megváltani a világot.
Tudja valaki Bp. összes P+R parkolójába hány autó fér el?
.
.
.
Ha már nem lázadok, vagy megöregedtem, vagy a világ lett unalmasan tökéletes

5
hf képe

Pont erről szól a

Pont erről szól a javaslat: minél többen döntsenek úgy, hogy nem kocsival mennek a barátnőjükhöz, vagy vonatra szállnak a vidéki rokonok.

Tudom hogy vannak olyan esetek amikor ez nem oldható meg - akkor pedig viselni kell a következményeket.

---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

6
Toncsi képe

Nem érted a lényeget. Csak

Nem érted a lényeget. Csak bosszantja az embereket, de nincs belőle bevétel, tehát nem jó semmire.
A közösségi közlekedés fejlesztésére nem lesz belőle pénz, és emiatt az autó se lesz kevesebb.
.
.
Ha már nem lázadok, vagy megöregedtem, vagy a világ lett unalmasan tökéletes

7
dezso képe

Szerintem te nem érted: nem

Szerintem te nem érted: nem a bevételen van a hangsúly, hanem a (fölösleges) autózás visszaszorításán. Annak a haszna (ti. a nemautózással nemokozott károk elmaradásáé) jelentősen fölülmúlja a parkolódíjakból származható nyereséget/veszteséget.

8
Toncsi képe

Pl. szakad az eső, és

Pl. szakad az eső, és mégse akarok szutykosan menni a barátnőmhöz így a bringa marad otthon. Én Kelenföldön élek a barátnőm lakjon pl. Kőbányán.
Mivel a munkám miatt autóval járok, így nincs bérletem, és épp elfogyott a jegyem tehát vennem kell. Sétálok az esőben 2 megállót a legközelebbi jegyárushoz, vagy automatához, (csúnya dolog bliccelni) majd 3 átszállással és újabb sétákkal az esőben eljutok a célig, és reggel vissza. 6db vonaljegy 1km séta az esőben 8km távolság.= 6x270 azaz 1620Ft megázva menetidő sétával átszállással kb 50 perc, vagy
autóval 0,7l benzin, és este 6-tól ingyen parkolok (még) = 1.4 x300 azaz 420Ft kényelmesen szárazon 25 perc alatt. De legyen délelőtt és fizetni kell 200/óra parkolást is mondjuk 5 órát
420+1000+ 20 perc a dugó miatt=1420Ft 45perc még mindig szárazon, és kényelmesen.
Szerinted kevesebb lesz az autó?
Ha a jegy 1 órára szólna 270ért =540 már alternatíva lenne a BKV de így…
.
.
.
Ha már nem lázadok, vagy megöregedtem, vagy a világ lett unalmasan tökéletes

9
toreki képe

Majd bevezetik hozzá az új

Majd bevezetik hozzá az új rendszámot, aminek az eleje a lakhely szerinti irányítószám. Vagy gps/gsm alapú számlázó rendszert. Ha az othonod közelében levő torony nem veszi a jelet, akkor a kocsi nincs ott, lehet fizetni (így nem éri meg elrontani sem). De nme adjunk ötleteket. Néha én is autózóm...

10
mate képe

A kerület túl nagy

A kerület túl nagy egység, nem?

én pl a 11dikben lakom, de max. 3 utca az, ahol a kocsival parkolni szoktunk, ha otthon vagyunk, ami a kerület egészéhez viszonyítva iciny-piciny terület.

Lehetne valami ilyesmi inkább: azon háztömb körül ahol a bejelentett lakcím van + az egy távolságra lévő utcákban

és nem lenének parkoló órák:
"16/b/(4) Az egyszeri gépjármű-területfoglalási díjat a mobiltelefonos parkolási díjfizetési rendszer használatával kell megfizetni."

és én ennek plusz örülök, mert szerintem a parkoló órák értelmetlen dolgok, és nekem folyton csak bajom van/volt velük :)

Bringaboltok-szervizek térképe, szerkezd Te is!
mate

11
dezso képe

Páldául a nyeles

Páldául a nyeles szürkéhez lehet lakatolni :)

12
Névtelen képe

Szerintem meg a mozgásban

Szerintem meg a mozgásban lévő jármű okoz gondot a szennyezéssel, és a dugókkal. Egy parkoló autó még mindig jobb, mint egy mozgó.

13
Névtelen képe

A veszteséges parkoló

A veszteséges parkoló cégeket olcsón vegye meg a BKV, és termelje ki magának az a bevételt amit a parkoló cég nem tud/akar. Nyílván a parkoló cégnek sem ér nem a hosszútávú veszteséges működés. Így megmentené őket a BKV.
Ezzel egy kézben lenne a parkolást és a tömegközlekedést javítani szándékozó akarat.

14
Toncsi képe

.A parkoló cégek nem

.A parkoló cégek nem veszteségesek, mert ott nem hülyék irányítanak.
A kerületekkel üzemeltetési szerződést kötnek amit az órák bevételéből fizet nekik az önkormányzat. Ha nincs bevétel akkor is fizetni kell nekik az üzemeltetésért, ha van, a többlet marad a kerületeknél. De egy lakótelepen kizártnak tartom, hogy ez nyereséges lenne. A belváros az a hely, ahol ez sok pénzt hoz, mert ott nem az ottlakók parkolnak napközben.

.
.
Ha már nem lázadok, vagy megöregedtem, vagy a világ lett unalmasan tökéletes

15
lele képe

Éppenhogy ingyen kéne

Éppenhogy ingyen kéne parkolni (P+R), és lezárni a Belvárost. De nem ezen a végén kell kezdeni a dolgot, hanem először létrehozni egy olyan tömegközlekedést, ami tényleg alternatíva.
Nemrég vitatkoztam valakivel, autóval jár dolgozni. Azt mondta, az autót úgyis fenn kell tartania (egy családnak azért nem árt, ha van...), és a biztosítás meg adó meg miegyéb annyiba kerül, hogy amellett nem vesz BKV-bérletet. Mert SOKKAL KEVESEBBET KÖLT BENZINRE egy hónapban, mint 8000 Ft. Úgy, hogy minden nap autóval jár dolgozni (munkahelyi udvaron parkol, tehát nem kéne parkolódíjat fizetnie). Az út autóval 20 perc, BKV 30 (bicikli is 20-30 lehet).
A vidéki rokonokról nem is beszélve... hárman-négyen taxival olcsóbban feljönnek Pestre, mint vonattal, hát még saját autóval. Még ha parkolódíjat fizetnek, akkor is. És mivel mész ki eléjük a pályaudvarra? Hát persze, hogy kocsival, vagy fizessék ki a 270 Ft-os jegyet?

kreszt az iskolába!

16
Toncsi képe

Épp ezt írtam, de látom

Épp ezt írtam, de látom megelőztél:-)
http://www.mav-start.hu/utazas/tarifak.php
Másik példa jön a hugi a családjával 2 felnőtt 1 gyerek éljenek Szolnokon 100km vonat 2. osztályon+ 10km BKV (feltételezve, hogy Szolnokon a pályaudvar mellett laknak)
a háromtagú család átszállásokkal cipekedéssel terhelt utazása 9840 menetidő kb 2 óra
vagy
autóval 8 liter fogyasztással, kényelmesen 17,6l benzin x 300Ft =5280 1óra 20 perc
4560ért elég sokáig parkolhat
Lehetne még számolni amortizációt az autóra, de ezt senki nem teszi amikor az utazási költségeket hasonlítja össze. Ha tennék akkor is jobban járnak autókázva. Ha már ketten vannak nem éri meg a vonatozás.
Ettől se lesz kevesebb az autó
.
.
.
Ha már nem lázadok, vagy megöregedtem, vagy a világ lett unalmasan tökéletes

17
urga képe

teljesen egyetértek! amíg

teljesen egyetértek! amíg ilyenek a vonatjegy árak, addig nyugdíjasokon, diákokon és egy két olyan hülyén kívül, mint pl én (nem bírom az autót) senki nem ül majd vonatra.

A BKV árak hasonlóan taszítóak, egyszerűen nem éri meg bérletet venni annak, akinek kocsija van, és nem a szomszéd kerületből érkezik, hanem pl a város túlsó végéről, vagy Budapesten kívülről (az autósok többsége!!!). Hiszen ilyenkor nem csak a méregdrága bérlettel kell számolni, hanem a két-háromszor akkora tömegközlekedési menetidővel is (de a menetidő a legszerencsésebb esetben is csak ugyanakkora, mint autóval).

Ha meg nincs bérletet, a jeggyel való utazás már a luxus kategóriába tartozik...

Azt nem bírom, hogy folyton hülyének nézik az embereket (és most nem a Levegő Munkacsoportra gondolok).

Kevesen autóznának, ha a tömegközlekedés hatékonyabb, olcsóbb és kényelmesebb lenne, mint a kocsi! Ezt meg lehet valósítani, de nem ez a cél :((((

18
Zsurmi képe

A vonaljegy rendszer a

A vonaljegy rendszer a pofátlanság csúcsa a BKV-tól.

Az időkorlátos jegy, másnéven bérlet bevált: 1 hónap/30 nap/Hétvégi/Napi jegy. Az 1 órás jegy, 1 órás csoportos jegy (~ 5 fő), 1 órás családi jegy (2+3 fő) szépen lefedné az igényeket.

Már lehetett olvasni összeesküvés elméleteket, hogy azért nem raknak minden buszra jegykezelőt, mert akkor be lehetne vezetni az időkorlátos jegyet. Persze azokat karban kell tartani, az órának beállítva kell lenni stb.

Ha meg többen utaznának a BKV-val akkor hatékonyabban kéne dolgozniuk, üzemeltetniük hogy ki tudják szolgálni az igényeket.

-
Zsurmi

19
urga képe

Még valami: szvsz addig nem

Még valami: szvsz addig nem lesz semmiféle változás, amíg nincsenek nagy tömegek a tömegközlekedés fejlesztése, előnyben részesítése és a rendes jegy/bérlet árak mellett. Legalább olyan civil nyomás kellene ehhez, mint a CM.

20
lele képe

Így van! Civilek kellenek!

Így van! Civilek kellenek! Tud valaki BKV vagy MÁV-utasok bármilyen szervezetéről?

21
urga képe

nincsen. Létre kell

nincsen. Létre kell hozni...

Nem is szervezet kellene elsősorban, hanem egy mozgalom, ami mögött tömeg áll, a CM-hez hasonlóan.

és mindezt márciusig kell létrehozni, akkor lesz ugyanis az újabb járat-ritkítási hullám a BKV-nál...

22
Toncsi képe

Ott a VEKE

Ott a VEKE http://www.veke.hu/ elég hangosak és BKV felügylőbizotságában is van emberük, de a BKVés, és fővárosi kövületekkel, ők sem tudnak mit kezdeni. Sajnos egy rugóra jár az agyuk, autó az isten.
.
.
Ha már nem lázadok, vagy megöregedtem, vagy a világ lett unalmasan tökéletes

23
urga képe

ők egy szakmai csoport,

ők egy szakmai csoport, nincs tömegbázisuk, ezért legtöbbször sajnos falra hányt borsó, amit mondanak, bármilyen ésszerűek is...

24
Toncsi képe

Van nekünk egy MK,

Van nekünk egy MK, mögötte a CM.
Az utasoknak ott a VEKE, de igazad van, ők nem tudják vonulva támogatni, így sajnos súlytalan.
.
.
.
Ha már nem lázadok, vagy megöregedtem, vagy a világ lett unalmasan tökéletes

25
toreki képe

A VEKE túl szakmai.

A VEKE túl szakmai. Olvastam néhány írásukat, de a földi halandók, mint én alig értik. Így nem lehet tömegbázist építeni.

26
urga képe

nem is ez a céljuk. A

nem is ez a céljuk. A szakmai anyagaikat a döntéshozóknak, illetve a közlekedési szakembereknek szánják. Sajnos így csak féllábon állnak, bármilyen értelmes javaslatokkal is hozakodnak elő. A javaslatok tényleges megvalósításához nagyon hiányzik a másik láb, a tömegbázis (ez a Levegő Munkacsoportra is vonatkozik).

Egy, a gyalogosok(tömegközlekedők) érdekvédelmi szervezete, mozgalma kb ennek a bázisnak felelne meg, de nem terem minden bokorban egy Kükü...

(ami pedig a szakmai anyagokat illeti, kellene, hogy legyen mindnek egy rövid, közérthető kivonata, világos üzenetekkel, csak sajnos ez olyan többlet idő, amit kevés civil szervezet engedhet meg magának...).

27
gaze képe

Amíg a BKV nem alternativa

Amíg a BKV nem alternativa az autózással szemben, addig hiába tiltogat bárki bármit.
Meg mo-n alapból szabályszegésre épül az egész társadalmi berendezkedés.
oké, ne legyünk nihilisták.
A koncepció a forgalmi dugó kialakulásának lehetőségeit próbálja megszüntetni (ha nem tudsz hol parkolni, akkor nem jösz autóval, nem?)

Mondjuk majd amikor felszámolják a nagykörtén a parkoló autósorokat, és helyére bepásszintanak klassz kis kerékpár sávokat, na majd akkor lesz látható a szmog csökkenés. Szó szerint látható lesz...

----------
FREE HUGS!

28
critical mass képe

Szerintem jó a kerületi

Szerintem jó a kerületi egység. De pl. a nagycsaládosoknak a bölcsi, óvoda,iskola kerületét (vagy tömbjét) belevenném. Egy gyereket el lehet vinni BKV-val reggel, de többet munka előtt/után körbehordani durva lehet.

29
Krisztab. képe

Meg mondjuk nem ártana, ha

Meg mondjuk nem ártana, ha felvennék a gyereket a kerületi / helyi bölcsibe/oviba. Agglomerációban tudtommal szinte esélytelen...

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

30
Zsurmi képe

Hogy adminisztrálod le,

Hogy adminisztrálod le, melyik autónak van ott joga parkolni? Bevonni egy hivatalt, hogy eldöntse kinek hol van joga parkolni ingyen? Nem lehet vele lefedni a többség igényét.

Érthető, egyszerű szabály kell. Pl:
Minden személygépkocsihoz (!) igényelhető 2 kerületetre (de abból csak 1 lehet a I-III,V-IX kerületekben) ingyenes parkolási engedélyt matrica formájában.
A matricára alkoholos filcel be kell írni a megfelelő rublikába a rendszámot és a 2 kerület számát római számmal.
Bármely helytelen adat érvényteleníti a matricát.

A fennti példa értelme szerintem az, hogy a belvárosban ne akarjon senki lakni, dolgozni ÉS autóval járni egyszerre. A belvárosban azért egész jó a tömegközlekedés.

Az adminisztráció egyszerű: 1 autó, 1 matrica.

Csakhogy az ilyen szabályt vagy jól ki kell találni, vagy meg kell egyezni róla. Mindkettő a nehéz ügy.

-
Zsurmi

31
magwas képe

Egy gyereket durva messzire

Egy gyereket durva messzire vinni bölcsibe/oviba/iskolába, többet körbehordani pedig szinte már bűntett.
Nem baj ha ennyivel nagyobb a nyomás arra, hogy oldják meg helyben ezeket a dolgokat.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

32
Zsurmi képe

Magyarán már 10 éve

Magyarán már 10 éve dolgozni kéne rajta az illetékeseknek egységes koncepció szerint, nekünk pedig alkalmazkodni és nem nyafogni minden szarért.

Nem lesz gyors megoldás, de a Levegő munkacsoport csak tegye a dolgát. A civilek csak szervezkedjenek, talán még az én életemben jobbra fordulnak a dolgok.

-
Zsurmi

33
fori képe

Egy gond van ezzel a

Egy gond van ezzel a mindenhol fizeős paroklással. A magyar közlekedésmorált ismerve mindenki elakadásjelzővel fog állni az út közepén, hogy legyen kifogása. Nem parkolásnak fogja magában hívni, tehát nem fizet, ráadásul olyan helyen is állni fognak, ahol eddig kevesen tették (gondolok itt zebrára, kereszteződésre, stb). Én is arra szavaznék, hogy eléőször legyen olcsóbb, és logikusabb a tömegközlekedés -> többen vennének jegyet, bérletet. Közben fejleszteni a tömegközlekedést (MÁV, Volán, BKV). Utána/közben P+R és B+R parkolók. Természetesen a bevásárlóközpontokhoz is biztosítsák a kocsi nélküli kijutást (ne csak fél/1 óránként mennyenek a járgányok). Bár aki sok mindent akar venni, az úgyis kocsival fog menni, de ez sose fog megváltozni, mert logikus.

34
Mumin képe

Épp ezen gondolkodtam, hogy

Épp ezen gondolkodtam, hogy ha betartatnák a mostani KRESZt, akkor már sokkal előrébb lennénk.
Itt ilyen szabályokra gondolok mint pl. buszsávon haladás, buszmegállóban való megállás, megállni tilos táblánál vagy parkoló autó mellett való megállás, kötelező haladási irány megszegése, megfordulás tiltásának megszegése, zebrán megállás, járdán parkolás.
Egyszerűen nincs annyi hely a belvárosban, hogy ha ezek a szabályok be lennének tart(at)va, akkor 10 perc alá csökkenjen a parkolókeresés, a parkolóhely elérése pedig így legalább 5 percre nőne, szóval egy autós háromszor is meggondolná, hogy autóval induljon.
Lehet, hogy nem lesz drasztikus a változás, de mindenképp ez lenne az első lépés.

35
magwas képe

Ajánlom mindenkinek, hogy

Ajánlom mindenkinek, hogy olvassa el a javaslatot, mielőtt hülyeségek miatt hőbörög.
- A javaslatban nincs parkolóóra, és explicit megnevezi az ellenőrzést végző hivatalt (közterületfelügyelet), nyilván azért, hogy a fővárosi parkolócégek körülötti anomáliákat (tehát anomáliákról beszélek, amelyeknek az oka a hozzá nem értésből esetleg haszonlesésből rosszul kötötték meg a parkolócégekkel a szerződéseket). Annak, aki a saját kerületében parkol, semmi tennivalója nincsen. Aki más kerületben parkol, az havi vagy éves bérletet vált, vagy aznapra kifizeti a parkolási díjat.
- a koncepcióban direkt szerepel, hogy a szabálytalanul parkoló autóknak is meg kell fizetni a parkolási díjat.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

36
hf képe

A közterületfelügyeleti

A közterületfelügyeleti ellenőrzéssel az a baj hogy baromira nem motiváltak. Most ők ellenőrzik a szabálytalan parkolást, és látod mi van: az a nyerő aki szabálytalanul parkol.

Csak magáncég ellenőriz normálisan.

---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

37
RoGeR képe

Én - naív - nagyon bízom

Én - naív - nagyon bízom az objektív felelősségben.
Most a tulaj távollétében kiszabott bűntetések 30%-át fizetik be. Így a közteres inkább nem bűntet mert az a cég számára tuti veszteség.
Ha a szabálytalan parkolások túlnyomó része bűntethető lesz, akkor biztos aktívabbak lesznek a közteresek. Mert nyomni fogja őket az FKF/kerületi közterület felügyelet.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

38
Toncsi képe

Biztos bennem van a hiba, de

Biztos bennem van a hiba, de én nem tudom elképzelni, hogy ebből jelentős bevétel származhat.
A közteresek kevesen vannak az ellenőrzéshez és kisseb dolguk is nagyobb annál, hogy ezzel foglalkozzanak. Ha embert vesznek fel a feladatra az pénzbe kerül. Áll 200 autó a lakótelepi parkolóban, hogy fogja abból kiszűrni a 10 fizetéskötelest? Irdatlan nagy munka az ellenőrzés, még ha rendszámfelismerő kütyüt használ, és nem kell bepötyögnie a rendszámokat akkor is. Milyen nyilvántartás alapján találja ki, hogy ki hol lakik?
Ahol van értelme a parkolási rendszernek, már minden parkoló fizetős.
Ezt nem fogják tudni letolni az autósok torkán
Pl. mész haza, persze autóval, megállsz a kisboltnál útközben, nem a te kerületed, de útba esett és venned kell tejet mert elfogyott. Kifizettetnek veled 800pénzt 15 percért, vicces. Nem mész be, pedig ott mentél el mellette, inkább majd mész a tescoba ott nem kell fizetni. Tönkrevágja a kisebb üzleteket, terheli a környezetet a felesleges + autózásra kényszerítéssel
Szerintem kivitelezhetetlen, és ha be is vezetnék, szigorúan ellenőrizve, és mindenki elfelejtené az autóját a BKV jelenlegi állapotában belefulladna az utasokba. Képtelenség lenne reggel időben beérni a melóhelyre, mert egyszerűen nem férnél fel a buszra.
Mi van ha épp két kerület határán lakom az utca egyik oldala a sajátom, de nincs hely amikor hazaérek? Keringek a tömb körül ,még fel nem szabadul egy nekem megfelelő hely miközben a másik oldalon ott az üres helyek? Szervizben van az autóm, és kaptam egyet kölcsön, akkor most fizethetek napi 800at?
Szerintem átgondolatlan javaslat, simán lesöprik.

.
.
Ha már nem lázadok, vagy megöregedtem, vagy a világ lett unalmasan tökéletes

39
toreki képe

Autó, kamera, szoftver.

Autó, kamera, szoftver. Végiggurul a parkolóban, és a szoftver máris mondja, hogy nem fizetős rendszámot talált. Ha nmecsak jegyet veszel, de a rendszámot is ráiratod, mint az autópálya matrica blokkjára, akkor online lehet az egész. A rendszer működik lopott kocsik keresésére, csak az adatbázist kell kicserélni alatta. Persze ehhez több informatikus kell, mint vízfej.

40
Hotyhogy képe

Mekkellőkettaníttani. _____

Mekkellőkettaníttani.

________________

Sajnálom a bolondot.