Az útépítési akadémia 13. programja egy két napos konferencia volt "kerékpárutak tervezése" címmel.
A konferencia anyagai letölthetőek a MAUT honlapjáról.

Nagyon sok ilyen programra van még szükség, elég sok menetet kell még az utas szakmákban dolgozók fejére metszeni bringás ügyben (is). Az pl. teljesen felidegesített agyilag, hogy a "tervezési példák" között a Bogdánffyra az egyetlen kicsit is értelmes megoldás - a körforgalom - nem szerepelt az alternatívák között, helyette az egyiken 5, a másikon 4 átvezetés van az Infopark-Hamzsabégi irányban. És ezt egy olyan iroda képes előadni, amelyikben egyébként értelmes bringások dolgoznak. Mondjátok, hogy az az előadás arról szólt, hogy hogyan ne alakítsunk ki bringás infrát!

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
dogfish képe

Eldőlt a kérdés, hogy

Eldőlt a kérdés, hogy lehet e a Margit hídra kétirányú, egyoldali bringautat csinálni....
Minimális szélesség 2,6 m!
Ha jól emlékszem a terveken ez 2 m volt!

http://www.maut.hu/magyar/akademia/13/6.pdf

2
Szász Andrej képe

Látszik, hogy felhúztad

Látszik, hogy felhúztad magad, mert rögtön kétszer is elküldted ugyanazt :)

3
rutinos biker képe

Én mondjuk nagyon nem

Én mondjuk nagyon nem szeretnék oda körforgalmat, az visszadugítaná mind a négy irányt, ami szépen továbbgyűrűzne a környező csomópontokba.
Én naponta erre járok a 3-as busszal, ha emiatt belassulnánk, inkább mennék autóvak a kertek alatt. Köszi.
Amúgy nem egyenrangú kereszteződésről van szó, ráadásul a Bogdánfy út főútvonal.

4
Szász Andrej képe

Nappal határozottan a

Nappal határozottan a Budafoki úti irány az erősebb, a kamionok a Lágymányosi hídra már korábban lefordulnak. A Bogdánfy két sávjára csak a kereszteződésekben van szükség, a körforgalom simán elviszi ugyanazt a kapacitást egy sávon is. Egyetlen esetben dugulhat be tőle az egész, ha körforgalom valamelyik kihajtó ága nem bírja el a ráterelt forgalmat: erre esélyes a Budafoki út az egy sávjával, és az Irinyi-Okt23-nál a lámpájával. A Hamzsabégi lámpa valszeg elég, ha mégsem, az megint nem a körforgalom hibája, ugyanúgy állna az egész déli irányban.

5
civil engineer képe

Lehet, hogy értelmes

Lehet, hogy értelmes megoldásnak tűnik a körforgalom, de a jogszabályok szerint jelzőlámpás csomópont mellé nem építhető körforgalom, nem véletlenül, hiszen a lámpa visszadugaszolná a körforgalmat, és ezzel minden irány beállna...

6
magwas képe

Hány métert mond a

Hány métert mond a szabályozás?
Ott szerintem elegendő távolság van, főként ha figyelembe vesszük azt is, hogy a lámpa a kifelé menő irányban van és hány sáv van előtte.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

7
magwas képe

Visszavonom az elegendő

Visszavonom az elegendő távolságot. Tegnap arra jártam délutáni csúcs idején, és belógtak a kocsik a majdani körforgalomba. Nincs más hátra, azt a lámpás kereszteződést is körforgalmasítani kell, a budafoki->rakpart irányba turbósávval.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

8
Szász Andrej képe

Ez hány órakor volt? Le

Ez hány órakor volt? Le szeretném videózni az összes majdani kerékpársávos utcát ("előtte"), amíg lehet, de realisztikus időpontokban.

9
magwas képe

16:22 (Azért tudom ilyen

16:22 (Azért tudom ilyen pontosan, mert a 16:33-as vonattal akartam menni. Oda is értem 16:32-re. Én. A vonat nem érkezett meg soha. Próbáltál már kimaradt vonat után következő, csurig tömött Talenten kerékpárral utazni? Végülus nem lincseltek meg. Óh, azok a régi jó BDT-k. És persze egy kukkot sem szóltak a hangosba arról, hogy ne várd hülye nem jön. Pedig még hamarabb is hazaértem volna bringával, mint így.)

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

10
bonnie képe

akkor Gyorben hogy

akkor Gyorben hogy lehet(Arkad)?
bonnie