Nem hagy nyugodni a gondolat, hogy milyen lenne szingóval járni. Pedig tudom, hogy nem nekem való, mert szoktam terepen is menni, és $kedvem$ se nagyon van egy új kerékszettre.

Azért megkérdezném: mit kell tudni a szingóról, mik az előnyei, hátrányai, van-e valaki, aki városba ilyet használ, ha igen, milyen típust? Van-e belőle fényvisszaverős oldalú;)? Mennyivel hamarabb skidel szét az ember egy 22-es szingót, mint egy 28-622-es kevláros külsőt? A felninek mi a szokásos mérete?

Szóval ilyenek.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
ninja képe

mit csinálsz, ha defektet

mit csinálsz, ha defektet kapsz szingóval?

2
magwas képe

Tényleg, mit? A belvárost

Tényleg, mit?

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

3
Rasp képe

1 hónap két defekt. pedig

1 hónap két defekt. pedig nagy nyomáson volt tárolva szegényke.
Defektgátlós bizbaszt meg tufoba lehet beleöneni, de qva drága az.

4
Bure__Csőri képe

én szingóval jártam egy

én szingóval jártam egy jó ideig a városban... defektem egyszer sem volt vele (hála az égnek) sztem jók mert nagyon könnyű tőle a gép és nagyon jól lehet vele menni... nekem tetszett... csak a felnim szar volt ezért váltottam...

<------------------------------------------------>
Vessünk véget az autós elnyomásnak! :D

5
magwas képe

Állítólag szingós

Állítólag szingós felniből is van duplafalú szegecselt. Melyik az, és mondjuk egy Mach1 RoadRunnerhez képest mennyire bírja?

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

6
Bure__Csőri képe

nekem ősrégi mavic felni

nekem ősrégi mavic felni volt benne... nemtom milyenek vannak még... nekem az megfelelt. mondjuk azért volt az mert az volt rajta és lusta voltam cserélni. múlthéten valami német srácnak odaadtam a gödörnél mert szétmente a kereke....

<------------------------------------------------>
Vessünk véget az autós elnyomásnak! :D

7
kukonya képe

a szingos felnik is vannak

a szingos felnik is vannak legalabb olyan erosek, mint a peremesek. a szopas azzal van, hogy defekt utan kuka. regen, a hianygazdasag idejen elofordult,hogy szetfejtette'k, megfoltoztak, es osszevarrtak. 1-2 alkalommal en is csinaltam ilyet, ma mar szerintem senki.
skidelessel szerintem hetente kinyirnal minimum egyet.
================
Részecskeszűrőt a dízel járművekbe!

8
Pedalmann képe

A Goethe pl. szingoval

A Goethe pl. szingoval futarkodik :)

9
Gabika képe

én Tufo S33 PRO-val

én Tufo S33 PRO-val közlekedem 3 hónapja, az elején fostam is kicsit a defekttől, de eddig hála nem volt. (KOP-KOP)

aztán, ha mégis elér a végzet, akkor van egy pót a tatyómban mindig.

10
magwas képe

De a tufo az peremes,

De a tufo az peremes, nem?
Én rendes szingóra gondoltam.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

11
Gabika képe

A tufó 33proban gyárt

A tufó 33proban gyárt peremes és szingós gumikat is, amúgy a várkerékpárban vettem 3500-ért a szingóst.

szingós s33pro:
http://www.kupkolo.cz/images/S33Pro.JPG

peremes s33pro:
http://www.e-rower.pl/multimedia/product/image_Tufo_C_S33_Pro_1315.jpg

tess itt a biondobájknál láthatod is, amiről beszéltem: http://biondobike.hu/index.php?page=katalogus2007_2&id=2901

12
magwas képe

Utánaolvastam, Sheldon

Utánaolvastam, Sheldon Brownnál erről is van szó:
http://www.sheldonbrown.com/tires.html#tubular

Megtudhattam, hogy a szingó gördülési ellenállása nagyobb, mint a peremes gumié, kivéve ha pályaragasztóval ragasztom, akkor meg le lehet mondani arról, hogy az út szélén cserélem.
Viszont ha leeresztett, még akkor is aránylag sokat lehet vele menni.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

13
Névtelen képe

A TUFO az sima szingókat

A TUFO az sima szingókat és peremes szingókat is gyárt, nekem a következő gumigarnitúrám biztosan S33-as peremes szingó lesz hogy kipróbáljam. A helyedben vennék 1 peremes szingót hátulra, és akkor ki tudnád próbálni hogy mégis mennyi ideig bírja a skidet. Aztán majd még ráérsz azon filózni hogy kell-e szngós felni és sima szingóval akarsz járni, vagy peremesnél maradsz és peremes szingóval jársz. Vagy simán nem szingóval :)

14
magwas képe

Közben rájöttem, hogy a

Közben rájöttem, hogy a szingó nem nekem való. 28-622-es gumival járok, olyan méretben nem hiszem hogy van. És megtudtam, hogy országúti ragasztóval nagyobb a gördülési ellenállása, pályaragasztóval meg rohadt nehéz cserélni.

Majd ha lesz külön pályagépem.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

15
-ogre- képe

szingóval a városban?

szingóval a városban? naggyonjó! :D
tegnap raktam össze (még nem 100%osan) a nyári túrázós bicómat, és nem bírtam ki, hogy ne menjek be vele a városba. hát. a 105ös pedált szoknom kell, de a gumik csillagos ötösre vizsgáztak. és kis odafigyeléssel a hosszaniti úthibák sem gázosak.
amit nem értek, az a sínen való átkelés. mármint eddig mindig bajlódtam, jól odavert néhol (pl mázsa tér), ez meg átment fölöttük. mást nem tudok erre mondani. jó volt.
persze az elején fostam, hogy ragasztás, meg nem lesz jó, stb, éshadefektetkapokakkornagyszopásvan. de szerencsére nem volt defekt, csak pár járulékos csavart nem húztam meg rendesen, pl nyeregbilincs, ami nehezítette a közlekedést.
lényeg a lényeg, lehet szingóval városban is rakni :D

16
Névtelen képe

Hangyafasznyi

Hangyafasznyi hozzászólásom nekem is lenne e témában, főleg azért, mert én is ugyanezen dilemma előtt álltam pár hónapja.

Előre leszögezem vitázni nem akarok csak a saját tapasztalatomat szeretném leírni.

Volt egy régi szingós bringám mavic felnik shimano pályaagy. Mindig érdekelt milyen lenne a peremes gumi. Sokan azt mondták azért jó ,mert sokkal könnyebb cserélni és ugyanolyan jól megy. Olyan meggyőző volt, hogy váltottam is. Mavic open pro – shimano 105 agy + schwalbe blizzard (ez sem rosszabb kombó, mint az előző). A lényeg hogy nem ugyanaz! És nem érdekel a nyomás meg a súly meg a tartósság, mert mindez a pénztárca függvénye (van ebből is meg abból is ugyanolyan, kivéve egy extrém szingót).

Egyszerűen szingó másképp áll a felnin és másképp gurul. Valahogy jobban egyben van az egész, szabályos kör a profilja és másképp, jóval kevésbé deformálódik. Ragasztásról annyit, hogy ugyanolyan gyorsan felragasztod pálmatex-el (személy szerint nem ajánlom) mint egy belső csere. Szingó-ragasztószalaggal meg sima ügy és nagyon gyors. Még a régi szalagra is felragad. Olvastam, hogy valaki kétoldalas szőnyegragasztóval használja versenyre (ezt ma próbálom ki a haverom vasán, kíváncsi vok milyen lesz). Persze vannak olyan cangások akik fékbeállításra elviszik a szerelőhöz a cajgát (és ez nem vicc van ilyen) na nekik nem ajánlom. Volt hogy kilukadt. Csak tesztelésből megprószáltam, hogy meg tudom e csinálni. Másfél óra alatt kész az egész. A feeling pedig, hogy szingót varrsz, ahogy gyógyítod a jószágodat, engem csak örömmel töltött el. Persze lehet, ha nem vagy 105 kiló akkor lehet, hogy ugyanúgy megy a peremes. De erről fogalmam sincs. Aki azon gondolkodik, hogy belevág a szingózásba, azt csak biztatni tudom.

Nekem van egy hátránya (amit én annak érzek): szingót vinni magaddal jóval macerásabb.

17
előzőhöz képe

Még egy kis nyúlfarknyit a

Még egy kis nyúlfarknyit a végére:

"Mit csinálsz, ha defektet kapsz szingóval?"
-Lecserélem és megek tovább.

"28-622-es gumival járok, olyan méretben nem hiszem hogy van"
-van

"a szingos felnik is vannak legalabb olyan erosek, mint a peremesek"
-Erről ha bővebben írnál, mert tényleg érdekel mitől lenne egy szingós felni gyengébb, mint egy peremes? Én ugy gondolom, hogy pl egy duplafalu szingós erősebb mint egy ugyanolyan anyagból gyártott duplafalu peremes, mert a peremre jutó terhelés a felni oldalfalát kifelé nyomja, ellenben a szingónál e terhelés hiányzik. Csak gondolom, nem tudom ezért érdekelne az okfejtésed.

18
-ogre- képe

közel két éve

közel két éve járok-kelek szingóval, és sokáig semmi bajom nem volt vele, de tavaly nyár óta egyre több defektem van. eleinte a nemtörődömségemnek (kis keréknyomás) tudtam be, meg annak, hogy a schwalbe montello nem véletlenül olcsó.

a vittoria rallym rövid életű volt, mert valami olyan hatás érte, hogy a gumiszövet szakadt a futófelület alatt. pedig kevlar compound, szóval bírnia kellett volna. ugyan továbbra is szimpatikus, csak sikerült további schwalbe gumikhoz jutnom nagyon nagyon olcsón.

közben becsúszott egy gommitalia is, ami szombaton adta meg magát, teljes joggal, mert olyan szilánkot kapott, ami kb akármin átmegy, de 80 tpi-n tuti. :(

és akkor itt jön a nagy kérdés. régóta szemezek egy kevlárszalagos vittoriával. jó, hogy nagyságrendileg 10000ft/db, de akkor is. használ ilyet valaki? vannak tapasztalatok ezzel, vagy hasonló középkategóriás szingóval?

19
-ogre- képe

újabb helyzetjelentés. kb

újabb helyzetjelentés. kb 2 hét használat után megvan a tufoval is az első defektem. kicsit lelombozó. azt nem tudom, hol szedtem össze a körúton, mert egy darabig toltam a járdán, mert dumáltam valakivel, aztán meg motorossávoztam.

a tettes egy bazi nagy sörösüveg szilánk, amit még 8 bar fölött sem szeretett a szerkezet.

ugyan volt pótszingó, de Mártánál vettem ilyen tufótrutyit. mondom, esik, éhes is vagyok, nyűgös is, franc fog szerelni. szelep lecsavar, gumicső rá, trutyi bele. trutyi még bele, most jó. beforgatom, hogy alul legyen a lyuk, ahogy kell. várok, kicsit, fújom. igen ám, de ez a lyuk bazi nagy, jön ki a trutyi. második próbálkozásra már többet raktam, és vártam kb 10 percet úgy, hogy 1-2 barra fújtam. utána úgy 4-re (van mérő a pumpán). ezzel a rákóczi térről el is andalogtam a lurdiházig, mert dolgom volt. ott megint fújtam úgy 5-5,5-re, ami hazáig ki is tartott. gondolom megszáradt a cucc.

lényeg a lényeg, hogy ugyan tovább tartott a helyi érzéstelenítés, mint egy sima csere, viszont ha hozzáadnám a varrás idejét (kb fél óra, de inkább kevesebb, meg tufot nem is lehet), akkor ez simán megérte.

azért továbbra is gondolkozom a drágább, defektszalagos verzión. :)

20
jazzpeta képe

Hittétek volna, én is

Hittétek volna, én is (peremes) szingós lettem :-)

Bár egyenlőre tippem sincs hogy hogyan nyomkodom vissza a felnire de elég pofás a szett (Tufo C S33 Pro és C S33 Special).

Na holnap tesztelem élőben is.

21
-ogre- képe

készülj fel, hogy

készülj fel, hogy addiktív :)
bár nem tudom, hogy a peremes szingó mennyiben más. oké, nem kell ragasztani, de mivel máshogy illeszkedik a felnire, valszeg nem ugyanaz az érzés.

22
-ogre- képe

újabb tapasztalat - tufo

újabb tapasztalat - tufo defektragasztó folyadék

a nisi kerekem agya megadta magát (mindenre gondotam már, csak erre nem). oké, új, agy, felni átfűz. ehhez értelemszerűen levettem a szingót. a felnivel addig nem volt bajom, óvatosan fűztem ki, de valószínűleg a városi használat miatt már olyan plusz feszültségek voltak benne, hogy végül kuka lett az is. a tartalékban felvő felnjeimről kisült, hogy egyik ezért, másik azért nem fog működni. végül egy veszélyesen könnyű vszeg ambrosio mellett döntöttem. hogy jobban bírja, alátéteztem a nipliket. kerék kész, szépen fut.

szingó felrak. szingó felfúj. 1-2-4-6-8-9 bar. öröm, öröm. megyek ebédelni. a két fogás között nagy szisszenés. megadta magát a gumivá szilárdult lötyi. leeresztettem 4-ig, ott már jó volt. utántöltöttem, most megint bírja a 8-9-et.

valószínűleg a folyadék szépen elhelyezkedett, ahol kell, majd betapadt. amikor leeresztettem 0-ra, kimozdult a helyéről. vagyis vagy nem szabad teljesen leereszteni, vagy ha igen, érdemes rögtön újrajátszani a lyuktalanító procedúrát.

23
balaci képe

Jó volt olvasni a

Jó volt olvasni a fentieket. Tizenévesen, kb. 1994-ben a konzervgyári meló gyümölcseként vettem egy Peugeot bringát 7.000 Ft-ért Mavic szingókkal a kamionos lomos arcoktól. Akkor még ritka volt az ilyen lehetőség.
Már a vásárlás hetében meg akarta venni a felniket egy srác, mikor meglátta. Évekig használtam, csak városban.
Az első defekt csak évekkel a vásárlás után ért el, azt varrtuk. A felnik már nincsenek meg, de azóta is sírok utánuk.
Most több SS versenybringát hajtok, most is megvan a pözsó, és az a szomorú, hogy mindegyiken peremes felni van, és egyik sem tart semeddig (Rigida -olcsó hús). Nyolcas és tojás egy év alatt városban. A Mavic anno nagyon sokat kapott, és nem volt benne egy kis görbület sem, pedig sosem fújtam 8-9 bar-ra.
A peremes 23-622-vel is két hetente volt defektem városban. A 28-622 az ideális.
A drágább peremes, biztos van olyan jó, mint a Mavic szingó, de tudom, hogy újra szingóra fogok váltani.

24
tom-tom90 képe

Kaptok tőlem egy kis szingó

Kaptok tőlem egy kis szingó tapasztalatot, ha már én is sokat tanultam a fentebbi hozzászólóktól.

Nos,2009-ben lőttem vaterán fiatal fejjel látatlanba 18 ezer Forintért egy szingós 80-as évek beli, vagy azelőtti Atala outit.
Fogalmam sem volt akkor, hogy eszik-e vagy isszák a szingót, és a ragasztós dolgoktól eléggé megrémültem, de gondoltam lehasználom a gumikat amik rajta vannak.

2 darab Continental Giro gumi volt rajta, a hátsóban kb 500km az elsőben durván 2000 km. Budapesten nyúztam őket, Pesthidegkútról Lágymányosi Eltére főleg, ami retúr 50 km/ nap, ha nem mentem vele máshova. De sokszor mentem vele körúton, nyáron Balaton körül, és néha erdőben is mentem vele.
Szóval évente olyan 3000km körül rakhattam bele.

2013 nyarán adta meg magát az első gumi, amit már korábban sejtettem, mert elöregedett a Giro varrott széle, és kidudorodott. Szétrobbant mint egy petárda javíthatatlanul a Máriaremetei úton.

2014 április végére a hátsó Giro is kezdi megadni magát, oldalt a varrásnál ugyanúgy kidudorodott. Vártam is bele a defektet, de valahogy tegnap az elsőbe kaptam még egyet, ami szintúgy egy használt Giro volt, amit egy újpesti bringabontó pappertól szereztem 1500 Ft-ért. Az is kaphatott összesen 2-3000 km-t, de szerintem ez is a kora miatt adta meg magát.

Most fogok venni új Tufo S 33 Pro-t, jókat olvastam róla. A ragasztás egyáltalán nem para, Palmatex-szel simán nagyon frankón rá tudtam aplikálni, egy youtube-os hivatalos Continental how to... tubular tire video alapján.

Ezt a folyadékot nem vágom, de egy másik videó, és az itt leírtak alapján egész jó cuccnak tűnik.

Szóval bátran szingóra fel, mert a szingós felnik (legalábbis az én 20-30 éves Mavic és Nisi felnim) baromi jól bírják. Sajátjaim közül csak a hátsóba sikerült egy nagyon enyhe 3-ast rakni, pedig padkáztam, kátyúztam, busznyomtávokban huppantam Kiskörúton stb 2009 óta.

Ha van kérdés írjatok, én nagy rajongója lettem a szingónak, használni fogom továbbra is.