Cináltam kétoldalas kivonatot a hogyan ne üttessük el magunkat című kiadványból. Ha minden jól megy, ez kerül bele az új bringákhoz adott füzetbe.
Tehát két oldalnak kéne lennie, közérthetőnek, helyesírásilag korrektnek, és nem radikálisnak. Mit javítsak rajta?
Hogyan ne üttessük flyer, odt
Hogyan ne üttessük flyer, pdf
Hogyan ne üttessük flyer, doc












Túl tömör, túl sok a szöveg. Ezt nem fogják
Túl tömör, túl sok a szöveg. Ezt nem fogják végigolvasni. Néhány ábra elkelne, meg figyelemfelkeltő 'szalagcímek' egy-egy bejegyzéshez. Rövidebb szöveg, abszolút lényegretörő, kevesebb magyarázat szerintem. De jó.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
sztem sem olvasnák el, hisz azt sem szokták, hogy mikor
sztem sem olvasnák el, hisz azt sem szokták, hogy mikor jár le egy termék, vagy mit tartalmaz, pedig ez csupán egy-két sor!
amúgy "következők" talán helyesebb, mint a "következőek".
és elgépelést is látok:"ha ógy látod, eléd fog vágni!"
más: jó azt sugalni, hogy az "ordítás" is hatékony eszköz a bicajos láttatására? nem hatalmaznék fel senkit rá, ha olykor meg is esik.
NE JÁRDÁZZ felett két sorral:előtted egy "t"-vel van.
Előtte lévő mondat vége, sztem jobban hangzik a "jobbról rádfordul".
és valóban nem ártana odaírni, hogy mit értesz azalattt, hogy a brinyógyalogutat az autósoknak építették, kicsit sarkosnak érzem.szerencsésebb lenne azt mondani talán, hogy "bár nekünk építették, mégis a négykerekűek/motorosok martalékévá vált több helyen"
az egészről:
lehet megoldás, hogy hivatkozást írsz be a tájékoztatóba, azok számára, akik szívesen olvasnak erről bővebben.
amúgy respect!hajrá!csákó (ja és klassz a portréd by becherpig, a blogjában leltem rá minap)
alla cool
"Vivere non est necesse, biciklare necesse est!"
mit értesz azalattt, hogy a brinyógyalogutat az
mit értesz azalattt, hogy a brinyógyalogutat az autósoknak építették
Nyilvánvalóan azt érti rajta, amit jelent. A kerékpárút célja a kerékpáros eltávolítása az úttestről, hogy az autósoknak jobb legyen. (Olvasd el a Wikipedián a történelmes részt.)
--
Közlekedni megtanulni olcsóbb, mint bicikliutakat építeni
Szerintem is egyik-másik fejezet túl hosszú: 3-5 sornál
Szerintem is egyik-másik fejezet túl hosszú: 3-5 sornál többet nem olvasnak el. Az elejére írnék egy bevezető mondatot, valami olyat, hogy "a KRESZ szabályainak tudása mellett nagyon fontos, hogy a magatartásoddal, mozgásoddal is növeljed a biztonságodat az úton. Erre szolgálnak az alábbi ötletek:"
Ábraként nem tudom, mit lehetne betenni!
János
Helló! Lehetne úgy, hogy az elsô oldalon csak a címek
Helló!
Lehetne úgy, hogy az elsô oldalon csak a címek lennének nagyban,
úgy szerkesztve, hogy felkeltse az érdeklôdést a másik oldalon található bövebb leírások elolvasására.
Ha ábrát nehéz is kitalálni ezekhez a cikkekhez, egy-egy jó hangulatú kép sokat segíthet.
Javaslom, hogy legyen egy "további információk,
Javaslom, hogy legyen egy "további információk, érdekességek, tanácsok" kettőspont, egy marék web-cím, ahol mindent megtalál.
CM -mez - 3. menet
Süni
www.fabiano.hu
"A bringagyalogutakat nem nekünk építették, hanem az
"A bringagyalogutakat nem nekünk építették, hanem az autósoknak." ??
AUTÓSOKNAK?
(Ez sajnos sokszor így van imádnak rajta parkolni) :)
Úgy érti, hogy azért, hogy elkotródjunk az
Úgy érti, hogy azért, hogy elkotródjunk az útjukból.
__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../
De osztályoz. Bringás, autós stb. Lehet, hogy célszerű
De osztályoz. Bringás, autós stb. Lehet, hogy célszerű lenne másképpen felhívni a figyelmet a gyalogosforgalommal osztott kerékpárút veszélyeire.
CM -mez - 3. menet
Süni
www.fabiano.hu
Én önmagában a kezdeményezést respektálom. 4.
Én önmagában a kezdeményezést respektálom.
4. pont,hogy miért ne húzódjunk ki jobbszélre:
Tele van hiányzó csatornafedéllel,meg törmelékkel amit néha hirtelen kormányzással kerülünk ki. Ergo rábaltázhatunk ha épp jön egy Zil.
Akkor aztán télleg Csók!
Hali!
http://favorit-622-noir.freeblog.hu
http://concrete-arch-heroes.freeblog.hu
Én kétszer is kaptam defektet törmelék miatt az út
Én kétszer is kaptam defektet törmelék miatt az út jobb szélén. Mindkétszer elkéstem onnan, ahová mentem. (Az egyik egy esküvő volt! Erről épp fényképem is van: az elvileg defektmentes Schwalbe Marathon Plus halála az előzékeny lehúzódás egyenes következménye volt.) :)
--
Közlekedni megtanulni olcsóbb, mint bicikliutakat építeni
nem ebszélve a bicikliutakra a forgalmas út széléről
nem ebszélve a bicikliutakra a forgalmas út széléről felhordott homokkal, hordalékkal és üvegszilánkokkal.
a hungárián egy részen például ezért nincs már bicikliút.
és ráadásul soha nem söpörnek ezeken az útvonalakon, ezért megköt és már növények is kinőnek!
--a légy madár!
Nagyon jó dolog egy ilyen cucc, de az emberek nem
Nagyon jó dolog egy ilyen cucc, de az emberek nem szeretnek olvasni, viszont a kis magyarázó képeket szeretik.
Mi lenne, ha összepattintanánk a szöveg mellé kis egyszerű ábrákat?
Elsőként a bukósisakot kellene említeni, majd
Elsőként a bukósisakot kellene említeni, majd fényvisszaverést, lámpát, s a http://bicyclesafe.com/ oldalról fel lehetne használni pár képet (ha hozzájárulnak), hamár onnan származik a doksi alapja.
Carpe diem! :)
Elsőként talán olvasd el az általad ajánlott (és
Elsőként talán olvasd el az általad ajánlott (és egyébként itt tárgyalt) weblap azon részét, amely a sisakokkal foglalkozik. Nem véletlenül nem ír róla a szerző!
--
Közlekedni megtanulni olcsóbb, mint bicikliutakat építeni
"Hátsó utak". Ez gondolom "backstreets" volt valaha, ami
"Hátsó utak". Ez gondolom "backstreets" volt valaha, ami mellékutcát jelent.
Legözelebb légyszíves a helyére (propagandaanyagok)
Legözelebb légyszíves a helyére (propagandaanyagok) küldd be.
itten van a helye: http://criticalmass.hu/feltoltes/propagada-anyagok
Ez nem propagandaanyag, hanem egy későbbi offline
Ez nem propagandaanyag, hanem egy későbbi offline terjesztésű propagandaanyag közösségi szerkesztése.
Szedd pontokba! (sok a magyarázó szöveg) pl. Tervezz! -
Szedd pontokba!
(sok a magyarázó szöveg)
pl.
Tervezz!
- menj széles úton!
- menj lassú úton!
- menj mellékúton!
Világíts!
- vegyél lámpát elölre hátulra!
- húzzál fényvisszaverő mellényt!
- ragassz fényvisszaverő matricát a vázra!
valahogy így, most nincs időm jobban kifejteni.
Igen, szerintem is hasonlóan kéne.
Igen, szerintem is hasonlóan kéne.
szerintem is
szerintem is
Egy kicsit azért talán bővebben, egy mondattal. Így
Egy kicsit azért talán bővebben, egy mondattal. Így nagyon utasítás és nem jótanács ízű a dolog.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Szerintem a felkiáltójelek miatt érezheted
Szerintem a felkiáltójelek miatt érezheted így.
Tömörnek, rövidnek és sallangmentesnek látszik minden pont, ahogy annak lennie kell és jó szerintem.
Érdekes a felkiáltójel használata. Hangsúlyozás, meglepetés érzákeltetésére én is rákaptam mostanában, de érzem, nem jó eltúlozni! Bocsánat... eltúlozni. :)
Szóval, felkiáltójel nélkül nem látszana biztos utasításoknak, csk pontokba szedett tanácsoknak! Jaj, megint nem ! hanem .
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
Nem is azért. Aki most veszi meg az első bringáját nem
Nem is azért. Aki most veszi meg az első bringáját nem fogja érteni így, és elfogadni sem. Nem jó a szájíze egy ilyen szövegnek. Valahol meg kéne találni a középutat a tőmondatok és a kisregény között.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
"Néha hasznos úgy vezetni, hogy az autósok ne üssenek
"Néha hasznos úgy vezetni, hogy az autósok ne üssenek el még akkor sem ha nem látnak. Nem akarsz VALÓBAN
láthatatlan lenni, sőt. Azt akarod, hogy mindegy legyen, lát-e az autós, vagy nem. Ha úgy vezetsz, hogy az autónak
látnia kelljen téged és valamit csinálnia ahhoz, hogy ne üssön el (pl. lassítani, vagy sávot váltani), akkor biztos, hogy el
fog ütni, ha nem lát. De ha nem állsz az útjukba, akkor nem ütnek el, még ha észre sem vették, hogy ott vagy."
---> ezt ennél bonyolultabban nehéz lett volna elmagyarázni, eléggé félreérthető
Ráadásul a 'Vezess úgy, mintha láthatatlan volnál',
Ráadásul a 'Vezess úgy, mintha láthatatlan volnál', kicsit ellentmond a 'Foglald el a sávot, ha szükséges' előző pontnak.
Carpe diem! :)
Szebben hangzik, hogy "keskeny" sáv, mint a "vékony"
Szebben hangzik, hogy "keskeny" sáv, mint a "vékony" sáv. A többit már elmondták előttem is.
Az eredeti anyagban található ábrákkal érthetőbbé,
Az eredeti anyagban található ábrákkal érthetőbbé, színesebbé és gyorsabban befogadhatóvá lehetne tenni! Ezek mellé kellene rövid magyarázat. Ábra+szöveg sokkal jobban meg fog maradni, aztán ha valami nem világos megcsekkolja a neten. Ja igen, és a netes cím szerencsésebb lenne, ha pl a kerképáros klub honlapja, vagy a CM lenne. Nagyobb eséllyel keresnék fel és ragadhatna az új bringásra egyéb is!
Egy helyesírási, vagyis inkább elgépelési hibára
Egy helyesírási, vagyis inkább elgépelési hibára hívnám fel a figyelmet! A "Vezess úgy, mintha láthatatlan volnál" címszó alatt az ötödik bekezdés végén, mikor az autósra üvöltesz, az "úgy" szó véletlenül "őgy" lett. Legalábbis a pdf formátumban :)
"Nínó, nínó, bocsesz, tűt, hümm, jessz, kössz"
Az ordítást úgy ahogy van ki kéne venni belőle,
Az ordítást úgy ahogy van ki kéne venni belőle, helyette a csengő - mint KRESZ által előírt kellék - használatát kéne hangsúlyozni. Kevesen hiszik, de még 40-nél is egészen jól működnek a régi rugós fajták (amivel kedvére tud reszelni az ember), nem úgy mint az nuskool pöccintősek - azok tényleg még a légynek sem ártanak.
A teljes sáv elfoglalása tényleg túl bőséges lett, ennyire azért nem érdemes kirészletezni, mert tényleg az adott körülmények függvénye, ezt tapasztalati úton kell elsajátítani.
Ami viszont még nem hangzott el, de roppant fontosnak tartom: a piros lámpán áthaladást szabályosan likvidálásra ítélem. Ez egy olyan stabil pontja a közlekedésnek és annyira egyértelmű utasítás, hogy semmiképpen sem tartom megengedhetőnek az azon való áthaladást. Tudom, megoldható, én is nap mint nap, többször is, de nem vagyok rá büszke és senkit sem buzdítok rá. A mondatnak úgy kell hangzanaia, hogy a Piros jelzésen való áthaladás minden körülmények között tilos a kerékpárosok számára. (felkiáltó jel félkövér) Egy futár vagy egy rutinos bringás majd ott, az adott kereszteződésben döntsön saját belátása szerint - hogy egyértelműen kockára teszi-e az életét - de egy ilyen fajta tájékoztatóban ilyen "engedménynek" szerintem helye nincs.
Támogatom. Ugyanakkor itt jegyém meg, hogy a
Támogatom.
Ugyanakkor itt jegyém meg, hogy a közlekedési lámpákból a sárga fényt ki kéne szedni. úgyis mindenki átmegy rajta, szerintem tök felesleges. Legyen annyival hosszabb ideig piros a keresztforgalomnak.
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
Nemetorszägban pl. nem villog a gyalogosoknak a zöld
Nemetorszägban pl. nem villog a gyalogosoknak a zöld lämpa. Egyszercsak pirosra vält. Ha az uttesten vagy igyakezz elhagyni, ha meg nem, akkor megällj! A villogäsnak is ez a jelzese, de az nem annyira felszolito, mint a vilägito piros.
Isztambulban is indul a sprint, mert a gyalognak nem villog
Isztambulban is indul a sprint, mert a gyalognak nem villog a zöld. A rendszer fura fintora, hogy a kocsiknak villog a zöld, mielőtt sárgára váltana. Sőt, visszaszámlálójuk is van, hogy az adott jelzés meddig lesz még érvényben.
Ilyen van már idehaza is, több vidéki városban. (Pl.
Ilyen van már idehaza is, több vidéki városban. (Pl. Veszprémben.) Bp-en még nem láttam, de ettől még lehet.
A Janos Korhaznal van egy "KI" es "BE" feliratu asszem. Nem
A Janos Korhaznal van egy "KI" es "BE" feliratu asszem. Nem nyujtja annyira szeles koret az informacioknak mint a visszaszamlalos, de az uzenete joval egyertelmubb: kapcsold ki azt a kurva motort, ha nem hasznalod.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Ugyanilyen KI-BE lámpa van a Szentmihályi út végén a
Ugyanilyen KI-BE lámpa van a Szentmihályi út végén a HÉV kereszteződésnél. Ha pedig Debrecenben jártok, ott szinte minden kereszteződésben visszaszámláló van. Nagyon jól működik. Ott még a villamos érkezését is másodpercre pontosan határozzák meg. Nagyon jó. Debrecenben érdemes egy pár napot eltölteni :))
"Nínó, nínó, bocsesz, tűt, hümm, jessz, kössz"
Ott is, meg a Gödöllői-Csömöri HÉV vonalán több
Ott is, meg a Gödöllői-Csömöri HÉV vonalán több helyen.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Ott is érdemes pár napot eltölteni? :-)
Ott is érdemes pár napot eltölteni? :-)
visszaszámlálós lámpát én pécsen láttam, tetszett
visszaszámlálós lámpát én pécsen láttam, tetszett az ötlet! (ritkán járok amúgy vidéken, pedig szivesen mennék, ha időmillimos lennék :) )
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Bp.-n a Rákóczi út - Puskin utca sarkán van egy extra
Bp.-n a Rákóczi út - Puskin utca sarkán van egy extra hosszú zebra, amelynél olyan rövid ideig ég a zöld, hogy egy ilyen visszaszámlálót telepítettek a gyalogosoknak...
A balratartás értelme az is, hogy van még helyed
A balratartás értelme az is, hogy van még helyed menekülni ha mégis túl közel jön valaki. Ha a közvetlenül a padka mellett mész akkor tuti bukás, ráadásul a kocsi alá!
Igaz hogy arról szól, hogy ne ütessük el magunkat, de írhatnál 2 szót a bukóról is.
A bringajárda rész sem érthető rengeteg ember számára.
Az sem túl egyértelmű, hogy mindig adj elsőbbséget, ha van neki, ha nincs.
Sok ember azt sem érti, mi az hogy jobbratartás. (akár van jogsija, akár nincs)
Egyébként jó lenne összegyűjteni egy biciklis KRESZ könyvet, tulajdonképpen kiszedni a biciklisre vonatkozó szabályokat a KRESZből. (valamelyik nap azt akarta bebizonyítani a főnököm, hogy nem sorolhatok be balrakanyarodáshoz, hirtelen nem is találtam meg az ide vonatkozó szabályt)
Hirtelen ennyi, ha még jut eszembe valami akkor írom!
Főnöködnek igaza volt, bizonyos esetben :) A szabály
Főnöködnek igaza volt, bizonyos esetben :) A szabály úgy szól, hogy lakott területen kívül, főutvonalon nem kanyarodhatsz közvetlenül balra, csak jobb oldalon leszállva és áttolva a túloldalra.
... ha az út jobboldalán lévő bringaúton mentél.
... ha az út jobboldalán lévő bringaúton mentél.
Nem, nem. Ha simán az úton mész, akkor is így van.
Nem, nem. Ha simán az úton mész, akkor is így van. Sajnos ez van.
54. §
(4) Kerékpárral
a) a kerékpársávról - kivéve, ha jelzőtábla erre utasítást ad, továbbá ha a kerékpársávot a balra bekanyarodás céljából az úttest felező vonalának közelében helyezték el - vagy,
b) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá
c) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad. A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.
Én ezekből azt szűröm le, hogy lakott területen belül
Én ezekből azt szűröm le, hogy lakott területen belül besorolhatok, kivéve persze, ha van tábla, vagy kerékpársávból stb.
De alapesetben besorolhatok.
Jól szűröd le.
Jól szűröd le.
Ez nem egészen egyértelmű. Van az a változat, amit ki
Ez nem egészen egyértelmű. Van az a változat, amit ki lehet olvasni ebből, hogy akkor nem kanyarodhatsz balra közvetlenül, ha a lakott területen kívüliség és a főútvonal egyszerre adott, vagy lakott területen kívül is tilos már, illetve főúton még lakott területen belül sem? Szóval melyik?
"Nínó, nínó, bocsesz, tűt, hümm, jessz, kössz"
Ez teljesen egyértelmű, a két feltételnek egyszerre
Ez teljesen egyértelmű, a két feltételnek egyszerre kell teljesülni. (Nincs köztük "vagy" szócska, csak egy névelő.)
Rendben :) Nyilván túl sok matekórám van egy héten
Rendben :) Nyilván túl sok matekórám van egy héten :D
"Nínó, nínó, bocsesz, tűt, hümm, jessz, kössz"
Egyébként jó lenne összegyűjteni egy biciklis KRESZ
Egyébként jó lenne összegyűjteni egy biciklis KRESZ könyvet
phorvath már csinált ilyet.
sztem meg a legelején a "mégy" szó nem jó. túl
sztem meg a legelején a "mégy" szó nem jó. túl iskolás, öreges, tipikus tanítós kifejezés, ami elveszi az olvasó kedvét az egésztől. helyette szerintem legyen: mész
bringával nem vezetsz, hanem tekersz. a járdázásnál
bringával nem vezetsz, hanem tekersz.
a járdázásnál én kezdeném alapból ott hogy az a gyalogosé. és utána lehet részletezni. rendszertelenül belecsap a közepébe az a rész azzal hogy az átkelésről magyaráz.
Amikor bringával közlekedsz, járművet vezetsz. Ez
Amikor bringával közlekedsz, járművet vezetsz. Ez fontos.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
1. a főcím után kérdőjel: Hogyan ne üttessük el
1. a főcím után kérdőjel:
Hogyan ne üttessük el magunkat?
2. a bannert is le kéne fordítani és átrajzolni, hogy vektoros legyen (cmyk és szürkeárnyalatos változat)
3. jó volna a tinyurl-es címet is lecserélni, gondolom a criticalmass.hu, kerekparosklub.org vagy a bringaut.hu is szívesen ad helyet. lehetnének további webcímek az érdeklődőknek
A válassz lassú utakat (2) pontban kicsit
A válassz lassú utakat (2) pontban kicsit egyértelműbbé kéne tenni az álláspontot. Ha a szerző és a fordító véleménye különbözik, az olvasó ennyit fog gondolni: "Most mi van? Ezek szórakoznak velem?"
Tudom, hogy ez a szöveg egy kivonat, de szerintem itt javítani kéne.
mino
Biking forever... and after.
na akkor én is beszállok... Nekem a cím erős.
na akkor én is beszállok...
Nekem a cím erős. Bringázóknak szóló aktivista anyagként jó, de kezdésnek nagyon ijesztő. Negatív megközelítés. Az elütés szó többször felbukkan, pedig elvileg bátorítás akar lenni. Ezért már az alapkoncepció bukik nálam, és hát a továbbiakban is az egyik leggyakoribb szó az elütés, néha kivégzés. Ez kontraproduktív is lehet.
Nagyon hiányolom a fokozatosságot. Én ha valaki bringát vesz, az első 500 kilométerénél nem is javaslom hogy úttesten bringázzon. Bringautakat (jótanácsokkal), parkokat, kertvárosokat, és igen a járdát is (újabb tanácsokkal) javaslom addig, amíg nem tud hátranézve, félkézzel (jobbal-ballal), kilengés nélkül 5-6 métert egyenesen gurulni előre, vagy megemelni legalább az első kerekét menet közben.
Egy kezdőnek nagyon sok a bennfentes nyelvezet. Motorossáv, sínen biciklizés, ingázás, megajtózás, gyökkettővel menés, kivégzés, bringagyalogút...
Nem vagyok benne biztos, hogy valakinek meg kell mondani, hogy a nagy úton, vagy mellékúton haladjon. Látszik, hogy a "fordító" máris vitatkozik a szerzővel, ami érthető, hiszen embere válogatja, hol érzi magát biztonságban. Nem feladatunk, hogy mi rangsoroljunk, más biztonságérzetének a kárára. Lehet hogy biztonságosabb a nagy út, de a legkevésbé biztonságos a parás biciklista. Ráadásul más kockázatot hordoz a szmogos 2x3 sávos, és balesetveszélyesebb mellékút.
A részeg autósokkal én nem riogatnék, és minden autós ellenségképet kihipóznék belőle. Nincsen szükség tapasztalat nélkül is ellenségképpel beoltott fanatikus bringásokra. Ha kialakul bennünk, az más, de azért ne legyen ez a belépő a "csapatba".
Kivenném a "hülyén" szót a világítós részből. És itt újra a halállal fenyegetőzés is felbukkan.
A sávos részben a keresztező autók jobban, és ELŐBB vesznek észre.
Itt újabb szempont, hogy az út szélén lévő tárgyak takarásából úttestre lépő gyalogosok esetén van időd jelezni, vagy korrigálni (ha kell egyáltalán).
Ne ordítsunk az autósra!
Piroson senki nem megy át. Oktató füzetben. Ha az életben mindenki, még akkor sem szabad ilyet írni. Ez olyan mint gyerek előtt káromkodni.
Több olyan rész van, ami csak általunk már alapvetőnek gondolt (jogos) előfeltevésre épül. Például az, hogy a bringaút veszélyesebb mint az úttest, vagy hogy a járda a gyalogosoké. Ez hosszabb kifejtést igényelne, de már így is kb. a 3szorosa az ideálisnak.
Alapvetően nem is gondolom, hogy ez a célközönség a legalkalmasabb a haladó szintű információ a befogadására. Ne értsetek félre, akarom, hogy befogadják, de nem fogják mert a megértéséhez már utcai gyakorlat kell.
Sok igazság van abban, amit Kükü ír. Pl. a
Sok igazság van abban, amit Kükü ír. Pl. a megközelítése, nyelvezete már az eredeti anyagnak sem volt szimpatikus számomra. Sokkal jobbnak találom John Allen kalauzát, de ez természetesen 2 oldalba nem préselhető, minthogy már az angol nyelvű füzetke is 46 oldalas.
--
Közlekedni megtanulni olcsóbb, mint bicikliutakat építeni
Buppa mestertől kéne mellékelni minden kiadványhoz egy
Buppa mestertől kéne mellékelni minden kiadványhoz egy maxit:
http://alleycat.hu/blog/20070219/cbi-premaster#comment
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Kösz a sok jó hozzászólást. Átdolgoztam a
Kösz a sok jó hozzászólást. Átdolgoztam a koncepciót, de ezt már magam nem tudom megcsinálni, segítséget kértem Grafitembertől, remélem lesz rá energiája.
Úgy nézne ki, hogy cím, kép, képaláírás.
Tervezd meg, merre mész
[(ez rögtön nem egyszerű) A képen Tibor (7 méteres pólóban) térképet nézeget, fejvakar. Esetleg mellette a falon a széles, a lassú és a mellékutcát propagáló kép van?]
Tibor indulás előtt gondosan kiválasztja útvonalát. Széles, lassú mellékutcákat keres.
Világíts, verd vissza a fényt
[Tibor karácsonyfaként ki van világítva, (7 méter feliratú) kukásmellény, lábon fényvisszaverő csík, a mögötte haladó autós (napszemüvegben?) messziről észreveszi.]
Tibor jól világító, hosszú élettartalmú LEDes lámpákat használ nappal is, ruházatán sok a fényvisszaverő elem. Tudja, milyen fontos, hogy időben észrevegyék.
Foglald el a sávot ha szükséges
[Tibor a külső sáv közepén megy, nem zavarja nyíló ajtó, kátyú, láthatóan van helye lehúzódni, ha muszály, éppen egy kocsi előzi a másik sávba áthúzódva.]
Tibor a keskeny, gyors utakon nem tapad a padkához. Így nem nyitják rá az ajtót, nem fordul az útszéli kátyúk kikerülése közben az autók alá, van jobboldalon mozgástere, és a kocsik sem fogják túl közelről, sávon belül megelőzni.
Vezess úgy, mintha láthatatlan volnál
[Tibor körvonala a széles sáv szélén bringázik.]
Tibor csak akkor épít arra, hogy meglátják, ha kell. Általában próbál úgy közlekedni, hogy ha nem látják meg, akkor se üssék el. A széles úton szélen halad a poros részen.
Ne előzz jobbról
[Tibor balról előz]
Tibor soha nem előz jobbról. Tudja, hogy az autósok ritkán néznek a jobb tükörbe.
Ne járdázz
[Tibor az úton, mellette a járdán Béla beleakad Szultán pórázába, elüt egy gyalogost, és a kereszteződésben felkenődik a "Bimbó kakaós tejtábla" feliratú teherautóra, amelyik megállt azért, hogy Tibort elengedje. A járdán bringagyalogút tábla]
Tibor tudja, hogy a járda a gyalogosoké, és azt is, hogy veszélyesebb, mint az út. Tibort meglátta a mellékutcából kiforduló jármű vezetője.]
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
eeez mekkora lenne! :) ---------- ...akrat icob,
eeez mekkora lenne! :)
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
RABIC - LE AZ ÚTRA!
Ez oda**** :) És biztos többen megnézik mintha csak
Ez oda**** :)
És biztos többen megnézik mintha csak sablon ábrák lennének.
nagggggggyonnnnnagggggggy :))) -- -- -- "az úton parkolni
nagggggggyonnnnnagggggggy :)))
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
muszáJ-aszáLY:((( a szövegbe már ne így skribáld
muszáJ-aszáLY:(((
a szövegbe már ne így skribáld véletlen, please!!!
alla cool (Tnő)
En a läthatlansäg elvevel nem ertek egyet, de ez az en
En a läthatlansäg elvevel nem ertek egyet, de ez az en szubjektiv velemenyem. Akkor nem vagy läthato az uton ha nem vagy ott. Ha ott vagy, akkor lätszodj! Ha ennek ellenere sem lät meg az autos, akkor meg olyan mindegy.
Jól elolvastad? A lényeg az, hogy nézz ki úgy mint egy
Jól elolvastad?
A lényeg az, hogy nézz ki úgy mint egy parlamenti karácsonyfa, de biciklizz úgy, mintha vakok vezetnének az utakon.
Szerintem ez a legfőbb, és legprofibb dzsungelszabály Budapesten.
Ez a "mintha" nagyon eufemisztikus. A belvárost pedig le
Ez a "mintha" nagyon eufemisztikus.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Pontosan, pontosan. Mindig egy lépéssel járj előrébb,
Pontosan, pontosan. Mindig egy lépéssel járj előrébb, és akkor nem érhet kellemetlen meglepetés.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Minden bringásnak jedi lovagnak kell lennie? Vagy idővel
Minden bringásnak jedi lovagnak kell lennie? Vagy idővel azzá válik? (:
Ez a természetes szelekció:) A belvárost pedig le kell
Ez a természetes szelekció:)
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Minden jedi lovag egyszer elkezd bringázni...
Minden jedi lovag egyszer elkezd bringázni...
Jedi tanoncok, jedi lovagok, és Yoda mesterek vannak
Jedi tanoncok, jedi lovagok, és Yoda mesterek vannak közöttünk. Az autósok a sötét oldal rabjai.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Egy-egy rázósabb szituáció után mindig érzem, ahogy
Egy-egy rázósabb szituáció után mindig érzem, ahogy pezseg a véremben a felhalmozódó mediklorián.
Eljő az idő, amikor már keresni fogod ezeket a
Eljő az idő, amikor már keresni fogod ezeket a helyzeteket...
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
***deleted*** ___________________ dO nOT fEED tHE tROLL
***deleted***
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Helyesírási hiba ;) Egy másik péda: Ödv:
Helyesírási hiba ;)
Egy másik péda:
Ödv: Andrej
--
Közlekedni megtanulni olcsóbb, mint bicikliutakat építeni
Most, hogy jöttem haza gyalog a suliból, egy biciklis
Most, hogy jöttem haza gyalog a suliból, egy biciklis jött velem szemben a járdán. Igaz, csak lassan kívánt cammogni a többi gyalogos mögött, és a 14-15 környékén lehetett, de így is volt egy nagyon balesetveszélyes művelet, amit közben csinált. Erre IS fel kéne hívni a figyelmet: SOHA NE HALLGASS ZENÉT, RÁDIÓT, STB. BICIKLIZÉS KÖZBEN!!! Nem hallod meg, hogy merről közelíthetnek, ha a füledben duruzsol az mp3. És rengetegen tekernek így, hogy na, most kimozdulok otthonról, karban lesz tarva a testem, jajj de vidám vagyok, és hogy még vidámabb legyen, zenét hallgat közben. A kedvencet persze nagyobb hangerővel. Na ez az, amit nem szabad! Inkább hallgasd a környezet zajait, minthogy autó, kamion vagy villamos alá került...
"Nínó, nínó, bocsesz, tűt, hümm, jessz, kössz"
hát járdázni amúgy sem szoktam, de zenével a fülemben
hát járdázni amúgy sem szoktam, de zenével a fülemben még annyira se tenném. szerintem lehet nyugodtan zenét hallgatni tekerés közben. én is szoktam. igaz a hangerő az olyan, hogy néha nem hallom az autóktól, hogy mi szól. :)
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
RABIC - LE AZ ÚTRA!
Teljesen off, de rendesen megmosolyogtatott, amit ma reggel
Teljesen off, de rendesen megmosolyogtatott, amit ma reggel a 61-es villamosról láttam.
A Szüret utcánál egy futár a bringáját a 27-es busz megállója melletti fához láncolta, ő pedig a megállóban ült, mintha a buszt várta volna. Egyetlen megoldásként az jutott az eszembe, hogy a Citadellához kézbesített valamit és inkább busszal ment fel, mint hogy tekerjen. (Rendben, defektje is lehetett és sürgős volt a küldemény.)
megoldás #2: ott volt címe, de már leadta, és várt az
megoldás #2:
ott volt címe, de már leadta, és várt az újabbra, csak leült, és nem oldotta el a lovat. Pihi.
CM -mez - 3. menet
Süni
www.fabiano.hu
3-as számu megoldás: A szálítandó áru maga a bicaj
3-as számu megoldás:
A szálítandó áru maga a bicaj volt. A cím pedig a Szüret utca melletti 27-es buszmegállónál levő fa. A lelakatolás is megmagyarázható: a küldemány átvevője nem lehetett jelen, de rendelkezett egy második kulccsal a zárhoz.
A végső következtetésem pedig az, hogy a futár hazament valahová a busszal, vagy be a Búsuló Juhászba, a kemény és szokatlan éjszakai műszakja után ezen a reggelen. :)
Apró popó. Kérdés. Szállítottatok már bringát bringával úgy, hogy fél kézzel futtattátok azt a bicajotok mellett amin ültetek?
Én sokszor tettem ezt falun, ahol kikísértem valakit bringával a vonat állomásra, és így hoztam vissza a két bringát.
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
Ma pontosan így jöttem haza a dózsgyusz#vácitól az
Ma pontosan így jöttem haza a dózsgyusz#vácitól az aranyjaniig.
sok a padka azabaj. előny viszont h nem kell kicsatolni spd-t mert 4kerékkel már stabilabb az ember.
Egy másik szempontból viszont kevésbbé stabil, főleg
Egy másik szempontból viszont kevésbbé stabil, főleg egy macskaköves, göcsörtös úton, mivel egy kézzel tudsz csak kormányozni.
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
Természetesen nem fogom bevezetni sulibajáráshoz a két
Természetesen nem fogom bevezetni sulibajáráshoz a két biciklit, de azért nem olyan halál, a járdán. Tudom csúnya dolog...
amikor a városi biciklim vettem, így hoztam haza a
amikor a városi biciklim vettem, így hoztam haza a dózsa- thökölyi saroktól a jászaiig. néha rakoncátlankodott, járdán mentem, kivéve újlipótban, mert ott nyugisak az utcák. mondjuk leengedett ülésű DH bicajommal kényelmes volt, úgy könnyebb. miért kérdezted?
--a légy madár!
Nekem átlag kéthavonta van egy ilyen. Az előttem
Nekem átlag kéthavonta van egy ilyen. Az előttem szólókkal ellentétben engem nem zavarnak a padkák, mert nem járdázom akkor sem.
Az is igaz, hogy az asszony Cseplét megvásárlás után röviddel eldobtam egyszer, mert a Hungárián keresztbe lévő villamossínek nagyon megdobták harmincnál. De semmi baja nem lett szerencsére.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Bocs ha nem akartam a vácin aztán meg a felüljárón
Bocs ha nem akartam a vácin aztán meg a felüljárón átmenni, majd legközelebb ;)
Szóra sem érdemes, megbocsájtok:) (Nem lebaltázásból
Szóra sem érdemes, megbocsájtok:)
(Nem lebaltázásból írtam, hogy nem járdázok, hanem mert nagyképű vagyok. Egy bonyolultabb szállítmánnyal, vagy akár akkor ha inkább van öttel menni kedved, mint harmincöttel, a járdázás bocsánatos. Például tegnap én is járdáztam vagy 500 métert, mert ki voltam fulladva egy nagyobb nyélenrakás után, és rosszul jött ki az ütem az egyik kereszteződésben.
Hmm, erről eszembe is jutott valami.)
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Én is, ha ismeretlen területre tévedek, ahol lassan
Én is, ha ismeretlen területre tévedek, ahol lassan megyek , hogy ne tévedjek el jobban, a járdán nézelődöm, mert addig sem a kocsik között kóválygok. Vagy ha geoládázni szottyan kedvem, és egy pontot a város közepén (példul a Rákóczi út és egy mellékutca sarkán) kell leolvasni, nyilvánvalósi, hogy nem a buszsávban szerencsétlenkedek, hanem óvatosan gurulok a járdán.
Cselekedj az ésszerű körülmények legjobbikai között!
"Nínó, nínó, bocsesz, tűt, hümm, jessz, kössz"