Elkészültem a Kerékpáros Kresz összefoglaló módosításával, az új verzió tartalmazza a 2010. január 1-én életbe lépett változtatásokat is.

Az új Kresz-összefoglaló a régi helyén olvasható:

http://plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf

Minden javító szándékú javaslatot örömmel fogadok.

Ghost Bike, 2007 október, Stefánia úti bicikliút

Ismert tény, hogy az áttestől elválasztott bicikliutak veszélyesebbek, mint az úttest. Amerikai, angol, német és finn tanulmányok szerint kb 2-3-szoros a balesetveszély az úttesthez képest.

Cycle path safety
Amerikai tanulmány 1975-ből (Lásd a 13. táblázatot)
Amerikai tanulmány 1996-ból (Lásd a 4. és 5. táblázatot.)
Milton Kaynes tanulmány (Lásd a 4. táblázatot.)
Német tanulmányok
Helsinki tanulmány (Lásd a 2. ábrát)

Az bicikliút veszélyességének okai mindannyian ismerjük, itt most nem részletezném.

Úgy vélem, hogy a veszélyes bicikliút kötelező használata ellenkezik a Magyar Köztársaság Alkotmányával amely kimondja:  tovább »

Londonban komolyan támogatják a bringázást. Ha valaki egyszer regisztrált a Transport for London honlapján, akkor téli tippeket is kap.

Egyébként egy komplett weboldal szolgál tanácsokkal a városi kerékpározáshoz: http://www.tfl.gov.uk/roadusers/cycling/11598.aspx Van útvonaltervező, leírják, hogy melyik (felszíni) metróvonalakon lehet biciklit szállítani.  tovább »

Elég megdöbbentő élményem volt ma hazafelé menet. Megálltam egy piros lámpánál és az első keréken egy kerek fémes foltot látok. Megnézem közelebbről, hát egy rajszög állt bele hegyével a gumiba, de tövig. Elkezdtem gondolkodni, de arra jutottam, hogy úgyis mindenféleképpen leereszt, hát inkább kiveszem a rajzszöget. Lélekben felkészültem egy sötétben végrehajtott defektjavításra. Valahogyan kiszedtem a rajzszöget, és csodák csodája, semmi sziszegő hangot nem hallottam. A kerék teljesen kemény.  tovább »

Budapest (és a nagyvárosok) közlekedése egyre lassul a növekvő dugók miatt. Emiatt azonban a tömegközlekedés is lassul, és egyre kevesebb ember fogja igénybe venni, ezért ritkítják a járatokat, tehát még rosszabb lesz a tömegközlekedés, ráadásul egyre drágább. Így még több ember kényszerül autóba, ami egyre jobban telíti az utakat, és egyre élhetetlenebbé teszi a bőven vett belvárost. Mellesleg a parkolás is egyre nagyobb gondot okoz a belvárosban.  tovább »

A fekete láncot le kell szedni és megtisztítani. A leszedéshez kell láncbontó, ha nem bomlik magától a lánc. A használata egyszerű, gyakorlatilag ki kell nyomni bármelyik csapot a láncból. Arra érdemes figyelni, hogy ne jöjjön ki teljesen a csap, hanem legalább az egyik oldalon benne maradjon a láncszemben. Ez nagyban megkönnyíti a visszarakást.  tovább »

Cikk az indexen:

A sok időt kerékpárülésen töltő férfiak egy része rendkívül nagy árat fizet sportos szenvedélyéért, a nyereg ugyanis impotenciát okozhat, nők esetében pedig a nyereg okozta fizikai behatás - ha csak átmenetileg is, de szintén - csökkentheti a nemi szervek érzékenységét - írta a The New York Times egészségügyi melléklete.
A nyereg tehet róla

A hagyományos módon kiképzett nyereg - orvosok megfigyelése szerint - elnyomja a genitáliák vérellátását biztosító egyik artériát, illetve az annak környékén lévő idegvégződéseket. Az ér és az ideg blokkolása idővel megnöveli az impotencia kialakulásának valószínűségét. Mivel ugyanazon artéria és ideg felelős a nőknél is a - a kielégüléshez vezető - kellő érzékeléshez, a férfiakra vonatkozó vizsgálatok eredményéhez hasonló következtetéseket vontak le a nők esetében is.  tovább »

Aki a Retour de Vokson elvesztette napszemüvegét, tőlem visszakaphatja. Írj emailt magánba!