A fekete láncot le kell szedni és megtisztítani. A leszedéshez kell láncbontó, ha nem bomlik magától a lánc. A használata egyszerű, gyakorlatilag ki kell nyomni bármelyik csapot a láncból. Arra érdemes figyelni, hogy ne jöjjön ki teljesen a csap, hanem legalább az egyik oldalon benne maradjon a láncszemben. Ez nagyban megkönnyíti a visszarakást.
A tisztításhoz én Brigéciol zsíroldót (Mol benzinkútnál kapható) szoktam használni. A láncot beleteszem egy eldobható 2 literes kólásüvegbe, belerakok egy csomó apró kavicsot, meg a tömény zsíroldót, és rázom jó sokáig. Néhányszor le kell cserélni a levet, ha pedig már elég tiszta, akkor szétvágni az üveget és kiszedni a láncot. Tiszta vízzel le kell mosni, azután hagyni száradni egy napot, vagy hajszárítóval megszárítani. Ezután a láncot oldalra fektetem egy alumínium tálcában, és hagyományos műszerolajjal végigcsepegtetem a láncszemeket. A felületi feszültség beviszi a görgők alá az olajat. Ezután papírtörlővel letörlöm a felesleges olajat, és visszarakom a láncot a megtisztított fogaskerekekre.
Ami fontos: a láncra minimális olaj kell, majdnem száraznak kell lennie, különben összeszedi a port. A legjobb, ha a görgö és a csap között van olaj, viszont maga a láncszem oldala száraz. Ha elkezd nyikorogni, akkor legfeljebb egyszer szabad tisztítás nélkül újraolajozni. Az egész tisztítás nagyon gyorsan megtanulható, és kellő gyakorlattal akár egy óra munkával megvan. Ideális esetben kb. 500 kilométerenként kell tisztítani a láncot, de ha esett az eső, akkor sokkal gyakrabban. A tiszta lánnccal egyébként sokkal könnyebb tekerni és váltani, szinte felgyorsul tőle a bicikli. (Na meg kevésbé kopnak a lánckerekek.)












hűha, én lassan már az ideális tisztítási intervallum
hűha, én lassan már az ideális tisztítási intervallum 10x-esénél járok...
azért első olvasatra nekem ez a művelet legalább fél napnak tűnik + száradás, szóval még nem ugrnék neki hirtelen :)
egy kérdés: a "levet" hova öntöd le? én azért a lefolyóba nem túl nyugodt szívvel engedném, elég csúnyán szennyez :/
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
A barátnőm biciklijén tisztítottam tavaly a láncot. 2
A barátnőm biciklijén tisztítottam tavaly a láncot. 2 mm-es koszréteg volt rajta. Leszedés után nem hajlott a lánc, annyi kosz volt rajta. Csoda, hogy tekerni lehetett a biciklit.
5000 kilométer után feltétlenül tisztítsd meg a láncot! Gyorsabb lesz tőle a bicikli! Tényleg bonyolultabb leírni, mint megcsinálni. Maga a munka egy óra, az áztatásnak meg a száradásnak kell idő, de az utóbbit fel lehet gyorsítani hajszárítóval.
Jobb híján a lefolyóba öntöm a koszos löttyöt. A Brigéciol nem benzin vagy petróleum, hanem vízben oldódó folyadék. Kb. olyan mint a jó erős mosogatószer. A feketeség nagy része gondolom homok, kisebb része vaspor, ami viszonylag ártalmatlan.
Ha meg már áztatsz, inkább a petróleum. 100* újra
Ha meg már áztatsz, inkább a petróleum. 100* újra tudod használni. Leül az aljára a dzsuva, fennt meg megmarad a cucc.
A másik gond, meg ha vizet használsz, hogy belül is elkezd a lánc rozsdásodni tőle, persze ez csak az első használatig él, de egy zsírmentes fémnek a halála a víz.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Én nem szívesen tárolnék egy liter petróleumot a
Én nem szívesen tárolnék egy liter petróleumot a lakásban, ezért tetszik jobban a vízalapú zsíroldószer. Aki tudja tárolni biztonságosan, annak biztos jobb a petróleum. Egyébként mit csinálsz a petróleummal a 100. használat után? Azt nem öntheted le a csatornába.
A víz valóban tönkreteszi az acélt. Ezért modtam, hogy alaposan meg kell szárítani. Ha jó alaposan felmelegíted a láncot hajszárítóval, majd csak eltűnik a víz belőle.
Igazából semmit, nem használtam még százszor, sőt
Igazából semmit, nem használtam még százszor, sőt 10*se, mert egy ideje már nem áztatgatom a láncot. Felesleges. Majd begyújtom vele a lámpást, ha villamosipari sztrájk lesz :) Húúú, el is szaladok gyorsan gyertyáért.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
A használt olajszármazékokat a benzikutaknál lévő
A használt olajszármazékokat a benzikutaknál lévő veszélyes hulladék gyűjtő szemetesekbe lehet kidobni.
uennek a csóró változata fogkefével foltbenzinnel
uennek a csóró változata fogkefével foltbenzinnel láncleszedés nélkül kb 15 perc, persze bőven nem ugyanaz a végeredmény ....
Létezik spéci tisztítógép, amihez nem kell leszedni a
Létezik spéci tisztítógép, amihez nem kell leszedni a láncot, de 5000 kilométer után az már semmit sem ér. Szerintem a fogkefés megoldás összekoszolja a fél helyiséget, ahol csinálod, és ráadásul nem tisztítja meg rendesen a láncot. A kavicsok és a Brigéciol igen. Normális tisztítás után a lánc csillog, és oldalirányban szinte körbehajlítható. Ha nem bontható a lánc kézzel, akkor feltétlenül érdemes beszerezni egy láncbontót és leszedve tisztítani a láncot. A váltás is sokkal könnyebb lesz a tiszta lánccal.
nem a helyiséget mocskolja szét hanem a kezemet. kb a
nem a helyiséget mocskolja szét hanem a kezemet. kb a kezembe öntök foltbenzint és a láncot beletartom fogkefés kezelésre, kb ugy mint az a bizonyos tartály amit lent emlegettek, csak olcsóbb kivitelben. Amúgy meg lassan úgyis új lánc kell ...
szia mindenkinek én nem
szia mindenkinek
én nem bontom a láncot, láncmosót használok. Szerintem a lánc rendszeres bontogatása se tesz jót. A mosáshoz petróleumot használok, kétszer-háromszor átpörgetem, és jó. A lánc kenésére lánc-spray-t szoktam venni. Egy kenés kb 1000-1200 km-ig kitart mosás, utófújás nélkül. Én elhajtottam GOND NÉLKÜL 12-15.000 km-t egy lánccal, nem kellett 5000 km után kidobnom.
Milyen lánc volt az?
Milyen lánc volt az?
Brigéciol rulez,és minden egyéb te hozzáfűzésed
Brigéciol rulez,és minden egyéb te hozzáfűzésed okés!
Ám nem is olyan rég még láttam olyan tartályszerű dolgot,amit rá lehet "pattintani" a ?láncra?- és az abban lévő folyadék(Brigéciol)+
a kefejellegű három kerék --°.°--ilyen elrendezéssel állványon hajtás közben megtisztítja a láncot leszedés nélkül.
Ki mit tud erről a tartályról?
Engem mondjuk érdekel,már ha csak minden negyedik alkalommal kell leszedni a láncot,már jó.
http://favorit-622-noir.freeblog.hu
Én 20 dollárért láttam, de sajnos nem vettem. :-( Ezzel
Én 20 dollárért láttam, de sajnos nem vettem. :-( Ezzel gondolom érdemes sűrűbben tisztítani, mert gyorsabb, viszont az erősen megtapadt koszt nem szedi le. Itt van ilyen lánctisztító. Most találtam a Ridebikenál is.
Egybként nekem pl. olyan láncom van, amit kézzel is szét lehet szedni. Szerintem a következő cserénél érdemes ilyet venni, aztán gyorsan lehet tisztítani leszedéssel együtt is.
itt is találtam
itt is találtam többfélét:
http://ebike.hu/termekek/karbantartas/tisztitas
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Na ez az.. Pl. itt van a Holland Pro,ami már 3szor
Na ez az.. Pl. itt van a Holland Pro,ami már 3szor forgatja meg az oldószerben/fordulat a láncot- de az igazi sztár a Park Tool CM-5-ös.
Itt már 4szer kanyarog a lánc kefék között a lében,de bizony majd háromszor annyiba van mint első jelöltem.
Kinek mi.
(Respekt a helpért!)
http://favorit-622-noir.freeblog.hu
Nekem van ilyenem. Decathlonban is lehet kapni(enyém onnan
Nekem van ilyenem. Decathlonban is lehet kapni(enyém onnan van, karácsonyra kaptam). Azért a többezer km-es koszt nehezen viszi. Vagyishát nagyságrendekkel jobb, de mégsem patika tisztaságú. :)
Majd kipróbálgatom úgy is, hogy új láncnál rendszeresebben áttekerem és nem csak akkor, amikor már nagy a baj.
(Remélem nem dobod vissza, hogy spammelek, meg admin jóváhagyás kell!)
Az okosok (hegyi versenyzők, vér profi szerelők), azt
Az okosok (hegyi versenyzők, vér profi szerelők), azt mondják, hogy az ilyen alapos kiáztatással csak ártasz a láncnak.
Mert: azt a már egészen finommá örlődött, olajjal összetapadt belső homokréteget (ami gyengéden keni a láncot) távolítod el, és annak újra kell képződnie a használat során, ami fokozott koptatással jár. Sokkal inkább csak a lánc külső felületének tisztítását javasolják, egy puha ronggyal gyakorlatilag fém tisztára, után egy bekenés (a hagyományos műszerolajat inkább kerüld, nem erre a célra készült), majd a felesleg letörlése. A kiáztatásnak csak valami extra durva saras menet után van értelme. Futártapasztalat is. Én így járok, a lánc halála pedig úgyis a megnyúlás.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Ez a nyerő! Csak külsőleg tisztítani, ecsettel,
Ez a nyerő! Csak külsőleg tisztítani, ecsettel, ronggyal. Én láncfűrész olajat használok kenésre.
Ez megdöbbentő! Ilyeneket ír ki nekem a válasz
Ez megdöbbentő! Ilyeneket ír ki nekem a válasz elküldése helyett:
The comment you posted has been flagged as potential spam. It will not be visible until the site administrator has a chance to review it.
Most mi van??? Spammelem a saját topicomat???
Velem is ez történt koradélután. Eltűnt egy válaszom
Velem is ez történt koradélután.
Eltűnt egy válaszom és ugyanez az üzenet ugrott fel. Először azt hittem én kattintottam valami rossz gombra rá. Aztán meg arra is gondoltam, talán most már szűrik a magyarországra beáramló szenny anyagot, azért.
De már este van és nem lett felülvizsgálva még az irományom, ha ugyan megvan az még a rendszerben valahol. Úgyhogy újraírtam inkább a lényeget és az már rendben elment.
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
helló, azért megnéztem, mennyibe is kerül egy új
helló,
azért megnéztem, mennyibe is kerül egy új lánc:
http://ebike.hu/termekek/lanc
hááát, amennyiért megkapod a tisztítót, már kapsz is egy újat. hiába tisztogatod, ha megnyúlik úgyis új kell.
w.
Az új lánchoz az együtt-kopás miatt új fogaskoszorú
Az új lánchoz az együtt-kopás miatt új fogaskoszorú is ajánlott, két-három lánconként pedig új lánctányérok is. Így azért drágább mulatság.
Én is a Brigéciolos módszert alkalmazom, azzal a
Én is a Brigéciolos módszert alkalmazom, azzal a különbséggel, hogy én a fogkefével nem csak a láncot, hanem a fogaskoszorút és a lánctányérokat is átsikálom. Utána papír szalvétával törlöm tisztára az alkatrészeket. Négy láncot használok 250 kilométerenként cserélve, így a használat során nem egy, hanem négy lánc kopik össze a hajtáslánccal, azt eredményezvén hogy nem négy, hanem tizenhatezer kilométer után kell a teljes csere (a legrosszabb esetben is).
A láncbontós módszert egyébként nem ajánlom, mert a csap visszatolásakor lenyalódhat a széle, ezáltal bizonytalan kötést eredményezve. Ajánlatosabb lecserélni patentszemre, mely a szét- és összeszerelést nagyban megkönnyíti.
Lehet bontogatni a láncot, csak új csapszeget érdemes
Lehet bontogatni a láncot, csak új csapszeget érdemes használni hozzá.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
okés, de: -fél literes NESTEA, aminek kb 3 centis szája
okés, de:
-fél literes NESTEA, aminek kb 3 centis szája van, ki lehet szedni a láncot egy küllővel
-sima higító,(lakkbenzin, avagy akármiféle festékhig) ez is könnyen ülepíthető, 100*használható, csak az ülepített koszt kell gyűjteni, évente elvinni szakszerűen(lomtalanításnál átveszik néhol) és nincs benne víz, 5 perc alatt porszáraz.
-SS lánc szinte gondozásmentes, nehezen kopik; 9-es lánc meg hamar meghal, akárhogy tisztítom. ezek a tapasztalataim.
- ja, és sztem fölös a kavics, a higító két rázás után mindent leold, fémet nem bántja.
Jó pucolgatást, de csak szabadban, mert büdös ;)
BBC Sport -
BBC Sport - Kerékpározás
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/other_sports/cycling/get_involved/425053...
Bringa karbantartási tanács: lánc
Próbáld meg olyan tisztán tartani a láncot a bringádon ahogy csak lehet.
Az emberek hajlamosak elhanyagolni a láncukat, ami nagy hiba - ez egy munka ami megér 15 perc idő ráfordítást.
Ha nem tisztítod és kened rendesen, akkor sokkal nehezebbé teszi a pedálozást és elront más alkatrészeket is a bringádon.
Hogy elkerüld, hogy a lánc ezt tegye, vagy nyikorogni kezdjen vagy túl lazává válni, láss végére annak, hogy megtisztítod és megkened legalább havonként - gyakrabban amikor nedves az idő.
Hogy ellenőrizd, vajon a lánc megnyúlott és lazává vált e, próbálj meg kiemelni egy szemet a lánckerék elejénél.
Ha sikerül azt egy kicsit is kihúznod, akkor a lánc kopott.
Ha a láncodon rászáradt sár van, akkor slagozd le tisztára előbb.
Ha csak olajos piszok takarja, akkor töröld le egy ronggyal vagy egy elnyűtt inggel.
Azután a ruha szélével dörzsöld ki a trágyát a lánckerekek közül és azoknak fogai közül.
Spricceld be a görgőket oldószerrel és sikáld meg őket egy régi fogkefével.
Miután teljesen megtisztítottad a láncot, szárogasd azt meg egy ronggyal.
Aztán fejezd be a munkát a lánc megkenésével.
Futtasd meg a láncot nagy sebességgel és utána töröld le a felesleges kenőanyagot.
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
Van egy sokkal gyorsabb de draga megoldas is. Autos
Van egy sokkal gyorsabb de draga megoldas is. Autos uzletekben lehet kapni karburator tisztito sprayt. Hihetetlen gyorsasaggal tisztitsa a lancot. Utana egy wd40 es kesz. Ha 5 mp alatt veszed le a kupakjat akor az egesz lanctisztitas meg kenes 30 mp.
wd-40 se csodaszer? azt hittem amellett tisztítani is
wd-40 se csodaszer? azt hittem amellett tisztítani is ritkábban kell, mert nem tapad oda a mocsok...
egyébként kb. 1700 ft reális ár egy 400 ml-es wd-40 -ért? most akarok venni, és teszkóban ennyiért láttam...
Akkorát még nem is láttam. Reális, mert sokáig tart,
Akkorát még nem is láttam. Reális, mert sokáig tart, amíg elfogy.
__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../
Hát egyszer mikor kerékpárboltban megemlítettem a
Hát egyszer mikor kerékpárboltban megemlítettem a wd40-et, akkor a szakitól kimerítő választ kaptam a szert övező téveszmékre, meg hogy miért is nem ajánlatos kenésre használni, de sajnos nem emlékszem rá. A lényeg hogy lebeszélt róla.
Én a lánc kenésére egyszerű műszerolajat használok, a váltó- és pedálrugókhoz, teleszkóp becsúszószárához meg TF2-t.
mert sivatagot csinál ott ahol nem kéne, a forgó
mert sivatagot csinál ott ahol nem kéne, a forgó alkatrészek között. kb ez volt az indok amivel engem lebeszéltek róla ...
ismerős?
a száraz homok károsabb, mint a csúszós homok? A
a száraz homok károsabb, mint a csúszós homok? A száraz könnyebben eltávolítódik magától is, nem? Engem most az idegesít a hagyományos kenésnél, hogy magamat is rendesen összekenem :D Most akkor vegyek WD-40 -et vagy ne?
Lánckenésre ne. Arra vannak láncolajok, láncsprayk,
Lánckenésre ne. Arra vannak láncolajok, láncsprayk, stb.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Akkor hogy csináljam, hogy ne ússzon a lábam szára az
Akkor hogy csináljam, hogy ne ússzon a lábam szára az olajban? Ha felitatom zsepivel a felesleget, akkor marad elég olaj, ahol kell lennie? Most dekatlonos láncolajat használok, az jó?
Biztos jó, csak törölgesd le egy ronggyal alaposan a
Biztos jó, csak törölgesd le egy ronggyal alaposan a lánc külsejéről a felesleget, hisz kenőanyag nem oda kell...
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Szerdán megtisztítottam a láncot, amennyire csak tudtam,
Szerdán megtisztítottam a láncot, amennyire csak tudtam, és most próbaképp WD-40-et kapott, eddig szereti a lánc, nagyon finoman működik. Egyébként a tisztítás nagyon macerás volt, asszem nekem is kéne ilyen Brigéciol, mert a mosogatószer és a wd-40 is csak nagyjából oldotta a láncon lévő trutyit... Ja a másik meg, hogy frankón szétbontottam a láncot, de most túlcsúszott az a kis csap, és kijött teljesen, szóval az összerakás egy több mint félórás, fekete rémálom volt :( Úgyhogy be kéne szereznem egy patentszemet. Ez olyan dolog, hogy besétálok bármelyik sarki bringaboltba, azt mondom, hogy patentszem, és az nekem jó, amit kapok, vagy függ a lánctól, v. egyebektől?
a patentszem fugg a lanctol! ha esetleg regi a lancod,
a patentszem fugg a lanctol! ha esetleg regi a lancod, akkor inkabb vegyel egy uj lancot, amihez patentszem is van, es akkor az biztosan passzol hozza.
a WD40 inkabb tisztitasra jo, bar a semminel az is jobb. en TF2-t hasznalok. az is spray, viszont direkt lanckenesre valo.
Majd meglátjuk, eddig bejött a WD-40 kenésre is :) Fél
Majd meglátjuk, eddig bejött a WD-40 kenésre is :) Fél hét alatt nem rosszabb, mint egy láncolaj, viszont úgy tűnik, lassabban koszolódik a lánc.
Hiába beszél neked az ember.
Hiába beszél neked az ember.
Hiába, beszól nekem az
Hiába, beszól nekem az ember :D
Amúgy teljesen igazad van, WD40 nem az igazi kenésre... most már tényleg beszerzek egy TF2-t.
Zsoltee
A TF2 direkt nyári, száraz időjárásra való
A TF2 direkt nyári, száraz időjárásra való kenőanyag. 100km után leszárad, és fújhatod újra. Amúgy jó, én is az használom.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Én ezzel a csapvisszatolós művelettel csak megjártam,
Én ezzel a csapvisszatolós művelettel csak megjártam, nem sokkal utána egy-egy izmosabb taposásnál ropiként pattant szét a lánc (a bontás helyén természetesen). Két ízben is.
A bringaboltban meg fogják kérdezni, hogy nyolcas vagy kilences lánchoz való patentszemet kérsz-e. Ennyi a különbség, a márka nem lényeges.
A márka azért sem lényeges, mert patentszemet csak a
A márka azért sem lényeges, mert patentszemet csak a SRAM gyárt, másmilyet nem is lehet kapni :)
Viszont az nem teljesen igaz, hogy minden lánchoz jók a patentszemek, pl a Shimano UG-51-es (8 sebességes) láncba biztosan nem jó, ezzel már többen is megjártuk. HG-73-ba és 92-be (mind a 2 9-es) tuti jók.
A csapvisszatolást pedig meg lehet csinálni hibátlanul, régen csak ez volt. Ha a saját csapját akarod visszarakni bele, akkor a szétszedésnél kell nagyon figyelni, hogy ne told ki a mások felén, hanem maradjon benne. Így nem megy tönkre a lánc. A Shimano árul direkt patent csapszeget, ami utólagos összerakáshoz van kitalálva, de nagyon drága, nem éri meg.
A csapvisszatolás multkor könnyen ment, de most
A csapvisszatolás multkor könnyen ment, de most kipottyant, és így nagy szívás volt visszarakni. A Láncom valószínüleg hetes, mert hét fogaskerekem van hátul. Majd akarom cserélni újabb összeállításra, az erősebb áttétel miatt is, de most még sajnálnám kidobni, mert jó állapotban van (fél év, 2000< km) viszont nem hiszem, hogy sokat kapnék érte, ha eladnám.
Elvileg a 7-es és a 8-as rendszerbe azonos szélességű
Elvileg a 7-es és a 8-as rendszerbe azonos szélességű lánc való. (Így a "8-as" patentszem is jó a "7-es" lánchoz.) Azért mondom, hogy elvileg, mert nekem eddig csak SS, 5-ös, 8-as és 9-es rendszereim voltak. 7-es pont nem.
A Wippermann is gyárt patentszemet.
A Wippermann is gyárt patentszemet.
Kösz, ez nekem új info, soha nem láttam még ilyet.
Kösz, ez nekem új info, soha nem láttam még ilyet.
Néhány kép van itt különböző patent szemekről, bár
Néhány kép van itt különböző patent szemekről, bár nem csak ezért lehetnek jók ezek az oldalak.
De nekem mindig a jó apukám szerelte, úgyhogy asszem nekem kipattanna az ujjaim közül és reggelig kereshetném a földön. :)
http://www.yellowjersey.org/3'32.html
Ez meg a KMC láncok oldala. Szörnyü modern tervezésü oldal, alig lehet nem eltévedni rajta:
http://www.kmcchain.com/
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
A WD40 remek rozsdaoldó, de olajozásra annyira nem jó. A
A WD40 remek rozsdaoldó, de olajozásra annyira nem jó. A legnagyobb baja, hogy spray, így mire a láncot beolajozod, az egész bicikli úszni fog az olajpermetben. A műszerolaj vagy még inkább a láncolaj olcsóbb és jobban használható.
A jobb kellemetlenség
A jobb kellemetlenség permetezni, akkor mi van beolajozod a lánc, pass4sure 000-130, pass4sure 000-153, pass4sure 000-371 az elvégzett kerékpáros fog fürdeni a olajpermetben.
én patikában kapható parafinolajat használok. előny:
én patikában kapható parafinolajat használok.
előny: sokkal kevésbé tapad bele a kosz
hátrány: könyű olaj, könnyen lemossa az eső
Montis lánc jó lesz oútira is vagy ne
Montis lánc jó lesz oútira is vagy ne erőltessem?
szerelési tanácsadás a Millin 10 és 13 óra között a 2es pultnál továbbra is kapható?
Szerintem igazából nincs különbség, arra kell
Szerintem igazából nincs különbség, arra kell figyelni, hogy hetes/nyolcas vagy kilences, esetleg tizes rendszerhez veszed.
Vigyázz, mert a hetes-nyolcas nem
Vigyázz, mert a hetes-nyolcas nem kompatibilis!
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Ebben biztos vagy? Miben jelentkezik az inkompatibilitas?
Ebben biztos vagy? Miben jelentkezik az inkompatibilitas? 8-as lancot hasznalok 5-os, 6-os es 7-es sorhoz is minden problema nelkul.
elvileg keskenyebb vagy mi. ha jól tudom(?).
elvileg keskenyebb vagy mi. ha jól tudom(?).
Úgy tudom Shimanonál a HG megjelölés jelenti a
Úgy tudom Shimanonál a HG megjelölés jelenti a keskenyebb láncot, Connexnél meg a Sramnél pedig az utolsó számjegy jelöli azt hogy melyik rendszerhez való.
shimano HG-s lanc is van tobbfele meretben. a tobbinel
shimano HG-s lanc is van tobbfele meretben. a tobbinel tenyleg jobban el lehet igazodni a kodok alapjan.
Használhatsz, mert a fogkiosztás ugye azonos, csak a
Használhatsz, mert a fogkiosztás ugye azonos, csak a lánckerekek, lánctányérok és a láncok vastagabbak, illetve vékonyabbak.
Fordítva még lenne értelme, ezt nem értem, mert a nyolcas lánc vékonyabb, és sokkal hamarabb nyúlik is, bár nagyon mást már nem is kapsz, ha csak nem SS láncot. Annyi történhet, hogy már minimális keresztbe váltásnál is szorulhat a lánc, tehát a lánckerekek, és lánctányérok oldalát is fokozottan kezdi koptatni, ami a hajtóműnél nem túl jó vicc, mert az ugye többnyire alu.
Ha nem nagyon váltogatsz, vagy csak 2-3 fokozatot használsz, az még úgy-ahogy elmegy.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
8as a láncom, az oúti meg 6os akkor mivan? :P amugy
8as a láncom, az oúti meg 6os akkor mivan? :P amugy méretre kb egyezik. a baj a kbval van. vagy valami ötlet az eredein lévő rozsda lemaratására?
Sziasztok! Elkövettem azt a
Sziasztok!
Elkövettem azt a klasszikus hibát, hogy láncbontáskor kinyomtam a csapocskát / pecket. Most meg sehogyse tudom visszanyomni.
Mi a teendő??? Van láncbontó, és még egy rakat szerszám.
Próbáljam előbb a külső részbe beszenvedni, és utána a bontóval visszatolni a helyére; vagy mi???
Várom mielőbbi hasznos tanácsaitokat - mert a dolog igen sürgős!
én egyszer szintén ezt
én egyszer szintén ezt csináltam. Így oldottam meg:
leszedtem a szemeket összefogó lapocskát és a láncbontóval beletoltam -éppenhogycsak- a csapot, ezuán visszanyomtam a lapocskát az eredeti helyére és stb.
sokáig tartott és többen azt mondták, hogy jócskán megrövidíttettem a lánc életteartamát. Másik szerint egyenesen kuka. Lehet, hogy csak mákom volt, vagy alapból vagyok tehetséges, de még mindig tart. De ismétlem, többen mondták, hogy nem OK a módszer hosszútávra, csak vészmegoldásra, vagy arra sem.
CM -mez gyártás-3.
Süni
www.fabiano.hu
Én kétszer műveltem
Én kétszer műveltem ilyet, utána mind a kétszer elpattant a lánc egy izmosabb taposáskor.
Egyszer én is megszívtam,
Egyszer én is megszívtam, úgyhogy már ideje lenne patentszemet venni... Akkor kb 2 órát játszottam vele, míg visszament a csap bele. A B+ multiszerszám láncbontója igencsak kevésnek bizonyult ilyen helyzetben :(
Zsoltee
Előbb nyomd bele a csapot a
Előbb nyomd bele a csapot a láncszemet alkotó lemezbe kívülről (ehhez is kell a láncbontó szerszám) úgy, hogy egy picit (0,5 mm) belógjon a belső felébe. Ezután illeszd össze a láncot, így már nem esik szét magától. Végül betekerheted teljesen a csapot.
Ez nem katasztrófa, velem is megesett már.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Nagyszerű sanszot
Nagyszerű sanszot szolgáltatsz ezzel, hogy ott egy pillanat alatt egy kicsit erőszakosabb taposáskor szétpattanjon a lánc. Azt mondják, hogy minden bontás után új csapszeget érdemes használni, még ha nem is toldad ki teljesen.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Ez felesleges paranoia
Ez felesleges paranoia szerintem. Én már kétszer is megbontottam a láncomat és ugyanúgy visszaraktam, ebből egyszer ki is csúszott a csap, amit még nekiálltam reszelgetni is, hogy könnyebben belemenjen már :D Ennek ellenére még nem volt szakadás, pedig nem ritkán lépek oda nagyon a pedálra...
Zsoltee
zsoltee, csak ezt ne! Lehet,
zsoltee, csak ezt ne! Lehet, hogy kevés tapasztalattal bírsz, de ilyen buta tanácsot még véletlenül se adj senkinek. Lehet, hogy épp működni fog, de sokkal nagyobb az esélye hogy nem lesz tartós. Nem véletlen mondja minden szerelő, és a gyári ajánlás is szintén ugyanez. Ha meg nem megy másképp a láncbontás, csak kieső csapszeggel, inkább ne is nyúlj hozzá.
Tapasztalapból beszélek hidd el. A legrosszabb pillanatban fog cserben hagyni, talán pont nyeregből kiállva-tekerés közben... kinek hiányzik az, hogy beessen egy autó alá egy száz forintos alkatrész miatt?
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Oké, elég erős volt, amit
Oké, elég erős volt, amit írtam. Az is igaz, hogy nem vagyok egy nagy bringaszerelő. Viszont nem igazán látom, hogy a félig kicsúsztatott, majd visszatolt csap miért ekkora veszélyforrás? Persze ha ezt 4-5x eljátszuk ugyanazzal a csappal, akkor már érthető, de elég ritkán bont láncot az ember, és nem mindig ugyanott. Egyébként nekem a patentszem a legszimpatikusabb megoldás, most már veszek is, ha nem felejtem el...
Zsoltee
Mert elméletileg van egy
Mert elméletileg van egy pici pereme, ami meggátolja a szétcsúszást, és ezt teszed tönkre bontáskor.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Viszonnt az illesztése
Viszonnt az illesztése ékelődő, magyarán elég szoros, hogy egy bontás után még perem nélkül se csússzon szét. És azt a peremet újra is lehet készíteni láncbontóval, miután visszanyomtad a csapot. A perem nélküli oldalra rányomsz bontóval, miközben a másik oldalon egy kis fémlappal meggátolod a csap újra kinyomását :D De felesleges. Egyébként te hogy használnál minden bontás után új csapot, ha az alapprobléma az, hogy egy különálló csapot szinte lehetetlen belevarázsolni kézzel a nála kisebb furatátmérőjű oldallemezbe? Pláne még ha pereme is lenne. (Mellesleg nekem is sikerült már visszatenni, azóta is jól van, de a reszelés tényleg meredek) :D
~~~~~~~~~~~~~~
"Critical mass
I pray"
(Psyclon Nine - Clinic)
Várj keresek képet,
Várj keresek képet, rögtön érteni fogod:
http://www.fahrrad-richter.de/images/42347-Kettenstifte-Shimano-HG-9fach...
http://www.cycle-basar.de/images/product_images/thumbnail_images/1399_0.jpg
Két részből áll, betolás után a hegyes-kúpos rész letörhető.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Érdekes, hogy nálam az
Érdekes, hogy nálam az így babrált 1/2x 1/8- os lánc nem ugrott szét, pedig egy 1,5kw- os motor hajtotta. Muszáj volt patentszem nélkül összeraknom, mert néha belevert a lánc a támvillába és egy idő után elforgácsolta a szemen a zeegert.
A hirtelen felépülő
A hirtelen felépülő terhelés okozhatja a halálát, egy elektro motor pedig nem ilyen. De nem szentírás, hogy MINDENKÉPPEN szét fog ugrani, csak egy plusz esély a babrálással.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Köszönöm a tanácsokat!
Köszönöm a tanácsokat! :-D
Nekem a következő, nem éppen kifinomult módszerrel sikerült visszaszenvednem a láncot.
Leszedtem a fedő lapocskát, ahogy Hedgehog javasolta, úgy, hogy a másik csapot nem toltam ki belőle egészen. Ezután próbálkoztam, így is, meg úgy is, de végül a kalapács bizonyult a leghasznosabbnak a csap bekényszerítésére... :-S Tudom, tudom, barbár kezébe nem való drótszamár, de én se láncbontóval a kezemben születtem - feladni meg nem szeretem. Majd szépen, egymás után visszatoltam a csapokat a helyükre. Kétszer is ellenőriztem, hogy kellően kilógnak-e mindkét oldalon, illetve állítottam rajtuk, mert kezdetben nagyon szorultak a két csapnál a szemek. Azóta működik - persze a biztonság kedvéért még mindig láncbontóval a tatyóban tekerek...
Ez az én ki sikertörténetem. :-p
Comment?
Két csap? Elég egy helyen
Két csap? Elég egy helyen barbárkodni, akkor is szétjön a lánc :)
Zsoltee
Hali! A Brigéciol D-3-ról
Hali!
A Brigéciol D-3-ról kicsit bővebben itt olvashattok:
http://www.kemobil.hu/index.php?pg=84
Csapszegkiesésnél én
Csapszegkiesésnél én rögzítettem a láncbontó szerszámot, és szép lassan elkezdtem tekerni befelé a cuccot miközben egy csipesszel tartottam megfelelő helyen a szeget. kb 2 perc volt és simán visszament elsőre.
Tegnap megtörtént...
Tegnap megtörtént... megvolt az első láncszakadás. Még jó, hogy volt nálam bontó, és hogy akkor esett le, amikor épp toltam.
Vegyek új láncot???
u.i.: Tudna valaki tanácsot adni tavaszi nagygenerál ügyben?
Akkor esett le, amikor
Akkor esett le, amikor toltad?? És attól elszakadt? Akkoor vegyél új láncot :D A nagygenerál meg attól függ, milyen állapotban van a bicajod. Én csak lemostam a téli használat miatt rárakódott koszt, lefújtam preventtel a hajtásláncot, lenyomtam benzinkúton nagynyomással, és újraolajoztam. A láncot nem szedtem le. De ha te új láncot veszel, nézd meg, h a fogaskerekek nem nagyon kopottak-e, mert ha igen, az az új láncot is tönkre teszi.
~~~~~~~~~~~~~~
"Critical mass
I pray"
(Psyclon Nine - Clinic)
Hali! Én is kezdő vagyok,
Hali! Én is kezdő vagyok, most használtam először láncbontót. Olyan problémám van, hogy szétbontottam a láncot (láncbontóval kitoltam a csapszeget, úgy hogy még éppen ne essen ki), összeszereléskor visszaraktam (ugyanazt a szeget), de a bontott résznél nagyon szorul, és így nem forog azon a tengelyen. Ez ellen lehet tenni valamit, vagy a bontott résznél mindenképp elég szorulós lesz? Köszi.
Akkor nem jól toltad
Akkor nem jól toltad vissza. Egyébként meglátásom szerint az így megbontott lánc már csak gyengébb lesz, ha szakad, akkor ott fog (általában mikor épp a legjobban megtaposnád, szóval élmény lesz). Ajánlanám arra a részre a patentszemet.
Persze van akinek sikerül, és masszív marad a lánc...
ez hülyeség. már bocs.
ez hülyeség. már bocs.
Saját tapasztalat, bocs. A
Saját tapasztalat, bocs.
A végére meg odaírom, hogy valakinek azért sikerül, akkor meg mizu?
semmizu. egyszerűen attól,
semmizu. egyszerűen attól, hogy bontod a láncot és újra összerakod ezen nincs mi meggyengüljön. ha neked pont ott szakadt el, ahol bontottad, valószínű véletlen vagy rosszul raktad össze.
ha visszatoltad rendesen a
ha visszatoltad rendesen a csapszeget úgy, hogy mindkét oldalt kilóg kicsit, akkor természetes, hogy szorulni fog. ilyenkor a láncbontás előtt-után két kézzel megfogod és egy kicsit keresztirányban megfeszegeted. nem kell nagyon, de az pont elég ahhoz, hogy megkapja azt a kis hézagot, amitől utána teljesen rendben fog működni.
Update: Használjatok
Update:
Használjatok patentszemet! A Sram láncokon van, a többit nem tudom. Nagyban egyszerűsíti a szétszedést.
A másik lehetőség a tisztítószerszám vásárlása. Ez egy spéci szerkezet, amibe kb. egy deci zsíroldót kell tölteni, és a láncot forgó kefék tisztítják meg. Ehhez nem is kell leszedni a láncot. :-)
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
a patent elég egyértelmű,
a patent elég egyértelmű, itt arról van szó, ha szét kell szedni, pl. rövidítés miatt. eredetileg ugye van egy gyári patent hozzá, de még egy szerintem gáz bele. akkor már inkább összerakom normálisan láncbontó-összerakóval.
Az viszont nem szedi ki a
Az viszont nem szedi ki a csap és a görgő közé került retyót.
-
Zsurmi
Sziasztok! A múlt hétvégi
Sziasztok!
A múlt hétvégi Széchenyi hegyi hókóásás menet és az eheti esők után azt vettem észre, hogy a láncomon van egy réteg rozsda... (pedig előtte volt rendesen kenve, de úgy látszik a hó és a pocsolyák lemosták az olajat róla).
Mivel lehet a rozsdát leoldani?
Elsőr mepróbáltam a Brigeciollal, de az nem vitte. Valahol azt olvastam, hogy a WD40 oldja a rozsdát, elsőre nem úgy tűnik, mindenesetre most jól befújtam vele és várok.
Ha ez sem műlödik akkor vegyek Kromofágot? emlékeim szerint az hatásos, bár elég rég használtam.
Szóval, hogy szabadulhatok meg a láncon a rozsdától?
(Ha érdekel valakit, Dunakeszin, az Auchan melletti a Baumaxban a WD40 450ml-es 1870 Ft. Valami új, lehajtható csövű verzió, de jól működik. Én általában drágábban látom kirakva, de nem értek az árakhoz.)
Petróleumot vegyél, a WD40
Petróleumot vegyél, a WD40 is többségében az. És nem 2000 forint fél lityi. Abban áztasd, utána meg használd :D A használattól majd lejön a rozsda, ha nem megy rá megint kórrozióokozó anyag, pl sólé. És kenjed továbbra is láncolajjal utána.
Én legalábbis így orvosoltam ugyanezt a problémát.
Köszi! Petróleumot hol
Köszi!
Petróleumot hol lehet kapni? (a Google nem adott választ...)
Benzinkúton próbáld.
Benzinkúton próbáld. Kerozinnal is próbálhatod, az is petróleum :) Én kúton vettem annó, de már nemtom mikor, és hol...
Ok, köszi! :)
Ok, köszi! :)
Én még sose oldottam le
Én még sose oldottam le rozsdát, miután beolajoztam (TF2), lejött a használattól. Persze biztos csökkenti ez a lánc élettartamát, de én nem vettem észre.
120 km van az új montimban,
120 km van az új montimban, úgy hallottam, hogy a láncok gyári kenése nem a legjobb, ezért szeretném leápolni. Arra gondoltam, hogy WD40-es ronggyal áttörölve leszedem azt a kevés koszt ami rajta van, majd Motip lánckenő spray-vel (habos valami) befújom.
Vélemények?
a láncok gyári kenése a
a láncok gyári kenése a legjobb.
ha nem zörög, nyikorog már most a láncod szerintem várj még pár km-t.
amúgy az ötlet szerintem működőképes, csak figyelj arra hogy a wd40 ne áztassa el a láncot, ne folyjon be a csapok közé.
WD40-el ne tisztíts
WD40-el ne tisztíts láncot, még úgy sem, ha újrakened. Az egy penetráló folyadék, mindenhova bemegy. Az olaj is feloldja a koszt, csak várni kell. Majd menni 1 kört, lepucolni a koszt amit nem hullott ki közben, végül újraolajozni és letörölni a felesleget.
Lehet motormosóba (brigéciol 2000, prevent akármi) áztatni a leszedett láncot, majd száradás után alaposan újraolajozni. De minden leszedés gyengíti a láncot és a kenés sem biztos, hogy elég.
120 km az semmi, fújd be, várj ,pucold be és fújd le újra!
-
Zsurmi
Vasárnaptól a LIDL-ben
Vasárnaptól a LIDL-ben rendkívül olcsó lánctisztító készlet lesz.
http://lidl.hu/cps/rde/xchg/lidl_hu/hs.xsl/index_16434.htm
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
és vajon még a láncostort
és vajon még a láncostort is adják hozzá? az lenne a nagy :))
--
--
-vasak alattam-
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!" "mindenhol lehet kerékpározni. ahol nem, ott tüntetőleg!"
találtam egy tök jó
találtam egy tök jó leírást lánctisztítás témában. Sheldown Brown szavai magyarba öntve: http://kerekpar.blog.hu/2007/07/03/lanckarbantartas
valamint arra lennék kíváncsi, hogy a tisztítókészletből ki melyiket ajánlaná? van belőlük pár féle, nem volt még szerencsém ilyenhez, de kipróbálnék egyet. Ha számít: agyváltós és országúti (8seb.) hajtáshoz is passzoljon.