Az a helyzet, hogy egy régi csepelből épített single speedel nyomatom, és nem tudom rendesen beálítani a láncfeszességet, ahogy forog a hajtómű úgy váltakozik a láncfeszesség. A hajtómű egyik állásában feszül, a másikban lóg. Mi okozhatja ezt, hajtómű, monoblokk, váz vagy minek a hibája?












Az olcsó hajtóművek
Az olcsó hajtóművek lánctányérjai, de még a drágábbaké is néha, egyszerűen nem középpontosan szimmetrikusan vannak összesajtolva a négyszögtengelyre menő résszel. Vagy ferdén. Bizony, lottyan-feszül a lánc. Ha nagyon szívós vagy, megpróbálhatod a boltban visszacserélni ha újonnan vetted nem régen. Vagy veszel egy láncfeszítőt, vagy lecseréled drágább egysebességes hajtóműre.
:-((-------))-:
Vagy, ha ez nem gátolja
Vagy, ha ez nem gátolja érdemileg a használatot, nyűvöd amíg szét nem esik. A BMX amit 5-6 évig nyomtam pont ilyen asszimetrikus volt, nem lehetett tökéletesre állítani, de attól még jó volt.
Tényleg használhazó csak
Tényleg használhazó csak kicsit zavar, egyébként cserélhető lánctányéros, és nem is volt olcsó (annyira). Elég lehet esetleg a lánctányért cserélni, vagy az egészet kéne?
Egyébként errol van szo:
http://www.srsuntour-cycling.com/dstore/products/Chainwheels/3351/SC/CW1...
Mielőtt bármit csinálsz
Mielőtt bármit csinálsz ellenőrizd a lánctányér csavarokat, hogy nem lazák-e. vagy hogy jól illenek-e a helyükre.Lánctányércsavarokból is van több méret ha a nagyméretű helyére kisebbekkel rakták fel a tányért akkor az is lehet oka a központtalanságnak.
Aszzem a többséget kissé megvezetted a régi Csepel szöveggel, és mindenki ékes eredeti hajtóműre gondolt, így tanácsot se tudtak jókat adni.Bevallom az utolsó hsz-ed ig én is ebben éltem.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nálam a simánjó SSpeed
Nálam a simánjó SSpeed 16-os racsni jár kajlán, persze méretéhez képes csak kissé. Így is jobb, mint a tájföldi elődje, ami akadozott :-]