Hellósztok!
Érdeklődnék, hogy adva vagyon egy Kona Paddy Wagon váz. Ha jól tudom 120mm-es hátsó tengelytávval. Na már most az lenne a kérdésem, hogy - mivel nem szeretem annyira az egysebességes bringákat - mennyire lehet erre a vázra felapplikálni agyváltót? Ha jól néztem az agyváltók 135mm-es tengelytávval vannak megáldva. Na most ez a 15mm-es vázfeszítés még beleférne? Érdemes egyáltalán ilyennel próbálkozni? Egyáltalán ez egy egzakt tudomány amit már minden második bringaboltban művelnek, vagy még csak itt-ott? A válaszokat előre is köszi.












5 sebességes
5 sebességes agyváltóknál érdemes nézelődni.Egyébként - http://sheldonbrown.com/gloss_sp-ss.html#spacing
Biztos, hogy nem
Biztos, hogy nem feszítenék vázat, inkább hézagolnám az agyat.
jaja, a kona-mba 135mm-es
jaja, a kona-mba 135mm-es agy helyett 130mm-est feszítettem és .. de már meg lett hegesztve.
kulcsszavak : kona lava dome samu arpad sorry zold
az az 5 mm nem feszités, a
az az 5 mm nem feszités, a legtöbb agy nem pontosan akkora mint a váz belül ezért fesziteni kell egy kicsit rajta. 135ös papucstávval 130as aggyal tuti nem emiatt tört el. Még ha aluminium akkor sem.
---------------
Futár wannabe
Itt lenne az ideje hogy másokis elfogadják hogy én a forgalom részeg vagyok.
135ről visszahézagolod
135ről visszahézagolod 120ra? kemény e vagy? :D ---------------
Futár wannabe
Itt lenne az ideje hogy másokis elfogadják hogy én a forgalom részeg vagyok.
Nyílván úgy gondoltam,
Nyílván úgy gondoltam, hogy 130-125-ről induló agyat keressen. Nézd meg a legtöbb agynál ki lehet szedni min. 6-7 de néha 12mm-es hézagolást is (vékonyabb kontra és hézagoló kuka).
Ez pont a 135-130 különbség miatt van így, csak fűzés előtt érdemes, hogy a végén középre kerüljön a felni.
Agyváltósból a nem kontrással is el lehet ezt játszani, legalábbis a legtöbbel.
Javasolnám a Sachs
Javasolnám a Sachs Pentasport H 5111-et.kontraanyákkal a beépítési szélesség 122 mm, tengelytáv 159.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nézegettem ezt is ugyan, de
Nézegettem ezt is ugyan, de kontrafékesek, vagy dobfékesek már nem is tudom, lényeg hogy ezek a fékek számomra annyira nem szimpatikusak, bár még nem vagyok járatos az ilyenekben, de kontrásat tuti nem.
Mi a baj a kontrával?
Mi a baj a kontrával? Karbantartásmentes, egy fékkarral és bowdennel kevesebb. Ha nem lejtőzik az ember sokat, a hátsó kerékre bőven elég. Azon amúgy is gyengébb bármilyen fékhatás.
Teljesen igaz,Mi már
Teljesen igaz,Mi már készülünk a latyakos télre a barátnőmmel, és vadul fűzzük az iparis első agyakat és kontrás hátsókat a téli gépeinkre....
Amit kihagytál otapi,időjárásfüggetlen fékhatás!
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Shimano Nexus 3-ból is
Shimano Nexus 3-ból is létezik 120-as, ha elég a 186% átfogás.
Nem tudsz véletlenül
Nem tudsz véletlenül magyar linket küldeni?
Kétszer ment el bár csak
Kétszer ment el bár csak egyszer nyomtam...
Köszönöm a válaszokat!
Köszönöm a válaszokat! Akkor még megpróbálom kicsit jobban körbejárni a témát... A 3 sebességes nagyon állat lenne, de nem találtam sehol hogy lenne belőle olyan tengelytávú, elég nagy kavar van erről a shimano oldalán. Feszítést meg azért kérdeztem, mert rémlett valahonnan, hogy mintha az acél váznak nem ártana, de lehet csak álmodtam, és én se szívesen ülnék hajlítgatott vázon...
Agyváltós témában Pepe a
Agyváltós témában Pepe a Pepedál bringaboltban.
Na nem reklám, de kis hazánkban neki van a legtöbb köze ehhez. Ha jól tudom a készleten lévő váltók száma is nagy, valószínűleg találsz 120mm inter 3-at.
Sachs-ban is van
Sachs-ban is van kontrás-nem kontrás agyváltó verzió.Ezerszer tartósabb a Shimanonál.Jövő hét utáni héten lehet hogy tudok segíteni, ha addíg nem jutsz vele semmire.
"NEM nyúl a fékhe", egy tartózkodás mellett nyúl fékhe! "
Ha jól láttam akkor a
Ha jól láttam akkor a sachs az mára sram lett, de a sram oldalon nem találtam semmit a tengelyhosszra vonatkozóan,szóval ha még tudsz ebben segíteni pár linkkel akkor azt szívesen venném... Köszi
Bár kicsit későn néztem
Bár kicsit későn néztem vissza, de most hogy elkezdtem használni a bringát így egysebességesen 42-16-al azt kell hogy mondjam, egész kellemeset csalódtam benne, bár nem tudom, néha érzem, hogy kéne még egy-két plussz sebesség de sebaj.
Egyébként a bringa szinte vaci új, így addig míg el nem fékezem a felnit adok az egysebességnek egy esélyt, szóval azért még az odébb van...
Pepedálról tudtam, meg is kérdeztem, ő érdekes módon azt válaszolta, hogy nyugodtan lehet feszíteni a vázat, hiszen acélváz.
A kontraféket, meg nem tudom miért, de valahogy zsigerből nem szeretem, szeretek néha hátrafelé racsnizni, akkor már inkább görgőfék, de az meg ugye még plussz pár milli lenne...
Azért köszi mindenki a válaszokat...