Van egy régi olasz országúti kerékpárom, menetes szingós hatsebességes hátsó kerékkel, ami helyett fűzettem egy új, normális, kazettás kereket, viszont az a gond hogy nem passzol a vázba (a villasaru szélesség a váznak 120, az új kerékagynak 130 mm).
1 cm-t nem igazán lehet szétfeszíteni hogy beférjen (acél a váz).
Megoldás lehet egy régi 120 mmes kerékagy vétele és újrafűzése. Ezt nem igazán szeretném, tekintve hogy az új kerék annyiba került mint maga a bringa, és ha valami meghibásodik, új alkatrészt se lehet hozzá venni..
Tudtok valamit javasolni erre a problémára?
vagy új kazettás kerekű vázat lenne célszerűbb venni?
viszont egy 50-51es piros outi váz elég ritka












Hézagold át 120-asra. Nem
Hézagold át 120-asra. Nem kell új agyat venned, csak úgy tengelyt, ha gyorszáras.
-----
atysh
Én használtam már
Én használtam már 135centis agyat 120as acélvázban. Csepel szervízben szervizelő két kézzel szétfeszítette nekem. Országúti gépről van szó.
Tárcsafékes egysebis agyból csináltam flip-flop-ot. De elrontottam, mert gyorzáras agyat használtam. Még nem tudtam hogy arra is figyelni kell. Mostan vettem 1 novatec, és ezzel döcög tovább. Erre már otthon feszítettem vissza a vázat. Pontosabban rááltam oldalt. :) Persze csak vigyázva, nehogy túl menjen.
sheldon erről is írt sok
sheldon erről is írt sok okosságot (angolul)
http://www.sheldonbrown.com/frame-spacing.html
első próbálkozás: hézagold át, amennyire lehet. ha teljesen lehet, akkor nyert ügy, ha nem teljesen, akkor a vázat is lehet kicsit hajtogatni, pár mm-t simán kibír egy acél váz.
nekem a frissen vett outi kerék agyam hézagolásán kellett kicsit faragni, mert valami rejtélyes okból 130 helyett 132-re sikerült összerakniuk. lereszeltem a nagyobbik távtartóból, kicsit centíroztam, hogy újra középre kerüljön és voila.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Shimano 2200-as agyról van
Shimano 2200-as agyról van szó:
http://www.shimano.hu/kepek/termekek1/1609/fh-2200-s.jpg
Az egyik oldalon van egy 5mmes hézagoló, azt le lehetne szedni, viszont oldalra centríroztatni nem igazán szeretném a kereket.
Egy új hátsó tengely meg van annyira rövidebb, hogy beférjen vele a kerék? milyet érdemes venni? (4-5 mm-t meg szét mernék hajlítani, az előző keréknél is kb ennyit kellett)
előttem,mindent
előttem,mindent elmondtak.
Simán megoldható!
Azért a hézagolást erőltesd,de a váz is kibirja a 10mm.
Tradicio és Minőség! 1954-ota :D
Az extrém - főleg
Az extrém - főleg permanens - széthajlítgatást felejtsd el a 120-as aggyal együtt (azt ugyanúgy eltolva kellene fűzni, nincs különbség). Szintén az új tengely is csak akkor kell, ha gyorszáras (ha meg csúszópapucsos a váz én biztos átcserélném anyásra).
Jelen esetben a helyes megoldás, hogy áthézagolod (kiszeded a nem hajtásoldalon lévő hézagolót - ugye a hajtásnál nem tudunk már csalni, mert akkor a sor legkisebb fogaskereke belevágna a vázba vagy a rajtalévő lánc súrlódna). Így lesz kb. 125mm-es az agy, ennyit még a papucs lekezel.
Viszont a felni eltolódik, tehát ezt vissza kell húzni középre. Ezt úgy tudod megtenni, hogy a hajtásoldali összes küllőn feszítesz (1-2 fordulat szerintem elég) és mivel kész feszített kerékről van szó ezért az összes nemhajtásoldali küllőn lazítasz (tehát inkább 1 fordulat lazítás és 1 feszítés legyen mint csak az egyik oldalon 2 fordulat feszítés).
Kerékközpontosság ellenőrző, vagy egy profi (központosságot is tudó) szerszám jó ha bejátszik, illetőleg a végén az időközben belekerült apró hibákat ki kell centrírozni. De 4-5mm-t még simán lehet tolni a felnin oldalra.
Olcsó változatnak elég, ha fékpofához centrírozod és a középpontosságot úgy ellenőrzöd, hogy belerakod fordítva a vázba (ha középpen van a felni, akkor pl. a fékhez-villákhoz viszonyítva is ugyanott marad fordítás esetén is).
Nem gyöngíti nagyon az
Nem gyöngíti nagyon az oldalra centrírozás a kereket? Gondolom nem lesz kevésbé tartós mint egy normális, de azért egy esetleges vázcserénél visszaállítanám középre. Budapesti utakon használom a bringát, 60 kiló vagyok összesen vasággyal, tehát túlságosan nem terhelem a kereket.
Ha elmegyek bringakonyhára, segítenek beállítani? szerszám- és tapasztalat híján nem mernék hozzányúlni egyedül.
Gondolt át, a kerék
Gondolt át, a kerék tartósságát sok egyéb tényező (fűzés, küllők minősége, felni, stb.) az agynál két fontos dolog határozza meg: a két agyperem távolsága egymástól illetve az eltolás mértéke. Előbbiből a széles, utóbbiból a kevés a jó.
Érthető okokból a hajtásoldali agyperem beljebb van, ez semmilyen módszerrel nem tolható a papucs irányába (hisz a többsebességes sor távolsága fix, ebből kurtítani max. 1mm-t lehet anélkül, hogy beleérne a lánc a vázba). Tehát a nem hajtásoldali agyperemet kell a papucshoz tolni. Mivel itt alapból volt egy 5mm-es hézagoló, ezért ennyivel ki is tolhatták volna az agyperemet (valószínűleg azért nem tették, hogy az eltolás kb. 2mm-es küllőhossz különbségre jöjjön ki).
Tehát a két agyperemed most azt a minimális helyet amit kap (120mm-tengely - a hátsó sor) majdnem maximálisan használja ki. Ebből következik, hogy egy 120mm-re tervezett többsebességes agy sem tudna oda szélesebb agyperem távolságot összehozni (max. a sor 5-ösre kurtításával, ami a gyári standerd volt ehhez a papucstávhoz).
Kérdésedre a válasz: elfogadható mértékben az eltolás gyengíti a kereket (minimálisan), de ugyanez a helyzet lenne egy 120-ra tervezett agynál is. Ide erős kereket akkor lehetne fűzni, ha az soron kurtítanál (=egysebi, fixi, ott a széles agyperem és a középre fűzés elég sokat dob a stabilitáson). Ellenpélda a többsebességes TÁRCSAFÉKES agy, ahová még azt is bele kell zsúfolni (az eltolás így kevesebb a beljebb került nemhajtásoldali agyperemhez képest, de a szük peremtáv miatt gyengébb az egész).
Van egy 6-os Shimano
Van egy 6-os Shimano kazettás régi kerékagyam sorral.Nincs rossz állapotban.Ha érdekel meg is fűzöm és becentírozom.Gyorszáras, és az utolsó lánckerék rögzíti a sort kívülről.Most nem tudom kapásból biztosan, de mintha 36-os lenne a lyukszám.Keress meg ha kell.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"