Az alkalmas jelölt nem csak munkahelynek, hanem szívügyének és szakmai kihívásnak tekinti ezt a munkát és hosszabb távra érkezik. Egy pályáját tudatosan építő jelentkező pár év alatt olyan tapasztalatra, szakmai kapcsolatrendszerre tehet szert nálunk, amit máshol évtizedek alatt is lehetetlen megszereznie.
Részletek: http://kerekparosklub.hu/mernokot-keres-a-kerekparosklub
Légyszi továbbítsátok olyanok felé, akiket érdekelhet.
Mernokot keres? Egy klub?
Mernokot keres? Egy klub? Hogy targyaljon miniszterrel, onkormanyzati szereplovel, stb? Ugyan mirol targyalhat egy mernok ezekkel a felekkel jobban, mint barki mas ertelmes szemely a poszton, aki nem mernok?
Polimer gyartasrol? Felvezeto tervezesrol? Tobbtengelyes megmunkalo kozpontok automatizalasarol? Olajfinomitok biztonsagi berendezesenek telepiteserol?
Mert altalaban ilyesmi kepessegek elsajatitasa alapjan mernok valaki.
En legfeljebb bicikli tarto U csovek, a biciklis kozuti kozlekedest erinto ut es sav kialakitasok, lab-letevo vagy mas tamaszkodo megoldasok, a kulonlges kerekparos kozuti jelzo rendszerek javaslati fejlesztese celjara latom szukseget valamilyen felso oktatasi vegzettsegnek a homalyosan leirt targyalo poszthoz.
A KK keresne inkabb egy ratermett szemelyt az itt szokatlanul tamasztott mernoki feltetel nelkul.
Elolvastam én is. Nem ott
Elolvastam én is. Nem ott hibádzik a dolog, hogy KÖZLEKEDÉSMÉRNÖKÖT kerestek?
Mert egy statikus mondjuk tényleg nem feltétlenül tud többet kezdeni a helyzettel, mint egy közgazdász.
Tudnia kell, hogyan kell
Tudnia kell, hogyan kell U-csove hajlitani 5 cm-es atmeroju acel csovet beroggyanas nelkul. (Barki aki csoszerelo.)
Tudnia kell, hogyan kell godrot asni az U csoveknek, es hogy mik a beton osszetevoi es milyen arnyban kell ezeket kikeverni az alapozashoz. Ismernie kell a vizmerce es fuggoon helyes hasznalatat a telepiteshez.(Barki aki epitoipari segedmunkas.)
Ismernie kell a korszeru es tartos utburkolati festekeket es azok alkalmazasat. Ismernie kell a kisebb utjvitasi modszereket, pl. aszfaltozast, katranyozast, katyu-kitoltest, stb. (Barki aki utjavito segedmunkas.)
Targyalashoz beszelni kell
Targyalashoz beszelni kell neki tudnia. Tudnia kell neki, hogy mit kell megmondania, kinek, es hogyan.
Az onkormanyzatoknak ezt kell megmondania, igy:
"Basszatok meg, javitsatok mar ki a katyukat es fessetek fel rendesen es tartosan a bringanyomvonalakat. Telepitsetek U-csoveket, ezret. Minden bolt es hivatal ele."
A rendorsegnek ezt:
"Figyi, kapjatok mar el es buntessetek meg jol a leszoritos, raparkolos tulkokat. Ne az orson zsugazzatok egesz nap. Szolgaljatok es vedjetek, baszki!"
A BKK-nak ezt:
"Basszatok meg jol es rugjatok ki a veszelyes leszoritos buszsoforjeiteket! Tartsatok kerekparos ebersegi kurzusokat nekik."
A taxisoknak:
"He, ti verszemet kapott pribek fuvarosok! Nincs bennetek tisztesseg, hogy taroltok mindenkit a beveteletekert? Gyorshajto fraterek! Lassabban testtel!"
A miniszternek:
"Apafej. Nepszolga. Tudok egyet s mast a sotet dolgaidrol. Eltunteted kormanyrendelettel az osszes bringatilost es folszamolod az osszes bringagyaszt. Megertetted? Bringa gyorsforgalmi palyakat letesitesz az orszagban. Megujulo energia, kornyezetvedelem, meg zold van minden rendes allamban. Ha nem cselekedsz, megmondalak a holland nagykovetnek."
Persze, mindezen kifejezo es targyalo kepesseg egyutt jarhat mernoki vegzettseggel es ugy peldaul a pi (3.14) ismeretevel. De az nem eletbevagon fontos a biciklis erdeku targyalasokhoz. Igy lehetne az alkalmazott cipesz vagy pek is.
mostan kibaszott hülyeségeket
mostan kibaszott hülyeségeket hadoválsz
Egy ilyen cipesz vagy pek
Egy ilyen cipesz vagy pek tobbet segitene neked a varosi biciklizesedben, mint egy mernok aki nem tud jol targyalni, vagy nem kesz radikalisan a lenyegrol targyalni.
Felbukkanasod oromot hozott.
Szerintem meg először is egy
Szerintem meg először is egy mérnök mindenre jó, úgy van bedrótozva az agya hogy megoldásokat keressen. Másodsorban jó lenne ha egy nyavalyás "kerékpárútnak" nevezett valami elég széles, jól vezetett, elegendő űrszelvénnyel rendelkezzen, stb. Ezekhez egy közlekedésmérnök ért, és tud megfelelő érvekkel vitatkozni az egész világgal szemben.
Érveink révén találkozni
Érveink révén találkozni fogunk mi, pont középen.
Gyanítom, hogy a rengeteg elcseszett, már létező kerékpárút, meg biciklizéssel kapcsolatos infrastruktúra is mérnökileg lett tervezve, mérnökileg lefektetett és mérnökileg tanácsolt minisztérium által jóváhagyott szabványok szerint.
Ezen megalapozott gyanúm miatt érzem én, igen szenvedélyesen is, ahogy a mérgelődő vicceskedésem vagy hülyéskedésem talán jelzi azt, hogy csupán azért mert valaki mérnök, nem garantált az, hogy arra rátermetten és hatékonyan és lényegre törően fog ő munkálkodni a biciklizés érdekében.
Ezért kiegészítem a feletti állításomat azzal, hogy egy mérnök aki jól tud tárgyalni mert kész radikálisan a lényegről tárgyalni, az valóban ugyanúgy alkalmas a posztra mint egy, a követelményeket ismerő, ám nem mérnöki végzettségű személy.
A különbséget, ahogy azt én látom, a gyakorlati pszichológia tárja fel. A tárgyaló feleket statisztikailag jobban meggyőzheti valaki, akiről ők azt tudják, hogy ő mérnök.
Ez nyilván csalóka, ahogy sokakat az győz meg, hogy a "hivatalos" lekvárgyár mindig jobb és finomabb lekvárt csinál, mint amilyen "Náncsi Néni Fínom Szilvalekvárja", mert hiszen a gyárnak élelmezéstudományi végzettségű vezetősége van, és szigorú és ellenőrzött élelem higéniai szabványok szerit termel.
A vita pont ott van, hogy az iskolázatlan Náncsi néni pszichológiai és irracionális alapokon sokaknak nem jó "hivatalos" lekvár termelésre, mert iskolázatlan. S mert talán az ő agya nem lehet arra bedrótozva ugyanolyan jól vagy még jobban, mint a lekvárgyártói végzettségű szakembernek.
Mindannak ellenére hajlik hinni így a többség, hogy bizonyítottan vannak Náncsi nénik a világon, akiknek a lekvárjuk jobb és biztonságosabb is mint sok lekvárgyáros silányabb terméke.
De én elfogadom a világ fő áramlatának tényét. Én nem bánom, tárgyaljon hát egy mérnök arról, amit eddig más mérnökök elbasztak vagy szakértelem nélkül vagy igénytelenül létesítettek, a józan paraszti ésszel évekig bíráló itteni laikus közösség nemtetszésére.
Azért mérnök tárgyaljon, mert az egyszerű ész váltig bízik: a tárgyhoz csak mérnök érthet, hiszen részben mérnöki vonatkozású a tárgy.