Első benyomások az új sasadi csomópontról, fényképekkel illusztrálva. Hány zebrát kell leküzdeni, hogy átérjünk a túloldalra? Mennyi időbe telik? Mennyit lehet spórolni a korábbi útvonalhoz képest? Hülye megoldások, illetve mit kellene kijavítani?

Egy-két megjegyzés arról, mi értelme van az egésznek...

http://jozsefbiro.blog.hu/2016/04/22/sasadi_csomopont_elso_benyomasok

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Hotyhogy képe

Elemzesed, kritikad,

Elemzesed, kritikad, reszletes es melyre hato. Koszonom ezt a munkadat.

Husvetkor bicikliztem tobbszor is arra, amikor meg buckak es bombatolcserek tarkitottak a terepet. Szorvanyos munkas csoportok lezengtek keresztul-kasul vetett pallok kozott. Felkesz jardaszegely koveken at kellett tolnom bicajomat, mar-mar Saddam felbukkanasara szamitva azon az iraqi hadszinteren.

Akkor meg nem is lattam tisztan mi keszul, csak mostani jelentesed vilagitotta ezt meg szamomra. Lenyegeben jonak latom a kesz megvalositast, mert az atkelesem lazalom volt. Eloszor a Budaorsin mentem az amerikai temeto alatt, megnezni a Fowler hazat. Egy masik napon meg foltekertem, kinlodva, a Farkasreti temetohoz.

Eszembe jutott aztan, hogy meg kellene neznem a Reti Sas vendeglot is, de az a kelenfoldi oldalon volt, remenytelen atkelessel. A feluljaro gyaloghidra nem akartam folcipelni a bicomat. Ugy hogy vissza mentem es nagy kerulovel az Etelerol toltam az alaguton, es onnan tekeregtem at a felkesz teruleten a Reti Sashoz. Ez a kiabrandito vendeglo, a romos, csupasz teglaival, jol illeszkedett a terseg stilusahoz. Remelem, azt is tatarozzak majd egyszer, es akkor majd az uj atkelokon fogom megkozeliteni.

Lenne egy mellekes kerdesem itt, a terulethez vonatkozo. Erdekelt a ma Dorottya udvarnak nevezett impozans epulet, ami a sineken tul lathato a Budaorsirol. Megtudtam, hogy ez egy katonai egyenruha gyar volt regen. Na most, pontosan ennek front vonalaban, a sineken innen, van egy elkeritett nagy beton tekno valami vizzel a feneken. Vad vilag el ottan, novenyek, madarak, tucskok-bogarak. Vajon mi volt ez eredetileg? Mifele viz tarolo vagy mi a csuda? Ki tudna megmondani? Ez nagyon kivancsiva tett.

2
Vid képe

Szerintem a legkellemetlenebb

Szerintem a legkellemetlenebb része a dolognak a régi átjáró a szerpentinnel a végén, ami az agyváltósokat bizton tolásra kényszeríti. Az új rész nem annyira rossz, még ha kissé kacifántos is. Ha valaki nem Budaörsre megy, hanem a hegynek, akkor annak nagy könnyebbség az eddigi megoldásokhoz képest.

Viszont ami ledöbbentett, hogy a nagy beharangozott P+R parkolóban kb 200 autó fér el oszt annyi.
Erről rebesgette mindenki hogy majd itt leteszi mindenki az autóját és metrózik? Akkor csak 200 autós okozza a csúcsforgalmat ott reggelenként?
Remélem a megmaradt területre szintén parkolókat tesznek(Lehetőleg valami földalattit ahol sok autó el is fér), és nem oda épül az a jó kis lakópark ami a képeken látszik. Akkor talána 4-es metrónak is volna értelme, és talán behozná az árát.

3
promontor képe

Az a kb. 200 az 485:

Az a kb. 200 az 485: http://www.bkk.hu/parkolas/pr-parkoloink/ormezo-pr/

Terveznek még kb. 500 helyet a Mávtól átvett sínek helyén, nem tudom pontosan hol, de gondolom a Péterhegyi út vasút felöli oldalán lesz.

Ezen kívül A Futureal tervezget már jó ideje valami hochimpozáns irodakomplexumot az Alsó Beregszáz és a Boldizsár utca közti területre, erről időről időre csodalátványtervek jelengetnek meg (pl. http://www.futureal.hu/hu/partner_program/budapest_gate_ormezo_akron.html vagy http://www.portfolio.hu/ingatlan/iroda/megszereztuk_a_kepeket_felhokarco...). Azt hogy valójában mi és mikorra épül meg, azt persze nem tudni, mindenesetre igérgetnek abban az épületben is garázst, aminek egy része esetleg P+R lehet. Mondjuk vannak kételyeim: szerintem azokban az irodaházakban a mélygarázs az ott megtelepedő cégeknek lesz és mint ilyen nemhogy csökkentené az ottani forgalmat, hanem még további forgalmat fog odavonzani. (Régi vesszőparipám, hogy kéne egy olyan szabályozás, amely szerint a városban épített irodaházak teremgarázsai vagy legyenek nyilvános parkolók, vagy legalább az azokat kizárólagosan használó alkalmazottak legyenek kénytelenek explicit módon fizetni a használatukért, de ez mellékszál...)

Szóval valamivel több hely van és még több lesz, de az tény, hogy a bevezető napi százeres autósforgalmát ez nem fogja jelentősen csökkenteni, csepp lesz a tengerben.

Azt már nekem jó pár éve elmagyarázta egy közlekedésmérnök, hogy egy végállomáshoz tervezett P+R hatása általában minimális. Aminek értelme van (lenne), az az, ha egy metró/HÉV/vasútvonal mélyen belenyúlik az elővárosok területébe és az ottlakókat módszeresen begyűjti. Ebben az esetben az állomások sokaknak akár gyalog vagy bringával is pár perc alatt elérhetőek. Ezzel együtt minden állomásnak meg kell legyen a maga P+R parkolója, amelyek még azelőtt leállásra csábítják az autósokat, mielőtt rátérnek egy közeli autópályabevezetőre, ami szippantja őket a városba.

Szóval ez a politikusok által szajkózott mantra, hogy majd egy végállomásra épített P+R lesz a megváltás, hát az egy nagy humbug.

4
Vid képe

Össze kell hasonlítani a

Össze kell hasonlítani a metróbővítés árát Budaörsig az általad említett kisebb parkolókkal, egy nagyobb P+R kialakításának árával. Ha az első nagyon drága, vagy csak évtizedek múlva kerül sorra, akkor mindenképpen egy nagyobb parkolót kell létrehozni, hisz Tarlós, és az autóslobbi azon ajvékol már jó ideje, hogy a P+R hiánya miatt nem jöhet a dugódíj. Most fel van túrva a terület pont ott, peregnek a milliárdok és megint nem lesz P+R? Akkor mikor lesz és hol?

Budapest Gate... Olyan az épület mint a neve. Nem lehet egyszer valahova valami olyat építeni ami nem valami förmedvény, hanem kellemes látványt nyújt? Ez egy nagy szar. Bár ahogy nézem ennek a tervezőirodának a többi épülete is az ipari romhalmazista stílusban képződik. Ha valaki évekig építészetet tanul, és megfelelő mennyiségű pszihoaktív szert szed, esetleg tudja őket élvezni.

"A befektetők célja az, hogy Magyarország legnagyobb multimodális csomópontjában egy lenyűgöző irodaparkkal – ahol Budapest első felhőkarcolója is megtalálható lesz- átformálják Buda nyugati részének látképét. "

Köszi, nem úgy akarom átformálni a Buda nyugati részének látképét, hogy egy elhagyott rakétakilővőállványnak tűnő felhőkarcolót pottyantok bele amivel az eddig még egész tűrhető kilátást is tönkreteszem. Hol lehet ez ellen tiltakozni???

"Nagyon várjuk ennek a rangos üzleti parknak a fejlesztését, melynek 150 méter magas épületeit könnyű lesz azonosítani már nagy távolságokról is"

Nem, nem akarok egy fekete borzalmányt a városba amit messziről azonosítani lehet, emberi léptékű kellemes megjelenésű passzív épületeket akarok. 150m.... noooormális??????

A tervező szerintem országot tévesztett, érdemes volna Pekingbe vagy NewYorkba kivándorolnia, ott kiélhetné magát.

Miért kell nekünk minden divatot 20 év lemaradással átvenni, mire már a kitalálói is rájönnek hogy mekkora baromság volt... Elvileg nem is lehet Budapesten ilyen magas épületeket felhúzni ha nem tévedek.

5
promontor képe

A felhőkarcolós terveket csak

A felhőkarcolós terveket csak illusztrációnak szántam, azt tudtommal már megfúrták, a portfólió cikkben van a legutóbbi "érvényes" látványterv. Legalábbis amiről én hallottam, mert már az is két éves. Illetve itt van a cég honlapján is: http://www.futureal.hu/hu/projektjeink/irodak/budapest_one.html

Mondjuk a videójuk szerint az első ütem egy év múlva kész lenne, hát vannak kételyeim.

Ami a P+R-t illeti, annyit úgy se lehet odatenni, hogy érdemben csökkentse a bevezető forgalmát. A dugódíjjal meg nem a P+R hiánya a bajuk, az csak kifogás. Egyszerűen nem akarják és kész. Addig fognak kifogásokat keresni, ameddig az EU hagyja.

6
Vid képe

Most megnyugtattál, azt

Most megnyugtattál, azt hittem kezdhetek aláírást gyűjteni. Bár ez az új épület sem egy nagy szám, de legalább nem
lóg bele a látképbe. Vajon passzív?

Lehet hogy a teljes forgalmat nem lehet berakni egy helyi parkolóba de azért egy ilyen metróvégállomáson ismerve a helyzetet legalább egy 5-10000 helyes parkolót kellene létesíteni, hogy ha valaki hajlandó lerakni az autóját, akkor megtehesse. Pont ezért is lett átalakítva sok pénzért a kereszteződés.
Ha nincs hely, akkor lehet lefelé fúrni egy "japános jellegű" autótárat. Annál semmi sem helyhatékonyabb. És valószínű
a költségei sem vészesek egy parkolóházhoz képest. Annál hogy most mindenki beautózik a városba minden jobb.
http://www.vwgolf.net.au/showthread.php?155-Volkswagen%92s-complex-in-Wo....

http://www.tjskl.org.cn/underground-automatic-car-lift-images

Van kisebb föld feletti is amivel jobban ki lehet használni a helyet.

http://www.tjskl.org.cn/valet-parking-companies-images

http://www.my-autoparking.com/sell-1106917-large-parking-lot-design-five...

Vagy műegyetemisták is tervezhetnének valamit, amit aztán a város többi pontján is el lehetne potyogtatni.

7
promontor képe

Köszönöm a dicséretet. Nahát,

Köszönöm a dicséretet.

Nahát, nem is tudtam, hogy az a sokszor látott, jobb sorsra érdemes épület a Fowler ház névre hallgat. Mindenesetre rákerestem, belinkelem ide is mások okulására, amit találtam: http://meselohazakbudapesten.blogspot.hu/2016/01/kelenfoldi-kiskastely.html, érdemes elolvasni.

Ami az említett betonteknőt illeti, nem tudom, mi lehetett, még sosem láttam (pedig az Alsóhegy utcán sokszor megfordulok, de az ugye a sínek másik oldala). de ha kideríted, légyszíves ird meg ide is!

8
Vid képe

.

.