Bubis tapasztalatok 3 hónap után: gyerekbetegségekkel küzd a rendszer, kúlság és jól kitalált használat keveredik megbízhatatlansággal és patópálos ügyintézéssel.
http://jozsefbiro.blog.hu/2014/12/15/promontor_nagy_bubiposztsorozata_be...
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Bubis tapasztalatok 3 hónap után: gyerekbetegségekkel küzd a rendszer, kúlság és jól kitalált használat keveredik megbízhatatlansággal és patópálos ügyintézéssel.
http://jozsefbiro.blog.hu/2014/12/15/promontor_nagy_bubiposztsorozata_be...
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
még nem próbáltam, de
még nem próbáltam, de meglepődtem, mennyi embert látok vele tekerni.
nekem a bubi 1, hivatalos
nekem a bubi 1, hivatalos hirdetése annak, hogy a városi kerékpározás jó, annak helye van közöttünk, 2, idegenforgalmi vonzerő.
egyébként saját bicóval járok, annál praktikusabb semmi sem lehetne számomra, de csomó embert láttam bubin ülni, örülök, hogy van akinek (pont itt, pont most) pont ez a legjobb közlekedési választás. úgy tűnik, hogy a bubi=több kerékpáros az utakon. az pedig tudtommal mindenkinek jó.
1) Mondjuk ez mellékszál a
1) Mondjuk ez mellékszál a poszt témájához képest (egy korábbinak volt a témája), de azért reagálok:
" bubi=több kerékpáros az utakon. az pedig tudtommal mindenkinek jó."
Igen, a kerékpározás terjedése jó, de az azért kérdés, hogy az erre elkölthető közpénznek mi a leghatékonyabb felhasználása.
Hogy egy analógiával éljek: 4-es metró = több utas környezetbarát kötöttpályás közösségi közlekedésben, az pedig ugye szintén mindenkinek jó.
2) " idegenforgalmi vonzerő"
Olyan értelemben biztos nem vonzerő, hogy közvetlenül emiatt jönnének turisták. Nyilván aki idejön, azok körében népszerű lehet és ez közvetett módon keltheti jó hírünket később.
Reméljük így lesz, de ehhez nem ártana a rendszer megbízhatóságát és a panaszkezelés színvonalát növelni, mert a turisták azt is el szokták mesélni, ha valami kellemetlen kalandjuk volt...
igazad van. most értem a
igazad van. most értem a józsefbíró blogposzt végére és - bár kezdetben azt hittem, hogy kicsit eleve bubiellenes hangulatú fanyalgás lesz - nagyon korrektnek találtam. különösen a hibakivizsgálás kapcsán megfogalmazott javaslatok: ennél konstruktívabb kritikát kívánni sem tudnék.
az 1,-2, alatt igazából csak annyit értek, mit látok én a bubiban: hogy mi tud lenni, hogy mire "született". hogy ezek megérik-e az árukat, hatékonyan, zökkenőmentesen kiteljesíti-e a rendszer azt amit ki lehetne hozni belőle, azt jogos kérdésnek gondolom. és mégegyszer, a segítő javaslatokért le a kalappal.
Köszönöm a dicsérő szavakat!
Köszönöm a dicsérő szavakat!
Ha már elkölthető közpénznél
Ha már elkölthető közpénznél tartunk, akkor a rá fordított összeg egy utasra eső hányada több a 4-es metrónak sejtésem szerint...
Bónuszkérdés: a Mol támogatása közpénznek minősül? Mert ha nem, akkor annyival olcsóbb az egész.
A 4-es metró ebből a
A 4-es metró ebből a szempontból valószínűleg rekorder, de ez nem jelenti azt, hogy akkor más projekteknek elég, ha kevésbé pazarlóak a 4-es metrónál és akkor már minden rendben van.
Ami a Mol pénzt illeti, annak valóban pozitív a hatása az egyenlgre, de a Bubi bevételelszívó hatása a normál BKK jegyek területén ezt bőven "kompenzálja", erről a sorozat második posztjában írtam.
Kedves BKK! Ez komoly? 30 nap
Kedves BKK! Ez komoly? 30 nap panaszkezelésre? Egy hét egy "sürgős" panasz kezelése? Na ne már! Mi ez, egy modern, ügyfélbarát szolgáltatás vagy a Sztálinvárosi Sóhivatal? És amíg a panasz "kezelődik", addig le van tiltva a felhasználó, nem használhatja a rendszert! Ha jegye volt, az ennyi idő alatt lejár, ha bérlete, akkor ugyan nem jár le, de az ideje - amiért fizetett - ketyeg. És arról szó sincs, hogy ha tévedés történt, akkor a kiesett idővel meghosszabbítanák a bérletét.
Ez tényleg komoly? Osztom a posztoló elképedését. Ez olyan mintha a bankom zárolhatná a számlámat, amíg elbírálják mondjuk egy duplán számlázott készpénzfelvételi díj miatt beküldött panaszomat.
A múltkor feltekertem a kis
A múltkor feltekertem a kis pözsimmel a Citadellához. Nem is olyan régen, egy kicsit több, mint egy éve, amikor még rendszeresen cigiztem és könnyebb voltam tíz-tizenöt kilóval (akkor a 185 centimhez 55 kg voltam, szóval ne rettegjetek) akkor simán elszívtam egy bagót a Kálvinon, aztán feltekertem megállás nélkül és óje.
Azóta kicsit pihentem, meg meghíztam, meg ilyenek, úgyhogy most eléggé a seggemen vettem a levegőt, mire felértem. Támasztom le a bicajt, erre látom, hogy két külföldi feltekert bubival. Amikor rákérdeztem, azt mondták, kicsit lassú/nehéz volt, de feljöttek. Hát b+. :D
Lehet hogy a dohányzás hiánya
Lehet hogy a dohányzás hiánya csökkenti a teljesítményt. Próbálj valahogy legalább egy égő gumidarabot rögzíteni a bringa első részére, hogy legyen legalább egy kis füst!
Én inkább a jóval passzívabb
Én inkább a jóval passzívabb életmódra tippelek :) Kizárt dolog, hogy valaha mégegyszer szennyezni kezdjem a szervezetem önszántamból. :)
Azt lehet már tudni, hogy
Azt lehet már tudni, hogy milyen arányban magyarok avagy külföldiek a felhasználók?
Te a származásuk szerint
Te a származásuk szerint kategorizálnád a felhasználókat?! :D (bocs a trollkodásért)
Természetesen! :) Egyébként,
Természetesen! :)
Egyébként, így lassan egy év távlatából már tényleg nagyon kíváncsi volnék mi az arány. Ebből lehetne ugyanis látni, hogy megfelel e a helyi lakosságnak az árszínvonal, vagy megint a külföldi turistáknak építettünk valami.
Szóval, van valakinek bármilyen híre ezügyben?
valszeg bármilyen hasonló
valszeg bármilyen hasonló felmérés erősen torzítana.
a helyi lakosságnak ugyanis úgy felel meg az árszínvonal, hogy többen használunk egyet.
ami a statisztikában egyetlen éves bérlet, azt valójában négyen vettük (3000 Ft/év, helló!), és még legalább ugyanennyien tudják a kódot alkalmi használathoz …
Egyrészt ha többször annyi
Egyrészt ha többször annyi külföldi előfizetés van mint magyar, már az is valami. Amikor meg egy kódot egyszerre használnak többen (lehet ilyet?) azt is könnyű kimazsolázni. Ezentúl ha egy kóddal a város egyik végében használják a rendszert, majd ugyanazzal 3 perccel később a másik végében, ott is lehet tudni hogy két különböző személyről van szó. Szóval egy közelítő benyomást azért lehetne szerezni.
És természetesen össze lehetne vetni más városok arányaival a kapott adatokat.
Egyébként ha többen használnak egy hozzáférést az is már egyértelműen annak a jele, hogy az előre elképzelt keretek között, egy személy számára nem éri meg a használat.
Megnézném hogy Bécsben pld. hány hazai, és hány külföldi felhasználó van.
Persze az is jó ha a turisták bringáznak, félreértés ne essék, csak hát azért elsősorban a hazai lakosságnak épült volna a rendszer.
Persze hogy lehet, csak ha én
Persze hogy lehet, csak ha én kötöttem a szerződést, enyém a felelősség mindegyikért.
Szerintem még talán szofisztikált adatbányászati módszerekkel is nehéz lenne „kimazsolázni”, mert nem napi munkábajárásra, hanem alkalomszerűen használjuk mind.
De nem hiszem h lenne a BKK-nál big data analyst – sajnos.
A használati adatok engem is
A használati adatok engem is nagyon érdekelnének és mivel a rendszert részben közpénzből építették ki és tartják fent, szerintem a BKK-nak kutyakötelessége lenne ezeket nyilvánosságra hozni. Persze lehet, hogy ez meg fog történni, adjunk nekik még egy kis türelmi időt... ;-)
Egyébként nekem a bubizókat figyelve az a benyomásom, hogy jóval több a hazai használó, persze pontos hazai-külföldi arányt nyilván nem tudnék mondani.
Azon egyébként sokat morfondíroztam, miért találták ki a bérletre ezt az "egyszerre akár 4 biciklit is" rendszert és arra jutottam, hogy ez egy olyasmi, amivel lehet népszerűsíteni a rendszert az elején, aztán ha nagyon népszerű lesz (és kezdenek kapacitáshiányok fellépni), akkor fokozatosan vissza lehet venni ezeket. Mondjuk ettől még messze van a rendszer.
„népszerűsíteni lehet a
„népszerűsíteni lehet a rendszert” – igen, amikor valakinek mondom h menjünk együtt bubival vhová, általában az az egyetlen ellenérve, h neki nincs bérlete. ilyenkor mondom h az enyémmel mehetünk négyen – és onnantól megszeretik, és előbb-utóbb maguknak is vesznek :) remélem, sose építik le ezt a lehetőséget.
ha közérdekűnek gondolod az adatokat, bátran adj be közérdekűadat-igénylést!
Nagyjából hetente
Nagyjából hetente nyilvánosságra hozzák, amit egy rövid guglizással magad is láthatsz. Néhány napja az FB oldalukon spontán válaszoltak egy érdeklődőnek:
"MOL Bubi közbringarendszer: A rendszeres (bérletes felhasználók) többsége hetente többször használja a MOL Bubi kerékpárokat. Az átlagos napi bérlésszám stabilan 3000 fölött van tavasz óta.
2 · július 22., 7:13"
"Nagyjából hetente
"Nagyjából hetente nyilvánosságra hozzák, amit egy rövid guglizással magad is láthatsz. "
Akkor én rosszul guglizok, mert ezt heti rendszerességet egyáltalán nem látom. Azt igen, hogy épp a minap volt egy cikk a Magyar Nemzetben (http://mno.hu/magyar_nemzet_belfoldi_hirei/naponta-ezrek-tekernek-bubiva...), amiből egy-két adat kiderült, de előzőleg ősszel olvastam hasonlót.
Egyébként nem is várnék heti jelentést (bár az nagyon kúl lenne, ha a honlapon lenne egy éves bérlésszámláló - a'la Múzeum körúti számláló), egy éves bőven elég lenne, de azt viszont jóval részletesebbnek szeretném annál, mint ami pl. a linkelt cikkben van. A Vid által felvetett külföldi vs. helyi használati megoszlásról pl. továbbra se tudunk semmit.
De pl. engem érdekelne hibastatisztika, állomáskihasználtság, napi profil, panaszkezelési statisztika is.