http://kerekparosklub.hu/felhivas_a_budapesti_kozlekedokhoz

Megkérdezte erről bárki a Critical Mass tagjait, vagy ez is csak egy újabb bizonyíték arra, hogy valójában a CM és az MK mára már csak néhány emberből áll?

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
csviktor képe

Az apjuk f.száért álljanak

Az apjuk f.száért álljanak ki. Lesz.rom, ki volt 2010-ben és ki most, számomra mindig csak egy olyan valaki, aki az ismerősei miatt kapta a munkáját. Tehát azt is mondhatnám a most felállt helyzetre, t.i. amikor Tarlós támadja, hogy "aki k.rvának áll, az ne csodálkozzon, ha megb.sszák".

Bocs a hangnemért, de annyira felb.szott a hír az Indexen, hogy képes voltak idejönni, belépni, csak hogy leírjam a véleményem. A Kerékpárosklub meg talán feltalálhatná a kommenteket is, ha másképp nem, egy FB komment boxszal.

2
pere képe

Hol nem tudsz kommentálni? Az

Hol nem tudsz kommentálni? Az MK honlapon is van rá lehetőség, ha nem vagy FB tag.

3
Vid képe

Az hogy ki kitől kapja nem

Az hogy ki kitől kapja nem kapja a munkáját, az még nem minősíti őt. Márpedig én úgy látom a legtöbb előremutató kezdeményezés a BKK-tól jött, és Vitézy nem a semmiből robbant be, hanem mindig is ezzel a kérdéssel(közlekedés) foglalkozott.
És úgy tűnik senki nem tud semmilyen konkrét kifogást megfogalmazni a munkájával kapcsolatban.

4
zsuki képe

Engem felháborít ez az egész.

Engem felháborít ez az egész. Ki lehet állni az eddig elért eredmények mellett, bár azért nem kéne bekötött szemmel úgy tenni, mintha kerékpáros téren minden rózsaszín lenne, és sorolhatnám itt azokat a témákat, ahol nem történt érdemi előrelépés vagy netán visszalépés volt az elmúlt 5 évben. De hogy egy adott személy mellett kampányolunk, az már erős. Ráadásul úgy, hogy a CM közösségét senki se kérdezte meg.
Egy ideje suttogják már, hogy azért nincs CM-felvonulás, mert nem akarnak nyíltan konfrontálódni VD-dal...

5
Vid képe

De hogy egy adott személy


De hogy egy adott személy mellett kampányolunk, az már erős. Ráadásul úgy, hogy a CM közösségét senki se kérdezte meg.

Az mondjuk tényleg érdekes hogy a cm nevében írnak úgy hogy itt előzetesen nem volt megbeszélve a dolog, de én nem látok abban semmi gondot hogy kiálljunk valaki mellett aki igenis sokat tett a budapesti helyzet javításáért.
Bárki akit erre a posztra (vagy hasonlóra) kineveznének, csak kevésbé közlekedésmániásabb lehet Vitézynél.
Amit sajnálok, hogy ez a hír ilyen későn jött, mert 1-2 héttel ezelőtti meglebegtetés esetén sokkal több aláírás jöhetett volna össze. Talán még el is lehetett volna érni valamit, ahogy a netadó kapcsán is. Bár persze azért nem kell előre feladni.

6
Kuku képe

Ha azt írnám, hogy a Critical

Ha azt írnám, hogy a Critical Mass kedvenc focicsapata az Újpest, mert én annak drukkolok, akkor majd szóljatok. De ha kiállok amellett akivel a pozíciója előtt évekig dolgoztunk, aki a szemléletmódunkat nem "bringás" létére a körülményekhez képest beépítette, aki egyedüliként a potentátok közül progresszíven gondolkodik, akkor azért annyira nem tartok az elszállástól.

7
Kuku képe

Rólad meg azt suttogják,

Rólad meg azt suttogják, hogy...
Ez az egyik legalantasabb szófordulat a magyar nyelvben, már bocs hogy így megírom. Természetesen nem ezért nincs CM, de az igaz, hogy Vitézyvel se kedvem, sem okom konfrontálódni. Elképesztő szerencsének tartom, hogy hivatalba került.

8
mkm képe

Én a CM egyik tagjaként nem

Én a CM egyik tagjaként nem basztam fel az agyam a cikk láttán, hanem örültem. Én tudom, hogy amiket elértünk (értsd cm, mk, bringások) a kerékpárosok számára az elmúlt években, abban kizárólag a Vitézy volt partner.
Még akkor is, ha a VEKE-ből jött, akikkel nem volt olyan felhőtlen a viszony, ha jól tudom.
Vitézy tisztában van a város problémáival, és kurva sokat tett ez alatt a pár év alatt azért, hogy jobb legyen itt élni. Sokkal sokkal többet, mint tartóspista aki Vitézyvel ellentétben még további öt évig fog garázdálkodni a városban.
Nem állítom, hogy minden rendben, nem ígértek sokkal többet, azt viszont állítom, hogy a semmiből rohadtul előre mozdították a dolgokat itt pesten. És ha ezt folytatnák tovább, akkor idővel egyszer tényleg realitássá válna egy sétálható Duna part, meg egy csomó minden, amiről itt az elmúlt években beszéltünk.

9
srich képe

Az még hagyján, hogy itt

Az még hagyján, hogy itt felszúrják az "ingyenes" tagok agyát.
A klubnak tagdíjfizető tagjai vannak (bár érthetően egyre kevesebben) mégis a megkérdezésük nélkül szervezik a túrdevoks meg békáká kampányrendezvényeket.

-Úton az idő is csak út.-

10
pere képe

Érdekesen működne bármilyen

Érdekesen működne bármilyen klub, ha mindenről népszavazást tartanának, már csak azért is, mert pl azért vannak választott vezetők, hogy klubot tól-ig irányítsák. Amennyiben ez nem megfelelő a tagságnak, le lehet váltani őket vagy más irányvonalat szabni.
A Tour de Vokssal meg mi a baj?

11
srich képe

Nem enyhén politikai

Nem enyhén politikai tevékenység a szintén meg nem kérdezett civilek pénzén. Csak mert kérdezted. Támogassatok ügyeket, de ne személyeket amíg szépen mondom!
További jó munkát! Szerintem most sajnos kinyírtátok a klubot.

-Úton az idő is csak út.-

12
pere képe

Ne keverjük a politikát a

Ne keverjük a politikát a pártpolitikával. A TDV természetesen politika,de nem pártpolitika és ez nagyon nagy különbség. méghozzá jó értelemben. Mert engem, téged,őt, érinteni fog minden további döntés, ehhez pedig egy támpont, hogy ki mit akar majd csinálni. Ezért nem értem, miért gond a TDV. Nem foglalt állást, nem tolt előre senkit, csak kérdezett és értékelt, miközben minden félnek egyenlő esélye volt.

13
srich képe

Tehát a pártok által delegált

Tehát a pártok által delegált jelölteket felkérni, hogy kedvük szerint ígérgessenek és ennek nyilvánosságot biztosítani, sőt százezreket rákölteni nem pártpolitikai szekértolás?
Minden jelöltnek (főleg a nem hivatalban lévőknek, esélyteleneknek és hozzá nem értőknek) joga sőt kötelessége fűt fát ígérni a választóknak. Ezekből az ígéretekből épeszű választó a felét nem hiszi el.
Tehát minden félnek egyenlő esélye volt, de az esélyesebbnek kellet csak felelősen ígérgetni.
Akkor vajon ki hazudhatott nagyobbat a kerékpárosok pénzén?
Vajon megérte ez a kerékpárosoknak, vagy csak a budapesti "kéménymag" gondolja így?
Nem kéne talán a klub tevékenységét megtérülés alapon monitorozni?
Hoz e egy hónapon belül tagszám vagy befolyásnövekedést egy-egy drága és fárasztó kampány?
Küldjetek már a tagoknak a hírlevél mellé kérdőívet is! Nézzetek meg objektíven a kampányok következményét is! Kérlek!

-Úton az idő is csak út.-

14
Kuku képe

A Tour de Voks a legmenőbb

A Tour de Voks a legmenőbb rendezvények egyike. Totálisan demokratikus, és nem kell bolondnak gondolnod az embereket, pontosan tudja mindenki, mikor ígérget egy politikus tét nélkül marhaságokat. Ez nem egy olyan dolog, amit csak a nagyon józan és racionális emberek képesek leleplezni, hanem ez az alap előfeltevés mindenkiben egy politikusra gondolva. Viszont a Tour de Voks nem is az elhangzott ígéretek miatt fontos, hanem azért, hogy a választást tematizáljuk. Hogy a bringa mindig egyre feljebb kerüljön a programokban, a döntéshozók fejében, illetve hogy a médiában a lehető legtöbbször legyen kimondva a bicikli szó.

15
pere képe

Én kérek elnézést, hogy

Én kérek elnézést, hogy hiszek az emberek azon képességében, miszerint tudnak és hajlandóak gondolkozni, valamint képesek eldönteni, hogy az ígéretekből mi lehet nagyjából reális.
(a százezrek elköltése helyett írhattál volna mindjárt milliókat is, hátha nagyobbat üt...)

16
srich képe

Nincs harag! Nem kell az az

Nincs harag! Nem kell az az engedélyemet vagy az elnézésemet kérned a hitedhez. Az embereid választottak egy városvezetést "-tól -ig" Most már csak élvezned kell. Keresd a párhuzamot, elrejtettem legalább egyet!
(persze hogy nyugodtan írhattam volna milliókat, sőt feltételezhettem volna viking pénzeket is, de nem akartam, hogy nagyon fájjon...)
További jó munkát!

-Úton az idő is csak út.-

17
mkm képe

Nem azt mondták ott, hogy a

Nem azt mondták ott, hogy a CM/MK-t térítsék meg, melyik politikai párthoz húzzon, hanem, hogy te, meg én, ha adott esetben nem személyekre, meg pártokra, hanem adott esetben programra akarnánk szavazni és nem tudjuk, melyikkel tudunk egyetérteni kerékpárosként, akkor ők megszerveznek egy eseményt, ahol az indulók elmondhatják neked, meg nekem, - akik egyébként vagy részt veszünk a szavazáson, vagy nem, de nem vagyunk politikailag annyira függetlenek, mint ezek a szervezetek - hogy hogyan látják a dolgokat. Ha ez olyan kurva mocskos politika, hogy a beled kifordul gondolkozz el, hogy nem a te fejedben van-e valami hiba!
A magam részéről tök tanácstalan voltam a szavazás előtt, hogy elmenjek-e, meg kire adjak voksot, mert semmi olyan támpontot nem kaptam a jelöltektől, ami miatt rájuk szavaztam volna. Megkérdeztem a CM egyik egykori szervezőjét, hogy amúgy ő, mint kerékpáros hogy látja a dolgokat, mert én rohadtul elvesztem. És akkor ő - nyilvánvalóan abból is kiindulva, hogy részt vett ezen a tour de vokson -el tudta mondani, hogy kb mi van. Fú, de rohadt mocskos pártbérenc tetű lett az MK, meg a CM, hogy enged rálátást erre is a bringásoknak!

18
Kuku képe

Szép elmélet, egészen addig,

Szép elmélet, egészen addig, ameddig az személy maga az ügy. Pontosan azért nyírják ki Vitézyt, mert az ügyért dolgozik. Többek között a kerékpárosért is, de persze jobban a tömegközlekedésért leginkább. Vétkesek közt cinkos aki néma.

19
ízirájder képe

Vitézy engem megvett kilóra a

Vitézy engem megvett kilóra a soroksári úti buszsávval, főleg hogy egy ilyen tarlós tipusú fasz folyamatos nyavalygását kellett hallgatnia mindig, amikor valami jó dolgot csinált. Ahhoz, hogy most kibasszák, azért elég sok köze van annak, amit kerékpározás-ügyben tett.

20
mkm képe

Ugyanez itt a 18. kerületben.

Ugyanez itt a 18. kerületben. Olyan minősíthetetlenül szarrá volt menve a környéken az összes út, hogy elmondani nem lehet. Jöttek csatornázni a választások előtt, de csak a másfél métert aszfaltozták le úgy, homokra, ahogy kell. A kivitelező mondta, hogy előtte a parlamentnél csináltak újra egy olyan utat, aminek az ég világon semmi baja nem volt. Na, erre a BKK fogta magát és a főútvonalat, amin több buszuk is közlekedik lezárta három-négy napra és teljes egészében újraaszfaltoztatta. Azóta a mellékutakat is csinálják, de azt szerintem az önkormányzat kezdte el. Minden esetre a BKK adta az alaplöketet.

21
Kuku képe

Ennél sokkal konkrétabb, és

Ennél sokkal konkrétabb, és koraibb kiállás is illett volna, ugyanis először történt meg, hogy modern, proaktív hozzáállása van a városnak a kerékpáros közlekedéshez és tömegközlekedéshez. Én ezért csináltam a CM-et, csak ezért éjszakáztam ezerszer, mert ezt szerettem volna elérni. És elértük. Volt modern, hosszútávon működőképes közlekedésszervező Budapesten, de most a politika kinyírta. A finnyáskodók, és mindent pártpolitikai szemüveggel nézők passzív közreműködésével.
A Vitézy sztori pedig a VEKE idején kezdődött. Együtt dolgoztunk több ügyön, és nem az Orbán rokona előtt hajlongunk most sem, hanem egy szakemberért állunk ki, aki az ÖSSZES általam ismert közlekedési potentátnál modernebb szemlélettel rendelkezett. Nem tudom Paksról te hogyan látod a budapesti közlekedési kérdéseket, de évek óta ezen a területen dolgozva, a frontot egészen közelről ismerve, a tömegközlekedést évtizedek óta használva, teljes meggyőződéssel írtam ezeket. És bármikor újra megírom. Annak idején egy célért húztunk, a kerékpáros közlekedés fejlesztéséért. Arról sem szavaztunk, hogy az egyirányú utcák megnyitása, a közbringa rendszer, az Andrássy úti sávcsere, a bringasávok, útfelújításokkor kötelező bringabarát tervezés és hasonlók rajta legyenek a követelési listánkon, de mindenki kiállt mellette. Nos, ha én azt látom, hogy az ezeket szemléletszerűen közlekedésszervezésbe integráló szervezetet felszántják, a leghaladóbb gondolkodású erős emberét kilövik, akkor az a minimum, hogy azonnal, gondolkodás nélkül kiállok érte. És legkevésbé az tarthat ebben vissza, hogy ellenérzések, unszimpátiák alapján valaki ezt elfogadhatatlannak tartja. Én azért szeretnék tenni, hogy csak ilyen emberek legyenek hivatalban a városomban. Morálisan, szakmailag, és mindenhogy ezt tartom az egyetlen helyes tettnek ebben a helyzetben. Ha egyes egyedül gondolnám így, akkor is bevállalnám. Ezt a kiállást sokszor nem tettem meg, és utólag is nyomaszt a felelőssége.

22
srich képe

Ha magánszemélyként,

Ha magánszemélyként, szakértőként, celebként állsz ki a csoportodat (budapesti kerékpárosok) szerinted jövőben sújtani készülő hátrányok ellen, akkor nevükben helyettük köszönöm, és emelem kalapom.
Ha egy (országos) szervezet nevében kérdőjelezel meg politikai döntést, akkor már szerintem kevés a sziklaszilárd személyes meggyőződés, muszáj a szervezeted tagjainak véleményét ismerned, és ismeretében döntened el, "néma cinkos", vagy a karaván után ugató kutya leszel-e. Hiszen ilyenkor már nem csak a saját nagyszerű képességeidet használod, hanem a szervezeted által reprezentálni próbált csoportot súlyát, hírnevét és céljait is latba veted. Minden borúlátásom ellenére kívánom, hogy érje meg!

-Úton az idő is csak út.-

23
mkm képe

A véleményt, üzenetet Kükü,

A véleményt, üzenetet Kükü, Sinya és László János fogalmazták meg. Mi pedig, a tömeg melléjük álltunk, így lett az üzenet mellé Critical Mass. Továbbiakban is így lesz, akármennyire is fáj neked, hogy nem kérdeznek meg róla téged.

24
monster képe

Milyen tömeg, már elnézést?

Milyen tömeg, már elnézést?

25
srich képe

Megtisztelsz a válaszoddal.

Megtisztelsz a válaszoddal. Máris dereng valami!
Csak egy kizárólag fájdalmasan és szánandóan magányos, egy szál önmagam számára fontosnak tűnő kérdést engedj még meg!(Bár mintha a blog írója is csak ezt az egyet szerette volna megtudni…)
Te, mint a tömeg, azaz Critical Mass „személyesen” – Amihez irigyen, mégis szívből gratulálok! –a „vélemény/üzenet” bátorító-melléálló támogatásodat még a nyilvánosságra hozatal előtt tudtad jelezni bármilyen formában (gondolok: gyűlés, fórumok, riadóhíradó, facebook, e-mail, hírlevél, kérdőív, telefon, SMS, stb.) , esetleg utólag amikor már talán mindegy is, vagy létezett és létezik egy nulladik típusú csatorna, ami csak az igazán bennfentes „személyesen” mk-knak és CM-eknek áll rendelkezésére?
Nem akarok senkinek rosszat, csak tisztánlátást annak, akit érdekel az ilyesmi. Te továbbra is érezd jól magad a világodban!
(…esetleg a telepátia?!)

-Úton az idő is csak út.-

26
Kuku képe

A nyilvánosságra hozás előtt

A nyilvánosságra hozás előtt kérdezzünk meg a 2-40 ezres csatornáinkon? A gyakorlatban 4-en is nehezen szerkesztettük meg a szöveget vasárnapra, és utána csak azzal foglalkoztunk, hogy legyen aki leközölje. Én éppen Milánóban dolgoztam, és 3 napomat tette tönkre ez a kör, napi 3-5 óra alvással. Ebbe nem fért volna bele egy 50-100 fős közös szövegszerkesztés, de a nyilvánosságra hozásnak tutira gellert adott volna. Tudod hányan olvassák a városházán ezt a blogot, ha helyzet van?

27
Vid képe

Egyébként mikor derült ki,

Egyébként mikor derült ki, hogy most lesz a szavazás erről? Mert azért lehetett sejteni hogy valami készülődik.

28
Kuku képe

Nekem

Nekem innen:
http://index.hu/belfold/budapest/2014/11/21/vitezy-interju/
Aztán kiderült, hogy már 26-ára is beterjesztés van.

29
srich képe

Akkor csak (elnézést a

Akkor csak (elnézést a véleményemért):
1. Örülök, hogy fáradtan klubot vezetsz, nem iskolabuszt.
2. A sietség volt a válasz a kérdésre, ami tényszerű és elfogadható is.
3. Még mindig nem tartom olyan fontosnak, sem szerencsésnek a személyi kérdést. Biztos vagyok benne, hogy bár tartják magukat a kádárrendszer beidegződései, gyengülniük kell és ez nem lehet-lesz névfüggő. Bizakodjatok!
4.A fiatalembernek természetesen szintén további jó munkát és szép sikereket kívánok!
5. Mintha két éve (szintén hirtelen) miatta is szüntettétek volna meg a felvonulást. Ha úgy adódna, hogy mégis romlik a helyzetetek, talán...
6. A klubb és a CM összemosása szerintem nem hozott annyit a konyhára, hogy ne tudnátok visszatérni egy "jó zsaru-rossz zsaru" felálláshoz, ahol a klub folyamatos pozitív munkával és kommunikációval dolgozik, a felvonulás pedig őszintén tükrözi a fővárosi kerékpárosok komfortérzetét.
7. Ebben az esetben szintén és még-inkább pontosan kell megfogalmaznod, hogy elnökségi tagként, lakosságként, aktivistaként, vagy a teljes elnökség illetve az országos tagság nevében lépsz-e fel.
További jó munkát!

-Úton az idő is csak út.-

30
Kuku képe

Lesz felvonulás tavasszal.

Lesz felvonulás tavasszal. Épp azon dolgozom, hogyan lehetne átadni úgy, hogy nélkülem is menjen, legfőképp a Hajtás Pajtás nélkül, aki ezt a modellt a háttérből lehetővé tette, fizetve engem munkaidőben civilkedve is. Vannak tervek, amiben benne van a Kerékpárosklub is. A CM szervezői mag év elején megszavazta, és anélkül nem lesz megvalósítva, hogy itt ne vázolnánk fel. Még pár szálat ehhez el kell varrni.

31
Icarus képe

Országos szervezet elnökségi

Országos szervezet elnökségi tagját a tagok választják és azért mert a tagok többsége megbízik abban, hogy ők jól fogják végezni a munkájukat és az érdekeiket képviselik.
Hangsúlyozom többsége.

Ezek után faszság odamenni a vezetőkhöz, de hát engem ki kérdezett, én teljesen másképpen gondolom kérdéssel? Volt beleszólási jogod amikor az MK elnökségéről dönthettél.

32
srich képe

A fővárost irányító

A fővárost irányító demokratikus szervezet előre bejelentette, miről fog szavazással dönteni. A főváros lakosainaktagok többsége megbízik abban, hogy ők jól fogják végezni a munkájukat és az érdekeiket képviselik. Egy-két (-három) gittegylet vezető képvislője (melyek korántsem olyan reprezentatív szavazással szereztek felhatalmazást) a tagjaik és a képvislni kívánt személyek előtt titokban döntöttek arról, hogy a demokratikus döntést megpróbálják a saját vélt érdekükben befolyásolni. Hangsúlyozom megpróbálják. Ha őket megkérdezni szerinted F*, akkor az ő fellépésük a te logikád alapján: oltárinagy fasiszta F*. Elnökséget választani a hárommillió vidéki gumicsizmás biciklistával eggyütt addíg nem fogok, míg a szavazás munkanapon, Budapesten van, a személyes részvételhez ragaszkodtok, az utikölltség és menetidő értéke pedíg bőven meghaladja az éves tagság díját. Az elnökségi tagok bemutatkozásában szerepelt, hogy politikai hitvallást tesznek le egyes helyi önkormányzazati műszaki szervezet előre megnevezett vezezetője mellett? Mert ha nem, akkor pogácsástagként is meglepődtem volna, és várnám a választ, bár vidékiként akkor is mindegy lenne, ki az a V.D.

-Úton az idő is csak út.-

33
Icarus képe

Nem, te csak panaszkodni

Nem, te csak panaszkodni fogsz minden ellen anélkül hogy tennél bármit is. Na ez a legnagyobb faszság.

34
srich képe

Micsoda észjárás. Inkább

Micsoda észjárás. Inkább szándékosan rontani a saját helyzetünket, mint ott ahol nem kell, nem tenni semmit? Mit reméltél, hogy a közgyűlés megszeppen és visszavonulót fúj? Helyette meghozta a szerinte az érdekeidnek legmegfelelőbb döntést, mert a leguttóbbi választáson felhatalmaztad rá.
Én sem vétójogot, vagy titkos szavazást követelek minden állásfoglalás előtt, csak annyi esélyt adnék az önkéntes és áldozatos szószólóinknak, hogy megismerhessék a véleményünket, mielőtt kiállnak a nevünkben konfrontálódni.
Biztos vagyok benne, hogy jól érzed magad a BKK közlekedésszervezésében, sajnállak, mert azt hiszed, csak rosszab jöhet. Mégis kívánom, hogy ne így legyen!

-Úton az idő is csak út.-

35
pere képe

2012 december 8.-án volt

2012 december 8.-án volt rendkívüli tisztújító közgyűlés. Ez egy szombati nap, ami nem munkanap a legtöbb embernek.

36
srich képe

Legalább mozgóurnát

Legalább mozgóurnát légyszíves, ha már az elektronikus, a területi, a küldötti döntéshozatali és képviseleti rendszer meghaladja az erőtöket. Ez az utazós rendszer nem egyenlő és nem tartható fenn, ha le nem mondtok a vidéki tagokról.
Hidd el, én sem mondtam még le rólatok. Törődnék is vele, mivel kínlódtok épp.

-Úton az idő is csak út.-

37
pere képe

A májusi közgyűlésen szó volt

A májusi közgyűlésen szó volt erről és pl meghatalmazással lehet szavazni. Az elektronikus szavazásnak elvileg nincs akadálya, de nincs még megfelelő jogi környezete.

38
Kuku képe

Saját vélt érdekemben??? De

Saját vélt érdekemben???
De végül is igazad van. Bérlettulajdonos vagyok, hajózok a gyerekkel suliból, futárral nézem meg hányra érek haza, használom a bringasávokat és az egyirányú utcákat szembe, bubizok, stb.
Egyébként nem titokban döntöttünk a levélről, hanem lóhalálában. Így is kb. 48 órája maradt a kifutásra.
Vitézy Dávid mellett pedig nem politikai, hanem újra mondom SZAKMAI hitvallást teszek. Ha Tarlós és Vitézy koponyájában helyet cserélnének az agysejtek, akkor most Tarlósért állnék ki. Letojom a politikát ebben a kérdésben. Számomra nem keretrendszer ebben a problémában, te is kinézhetnél belőle.

39
srich képe

Bár vidéken folyamatosan csak

Bár vidéken folyamatosan csak romlik a helyzet, mégsem gondolom hogy borúlátónak kéne lennetek. Semmi közöm a pártpolitikához bár biztos könnyebb lenne, így is van véleményem bátor és sok. :)

-Úton az idő is csak út.-

40
Kuku képe

Nem szoktam, de most nagyon

Nem szoktam, de most nagyon borúlátó vagyok. Konkrétan gazdája és értője sincs a kerékpáros területnek szerdán 9 órától. Egy tragédiát néztem végig egy hét alatt. Egy politikai vérengzést vagy leszámolást. Minden elv és észérv csúfos vereségét, a múlt erőszaktételét a jövőn. Persze lesz jobb, de most alagút jön.

41
mkm képe

(Lehet, hogy) hülye vagyok,

(Lehet, hogy) hülye vagyok, de nekem az rémlik, hogy volt valami kerékpárért felelős miniszter(?) vagy mi a fene a parlamentben. Azzal mi a helyzet?

42
monster képe

Garancsi István. Kerékpáros

Garancsi István. Kerékpáros miniszterelnöki megbízott volt, aztán hamvába hullt a kezdeményezés.
http://www.origo.hu/itthon/20110421-miniszterelnoki-megbizott-lett-garan...
A wikipédiás cikk elfelejti róla megemlíteni hogy évi 50milliárd forint körül szokott szakítani azon hogy offshore cégén keresztül van irányítva állami gázbeszerzés.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Garancsi_Istv%C3%A1n
Igazi fő funkciója a Zorbán melletti szotyiköpködés a Vidi VIP-páholyában.

43
pere képe

Ó nem csak az, tavaly lett a

Ó nem csak az, tavaly lett a Magyar Természetjárók Szövetségének elnöke, rögtön kaptak is vagy 5 milliárd állami pénzt, meg pár száz millkát pl az MFB-től.

44
Vid képe

srich írta: Egy-két (-három)

srich írta:
Egy-két (-három) gittegylet vezető képvislője (melyek korántsem olyan reprezentatív szavazással szereztek felhatalmazást) a tagjaik és a képvislni kívánt személyek előtt titokban döntöttek arról, hogy a demokratikus döntést megpróbálják a saját vélt érdekükben befolyásolni. Hangsúlyozom megpróbálják. Ha őket megkérdezni szerinted F*, akkor az ő fellépésük a te logikád alapján: oltárinagy fasiszta F*.

Bár elméletileg igazad van(a felhatalmazás szerzésén kívül), gyakorlatilag az itt jelenlévő hozzászólók 6-3 arányban megszavazták, hogy éremes kiállni Vitézy mellett, illetve ismét nem hallottunk egy észérvet sem ellene, csak személyeskedést. Úgyhogy ha utólag is de megvan a felhatalmazás :)) Ha nekem nem tetszene a döntés persze biztos én is kiakadnék rajta. Kérdés hogy neked mi a véleményed Vitézyről? Mert ha kedveled, akkor magad ellen harcolsz, ha meg nem, akkor már végre elhangozhatnék némi észérv is ellene. De ilyet sehol senkinek nem sikerül előkeríteni.
(Közben remélem hogy kormányzati körökben végre kiszedik az lds utánpótlást a táplálékból, levegőből, és újra elkezdenek evilágiul gondolkodni.)

45
Vid képe

Srich írta: A fővárost

Srich írta:

A fővárost irányító demokratikus szervezet előre bejelentette, miről fog szavazással dönteni. A főváros lakosainaktagok többsége megbízik abban, hogy ők jól fogják végezni a munkájukat és az érdekeiket képviselik. Egy-két (-három) gittegylet vezető képvislője (melyek korántsem olyan reprezentatív szavazással szereztek felhatalmazást) a tagjaik és a képvislni kívánt személyek előtt titokban döntöttek arról, hogy a demokratikus döntést megpróbálják a saját vélt érdekükben befolyásolni. Hangsúlyozom megpróbálják. Ha őket megkérdezni szerinted F*, akkor az ő fellépésük a te logikád alapján: oltárinagy fasiszta F*.

Ehhez még annyit:
Amiket leírsz a demokratikusan választott városvezetésről, meg az MK működéséről, az pont ugyanaz a jelenség.
(Leszámítva hogy most az MK láthatólag kényszerhelyzetben cselekedett, talán nem ez lett volna a mód ha van idejük,és amúgy is a többség szerintem elégedett a döntéssel).
Úgyhogy az MK demokratikusan választott vezetői semmiképpen sem döntöttek kevésbé demokratikusan, mint a városvezetés.
Vagy gondolod az emberek nagy része megszavaszta volna, hogy verjék szét a bkk-t? Sokan épp amiatt választották meg Tarlóst, ha előre bejelenti hogy ezt akarja, lehet hogy meg se nyeri a választást.
Ez a képviseleti demokrácia, a nevekről döntünk de hogy ők mit tesznek, ahhoz már nincs közünk.

46
Kuku képe

Ilyen kérdésekben nem

Ilyen kérdésekben nem megéri/vagy nem alapokon lépek fel, hanem elvi alapokon. Tökéletesen tudtam, hogy nem éri meg rövid távon fellépni, csakhogy engem az nem érdekel. Az országos szervezet közgyűlése minden alkalommal a legtöbb szavazattal választott az elnökségébe. Ha ez történetesen nulla szavazatra esne, mert két szavazás közben olyanokat tettem, de magammal és az elveimmel harmóniában vagyok, akkor semmilyen problémát nem fog ez okozni nekem, leszámítva azt, hogy elkeseredek a kerékpáros társadalom víziójával kapcsolatban. Egyébként a gyakorlatban azt látom, hogy úgy alakul a dolog, ahogy sejtettem. Rövidtávú vereség, de rengeteg olyan cikk, ami a közvélekedésben végre megerősítette, hogy a BKK irányvonal jó. Ezután pedig betehet egy tirannoszaurusz egy sztegoszauruszt a fontos székbe, felnőni az elváráshoz nem fog tudni. Azt, hogy a BKK-ról és vezetőjéről végre a szakmai érdemeinek megfelelően írnak, eredménynek tartom, és remélem hozzájárulhattam én is.

47
shutruk képe

Köszönöm a választ. Én nem

Köszönöm a választ.
Én nem voltam/vagyok megelégedve a fiatalember ténykedésével, és az meg nem érdekel, hogy "de a többi rosszabb".

A felvonulások vége meg innen nézve kinyírta a CM-et, és az, hogy egy CM szervezése konfrontáció lenne Vitézy úrral, szintén arra sarkall, hogy nemtetszésemet jelezzem a tisztújításon majd. :)

Érdemeid elismerése mellett önző dolognak tartom, amit a CM-mel, mint mozgalommal csináltál, Kükü.

48
alcedo képe

Nem tudom, honnan sikerült

Nem tudom, honnan sikerült kapálni azt az elméletet, hogy a budapesti CM-ek szüneteltetése a bárkivel történő konfrontáció elkerülése érdekében történt. Szemmel láthatóan annyira megtetszett azonban az ötletgazdáknak, hogy immár mint tény kering tovább, amelyből számos újabb látványos, később tényként kezelhető hipotézis születhet meg. A becses közönség egy igazi, masszív és robusztus városi legenda születésének lehet kivételezett tanúja.

Egyébként mint veterán CM részvevő megkérdezhetem, hogy kik a CM "tagjai", akik megkérdezése tekintetében mulasztás történt?

49
Kuku képe

Nem ismerheted el az

Nem ismerheted el az érdemeimet, ha azt sem érted miért csináltam. Ha pedig a megszűnést sem érted és a szakmai kiállást sem, akkor bizony nem érted. Én ezt már sokszor levettem ám, hogy a sok ember sok dologért vonult fel, és a töredékük azért amiért én. De mindegy, a tisztújításon valójában csak jót tennél velem, mert magamtól láthatóan sosem fogom elengedni az ügyet, de ha jól elvágják alattam a fát, akkor legalább visszapottyanok a családom ölébe, akiknek nagy szüksége van rám. A Vitézy sztori, meg az azt beszélik beszólások is mind azt mutatják, hogy ez egy nagyon idiótán átpolitizált ország, ahol a szakmai teljesítménynek, vagy elhivatottságnak igen alacsony az árfolyama.
Amúgy én épp azért hagytam abba a CM-et, mert önző dolognak tartottam ugráltatni meg dolgoztatni 300+1000 embert alkalmanként egy egyre inkább öncélú, sőt kontraproduktív rendezvényért.
Ordítani tudnék, hogy lemészárolták a BKK-t, és akikkel együtt tekertem az ügyért nem is értik mi történik. Talán még örülnek is sokan. De hogy minek?

50
Peta képe

A nagykoalíció megfogant.

A nagykoalíció megfogant. Budapest modern, európai nagyváros.

Mikor jön már a mobilgát végre? A Városligetet meg le kell betonozni, de úgy fullosan, nem csak ittott! Tarli, te vagy az isten!

51
szabomikulas képe

Végre volt egy igazán rossz

Végre volt egy igazán rossz ötlet és így lehetőséget biztosított, hogy a Jobbik, az MSZP, a Fidesz és még kicsit az LMP is összefogjon a megvalósulásáért.

szerk.: a DK-t kihagytam, pedig ők sem szavaztak ellene.

53
Vid képe

Egyébként most elolvastam pár

Egyébként most elolvastam pár cikket, hogy megtudjam mi is a baj Vitézyvel elméletileg.
A cikkekből annyi derül ki, hogy "hát nem bírták egymást Tarlóssal".
Egyetlen egy komoly érv nem hangzik el sehol. A változást az utakon viszont mindenki látja.

Elolvastam jónéhány megjegyzést is néhány cikknél amik kb. csviktor szintű hozzáállásról tanúskodnak:

-A szemét kis nyikhaj, azt hiszi ennyi idősen majd ekkora feladatot kaphat? Hát most majd jól megkapja!

-A rohadék kis fidesznyik csak a kapcsolatai miatt került oda, de most majd eltakarodhat.

-Ellehetetlenítette az autós közlekedést, a hülye bringások, buszok, meg villamosok rovására.

Ez nagyjából a színvonal.

Közben Vitézy meg pár interjúban egyszerűen csak leteszi az eredményeket az asztalra, minden kapálódzás nélkül.
Tarlós viszont semmit nem mond.

Ha tényleg elküldik, akkor annak két oka lehet:

1.Van valami nagyon csúnya ügy, amit nem akarnak nyilvánosságra hozni mivel kormányközeli illetőről van szó.
Ezt egyrészt nem hiszem, mert akkor az ellenzék már tudna róla, másrészről a Fidesz magával cseszne ki ha úgy küldené el az egyik legsikeresebb vezetőt, hogy a szavazóinak meg sem tudja magyarázni hogy miért teszi.
Ráadásul ilyen esetben először a bíróságon volna az ügy helye, pláne ha egyébként a munkájával mindenki elégedett.

2.Egyesek úgy gondolják, hogy elegük van a Tarlós Vitézy vitából, majd jön valaki más, hiszen eme posztot bárki betöltheti. Na ez óriási hülyeségről tanúskodna, mert előtte 20 évig ez a dolog nem igazán sikerült.
Pedig hihhhetetttlenül tapasztalt emberek ültek a BKV vezetésében. Ez megint az aranytojást tojó tyúk levágásának esete lenne egy nevetséges apróság miatt.

Szóval egy rejtély az egész. Az indexes, origós "közelálló forrásaink szerint", meg "azt beszélik" cikkeknek meg a felét sem hiszem el.

Én egyetlen kellemetlen dolgot tudok felhozni a BKK ellen, mégpedig azt hogy nem magyar buszokat vettek,de ez sehol nem hangzik el, márpedig ha tényleg ez lenne csak a gond, akkor azért ezt Vitézy elküldése nélkül is
meg lehete oldani. Ráadásul annak idején a többség megszavazta a fővárosban a mercik beszerzését, és ott meg Tarlós maradt egyedül, szóval ez sem tűnik valószínűnek.

Amúgy nem tudom mi baj volt a magyar buszokkal, de lehet hogy van valaki itt aki igen.
(Azt el tudom képzelni hogy egy két dologban nem voltak egy szinten a mercikkel, csak azt nem, hogy miért nem lehetett
várni hogy ezeket kijavítsák.)

54
monster képe

A korábbi Volvo-beszerzések

A korábbi Volvo-beszerzések se voltak teljesen korrektek.
A 3 ágú csillaghoz viszont állítólag a legfelsőbb hely ragaszkodott.
http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/holnaptol_kozelekednek_az_uj_merced...

55
Kuku képe

Magyar buszok: A fővárosnak

Magyar buszok:
A fővárosnak nem volt egyszeri komoly forrása buszbeszerzésre, és hitelképtelen volt a lízinghez. Viszont tudott 100 forinttal többet fizetni a szolgáltatásért a kiszervezett alvállalkozónak, ami a Deutsche Bahn tulajdona egyébként, és hitelképes. Így hát azok lízingelnek merciket. Viszont magyar buszokat nem lízingelne a bank, mert ha valami gixer van, most a Citaro a legpiacképesebb európai busz(ok egyike), szemben a magyarokkal.

56
dendru képe

Lefordítom! A külföldi bank

Lefordítom! A külföldi bank dönti el, hogy nem magyar buszokat vesz, egy magyar vállalat, hanem külföldit, mert láss csodát, csak azt lájta biztosnak, ha dől a hitel, micsoda véletlen. Csak egyet nem értek. Ha elviekben az lenne a cél, hogy fellendítsük a magyar gazdaságot, akkor a magyar állam, miért nem képes meghitelezni a saját vállalatának, hogy egy magyar vállalattól vegyen buszokat?
Az nem jó, mert akkor még a végén szokássá válik, magyar vállalatoktól vásárolni, magyar földön? Vagy nem EU-s?
Nagyon tisztellek Kükü, hogy neked még nincs tele a tököd ezekkel az átlátszó és undorító játszmákkal.

57
alcedo képe

Kérlek, ha ilyen vehemensen

Kérlek, ha ilyen vehemensen vitázol, nézz utána a tényeknek.

1. Egész pontosan mennyit költött a kormány a BKV konszolidációjára az utóbbi időben. Nem, ez még nem a fejlesztések finanszírozása, hanem a múltban felhalmozódott adósságok csökkentése. Kalkuláld ki, hogy enélkül hol lenne a BKV.
2. Kérlek, írdd le pontosan, hogy milyen buszokat vesz a BKV és miből.
3. Ha tényleg venne, kalkuláld ki ennek a forrásigényét, csapd hozzá a konszolidációs forrásokhoz és nevezd meg, hogy honnan teremtenéd elő hozzá a többletbevételt.
4. Ha a források mégsem jönnek össze, kérlek, írd le, hogy Te mit csinálnál egy olyan széteső buszparkkal, amelyre jelentős mértékben alapoz a főváros tömegközlekedése, és amelyet szétesés és veszélyesség okán nem lehet bevetni nap, mint nap.
5. Ha már tudjuk, miről beszélgetünk, akkor térjünk rá arra, hogy mi az átlátszó.

58
dendru képe

Az állami költségvetés egy

Az állami költségvetés egy sor olyan tételt tartalmaz, súlyos milliárdokat, amelyek teljesen feleslegesek. Ezen összegek átcsoportosításával meg lehetne finanszírozni évről-évre a járműpark cseréjét.
Illetve fel lehet ujítani a járműveket, korszerűsíteni ami lényegesen olcsóbb, mint újakat vásárolni.
Vagy, ami még megoldás lehet, hogy fel kell számolni a tömegközlekedési vállalatot, fokozatosan és átadni a piacot a magánszektornak.
A budapesti tömegközlekedés egy aranytojást tojó tyúk, csak épp orrán száján folyik el az állami pénz. Sosem lesz vége amíg tolvajok ülnek a hatalmi pozíciókban, csak rosszabb lesz.

59
Vid képe

A városi tömegközlekedés a

A városi tömegközlekedés a legtöbb helyen alig hoz némi profitot a világban, ezért nem vette meg senki a BKV-t. Azokat a cégeket adtuk el gyorsan 89-után amik nyereséget tudtak volna hozni, és kis tőkebefektetéssel versenyképesekké válhattak. A BKV, meg a MÁV személyszállítás nem ilyen. A MÁV teherszállítás viszont igen, ezért adtuk el az osztrákoknak.

60
dendru képe

Akkor a munkahelyem, hogyan

Akkor a munkahelyem, hogyan tornászta fel 170 millióról 180-ra a tavalyi profitját és én miből kapok fizetést? Érdekes nem?

61
Vid képe

A profit az nem a buszvezetők

A profit az nem a buszvezetők fizetése, aki nem fizeti ki a buszvezetőket az nem nonprofit cég, hanem működésképtelen.
Magyarországon nagyjából ugyanannyiba kerülnek a buszok meg a gázolaj mint ott, viszont a lakosság kevesebbet tud jegyekre költeni. Ha egyszerűen nyereségessé lehetett volna tenni a BKV-t már rég eladták volna az elmúlt 25 évben.

Persze lehet hogy van nyereséges közlekedési vállalat, ha azt mondod a tiétek igen...

62
dendru képe

Meg kellene nézned, hogy

Meg kellene nézned, hogy miként oldották ezt meg, ott ahol nyereséget termel a közlekedési vállalat. Működik a dolog!

63
promontor képe

Ez milyen vállalat, amiről

Ez milyen vállalat, amiről konkrétan beszélsz?

64
dendru képe

Én a Stagecoachnak dolgozom,

Én a Stagecoachnak dolgozom, de van itt még néhány, amelyek gondolom nem azért működnek, mert veszteségesek, máskülönben nem működnének.

65
promontor képe

Aha. De a briteknél nem úgy

Aha. De a briteknél nem úgy van, hogy vannak nagy koordináló szervezetek, amelyek egy-egy város vagy régió tömegközlekedését szervezik, és ezek a hálózatok működtetését kiadják magáncégeknek (mint pl. a StageCoach is)? Az utóbbiak profitorientáltak és tipikusan nyereségesek, de a tömegközlekedés egésze nem az, mert a koordináló cégek ott is kapnak állami és önkormányzati támogatásokat és részben ezekből fizetik a működtető cégeket.

66
dendru képe

Amennyire én tudom, nálunk a

Amennyire én tudom, nálunk a megye rendeli meg a szolgáltatást. Viszont tovább görgetve a dolgot, az önkormányzat feladata biztosítani a közlekedést, a magáncég nyereséges, az önkormányzat pedig szintén jól gazdálkodik, mert ahogy nézem van közvilágítás és minden szolgáltatás működik. Bárhonnan nézem, ez mindenképp példa arra, hogy tud menni a dolog. Ráadásul, mivel a cég profitorientált és a megye bármikor leválthatja, kénytelen színvonalasan, az utasokat figyelembe véve szolgáltatni. Ha nem teszi, bukja a járatot vagy az egész körzetet a cég. Ez történt például a First Bus-al, akit kiütöttünk egy forgalmas útvonalról és most mi adjuk, az utasok megelégedésére, de van még sok ilyen eset, előfordul, hogy mi veszítünk járatot, mert valaki jobban csinálja. Szóval itt látom, hogy a verseny ha máshol nem is, de itt ebben a szektorban jótékony hatású, mert bár közösségi szolgáltatásról van szó, a profitorientáltság belépése színvonalemelést hozott magával.
Odahaza ugyanez van, az önkormányzat fizet, de a szolgáltatás mégis csapnivaló, mert a közlekedési vállalat akkor is működhet és szolgáltathat, ha a színvonal a béka segge alatt van. Nincs konkurencia aki beléphet, nem számít, mennyi a bevétele vagy a vesztesége, úgyis ki lesz húzva a kátyúból és az sem érdekes, hogy neked, utasnak mi a véleményed, mert maximum nem használod és senkit sem érdekel. Engem viszont, ha nem úgy állok hozzá, kettő perc alatt kirúgnak, szóval meg kell gondolnom, hogyan állok az utashoz, hogyan vezetek stb.. (például miként kezelem a bringásokat az úton)

67
alcedo képe

Odahaza nem ez volt. Pont ezt

Odahaza nem ez volt. Pont ezt vezette be a BKK most. A BKV ezért került versenyhelyzetbe. A BKV forrás hiányában összeszerel hazai buszokat (kis mennyiséget), az új buszok tömegét azonban az általad leírt módon a vonalak üzemeltetéséért versenyző vállalkozók fogják biztosítani. Így a BKV nem veszi meg/lízingeli stb. azokat, nem is volna forrása rá.

Gondolom most, hogy kiderült, a BKK valójában a Te álmaidat valósította meg, változik a véleményed róluk.

68
dendru képe

Ha a BKK ezt kezdte el, annak

Ha a BKK ezt kezdte el, annak örülök, de tudnod kell, hogy a Magyarországgal kapcsolatos álmaim fényévekre vannak ettől, viszont, mint az tudjuk, sok kicsi sokra megy.

69
promontor képe

A magyar modell az elmúlt 25

A magyar modell az elmúlt 25 évben az volt, hogy az állami kézben levő közösségi közlekedést a fenntartott színvonalhoz képest folyamatosan alulfinanszíroztuk, majd amikor már csődhelyzet fenyegetett, akkor "megmentettük" és kezdődött minden előlről. Közben persze a színvonal lassan hanyatlott és persze ezek a cégek valóban pazarlóan működtek (vagy kilopták belőlük a pénzt, mondják sokan; szerintem meg mindkettő), az alapvető alulfinanszírozottság miatt azonban esély se volt átállni az angol modellre.

2010-ben megpróbálták, a BKK-t elvileg a TfL mintájára hozták létre, azzal, hogy majd a BKV mellett más szolgáltatók is bejönnek a piacra. Persze nálunk "kicsit" minden más, így másként is "működik", mint Angliában. (Bár a vasút tudtommal hasonló szisztámában működik odaát és arról azért hallottam panaszt otani ismerősöktől...)

Egyrészt a BKV a két évtizedes alulfinanszírozottság miatt (plusz lopások, ld. fent) tele volt adóságokkal. Így a privatizáció szóba se jöhetett, a kutyának se kellett volna. Maradt tehát állami kézben, nyakig adósságban.

A közösségi közlekedésre fordított összeg a BKK ideje alatt se emelkedett, ilyen körülmények között pedig szerintem kizárt, hogy az angol modell jól működjön. Nem is működött, a BKV a buszközlekedésben ugyan kapott versenytársat, jó pár járatot kiadtak a Széles Gábor féle társaságnak, a színvonal ettől nem emelkedett, korrupciós vádak viszont ismét elhangzottak, egyesek szerint annyi változott, hogy amit eddig a BKV-n belülről loptak ki, az most rajtuk kívül zajlott, aminek viszont csak az lett az eredménye, hogy a BKV még jobban lerohadt.

70
urijimi képe

Szóval az a jó logika, hogy

Szóval az a jó logika, hogy ami profitot termel folyamatosan azt eladjuk, ami meg veszteséget termel, azt megtartjuk. Majd csodálkozunk, hogy tönkremegyünk.
Klassz.

71
alcedo képe

Bocsáss meg, de ez pontosan

Bocsáss meg, de ez pontosan hányas kérdésemre adott válasz? Először menjünk végig a fenti állításaidon, aztán forduljunk rá újabbakra, mert parttalan lesz a konzultáció.

72
dendru képe

Elkövettem egy fogalmazási

Elkövettem egy fogalmazási hibát, amibe te bele tudtál kötni, a BKV nem vette a mostani buszait, hanem lízingelték.
Hogy az állam mennyit költ rá, az nem érdekes, költenie kell, mert biztosítania kell a tömegközlekedést. A gond ott van, hogy nem hullottak fejek a porba a hanyag működtetésért, ahogy azt már megszoktuk.
Forrás lenne rá, hogy új buszokat vegyünk akár az Ikarustól, van néhány költségvetési tétel, melyek nagyrészt vagy teljesen feleslegesek, nem szolgálják az ország és a nemzet érdekeit, ám mégis az adófizetők évről évre megfizetik azokat, miközben az országon belül nem jut pénz, súlyos gondok orvoslására.
A széteső buszparkot, lévén zömében IKARUS, felülvizsgálnám és felkérném a gyárat, a buszok fokozatos korszerűsítésére, amely lényegesen olcsóbb. Itt nálunk is elviszik a régi buszainkat és úgy kerülnek vissza, hogy nem ismerünk rájuk. Új motor, kipufogó rendszer, átépített belső tér stb.. Gondolom, ha nem érné meg, újakat vennének, tehát nyilván lényegesen olcsóbb ez a megoldás.
Azok a buszok amik régebben okádták a füstöt, úgy jönnek vissza, hogy megfelelnek a legszigorúbb elvárásoknak is.

73
Fly képe

Az Ikarustól nem vesz

Az Ikarustól nem vesz buszokat. Nincs Ikarus...az is el lett adva, aztán meg bezárva, mert a vevő nem akart saját magának konkurenciát. Itt a nyereséges vállalatokat eladják valami külföldi beruházónak, aki csak azért veszi meg, hogy bezárja és a saját termékeinek legyen piaca. Mellesleg még ezen kívül a márkanevek, szabadalmak, ilyesmi is az ő kezébe kerül...

74
dendru képe

Sajnos ezt tudom. Így adta el

Sajnos ezt tudom. Így adta el a rendszerváltás után az éppen aktuális kormány, a nemzeti vagyon csaknem teljes egészét, amely egyébként a nemzet tulajdona.... volt. És nemhogy nem lettek falhoz állítva, de még szavazgatnak is ezekre az emberekre odahaza, bizalmat szavaznak nekik, 4 évente felváltva, csak tudnám mire alapozva. Gyönyörűűű...

75
Vid képe

Nem kétlem hogy az ország

Nem kétlem hogy az ország rengeteget költött már a BKV-ra, de az eddigiekkel ellentétben ez egy befektetés lenne,
mármint anyagi haszonnal kecsegtető.
Paksra is azért költünk mert talán 50 év alatt a legkedvezőbb esetben hoz 200 milliárd forintot.(Ami amúgy bizonytalan)
Namost itt jóval kevesebb pénz kellene, és valószínűleg jóval többet is hozhatna a konyhára.
Persze nem javasolnám, hogy innentől akármit átvegyünk bármilyen magyar buszgyártótól, mert az magyar,
de egy kis ügyességgel ki lehetne préselni belőlük, hogy összerakjanak egy színvonalas cuccot, ami megállja ahelyét a versenytársakkal szemben. Ha két magyar cég versenyezne 1-2 külföldivel, már jóval kevesebb hátradőléssel
lehetne számolni.
Namost itt közel nem kellene annyi pénzt befektetni, és jóval nagyobb lenne a nyereség a végén.
Ha sikerülne licenszben gyártanunk motort meg sebváltót, mehetnénk az orosz piacra is. (Valahol olvastam hogy ők igazán akkor vennének szívesen magyar buszokat ha a főalkatrészek is itteniek, amit a mostani helyzet alapján
meg is tudok érteni.)
De ennek már nincs köze Vitézyhez, mert úgytűnik tényleg nem emiatt váltották le. Úgy veszem észre a városvezetés, kormány mindent megtesz hogy előkészítse a helyet a jobbiknak 4 év múlva.

76
alcedo képe

Ugye Te is érzed, hogy ez nem

Ugye Te is érzed, hogy ez nem így megy: OK, elvertünk 700 milliárdot a társas közlekedés forrásaiból a négyes metróra, futtatunk közben számos új prioritás projektet, ami leköti az összes új erőforrásunkat (villamos projektek, stb.), de most adjunk még x ezer milliárdot, mert van egy jó új ötletem.

Ha az összes forrásunkon felül akarunk nagy nagyságrendű befektetéseket, akkor ahhoz konstrukció is kell. Nem elég kitalálni, mire volna hasznos még költeni.

+ lásd még a haszonáldozati költség elmélete és a befektetések rangsorolásának kérdéseit.
+ a közbeszerzési törvény nem nagyon enged meg ilyen ha-kat. Valaki vagy tud gyártani valamit, vagy nem. Elég sok próbálkozás van arra, hogy legyen hazai busz a hazai társas közlekedésben, ezt nem kell önmagában kitalálni.

77
Vid képe

Én mindig csak abból indulok

Én mindig csak abból indulok ki, hogy mennyi pénzt akarunk paksra költeni, ami azt mutatja, hogy azért van pénzünk ha akarjuk. Persze az igaz hogy ez jövő idő(szerintem már most is komoly pénzek költődnek ott), viszont ha a jelenben meg el lett már költve más baromságokra is a pénz (ha nem is olyan mértékben mint egy kormánnyal ezelőtt) akkor egy olyan befektetés, amivel jó eséllyel feltámaszthatnánk az egyetlen iparágunkat szerintem megérne némi rugalmasságot. És ez nem új körülmény, ez már legalább 15 éve ismert, és az is, hogy a BKV-nak új buszok kellenek.
Független attól hogy a közbeszerzési törvény meg egyéb szabályozások milyenek, ha meglenne az elhatározás nem hiszem hogy ez gondot okozna.

Mert én továbbra is azt látom hogy van egy magyar iparág, ami jól működött, és még mindig létezik, ha halódik is, és azért nem tudnak feléledni, mert nincsenek igazán nagy megrendeléseik. Ugyanis így már csak méretgazdaságossági okokból sem tehetnek meg egy csomó dolgot amit a Mercedes megtehet.

78
alcedo képe

Anélkül, hogy belemennénk a

Anélkül, hogy belemennénk a paksi problematikába, a finanszírozási konstrukcióról annyi tudható, hogy költségvetési/EU/közpénzt senki sem tervezett rá.

Gazdasági értelemben a társas közlekedés és az energetika teljesen más: a társas közlekedés tömegében/jelentős részben állami támogatásból működik, az energetikában nincs közvetlen támogatás (leszámítva a szigetelési, stb. programokat). Vannak átvételi árak és egyéb gazdasági szabályozók, de nincs költségvetési/uniós ráfordítás. A költségeit az ágazat finanszírozza. (Fő szabályként, itt is vannak kivételek, pl. interkonnektorok a CEF-ből, de erőművek nem szerepelnek ezek között.)

"Arra van pénz, amire akarunk" pedig minél inkább használjuk, mint elvet, annál inkább illúzió. A buszbeszerzés volumenében pedig teljes mértékben az. Szerencsére van rá más konstrukció _is_ és vegyesen is alkalmazható.

79
Vid képe

Hogy érted hogy nem terveztek

Hogy érted hogy nem terveztek rá közpénzt? Akkor miből fogjuk kifizetni? A hiteltörlesztést is közpénzből fizetjük majd nem? Ha az áramból fizetjük az is közpénz, a ha a piaci ár felett vagyunk.
Hogy az energetika más lenne mint a tömegközlekedés, annak ellenkezőjét pont Paks bizonyítja, amit egy magáncég sem épített volna meg a jelenlegi helyzetben. És sehol nem is történik ilyen a világban. (Amúgy hallottad hogy a német EON pár napja bejelentette hogy kiszáll minden szén alapú, és atom technológiából? Csak megújulók lesznek, és a kiegészítések hozzá.)

Elmondom példaként miről beszélek a buszokkal kapcsolatban, amihez még lehet hogy nem is kell jogszabálymódosítás: A magyar cégek fél-egy-x évvel előre megkapják hogy nagyjából milyen követelményeknek kell megfelelni, hogy mire kiírják a konkrét pályázatokat legyen idejük a kívánalmaknak megfelelően átalakítani a buszokat, vagy felfuttatni a gyártókapacitást. Mert ez pár hónap alatt nem megy. Vagy olyan beszerzési ütemek biztosítása, amit tartani tudnak, és nem lesznek kigolyózva csak azért mert nem tudnak 2 héten belül 500 buszt leszállítani.(De a buszaik amúgy megfelelnek). Már nincs kampány,
elég olyan ütemben cserélni a buszokat, ahogy feltétlenül szükséges.

Ilyesmik. Összedolgozás, egyeztetés velük a papíron túl, hogyha oda kerülnek több esélyük legyen. (Aki meg megvette az Ikarust azt szépen kizárnám előre mindenből.) Mondom itt nem csak a közlekedésről van szó, hanem az ipar felfuttatásáról a meglévő igények szerint, aminek folyományaként később rengeteg bevétel jöhet az országba. Kína kb. az összes iparágával ezt teszi, sőt minden fejlett ország, mi viszont minden nagyberuházásnál kilapátoljuk innen a pénzt. Rengeteg országba exportálhatnánk. (Persze ahhoz fejleszteni is kellene előbb utóbb.)

80
alcedo képe

Tényleg nem akarok Paks

Tényleg nem akarok Paks problematikájába belemenni, de:
-kérlek, olvasd el pontosan, amit feljebb írtam és nézd meg, azzal vitázol-e.
További kérdések: milyen piaci árról beszélsz? Fogyasztói? Alaperőművi? 2014-es? 2023-mas? Kiegyenlítő? Csúcsidőszaki? Völgyidőszaki? Spot import? Jelenlegi, kapacitásbőség vagy kapacitáshiány melletti spot árak? (Bárki tud-e prognózist adni a _rendszerszintű_ villamos energia árakra 15 évre előre, beleértve a kiegyenlítő kapacitásokat és figyelembe véve azok kihasználtságát?)
-Van-e bárkinek (fogyasztónak) villamosenergia felvásárlási kötelezettsége? A feljogosított fogyasztók kitől vehetnek villamosenergiát?
-Értékesítési bevételből visszafizetett hitel esetén milyen költségvetési vagy EU forrást kell mozgósítani? Mikor?
-Elképzelhető-e, hogy a szolgáltatás értékesítésének bevételéből a társas közlekedés kitermelje magyarországi szolgáltatási szint esetén az összes beruházási (vagy éppen amortizációs) költséget?

Amit a buszoknál leírtál, az elvek szintjén nem forradalmi újítás és nem ismeretlen az országban sem. Az autóbusz iparban a várt fejlesztéseket mindenki ismeri.

http://totalcar.hu/magazin/gumikacsa/2011/12/18/otszaz_uj_busz_a_bkv-nal/

A villamos tender szappanoperák is mutatják, hogy a szabályos beszerzés is ellehetetleníthető néha.

81
Vid képe

A paksi részre válaszolok

A paksi részre válaszolok inkább a paksos topikban.
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20131116/kell-e-paksi-atomeromu-bov...
9.-én egyébként lesz egy konferencia ahová kormányoldal
is meg lesz hívva, ha érdekel nézz be, én lehet hogy elmegyek, akár össze is futhatunk. (Hogy miért hétköznap délelőttre tették az mondjuk érdekelne) erdekelezvalakit.blog.hu

A buszkérdéssel kapcsolatban:
-Elképzelhető-e, hogy a szolgáltatás értékesítésének bevételéből a társas közlekedés kitermelje magyarországi szolgáltatási szint esetén az összes beruházási (vagy éppen amortizációs) költséget?

Az egész beruházás költsége lehet hogy a közösségi közlekedésen belül nem lesz kitermelve, viszont ha olcsóbbak lesznek a magyar buszok, vagy ha beindul a buszgyártás,és komoly mennyiségeket lehet kivinni,(ami Budapesten minőségre megfelel, az valószínűleg máshol is meg fog) akkor a buszgyártó cégnél biztos hogy bejön a befektetés, és azt vissza lehet osztani a BKV-nak. Ingyen buszokkal, bevételrészesedéssel, miegymás. Szóval a teljes rendszer szintjén, ha a magyar
buszgyártók nem csak és kizárólag tehetségtelen emberekből állnak, és megvan a kellő befektetett pénz, akkor működnie kell a dolognak.(Amíg pedig azt látom hogy ilyen és amolyan kevésbé létfontosságú, és sok esetben semmi anyagi hasznot nem hozó területekbe lehet pénzt tolni, addig nehezen hiszem el, hogy pont ilyen jellegű befektetésekre már nincs pénz.)
És mint említettem egy csomó régi piacon lehet hogy előnnyel indulnánk.
Jó dolog az EU-s forrás, de ha az az ára, hogy a magyar ipar lebénítva maradjon, akkor azért nem árt az egésznek utánaszámolni.


Amit a buszoknál leírtál, az elvek szintjén nem forradalmi újítás és nem ismeretlen az országban sem. Az autóbusz iparban a várt fejlesztéseket mindenki ismeri.

Ha így van ahogy mondod, akkor lassan remélem érezni is lehet az eredményeket.
Mindenesetre már 4 évvel ezelőtt neki kellett volna állni az egész szervezésének.
A BKK oldala szerint nemrég vettek már 15 Ikarust, remélem valahol megjelenik majd hogyan teljesítenek a Mercikhez képest.
A cikk amit belinkeltél egyébként elég általános, remélem ennél több hír is eljut a buszgyártókhoz
a követelményekkel kapcsolatban: Ha tudsz egy jó blogot, vagy oldalt, ahol ki van vesézve, hogy esetleg műszakilag miben nem feleltek meg az itthoni buszok, arra kíváncsi lennék.
Mindenesetre szerintem leginkább a gázhajtású buszok felé kellene mozdulni, ott ugyanis sokkal régebbi megoldásokkal elérhető lenne az euro xy károsanyagkibocsátás, mindenféle részecskeszűrők mellőzésével. Lehet hogy még a régi Ikarusokat is át lehetne rá állítani.
Malmőben 5 éve már csak gázbuszt láttam.

A villamos tender szappanoperák is mutatják, hogy a szabályos beszerzés is ellehetetleníthető néha.

A villamosbeszerzést a Demszkyék csinálták, ők valószínűleg a jegylyukasztó autómaták beszerzését is el tudták volna cseszerinteni.

82
alcedo képe

Feltéve (akár drukkolva is),

Feltéve (akár drukkolva is), de meg nem engedve, hogy optimista feltételezéseid bejönnek, a kettő között a különbség a következő:

Erőmű: nem igényel semmilyen folyó finanszírozást a költségvetésből sem most, sem később
Buszok: a teljes forrásigényt a költségvetésnek biztosítania kell a buszok kiesésének ütemében (lényegében most), aztán bízni abban, hogy egyszer majd társadalmilag a beruházás megtérül, címkézni és átcsoportosítani az összes hipotetikus hasznot és átcsoportosítani erre a területre. Ebben az esetben azonban a szűkös, rendelkezésre álló költségvetési és pályázati források tekintetében ugyanott vagyunk: azokat a leghatékonyabb projektekre osztották be (villamosfejlesztések, stb.).

Ha valami költségvetési forrást igényel, akkor ott a szűkös forrásokat már a haszonáldozati költségekre figyelemmel kell felosztani.

83
Vid képe

Magyarul túl nagynak van

Magyarul túl nagynak van ahhoz értékelve a kockázat, hogy költségvetési pénz legyen belefektetve. Kérdés hogy akkor mibe fektetünk pénzt ha ebbe nem.
(Nem akarom most a szinte semmi hasznot nem hozó, mégis állami befektetéseket igénylő beruházásokat idekeverni.)

84
alcedo képe

Magyarul: puszta populizmus,

Magyarul: puszta populizmus, hogy arra van pénz a költségvetésben, amire akarjuk. A realitás az, hogy iszonyat keményen kell küzdeni a költségvetés egyensúlyáért. (Ez jól látható a bevételi oldalon.) A költségvetésen kívül és azon belül finanszírozható tevékenységek között annyi a különbség, mint a minden és a semmi között. A szűkös költségvetési és EU forrásokból (központi régió, alapvetően nem jogosult számottevő uniós forrásokra) pedig az ennél is hatékonyabb beruházásokat szabad finanszírozni, mert jobb a megtérülése és nem lehet szintén költségvetésen kívüli forrásból finanszírozni. Ha nem lennének hatékonyabb projektek és más finanszírozási módszer,a akkor ezt kéne. Azonban van. Mindkettő.

(Félre ne értsd, a populizmus kifejezés nem Téged minősít, hanem azt a közvélekedést, hogy bármit meg lehet oldani a költségvetésből, csak egy csomó, felesleges, de nem nevesített, vagy nevesített, de a nevesítő által abszolút nem ismert területet meg kell vágni hozzá.)

85
KergeKacsa képe

Az indexes (...) "közelálló

Az indexes (...) "közelálló forrásaink szerint", meg "azt beszélik" cikkeknek meg a felét sem hiszem el.

Azért ha megkérhetlek ne írj le minket, vagyunk ott páran, akik a biciklizést, CM-et, a BKK-t (és igen, így Vitézy-t is) szívügyünknek tekintjük.
(Pl. ahogy Kükü is írta, az indexes Vitézys interjúból derült ki, hogy most lesz a szavazás.)

86
monster képe

Meg kell a szívnek

Meg kell a szívnek hasadni:
https://www.facebook.com/vitezy/posts/10152837457275138?fref=nf
Gyerekkorom óta szívügyem a budapesti közlekedés. Tizenévesen a forgalomirányítók mellett töltve a szabadidőm, majd civilként küzdve a fásult es fejlődésképtelen rendszer javításáért - sosem akartam más lenni, mint aki szerethető és modern közlekedést építhet Budapesten. Óriási megtiszteltetés és felejthetetlen élmény, hogy ez az álmom az elmúlt négy évben teljesülhetett.

Köszönöm, hogy elmúlt négy évben és egy hónapban Budapest szolgálatában állhattam. 1498 nap alatt a BKK-s kollégáimmal megéltünk komoly viharokat és számos sikert, hosszú hétköznapokat és sok közös gondolkodást arról, miként lehet jobbá tenni a budapesti közlekedést egy teljesen új szemléletben. Úgy, hogy ne a régi, megszokott megoldások mentén haladjunk és ne csak megpróbáljuk kicsit jobban csinálni, hanem tényleg létrehozzunk valami újat. Ez persze az első naptól kezdve rengeteg érdeket sértett – nem véletlen, hogy az elmúlt két évben jelentős ellenszélben kellett előrehaladnia a legfontosabb projekteknek és a legjobb szakembereknek is.

Szeretném ezúton is megköszönni a kollegáimnak azt a sok kemény munkát és áldozatot, amivel mindannyian hozzájárultak a BKK sikereihez: az eredményeink annak a lendületnek, újítani vágyásnak köszönhetőek, ami a csapat lelkesedéséből eredt. Ebből született sok modern megoldás, gondoljunk akár a füves villamospályára, akár a mobilapplikációkra, akár az egyre több közlekedési ágazatban megjelenő XXI. századi arculatra és szolgáltatásokra.

Az elmúlt négy év bizonyosan Budapest közlekedéstörténetének egyik legmeghatározóbb négy éve volt, amire a BKK minden dolgozója büszke lehet:
- 20 százalékkal nőttek a jegyárbevételek, miközben olcsóbbak lettek a bérletek,
- elindult és működik a MOL Bubi, a FUTÁR,
- több mint 250 új jegy- és bérletautomatát helyeztünk üzembe,
- több mint ötszáz alacsonypadlós busz állt forgalomba, amelyből 330 vadonatúj,
- elkészült az 1-es és a 3-as villamosok felújítása, két hónap múlva az 1-es villamos végre átér Újbudára,
- újjászerveztük a tömegközlekedési hálózatot,
- megnyitottunk 9 új, modern és utasbarát ügyfélközpontot,
- besárgítottuk a taxikat, és előkészítettük, majd bevezettük a számos újítást tartalmazó taxirendeletet,
- modernizáltuk a teherforgalmi behajtási rendszert,
- teljesen új, komplex szemléletet honosítottunk meg a közútkezelésben és az útfelújításokban,
- a munkánk hatása a következő évben is érződik majd: jövőre érkezik 24 új troli, 47 új villamos, és több mint 250 új busz, megújul a Széll Kálmán tér, megépül a Budai Fonódó villamoshálózat,
- megalapoztuk a következő évek projektjeit, alapos és részletes tervek készültek,
- és megvalósul 2015-től az elektronikus jegyrendszer is.

Nagyon szerencsés vagyok, hogy lehetőségem volt az elmúlt években a BKK-t vezetni és Budapestért dolgozni. Büszke vagyok a kollegáimra, a közösen elért eredményekre.

Köszönöm mindenkinek, aki támogatta a BKK-t és támogatta az elvégzett munkát.

Budapestnek, a BKK-nak és a kollegáimnak további sok sikert kívánok!

87
dendru képe

Azért ha még gondjuk is volt

Azért ha még gondjuk is volt vele, ezt az aljadék bánásmódot nem érdemelte. Még ha számomra a személye, nem is volt teljesen elfogadható, akkor is el kell ismernem, annál többet rakott le az asztalra, mint hogy ezt kapja búcsúzóul. De hát cifrábbakat is hallottunk, hallottam már a FIDESZ maffiától.

88
monster képe

Igen, ezen én is

Igen, ezen én is gondolkozgatok mostanában, ellenszenvvel figyeltem a Dávidkát, de ő volt szinte az egyetlen a fideszes bagázsban aki jó dolgokat csinált, értett ahhoz amit csinált és stratégiai, korszerű látásmódja volt.
És persze őt rúgják ki, s persze olyan méltatlan megalázó körülmények között ahogyan korábban a politikai ellenfelek embereit.

89
Vid képe

Szóval ELŐÍTÉLETEID voltak?

Szóval ELŐÍTÉLETEID voltak? Az nem szép dolog ám!

Amúgy szerintem is kiábrándító ami történt, pláne így hogy "holnap már nem is kell bemennie dolgozni" nehogy legalább valami minimális tapasztalatot átadhasson tapasztalt közgazdász utódjának, ismerje csak meg maga az egészet pár hónapon át önerőből, hogy addig se tudjon értelmes döntéseket hozni.

Az LMP viszont csinálhatna valami értelmeset, és elkezdhetne aláírást gyűjteni Vitézynek, még a saját népszerűségüket is növelnék ezzel, és ha elég sok összejönne, azért az mutatná hogy mi a város véleménye, esetleg ha akkora volna a nyomás vissza is kellene raknia a városvezetésnek.

Monanám hogy legyen érte egy CM, csak nem tudom így ősszel, télen hányan jönnének. Tavasszal meg már túlságosan elévült lenne az ügy, most még van visszhangja, és szeintem sokan a jobboldalon, akik Tarlóra szavaztak sem értik hogy ez mi volt. Egyetlen érv ma a Hírtv-ben egy kormányszóvívőtől: "Túlterjeszkedett a BKK"
Rendben, és magától tette? Túllépte a hatáskörét? A város kárára volt ez? Szarabbul mentek a dolgok?

90
monster képe

Hol írtam hogy előítéleteim

Hol írtam hogy előítéleteim vannak?
Vagy az előítélet szerinted hogy minden fidesznyiket utálok mint a kukoricagölödint?

91
Vid képe

Nem gondoltam volna hogy egy

Nem gondoltam volna hogy egy ilyen békés, emberbarát leninfiú mint te, az ösztönöknek erre a szintjére süllyed le. És természetesen azt is tudom hogy valójában az antiszemitizmusodat takargatod.
https://www.youtube.com/watch?v=84zY33QZO5o

92
shutruk képe

Csak csendben kérdezem, és

Csak csendben kérdezem, és remélem, hogy ezzel nem robbantok trágyagránátot, de az utolsó kérdésed ugye csak önirónia volt? :)

93
monster képe

Tulajdonképpen nem. Inkább

Tulajdonképpen nem. Inkább enyhe provokációnak nevezhető.

94
dendru képe

"Monanám hogy legyen érte egy

"Monanám hogy legyen érte egy CM, csak nem tudom így ősszel, télen hányan jönnének. Tavasszal meg már túlságosan elévült lenne az ügy, most még van visszhangja, és szeintem sokan a jobboldalon, akik Tarlóra szavaztak sem értik hogy ez mi volt."

Az beleillene ebbe?

"A Critical Mass felvonulás csak a kerékpározásról szól, de nyíltan felvállalt célja hogy a politikusok figyelmét is felkeltse az ügy. Akár el is jöhetnek, mi ezzel nem foglalkozunk. A felvonuláson azonban nem politizálunk. Bármilyen pártért rajongsz, ne hozz pártlogós vackokat a felvonulásra. A kedvenc pártod és a kedvenc ügyed csak a te fejedben kapcsolódik össze, mások fejében más ez a mix. "

Vagy váltsunk köpönyeget, ha érdekeink úgy kívánják?

95
Vid képe

Ez nem politikai dolog lenne,

Ez nem politikai dolog lenne, ugyanis pld. az ellenzék nagy része is megszavazta Vitézy leváltását. (Látszik, hogy ha az ország számára igazán fontos dolgokról van szó, akkor azért együttműködnek a kormánnyal.)
Szóval egy közlekedési vezető mellett lenne a dolog, és nem eltérítve mit a netadós tüntetés.
De mondom a tél miatt ez most annyira nem lenne hatékony.

96
dendru képe

Ha a CM kiáll Vitézyért,

Ha a CM kiáll Vitézyért, akkor politizál. De nekem amúgy mindegy, csak érdekességként hoztam fel.

97
Peta képe

A topikindítóban mi történik?

A topikindítóban mi történik? Egyébként meg hányszor kell még leírni, hogy a CM egész léte politizálás volt/van, csak épp nem pártpolitizálás? A Vitézy mellett ki lehetne állni CM-szinten, és nem azért, mert az Orbán rokona, hanem azért, mert többet tett a budapesti közlekedésért, mint az elmúlt 20 évben bárki.

98
dendru képe

Valamilyen szinten mindenre

Valamilyen szinten mindenre lehet megnyugtató magyarázatot találni. Ezzel nincs gond!

100
monster képe

"A káderlogika által

"A káderlogika által kitermelt BKK-vezér pont annak az erőnek köszönhette bukását, amely rövid idő alatt az egekbe repítette. Az uram-bátyám típusú rendszerben túl magasra törő, önálló gondolkodásra képes vezető önkéntelenül vált az őt oda delegáló főpolgármester kebelén melengetett kígyóvá. Mindez abban a pillanatban eldőlt, amikor Tarlós, illetve az utódjául szánt Kocsis Máté a riválist kezdte látni Vitézyben a főpolgármester-jelöltségre. Nem véletlen, hogy Tarlós éppen Kocsis "drogteszt" Mátéval együtt terjesztette be a javaslatot.
A BKK képes volt arra, amire az állami szektorban eddig nem nagyon láttunk példát - elhitette magáról, hogy nélkülözhetetlen. Óriási pozitív változás volt a közlekedésszervezés marketingjében, amely azt közvetítette az utasok felé, hogy végre egy jobb minőségért, valódi szolgáltatásért fizetnek. És közben tényleg kezdtek beérni az elmúlt évek egy kézben összpontosított közlekedésszervezési változtatásai is. A Vitézy-érának tulajdonított fejlesztéseinek egy része azonban nem, vagy nem kizárólag ennek az időszaknak a gyümölcsei voltak. Az 1-es és 3-as villamos felújítása és meghosszabbítása, a Bubi, a Futár, a budai fonódó villamoshálózat, és (vigyázat, spoiler:) a négyes metró is léteztek már korábban, többségükre már 2010 előtt sikerült forrásokat találni, mielőtt a BKK létrejött volna."
http://tenytar.blog.hu/2014/12/08/kiuzetes_az_edenbol_avagy_vitezy_david...

101
ízirájder képe

most kezd a beszélgetés a

most kezd a beszélgetés a saját farkába harapni és ismételni önmagát, de Dávid előtt nem volt tervben egy rakat biciklisáv, nyitott buszsáv, kétirányú út. Azzal pedig Tahrlós szokott büszkélkedni, hogy előtte hagyták Demszkájék lerohadni a járműparkot, és ő hozta vissza azokat a sírból. Csakhogy kb vele egyszerre került pozícióba Vitézy is, és van egy tippem rá, hogy ki kinek a munkáját adja el a sajátjaként

102
Vid képe

Vid képe Én is eljátszottam a

Vid képe

Én is eljátszottam a gondolattal, hogy mi van ha tényleg Tarlósnak is ugyanezek az elképzelései voltak a közlekedésről.
Csakhogy tőle soha nem hallottam ilyesmiket sehol (míg Vitézy köztudottal állandóan ezen a témán rugózott már a Veke alatt, meg ezek szerint gyerekkorában is), a bringás egyeztetésektől látványosan távolmaradt, csak a buszsáv-megszüntetés, meg a lámpavisszahangoltatás maradt meg belőle mint komoly személyes beavatkozás.
Gyakorlatilag soha semmi általános elképzelését nem vázolta fel a városi közlekedésről, vagy hogy hova szeretné helyezni a hangsúlyt.
A Vitézy vett részt lakossági fórumokon is nagyberuházásokkal kapcsolatban, (legalábbis egy ilyenről biztosan tudok), a Futárt meg egyszerűen nem nézem ki Tarlósból.
Ja, meg annyi szintén beugrik róla, hogy néhány évente megindokolja hogy miért nem lehet bevezetni a dugódíjat, és
húzza a dolgot ameddig lehet. El nem tudom képzelni hogy a Rákóczi átalakításának neki akarna fogni, pedig a város kaphatna egy második Andrássyt.

103
Vid képe

.

.