Nemrég fejezték be a Dinnyés-Agárdi, tó mellett futó kerékpárutat, felkerült az utolsó réteg aszfalt is.

Hogy ne mindig csak a rosszat írjuk: ez a kerékpárút
- szép helyen, a tó mellett fut
- alig van rajta kereszteződés
- egyszer sem megy át egyik oldalról a másikra
- elég széles
- kiváló minőségű, tükörsima az aszfalt rajta
- nincs benne sehol Viacolor
- nincs benne sehol Viacolor
és még
- nincs benne sehol Viacolor

A régi, összetöredezett út helyett igazi élmény volt ezen tekerni. Úgy látszik itt valahogy megvolt a technológia is meg a saját munkájukkal szemben igényes emberek is: ezt kellene megmutatni a következő kerékpárutak építőinek, hogy így is lehet, legyen ez a minimum szint, amit meg kell ugorni.

A további, településeken belüli szakaszok (Agárd-Gárdony-Velence) félek nem lesznek ennyire jók, mivel igen sok lesz a kereszteződés. De remélem a sín mellett futó "alsó útra" senkinek nem jut eszébe kitenni majd a bringatilost, ha elkészül a kerékpárút. Ezt esetleg a Kerékpárosklub előzetesen megérdeklődhetné, mert az ördög nem alszik.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
17lako képe

Nyáron láttam az építkezést,

Nyáron láttam az építkezést, ha jól tudom, akkor az "alsó út" 7-es úti torkolata és a Pákozd felé vezető út közti 1 km készült el, ugye? Azt tényleg nagyon jó, hogy újjáépítették, mert sok helyen kb. 20 centi keskennyé szűkült az utat törő növényzettől és jól rázott is.

A sín mellett futó alsó út mellett (Chernel István utca) ugyanilyen rossz a kerékpárút, miközben az úttesten napfakította bringatilos és gyakorlatilag nulla forgalom van. Szóval ott jó lenne, ha nem pazarolnának pénzt az enyészetté váló bicikliút újítására (gyalogosfordalom is nulla, kerékpárútnak álcázott eu-pénzes járda is felesleges), maximum az úttesten jelöljenek ki szaggatottal jó széles bringasávot és 30-40-50 km-es sebességkorlátozást (hogy aki Agárd tóközeli részéről gyorsan menne Fehérvár felé az ne ezen az úton menjen, hanem menjen rá korábban a 7-esre). A gárdonyi és agárdi szakaszán ennek az útnak nem is fér el sehova kerékpárút, szóval márcsak ezért is felesleges lenne a nulla forgalmú szakasza mellé bringautat újjáépíteni.

Erre tényleg jó volna odafigyelnie az MK-nak.

2
KésmárkiM képe

Eddig kb. 3 kilométer készült

Eddig kb. 3 kilométer készült el, a 7-es út pákozdi-dinnyési elágazásától egészen az első agárdi kempingig, el a horgászkikötő mellett. Most hogy készen lett, nem bánom hogy megvan, elég széles és jobb minőségű mint a mellette futó út.

3
17lako képe

Akkor le vagyok meradva. :)

Akkor le vagyok meradva. :) Végülis bajnak nem baj, hogy az agárdi kempingig megcsinálták, addig tényleg beépítetlen a terület, alig van kapukijáró is, csak biztos lenne fontosabb kerékpáros beruházás amire költhették volna a pénzt. Persze a 7-es út menti részét elég fontos volt felújítani.
Azt én is remélem, hogy az alsó út többi részén - ahol beépített területen megy az út - nem tiltják meg a bringázást. Sokkal nyugisabb mint a forgalmas, zajos 7-es út menti bicikliutak.

4
Oversize Load képe

39 cm volt a legkeskenyebb,

39 cm volt a legkeskenyebb, amit mértem és fotóztam tavaly. Tavasszal visszamegyek meózni a felújítás eredményét.

5
Peta képe

Szép lett, tegnap én is

Szép lett, tegnap én is megnéztem, igaz csak autóból. Nagyon jó lenne, ha megcsinálnák tovább Fehérvárig is.

6
monster képe

Fehérvár-Velencei tó

Fehérvár-Velencei tó kerékpárutat nem olyan régen adták át, nem túl rossz. Ahhoz szerintem nem nyúlnak jó ideig.

7
Peta képe

Kisfalud felé, én a 7-es

Kisfalud felé, én a 7-es mellettre gondolnék.

8
17lako képe

Ott az aszfalt tényleg jó, de

Ott az aszfalt tényleg jó, de az M7-es alatti átkelés az borzalmas (volt nyár elején), ráadásul időnként le van zárva az egész amikor eresztik a vizet a csatornán (pl. augusztus végén le volt) és akkor lehet 3 km-t kerülni Pákozd felé. Ha már megépítették, jó lenne ha megoldanák az átkelést az M7-es alatt magas vízállásnál is vagy legalább rakjanak oda egy csónakot :D

A 7-es út mellé tényleg nem fog épülni bringaút, mondjuk annyiból nem is baj, hogy a jelenlegi Pákozd felé vezető út és ez az időnként elárasztott bringaút csendesebb és csak 1,5 km kerülő. De 4,5 km, amikor le van zárva a bringaút és az már majdnem kétszeres út a 7-eshez képest.

9
monster képe

Milyen M7 alatti átkelés? Én

Milyen M7 alatti átkelés? Én csak hidakon mentem az M7 felett minden Velencei tókerüléskor, illetve a sukorói benzinkútnál ott az út is alul megy.

10
17lako képe

Én a déli part és Fehérvár

Én a déli part és Fehérvár közti utakra gondolok:

Van a 7-es út, ami a Pákozd-Dinnyési elágazástól Fehérvár határáig kb. 5 km.
Biciklivel Pákozdon keresztül kellett kerülni, Pákozdig egy kis forgalmú úton, onnan meg van bicikliút, összesen 8 km.
Amire gondoltunk az a pár éve épült új bicikliút a (G.map szerint Császár-víz nevű) csatorna mellett, ami 6,5 km, Peta is erre gondol szerintem.
Itt van: http://goo.gl/maps/sbHwL
Lehet látni a műholdképen, hogy az M7-es alatt bemegy a mederbe a bicikliút. Augusztus végén a nagy a vízállás miatt betontömbbel és tájékoztató cetlival le volt zárva mindkét végén.

Kicsit rosszul tudtam, hogy mi mennyivel rövidebb. Gyakorlatilag annyit segít ez a bringaút, hogy 1,5 km-rel rövidebb. Talán több értelme lett volna a 7-es út mentén vezetni és akkor lehetne választani a zajos 5 km és a nyugis 8 km közt, persze ahhoz 5 km utat kellett volna építani.

Pákozd és Fehérvár közt úgy emlékszem tényleg nem rossz a bringaút, bár van 2 oldalváltás.

11
Mark74 képe

Szerintem a Császár-víz

Szerintem a Császár-víz partján menő útat igazából nem is azért építették hogy Fehérvár felé rövidebb legyen az út, hanem azért hogy megkerülhető legyen a tó szeparált kerékpárúton. Annak szerintem - kivéve M7 alatt - tökéletesen megfelel. Nyugodt, elég széles és egy patak parton lehet menni.

12
17lako képe

Igaz, ebben van valami, hogy

Igaz, ebben van valami, hogy a patak mentén, autóktól nem zavartatva kellemesebb bringázni, én is emlékszem jó széles, itt-ott jó kis fasorok szegélyezik. :)

13
Oversize Load képe

260 cm széles. Több ponton is

260 cm széles. Több ponton is ellenőriztem. M7 alatt 180 cm-re szűkül.

14
monster képe

Most hogy írod, egyszer

Most hogy írod, egyszer tényleg úgy volt hogy óramutató járásával ellenkezőleg kerültem a tavat, elnéztem a bal leágazást Pákozdnál, és ezen a nekem akkor kerülőn futottam be Agárdra.

16
aghla képe

Erről az időszakos lezárásről

Erről az időszakos lezárásről van még valami infód?

Talán furcsa, de szerintem az ilyen kompromisszumos megldásoknak VAN LÉTJOGOSULTSÁGA a tervezésnél.
Bennem ugyanennek a lehetősége merült fel, amikor a Győr-Győrújbarát kötötti lehetséges nyomvonalat jártam végig.
Az M1 alatti víz átvezető az év 350 napján alkalmas lehet biciklis átkelésre, más esetben a felüljárót kell igénybe venni.

Ok, az úttesten is lehet biciklizni, de ha már külön KÚT épül, (tervezik!) akkor nem logikus éppen a legveszélyesebb 80 méteren visszaterelni a felüljáróra.

17
17lako képe

Már eleve furcsa volt, hogy

Már eleve furcsa volt, hogy két elég száraz hónap után volt magas a vízállás, és most rákeresve kiderül, hogy a Velencei-tó vizét pótolják a csatornán keresztül. Egy cikk alapján elég sokat lehet lezárva az út:

Idén novemberről:
"a tavaszi vízbő időszak ellenére a meleg és csapadékszegény nyár végére a vízállás a szabályozási sáv alá került. [...] A vízpótlásra november 12-től kerül sor, várhatóan több mint egy hónapon keresztül. [...] Felhívjuk a kerékpárosok figyelmét, hogy a vízleeresztés idején a Császár-víz melletti, Kisfaludot Dinnyéssel összekötő kerékpárút nem lesz használható."
http://www.velencei-hirhatar.hu/hirek/megkezdodik-a-velencei-to-vizpotlasa

És gondolom augusztusban se 1-2 napig ereszthették a vizet. Persze annyira nem nagy a 1,5 km kerülő, szóval annyira nem nagy bosszúság amikor le van zárva.

18
Fly képe

Szerintem meg most már

Szerintem meg most már Fehérvárral kellene valamit csinálni.

19
aghla képe

Fehérvártól meg ezt a

Fehérvártól meg ezt a hiányzó 10 km (pirosat)
https://maps.google.com/maps/ms?msid=215481341110361549524.0004b3cd673f9...

20
aghla képe

Ha valakinek van kedve

Ha valakinek van kedve társasággal körbe járni a tavat, ők
http://bbbse.hu/
minden évben március 15-én itt kezdik az évadot.
(kivéve hófúvás)

21
Oversize Load képe

Tavaly márciusi időből okulva

Tavaly márciusi időből okulva január 11-n szombaton elhagytam Szmogfalvát. Bő százast tekerve teljesítettem 2014 első komolyabb kerékpáros kiruccanását :)

22
KésmárkiM képe

Tele volt hétvégén a tó

Tele volt hétvégén a tó környéke biciklisekkel. Az évad már elkezdődött.

23
aghla képe

Nálam is tart még az előző

Nálam is tart még az előző szezon :)

2013. márc. 15-én ez volt:
http://galeria.index.hu/belfold/2013/03/15/legifotok_a_behavazott_autopa...