sziasztok,

páromnak van egy schwinn ranger-je már sokéve. kb ilyan mint amit leltem most a neten(mellék1), bár ettől jelentősen tuningoltabb verzió, de a lényeg a képen.

néha fáj a tekeréstől a térde.
az én véleményem az, hogy jelentősen hátrébb kellene kerüljön az ülése,mint azt a váz engedi.(és nem előre, ahogy a minta-képen van),
feljebb emelni nem engedi, mert akkor meg nem ér le a lába.

azt gondoltam kap új gépet karácsonyra, ki is néztem egyet, melléklet2.
ez alu, 28', és papíron trekking-geo.

szal más.
de a két képet egymás mellé téve elbizonytalanodtam...biztosmás?

olyan mintha mindkét váznál az üléscső hasonló szögben lenne.sőt.

szerintetek?

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
monster képe

"feljebb emelni nem engedi,

"feljebb emelni nem engedi, mert akkor meg nem ér le a lába"
Ha úgy van beállítva hogy nyergen ülve leérjen a lába (sarka, talpa, lábujjhegye) akkor soha se lesz a tekeréshez optimális a beállítás. Lehet azért akarod hátratolni sz ülést, hogy "ferdébben", jobban előre álljon a lába tekerés közben és jobban ki tudja nyújtani.

2
Icarus képe

Pedig az a jó, ha nem ér le a

Pedig az a jó, ha nem ér le a lába alapból, hanem csak akkor amikor leszáll a nyeregből és amikor a nyeregben ül, akkor majdnem ki van nyújtva és úgy tudja a talpának az elülső részével (mondjuk a lábujjaktól 5 centire) nyomni a pedált.
Egyébként az ülésnél azt szokták mondani, hogy a nyereg eleje a középrésszel legyen egyvonalban.

3
tranyo képe

köszi Urak. a ranger-en a

köszi Urak.
a ranger-en a kormány nem emelhető feljebb, ha az ülést feljebb viszem, akkor nagyon kézen kell tekerni.

a ktm meg eleve egy minőségi ugrás lenne,
viszont a bizonytalanodásom oka, hogy mindenképp olyat szeretnék, amivel kevésbé fáj majd a térde...

4
Frajti képe

Több oka is lehet a

Több oka is lehet a térdfájásnak, de valószínűleg a fő ok, amihez nem engedi, hogy nyúlj. A nyeregmagasság. Egyébként meg a két bringa más, mert erre senki se felelt, első egy 26-os kerekű gép, második 28-as. Szerintem mindenképp megéri rendes trekkingre váltani, de a másik, ami megéri, megtanítani assszonynak, hogy szálljon le akkor, ha nem ér le a lába. Évekkel ezelőtt egy barátnőm vett egy trekkinget, belelkesült kerékpározásomtól, hát elmentünk együtt tekerni. Panaszkodott 30 perc után, fáj, zsibbad a talpa. Jeleztem, hogy már az elején szóltam, rosszul van beállítva a nyereg. Persze, mert különben nem ér le a lába. És akkor nem azt mondtam, hogy nem baj, hanem gyere, állítsuk picit feljebb és megmutatom, hogy szállj le róla, meg fel rá, ha nem ér le a lábad. Nem mindenkinek van ez a vérében, fél órát gyakoroltuk, megszokta, hogy mit kell tegyen leszálláskor, majd mentünk egy újabb kört, és ekkor már büszkén mondta, hogy mennyivel könnyebb így tekernie, és nem fáj már semmije. Megéri meggyőzni, mert a térdéd így csak tönkre teszi idő előtt.

5
tranyo képe

köszi!

köszi!

6
martin_bp képe

Nekem ránézésre úgy tűnik,

Nekem ránézésre úgy tűnik, hogy az első képen tényleg nagyon elöl van a nyereg. Lehet, hogy a gyerekülés miatt is?.
Nálam ez biztos térdfájásra vezet. Volt egy nyeregcsövöm, ahol a nyereg rögzítés pont a cső végével egy vonalba esett. Két 60 km- es próbálkozás után kidobtam, és kicseréltem egy olyanra, amelynél a nyeregrögzítése 2 cm a nyereg cső vége mögött van. Ez segített. Egyébként azt is ajánlják, hogyha a pedálkarok 3-9 es óraállásban vannak, akkor a térdkalács és a pedáltengely pont függőlegesen legyenek egymáshoz képest.

7
tranyo képe

Üdv Martin, az első képet a

Üdv Martin,
az első képet a netről vadásztam, mert nem volt jó képem a kérdéses ranger-ről...

mi jelenleg úgy használjuk, hogy a lehető legghátrább van tolva az ülés a bilincsben, ami egy teleszkópos alu nyeregcső része.

"Egyébként azt is ajánlják, hogyha a pedálkarok 3-9 es óraállásban vannak, akkor a térdkalács és a pedáltengely pont függőlegesen legyenek egymáshoz képest." -- köszi!