Fontolgatom egy elektromos kerékpár megvásárlását. Nem kutattam még tüzetesen a piacot, de értesültem, hogy a Kalkhoff Agattu gépek igen jók. Számomra a hosszú távot bíró akkumulátoros lenne jó ezek közül is.
Ma beszéltem egy eladóval, aki megnyugtatott, hogy igényre ilyen aksit át tudnak tenni a női vagyis belépős vázas Agattu gépbe is, ami gyárilag kisebb aksival van fölszerelve. Nekem ez a váz kedvezőbb.
Viszont állítólag jövőre már minden modell kapható lesz e nagy teljesítményű erőforrással. Igaz, várhatóan drágábban már, mint amennyiért még most, a hideg idényben megvehetném.
De nem akarok bele rohanni meggondolatlanul a villany bicikli vásárba. Ezért írok itt róla, hátha többeteknek van már tapasztalata róla. Vajon ki mit tud tanácsolni ebben a témában? Köszönöm.
http://www.50cycles.com/electric-bikes/agattu-all-rounder?gclid=CNSEg57_...












szerintem mindenkepp vard meg
szerintem mindenkepp vard meg a bringaexpot ahol a legtobb fajtat ki lehet probalni.
tavaj volt szerencsem a legolcsobbaktol egeszen a legprofibbakig vegigzongorazni a palettat.
egyertelmuen a nyomatekszenzorosnak latom csak az ertelmet.az nagyon szepen lekoveti mikor mennyit kell rasegitenie mig a sebessegszenzoros csak erzi hogy elindultal es rasegit akkor is ha nem erolkodsz.
(e miatt allandoan zabalja az aksit ami neked fontos szempont)
hiaba vonzoak a sebeseg szenzorosok arai az adott funkciot nem latjak el.az inkabb hasonlit egy elektromos rollerre ahol ha nyomod a gazt akkor megy.csak itt a hajtokar a gazpedal.
mindenkepp probald ki mielott vasarolsz.nem eleg utana olvasni.
A sebességszenzor szerintem
A sebességszenzor szerintem inkább pedálfordulatszám szenzor, ami még jobban bezavar annak működésének finomságába, viszont könnyebb "becsapni".
Illetve amiket én láttam azok mind pedálfordulatszámszenzorosok voltak, persze lehet azt a szenzort a kerékfordulatszámra is tervezni.
Jö ötlet, valóban, kipróbálni
Jö ötlet, valóban, kipróbálni több fajtát is egy kiállításon. Lehet, hogy megvárom, mert kora jövőre, Februárban, lesz nálunk egy ilyen.
Én még túl fiatalnak érzem
Én még túl fiatalnak érzem magam a villanybringához. Idén is hajtottam 2 extrém húzós túrát montival (193 és 182 km). Tavasszal az első 3 alkalommal érezni fogom, hogy régen hagytam el Szmogfalvát, de az időjárással együtt kondícióm is javulni fog :) Remélem még pár dekádot kihúzok a hagyományos drótcsacsikkal :D Addig teszteljék le mások alaposan a kínálatot :)
Én is túl fiatal vagyok, csak
Én is túl fiatal vagyok, csak öregkori tünetekkel. Ismer ilyent az orvostudomány. :D
Nem csak az aksi számít,
Nem csak az aksi számít, hanem az is, hogy hol hajt a motor, az első tengelyt, a hátsó tengelyt, vagy a hajtomüvet. A másik: bírja-e a váz ezt a terhelést? Egyébként létezik "barkácsszett", amivel egy hagyományos kerékpárt át lehet alakítani pedelec-ké, ha a váz bírja. VAnnak külön gumik elektromos kerékpárhoz.
A sima pedelec-ek le vannak szabályozva, 25 km/h-nál leáll a rásegítő motor. Mivel azonban jelentősen több tömeget kell mozgatni, anélkül már nehéz is lesz gyorsabban menni.
Vannak ugynevezett S-pedelec is. Ezek akár 45 km/h-val is leht menni, de ezek (legalábbis Németországben) robogórendszámmal, kötelező biztosítással kell hogy rendelkezzenek, és persze kötelező a sisak is.
De én is csak olvastam ezeket, nem tudok konkrét tippeket adni, mert hasonlóan mint Oversize Lord, még fiatalak érzem magam ehhez.
De lehet, hogy négy-öt év múlva, remélem már nyögdijasként, én is egy pedelec vásárlásán fogok gondolkodni
Ennek a típusnak a hajtóműnél
Ennek a típusnak a hajtóműnél van a motorja. Szerintem bírja a váz, mert bízom a német technikában. A Fritzek eszes, ügyes fickók. :-)
Én nem bánom a 25 km/h-s leszabályozást mert nem akarok száguldozni. Lejtőn lemenetben úgyis tudok gyorsulni, rásegítés nélkül is. Az aksi tartam fontos számomra.
ez a 25 km/h sebességtől
ez a 25 km/h sebességtől függő rásegítés hangzik olyan használhatónak, mint a nyomatékfüggő teljesítmény (ahogy egyébként képzeltem eddig az elektromos kerékpárt), és egyszerűbb is. Ez olcsóbb is?
A 25 km/h-s kikapcsolási
A 25 km/h-s kikapcsolási határ nem igazán a gyártók ötlete az akkumulátor gazdaságos használatára, hanem az inkább a törvény-megszabta sebesség korlátozás az ezen fajta gép erejű jármű meghajtáshoz a közutakon.
Ám valóban, ez a határ mellékesen az akkumulátor energiájának a megtakarításához vezet egy módon. Szerintem bizonyosan egyszerűbb és olcsóbb is, de mégis tökéletlen olyan célra.
Ugyanis az emberi pedál nyomatékot számba nem vevő rendszer különösen az indító nyomaték kifejtésekor használ fel nagy arányt abból az energiából. Úgy hogy hiába kapcsol ki az egyszerűbb rendszer a 25-ös korlátnál, amikor az alatt szopja, zabálja a szuflát.
Mindenképpen az intelligensebb rendszerek hasznosabbak. Azokhoz jön még úgyis a szabály-előírta 25-ös kikapcsolás, ami mellékesen segíti a bicajost, hogy takarékoskodjon az aksijával, és csak taposson tisztán önerőből azon felül, ha annál is gyorsabban akar menni. :-)
Itt vannak
Itt vannak infok:
http://www.ambringa.hu/1002-elektromos-kerekparok/
Évről évre rengeteget fejlődik ez a technika, bármikor ugrik be az ember következő évben úgy érzi elkapkodta.
Nem nyomoztam utána az említett típusnak, de a Bionix vzérlés még mindig nagyon jó.
Valamint csak olyant szabad venni, ami lejtőn visszatölt.
Valamint ha kerékagymotor van, annak szerelhetősége nehéz, első kerékbe építve súlyeloszlása megtréfálhat.
Viszont van a Bosch új fejlesztése (Magyarországon gyártják) ami sajnos csak egyedi vázba építhető gyárilag, de a hajtóműnél segít rá, jobb a súlyeloszlás, kezelhetőség, azzal állítólag mountizni is lehet. "Középmotor." Ezt próbáltam a Bosch mérnökök játszótere programján, nagyon kellemes volt, ajánlom nyugodt szívvel, a Bosch nem tegnap kezdte a kis villanymotorok gyártását. Az viszont azt hiszem nem táplál vissza lejtmenetben, azt csak agymotor tudja.
Ettől tartok én is, hogy
Ettől tartok én is, hogy elkapkodnám még idén a vásárlást. Úgyis jövő Tavasszal kellene. De az eladó beijesztett, hogy ötszáz Fontttal is drágább lehet az új modell az új idény kezdetén.
Viszont azért az árkülönbségért nem vállalnám a rizikót, hogy addigra egy elevulóban lévő vagy gyengébb összeállítást birtoklok, az új, intelligensebben számított és tervezett modellel szemben. Ezért is fogok várni jövőig inkább.
Igazából úgy fogalmaznám meg az én saját technikai igényemet, hogy a rásegítés kiegészítő jellegű legyen. Vagyis, képes legyek megválasztani egy mértéket, ami szerint az én pedálozó nyomatékomat az üzembe kapcsolt motor mindenkor kiegészítse a kívánt nagyobb össz-nyomatékra. Tehát ha bírom egy szinten rakni, akkor ne szóljon bele a rendszer, csak akkor, ha alább hagy az erőm.
Egy másik lehetséges szisztéma az érzékelt pedál nyomatékra való arányos ráadás. Monduk, beállítom harminchárom százalékra. Ekkor az állóhelyzetben nulla, aztán gyorsuláskor valamily arányosan változó pozitív érték, és egyenletes haladáskor a mindenkori haladási pedál nyomatékomra rádobott plusz egy harmad rásegítés.
Még nem tudom, hogy vannak e ilyen speciális rendszerek.
A visszatáplálós dologról is olvastam futtában, és tök jó lenne az is, spórolni az akksi szuflájával. De valószínű, hogy egy ilyen technikailag teli csomag bicaj többszörösen drágább mint amilyen nekem elég lenne.
Az emlitett tipus. Nagyon
Az emlitett tipus. Nagyon impozans sorozat, jo gyartmanynak latszik.
http://www.kalkhoff-bikes.com/de/de/modelle/2014/e-bike.html
Ha már német technika, a
Ha már német technika, a Winorákat is javaslom megtekintésre.
http://www.winora.de/de/WINORA-eBike-Fahrradmodelle-2014-200,199.html?cs...
Lehet csak azért szimpatikus, mert van egy Winoránk, de az egy nagyon profi gép volt a maga idejében.
De ilyen e-bike esetében kétségtelenül fontosabb a megbízható bolt, szerviz, annak közelsége, stabilitása.
Sebesség tekintetében jól
Sebesség tekintetében jól állunk:
http://pedelec.hu/pedelec-rol/elektromos-kerekparok/
Köszi neked is a
Köszi neked is a tájékoztatást.
Most az a bogaram, hogy meg akarom tenni, rendszeresen is a jövőben, a London-Párizs útvonalat bringával. Tehát a sebesség nem számít, mert amikor sietek akkor úgyse biciklire ülök. :-)
Ha 25 km/h-s átlagot elérnék, akkor a Dieppe-Párizs táv tíz órába kerülne, viszont két napra még kényelmesebb, Rouen meglátogatásával is. A zöld bringás út vonzó, de én nem szeretek kóvályogni kavicsokon, murván, amikor ott a síma aszfalt út is. :-)
http://avenuevertelondonparis.co.uk/
A legtöbb megoldás akkuja 100
A legtöbb megoldás akkuja 100 km körül feladja, így célszerűbb a két napos út.
Mit tudsz a Kalkhoff
Mit tudsz a Kalkhoff Agatturol? Az is kifullad? Tuloz a gyartoja? Azt mondjak ennek van a legtartosabb aksija.
Jönnek a hidrogéncellás
Jönnek a hidrogéncellás kerékpárok!
http://www.alternativenergia.hu/jonnek-a-hidrogencellas-kerekparok/64822
Hatotavolsaga 100 km. :(
Hatotavolsaga 100 km. :( Eppen a hatotavolsag a kritikus kovetelmeny szamomra.