Ma a Moszkva tértől tekertem haza a Lánchídon át. Szép idő, nyugodt közlekedés. A Lánchídon szabályosan besoroltam a forgalmi sávba, amikor is … megtorpant a sor. Autó autó hátán, lépésben lehetett csak menni. A József Attila úton ugyanez.
„Hagyjatok már haladni, feltartjátok a forgalmat” – morogtam magamban. „Nem hiszem el, hogy a sok kocsi itt foglalja a helyet, nem lehet tőlük előrejutni. Mikor korlátozzák már a behajtást ide?”
Aztán szerencsére a Petőfi utcától külön sávom volt, végre lehetett jó tempóban közlekedni.
Kerékpárral a legjobb.
:)












Tiltsuk ki a kocsikat a
Tiltsuk ki a kocsikat a városból! Csak feltartják az embert és egyébként is nem alkalmazkodnak a forgalom ritmusához :D
(igazából én mindig jól szórakozom a dugóban - motorossávon az esetek 95%-ban kényelmesen tudok haladni az álló kocsisor között :D)
Lánchíd dugóban =
Lánchíd dugóban = felezővonalon.
Az a baj, hogy ott jönnek
Az a baj, hogy ott jönnek szembe is. A motorosok is.
Share the road :D Én a
Share the road :D Én a motorossávon tök jól megosztozom ott a szembejövő kétkerekűekkel.
Ilyen szempontból valóban
Ilyen szempontból valóban ezek a kritikus útvonalak: József Attila utca, Lánchíd, Alagút.
Ezen kívül még a Nagykörút jó része, különösen az Üllői út - Blaha Lujza tér közötti szakasz nagyon rossz.
A Szabadság híd egy külön érdekesség, mivel ott az autók Buda felé állnak az egész hídon (reggeli és esti csúcsban biztosan), középen meg viszonylag sűrűn van villamos. A kerékpárosok 95%-a szabálytalanul a járdát használja, legtöbbször én is. Ha véletlenül üres a híd, akkor dudáló autósokkal való konfliktus többször is adódott ("használd a biciklijárdát!" - csak egy példa az unintelligens beszólásokból).
Nyilván én is azért járok biciklivel, hogy haladjak, de ha egy dugóban kell araszolnom a kocsik között, az sokat elvesz a kerékpározás kompetitív előnyeiből. Sajnos ahol 40-50 centinél közelebb állnak az autók egymás mellett, ott már nem férek el. De mások se nagyon, ahogy elnéztem.
"Sajnos ahol 40-50 centinél
"Sajnos ahol 40-50 centinél közelebb állnak az autók egymás mellett, ott már nem férek el. De mások se nagyon, ahogy elnéztem."
Én 30 centinél még simán elférek. :P :)) (Csak viccelek, még mielőtt belém kötne valaki, de tény, hogy olyan helyekre is simán befurakszom, ahová már mások nem nagyon.)
30 centi széles felnőtt ember
30 centi széles felnőtt ember + kerékpár nincs. De ha van, akkor azt megnézném. Én úgy 40-re tippelek, mint minimum. Mérd csak meg.
Lemértem, 35 centi, és
Lemértem, 35 centi, és felnőtt ember. :P A tükrök között kell csak elférnem, ezért a vállszélességem + kormányszélességem nálam nem játszik szerepet, mert azok már az átlag személyautók tükrei fölött suhannak el.
Buszok, teherautók, trolik, furgonok azok, amiknél már lelassítok, és meggondolom, hogy bemegyek-e közéjük, de szerencsére egyrészt nem ezekkel van tele a város, nagykörút. Másrészt volt már olyan, hogy siettem, befurakodtam olyan helyre, ami már necces volt, és a sofőr tök jófej módon félrehúzódott, megköszöntem, aztán siettem tovább.
Én nem értem, hogy ezek az
Én nem értem, hogy ezek az autósok hova sietnek ennyire. 70-nel mennek 50-es táblánál, holott csak pár percet veszítenének, ha a személy-, és vagyonbiztonságot szem előtt tartva óvatosan és defenzíven közlekednének. Komolyan mondom, ezek az autósok ezek barmok. Mindenhova sietnek, egy pillanatra se tudnának megállni. Nem is értem, mi jár ilyenkor a fejükben. Nem tudnak előre gondolkodni? Szegény biciklistát is lecentizik, ahelyett, hogy várnának 10 másodpercet, mire nyugodtan, biztonságosan meg tudnák előzni...
De múltkor volt olyan, hogy siettem, befurakodtam kocsival egy bringás mellé 5 centire, ami necces volt, de tök jófej volt, mert lehúzodott, utána természetesen megköszöntem és siettem tovább!
Tudod shag, nem ugyanaz az
Tudod shag, nem ugyanaz az érzés, mikor a golyóidat óvatosan egy balta fölé helyezed, mint amikor valaki keményen odasuhint és az utolsó pillantaban visszafogja. És te csak reménykedhetsz, hogy sikerül megállítania...
A kettősmércéről beszélsz?
A kettősmércéről beszélsz? Igen, találkoztam már vele ezen az oldalon.
Az 50 és a 70 között pont egy
Az 50 és a 70 között pont egy halálnyi a különbség, míg sikoly max vagyonbiztonságot kockáztatott a furakodással, de gyökérkedj csak bátran.
Mer aztán a vagyonbiztonságot
Mer aztán a vagyonbiztonságot bátran lehet veszélyeztetni!
Ülj le, egyes.
Nem, nem lehet. De párhuzamot
Nem, nem lehet. De párhuzamot vonni a vagyonbiztonság (tehát max egy autó megkarcolása) és egy emberélet veszélyezetése között, az még csak nem is demagóg, hanem kifejezetten ostoba dolog.
Ne is ülj le, hagyd el az osztálytermet és menj vissza az oviba.
Két, a vagyon-, és a
Két, a vagyon-, és a személybiztonságot, a közrendet, a morált súlyosan romboló cselekedetet ne lehetne párhuzamba állítani?
Kérlek, mesélj még róla...
shag, nem ugyanaz
shag,
nem ugyanaz veszélyeztetni egy élőlényt meg egy használati tárgyat.
ezt azért teisvágod szerintem.
Szerintem mindkettő
Szerintem mindkettő felelőtlenül közlekedés.
Amit meg te csinálsz, az
Amit meg te csinálsz, az felelőtlen kötözködés.
Nem ül le, mert nem egyes, és
Nem ül le, mert nem egyes, és álljon meg a menet mert én nem veszélyeztettem vagyonbiztonságot. Mindig olyan helyekre furakszom be, ahol biztosan elférek, csak még jófejségből néhány sofőr emellett előzékeny is.
De képzeld el, ma több gépjárművezető is megállt nekem, és elsőbbséget adott olyan helyen, ahol még veszélyes is volt csak úgy megállni, és semmi sem indokolta, mert egyáltalán nem volt elsőbbségem. Ők már nem csak hogy vagyonbiztonságot veszélyeztettek, de a mögöttük jövő életét is.
Szerk:
Vagy várj csak, igazad van amúgy, néha tényleg veszélyeztetem a vagyont, mert a lakatkulcsom a kabátom bal zsebében tartom, és néha hozzáér a tükörhöz a kabáton keresztül. A másik zsebemben pedig a telefon van, na az is koppan néha. :)
Én elég sokat járok a
Én elég sokat járok a Szabadság-hídon, de életemben először ezen a héten mentem nem a járdán rajta. Pesti oldalról mentem, és már zöld volt a lámpa nekünk a kereszteződésnél, amikor még javában álltak keresztbe az autók. Én átfértem simán a keresztben álló autók között, de tudtam hogy a szintén a hídra szándékozni vágyó autósok még minimum fél percig ott fognak állni a bedugult keresztforgalom miatt, ezért most inkább a híd úttestjét választottam. Eddig csak azért nem az úttestjén mentem a hídnak, mert az szűk és nem akartam feltartani az autósokat az emelkedős részen. Most viszont nyugodtan kipróbálhattam, de kb a felénél nekem is meg kellett állnom a dugó miatt, a villamos sínre meg elvből nem akartam rámenni. Szerintem majd próbálgatom még, aztán ha lehet akkor átszokok a hídon is az úttestre. Csak most magamat sem akarom szívatni, már elég rossz állapotban van a hajtásrendszerem, aminek főleg emelkedőn érzem a negatív hatását. :D
Mi baj a villamossínnel?
Mi baj a villamossínnel? Dugóban mindig ott megyek. Villamos nem jár ám olyan sűrűn, ha megnézed hol van mielőtt felmész, és a láthatáron sincs, bőven át lehet érni a másik oldalra.
+1
+1