Csináltunk egy videót a Margit hídról, arról, hogy a rossz infra miatt alakulnak ki a konfliktusok és balesetveszélyes helyzetek. Légyszi osszátok és csatlakozzatok a Kerékpárosklubhoz, mert úgy néz ki, hogy a Lánchídon és a Petőfi hídon sem veszik majd figyelembe az érveinket!

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
nrc képe

A bringa-piktók már nincsenek

A bringa-piktók már nincsenek meg a járdán kialakított infrával párhuzamos úttesten, Pest-Buda irányban?

Azok ugye elvileg azért kerültek felfestésre, hogy az úttesten tekerés legalizálásával tehermentesítsék a járdát, de mikor legutóbb bringával arra jártam, akkor már csak halványan látszott itt-ott valami a lekopott nyomokból.

2
Vegha képe

Ha ott van, ha nincs, nem

Ha ott van, ha nincs, nem számít. Már a híd felújításának tervezési szakaszában pontosan akkora lufit fújt a média az "elvesznek egy sávot a bringások a Margit-hídból" témából, mint 1-2 évvel utána a bringások számára megnyitott egyirányú utcákból. Mindkettő azt eredményezte, hogy az óbégató médiacsatornák célcsoportjai ezen helyeken rákönyökölnek a kürtre és vérben forgó szemekkel néznek minden kerékpárosra.
Komoly gondok vannak itt.

3
airdace képe

A Pest-Buda irányú piktókról

A Pest-Buda irányú piktókról meg hivatalosan is leírták, hogy nem festik újra őket, mert "a túlnyomó többség a kerékpárúton közlekedik".

4
chicoye képe

Hát ezt sejtettem... :( Aki

Hát ezt sejtettem... :( Aki meg az úton megy, az dögöljön meg.

5
Icarus képe

Komolyan ezt leírták?

Komolyan ezt leírták? Hídlezárós tüntetést! http://www.youtube.com/watch?v=m7BXKsjAedg

7
szabomikulas képe

Amíg meg lekopnak addig 10,

Amíg meg lekopnak addig 10, 20, 30 stb. %-ban szabálytalan az úton menni. Már ez is abszurd.

8
Törzsmókus képe

a KRESZ 13.§ (2) értelmében

a KRESZ 13.§ (2) értelmében egyáltalán nem szabálytalan akkor sem.

9
tranyo képe

szerintem nagyon nagy

szerintem nagyon nagy mértékben a kötelező használat üt vissza ittis.(meg a bajcsin is)
az emberekben ez van benne, és így kikerülik az autós konfliktusokat is.

10
atom21 képe

Alapvetően a közlekedési

Alapvetően a közlekedési infrák tervezési előírásai a botrányosak, amelyek megengedik, hogy jogszerűen, némi túlzással, bármit olyan kerékpáros infrának minősítsenek, amelyre fel kell menni.

Nem egyenként kellene itt-ott küzdeni néhány száz méterért, hogy valahol jó, tartós és biztonságos legyen, amit átadnak.

Ahhoz képest, hogy országosan évente mennyit költenek kerékpáros infrára, ez a Margit-híd a 800? méterével nem jelentős. Még akkor sem, ha egy képre akár 30 bringást is be lehet zsúfolni jó beállítással.

Egy ilyen figyelemfelkeltő akciónak rossz példaként kellene csak szerepelnie, amely alátámasztja az első mondatomat.

Ja, és az ilyenek miatt van máshol CM. Vagy, jobb helyeken azért, hogy ne felejtsék el a bringások érdekeit sem. Már a jogi környezet alakítása során sem. Mert csak az adhat garanciát a megfelelő megvalósításokra.

A magor előírások az eredményeket nézve számtalan olyan elemet nem követelnek meg, amelyek kint alapfeltételek.

(Itt pont nem ez a helyzet, hiszen lehetne az úttesten is közlekedni, de a vélt biztonságérzet a járdán még is így magasabb a nagy forgalomhoz képest, másrészt, szerintem, az alkalomszerűen erre járó bringások jelentős része el sem tudja képzelni, hogy az úttesten is lehetne közlekedni. )

Jó infráról pedig nem megy le a kerékpáros, kivétel a versenybringás.

Ilyen videókból sok kellene, mint a jelenlegi rendszer kritikáját alátámasztó példa.

11
tranyo képe

ehhez: "Jó infráról pedig nem

ehhez:
"Jó infráról pedig nem megy le a kerékpáros, kivétel a versenybringás."
én nem versenyzem, de ha a lányaimmal tekerek, akkor a sávon tekerek, ha meg egyedül, és sietek, akkor az ottókközt.

és ami igazán rosszérzés,hogy nem tudom mikortól lesz kötelező a margithídi infra használata.
amikortól nem látszik teljesen a piktó? vagy majd lesz vmi rá utaló tábla, hogy no, mamár nem?
:(

12
atom21 képe

A jó infra alatt arra

A jó infra alatt arra gondoltam, amit itthon nem tudsz elképzelni, kint pedig jellemzően alap: pl.: 150-180 centiméter széles kerékpárút. Időtálló, sima útfelület stb. Jellemzője, hogy a kerékpárosnak eszébe nem jut az autók közé navigálnia magát, mert teljesen feleslegesnek érzi.

Itthon, értem, hogy miért mész a vasdobozok közé, a baleseti statisztikák is téged igazolnak.

13
Shag_Beckur képe

Talán meg kéne tanítani a

Talán meg kéne tanítani a brinyigliseket közlekedni :(

14
Icarus képe

Közlekedek én szabályosan

Közlekedek én szabályosan amikor letolnak az útról azzal az indokkal hogy kötelező a bringaút, ott ahol nem is az -.-.

15
Shag_Beckur képe

http://youtu.be/jytz45kqrAw?t

http://youtu.be/jytz45kqrAw?t=7m9s

Nekik is sikerül, a többieknek is menne...

16
Icarus képe

Talán nem kellene minden

Talán nem kellene minden szarba beletrollkodnod!

17
Shag_Beckur képe

Áhh, those dirty car driving

Áhh, those dirty car driving peasants don't ruin it for the Glorious Bicycle Rider Master Race!

18
Icarus képe

Jól van - látom még mindig

Jól van - látom még mindig hülye frusztrált vagy. Segítek, ha átszállsz biciklire, sokkal gyorsabban átjutsz a délutáni dugón :-]

20
Icarus képe

Vannak olyan körülmények :P

Vannak olyan körülmények :P

21
Shag_Beckur képe

Jó, oké, a 3-asban én se

Jó, oké, a 3-asban én se bízom :)

22
Miló01 képe

Télleg, most hogy nem

Télleg, most hogy nem bringázol, hány kiló vagy?

23
Frenki képe

Az én pár éve történt 3

Az én pár éve történt 3 elgázolásom elsőbbséggel védett útra ész nélkül kihajtó ottósok által beleszámít?

24
Hotyhogy képe

Pszichopaták. Tudom, mintha

Pszichopaták.

Tudom, mintha most fedeztem volna föl ezt a szót és annyira tetszik, hogy állandóan ezt használom. A valóság az, hogy gátlástalan lettem a tűrhetetlen emberi rosszaságok elítélésében. :-(

25
Kuku képe

Az autópályára is fel kell

Az autópályára is fel kell engedni a gyalogosokat, és az autóvezetőket kell megtanítani közlekedni?

26
Shag_Beckur képe

Le a bringás-"autó"pályákkal

Le a bringás-"autó"pályákkal a belvárosban!!!

27
beked képe

Én nem értek egyet

Én nem értek egyet (teljesen)
A margit híd a legjobb példája lehetne a jól megvalósított projekteknek, ahol minden igény kiszolgálnak:
- A sziget felöli oldalon kétirányú kerékpárút van, jól elkülönítve a járdától: ez túristáknak, gyerekeknek ideális. Nagy a gyalogos forgalom? naés, nem kell sietni és figyelni kell egymásra - nem csak az utakon kell ezt hangoztatni.
De: a hid két végén a kerékpárút gyakorlatilag meghal, amíg nincs kapcsolva rendesen pl dunamenti kérékpárúthoz, fő gerincekhez (pl fogas fele), túrista látványosságokhoz stb, addig nem jó.
- a kerékpározás az úttesten szintén megengedett.
Ez nagyon fontos és ez a jó. Az egyetlen probléma, hogy ezt nem népszerűsítik ezért sokan nem tudják. Látványáos a bringagyász, ezért néhány autóval közlekedő azt hiszi, hogy őt szopatjuk.
Szerintem nagyban segítené az egészet, ha szép nagy táblával jeleznék a híd előtt, hogy a bringás mehet az úton. Szóveggel, vagy egyértelmű táblával, valami és legyen benne, hogy ez OKÉ.

Röviden a véleményem az, hogy a Margiton nem az infra rossz, hanem az infrához való hozzáállás a rossz (mindenki részéről: aki siet nem csalinkázzon a járdán)
És persze mindíg végig kell gondolni egy infrát és ez itt nagyon hiányzi....

Azzal egyet értek, hogy az ott egy frenkventált gyalogos rész, a látvány nagy tömegben bringáról úgy sem az igazi ezért nem biztos, hogy hasznos ott a járdás infra... Nem értek hozzá.

Viszont a Lágymányosi és az Árpád híd kivételével sehol nem jó a járdás megoldás, ezért ez ellen szólni persze érdemes....

A videó egyébként nekem kevés, szerintem zene, film/felirat időben szétszedése és sokkal több János kellene bele.

28
pere képe

A Lágymányosi is rossz.Sok a

A Lágymányosi is rossz.Sok a gyalogos,főleg a hétvégi jó időben,így kb a Margit hídhoz hasonló a szitu.A lehajtók kezdeténél (ahol a kilátók vannak kialakítva) szűk a hely + tűzcsap is van.A levezető rámpák botrányos minőségüek,a pesti oldali átvezetésekről már nem is beszélve.

29
beked képe

valóban. úgy értettem, hogy

valóban.
úgy értettem, hogy azon a két hídon, az út jelenlegi funkciója mellett elfogadhatónak tartom, ha a szeparált kerékpárút van.
Más kérdés, hogy mindkettőt rendbe kéne rakni:
A Lágymányosin se a Pesti oldalon levő átvezetés, se a kapaszkodón levő berendezések nem jók (a Hungáriás bringaút/gyalogbringa út szintén sok helyen nem jó), a Budai oldalon .. most nem tudom pontosan milyen, mert pardon.
Az Árpád hídon nincs felhajtó, lépcsózni kel (oké van sin, de az kevés) Ott tényleg szűk a járda (persze hivatalosan az az oldal csak kerékpárút, de ez nem tiltja ki a gyalogosokat és Ők miért is kerüljenek?)
De s belvárosi hidaknál szerintem csak az úttesten való kerékpározás engedélyezése a jó megoldás, ennyi :)

30
Icarus képe

Kijavítanálak: nem feltétlen

Kijavítanálak: nem feltétlen kell lépcsőzni az Árpád hídnál, mert ha egy utcával tovább mész és ott visszafordulsz, már fel (le) tudsz hajtani. A járda valóban szűk, mondjuk ezt szerencsére kompenzálja az, hogy hosszú a híd és ritka a gyalogos főleg az északi oldalon.

A leány kori nevén Lágymányosi hídnál amit én kifejezetten utálom, hogy a pesti oldalon az aszfalt szar, a budai oldalon a kanyar beláthatatlan. Gyalogosforgalom szempontjából majdnem ugyanaz mint a margit híd és max csak azért tartom elfogadhatónak ott a szeparált infrát, mert az az út gyorsabb közlekedésre is van tervezve mint a Margit híd (hisz ez a belváros elkerülésre lenne tervezve) és nem is lehet igazán felhajtani egyik oldalon sem kényelmesen bringával, nem úgy mint a belsőbb hidakon.

31
feb képe

Légyszi csatlakozzatok a

Légyszi csatlakozzatok a Kerékpárosklubhoz, mert úgy néz ki, hogy a Lánchídon és a Petőfi hídon sem veszik majd figyelembe az érveinket.

Azért csatlakozzunk, mert úgysem veszik figyelembe az érveiteket?
Biztos-e, hogy sokan akarnak egy vesztes csapathoz csatlakozni?

32
Nuvanda képe

Ez nekem is eszembe jutott.

Ez nekem is eszembe jutott.

33
Icarus képe

Én ott az osztást láttam mint

Én ott az osztást láttam mint lényeg :) És ha sokan csatlakoznak a vesztes csapathoz, annak egyre valószínűbb hogy akkora ereje lesz, hogy talán még győztes is lehet belőle.

34
tranyo képe

Mindenesetre nem túl

Mindenesetre nem túl szerencsés mondat az így...

35
Kuku képe

Azért, hogy több hídnál ne

Azért, hogy több hídnál ne ismétlődhessen meg.

36
Frenki képe

A Margit-híd nagyon rossz

A Margit-híd nagyon rossz propaganda ebből a szempontból nektek.Ha a festő elcseszi a konyhát, visszahívod kijavítani?
Ne legyen igazam, de attól tartok a következő hídnál magatok lesztek.A szkeptikus magyar csak ahhoz csatlakozik amiből látja hogy nyerésre áll.Nem erőssége kockáztavállalás. Taktikát kellene váltani.Mi a fene van az EU monitoringgal? Adják a lét ezek meg bármit építhetnek belőle?Anno mit tömték a fejem az EU 4 alapelvével.Vakok ezek? Ész nélkül adják a lét? Elég egy formailag megfelelő pályázat, hogy utána mi készül mindegy?

37
totecka képe

Nekem sem tűnik teljesen

Nekem sem tűnik teljesen elvetemültnek a Margit híd. Jó az úton tekerni, és gyors, de én pl nem szeretek többsávos úton az autókkal együtt haladni. Szeretek úgy tekerni, hogy közben azért elengedhetem magam egy picit. Ami tetszik, az pl a Bajcsi, ahol elég nagy helyet hagytak, hogy ne mellettem száguldjanak el 50-70 kph-val. De jó, hogy a Margit hídon szépen lazán át lehez tekerni anélkül, hogy az autókra kéne koncentrálni.

És igen, a "bicikliúton" megyek én is, mert tényleg csak a konfliktust szüli, ha az autókat "lassítom" az amúgysem széles útszakaszon.. Persze, ott lenne a helye a biciklinek is, de mégsem jó érzés ott átmenni így. Viszont a bicikliútról meg hiányzik a csatlakozás. A Pozsonyi utca és a két rakpart felé jó (budai felé kicsit harcolni kell a buszról leszállókkal néha, de az még belefér, úgyis ott a lámpa utána), de a többi irányba teljesen járhatatlan. A másik oldal meg teljesen el van zárva a továbbhaladás elől.

Járdán utálok amúgy menni, mert nem fer a gyalogosokkal, az az övék. Illetve kereszteződésben nekünk sem jó.

Ami nagyon jó lenne, az a dedikált bicikliút/~sztráda (kereszteződések nélkül - pl http://www.youtube.com/watch?v=vRE5c5oPSNo), de erre gondolom egyelőre semmi esély. Az ideális bicikliút nekem kb a Margit híd és a Csalogány utca közötti rész, illetve a Bajcsy-s megvalósítás egyelőre.

38
Icarus képe

Én meg szeretek normális

Én meg szeretek normális tempóban tekerni, olyan helyen ahol elengedhetem magam és nem kell a gyalogosokra figyelni ;-) Margit hídon szépen lazán át lehet tekerni anélkül, hogy a gyalogosokra kellene koncentrálnom vagy oldalt kellene váltanom ;-)

Az autókat nem lassítom az egyébként is széles útszakaszon, mert ha nincs forgalom akkor ki tudnak kerülni, ha forgalom van akkor egymást tartják fel és nem én őket. Szerencsére az útnak a csatlakozása sem hiányzik hiszen a közút egész összefüggő hálózatot alkot pesten :)

39
Kuku képe

Khmmm... ;)

Khmmm... ;)

40
bpalesz képe

Ma esti rtl híradó, Margit

Ma esti rtl híradó, Margit híddal kapcsolatban!

http://www.rtlklub.hu/hirek/belfold/video/218307

41
Hotyhogy képe

Mindennapos kritikus massza

Mindennapos kritikus massza szükséges oda. Kerékpárosok tömeges átvonulása, szabályosan az úttesten. Szoktatni kell az autósokat. S fokozatosan leszoktatni őket a pszichopatizmusukról. :-(

42
Kuku képe

Sajnos a kerékpárosokat nem

Sajnos a kerékpárosokat nem lehet az útra csábítani, mert az a dög kerítés pszichológiai fegyver ellenük. Kevesebben is merészkednek be azóta, rosszabbul is érzik magukat bezárva, az autóvezetők gyorsabban is hajtanak a "védettség" miatt, és a dudájuk is magabiztosabb.
Sajnos ez el lett rontva, és a déli oldalt reális meghódítással kezelni.

43
chicoye képe

Akkor most ez az MK hivatalos

Akkor most ez az MK hivatalos állásfoglalása, hogy nyeljük le a békát? Ez most komoly? Lekopik a festék, aztán vagy megölnek, ha az úttestet választom, vagy mehetek egy másik hídon?

44
Icarus képe

Bocs de ezt nem tudom

Bocs de ezt nem tudom elfogadni.

45
Törzsmókus képe

> és a déli oldalt reális

> és a déli oldalt reális meghódítással kezelni.

ezt nem értem!

amúgy a megoldás majd az lesz, ami az egész nagykörútra: komplett külső sáv (busz+)bicikli, oszt'jónapot. de az még sokára lesz :(

46
jurta képe

Értem a szándékot a videón,

Értem a szándékot a videón, de sok mindenbe túl könnyű belekötni benne.

47
jurta képe

Már a befejezésekor

Már a befejezésekor emlegettem, hogy ez az Állatorvosi Ló híd (tényleg az, mert minden van rajta) fél évszázadig emlékműve lesz ennek a mostani pár évnek, amikor a gépkocsiközpontú/emberközpontú városfejlesztési politika közötti harc kb. pont döntetlenre állt. :-)

48
Vid képe

A többi hídon pontosan mit

A többi hídon pontosan mit terveznek? Mert a Lágymányosin én sem mennék kamionok között.

49
Icarus képe

Azért a lágymányosi és az

Azért a lágymányosi és az árpád híd kicsit más kérdés szerintem - mind a kettő a Hungárián van és leginkább az a célja, hogy elkerülje a belvárost az ember.

Petőfitől a Margitig mindegyik híd kisebb forgalmú, kisebb átlagsebességű és nem utolsó sorban, kulturáltabb körülmények között lehet rájuk feljutni bringával ezért indokolt ezeknél a két oldali irányhelyes normális széles bringasáv.

50
Hotyhogy képe

A káosz az állítólag jó.

A káosz az állítólag jó. Kamaz tol minket meg lecentiz? Az káosz. Akkor az jó. :-(

51
Shag_Beckur képe

Így van! Majd hozzászoknak az

Így van! Majd hozzászoknak az emberek! A káosz biztonságosabbá tesz! Pl. a bringást feltereli a járdára!

52
tranyo képe

melyik jobb, autóvezetőkkel,

melyik jobb, autóvezetőkkel, vagy gyalogokal harcolni?

53
Icarus képe

Mind a kettővel békében lenni

Mind a kettővel békében lenni :)

54
tranyo képe

Shag-ről beszélünk, és a

Shag-ről beszélünk, és a káoszról ;)

55
Shag_Beckur képe

Majd a gyalogok megtanulják a

Majd a gyalogok megtanulják a káoszból, hogy bringás mindenhol elroboghat mellette a járdán, ezért növesztenek hátra is szemet.

56
tranyo képe

vagy hordanak bukót

vagy hordanak bukót is(tükörrel)
:)))