Csináltunk egy videót a Margit hídról, arról, hogy a rossz infra miatt alakulnak ki a konfliktusok és balesetveszélyes helyzetek. Légyszi osszátok és csatlakozzatok a Kerékpárosklubhoz, mert úgy néz ki, hogy a Lánchídon és a Petőfi hídon sem veszik majd figyelembe az érveinket!












A bringa-piktók már nincsenek
A bringa-piktók már nincsenek meg a járdán kialakított infrával párhuzamos úttesten, Pest-Buda irányban?
Azok ugye elvileg azért kerültek felfestésre, hogy az úttesten tekerés legalizálásával tehermentesítsék a járdát, de mikor legutóbb bringával arra jártam, akkor már csak halványan látszott itt-ott valami a lekopott nyomokból.
Ha ott van, ha nincs, nem
Ha ott van, ha nincs, nem számít. Már a híd felújításának tervezési szakaszában pontosan akkora lufit fújt a média az "elvesznek egy sávot a bringások a Margit-hídból" témából, mint 1-2 évvel utána a bringások számára megnyitott egyirányú utcákból. Mindkettő azt eredményezte, hogy az óbégató médiacsatornák célcsoportjai ezen helyeken rákönyökölnek a kürtre és vérben forgó szemekkel néznek minden kerékpárosra.
Komoly gondok vannak itt.
A Pest-Buda irányú piktókról
A Pest-Buda irányú piktókról meg hivatalosan is leírták, hogy nem festik újra őket, mert "a túlnyomó többség a kerékpárúton közlekedik".
Hát ezt sejtettem... :( Aki
Hát ezt sejtettem... :( Aki meg az úton megy, az dögöljön meg.
Komolyan ezt leírták?
Komolyan ezt leírták? Hídlezárós tüntetést! http://www.youtube.com/watch?v=m7BXKsjAedg
plusszegy! http://kepfeltolte
plusszegy!
http://kepfeltoltes.hu/130903/cm_mk_www.kepfeltoltes.hu_.png
Amíg meg lekopnak addig 10,
Amíg meg lekopnak addig 10, 20, 30 stb. %-ban szabálytalan az úton menni. Már ez is abszurd.
a KRESZ 13.§ (2) értelmében
a KRESZ 13.§ (2) értelmében egyáltalán nem szabálytalan akkor sem.
szerintem nagyon nagy
szerintem nagyon nagy mértékben a kötelező használat üt vissza ittis.(meg a bajcsin is)
az emberekben ez van benne, és így kikerülik az autós konfliktusokat is.
Alapvetően a közlekedési
Alapvetően a közlekedési infrák tervezési előírásai a botrányosak, amelyek megengedik, hogy jogszerűen, némi túlzással, bármit olyan kerékpáros infrának minősítsenek, amelyre fel kell menni.
Nem egyenként kellene itt-ott küzdeni néhány száz méterért, hogy valahol jó, tartós és biztonságos legyen, amit átadnak.
Ahhoz képest, hogy országosan évente mennyit költenek kerékpáros infrára, ez a Margit-híd a 800? méterével nem jelentős. Még akkor sem, ha egy képre akár 30 bringást is be lehet zsúfolni jó beállítással.
Egy ilyen figyelemfelkeltő akciónak rossz példaként kellene csak szerepelnie, amely alátámasztja az első mondatomat.
Ja, és az ilyenek miatt van máshol CM. Vagy, jobb helyeken azért, hogy ne felejtsék el a bringások érdekeit sem. Már a jogi környezet alakítása során sem. Mert csak az adhat garanciát a megfelelő megvalósításokra.
A magor előírások az eredményeket nézve számtalan olyan elemet nem követelnek meg, amelyek kint alapfeltételek.
(Itt pont nem ez a helyzet, hiszen lehetne az úttesten is közlekedni, de a vélt biztonságérzet a járdán még is így magasabb a nagy forgalomhoz képest, másrészt, szerintem, az alkalomszerűen erre járó bringások jelentős része el sem tudja képzelni, hogy az úttesten is lehetne közlekedni. )
Jó infráról pedig nem megy le a kerékpáros, kivétel a versenybringás.
Ilyen videókból sok kellene, mint a jelenlegi rendszer kritikáját alátámasztó példa.
ehhez: "Jó infráról pedig nem
ehhez:
"Jó infráról pedig nem megy le a kerékpáros, kivétel a versenybringás."
én nem versenyzem, de ha a lányaimmal tekerek, akkor a sávon tekerek, ha meg egyedül, és sietek, akkor az ottókközt.
és ami igazán rosszérzés,hogy nem tudom mikortól lesz kötelező a margithídi infra használata.
amikortól nem látszik teljesen a piktó? vagy majd lesz vmi rá utaló tábla, hogy no, mamár nem?
:(
A jó infra alatt arra
A jó infra alatt arra gondoltam, amit itthon nem tudsz elképzelni, kint pedig jellemzően alap: pl.: 150-180 centiméter széles kerékpárút. Időtálló, sima útfelület stb. Jellemzője, hogy a kerékpárosnak eszébe nem jut az autók közé navigálnia magát, mert teljesen feleslegesnek érzi.
Itthon, értem, hogy miért mész a vasdobozok közé, a baleseti statisztikák is téged igazolnak.
Talán meg kéne tanítani a
Talán meg kéne tanítani a brinyigliseket közlekedni :(
Közlekedek én szabályosan
Közlekedek én szabályosan amikor letolnak az útról azzal az indokkal hogy kötelező a bringaút, ott ahol nem is az -.-.
http://youtu.be/jytz45kqrAw?t
http://youtu.be/jytz45kqrAw?t=7m9s
Nekik is sikerül, a többieknek is menne...
Talán nem kellene minden
Talán nem kellene minden szarba beletrollkodnod!
Áhh, those dirty car driving
Áhh, those dirty car driving peasants don't ruin it for the Glorious Bicycle Rider Master Race!
Jól van - látom még mindig
Jól van - látom még mindig hülye frusztrált vagy. Segítek, ha átszállsz biciklire, sokkal gyorsabban átjutsz a délutáni dugón :-]
http://cdn.meme.li/i/ogpgz.jp
http://cdn.meme.li/i/ogpgz.jpg
Vannak olyan körülmények :P
Vannak olyan körülmények :P
Jó, oké, a 3-asban én se
Jó, oké, a 3-asban én se bízom :)
Télleg, most hogy nem
Télleg, most hogy nem bringázol, hány kiló vagy?
Az én pár éve történt 3
Az én pár éve történt 3 elgázolásom elsőbbséggel védett útra ész nélkül kihajtó ottósok által beleszámít?
Pszichopaták. Tudom, mintha
Pszichopaták.
Tudom, mintha most fedeztem volna föl ezt a szót és annyira tetszik, hogy állandóan ezt használom. A valóság az, hogy gátlástalan lettem a tűrhetetlen emberi rosszaságok elítélésében. :-(
Az autópályára is fel kell
Az autópályára is fel kell engedni a gyalogosokat, és az autóvezetőket kell megtanítani közlekedni?
Le a bringás-"autó"pályákkal
Le a bringás-"autó"pályákkal a belvárosban!!!
Én nem értek egyet
Én nem értek egyet (teljesen)
A margit híd a legjobb példája lehetne a jól megvalósított projekteknek, ahol minden igény kiszolgálnak:
- A sziget felöli oldalon kétirányú kerékpárút van, jól elkülönítve a járdától: ez túristáknak, gyerekeknek ideális. Nagy a gyalogos forgalom? naés, nem kell sietni és figyelni kell egymásra - nem csak az utakon kell ezt hangoztatni.
De: a hid két végén a kerékpárút gyakorlatilag meghal, amíg nincs kapcsolva rendesen pl dunamenti kérékpárúthoz, fő gerincekhez (pl fogas fele), túrista látványosságokhoz stb, addig nem jó.
- a kerékpározás az úttesten szintén megengedett.
Ez nagyon fontos és ez a jó. Az egyetlen probléma, hogy ezt nem népszerűsítik ezért sokan nem tudják. Látványáos a bringagyász, ezért néhány autóval közlekedő azt hiszi, hogy őt szopatjuk.
Szerintem nagyban segítené az egészet, ha szép nagy táblával jeleznék a híd előtt, hogy a bringás mehet az úton. Szóveggel, vagy egyértelmű táblával, valami és legyen benne, hogy ez OKÉ.
Röviden a véleményem az, hogy a Margiton nem az infra rossz, hanem az infrához való hozzáállás a rossz (mindenki részéről: aki siet nem csalinkázzon a járdán)
És persze mindíg végig kell gondolni egy infrát és ez itt nagyon hiányzi....
Azzal egyet értek, hogy az ott egy frenkventált gyalogos rész, a látvány nagy tömegben bringáról úgy sem az igazi ezért nem biztos, hogy hasznos ott a járdás infra... Nem értek hozzá.
Viszont a Lágymányosi és az Árpád híd kivételével sehol nem jó a járdás megoldás, ezért ez ellen szólni persze érdemes....
A videó egyébként nekem kevés, szerintem zene, film/felirat időben szétszedése és sokkal több János kellene bele.
A Lágymányosi is rossz.Sok a
A Lágymányosi is rossz.Sok a gyalogos,főleg a hétvégi jó időben,így kb a Margit hídhoz hasonló a szitu.A lehajtók kezdeténél (ahol a kilátók vannak kialakítva) szűk a hely + tűzcsap is van.A levezető rámpák botrányos minőségüek,a pesti oldali átvezetésekről már nem is beszélve.
valóban. úgy értettem, hogy
valóban.
úgy értettem, hogy azon a két hídon, az út jelenlegi funkciója mellett elfogadhatónak tartom, ha a szeparált kerékpárút van.
Más kérdés, hogy mindkettőt rendbe kéne rakni:
A Lágymányosin se a Pesti oldalon levő átvezetés, se a kapaszkodón levő berendezések nem jók (a Hungáriás bringaút/gyalogbringa út szintén sok helyen nem jó), a Budai oldalon .. most nem tudom pontosan milyen, mert pardon.
Az Árpád hídon nincs felhajtó, lépcsózni kel (oké van sin, de az kevés) Ott tényleg szűk a járda (persze hivatalosan az az oldal csak kerékpárút, de ez nem tiltja ki a gyalogosokat és Ők miért is kerüljenek?)
De s belvárosi hidaknál szerintem csak az úttesten való kerékpározás engedélyezése a jó megoldás, ennyi :)
Kijavítanálak: nem feltétlen
Kijavítanálak: nem feltétlen kell lépcsőzni az Árpád hídnál, mert ha egy utcával tovább mész és ott visszafordulsz, már fel (le) tudsz hajtani. A járda valóban szűk, mondjuk ezt szerencsére kompenzálja az, hogy hosszú a híd és ritka a gyalogos főleg az északi oldalon.
A leány kori nevén Lágymányosi hídnál amit én kifejezetten utálom, hogy a pesti oldalon az aszfalt szar, a budai oldalon a kanyar beláthatatlan. Gyalogosforgalom szempontjából majdnem ugyanaz mint a margit híd és max csak azért tartom elfogadhatónak ott a szeparált infrát, mert az az út gyorsabb közlekedésre is van tervezve mint a Margit híd (hisz ez a belváros elkerülésre lenne tervezve) és nem is lehet igazán felhajtani egyik oldalon sem kényelmesen bringával, nem úgy mint a belsőbb hidakon.
Légyszi csatlakozzatok a
Légyszi csatlakozzatok a Kerékpárosklubhoz, mert úgy néz ki, hogy a Lánchídon és a Petőfi hídon sem veszik majd figyelembe az érveinket.
Azért csatlakozzunk, mert úgysem veszik figyelembe az érveiteket?
Biztos-e, hogy sokan akarnak egy vesztes csapathoz csatlakozni?
Ez nekem is eszembe jutott.
Ez nekem is eszembe jutott.
Én ott az osztást láttam mint
Én ott az osztást láttam mint lényeg :) És ha sokan csatlakoznak a vesztes csapathoz, annak egyre valószínűbb hogy akkora ereje lesz, hogy talán még győztes is lehet belőle.
Mindenesetre nem túl
Mindenesetre nem túl szerencsés mondat az így...
Azért, hogy több hídnál ne
Azért, hogy több hídnál ne ismétlődhessen meg.
A Margit-híd nagyon rossz
A Margit-híd nagyon rossz propaganda ebből a szempontból nektek.Ha a festő elcseszi a konyhát, visszahívod kijavítani?
Ne legyen igazam, de attól tartok a következő hídnál magatok lesztek.A szkeptikus magyar csak ahhoz csatlakozik amiből látja hogy nyerésre áll.Nem erőssége kockáztavállalás. Taktikát kellene váltani.Mi a fene van az EU monitoringgal? Adják a lét ezek meg bármit építhetnek belőle?Anno mit tömték a fejem az EU 4 alapelvével.Vakok ezek? Ész nélkül adják a lét? Elég egy formailag megfelelő pályázat, hogy utána mi készül mindegy?
Nekem sem tűnik teljesen
Nekem sem tűnik teljesen elvetemültnek a Margit híd. Jó az úton tekerni, és gyors, de én pl nem szeretek többsávos úton az autókkal együtt haladni. Szeretek úgy tekerni, hogy közben azért elengedhetem magam egy picit. Ami tetszik, az pl a Bajcsi, ahol elég nagy helyet hagytak, hogy ne mellettem száguldjanak el 50-70 kph-val. De jó, hogy a Margit hídon szépen lazán át lehez tekerni anélkül, hogy az autókra kéne koncentrálni.
És igen, a "bicikliúton" megyek én is, mert tényleg csak a konfliktust szüli, ha az autókat "lassítom" az amúgysem széles útszakaszon.. Persze, ott lenne a helye a biciklinek is, de mégsem jó érzés ott átmenni így. Viszont a bicikliútról meg hiányzik a csatlakozás. A Pozsonyi utca és a két rakpart felé jó (budai felé kicsit harcolni kell a buszról leszállókkal néha, de az még belefér, úgyis ott a lámpa utána), de a többi irányba teljesen járhatatlan. A másik oldal meg teljesen el van zárva a továbbhaladás elől.
Járdán utálok amúgy menni, mert nem fer a gyalogosokkal, az az övék. Illetve kereszteződésben nekünk sem jó.
Ami nagyon jó lenne, az a dedikált bicikliút/~sztráda (kereszteződések nélkül - pl http://www.youtube.com/watch?v=vRE5c5oPSNo), de erre gondolom egyelőre semmi esély. Az ideális bicikliút nekem kb a Margit híd és a Csalogány utca közötti rész, illetve a Bajcsy-s megvalósítás egyelőre.
Én meg szeretek normális
Én meg szeretek normális tempóban tekerni, olyan helyen ahol elengedhetem magam és nem kell a gyalogosokra figyelni ;-) Margit hídon szépen lazán át lehet tekerni anélkül, hogy a gyalogosokra kellene koncentrálnom vagy oldalt kellene váltanom ;-)
Az autókat nem lassítom az egyébként is széles útszakaszon, mert ha nincs forgalom akkor ki tudnak kerülni, ha forgalom van akkor egymást tartják fel és nem én őket. Szerencsére az útnak a csatlakozása sem hiányzik hiszen a közút egész összefüggő hálózatot alkot pesten :)
Khmmm... ;)
Khmmm... ;)
Ma esti rtl híradó, Margit
Ma esti rtl híradó, Margit híddal kapcsolatban!
http://www.rtlklub.hu/hirek/belfold/video/218307
Mindennapos kritikus massza
Mindennapos kritikus massza szükséges oda. Kerékpárosok tömeges átvonulása, szabályosan az úttesten. Szoktatni kell az autósokat. S fokozatosan leszoktatni őket a pszichopatizmusukról. :-(
Sajnos a kerékpárosokat nem
Sajnos a kerékpárosokat nem lehet az útra csábítani, mert az a dög kerítés pszichológiai fegyver ellenük. Kevesebben is merészkednek be azóta, rosszabbul is érzik magukat bezárva, az autóvezetők gyorsabban is hajtanak a "védettség" miatt, és a dudájuk is magabiztosabb.
Sajnos ez el lett rontva, és a déli oldalt reális meghódítással kezelni.
Akkor most ez az MK hivatalos
Akkor most ez az MK hivatalos állásfoglalása, hogy nyeljük le a békát? Ez most komoly? Lekopik a festék, aztán vagy megölnek, ha az úttestet választom, vagy mehetek egy másik hídon?
Bocs de ezt nem tudom
Bocs de ezt nem tudom elfogadni.
> és a déli oldalt reális
> és a déli oldalt reális meghódítással kezelni.
ezt nem értem!
amúgy a megoldás majd az lesz, ami az egész nagykörútra: komplett külső sáv (busz+)bicikli, oszt'jónapot. de az még sokára lesz :(
Értem a szándékot a videón,
Értem a szándékot a videón, de sok mindenbe túl könnyű belekötni benne.
Már a befejezésekor
Már a befejezésekor emlegettem, hogy ez az Állatorvosi Ló híd (tényleg az, mert minden van rajta) fél évszázadig emlékműve lesz ennek a mostani pár évnek, amikor a gépkocsiközpontú/emberközpontú városfejlesztési politika közötti harc kb. pont döntetlenre állt. :-)
A többi hídon pontosan mit
A többi hídon pontosan mit terveznek? Mert a Lágymányosin én sem mennék kamionok között.
Azért a lágymányosi és az
Azért a lágymányosi és az árpád híd kicsit más kérdés szerintem - mind a kettő a Hungárián van és leginkább az a célja, hogy elkerülje a belvárost az ember.
Petőfitől a Margitig mindegyik híd kisebb forgalmú, kisebb átlagsebességű és nem utolsó sorban, kulturáltabb körülmények között lehet rájuk feljutni bringával ezért indokolt ezeknél a két oldali irányhelyes normális széles bringasáv.
A káosz az állítólag jó.
A káosz az állítólag jó. Kamaz tol minket meg lecentiz? Az káosz. Akkor az jó. :-(
Így van! Majd hozzászoknak az
Így van! Majd hozzászoknak az emberek! A káosz biztonságosabbá tesz! Pl. a bringást feltereli a járdára!
melyik jobb, autóvezetőkkel,
melyik jobb, autóvezetőkkel, vagy gyalogokal harcolni?
Mind a kettővel békében lenni
Mind a kettővel békében lenni :)
Shag-ről beszélünk, és a
Shag-ről beszélünk, és a káoszról ;)
Majd a gyalogok megtanulják a
Majd a gyalogok megtanulják a káoszból, hogy bringás mindenhol elroboghat mellette a járdán, ezért növesztenek hátra is szemet.
vagy hordanak bukót
vagy hordanak bukót is(tükörrel)
:)))