Sziasztok!

Régen nem jártam itt, ennek köszönhetően már alig látom át az oldalt, azért remélem a bejegyzésem jó heyen landol.
Tárcsafék-karbantartáshoz lenne egy-két kérdésem (kérem a minek a kerékpárra tárcsafék megjegyzések mellőzését! fogadjuk el tényként, hogy van rajta)

Kérdés egy: milyen gyakran kell olajat cserélni benne? (1 év?, vagy terhelésfüggő?)Mi megy benne tönkre ez idő alatt? (Ez nem motorolaj, hogy elnyelje az égéstermékeket. Ha buborékosodik az meg a fékkaron utánaállítható<1 évalatt nem puhult semmit sem>) Mi van ha nincs benne olaj cserélve? stb

Kérdés kettő: A hátsó fék egy pár hónapja a következő szimptómákat hozza: csökkent jelentősen a fékereje, és ha kellően ráfeszül a tárcsára, akkor az egész váz berezonál, és kellemetlen hangot ad. Multkoriban kiszereltem a fékbetétek alig kopottak. Törölgetés után valamivel erősebb lett a fék, és később is rezonál be, de még mindig nem az igazi. Cserélni kell ennek ellenére, vagy csak 2 csavart kell meghúzni?

Előre is köszi!

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
blajo képe

Bringan nincs tarcsafekem, ha

Bringan nincs tarcsafekem, ha a fekolaj hasonlo, mint auton-motoron, akkor a problema az vele, hogy idovel eleg sok vizet magaba sziv (levego paratartalomra gondolj.) Ez ket problemat tud okozni:
- gyorsabban rozsdasodnak a dolgok
- a nagyobbik gond: ha felmelegszik az olaj rendesen, akkor felforr benne a viz es pont akkor valik levegosse (inkabb gazossa), amikor a legnagyobb szukseg van ra. Motoron mar sikerult felforralni a hatso fekben az olajat, meg lehetett oldani, de nem volt vicces. Es persze hidegen nem veszel eszre semmit.

Ha rezonal, akkor gondolom nincs jol beallitva, emlekeim szerint a kovetkezo a folyamat:
- 2 csavar meglazit
- feket behuz, rogzit
- 2 csavar rendesen meghuz
Ezt valaki remelem pontositja. :-)

2
fkrisz3 képe

köszi. Attól nem félek, hogy

köszi. Attól nem félek, hogy felforrna, akkora terhelés meg hő nincs rajta. Kocsin is elég 10 évente cserélni. A beállítás meg úgy megy, akkor állítok rajta, bár nem fogja a tárcsát normál esetben.

3
Vegha képe

Elégnek elég 10 év, de azt

Elégnek elég 10 év, de azt ugye tudjuk, hogy érdemes inkább 2 évente : )

4
KésmárkiM képe

Saját tapasztalatomat tudom

Saját tapasztalatomat tudom veled megosztani: Avid Juicy 3 fékek, 6 év, 35-40.000 km után még nem volt szükséges hozzányúlni. Az első pár hónapban lelevegősödött, akkor lelégtelenítették, azóta semmi.

Mondjuk nekem a autómban a klíma is 10 éve bírja, utántöltés nélkül, szóval ilyen szempontból nyilvánvalóan mázlista vagyok.

5
stp1 képe

1-2 évente érdemes

1-2 évente érdemes cserélni.
rezonálás lehet olajos betét miatt is (kuka), kopott tárcsától (1,5-1,8mm körül érdemes cserélni), vagy ferde felfogatás miatt is.
ha nem javul betétcserétől, beállítástól, akkor érdemes felmaratni a tárcsafékszemeket egy síkba, jobb boltokban van hozzá szerszám.

6
martin_bp képe

DOT (autóban használatos

DOT (autóban használatos speciális fékolaj) vagy ásványolaj? Mindkettőt használnak tárcsafék esetén, gyártó és féktípustól függ.Ez az alapkérdés, amennyire én tudom, tud a DOT nedvességet szívni, ami a fékhatást ronthatja, az ásványolaj nem.