Sziasztok!
Régen nem jártam itt, ennek köszönhetően már alig látom át az oldalt, azért remélem a bejegyzésem jó heyen landol.
Tárcsafék-karbantartáshoz lenne egy-két kérdésem (kérem a minek a kerékpárra tárcsafék megjegyzések mellőzését! fogadjuk el tényként, hogy van rajta)
Kérdés egy: milyen gyakran kell olajat cserélni benne? (1 év?, vagy terhelésfüggő?)Mi megy benne tönkre ez idő alatt? (Ez nem motorolaj, hogy elnyelje az égéstermékeket. Ha buborékosodik az meg a fékkaron utánaállítható<1 évalatt nem puhult semmit sem>) Mi van ha nincs benne olaj cserélve? stb
Kérdés kettő: A hátsó fék egy pár hónapja a következő szimptómákat hozza: csökkent jelentősen a fékereje, és ha kellően ráfeszül a tárcsára, akkor az egész váz berezonál, és kellemetlen hangot ad. Multkoriban kiszereltem a fékbetétek alig kopottak. Törölgetés után valamivel erősebb lett a fék, és később is rezonál be, de még mindig nem az igazi. Cserélni kell ennek ellenére, vagy csak 2 csavart kell meghúzni?
Előre is köszi!












Bringan nincs tarcsafekem, ha
Bringan nincs tarcsafekem, ha a fekolaj hasonlo, mint auton-motoron, akkor a problema az vele, hogy idovel eleg sok vizet magaba sziv (levego paratartalomra gondolj.) Ez ket problemat tud okozni:
- gyorsabban rozsdasodnak a dolgok
- a nagyobbik gond: ha felmelegszik az olaj rendesen, akkor felforr benne a viz es pont akkor valik levegosse (inkabb gazossa), amikor a legnagyobb szukseg van ra. Motoron mar sikerult felforralni a hatso fekben az olajat, meg lehetett oldani, de nem volt vicces. Es persze hidegen nem veszel eszre semmit.
Ha rezonal, akkor gondolom nincs jol beallitva, emlekeim szerint a kovetkezo a folyamat:
- 2 csavar meglazit
- feket behuz, rogzit
- 2 csavar rendesen meghuz
Ezt valaki remelem pontositja. :-)
köszi. Attól nem félek, hogy
köszi. Attól nem félek, hogy felforrna, akkora terhelés meg hő nincs rajta. Kocsin is elég 10 évente cserélni. A beállítás meg úgy megy, akkor állítok rajta, bár nem fogja a tárcsát normál esetben.
Elégnek elég 10 év, de azt
Elégnek elég 10 év, de azt ugye tudjuk, hogy érdemes inkább 2 évente : )
Saját tapasztalatomat tudom
Saját tapasztalatomat tudom veled megosztani: Avid Juicy 3 fékek, 6 év, 35-40.000 km után még nem volt szükséges hozzányúlni. Az első pár hónapban lelevegősödött, akkor lelégtelenítették, azóta semmi.
Mondjuk nekem a autómban a klíma is 10 éve bírja, utántöltés nélkül, szóval ilyen szempontból nyilvánvalóan mázlista vagyok.
1-2 évente érdemes
1-2 évente érdemes cserélni.
rezonálás lehet olajos betét miatt is (kuka), kopott tárcsától (1,5-1,8mm körül érdemes cserélni), vagy ferde felfogatás miatt is.
ha nem javul betétcserétől, beállítástól, akkor érdemes felmaratni a tárcsafékszemeket egy síkba, jobb boltokban van hozzá szerszám.
DOT (autóban használatos
DOT (autóban használatos speciális fékolaj) vagy ásványolaj? Mindkettőt használnak tárcsafék esetén, gyártó és féktípustól függ.Ez az alapkérdés, amennyire én tudom, tud a DOT nedvességet szívni, ami a fékhatást ronthatja, az ásványolaj nem.