A fehérvári közlekedésszervezés egyik újabb idióta remekműve. Azt hiszem túl sokat nem lehet hozzátenni...
http://www.szekesfehervar.hu/index.php?pg=news_114936
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
A fehérvári közlekedésszervezés egyik újabb idióta remekműve. Azt hiszem túl sokat nem lehet hozzátenni...
http://www.szekesfehervar.hu/index.php?pg=news_114936
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
valóban nincs mit
valóban nincs mit hozzátenni...
Nálunk állítólag ez történt
http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/bicajjal_gyorben_legyenek_egyformak_...
Megtudhatnánk valamit a tárgyalás eredményéről? A "mi embereink" szemszögéből mégis csak hitelesebb infot kaphatnánk. Az MK honlapon semmit sem találok, az FB-n sem.
Nem tudok róla, hogy lett
Nem tudok róla, hogy lett volna bármiféle tárgyalás. Az MK-nak jelenleg nincs területi szervezete Fehérváron -a CM-en volt róla szó, de azóta semmi.
Ahogy nézem, aug 30. az utolsó péntek: lehet, hogy kellene egy CM a belvárosba?
a link győri megbeszélésre
a link győri megbeszélésre utal. A MK helyi képviselője tárgyalt a rendőrséggel, ez érdekelne.
(csak finoman csesztetem az MK honlapot az info hiány miatt)
Bocsánat, akkor én értettem
Bocsánat, akkor én értettem félre. Azt hittem, a fehérvárira gondolsz...
a probléma micsoda ebben az
a probléma micsoda ebben az esetben?
a kép alapján ez tényleg olyan a hely ahol semmi keresnivalója nincs semmiféle járműnek.
Nekem az, hogy a sétálóutcát
Nekem az, hogy a sétálóutcát sokan keverik a járdával - nekem a sétálóutca inkább egy bringagyalognak felelne meg, ahol természetesen a gyalogosok mindig elsőbbséget élveznek de attól még nem kell kitiltani a bringásokat, csak elővigyázatosságot kérni tőlük.
Az a probléma, hogy a Fő utca
Az a probléma, hogy a Fő utca és környéke gyakorlatilag az a belváros, ahova az emberek kijárnak szórakozni. Eddig semmi gond nem volt abból, ha éppen keróval krúzolt ott valaki: ez is hozzátartozik. És az is a probléma, hogy a gördeszka, roller, görkorcsolya, futóbringa, monocikli és társai nem veszélyeztetik a gyalogosokat a rendelet megalkotói szerint, csak és kizárólag a legalább kétkerekű, pedállal hajtott járművek (beleértve a 2éves kisgyerek háromkerekűjét is!). Ezen kívül már csak annyi a probléma, hogy kerékpárral napközben átjárhatatlan lett a belváros. Nem igaz, hogy 10 méter széles úttesten ne férjen el a gyalogosok mellett (főleg, hogy más helyeken a 80 centi széles járda szerintük bőven elég mindkét közlekedőnek), inkább kerüljön 50-100 méter miatt kilométereket. Arról nem is beszélek, hogy az is probléma, hogy ha valaki be akarja tartani ezt, akkor a kerékpárt nem tudja letenni sehol. Mert az illetékesek közölték, hogy egyáltalában nem áll szándékukban kerékpártámaszokat biztosítani, arról meg ne is álmodjunk, hogy esetleg arról is gondoskodnának, hogy 15 perc múlva is meglegyen a bringád. Volt itt egy bejegyzés a Piac téri állapotokról: kb. az a legközelebbi, logikusan használható tároló a környéken. Igaz, hogy már most is többszörösen telített -el lehet képzelni, mi lesz itt később...
Mondjuk fehérvár bringával
Mondjuk fehérvár bringával egyébként is szörnyűséges minden szempontból :)
A legszörnyűségesebb az, hogy
A legszörnyűségesebb az, hogy nincs itt 10 olyan klubtag, akikkel el lehetne kezdeni az érdekvédelmet (gy.k. MK területi szervezetet)... :(
A másik legszörnyűségesebb pedig az, hogy a kerékpárosok túlnyomó többsége számára az a természetes, hogy alapból járdázunk és "nem megyünk az autók közé, mert veszélyes". Emiatt lett olyan, amilyen...
Kedvenc helyem, amikor
Kedvenc helyem, amikor autóval befutok a 811-esről a Berényi útra, jobbra kanyarodnék a 7-esre, és ott kb. 30-al robognak lefelé-befelé-hazafelé boldogan a meló után a bringások a Berényi járdáján a centrum felé be a jobbra kanyarodó autók elé, rossz esetben a sövény mögül.
Nem szokott ott baleset lenni?
Nekem ez az egyik
Nekem ez az egyik kedvencem...a K1-es kerékpáros főútvonal egyik szakasza:
https://www.google.com/maps/preview#!data=!1m8!1m3!1d3!2d18.423828!3d47.187181!2m2!1f159.66!2f78.08!4f75!2m4!1e1!2m2!1sWPNOGQMy4X4cTtOy5FRW8g!2e0&fid=5
(különös tekintettel a túlsó oldalra):
https://www.google.com/maps/preview#!data=!1m8!1m3!1d3!2d18.424759!3d47.18659!2m2!1f271.31!2f86.38!4f15!2m4!1e1!2m2!1srC6YS_tt6A7BBbZS0oEG9w!2e0&fid=5
A Berényin -még- nem hallottam túl sok balesetről. Talán azért, mert Fehérvár egy kimondottan járdázós város és mindenki ott számít a kerósra, nem az úttesten... :(
Ezeken a helyeken legalább az
Ezeken a helyeken legalább az autósok se száguldoznak.
hétvégén átgurulunk páran
hétvégén átgurulunk páran ezen a szuppperrrr városon balcsi felé.
ha minden igaz a 811-es felől érkezünk, és Úrhidai úton keresztül Sárszentmihály felé távoznánk.
tudna vki javasolni útvonal-tervet, hogy ne kelljen járdára kényszerülnünk, és ne menjünk bele ebbe a széltőlisóvott belvárosi részbe?
köszi a segítséget.
Így hirtelen egy útvonal jut
Így hirtelen egy útvonal jut eszembe, én erre mennék:
Szóval a 811-esen (Béla u.) be a városba, balra el a Fiskális úton, onnan a Pozsonyi úton a Karinthy útra, az rábisz a Béla útra, amin végighaladva a Királysorra jutok, jobbra végig a Királysoron és a Rákóczin, a végén a Várkörúton balra a Budai útig, a kisbudain és a Vörösmarty téren keresztül a Stopnál egy jobbos a Balatoni útra, ami elvisz az Úrhidaira.
Egy képernyőmentés az útvonalról:
http://kepfeltoltes.hu/view/130813/ut_www.kepfeltoltes.hu_.png
Ez elkerüli a városi "infrák" jelentős részét.
Kivéve a Balatoni úton épült
Kivéve a Balatoni úton épült kötelező használatú járdát az Interspar mellett. De az csak 300 méter és remélhetőleg nem figyelnek rendőrök a bokorból..
Ok, mostanában nem jártam
Ok, mostanában nem jártam arra. Amikor utoljára arra tekertem, még nem volt ott semmi ilyesmi...
Szerintem a leggázabb rész a Vörösmarty téri kb. 100 méteres szakasz a kuruc-sarok és a Stop között. Ott ugyan nincs semmiféle gyász, de nem vagyok meggyőződve arról, hogy nem b...ták ki a bringatilost. Nem mintha engem túlzottan érdekelne...
Budapest-Balaton
Budapest-Balaton útvonalatokról dobsz egy linket?
Azt tudja valaki, hogy itt:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20111206/budapestrol-balaton-fele-v...
történt-e valami az elmúlt 2 évben?
még tervezés alatt, de kb
még tervezés alatt, de kb erre lesz:
http://goo.gl/maps/RhPrb
mondjuk bemegyünk tbálintra is és bicskére menetközben...
de ha tudtok jobbat akkor szívesen vesszük az ötleteket :)
Bicske - hacsaknem keszakarva
Bicske - hacsaknem keszakarva mentek be - kikerulheto az Etyek-Alcsutdoboz tengelyen. Dombosabb, de nyugisabb es rovidebb is.
Valamint en a Berhida-Papkeszi tavot is olyan uton tennem meg, amit a google autokkal be mertek vallalni.
Ha esetleg Csopakon vagy tul van a cel, olyan esetben en kockaztatnek par szaz meter bringatolast Veszprem kornyeken. 150km-rel a valagamban, esetleg sotetben engem nem szokott az eszaki parti bringaut vonalvezetese szorakoztatni. Lasd
http://www.openstreetmap.org/#map=10/46.8790/17.7251&layers=C
Bicske egy célpont. :) terv a
Bicske egy célpont. :)
terv a következő:
péntek este,meló után go Bicske, pihi,hajnalban go Balatonberény, ott pihi, másnap hajnalban start kör, utána agonizálás, majd másnap hajnalban gopest, valószínű már vonattal,bár cél, hogy tekerve :)))))
azaz kicsit kinyírjuk magunkat, de háthanem :)
kinyírás sikerült, a terv nem
kinyírás sikerült, a terv nem ...
bicske-berény megvolt, onnan vissza fűzfőig déli oldalon, majd vonattal kelenföld, és rá még egy nr erzsébetre,és onnan újpestre.
400+ a vége, jóvolt,ennyit bírtam :)
Bicske teljesen jó, a
Bicske teljesen jó, a húzósabb a Börs-Biatorbágy szakasz. Én utána a nulla forgalmú régi 1-esen (8101-es út) szoktam menni, és kihagynám a vasútállomás feletti átjáróra felcipelést is :) (De edzésnek jó az etyeki emelkedő.)
Ez a Berhida-Papkeszi szakasz meg valóban nagy valószínűséggel földút, vagy valami aszfaltút-maradvány. Fűzfőre gyakorlatilag ugyanennyi km Vilonya-Királysztistván felé menni, utóbbi végén dobni egy balost (Kossuth u.). Romantikus út a Nitrokémia egykori épületei mellett. A 72-es így is kihagyható gyakorlatilag - én a 710-esen amúgy nem mennék, egyébként bringatilos van (míg a 72-esen nincs).
Ma már nem "Székesfehérvár,
Ma már nem "Székesfehérvár, Székesfehérvár", hanem "Székesfehérvár állomás". És a gőzmozdony tankoló nagy vízcsapok sincsenek már meg. Sem a kerék kongatókat nem látni a tömítő gyűrűkkel a hosszú kalapácsuk nyelén. Sem az utasellátó gombát az ötödik vágányon, ahová le lehetett ugrani a tíz perces várakozás alatt a bambiért és a csokirúdért. És különben is, se bambi, se csokirúd. Nnna. Vegyük mindezt tudomásul. :-)
Tavaly Győrben még tudtam
Tavaly Győrben még tudtam venni csokirudat :)
Én is szoktam még találkozni
Én is szoktam még találkozni vele.
Itt a reklám helye, gyártja Szabó István, Szólád, Kossuth Lajos út 91.:
http://retronom.hu/files/images/csoki1.preview.jpg
Csak nekem fura, hogy látunk
Csak nekem fura, hogy látunk egy posztot egy amúgy sem bringabarát város további bringaellenes intézkedéseiről és ahelyett, hogy megvitatnánk végsó soron jó-e ez, vagy lehet-e valamit tenni, más város ügyeivel, meg egyéni túraútvonalakkal vannak tele a kommentek jelezve a totális érdektelenséget.
Ha Pesten kényszerülnének több száz méteres kerülésre azok, akik bringával közlekednek, akkor László János már megafonnal hallatná a hangját a Parlament előtt (Kükü meg elmagyarázná, hogy régen Ő is tiltakozott volna, de már vannak gyerekei és megérti, hogy ez fontos, vagy ilyesmi). Persze én alapvetően nem Őket kívánom kritizálni ebben az ügyben, mert ismert álláspont, hogy akkor segítenek vidéken, ha van kinek (ha segítenek) - bár nem értek egyett azzal, hogy stratégiailag fontos városokra nem figyel erőből oda az MK.
a fehérvári állapotok pedig nagyon is fontosak a (túrázni vágyó) pesti embernek is. Nem nagyon lehet lejutni Balatonra számottevő kerülő nélkül úgy, hogy ne menjünk át rajta. Nekem pl. amerre járok, csak fehérváron stresszes bringázni
sajnos ettől jobb 5letem
sajnos ettől jobb 5letem nincs, minthogy lecsábítani minnél több keróst, és a csakazértsejárdázok módon körözni párat -lehetőleg tömeggel.
ha most lejutok, azaz kicsit megismerkedem az úttal,
akkor további levonulások is lesznek részemről...
már régebben volt szó arról, hogy lemegyünk night-ride-dal vagy a critikalmass-ra, de pl legutóbb megkavartak a cm félrevezető dátum-kiírással, és emiatt a levonulás el is maradt.
amit esetleg az mk megtehetne, hogy pl ír egy "kedves" cikket a "legkerékpárosbarátabb" városról, és hogy mivel nyerte a "dicső" címet.
és ezt ezerrel ki a médiába(pölö mint a pesti fejpu-kat).
+1 Szívesen lázonganék én
+1
Szívesen lázonganék én helyben is, de pesti lévén ez nem annyira egyszerű. Meg azt hiszem az is baj, hogy az ottani biciklisek még nem találkoztak igazán normális infrával - nem tudják mi a jó és így nem is állnak ki magukért.
A cikket jó ötletnek tartom - akkor végre talán az a nézetet is el lehetne osztani, hogy az MK csak pestről szól és vidékról szó sincs.
Nekem van egy 6letem: az
Nekem van egy 6letem: az utolsó péntek 30-a. Lehetne egy CM...
Csak egyedül kevés vagyok hozzá.
Szívesen lemennék - ha éppen
Szívesen lemennék - ha éppen nem repülőgépen ülnék akkor :D
huha, ha most a hétvégém úgy
huha, ha most a hétvégém úgy sül ahogy tervezve van, akkor a legurulásom kizárt. az mehetne, hogy családilag levonatozunk oda, és tekerünk egyet, de csak ha Te és Mi 3-n mennénk, akkor azért az elég gyér demonstrációnak...
updét:
mi lenne ha felszerveznéd az ottani cm szervezőket, hogy ne csak ennyien legyünk?
mármint Őket:
http://www.cmfehervar.hu/
Az eddigi főszervezők már nem
Az eddigi főszervezők már nem szervezők. Már a tavasszal sem ők szervezték. Szóval elég kevesen maradtunk...
A linkelt oldal eléégé egyirányú kommunikációt tesz csak lehetővé, írtam egy posztot a Faszbúkon a CMFehérvár oldalra -eddig semmi válasz. Ez van itt a városban. Meg az, hogy nincs még rajtam kívül 9 MK-tag, akikkel el lehetne kezdeni a helyi területi szervezet létrehozását.
Szóval úgy tűnik, ÉN lettem a szervezője...
kicsit azon gondolkozom, hogy
kicsit azon gondolkozom, hogy nem túlreagáljuk-e a dolgot.
ha fehérváron párunkon kívül mindenki elégedett a helyzetével, akkor elég gáz ha odamenne a sok pesti "hőbörögni"
azaz az ottaniaknak kellene kiállniuk azért, ami NEKIK jó.
(de lehet nekik jó járdázni???)
Bár én is hozzájárultam az
Bár én is hozzájárultam az enyhén offoláshoz, de jómagam is Fehérváron nőttem fel, és próbálom szíven viselni a város sorsát. Tavaly a (régi) CM szervezők segítségével már majdnem összejött egy önkormányzat-MK találkozó, aztán valamiért lefújta az időpontot a városháza.
Pedig lenne mit tenni tényleg.. Most olvastam, hogy jövőre felújítják a Várkörutat. Oda talán nem csesznek oda egy járdaborzalmat, mint a Berényire pl., de kitűnő lehetőség lenne arra, hogy bringabarát legyen a Várkörút, jó esetben bringasávval, vagy akár csak néhány felállóhellyel..
Cikket kellene csapni a
Cikket kellene csapni a nyakukba...
Akkor még idejében kellene
Akkor még idejében kellene jelentkezni, hogy erre is figyeljenek
Ha jövőre felújítják, akkor
Ha jövőre felújítják, akkor már régen el vannak készítve a megváltoztathatatlan tervek. Természetesen járdagyásszal, ami minden utcasarkon oldalt vált...
Legalábbis meglepődnék, ha nem így lenne. Ez Fehérvár!
A legjobb, hogy állítólag a
A legjobb, hogy állítólag a városvezetés gyűjti a tapasztalatokat és észrevételeket ezzel kapcsolatban, hogy az alapján alakítsa ki a mindenkinek megfelelő rendet. Legalábbis ezt közölték. Ezzel szemben a valóság:
"Noémi Kocsis · Követem · Kiemelt hozzászóló · Itt dolgozik: Fejér Megyei Hírlap
Beáta És Sándor , egyszer már rákérdeztem, látták-e pl. ezeket a kommenteket, aszonták nem volt idejük, aszontam, pedig NAGYON ÉRDEMES. Ezt még párszor el is fogom ismételni, rá-rákérdezünk, hogy muszáj legyen elolvasni, összegezni, elemzni."
Szóval nincs idejük foglalkozni vele...