Számomra érthetetlen beruházásba kezdett Balatonfüred Önkormányzata. Érdemes megnézni!
http://www.furedtv.hu/?p=videok&anyagid=3137

Azt gondolom, hogy ebből a 200 millió forintból egész Füred infrastruktúráját meg lehetett volna valósítani. Tudom, a pályázat nem erre vonatkozott, hanem csak a most épülő 2,5 km-es szakaszra, ahol szinte érintetlen zöldterületekhez nyúltak. Véleményem szerint, nem a most épülő kerékpárútnak kéne elsődleges prioritással megépülnie Balatonfüreden. Úgy gondolom, hogy ennél sokkal fontosabb lenne biztonságos kerékpártámaszok kihelyezése, mert jelenleg mindenhol a kerékbeállós förmedvény az elterjedt a városban. Tavaly felhívtam az önkormányzatot, hogy próbáljanak kihelyezni legalább 2 támaszt a Jókai kilátó felé induló lépcsőknél, ahol a parkoló is van. A válasz tömör volt: nincs pénz! 2x20 ezer forint nincs erre, de elkölteni milliókat felesleges beruházásokra, arra van. Agyrém! A Kerékpárosklub tavasszal már írt egy levelet az épülő úttal kapcsolatban az önkormányzatnak, de süket fülekre talált.

Gondolom sokan tapasztaltátok már, hogy nyáron szinte használhatatlan a Tagore sétányon végigfutó kerékpárút, mert nagy szeretettel szinte az összes rendezvényt itt bonyolítják. Volt már itt esti futóverseny, triatlonverseny, Anna-bál és borfesztivál. Nem ezekkel a programokkal van gond, mert ezek szükségesek és nagyon támogatandók, hanem ilyenkor előszeretettel elfelejtkeznek a kerékpárosokról, akik egy-egy nyári napon ezrével tekern(én)ek át a városon és a kijelölt kerékpárúton, de legtöbbször csak kerékpárút vége táblával találkoznak. Azt gondolom, hogy először ezt a problémát kellene orvosolni és egy alternatív útvonalat kijelölni, hogy valóban körbe bringázható legyen a legnagyobb tavunk. Arról már nem is szólok, hogy van egy 200 m-es szakasz a balatoni bringaúton Füreden, ahol egész évben tiltva van a bringázás, mert fantasztikus ötlettől vezérelve a városnéző kisvonat megállóját sikerült egy kerékpárút mellé kihelyezni és balesetveszélyre hivatkozva leszállásra kényszerítik a bringást.
Szóval vidéken sem mindenhol rózsás a helyzet, valahogy a fejekben kellene rendet tenni.

A szomszédos Tihanyban viszont annál örömtelibb dolgok történnek. Erről majd legközelebb, de ha arra jártok, akkor érdemes megcsodálni a változásokat, mert itt valóban gondolnak a kerékpárosokra.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Peta képe

Azért azokért az "érintetlen"

Azért azokért az "érintetlen" területekért nem kell annyira sírni. A Kéki-pataknak az a része egy bokros-gazos dzsindzsa csak, nem valami hihetetlen természeti érték. Több helyen szemétlerakásra használták. A közpark azért jobban fog festeni ott. Főleg a Köztársaság úti lakótelepnél. Szerintem is sok ez az összeg, de ez az útvonal valóban feltáratlan főleg gyalogos lehetőségek tekintetében, szóval ez inkább a kerékpárútnak álcázott járda c. történet, de nekem az az érzésem, hogy a gyalogosok és a bicajosok közlekedési igényét együtt is akadálymentesen ki fogja elégíteni. A Pirostemplomhoz meg sokkal kényelmesebben fel lehet majd így jutni, mint a jelenlegi Jókai u. - Ady u. felé. A töltés alatt valóban nagy kár, hogy nem lesz átvezetve, a gyalogosok viszont tuti, hogy fognak gyártani egy ösvényt, mert nekik a meglévő aluljáróig elmenni, majd visszajönni nagy kerülő lesz.

2
Hubor72 képe

Ha már szemetet tesznek le

Ha már szemetet tesznek le egy erdőbe, akkor azt ki kell írtani??? Nem!Takarítsák el vagy előzzék meg annak odaszállítását.

Ha csak benézel a Horváth Mihály utcából nekem nem egy bokros-gazos nindzsa jut eszembe róla, hanem a természet által elfoglalt terület, ahol megannyi kis állat élőhelye van.
Nekem az a véleményem, hogy vagy csináljanak járdát, vagy pedig kerékpárutat, de ne kombinálják, mert az csak konfliktusokat és balesetveszélyes szituációkat eredményez.
Jelen helyzetben megpályáztak kerékpárútépítésre egy bizonyos összeget és ebből csinálnak egy torzót.
A Jókai - Ady utca azért jóval távolabb van innen. Helyette a Fürdő u. és Bajcsy-Zsilinszky úton is fel lehet menni a felső városrészbe, ezt kellett volna kerékpáros infrával (kerékpársáv és kerékpárnyom) ellátni. Jóval kisebb költségből megvalósítható lenne. De tudjuk, hogy jönnek a választások és kell végre valamit csinálni a városban.

3
Peta képe

A kerékpáros eljutással eddig

A kerékpáros eljutással eddig sem volt gond, mert a Kéki városrész úttesten is bármerre elérhető. Szvsz a bicajos forgalom nem is követelne oda semmilyen infrát. Azt meg nem hiszem, hogy választási okok akkora szerepet játszanak ebben. Ha Bóka a Gyógy tér kellős közepére székelne, akkor is újraválasztanák :D Mellesleg nem irtják ki, csak rendezik. Ez egy város belterületével kapcsolatban nem olyan ördögi szerintem. Ezen kívül Papsoka, Siske, és Kéki városrészeknek sem fog megártani, ha egy kicsit jobban részesülnek a kerékpáros turizmusból, mert momentán tényleg nem sokan járnak arra ahhoz képest, hogy mennyien haladnak a parton. Persze én is a természetvédelem híve vagyok, nagyon is, de ennek a pataknak a környezete igazi senkiföldje volt eddig (nagybátyámék a Völgy utcában laktak, így eléggé tisztában vagyok a területtel, gyerekkoromban napokat bóklásztam a patak mentén). Mint írtam, itt érzésem szerint a kerékpáros, és a gyalogos forgalom egyaránt nem olyan nagy, hogy ebből konfliktus legyen. Ez azért nem egy budai dunaparti bringagyalog lesz.

4
magellanos képe

Fura egy terv tényleg. Nem

Fura egy terv tényleg.
Nem igazán látom hogy milyen plusz értéket ad az észek-déli gyalogos (okéoké: bringás) közlekedéshez, főleg hogy kitranszformálták belőle az aluljárót. A közlekedéstől elvonatkoztatva a járulékos hozadéka legalább a közpark, addig se mással építik telibe a patakpartot.
A piacról mindenesetre ezentúl sem ezen gurulok majd le a Tagóréra, a Balcsi partján igényesen betolni a dinnyémet.