Számomra érthetetlen beruházásba kezdett Balatonfüred Önkormányzata. Érdemes megnézni!
http://www.furedtv.hu/?p=videok&anyagid=3137
Azt gondolom, hogy ebből a 200 millió forintból egész Füred infrastruktúráját meg lehetett volna valósítani. Tudom, a pályázat nem erre vonatkozott, hanem csak a most épülő 2,5 km-es szakaszra, ahol szinte érintetlen zöldterületekhez nyúltak. Véleményem szerint, nem a most épülő kerékpárútnak kéne elsődleges prioritással megépülnie Balatonfüreden. Úgy gondolom, hogy ennél sokkal fontosabb lenne biztonságos kerékpártámaszok kihelyezése, mert jelenleg mindenhol a kerékbeállós förmedvény az elterjedt a városban. Tavaly felhívtam az önkormányzatot, hogy próbáljanak kihelyezni legalább 2 támaszt a Jókai kilátó felé induló lépcsőknél, ahol a parkoló is van. A válasz tömör volt: nincs pénz! 2x20 ezer forint nincs erre, de elkölteni milliókat felesleges beruházásokra, arra van. Agyrém! A Kerékpárosklub tavasszal már írt egy levelet az épülő úttal kapcsolatban az önkormányzatnak, de süket fülekre talált.
Gondolom sokan tapasztaltátok már, hogy nyáron szinte használhatatlan a Tagore sétányon végigfutó kerékpárút, mert nagy szeretettel szinte az összes rendezvényt itt bonyolítják. Volt már itt esti futóverseny, triatlonverseny, Anna-bál és borfesztivál. Nem ezekkel a programokkal van gond, mert ezek szükségesek és nagyon támogatandók, hanem ilyenkor előszeretettel elfelejtkeznek a kerékpárosokról, akik egy-egy nyári napon ezrével tekern(én)ek át a városon és a kijelölt kerékpárúton, de legtöbbször csak kerékpárút vége táblával találkoznak. Azt gondolom, hogy először ezt a problémát kellene orvosolni és egy alternatív útvonalat kijelölni, hogy valóban körbe bringázható legyen a legnagyobb tavunk. Arról már nem is szólok, hogy van egy 200 m-es szakasz a balatoni bringaúton Füreden, ahol egész évben tiltva van a bringázás, mert fantasztikus ötlettől vezérelve a városnéző kisvonat megállóját sikerült egy kerékpárút mellé kihelyezni és balesetveszélyre hivatkozva leszállásra kényszerítik a bringást.
Szóval vidéken sem mindenhol rózsás a helyzet, valahogy a fejekben kellene rendet tenni.
A szomszédos Tihanyban viszont annál örömtelibb dolgok történnek. Erről majd legközelebb, de ha arra jártok, akkor érdemes megcsodálni a változásokat, mert itt valóban gondolnak a kerékpárosokra.














Azért azokért az "érintetlen"
Azért azokért az "érintetlen" területekért nem kell annyira sírni. A Kéki-pataknak az a része egy bokros-gazos dzsindzsa csak, nem valami hihetetlen természeti érték. Több helyen szemétlerakásra használták. A közpark azért jobban fog festeni ott. Főleg a Köztársaság úti lakótelepnél. Szerintem is sok ez az összeg, de ez az útvonal valóban feltáratlan főleg gyalogos lehetőségek tekintetében, szóval ez inkább a kerékpárútnak álcázott járda c. történet, de nekem az az érzésem, hogy a gyalogosok és a bicajosok közlekedési igényét együtt is akadálymentesen ki fogja elégíteni. A Pirostemplomhoz meg sokkal kényelmesebben fel lehet majd így jutni, mint a jelenlegi Jókai u. - Ady u. felé. A töltés alatt valóban nagy kár, hogy nem lesz átvezetve, a gyalogosok viszont tuti, hogy fognak gyártani egy ösvényt, mert nekik a meglévő aluljáróig elmenni, majd visszajönni nagy kerülő lesz.
Ha már szemetet tesznek le
Ha már szemetet tesznek le egy erdőbe, akkor azt ki kell írtani??? Nem!Takarítsák el vagy előzzék meg annak odaszállítását.
Ha csak benézel a Horváth Mihály utcából nekem nem egy bokros-gazos nindzsa jut eszembe róla, hanem a természet által elfoglalt terület, ahol megannyi kis állat élőhelye van.
Nekem az a véleményem, hogy vagy csináljanak járdát, vagy pedig kerékpárutat, de ne kombinálják, mert az csak konfliktusokat és balesetveszélyes szituációkat eredményez.
Jelen helyzetben megpályáztak kerékpárútépítésre egy bizonyos összeget és ebből csinálnak egy torzót.
A Jókai - Ady utca azért jóval távolabb van innen. Helyette a Fürdő u. és Bajcsy-Zsilinszky úton is fel lehet menni a felső városrészbe, ezt kellett volna kerékpáros infrával (kerékpársáv és kerékpárnyom) ellátni. Jóval kisebb költségből megvalósítható lenne. De tudjuk, hogy jönnek a választások és kell végre valamit csinálni a városban.
A kerékpáros eljutással eddig
A kerékpáros eljutással eddig sem volt gond, mert a Kéki városrész úttesten is bármerre elérhető. Szvsz a bicajos forgalom nem is követelne oda semmilyen infrát. Azt meg nem hiszem, hogy választási okok akkora szerepet játszanak ebben. Ha Bóka a Gyógy tér kellős közepére székelne, akkor is újraválasztanák :D Mellesleg nem irtják ki, csak rendezik. Ez egy város belterületével kapcsolatban nem olyan ördögi szerintem. Ezen kívül Papsoka, Siske, és Kéki városrészeknek sem fog megártani, ha egy kicsit jobban részesülnek a kerékpáros turizmusból, mert momentán tényleg nem sokan járnak arra ahhoz képest, hogy mennyien haladnak a parton. Persze én is a természetvédelem híve vagyok, nagyon is, de ennek a pataknak a környezete igazi senkiföldje volt eddig (nagybátyámék a Völgy utcában laktak, így eléggé tisztában vagyok a területtel, gyerekkoromban napokat bóklásztam a patak mentén). Mint írtam, itt érzésem szerint a kerékpáros, és a gyalogos forgalom egyaránt nem olyan nagy, hogy ebből konfliktus legyen. Ez azért nem egy budai dunaparti bringagyalog lesz.
Fura egy terv tényleg. Nem
Fura egy terv tényleg.
Nem igazán látom hogy milyen plusz értéket ad az észek-déli gyalogos (okéoké: bringás) közlekedéshez, főleg hogy kitranszformálták belőle az aluljárót. A közlekedéstől elvonatkoztatva a járulékos hozadéka legalább a közpark, addig se mással építik telibe a patakpartot.
A piacról mindenesetre ezentúl sem ezen gurulok majd le a Tagóréra, a Balcsi partján igényesen betolni a dinnyémet.