"Több hónapos titkolózás után májusban nyilvánosságra hozta a 2007 és 2013 közötti kerékpáros közlekedésfejlesztésekről szóló jelentését a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség. Az általunk megkérdezett civilek szerint is pontos anyag nagyon súlyos kritikát fogalmaz meg a pályázati rendszerrel, a pályázó önkormányzatokkal és az elkészült beruházásokkal kapcsolatban. Szintén tavasszal jött ki az Állami Számvevőszék 2004 és 2012 közötti biciklis fejlesztések pénzügyi vonzatait vizsgáló tanulmánya, mely kiemeli a hazai és uniós pályázatok összehangolatlanságát, de úgy véli, hogy a meghatározott célok mégis teljesültek.

A fő adatok összefoglalása:

- 2007 és 2012 között 773 részben vagy egészében kerékpáros projekt volt, a támogatott projektek keretében 1670 kilométer biciklis létesítmény épült.

- Elsődlegesen biciklis céllal 343 darab projekt valósult meg, melyek összköltsége 50.8 milliárd forint volt és ebből 45,3 milliárd forint volt a vissza nem térítendő támogatás.

- Az előbbiekből 1449,2 kilométer biciklis létesítmény készült el, a meglévő kerékpártárolói kapacitás 24,4%-al bővült, 367 kampány valósult meg, 68 szálláshelyet alakítottak bringabaráttá és lett 49 új bicikliszerviz.

- A településeken belül jellemzően rosszul tervezett, balesetveszélyes, nehezen használható bicikliutak épültek, melyek fenntartására már nem költenek.

- A kerékpáros turizmus nem jelent meg kellő hangsúlyokkal a pályázatokban, így ez a terület alig fejlődött.

- Az intézményrendszer hiányosságaival szemben néhány ember szakmai hozzáértése és elkötelezettsége, valamint a civilek aktivitása vitte előre a kerékpáros ügyet, de ez így nem fenntartható.

- Az irányadó Kerékpáros Magyarország Program (KMP) céljai nem teljesültek az operatív programok során.

- Az ÁSZ szerint 2011-es árakon hazai forrásból fajlagosan 30,9 millió, míg uniós forrásból 34,8 millió forint volt egy kilométer biciklis beruházás, de a nyilvántartások nem vezetik a beruházások típusonkénti árait, így nem végezhetőek költséghatékonysági számítások az eltérő úttípusokra."

Tovább itt.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Frenki képe

Tavaly Errorka felrakta

Tavaly Errorka felrakta költségvetését az akkor országban épült bringainfra beruházásoknak.Akkor jeleztem hogy pl MSzalka-Kocsord közé 11 km utat számoltak el, míg tudomásom szerint a két település 6 km-re van egymástól.Még oda vissza se jön ki, és még 1ft-ról se ejtettünk szót...

2
aron képe

dobsz egy linket a posztrol?

dobsz egy linket a posztrol?

3
Frenki képe

Update: Közben bejártam az

Update:
Közben bejártam az érintett részt:
3 albumban vannak kissé keverve, elnézést nem mentem mindig vissza a kezdőpontokra.
Ez az e heti helyzet, hangsúlyoznám:
A kivezető rész Mszalkáról 49-es út az album elejében:

https://plus.google.com/photos/106837538605117900304/albums/589319432376...

Lemértem Google-val 600 méter a kivezető a Kinizsi Pál utcáig az MSzalkai bringagyász végétől.

Mszalka-Kocsord-Győrtelek (elején egy kis + a 471-es út MSzalkán átvezető részéből is van rajta)

https://plus.google.com/photos/106837538605117900304/albums/589283093652...

A tervezett projekt útvonala Nyírcsászári-Nyírmeggyes-MSzalka:

https://plus.google.com/photos/106837538605117900304/albums/589278839365...

És az elrettentő példa valamint az engem leginkább meggyőző érv a szeparált infrák ellen,MSzalka-Jármi kerékpár út+ Jármi bringagyász hálózata(81-es képtől, előtte MSzalka Ipari út ami átvezet a 471-es NyCsászári felőli úttól a Jármi felé menő úthoz)

https://plus.google.com/photos/106837538605117900304/albums/589319432376...

Konklúziók:
No.Tábla szerint :

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Alqx26QSUJjXdDhXdldwNE9zMHJ...

MSzalka-Kocsord 5 km épül 278 milláért Táv a beleszámolt 600 méterrel a legközelebbi MSzalkai bringagyász végétől 2,9 km Google szerint. Ez hogy jön ki 5 km-re? Se dupla sávban se se szimplában se.Egyébként látható hogy MSzalka az egyoldalas két sáv festéssel elválasztott infrát preferálja az agglóihoz is.

Aztán Kocsord-Győrtelek tábla szerint 6 km 121 milla Google szerint 1,6 km!!! Na ebből hogy lett 6?
És hogy még szebb legyen,a tábla 2011-es NFÜ pénzekről szól.Most van 2013 és ebből az egészből kb 300 méter zúzalékkavics leterítés látszik meg Kocsord végében egy zúzalékkavics halom.Egy ismétlem egyetlen centit se sikerült készre átadni...albumomban megtekinthető Győrtelektől Kocsord felé a vasúti átjárótól egy egyoldalas a mezőgazdasági terület és közműárok közé beszorított MSzalkai stílusú bringaút készül látszik a szélességén.
A két települést nem lehet beleszámolni, mert mindkettőn van bringaút sőt volt 2 éve is:
https://plus.google.com/photos/106837538605117900304/albums/569724385664...

Az MSzalka-Nyírmeggyes közötti 2011-es régiós pályázati 3 km a táblában korrekt.237 milla.Hogy mitől lesz drágább a 20 km-nél nem messzebb lévő Kocsord-győrtelki infránál ami papíron melesleg hosszabb is, az rejtély számomra. Mint ahogy az is hogy erre felé nem Nyírmeggyes bringaútról hanem Nyírcsászári bringaútról hallok.Az meg még odébb van...+ Meggyesnek semmije sincs se gyász, se bringaút, vagyis ha a helyi pletykák igazak akkor Meggyest is ki kell építeni Császári felé.Császári meg olyan amilyen majd látjátok.

MSzalka-Jármi közötti táv nem szerepel a táblában de szerencsénkre Szecska terv kitáblázta az út mellé (fotón látható) kerekítve 87 milla.Érdemes megnézni röhej komolyan a kivitel.És ez hivatásforgalmi kerékpárútnak van csúfolva.Google szerint 1,8 km (Street wiev youn ellenőriztem a kezdő és végpontokat) Tavaly épült a Wieven még az építés előtti állapot van.
Ha van amitől tartok akkor az az amit mostanság kezdtem el "Jármisodási" folyamatnak nevezni.Ész nélkül görcsös Kresz megfeleléssel de zéró felhasználói vagy műszaki belátással épülő egyoldalas festett elválasztó sávval készült valamik, jó pénzért.Járminál egyszerűen röhej hogy az ország egyik legsíkabb megyéjében 1,8 km-re két 10%-os lejtőt is sikerült úgy betenni hogy mellette közút síkban vagy enyhe emelkedéssel halad, majd ezután a kerékpárút a közút szintje alá süllyed...Nekem még matekból a -1 + 1= 0-ra jött ki.Elromlott a dózer? Az első üzem rögtön a Túrórudi gyár és sorban utána az Ipari útra kanyarodva a 471 es felé pl a Zeiss valamikori MOM a környék legnagyobb fogalakoztatói 20 km körből szívják ide a munkaerőt, akik az itteni fizetések mellett kénytelenek bringázni.Nem trendiből, nem ökoból, hanem simán lóvé miatt.
Hagyjuk abba a bringaút sírást és kezdjünk visszamászni a közútra, aki meg nem tud tanuljon meg bringázni és ne hisztizzen Bp-en mert miattuk egész településhalmokat szivatnak meg évtizedekre.Tessék megnézni min járnak Jármiban,Nyírcsaholyban,Kocsordon, Győrtelken ez egy 16 km körüli átmérőjű kör.És mindenütt kinn a bringatilos a közúton ahol lett bringainfra.Nem kevés lóvéért.Az ország területe egyelőre még nem BP és a lakosság többsége se ott lakik.Gondoljunk már kissé ki a városhatáron kívülre is ha már érdekvédés meg infra fejlesztés.Mutatok lehetőséget Császárinál:van hely a padkán és olcsóbban irányhelyesen két külön 1 bringaút sávon lehetne menni egy szintben az úttal és nem kínlódva a takarítással.Nem hiszem el, hogy az amúgy nagyon jól törvényeket csűrő köztisztviselői kar nem talál rá megoldást hogy az önkormányzati, régiós EU pályázatok forrásait összehozzák a közút felújítások forrásaival és egy az az 1 db széles ároktól árokig tartó útburkolatot építve festéssel leválasztva mindent rendbe tegynek ahelyett hogy Jármisodnának...

4
Oversize Load képe

Durván vastagon fogott a

Durván vastagon fogott a ceruza, ha tényleg négyszeres távot számoltak el (1,6 kontra 6 km). Ilyen durva csalásokért nem lehet eljárást indítani?

5
Frenki képe

Valahol biztosan...mikor

Valahol biztosan...mikor tanultam a fősulin a 4 EU alapelvet:Dekoncentráció, Szubsziriaditás,társfinanszírozás, monitroing 4-es ből hova a fenébe lett a monitoring? Ide nem jut el a csodás sasszemű EU bürokraták közül egy se? A csirkék tartóketrecét látják több millárdos plusz költségbe sodorva a hazai termelőket,Látja libatömőket, látja az emberi jogokat, meg a személyiségi jogokat azt hogy nem látja meg hogy milliárdokért neveznek ki járdákat bringaútnak? Ha ez nem nemzetközi korrupció akkor nem tudom mi az..

6
Hotyhogy képe

Cocalizmus belopása a hátsó

Cocalizmus belopása a hátsó ajtón. Német érdek, az idegközpont Brüsszel. :-(((

8
aghla képe

Az atlatszo.hun van egy hsz,

Az atlatszo.hun van egy hsz, idézem.

"Ma, Magyarországon, olyan, nem publikus (pénzért árult) kerékpáros infrastruktúra tervezési előírások vannak érvényben, amelyek megengedik az összes balesetveszélyes, kirekesztő, ésszerűtlen megvalósítást."

Nem értem. A tervező mérnök pénzért veszi meg a tervezési előírást? Ki írja (és árulja) a tervezési előírást? Kötelező megvenni a ő szemetét?

9
Frenki képe

Vagy a pénzért a kivitelezőre

Vagy a pénzért a kivitelezőre alakított előírásokról beszélt...

10
atom21 képe

http://www.maut.hu/magyar/web

http://www.maut.hu/magyar/webbolt/lista/index.php

"ÚJ e-UT 03.04.12 Kerékpárforgalmi létesítmények tervezési útmutatója (KLTÚ) (A KTSZ kiegészítése) (25. tervezési útmutató) (2012. szeptember) 187 oldal 37 800 Ft+áfa"

Érdekelne a tartalma.

Illetve, hogy hol kötelező, hol nem a használata.

-----

Forrás: A kerékpáros közlekedésfejlesztés idıközi értékelése a 2007-13-as idıszakban - Értékelő jelentés

"Az ÚME a fejlesztések mőszaki paramétereit szabályozza, ám használata csak az országos közutaknál kötelezı, az önkormányzatok számára csak ajánlott."

"Az értékelés keretében vizsgált projekteknél ezt az NFÜ teszi meg az által, hogy a pályázati kiírásban elıírja az ÚMEnak való megfelelést, így azt a bírálat során számon kérheti. De a nem NFÜ-s projektek esetén az adott projektet ilyen szempontból senki nem vizsgálja. Ilyenkor épülnek olyan utak, amelyek a költségtakarékosság jegyében túl keskenyek, nem megfelelı minıségőek, ezért nem bírják a terhelést és hamar tönkremennek stb."

11
monster képe

Össze kéne erre dobni a pénzt

Össze kéne erre dobni a pénzt és feltölteni a netre...

12
atom21 képe

Illetve, csak a "kerék" szóra

Illetve, csak a "kerék" szóra keresve:

e-UT 03.04 Kerékpárutak és gyalogjárdák tervezése
e-UT 03.04.10 Kerékpárutak tervezése
e-UT 03.04.11 Kerékpárforgalmi létesítmények tervezése (A KTSZ kiegészítése) (2010. április) 134 oldal 19 900 Ft+áfa
e-UT 03.04.12 Kerékpárforgalmi létesítmények tervezési útmutatója (KLTÚ) (A KTSZ kiegészítése) (25. tervezési útmutató) (2012. szeptember) 187 oldal 37 800 Ft+áfa

TV - Tematikus válogatások
TV01:2012 Kerékpárforgalmi létesítmények (2012. november) 504 oldal 45 000 Ft+áfa

e-UT 06.03.11 Kerékpárutak, gyalogutak és járdák pályaszerkezete (2010. január) 27 oldal 4 200 Ft+áfa

Ezen kívül ki tudja, hogy mi minden tartozik még a kerékpáros infrastruktúra építés témakörébe a több százas(?) listából. Vannak "általános" témák is.

13
monster képe

Nem az alapozás meg

Nem az alapozás meg teherbírás kéne. Nyilván van egy nagyon specifikus a szélességekről, ívekről, kereszteződésekről, űrszelvényről.
Én az út közepébe állított derékmagas vasoszlopok szabványára lennék KURVÁRA kíváncsi.

14
Lemminkainen képe

Jó. Tegye fel a kezét, aki

Jó. Tegye fel a kezét, aki ezen meglepődött!

:-D

15
Pontagy képe

azt ilyenkor mindenki

azt ilyenkor mindenki elfelejti, hogy azért van pár nagyon jó is + a szar infrák egy jelentős része még a '90-es évek végén, 2000-es évek elején épült, csak azóta leromlott a minőségük, és ha van egy ilyen hír, akkor egyből azokat is hajlamosak vagyunk ezek közé sorolni.

16
Lemminkainen képe

Nem felejtem el. És azt sem,

Nem felejtem el. És azt sem, hogy illene már feloldani a kötelező infra használatot. Egyébként kapják be. (-:

17
Oversize Load képe

A Weis Manfréden kívül még

A Weis Manfréden kívül még épült pár infra abból a tekintélyes összegből... Túlnyomó részük lakott területen belüli szeparált átok, amikről roppant meglepő módon kiderül, hogy sokszor 1 kalap bélsárral egyenértékűek...
Kár volt az átlátszóra átmenni és végig olvasni a cikket. Sokat ártott a vérnyomásomnak.

18
Pontagy képe

na ja, meg épült pár

na ja, meg épült pár bringasáv is, bringásoknak megnyitott buszsávok, egyirányú utcák, Rákos-patak menti bringaút, de akár ami Pettend-Nyék között van, vagy a Velencei-tó északi partjának egy része is rendben van, stb, szóval annyira nem drámai a helyzet. Ha tudod, hogy a közelben gyász van, ki kell kerülni, én is ezt szoktam.

19
Oversize Load képe

A pákozdi díszburkolatos

A pákozdi díszburkolatos csoda, ami 1,7 km alatt háromszor vagy négyszer vált oldalt igazán kiválóra sikeredett. Az Északi part koronájának ékköve. Még jó, hogy véletlenül sikerült oda is szeparált infrát építeni, ahova való. Konkrétan Pákozd és Kisfalud közé. Pesten sokszor könnyebb a gyászt kikerülni, de vidéken csak a határ marad opciónak. Az meg használhatatlan.

20
Pontagy képe

A négy átvezetéssel együtt is

A négy átvezetéssel együtt is kategóriákkal jobb lett, mint sok fővárosi infra

21
Mark74 képe

Akkor már csak azt kellene

Akkor már csak azt kellene megoldani, hogy ne csak szavakban érjen körbe.
És való igaz hogy ez a rész nagyságrendileg jobb mint pl
a Dinnyés magasságában a parton menő valami vagy a velencén a strandon átmenő...

22
Oversize Load képe

Ha a szart a foshoz méred,

Ha a szart a foshoz méred, jobb, mert nem folyik szét. De attól még szar marad. WOL-t kellett volna építeni.

23
gyurxi551 képe

Nekem a Kisfaludra meg

Nekem a Kisfaludra meg Pákozdra menő úttal semmi bajom, a Budai út végén lévő balra fordulót is meg lehet így úszni.

24
Fly képe

Konkrétan évekig jártam

Konkrétan évekig jártam Fehérvárról Pákozdra napi szinten, minden bringaút nélkül.
Azért úgy tűnik, komolyan gondolják: a következő másfél évre több, mint 30 km-ny kerékpárutat terveznek megépíteni a Velencei-tó körül, a tervek szerint értelmesen. És az idén állítólag megújul az infra a déli parton (azt a bizonyos Dinnyéstől a 70-esig tartó szakaszt is beleértve).
Már csak itt Fehérváron a Budaival kellene valamit csinálni...

25
Icarus képe

Fehérvárat le kellene

Fehérvárat le kellene dózerrolni, porig égetni majd sóval behinteni és utána elképzelhetőnek tartom hogy valami használható készülne ott :D

26
wafff képe

a Rákos-patak menti rendben

a Rákos-patak menti rendben lenne, ha épp nincs rajta forgalom, de amúgy egybe gyalogéskerékpárút, szép napos időben rengeteg csalinkázóval, családdal, kisgyerkőccel, nagyon ügyelni kell, hogy ne ugorjanak eléd
az nagyon jó dolog, hogy nekik van hova menniük, de ez nem közlekedési, hanem szabadidős célú út. márcsak azért sem az, mert amikor pont jó lenne, hogy folytatódjon befelé, végetér...

a bringagyászokat én is igyekszem kikerülni... nem mindig lehet, vidéken meg főleg nehézkes, ha a főúton viszik

27
szabomikulas képe

Örülök, hogy a kerékpárosokon

Örülök, hogy a kerékpárosokon kívül más is tudja már ezt:
"- A településeken belül jellemzően rosszul tervezett, balesetveszélyes, nehezen használható bicikliutak épültek, melyek fenntartására már nem költenek."

28
gazember képe

Egy. Én egy nyugodt embernek

Egy. Én egy nyugodt embernek ítélem meg magam, de ilyenkor szokott előtörni belőlem az a "kaszaboljuk le az összes szemét, tetű, rabló embert, aki bármilyen szinten is profitált ezekből a szemét infra építésekből" érzés.
Kettő. Tőlem festhetik a csíkot, ahová akarják, csak engedjenek az úttesten (bár ez jelentésileg nem teljesen korrekt, de a lényeg, hogy autók között) közlekedni, ahogy régen is benne volt a kreszben.

29
pere képe

Én pl. pont Hamburgban láttam

Én pl. pont Hamburgban láttam erre jó példát.Ki volt jelölve a járdán a bringagyalog,de a táblán egy bicikli jel volt,alatta a "szabad" felirattal.Mindenki eldönthette,hogy hol szeretne menni.

30
atom21 képe

A németek, ha jól emlékszem,

A németek, ha jól emlékszem, részben bírósági ítéletekre alapozva "formálták" a köztudatot, a közvéleményt, valami olyasmiből kiindulva, hogy alkotmányellenes a közútról diszkriminálni (megalapozott, valós kockázat megjelölése nélkül), letiltani egy adott fajtájú közlekedési eszközt, módot.

Szintén, ha jól emlékszem, tartományonként eltérő hozzáállás létezik ezzel a kérdéssel kapcsolatban: mennyire magától engedik vissza a kerékpárosokat, mennyire kérésre, vagy jogi úton történő kényszerítésre.

Normális esetben a kerékpáros infra jó és hasznos, és nem akarnak róla visszamenni.

Magyarországon nagyon sok a nem biztonságos: újra kellene minősíteni egy jó építési követelménylista alapján, amelyik infra megfelel, ott nincs ok "összeengedni" a bringásokat az autóval. A versenykerékpárt kivéve.

A magyar mentalitástól függ, hogy megengedő szabály legyen - és akkor értelmi képességünktől is függően, esetleg majdnem senki nem megy fel a nem kötelező kerékpáros infrára ("libsi") - vagy inkább állam bácsi megmondja, hogy mi neked a jó, de akkor tényleg legyen végre megfelelő, és akkor kötelező ("diktatúra"). Viszont ezt már egyszer "megmondta" - ennek eredményét jelenti a mai infra minősége. A bizalmi tőke, viszonylag alacsony.

31
martin_bp képe

Nehogy vaklaki félreértse

Nehogy vaklaki félreértse Pere rövid megjegyzését:

Németországban sok hajdan volt bringagyalogot (ahol a különböző színű burkolat néha még emlékeztet erre) visszamínősítették GYALOGútnak, az alatta lévő kiegészítő tábla a bringázást megengedi.
Persze sok autós nem veszi figyelembe, hogy megváltozott a szabályozás, és dudálnak az úttesten bringázóra- sajnos ott is.
Ez nem tartományi szabályozás alapján történik, hanem helyi szintű.

32
Oversize Load képe

1. Dettó ugyanez az érzés

1. Dettó ugyanez az érzés kerített hatalmába engem is.
2. Ne fessenek csíkot se. Több évtizedig gyakoroltuk az orális szexet a humán genom hulladékának hordozói miatt. Itt az ideje, hogy a törvény nekünk kedvezzen. Legyen minden út bringaút.

33
Frenki képe

A mindenit! Ezt is megértük,

A mindenit!
Ezt is megértük, a bringautas kampány után meg a bringaút ellen fogunk kampányolni a gyakorlati tapasztalatok fényében?
Csak nem megvezettek bennünket, mint asztalos a körfűrészt?

34
Oversize Load képe

Nem kampányoltam lakott

Nem kampányoltam lakott területen belül épített szeparált gyászok mellett, ha jól emléxem.

35
Frenki képe

Nem is rólad beszéltem hanem

Nem is rólad beszéltem hanem mindannyiunkról, többesben, a "bringásokról" akikre annyit hivatkoznak.

36
egigerofa képe

De nehogy már MINDENKI

De nehogy már MINDENKI lejőjjön a bringaútról az úttestre!!! Jézusom!

37
srich képe

Jó ötlet. Legyen egyedül

Jó ötlet.
Legyen egyedül neked kötelező ott is ahol nincs, de a többi had kerékpározzon rajta önként, ha mondjuk útba esik, nem siet, nem félti a bőrér/járművét. :)

-Úton az idő is csak út.-

38
jeremy spark képe

Én személy szerint a Balatoni

Én személy szerint a Balatoni kerékpárúttal "nem értek egyet" néhol. Az északi oldalon van pár olyan szakasz, amit ép ésszel nem tudok felfogni, hogy hogyan sikerült úgy megtervezni egy olyan út mellett, ami mellett bőven van hely(ezt bizonyítja, hogy pár kilométerrel odébb megoldották), valamint az út is van olyan széles az adott szakaszon, hogy simán lehetett volna ott az úton felpiktózott gyász. Nem tudnám megmondani, hogy mely településnél van(nak), két esetben óriási lejtmenetben levisz a Balatonig, hogy utána újra fel kelljen kaptatni, és nem 20 méteres szakaszról van szó. Erősen túra-útvonal, szóval pl. én is olyan teherrel szoktam menni, ami nem egy fixi súlya. A másik pedig ennek a fordítottja, ahol az útról felfelé kell menni egy kisebb utcáig, majd le, az emelkedő nem tudom hány fokos, de gyalog is hányva megy fel rajta az ember, nem hogy egy megpakolt bicajjal túrázva...ezt ki is szoktuk hagyni, az úton haladva az autók mellett(jelzem, hogy településen belül van, tehát az autók sem száguldozhatnak), és rendszeresen ledudálnak és leszorítanak kötekedve, ordibálva, hogy "mé nem a kerékpárúton mész"....Tudom, nem Budapest, de azért az ott egy erősen fontos túra-útvonal évente ki tudja hány ezer bringással, láttam már ott olyan fejjel néző külföldit, mint akinek megjelent Szűz Mária, hogy a keblére szorítva adja fel az utolsó kenetet...A Balcsi körüli versenyeken még nem vettem részt, megnézném egyszer, hogy ott kihagyják-e ezeket a szakaszokat az úton haladva, vagy mi történik...

39
Icarus képe

Mind a kettőre emlékszem. A

Mind a kettőre emlékszem. A második fel nagyon magasra majd le Szepezden van. Ahogy elmondod sajnos csak turisztikai útvonal és elég sok helyen érzem azt, főleg a déli parton hogy azért úgy van kijelölve ahogy, hogy minél több pénzt sporoljanak az építését illetően.

A Tour de Pelso végig a főúton megy :)

40
jeremy spark képe

Áhh, úgy könnyű:) Az gyász

Áhh, úgy könnyű:) Az gyász meg így szörnyű :)

41
Icarus képe

Mindig megfogadom hogy

Mindig megfogadom hogy következőnek maximum montival vagyok hajlandó végigmenni rajta de lehetőleg inkább sehogy.

42
jeremy spark képe

Én is trekkinggel csapatom,

Én is trekkinggel csapatom, de amikor meg vagyok pakolva a hátsó kerékből még engedek egy kis nyomást, mert néhol olyan törések vannak a betonban, hogy nem akarom megalázni a felnimet a plussz súly miatt.

43
Hemü képe

A Velence 10X túrán sem

A Velence 10X túrán sem láttam sok embert, aki felment a bicikliútra. Én sem. Tavaly egy dudálást kaptam a hetedik körben, idén nyolc kör alatt 8-10-et, de azt inkább az első felében. Valami lehetett a levegőben.

44
Icarus képe

A jól emlékszem pont akkor

A jól emlékszem pont akkor volt a lehűlés - gondolom volt valami front. Ez a volt valami a levegőben jelenség tipikusan erre vezethető vissza :)

45
vp képe

Vagy a aznap volt megint

Vagy a aznap volt megint benzináremelés :D

Amúgy ha rámdudálnak én mindig mosolyogva visszaintegetek nekik. Kiszállni egyik se mer hogy elmagyarázza mi a probléma :D