1.)
...A kerék dolog már egész szépen kerekedik a felnieim már megvannak, (airline 4) az agyak pedig a napokban fognak érkezni (Miche Primato Syntesi agypár)

Ezzel már nyeregbe lehetnék, ha egy lájtos Margitszigeti olvasgatás után nem adta volna be a kulcsot hirtelen felindulásból a hátsó váltó.

Kettétört.
Ilyen volt:
http://www.testbike.hu/velemeny/hatso-valto/shimano-tourney?rvid=46224

Hát tudom, hogy szar, de később terveztem a cseréjét a kerekek látszólag inkább szorultak cserére. Most tökre tanácstalan vagyok, mert erre nem készültem. a kerék témát már elégé körbe jártam, ezt nem.

Nem tudom milyen hátsó váltót próbáljak szerválni, ehelyett. A paraméterek továbbra is outi, Csepel torpedó *** váz. Viszont a súly nem számít így ha kompatibilis a vázzal akár lehet mtb-s dh-s cucc, feltéve ha megtudom fizetni. A lényeg, hogy kevés sebesség és tartsa marha feszesen a láncot. Ha át ugrok egy kátyút vagy épp belemegyek akkor ne csapódjon a vázhoz a kis vacak.

Meg hány sebességes legyen? Most 7-es kazettás agy van rajta, de a Primato Syntesi azt írják 9-10-11. 9nél több nem kell, de a fogassort most kösz nem cserélném, mert ez már így is sok lesz. Lehet hézagolni?

Összességében milyen konstrukciót ajánlanátok?

2.)
Mivel nem akarom floodolni az oldalt a tipp kéréseimmel ezért itt most mindent jól megkérdezek, mint annak a rendje.
Bár a kormányom működik rendesen viszont túl hosszú autók közé (egyenes 58 cm) Szeretném cserélni, bullhornosra ami rövidebb. Viszont ahead-es rendszerű a stucni. Van bullhornosból középen buci, hogy ne kelljen az egész kormány csapágyas-fejes hóbelebaffást cserélnem? És ha igen milyen kereső szóval lehet célirányosan rákeresni?

3.) Ördögűző. Vagy egy Sámán ki kéne már űzni a rossz szellemeket vasamból, mert ez már kezd kiábrándító lenni.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Tam52Kla3 képe

a kormány buciságot jól

a kormány buciságot jól gondolod, valóban így működik. a stucnid befogó átmérőjére keress szerintem, mert azt megadják kormányoknál. sok helyen időfutam kormányként találod meg a bullhornokat. vagy veszel kost, elvágod és fordítva szereled be

2
Lemminkainen képe

Na ez egy építő jellegű ötlet

Na ez egy építő jellegű ötlet megpróbálom levadászni a típus alapján a méretet, ha nem sikerül marad a tolómérő. Gyanítottam, hogy van ahead-es bullhorn is, a banános óvszer korát éljük, miért ne gyártanának ilyet?? (Csak hát, még pénteken húzták az agyam a bajnokban, hogy nincs ilyen és cserélni kell az egész kormány cuccot.)

3
simsonrs90 képe

Biztos hogy van, és ahogy

Biztos hogy van, és ahogy mondták, hogy keress rá az átmérőjére, de ha ne adj' isten nem lenne a te pontos méretednek megfelelő akkor se csüggedj, mert szinte biztos, hogy kis utána járással tudnál közé szerezni/csináltatni közdarabot, ami két fél körből álló cső aminek a belső átmérője a kormány külső átmérőjével majdnem azonos míg a külső a stucni befogójának mérete (egy kicsi eltérés szükséges, de nem vagyok gépész és így nem tudom megmondani mennyi). Egyébként meg, ha váltót keresel akkor első dolgod legyen az hogy számold meg hány foga van a sor legnagyobb átmérőjű kerekének, mivel a váltó kanalának hosszát ez alapján kell megválasztani http://bicipedia.hu/wiki/V%C3%A1lt%C3%B3kan%C3%A1l_hossz (én is nemrég világosodtam meg e téren). Mivel jelenleg 7es sort használsz, de adott lesz a lehetősége 8-9-es rendszer kiépítésének is, így azt javasolnám, hogy érdemes lesz olyan váltót nézned ami már erre is alkalmas lesz így egy jövőbeli újabb nagy kiadást spórolhatsz meg magadnak :) Itt is shimanonak a sora-tól felfele érdemes válogatni szerintem :) remélem tudtam segíteni. UI: ha netán nem kapnál megfelelő átmérőjű bullhorn-t akkor ha megadod a két méretet, szerintem tudok segíteni az elkészíttetésében :)

4
stp1 képe

az ahead rendszer és a

az ahead rendszer és a kormánybefogó mérete között semmi összefüggés nincs, mivel előbbi csak a villanyak-stucni kapcsolatát jellemzi.
létezik ahead stucni 25,4mm és 31,8mm-es kormánybefogóhoz is.

(a kormány jellemző mérete a szélesség, ezt szokták megadni).

5
martin_bp képe

kormánybefogó Mtb rendszer

kormánybefogó Mtb rendszer (egyenes kormány) többnyire 25,4 vagy 31,8 mm
outi-kormány: többnyire 26,0 vagy 31,8 mm. Ez a 0,6 mm elég ahhoz, hogy a kormánybefogás ne legyen kompatibilis.
Ha mégis beleerőszakolja az ember egy 26,0-as kormányt egy 25,4-es befogóba, fennáll a veszély, hogy akkora vájataott okoz a kormányban, hogy a kormány eltörése szinte borítékolható.

Ha az egyenes kormányt ki akarod cserélni outi-a (vagy azzal kompatibilisre) még arra is kell gondolni, hogy a MTB-fékkarok/váltókarok 22,2 mm átmérőjű kormányra vannak méretezve, a outi fékkarok 24,0 mm-re.
Lehet vásárolni olyan fékkarokat/váltókarokat, amelyeket egyenes (MTB) kormányra lehet felszerelni, de outi féktsteket/váltótesteket működtetnek.
Ha megvan a Tourney (ami MTB rendszerre vall), az ehhez tartozó váltókart (ha csak nem nagyon régi acélbilincs) nem tudod felszerelni egy outi kormányra.

A váltótest esetén mindegy, hogy outi rendszerű vagy MTB, amíg max. kilenc fogaskerekű a kazetta. (Ezen belül az is mindegy, hogy 7--8-9-es, mert ezt két csavarral lehet a két végállásra beállítani. Persze a kanál hossza fontos

6
Lemminkainen képe

Vettem az adást. A kormány

Vettem az adást. A kormány cseréje nem lehetetlen, csak nehéz, mert nagyon be kell lőni a méreteket. Akkor ezt egy időre elnapolom, mer' annak is örülnöm, kéne ha sikerül működőképes állagba erőszakolni a vasamat szombatra. Köszi!

Ez például vastag mint a pék lapát ....a és bikaszarv alakú. http://www.ecobike.hu/idofutam/tranz_x_id__337_futam_kormany_1383

Ez ha jó a szemmértékem vastag lenne az én befogómhoz, de a lényeg, hogy a boltban azzal húzták az agyamat, hogy nem is gyártanak bizonyos vastagság felett. Ettől viszont nagyon bejelzett a hanta-méterem.

Na megvannak a keresési szókapcsolatok:
-túlméretes bullhorn (kormány)
-túlméretes időfutam kormány.

Így már talál sokat (-:

7
Tam52Kla3 képe

leveszed a váltót meg

leveszed a váltót meg kiveszel a láncból jópár szemet, visszarakod a láncot valamelyik hátsó lánckerékre, és már működőképes is az állag. egy szombatot ki kellene bírnia.

8
Lemminkainen képe

Ne gondolja senki, hogy ezt

Ne gondolja senki, hogy ezt nem próbáltam meg. a baj az, hogy laza a lánc és elkezd felmászni a következő fogaskerékre a fogassoron amitől meg az egész megakad.

9
Tam52Kla3 képe

nem vágtam ezt a torpedo

nem vágtam ezt a torpedo vázat, azt hittem, mozog valamennyit előre-hátra a tengely. így tényleg problémásabb, de sok sikert a váltóvadászathoz.