Nem lesz... De csak idén, jövőre már lesz, ez biztos. Tavaly is ezt mondták.
Lehet, hogy csak jövőre indul el a BuBi, a fővárosi közbringa-rendszer, amelyet idén nyár végére, őszre ígértek. Még a közbeszerzéseket sem írták ki, pedig ha ezeknél problémák adódnak, akkor tovább csúszhat az indulás. Még nem dőlt el, hogy milyen bringákat lehet majd kikölcsönözni.
http://www.origo.hu/itthon/20130220-jovore-jon-a-bubi-a-fovarosi-kozbrin...
És miért itt teszem közzé, egy haldokló oldalon, hát nem tudom lehet csak nosztalgiából :)












Többet néztem ki a BKK-ból...
Többet néztem ki a BKK-ból... de hogy jövőre minden kész lesz (4-es metró is), legalábbis olyan-amilyen állapotban (lásd Combino villamosok 2006-ban), az ugyan biztos, mert nyomják őket felülről azok, akiknek a következő év élet és halál kérdése.
Azért szurkolok a BKK-nak továbbra is.
A bubi olyan mint a beigert
A bubi olyan mint a beigert kommunizmus. A naiv beetetettek lelkesen hisznek benne, de nem lesz soha. Ami korcs formaban esetleg megis lesz, az nem az lesz, hanem egy rakas szar a vilagnak meg egy banatara.
Ha lesz is, nem hiszem,hogy
Ha lesz is, nem hiszem,hogy normálisan működne.Nézd meg milyen állapotban vannak az akár 1-2 éves BKV buszok.
Kiegészítés az első
Kiegészítés az első mondathoz: és a megvalósult kapitalizmus.
Van közbringa, csak más a
Van közbringa, csak más a neve - elcsórt és otthagyott kerékpár. :(
Félreértés ne essék, szar,
Félreértés ne essék, szar, hogy késhet, őket minősíti. De végeredmény a fontos, ha két év múlva lesz, akkor akkor. De lehessen jól használni és sokaknak elnyerje a tetszését.
Lehet, hogy még nem voltak
Lehet, hogy még nem voltak elég tanulmányúton?
Nem baj, addig az MK kiállhat
Nem baj, addig az MK kiállhat a járdákra "ne járdázz" molinókkal. A pirosnál autósoknak sétálgatni már biztos unnak.
Zebraakció áldozata lettél,
Zebraakció áldozata lettél, vagy mi ez a frusztráltság? Esetleg nem tudtál átmenni miattuk a piroson és elúszott a meló előtti plusz 1 cigi?
Engem a pirosnál molinózók
Engem a pirosnál molinózók nem zavarnak. A járdázók annál inkább. Bármikor felvetettem itt, kb. "leszarjuk", "nincs rá ember", "felesleges", "majd leszokik" válaszokat kaptam. De szerintem, ha az MK-nak van embere/ideje autók előtt szambázva molinózni, akkor a pár nagyságrenddel fontosabb járázásra is szakíthatnának időt...
" pár nagyságrenddel
" pár nagyságrenddel fontosabb "
ezt megindokolhatnád, mert intuitíve az ellenkezőjhe tűnik igaznak.
Szerintem nincs mit
Szerintem nincs mit megindokolni 1000db Bubis hirtelen megjelenésén a Nagykörút járdáin...
hülye vagy. nem indoklom meg.
hülye vagy. nem indoklom meg.
...:)?
Ááá, nem én csődítek ki
Ááá, nem én csődítek ki közlekedni nem tudó barmokat százával, ezrével az utakra, járdákra, hogy brinyiglízzenek :(
1,a járdákra a sárga csíkkal
1,a járdákra a sárga csíkkal "készült" járdás infra csábítja.
2, nem indokoltad, miért lenne "nagyságrendekkel..." izé.
1. A sárga izé nem a járdára
1. A sárga izé nem a járdára csábítja, hanem a kerékpárútra / gyalog- kerékpárútra.
2. Nem tudok mit tenni ezzel, egyértelmű.
mi egyértelmű?
mi egyértelmű?
Most komolyan. Hanyszor lett
Most komolyan. Hanyszor lett ezen az oldalon kivesezve, hogy miert veszelyes es nem kivanatos a jardan biciklizes?
ja, értem. azt hittem, azt
ja, értem. azt hittem, azt akartad mondani, hogy a zebrán gázoló autók veszélyét pár nagyságrenddel felülmúlja a járdán biciklizők által jelentett fenyegetés. úgy látszik félreértettelek.
A Bubi projekt közbeszerzési
A Bubi projekt közbeszerzési kiírás része az oktatás is.
Akik kiállnak molinózni, azok
Akik kiállnak molinózni, azok önkéntesek. Arra van idejük, amire akarnak. Ha a bringás morál olyan, hogy eltűri a járdázást, a tagok között is hasonló lesz az arány. Vagyis nem érdekeltek benne. De ha olvasnád a nyilatkozatokat (pl ezt), láthatnád, hogy minden lehetőséget felhasználunk a járdázás elleni kampányolásra. Én rászólok minden járdázóra, de ezért nem indítok kampányt. Viszont nem kell, hogy MK tag legyél, hogy kiállj és lezavard a járdázókat, vagy kampányt szervezz. Gyűjts rá embereket, itt a fórum a legjobb hely rá.
Aha. Tehát a kerékpáros
Aha. Tehát a kerékpáros érdekvédelmi szervezet szarik a kerékpárosok által elkövetett szabálysértésekre és áttolja ennek kezelését a civilekre.
Értem.
tulajdonképpen milyen
tulajdonképpen milyen betegségben szenvedsz?
Kettősmérce-nemszeritiszben.
Kettősmérce-nemszeritiszben.
ezzel, így, ebben a formában
ezzel, így, ebben a formában nem értek egyet.
a rendőrség feladatát kéred számon civileken, egyben azt sugallva, hogy aljas szemetek, amiért bármit csinálni mernek, ha csak nem hanyagolnak minden mást és inkább csapnak fel rendőrnek.
ez inkább ilyen arányérzék torzulásos tünetegyüttes.
Nem arról beszéltem, hogy
Nem arról beszéltem, hogy büntesse a járdán bringázókat az MK. Ez a rendőrség feladata. Viszont belevethetné magát ugyanolyan, vagy nagyobb hévvel az általuk utcára hívott bringás társadalom megregulázásába, nevelésébe, oktatásába, mint amekkora hévvel tudták nyomni a molinós kampányukat az autósoknak.
Értem, hogy ha elkezdik baszogatni a bringásokat, akkor még az a maradék támogatójuk is elfogyhat, de azért az mégse állapot, hogy átszállítják az embereket biciklire, majd leszarják az egész járdázós ügyet azzal, hogy "ha nem tetszik, alapítsatok Ragyát". Csak ennek az új Ragyának már nem csak a járdán parkolással, zebrán nem átengedéssel, hanem az egyre veszélyesebb és pofátlanabb járdázós biciklisekkel is foglalkoznia kell.
Márpedig az nagyon nem lesz jó, ha valaki alapít egy Gyalogos Különítményt és elkezdi szájbaveregetni a pofátlan járdázókat. De még ez is kisülhet belőle, ha az a szervezet, amelyik a Bringás Érdekvédelmet csinálja továbbra is ilyen keményen szarik a csürhéjére és ehelyett minden másra öszpontosít.
parazita dolog egy
parazita dolog egy szervezetet ami tőlked független jött létre és mások működtetik megpróbálni lenyúlkni, hogy inkább csinálja azt, amit te akarsz hogy legyen, de csinálni már nem csinálod.
főleg úgy ellenszenves, hogy "csinálják amit én akarok, mert különben szemetek és az ő hibájuk minden".
engem pl jobban zavar a te problémádnál az, hogy a gépjárműközlekedés szabálytalansága miatt évente bő ezer ember meghal.
máskor is mondogattad, hogy az mk tehet a járdázókról és hogy ők küldték a járdára őket. egy dolog, hogy én nem látom az általad emlegetett veszélyes csürhét, a másik az, hogy az mkazzal foglalkozik, hogy a közlekedésben, lehetőleg az úttesten minél többen és ámokfutó autóvezető-gyilkosok által nem veszélyeztetve kerékpároz-(MOST FIGYELJ!)-HASSANAK. ez nem küldés és nem a járdára.
Megregulázni a rendőrség
Megregulázni a rendőrség dolga, te pályát tévesztett iti. Még nem késő változtatnod. Elvégzel tanári szakot vagy andragógiát és megpályázod az MK népnevelője pozíciót. Ezzel még azt is bebizonyítod számunkra, hogy duzzogáson kívül tenni is hajlandó vagy az ügy érdekében :))
Ez egy tudományosan ismert
Ez egy tudományosan ismert jelenség: http://jozsefbiro.blog.hu/2013/02/22/a_bubi_konstans
http://bkk.hu/2013/02/jovo-ta
http://bkk.hu/2013/02/jovo-tavasszal-indulhat-a-bubi-%E2%80%93-kiirtak-a...
"A pályázati időszak során
"A pályázati időszak során kijelölt állomáshelyszíneket a kiválasztás koncepcionális hibái, valamint a megvalósítási helyszíneken időközben megkezdett beruházások miatt a BKK-nak felül kellett vizsgálnia. Az érintett kerületekkel folytatott újabb egyeztetéseket követően a BKK az elmúlt időszakban a széles nyilvánosság bevonásával véglegesítette a 75 kerékpár-gyűjtőállomás helyét.
[...]
5. Déli pályaudvar"
Azért erről is lemondtunk már mind...
eddig az volt baj hogy miért
eddig az volt baj hogy miért ősszel, most az a baj hogy miért tavasszal...
Az a baj, hogy miért 2014
Az a baj, hogy miért 2014 tavasz :D Ha 2013 tavasza lenne, az kevesebb embert zavarni :)
Bizony! És fél év múlva
Bizony! És fél év múlva megint az lesz a baj, hogy miért ősszel! :-)
.
.
Kár volt belenézzek ebbe is.
Kár volt belenézzek ebbe is. :(
Azt érzékelitek, hogy a 75 "állomás" egy 5km átmérőjű folton terül el?
A magam részéről 5 km-t simán elsétálok városban, nem bajlódok biciklivel, és menetrendet sem böngészek. Már megint hagytam magam félrevezetni, mikor azt hittem, hogy egy egész Budapestet lefedő hálózatról van itt szó...
-Úton az idő is csak út.-
Te lehet,de más nem
Te lehet,de más nem biztos,hogy ráér ennyire.Másrészt napközben a belvárosi részen nyüzsögnek az emberek,nem a peremkerületkeben.
5 kilcsi gyalog pont egy óra,
5 kilcsi gyalog pont egy óra, bicóval meg legfeljebb fél, akkor már városnézés is van benne, tehát lesz, akinek megéri felpattanni. arra jó lehet, hogy bringázásra csábítsa azt, akinek addig nem jutott volna eszébe venni egy sajátot. talán egy-két évad után már tovább lép és saját drótszamárra vált.
Az 5 kilcsi a maximum. Közben
Az 5 kilcsi a maximum. Közben 25-ször lehet járművet cserélni. Ugyanennyi terminállal talán jobban is lefedhették volna a térképet, aztán az igényeknek megfelelően lehetne sűríteni. Alapos a gyanúm, hogy nem akartak konkurenciát szülni a BKV-nak.
-Úton az idő is csak út.-
De nem akarok várni BKV-ra és
De nem akarok várni BKV-ra és járművet cserélni,mert egy közbriongával sokkal gyorsabb.Mondjuk felveszem a gépet a Szabadság téren,elugrom a Klauzál térre,majd onnan a Nemzeti Múzeumhoz.BKV-val borzasztó lenne.gyalog csak fél óra,de biciklivel fele ennyi és közben még jól is érzem magamat.
A járművet én biciklire
A járművet én biciklire értettem. Indokolatlanul sűrűnek látom a belvárosi hálózatot.
Szabadság-Klauzál viszonylaton is átszállhatsz majd (bubiról-bubira) két-háromszor a 1,5 km-en ami gyalog 10 perc.
Mindegy...
-Úton az idő is csak út.-
Hát nem tudom, ráközelítettem
Hát nem tudom, ráközelítettem és azért ahogy látom kb 5 perces járótávolságokban vannak egymástól, ami annyira azért szerintem nincs közel. Ha sokkal ritkább lenne akkor mire találnál egy dokkolót, letennéd majd elmennél ahol a dolgod tartja elég sok időt vesztegetnél :)
Mellesleg szerintem annyiban hibás a gondolkodásmódod hogy azzal számolsz, hogy ennyire közeliek között nincs értelme biciklit használni. Ami talán igaz is, de ha már a Szabadságra akarsz menni akkor nem mindegy, hogy melyiktől kell vagy nem kell sétálnod sokat :) Ez nekem kicsit olyan mint azt mondani hogy nincs szükség az Astoriás metróállomásra hisz csak 5 perc a Deák tértől :)
Bubiból a kettő között még
Bubiból a kettő között még van tervezve egy megálló: Deák - Főpolgárjenőség - Astória.
Semmi bajom nem lesz ezzel, mivel kerülöm Budapestet csak ésszerűbbnek gondoltam volna egy ugyanennyiből 5-10-szer nagyobb területet lefedő hálózattal kezdeni, később meg a kialakuló igényeknek megfelelően bővíthetnék a rendszert.
Mindegy másodszor.
-Úton az idő is csak út.-
Biztos fáradt vagyok,de nem
Biztos fáradt vagyok,de nem értem a logikádat.Van egy 1,5 km-es út amit megteszek kerékpárral fele annyi idő alatt,mint gyalog (1,5 km gyalog 10 perc alatt picit gyors lenne,jó lesz az 20-nak is), tök minegy hány tároló van útközben.Világos,hogy senki nem fogja használni egy 500 méteres útra,de egy picit nagyobbra már igen.
Akkor én vagyok a csodabogár,
Akkor én vagyok a csodabogár, mert simán nem jut eszembe 5 km alatt biciklire vagy buszra szállni. Bevallom előfordul, de ritkábban mint havonta.
-Úton az idő is csak út.-
ha mindenki 5 hetente egyszer
ha mindenki 5 hetente egyszer bubuizik aki megfordul a belvárosban, az egész magas kihasználtság...:)
Csak azért morgolódtam, mert
Csak azért morgolódtam, mert nem bubival jutnak be, illetve haza.
-Úton az idő is csak út.-
Simán :) Jó páran még autót
Simán :) Jó páran még autót is képesek használni ilyen távra. Amúgy,mint ahogy írtam, az a kérdés mennyi időd van. Pl átérni az egyetem egyik karáról a másikra, vagy ebédszünetben eltekerni a kedvenc kajázódba,de nekem vannak olyan napjaim,amikor 5-6 helyre kell a belvárosban mennem,ilyenkor jól jönne a közbringa,ha nem lenne saját :)
a közbringa előnye lehet
a közbringa előnye lehet számomra az "egyirányú" biciklizés: mehetek valahova bicóval, ahonnan előre láthatóan más járművön folytatom az utat. eddig gond volt, hogy vissza kell menni a leparkolt bringáért.
viszont vcalaki világosítson fel: ahol már működik ilyen, hogy oldható meg, hogy ne kelljen egyes helyektől továbbtekerni csak azért, mert ott már foglalt az összes dokkolóhely, illetve mi van, ha valahol mindig elfogy a bicikli és csak üres állomás áll? (lehet, hogy hülyeséget kérdeztem, akkor bocsánat, de pl. a gödörnél el tudom képzelni, hogy oda többen mennek biciklivel, mint ahányan eljönnek onnan, mert pl túl sok sört ittak egy koncerten, vagy mondjuk elered este az eső)
Betolat Jóska a nagy
Betolat Jóska a nagy utánfutóval és elviszi a felesleget oda, ahol hiány van.
-Úton az idő is csak út.-
hö, erre nem is gondoltam...!
hö, erre nem is gondoltam...! :D
köszi.
Ez a szöveg nagyon tolvajosra
Ez a szöveg nagyon tolvajosra sikeredett. :-P
A bérbringa rendszerekben
A bérbringa rendszerekben folyamatosan újraelosztják a bringákat, sajnos azzal számolni kell. El tudnék képzelni olyan állást, hogy átbringázni az üres állomásokra pénzért, de általában gépjárművel teszik.
elektronyos gépjármű lesz az
elektronyos gépjármű lesz az
Nekem például - sok agglós
Nekem például - sok agglós tömegközlekedővel egyetemben - nagyon hasznos lesz a Bubi!
Bejövök vonattal a Nyugatiba, felülök a Bubira és eltekerek a Kálvin térre, ingyé. Este ugyanez visszafelé.
Most is ezt csinálom, csak saját bringával, napi 2x235 forintért, amit a MÁV-nak fizetek bringaszállítás címen, a saját jegyemen felül!
Úgyhogy én napi 470 forintot fogok spórolni a Bubival, mert nem kell a saját bringámat hurcolnom magammal, várom is már nagyon, hogy végre beinduljon!:)
"átszállhatsz majd
"átszállhatsz majd (bubiról-bubira) két-háromszor a 1,5 km-en ami gyalog 10 perc"
Valamit félreérthetsz, nem kell biciklit cserélni állomásonként!
Mondjuk a te általad említett 1,5km gyalog 18 perc (5km/h), bicajjal 5 perc (20km/h), majdnem negyed óra a különbség. Nagyjából ennyire járok focizni, ha sietnem kell bicajjal megyek, ha van időm, gyalog.
Értettem én, csak így
Értettem én, csak így próbáltam érzékeltetni, hogy szerintem kezdésnek a szükségesnél sűrűbb a tervezett hálózat és így arányosan kisebb területet fed le. Miattam igazából lehetne minden kapualjban dokkoló a VI. ker.-ben csak a "Budapest"-ről nekem nem csak a szűk belváros ugrik be.
-Úton az idő is csak út.-
olyan ez, mint a sétálóutcák
olyan ez, mint a sétálóutcák és kiülős teraszok: nem csak a belvárosban lehetnek, de főleg ott vannak. persze ne álljon meg a (nagy)körútnál a dolog, de először legyen egyáltalán:)
A már működő rendszerek
A már működő rendszerek tapasztalatai alapján ez az optimális távolság az állomások között. Ennél ritkább állomásokkal nem biztos, hogy használnák.
Már kezdesz zavarba hozni,
Már kezdesz zavarba hozni, hogy minden szócséplésemre válaszolsz. Tudom, hogy ez mostmá' így lesz, örülök neki ha már tényleg lesz, bár sok pénzembe került már eddig is, sokat nem fogom használni. Hajrá!
Csak azon lovagoltam végig, hogy meglepően kis területen rengeteg terminált láttam a térképen.
Mindegy3.
_úton az idő is csak út.-
Sajnos az egész városra ilyen
Sajnos az egész városra ilyen sűrűségű hálózat kialakítása elég költséges lenne - én megértem ha csak a belső kerületekben kezdődik a projekt és csak szép lassan tolódik ki a külsőbb kerületek felé.
Ugye elolvastad a
Ugye elolvastad a közbeszerzési kiírást is? Abban benne van, hogy 1500 állomás, 1100 bringa, és +200% vásárlási opció. Vagyis eleve bele van kalkulálva a bővítés lehetősége.
Azért az kemény lesz, hogy
Azért az kemény lesz, hogy 400 állomásra egyetlen egy bringa se fog kerülni.
Ha lenne 1100 állomás és 1100
Ha lenne 1100 állomás és 1100 bringa, akkor sose lenne szabad hely, ahová lerakhatod amikor megérkezel a célodhoz!
http://www.hirado.hu/Hirek/20
http://www.hirado.hu/Hirek/2013/03/03/13/Egy_ev_mulva_elkeszul_a_budapes...
"A projektet majdnem
"A projektet majdnem egymilliárd forintból építik ki."
EU-s lejmolas? :-(
Ennek a pénznek a töredékéből
Ennek a pénznek a töredékéből kerékpáros közlekedés és parkolás baráttá lehetne tenni azt a területet.
Lehet :) Mondjuk a belvar
Lehet :) Mondjuk a belvar szerintem ezekbol a szempontokbol nem gaz :)
ha egy kicsit is utánanézel,
ha egy kicsit is utánanézel, láthatod, hogy a BuBi projekt pénzéből jut a terület kerékpárosközlekedés- és -parkolásbaráttá tételére is.
"A tervezett működési modell
"A tervezett működési modell szerint a nyertes vállalkozónak olyan rendszert kell szállítania és üzemeltetnie, amely alkalmas arra, hogy a felhasználók télen-nyáron, éjjel-nappal, automatizáltan tudjanak a Bubi-kerékpárokhoz hozzáférni és használat után azokat tetszőleges állomáson visszahelyezni."
Bringaparkoláson nem a bubi bringa leadási lehetőséget értettem, hanem a saját bicaj leparkolásának lehetőségét.
A hozzáférés és a leadás közti dologról, a biztonságos közlekedés lehetőségének megteremtéséről nincs szó.
„A KKKR rendszer és ezen
„A KKKR rendszer és ezen túlmenően a kerékpáros közlekedés lehetőségeinek megteremtése is fontos közlekedéspolitikai és szakmai lépés. Ennek egyik eleme a KKKR kölcsönzőhely telepítése, de ugyanilyen fontos a kerékpáros kölcsönzők hatásterületén – sőt még azon túl is – a kerékpáros közlekedés infrastrukturális feltételeinek komplex szemléletű létrehozása. (...) A gyűjtőhelyek megvalósítása nagyon fontos, de mindenféleképpen számításba kell venni, hogy az infrastrukturális fejlesztések nem hagyhatók el, sőt, időben meg kell, hogy előzzék a KKKR bevezetését, mert csak így várható el annak megfelelő színvonalú működése, a használók megelégedettsége, ami a KKKR rendszer sikeres továbbfejlesztését is megalapozza.” / intézkedési terv, bevezető /
vagyis igenis van szó, ők is pont azt mondják, amit te.
Bocsesz, figyelmetlen
Bocsesz, figyelmetlen voltam.
Viszont akkor hurrá.
Az igazsághoz hozzátartozik,
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem igazán szoktam a legbelebb belvárosban bringázni, mert nincs ott dolgom. Viszont a múltkor olvastam valamelyik hozzászólásban (itt a CM-en) hogy az Üllői veszélyes. Pár nappal ezelőtt reggeli forgalomban mentem rajta és korrekt volt. Szélesek a sávok, így simán tudtak korrekt távolságban kerülni, és kerültek is. Rosszabbra számítottam. A Jászberényi-Pesti azon része ahol nincs bringaút sokkal gázabb.
Jászberényiért nem vagyok oda
Jászberényiért nem vagyok oda én sem ezért inkább a keresztúrit használom odáig, ahol a felüljáró van. Onnan viszont tökéletes a minősége amíg el nem kezdődik. Pesti út is többsávos keresztúr központig és eddig még senkit sem zavartam. Maximum ahol kicsit kényelmetlenebb az a központtól a 31-esig, de ott van mellette a bringaút felfele, lefele meg annyival megyek mint a kocsik szóval ott sem volt még gondom :)
Szoktál járni a 31-esen? Azt
Szoktál járni a 31-esen? Azt jól tudom, hogy a 31-sen elindulva lelehet bringázni a Tiszáig?
Nyár elején leszeretnék bringázni Debrecenbe.
A Pestit napi szinten nyomom, ott lakom a Budapest vége táblánál. :-)
Szoktam de csak Gyömrőig :)
Szoktam de csak Gyömrőig :) Egyszer amikor nagyon ráérő időm volt akkor eltekertem Sülysápig, de Mende és Süly között emlékeim szerint nem volt túl jó az útminőség. Mondjuk ennek két éve.
31-esen még nem voltam, de
31-esen még nem voltam, de sokan panaszkodtak, hogy nem túl jó a minősége. Ezentúl félnék a nagyobb forgalomtól is. Tudsz máshogy is menni, ha érdekel megosztom veled.
A forgalom Budapest határától
A forgalom Budapest határától Gyömrőig szerintem nem vészes. Pestinek csak a legvége a gáz - azt is csak azért mert picikét szűkebb az út és felfele kanyarog.
Amikor egyszer a 2-es Vác és Nográd közötti szakaszára keveredtem és szerpentinen kellett felfele mennem, 10-szer nagyobb halálfélelmem volt mint itt szokott, illetve pont hogy nem szokott lenni.
De az sem mindegy mennyi
De az sem mindegy mennyi távot kell tekerni rossz úton, nagy forgalommal. Gyömrőig kilehet bírni, de a Tisza-tóig? Odáig is :) De ha van helyette jobb?
Azt nem értem, hogy miért nem épültek kerékpárutak legfeljebb csak a főutak mentén. Először az agromerációban, aztán bővíthetnék kifele.
A Pesti úti bringaút végén ha
A Pesti úti bringaút végén ha bekanyarodsz jobbra a Bodonyi utcába és mész kb 100m-t, akkor a Postakocsi utcán végig tudsz menni párhuzamosan a Pesti úttal, egészen a város határáig. Így megúszod a keskeny út, nagy forgalom problémát.
Emelkedők sajnos ugyanúgy vannak. De a városhatár egy magasságban van a Gellért hegy tetejével, így ez nem kerülhető ki.
Bocsi, Icarusnak akartam
Bocsi, Icarusnak akartam válaszolni.
neki válaszoltál. csak mivel
neki válaszoltál.
csak mivel Miló is írt már neki, így az övé alá került a tied is, de azonos behúzásra.
Ez jó ötlet, köszi :)
Ez jó ötlet, köszi :) Kipróbálom majd valamelyik nap.
Engem érdekelne egy jobb
Engem érdekelne egy jobb megoldás, feltéve, hogy megosztod.
Miert nem lesz? A hianyzo
Miert nem lesz? A hianyzo penz miatt? Es amikor jovore lesz, akkor mar a meglevo penz miatt lesz? Akkor meg honnan lesz meg az a penz?
Az ados tipikus igergetese, hitegetese. Majd holnap, majd jovore. De holnap meg jovore ugyanaz lesz a meseje. Majd holnap, majd jovore. :-(
Nem, hanem mert most írták
Nem, hanem mert most írták csak ki a közbeszerzést. Az meg úgy megy, hogy ha az EU adja hozzá a pénzt, hogy a tendertervet is átnézik szóról szóra (már nem Brüsszelben, hanem az NFÜ-ben). Persze nem egy hét alatt, hanem 2-3 hónapig ülnek rajta. És addig a projektgazda csak vár, pedig már rég elnyerte a pénzt és aláírta a szerződést. Szóval tenderterv-véleményezés, majd ha megvan, kiírják. Aztán elbírálás, megvan a nyertes kivitelező, aztán majd a másik jól megtámadja, stb. Ha szerencsénk van, nem, és a kivitelező elkezdheti a munkát. Akkor kiderül, hogy az egyik kerület mégse úgy gondolta. Akkor a főváros egy kicsit vitatkozik vele, leveleznek pár hónapig, majd rendeződik a dolog. Hát valami ilyesmire lehet számítani....
Persze azért a BKK se siette el a dolgot - mondjuk nem lehetett egyszerű újra felépíteni a projektet, felvenni rá embereket stb., miután átvették a Parking Kft-től, tudtommal eléggé előkészítetlenül.
Na, es az EU adja hozza a
Na, es az EU adja hozza a penzt? Abban az esetben en sem szeretnem elsietni az adobefizetesemet. :-(
http://www.origo.hu/itthon/20
http://www.origo.hu/itthon/20130220-jovore-jon-a-bubi-a-fovarosi-kozbrin...
Pedig közbringával akartam
Pedig közbringával akartam menni a balatoni bringaúton, ami szintén nem lesz.
Ne aggódj már lassan Balaton
Ne aggódj már lassan Balaton se :)
Idén a sok hó olvadása
Idén a sok hó olvadása remélhetőleg visszapótol valamennyit a korábban elpárolgott mennyiségből :)
Ha vissza is ad vízszintet,
Ha vissza is ad vízszintet, köz-sólya se lesz semelyik balatoni településen, hogy az egyszeri ember ott vízre bocsájthassa kis evezős csónakját. Az ember nem képes ladikázni mint egykor, urak eveznek, dámák napernyővel ülnek. Olcsó, mindenki számára elérhető időtöltés lenne.
Ma drága, rongyrázó "yacht"-ok vannak csak exklúzív kikötőkben, amik, még ha nincs is szél, kihajóznak illegális motoros módon. A Balaton pedig egy befalazott beton teknő. Köszönet az illetékes polgármestereknek, akik mutyiznak a sötét újgazdagokkal.
http://greenprofit.hu/index.p
http://greenprofit.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=526:b...
Kinek volt igaza?
(De időközben reméli a szerző, hogy ez a blog jövőre nézve eltűnik a süllyesztőbe, mert még megeshet, hogy lefújják az egészet.)
Én amennyit látok a BKK-ból,
Én amennyit látok a BKK-ból, nem hiszem, hogy lefújnák. Fiatalos csapat, jól használják a közösségi médiát, csomó, eddig csak vágyott dolgot megcsináltak ezalatt a két év alatt, tényleg üdítő az a vehemencia az előző városvezetés után, amivel a városi közlekedést jobbá akarják tenni. Nyilván vannak olyan dolgok, amiket ők se tehetnek meg felhatalmazás nélkül, de szerintem az eddigi munkájuk elég biztosíték arra, hogy a BuBi el fog indulni. Vagy, ha nem, az nem rajtuk fog múlni.
+1. amit eddig láttam tőlük,
+1. amit eddig láttam tőlük, az bíztató.
Naná én is úgy értettem.:)
Naná én is úgy értettem.:)
jó soká törtem a fejem, amíg
jó soká törtem a fejem, amíg kisakkoztam, hogy nem a greenprofitra, hanem a mégse leszre vonatkozik a megszűnés, de összeraktam!:)
Az MK oldalára ismét
Az MK oldalára ismét felkerült egy cikk a Bu-Bi-ról, valamiért nem tudok ott hozzászólni(biztos béna vagyok, azért): Szívesen olvasnék ugyanott a Szegedi Közbringa aktualitásairól is.
-Úton az idő is csak út.-
Szerintem ez a legfrissebb
Szerintem ez a legfrissebb allapot:
http://szegedma.hu/hir/szeged/2013/04/csuszasban-a-citybike-szeged.html
Lehet az is benne van a csuszasban, hogy a BuBi jelentosen csuszik sajnos, es igy ugy voltak vele, hogy inkabb legyen bugmentes, mint elkapkodott. Ez persze jo dontes, csak ne csusszanak ki ok se "a szezonbol". Keso tavaszi vagy nyari indulassal szerintem hatekonyabbnak gondolom a projectet, mint oktober-november kornyekivel, raadasul akkor telire mar el lehet erni azt is, hogy paran annyira megszokjak, hogy sajat bringaval vagy kozbringaval vagjanak neki a telnek. Mert ugyebar addiktiv a dolog, de ezt ezen az oldalon nem kell elmagyarazni :)
Köszi, ismerem a cikket, csak
Köszi, ismerem a cikket, csak nem a fent említett helyről. :)
-Úton az idő is csak út.-
Es ha mar a videk szoba
Es ha mar a videk szoba kerult:
http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/23_kerekparkolcsonzo_epul_ki_tekerje...
Érdekes, Győrben elég szar a
Érdekes, Győrben elég szar a bringás infra, tele behajtani tilos táblákkal, sárga festékkel kialakított járdákkal, stb., volt erről külön topic itt is.
http://criticalmass.hu/node/15489
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20120208/szinte-csak-draga-kerekpar...
Igen, tudom. Sajnos magam is
Igen, tudom. Sajnos magam is megtapasztaltam :/ Talan a BKK intezkedesire felfigyelnek ok is...
Hogy, hogynem, de eltűnt az
Hogy, hogynem, de eltűnt az újabb bubis topic:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20130722/bubi-megvan-nyertes
A köz és a moderátorok nagyobb dicsőségére, ámen.
Viszont itt egy mai hír:
Aláírták a közbringa vállalkozói szerződését:
http://index.hu/belfold/budapest/2013/08/07/alairtak_a_bubi_vallalkozoi_...
wut?
wut?
Az egész topik le lett
Az egész topik le lett radírozva???
Pedig szó esett pár elég lényeges kérdésről is.
Ott tartottunk, hogy sok minden amit 2 éve kritizáltunk ki lett javítva, pld. lesz állomás a Keletinél, viszonylag masszív bringák vannak követelményként kiírva. Viszont Kelenföldön továbbra sem lesz állomás, pedig most épül ott egy nagy cikicenterrel egybeépített közlekedési csomópont, és a minimális kiírt követelmény a 3 sebességes váltó, ami idősebbeknek Budára sok helyen nem lesz elég.
Továbbá elméletileg a magyar rendszer a duplájába fog kerülni a varsóinak, és ha jó vettük ki a végére ugyanaz a cég fogja csinálni, csak mint a T-com alvállalkozója. Az offolásokat most nem összegezném :)
Illetve GPS nyomkövetés lesz a gépeken, ami egyeseket (Pld. a nagytiszteletű Vid-et) lassan már zavarni fog.
Továbbá elmétileg a varsói
Továbbá elmétileg a varsói PPP konstrukcióban valósul meg. Átmenetileg olcsóbb megoldás az államnak, de karbantartás, bevételkiesés és hasonlók miatt általában nagyobb szívás szokott lenni mintha saját zsebből fizetné az ember az egészet. Ez olyan mint hogy házat lehet építeni banki kölcsönből is (a PPP-ben a cégek adnak kölcsön pénzt) de a kölcsön kamatának visszafizetésével együtt drágábbra jön ki mintha ugyanannyit költene az ember saját zsebből.
Gps nyomkövető lesz a gépen - legalább nehezebb lesz a lopás, elhagyás, az engem jobban zavarni mint azt, hogy tudják hogy egyszer elmentem A-ból B-be.
Tehát akkor itt az egész
Tehát akkor itt az egész állami tulajdonban lesz, és az államé lesz a bevétel?
Az végülis eldőlt már hogy ilyenek lesznek a gépek?
Én úgy látom igen, bár állam
Én úgy látom igen, bár állam helyett BKK-t és Budapestet mondanék, ami ugyebár kicsit más :)
Arra nem gondoltál, hogy a
Arra nem gondoltál, hogy a blog indítója törölte?
Most hogy mondod, már én is
Most hogy mondod, már én is töröltem általam indított topicot, most is ez lehetett a helyzet.
A köz és a topicindító (esetleg a moderátorok) nagyobb dicsőségére, ámen.
Nehéz dolog ám ez az offolás.
Mert kőkemény bringás témákra érkezik 5-10-15 hozzászólás és kész. És időnként valami off beszólás többszáz beírást generál, aminek én személy szerint nem vagyok ellensége, van akiket meg zavar.
Igaz, hogy ez nem
Igaz, hogy ez nem Lengyelország :P :P :P, de a úgy tűnik, a BUBI-nak nagyszerű mellékhatása van: terjeszkedik a bringás infra. Most épp a Gellért-tér alakul(t) át...
http://www.bkk.hu/2013/08/gyorsabb-kozossegi-kozlekedes-a-szent-gellert-...
képekkel:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.545695965488896.1073741923.124...
Jó, jó, persze a semmiből a semmibe tart, de akkor is! :)
Ez már a Bubi része, kb. egy
Ez már a Bubi része, kb. egy hónapja kaptuk meg a terveket az MK dél-budai csoportjában, akkor tettünk pár utolsó észrevételt, de amúgy egészen jók a tervek. :)
És remélem minél előbb megcsinálják a kapcsolódó részeket is. Én főleg a hídról lejövő előretolt biciklis felállót (amihez akkor is fel fogsz tudni állni, ha a rakparton észak felől jössz!) és a szépen vezetett balra kanyarodó bicajsávot várom, ami pont ehhez a most elkészülthöz fog kapcsolódni. :)
Ezt látta már
Ezt látta már valaki?
http://www.profession.hu/hu/allas/budapesti-kerekparos-kozlekedesi-proje...
Pont az, amit a klub vezető tagjai el tudnának vállalni, nem?
Úgy érzem, egy egy személyre
Úgy érzem, egy egy személyre szabott hirdetés. Kötelezően meghirdetve, de már megvan rá az ember. Pl: "a főváros kerékpáros infrastruktúrájának, fejlesztési terveinek ismerete".
Elfelejtettem, mi az a Bubi?
Elfelejtettem, mi az a Bubi? Vagy mi volt? :D
Lesz Bubi? Jövő Tavaszra lesz? Akkor már csinálják? Hogy halad a megvalósítás? Elkészült már valamennyi bicikli? Megépítettek már legalább egy állomást?
Nem lesz Bubi. Mol-Bubi lesz.
Nem lesz Bubi. Mol-Bubi lesz. :/ Ha egyáltalán lesz. :)
Haladunk... kerekagy.blog.hu/
Haladunk...
kerekagy.blog.hu/2013/11/06/neonzold_lesz_budapest_biciklije?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2013_11_06&utm_campaign=index
Azért örömmel konstatálom, hogy nem csak én vagyok egyedül név-fetisiszta, hanem skovalsky is. :D
Pár hete a dánok az FTC
Pár hete a dánok az FTC kézisek nevével viccelődtek,mondván nem tudni kikkel is fognak játszani(FTC-Rail Cargo Hungaria),ahhoz képest ez szolid :)
Mintha Tarlós mosolya nem
Mintha Tarlós mosolya nem lenne őszinte. Ráadásul nem engedte meg, hogy a BKK vezér (hiszen az ő projekt-jük, nem a fővárosé) megjelenjen? Tegnap 20 pont, ma meg tiltás?
Neonzold... Jol bele lehet
Neonzold... Jol bele lehet majd rongyolni hatulrol, autoval. Mert ugye zold, az szabad. Igaz, ha piros lenne, akkor is. :D
"Elkezdődött a Mol Bubi
"Elkezdődött a Mol Bubi közbringarendszer kerékpárjainak összeszerelése a Csepelnél - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Facebookon, ahol egy fotógalériát is közölt a munkákról.
A bicikliknél alapkövetelmény a defektmentes abroncs, a megszokottnál jóval nagyobb teher- és strapabírás, illetve az extra biztonsági felszerelés, a teljesen zárt fékrendszer vagy a folyamatosan működő, azaz megállás után is világító lámpák - írták.
A lopásvédelem érdekében minden Csepel kerékpár rendelkezik majd GPS modullal, ezáltal a bicikliket könnyedén nyomon lehet követni. A BKK-val kötött megállapodás értelmében a T-Systems Magyarország végzi a rendszer-integrációt, biztosítja az adatkommunikációt és a speciális szoftvermegoldásokat, alvállalkozójaként a főbb rendszerelemek pedig a német Nextbike GmbH-tól érkeznek."
http://hvg.hu/nagyitas/20140114_Mar_keszulnek_a_Bubi_biciklik__fotok
Mi az a defektmentes abroncs?
Mi az a defektmentes abroncs? Tömör gumi?
ilyen
ilyen e:
http://images.thecarconnection.com/lrg/polaris-sportsman-wv850-h-o-with-...
Ez biztos, vagy csak
Ez biztos, vagy csak tippeled? Nehezen képzelem el ezt egy biciklin.
szerintem lefelejtett egy
szerintem lefelejtett egy szmájlit.
pótolom, e:
XD
A nyeregről nincs is szó?
A nyeregről nincs is szó? Pedig az az egyik legfontosabb human machine interface a rendszerben. Ha szar lesz a nyergük, akkor én rájuk sem ülök.
http://index.indavideo.hu/vid
http://index.indavideo.hu/video/Aprilisban_indul_a_Bubi