Íme a CM feliratozó csapatának legújabb munkája. Köszi a segítséget Árvay Máriának és Paksi Attilának. Ha szeretnéd, hogy a hóesés után 24 órával járhatóak legyenek a bringautak és sávok, csatlakozz a Kerékpárosklub HÓ24 kampányához! További akciók hamarosan!












Csak én nem látom a
Csak én nem látom a feliratot?
Be kell kapcsolni a
Be kell kapcsolni a "képaláírásokat" a lejátszóban - elvileg úgy látnod kell :)
Kösz, sikerült!
Kösz, sikerült!
Én láttam. 1 -Úton az idő is
Én láttam. 1
-Úton az idő is csak út.-
Csak egy dolog miatt nem
Csak egy dolog miatt nem lepődök meg.Jó múltkorában láttam egy ismeretterjesztő filmet a fogyatékosokról, ahol megemlítették azt hogy a Holland TB a fogyatékosainak fizet talán évi 10 alkalmat az őket fogadni hajlandó piroslámpás házakban...
Ha már a szolgáltató állam vagy közigazgatás gyakorlati megoldásait keressük.
Mert ugye ahol legális ott TB befizetés Áfája meg visszafolyik...
Volt Holland főnököm mondogatta a holland főkönyvelő érkezéseit várva:
"Nincs a hollandnál szarrágóbb nép ha pénzről van szó!"
Hát én csak őket ismertem és nem láttam a főkönyvelőt munka közben, de hogy értenek a pénzhez és tudnak rendszerben gondolkodni az tuti.
Tanulság. rokkantnyugdíjat ne Miskolcon bíráltassátok el..:)
Nem rossz, nem rossz, de
Nem rossz, nem rossz, de nálunk ez sem működne, az összes hajléktalan a bringautakon aludna, mert fincsi meleg!:D
Első megközelítésben jó
Első megközelítésben jó ötletnek tűnik. Másodikra nem.
A valódi szükségletek fölött luxus igénnyel felhasznált energia és CO2 termelés elég messze áll a bringás gondolkodásomtól.
/tudom, tudom, a "valódi szükséglet" pontosan nem definiálható fogalom/
Ha csak +1% autó helyett a
Ha csak +1% autó helyett a biciklit választja, már bőven megspórolják a CO2 kibocsátást, de gyanítom, hogy ennél nagyobb számban gondolkodnak. Még nagyon csíra koromban olvastam, nem biztos hogy korrekt adat: egy személyautó 1 óra alatt termel annyi CO2-t mint egy átlagember egész élete alatt...
-Úton az idő is csak út.-
Minden személyautó
Minden személyautó prospektusában megadják: 120-150 g/km CO2-t pufognak ki.
Ez 100 km-en annyi, mint amennyit az ember 2-3 hét alatt kilélegez.
Talajvíz "termál hőjével"
Talajvíz "termál hőjével" fűtik. Magyarországon kb olyan 60 cm a fagyhatár azalatt nem fagy meg a föld.A föld hője melegíti.
A talajvíz a felszín alatt közvetlenül összegyűlő csapadékvíz, ill a környező vízgyűjtők vízszintjének a beszivárgó vize.Tehát nem fúrnak le a valódi geotermikus rétegig hanem csak kihasználják a talajvíz 0 fok feletti hőmérsékletét.+1 c foknál már nem fagy meg a víz az útburkolaton sőt 0 c foknál se.Ennyi az egész.
Co2 kibocsájtás csak addig van amíg kivitelezik karbantartják.
Van egy minimax hőmérőm a pincémben.+5 fok alatt még nem volt hideg akármilyen farkasordító van kinn pedig üvegezetlen szénledobó van ablak helyett.Ennyit számít -3 méter.....
Úgy legyen! Tegyenek a járda
Úgy legyen! Tegyenek a járda alá is.
Ha valóban ilyen egyszerű, nem kell hozzá sem cirkuláltató szivattyú, sem fagyálló a csövekbe és gazdaságos, akkor minta-projectnek éppen jó lesz. Hogy miként fognak több száz /ezer/ km. utat alácsövezni, azt nem tudom.
Csak azt írtam le amit a
Csak azt írtam le amit a cikkben olvastam meg amit magam is tudok a témáról.
Ha nem fagy meg a járdán a víz ami tkp hűtőbordaként is funkcionál akkor a víz se fagy meg elvileg nem kell fagyálló-de csak gondolom.
A talaj mélye felé nő a nyomás és a hőmérséklet vagyis lent van melegebb, de a meleg meg felfelé száll.Tehát keringtető szivattyú is kiesik mert a hideg ágban meg leszáll a víz ahol újra melegszik.
Ha függőleges hurkokat akarnak akkor lehet úgy ahogyan itt az alapozást csinálják a lakóparkokhoz a városi foghíj telkeken.Van egy egy keskeny markoló amivel akár 10-20 méterre is le tudnak ásni de csak kb 100 centi szélesen és 40 centi vastagon.Ebbe teszik a fém betonhálót és öntik ki betonnal.Ha megszilárdult ez tartja a földet míg kiássák a mélygarázst.Ugyanígy, lehet bele csőhurkot is tenni és visszatemetni.
De nem féltem a hollandokat mert a világ legjobb vízépítő mérnökei, tuti van egy jobb ötletük rá.Csak bringát ne akarnának gyártani az nem megy...
Nem olcsó de el lehet hagyni sózást, vagy jégtelenítést.Nem kell gépet üzemeltetni a hó eltávolításra se ez is - CO2. Az autó kibocsájtása mellett ott van az autó előállítása is mint CO2 forrás szemben a bringáéval.Hány bringát tudsz gyártani egy autó anyagából?
Minden alá nem tehetsz, mert akkor hova rakják a közműveket?A magam részéről jobbnak tartom a járdát bontani mint az úttesetet amit 20 t-ra méreteznek.