Kedves pajtik!
A tavaszi félévben hihetetlen módon elérkezik az egyetemi pályafutásom utolsó féléve, amit a BRFK Közlekedésrendészetén fogok eltölteni, és a 2011-es, és a 2012-es évek baleseti jelentéseiből fogok összehalászni minden bicajos érdekeltségű infót az anyagi károsoktól a halálosokig. Ezeket szépen rendezem, térképre viszem, összevetem a két évet egymással, forgalomszámlálási adatokkal, mi nőtt, mi csökkent, valóban nem követik-e a kerékpáros baleseti számok a kerékpáros forgalom növekedését, vagy esetleg mégis, csak jól hangzik hajtogatni, hogy nem, ilyesmi. Esetleg sikerül gócpontokat, veszélyes helyeket is találni, itt pedig lehet javaslatot tenni a balesetmegelőzésre.
Gondoltam bedobom ide a közösbe a témát, hátha van valami olyan szempont, vagy valakinek olyan ötlete a témában, amire esetleg nem gondoltam, illetve ha kész lesz majd a diplomamunka, azt is megosztom a nagyérdeművel, mert szerintem sikerült egy számunkra tanulságos témát kitalálnom :)












Nem tudom, reszletesebb
Nem tudom, reszletesebb adatokat kapsz-e, mint az atlagember, de engem az nagyon erdekelne, hogyha kerekparoskent okoz valaki balesete, milyen aranyban serul (serules merteke is erdekelne), illetve hogy sajat magan kivul serult-e meg valaki a balesetben, es ha igen, akkor annak a merteke is kene.
Hasonlokepp erdekelne az is, hogy ha a kerekparos vetlen felkent vesz reszt a balesetben, akkor milyen aranyban szenvedi el a kulonbozo seruleseket, es rajta kivul serul-e az okozo, illetve erdekelne meg az okozo jarmuve is, vagy hogy gyalogos volt-e.
Esetleg meg az, hogy hany olyan baleset tortenik (jarmuvenkenti bontasban), amikor az ember gyakorlatilag tehetetlen. Ha ugyanis valaki osszeesik es meghal, akkor halalos baleset okozojakent kerul a statisztikaba az illeto. (Legalabbis par eve biztosan igy volt.) Jo volna, ha ezeket ki lehetne szurni, amikor szamolunk...
---
Ha a gocpontok felderitesere is lehet esely, akkor gondolom megvannak neked a helyszin adatok. Ezekbol is kellene statisztika! Kulonos tekintettel a kulonfele infrakra. Azt nem tudom, ki lehet-e deriteni utolag valahogy, hogy a baleset idopontjaban az adott infra szabalyos kialakitasu volt-e...
Nyáron is ott voltam náluk
Nyáron is ott voltam náluk szakmai gyakorlaton, úgyhogy ismerem az adatforrást, és annál már csak az lehetne részletesebb, ha mindegyiknél ott is lettem volna :) Illetve az sem, mert jelen esetben a járművek adataitól kezdve az összes személyes adatig mindenhez hozzáférek, de természetesen ezeket nem használom fel, csak anonimizálva (tehát max korosztályosan bontva). Az egyéni balesetokozók kiszűrése jó ötlet, nyáron is volt olyan súlyos sérült, aki minden külső behatástól mentesen esett akkorát, hogy mentő kellett hozzá, meg rommá tört a bicaja is.
Az utólagos infra-utánajárás asszem meghaladja a dolgozat kereteit, bár ha ismerem az adott gócpontot (valszeg igen), akkor ennek a feltárása talán séróból is megy majd :D
"Az utólagos infra-utánajárás
"Az utólagos infra-utánajárás asszem meghaladja a dolgozat kereteit, bár ha ismerem az adott gócpontot (valszeg igen), akkor ennek a feltárása talán séróból is megy majd :D"
Vagy megírod ide és szívesen segitünk ha tudunk :)
Ok, kösz :) A rendőrségen
Ok, kösz :) A rendőrségen februártól leszek 8 hétig, és előzetes becsléseim szerint az adatfeldolgozás 1 hónap/nap sebességgel fog menni, szal a komplett térkép olyan március közepére lehet kész. Google mapsban csinálom majd, kirakom ide a linket, ha eljön az idő :)
iszonyat jó ez az egész!
iszonyat jó ez az egész! köszi előre is.
Ezek mozgatják az én agyamat
Ezek mozgatják az én agyamat is ebben a témában.
Illetve egy súlyozott átlag, hogy milyen kerékpáros infrán történt a baleset. Itt súlyozásként talán a sérülés és az anyagi kár mértékét javasolnám.
Ez nagyon jó ötlet, köszönöm!
Ez nagyon jó ötlet, köszönöm! :)
+1 Ez engem is érdekelne,
+1
Ez engem is érdekelne, hogy baleseteknél hányszor melyik fél sérül és kinek a hibájából.Mióta cserbenhagytak Csepelen érdeklődve nézem az ottós érvelés technikát erről.
Nagyon jól hangzik! A közúti
Nagyon jól hangzik!
A közúti veszélyeztetéses esetek is szerepelhetnének benne mert bár ezek nem balesetek azért az eredmény nagyon hasonló. Ki veszélyeztet kit, okozott sérülés, ilyesmik.
Az ezzel a baj, hogy én csak
Az ezzel a baj, hogy én csak a BRFK által lehelyszínelt _balesetek_ jelentéseit fogom látni. Ha esetleg egy közúti veszélyeztetés miatt valaki rendőrt hívna (nem valószínű), akkor sem jelenne meg az ezek között, mert az más csatorna, ott valszeg nyomoznak ismeretlen tettes ellen, ha van rendszám, tanú, akkor talán eredménye is van, de egyébként meg nem baleset, vagy káresemény. És mivel ez egy cseppet sem tettenérhető bűncselekmény, sztem az esetek túlnyomó többsége nem jut el a rendőrségig, csak egy bajusz alatti, vagy ordibált bazmegelésig, aztán megy mindenki tovább. Ebből objektív felmérést csinálni a veszélyeztetésre szerintem lehetetlen.
Természetesen a bizonyított
Természetesen a bizonyított és eljárásban ítélethozatalig eljutott esetekre gondoltam. Sejtettem hogy nem fog menni de azért megkérdeztem. :-)
Nekem lenne egy javaslatom.
Nekem lenne egy javaslatom. Mivel a 2011-es adatokat szándékosan manipuláltam, ezért szerintem kihagyhatnád azt az évet. Különben sem történt semmi érdekes abban az évben. Vagy legalább annyit megtehetnél, hogy ha meglátod a nevem, automatikusan ignorálod. Hm? :)
Megnyugtathatlak, hogy ha
Megnyugtathatlak, hogy ha valamelyik aktán azt látom, hogy az egyik résztvevő neve chicoye, egyből átugrom :PP
Mellesleg amikor egyszer már szóbajött köztünk, hogy ez lehet a diplomamunkám, csak annyit kértél, hogy ne nézzem meg a rendőrségi fotóidat, és mondtam, hogy jó :) Az ember a kisujját nyújtja, és a karja kell? :D
Mindezen kívül ha egy olyan elemzést szeretnék csinálni, amelyben két év közti változások kimutatására próbálok koncentrálni, akkor eléggé megnehezíti a dolgot, ha a kettőből csak egy év adatait nézem. Hadd ne neked magyarázzam :P
Mivel úgy láttam, hogy
Mivel úgy láttam, hogy semmiképpen sem fogom tudni megakadályozni ezt a szörnyűséget, hogy betekintést nyersz életem egyik titkolt mozzanatába, ezért annyit kértem, hogy legalább a fotókat ne nézd meg, ha már... :) Persze ha hozzáférnél a fotókhoz, tuti, hogy megnéznéd azt is, ismerlek már. :P
Egyébként is, elemezhetnéd 2009-2010-et is, de te direkt csak azért sem. Nem leszünk így jóban, nagyon nem. :D
Erről a két évről vannak már
Erről a két évről vannak már kiskörúti automata adatok is, amely ugyan NEM REPREZENTATÍV, de miheztartásnak nem rossz, így esett erre a választás. Meg ez a legaktuálisabb is, dinamikus, szemünk láttára zajlódó forgalomnövekedéssel.
Mellesleg meg fogom tudni nézni a fotókat XD Nyáron is böngészgettem őket (azóta még tutibb, hogy nem leszek öngyilkos, pláne nem vonat segítségével), csak épp fel nem fogok használni semmit közülük. De komolyan mondom, annyit tolod nekem már ezt a fotókérdést, hogy már kvázi feljogosítva érzem magam a megtekintésre :P
Tudod, mi a vicces? Hogy pont
Tudod, mi a vicces? Hogy pont azért hívtam annak idején a rendőrséget, hogy bekerüljek a statisztikába, pedig tudtam, hogy én fogom megszívni nagyon. :D A térdem már másodlagos volt.
Aztán meg most jól megbántam az egészet miattad. :)
Ez nagyon érdekes. Arra
Ez nagyon érdekes.
Arra gondoltál, hogy a személyi sérüléssel nem járó baleseteket nem nagyon szokták jelenteni?
Vagy azokat nem is vizsgálod?
Illetve Györgyinek volt olyan esete, hogy addig maszatoltak, míg őt hozták ki hibásnak...
Azokat fogom nézni, ami
Azokat fogom nézni, ami rendőrségi útra került akármi miatt. Sok esetben személyi sérüléseseket sem jelentenek, mert pl a kissrácok is elperecelnek a téren, vagy a déhások is Budán, ami akár súlyos sérülés is lehet, de ha nem hívnak hozzá mentőt, aki hivatalból is jelenti ezt a rendőröknek, akkor az nem látszik. Ahogy az se, ha egy teljesen tiszta esetben személyi sérülés mellett sem hívnak mentőt, hanem megállapodnak. Kötelező lenne hívni, de nincs ideje senkinek, nincs vita se, esetleg helyben van egy kis cashflow, és szevasz :) Ilyen is van. Biztos jóval kevesebb eset van a rendőröknek meg a valósnál, de szerintem még így is ez a legátfogóbb.
Szerintem bennünket nem
Szerintem bennünket nem annyira a szám pontossága, hanem a vélhetően hasonló látencia melletti változás tendenciája érdekel. A számláló is ilyen, mert nem sok érdemi infó van abban hogy egy adott úton hány bringás van, de mindennél értékesebb, hogy ez a szám hogyan változik. Persze sok számlálóval lehetne érdekes...
Errol a kit hoznak ki
Errol a kit hoznak ki hibasnak vonalrol: arrol van adat, hogy valamelyik fel elszallitasra kerult-e (mentovel), es ha igen, akkor eszmeletenel volt-e?
Emlekeim szerint itt a CM-en is volt olyan sztori, hogy az embert elvitte a mento, es a hata mogott kozben lerendeztek a felelosseg kerdeset...
Persze, ez az infó ott van. A
Persze, ez az infó ott van. A rendőr a nyomokból is tud következtetni a felelősségre. Úgy, ahogy, nem mindig találja el, de valakit meg kell jelölnie okozónak. Ha felépül az illető, és ezt vitatja, akkor arra van a bíróság.
Ha valami tulmutat az
Ha valami tulmutat az energiadon/kedveden, akkor ha hozza lehet ferni az adatokhoz, szivesen turkalok en is :)
A kommunikációs oldalra
A kommunikációs oldalra hívnám fel a figyelmet. Maga a téma nagyon izgalmas, de egyben nagyon veszélyes is, mert a kerékpározás EGÉSZE nagyon rosszul jöhet ki belőle ha bárki olyan következtetéseket von le belőle, hogy "a kerékpározás veszélyes" "a kerékpárosok baleseteket okoznak" stb. Márpedig ezek elég gyorsan jönnek a témából. Ehhez jön pluszba a Ciklon által is említett jelenség, hogy mennyire lehet bízni az adatfelvétel ""emberi helyességében"" Jogilag tegyük fel hogy stimmel, bár ez is csak feltevés.
Szóval itt nagyon óvatosan kell fogalmazni, ha gondolod vedd fel Küküvel a kapcsolatot, aki expert a kommunikációban, és maga is végzett már ilyen statisztikai számításokat.
Más: a jelzett 2 év túl rövid az idő, hogy a kerékpározás növekedése és a balesetek számának kapcsolatáról következtetéseket lehessen levonni.
Sok szerencsét a munkához, hajrá!!
Küküvel már emileztem a Fehér
Küküvel már emileztem a Fehér úti eset után, és majd még egyeztetünk. Az írás és a védés során viszont a lehető legobjektívebb leszek, és mérnöki irányból fogom megközelíteni a számokat, mert nem kommunikációra járok :D
A forgalomnagyság változásával való összevetés csak egy menüpont, nem ez a gerince a dolognak. A lényeg a két év összehasonlítása, hogy mi milyen irányba mozdult a területen. (Ha netán lehetne ezt továbbvinni phd-témának, akkor foglalkoznék sok évvel is, erről majd a konzulensekkel konzultálok :D)
Peta, oda jött új anyag,
Peta, oda jött új anyag, érdekel? Dobj egy mailcímet.
Semmi gond, csak titkold el
Semmi gond, csak titkold el ha rossz az adat. :))))
Egyébként én régen betelefonáltam, és egyszerűen kértem egy okozott és elszenvedő számot több évre. Ismertek egy régi VBB-s találkozóról, úgyhogy lazán bemondták.
Ki is posztoltam ide akkoriban.
Igen, csak az ilyen instant
Igen, csak az ilyen instant adatokat nem jelentések átnyálazásával, hanem Robotzsaruból történő lekérdezéssel adnak általában, és a jelentések átnyálazása pontosabb, és informatívabb.
Bár nem nagyon szólok bele
Bár nem nagyon szólok bele most ezen a ponton, követem ezt a blogot, mert nagyon érdekel. Hajrá, Peta!
Köszi! :)
Köszi! :)
Én azt tartanám érdekesnek,
Én azt tartanám érdekesnek, hogy van-e összefüggés a balesetek gyakorisága és az infrák mijensége között. Azokon a helyeken, ahol az elmúlt egy két évben épült infra meg lehetne nézni, hogyan hatott a statisztikára, ha van adat korábbi évekből is... persze ez legjobban olyan városokban lenne reprezentativ, ahol folyamatosan magas a kerékpárosok száma. Pl. Szeged.
De éné arra is kiváncsi lennék, hogy a nagy forgalmú utakon, pl. nagykörút, Rákoczy, ahol nincs kerékpáros infra, de az utóbbi években megnövekedett a kerékpározók száma, hogyan alakultak a balesetek....
Infrára/infra nélküli utakra
Infrára/infra nélküli utakra lehet majd következtetni, de 2-nél több év, vagy több város adatai már tényleg nem férnének bele az időmbe, ráadásul a nem budapesti ügyekhez csak Robotzsaruból lehetne hozzáférni, amihez viszont 10000%, hogy nem lesz jogosultságom.
engem a térkép érdekel.
engem a térkép érdekel. Imádok térbeli következtetéseket levonni koordinátákhoz rendelt adatokból, lehet, hogy tudnék neked mutatni inspiratív avagy bizonyító erejű tematikus térképeket, ha ezekre rendes térinformatikai szoftvert rá lehetne ereszteni
Esetleg egy olyasmi, hogy a
Esetleg egy olyasmi, hogy a balesetben résztvevők közül milyen arányban volt a valamilyen jogosítvánnyal rendelkezők száma és miképpen oszlik meg a felelősség aránya az ilyennel rendelkezők között?
Bár azt hiszem a rendőrség (még)nem gyűjt olyan adatot, hogy a bringás fél rendelkezik-e jogsival, pedig jármű az is.
Erre nincs adat, pedig
Erre nincs adat, pedig érdekes lenne.
Meg egy dolog erdekelne, ha
Meg egy dolog erdekelne, ha vannak adatok:
Gyalogosok gazolasa (plusz a serulesek merteke) lampaval nem vedett zebranal, jarmuvenkenti bontasban.
---
Ezekhez az adatokhoz csak te ferhetsz hozza? Csak mert egy csomo minden juthat meg eszunkbe, es nyilvan mindenre nem juthat idod :) Meg mindig szivesen segitenek a "hobbi" (tehat altalad alapvetoen meg nem celzott, plusz munkat jelento) temakban.
Hát ezt úgy nem lehet
Hát ezt úgy nem lehet csinálni, hogy a portán közlöd az objektumőrrel, hogy pár hétre bevennéd magad a megelőzési alosztály körletébe, ugye nem probléma? :D Persze, menjen csak, balra, aztán kétszer jobbra, addig felhozom magának az iratokat is a raktárból. XD
Szóval nem. Nekem is hónapokig húzódott mindkettő (nyári, meg a mostani külön-külön) engedélyeztetése a Teve utcában, meg a közlekedésrendészeten úgy, hogy mindenki nagyon kollegiális, és segítőkész volt. Az ottani elöljáró a külső konzulensem, ő meg a közlekkarra akar jönni phd-zni, (ez adta meg a közös hangot :), de mivel én a gyakorlatomat töltöm ott, normál munkarendben ott kell tartózkodnom. Egyszóval ezek hobbiszinten, szabadidőben nem böngészhető adatok.
A gyalogosgázolást mellesleg bicajosokra érted? Vagy minden járműre? Ezeknek a kimazsolázása még nagyobb meló lenne, mert az első oldalon csak annyi van, h jármű-gyalogos, de a magyarázatból derül csak ki, h zebrás-e. Tehát minden gyalog-jm esetet el kéne olvasni, míg nekem már az első oldalon látszani fog, h van-e benne bicikli.
Gondoltam, hogy nem egyszeru
Gondoltam, hogy nem egyszeru a szitu. Mondjuk nem ertem, miert ilyen "titkosak" ezek az adatok, de mindegy.
Zebraknal jo volna jarmuvenkenti bontas, igen. Mondjuk a KSH-s adatok kozott van osszesitett darabszam, de ha csak a bringaval torteno gazolasokat vesszuk ki, akkor csak annyit latunk, hogy a teljes halmaznak az hany szazaleka. Erdekesebb lenne latni a tobbi jarmuvet is, foleg ha mellejuk tesszuk a serules merteket is...
(Azt csak zarojelben emlitem meg, hogy nem csak zebran lehet elsobbsege a gyalogosnak, es erdekes lenne egy osszesito adat is azokra az esetekre, amikor elsobbseguk lett volna. Erre vonatkozo adat sajnos nem banyaszhato ki a KSH adatokbol, mert csak annyit adnak meg, hogy zebran kivul tortent gazolas, de ugye nem minden esetben van elsobbsege a gyalogosnak.)
Valami azt súgja nekem, hogy
Valami azt súgja nekem, hogy a közúti balesetek adatai közérdekű adatok, és bárkinek joga lenne betekinteni. Persze valamilyen anonimizálás után, ami macerás. Esetleg titoktartási nyilatkozat aláírása után.
"Közérdekű adat: az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő, valamint a tevékenységére vonatkozó, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől [Avtv. 2. § 4. pont]. Az Avtv. előírásai szerint a közérdekű adatok megismerésére vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni azon adatok tekintetében is, amelyeket törvény közérdekből nyilvános adatnak minősít.
A közérdekű adat fogalmi elemei tehát
- az a feladat, tevékenység, amelyre tekintettel az adatkezelő közérdekű adat adatkezelőjének számít,
- az adat az így meghatározott szerv (személy) kezelésében van-e, vagy az így meghatározott szerv (személy) tevékenységére vonatkozik,
- és az adat nem személyes adat, vagy ha személyes adat, akkor közérdekből nyilvános adatnak számít."
http://www.magyarugyvedikamara.hu/tart/index/85/1
2012 jan-feb feldolgozásánál
2012 jan-feb feldolgozásánál tartok, de a téli hónapokban csak kevés baleset volt, olyan 25-30-nál járok a kb 1300 balesetből. Márciustól (holnaptól :))kezdenek besűrűsödni, és gyanítom, hogy a tendencia is meg fog változni, mert eddig majd 90% az úttest, bringajárda, sáv (kiskörút!), parkolóból kiálló kocsi egy-egy balesetet okozott. Ha most abbahagynám, azt vonnám le tanulságként, hogy bárhol menjenek a biciklisek, csak az autókkal közös infrán ne :D
Már nagyon izgulok... :))
Már nagyon izgulok... :))
Holnap végzek az áprilissal,
Holnap végzek az áprilissal, de ezek a 2012-esek. A '11 majd utána :D
A 2011 áprilisa is megvolt
A 2011 áprilisa is megvolt ma, és megnyugodhatsz, nem vagy bennük :) Kerületi rendőrök intézkedtek csak az ügyedben ezek szerint.
Igen, megnyugodtam. :)
Igen, megnyugodtam. :)
Azért kérdezhették olyan
Azért kérdezhették olyan nyomatékosan, hogy tuti nem sérültél-e, mert ha sérültél volna, azt kötelező lehelyszínelni, és azt nem a kerületiek csinálják. Ergó ha azt mondod, hogy mégis meghorzsoltad a lábad, akkor onnantól nem nekik kell szenvedni a jelentéssel, hanem a helyszínelőnek :)
Ha viszont volt helyszínelő is, akkor nem értem...
Ez egy másik eset, mint amit
Ez egy másik eset, mint amit írtam neked. :) De én sem értem, hogy miért nem vagyok benne, azonnal küldtek mentőt is, amikor bejelentettem, szóval az, hogy megsérültem-e nem volt opcionális, ők automatikusan úgy vették, hogy igen. És hát tényleg, mert soha nem estem akkorát még. :D
De ha szeretnéd, leírom neked szívesen. Bevállalom itt a CM közönség előtt is akár, hogy milyen szörnyűséget követtem el, csak attól félek, hogy sisakos-alkoholizálós-pirosozós flém lesz belőle. (Nem én pirosoztam. :))
Ez nagyon fura akkor. Egy
Ez nagyon fura akkor. Egy dátumot árulj el légyszi :) Már majdnem átrágtam magam az egész éven, és nem találkoztam veled. De a sztori is jöhet, én nem fogok veled flémelni, inkább elmegyek gyúrni XD
Jó majd leírom később, mert
Jó majd leírom később, mert egy kicsit hosszú. De a dátum nagyon egyszerű: a 2011-es tavaszi CM napja volt. :)
Aznapról egy könnyű sérüléses
Aznapról egy könnyű sérüléses pasi van a 11kerből. Megnézem holnap. Biztos nem más az év? :D
Szerk: sajnálattal (neked örömmel) közlöm, hogy se 2011 április 30-án, se szeptember 22-én nem szenvedtél balesetet. :D Ha valami lehetett, az vagy más CM napján volt, vagy más városban, vagy csak képzelted az egészet :DD
Akkor nem volt illegál CM
Akkor nem volt illegál CM 22.-én?
Ne nézzetek már ennyire
Ne nézzetek már ennyire hülyének légyszíves! :DDDDD
Vagy én vagyok az a könnyű
Vagy én vagyok az a könnyű sérüléses pasi. :D
Most komolyan, milyen esetekben nem kerülhetek bele a statisztikába???
Ha volt kinn mentő, és volt
Ha volt kinn mentő, és volt sérülés, akkor annak értesítenie kell hivatalból a rendőröket. Tehát ha volt sérülésed, és még a helyszínelők (nem az elsőre kiérkező ált. kerületi helyszínbiztosítók) értesítése előtt saját felelősségre lemondasz az orvosi ellátásról (=anyagi károssá változtatod a személyi sérüléses balesetet), akkor nem kerülsz be. Ha sérültél, lehelyszínelték (fotó, kerekes távolságmérő, ilyenek), akkor látnom kéne. Egy lehetőség van még, ha a te esetedről nincs kinyomtatott jelentés, csak Robotzsarus. De ilyen kb 1000-ből 1 van. Akkor azt én nem látom, de ha a 10:54-kor történt eset száma pl 3564, a 11:32-esé meg 3566, akkor esélyes, h közte leszel :) Mondasz egy időpontot is? :P
Ja, már kezdem érteni, akkor
Ja, már kezdem érteni, akkor tuti, hogy én vagyok az 1000-ből az az 1 robotzsarus, mert velem mindig adódik valami probléma. :P
Kár, hogy nem látod, mert nagyon tanulságos történet, az én esetemnek köszönhetitek, hogy 2012 nyarán enyhítették a zéró toleranciát a kerékpárosokra nézve, ugyanis nem akartak többet velem találkozni a Gyorskocsi utcában. :DDD
Nem emlékszem pontosan az időpontra, 22:10 és 22:30 között történhetett valamikor.
Megvagy :) Tényleg nem volt
Megvagy :) Tényleg nem volt hozzád kinyomtatott jelentés a stócban, de egy ksh-s adatkérő lapon (amit 2011-ben a balesetek legnagyobb részéhez kitöltöttek, és a rendőrségi jelentésekkel együtt tárolják egy stócban) ki tudtam következtetni (az uccsó lap volt a hónapban), hogy az a tied. A baleset naplószáma viszont a ksh-s lapon is rajta van, így le tudom tölteni az esetedet a robotzsaruról :D
Egyébként viccen kívül köszönöm, hogy ennek a kiderítésében segítettél, mert ez a naplószámú ügy nem csak az én statisztikámban nem szerepelt amiatt, hogy átfutottam a ksh-s lapon, hanem a rendőrségi statisztikákat készítő őrnagy asszony sem vette észre, így az adatait is kiegészíthetjük.
:D Hát ez nagyon jó. :)
:D
Hát ez nagyon jó. :) Látod, mondtam én, hogy velem mindig van valami gond. :D
Nagyon szívesen, de cserébe kérlek szépen, ne nézd meg a fotókat, jó? :) Vagy már késő? :)
Már hónapok óta furdalja az
Már hónapok óta furdalja az oldalamat a kíváncsiság, mi is történhetett vajon, mi az a nagyontitkos eset, amit csak a beavatottak tudhatnak, és még a statisztikából is kihagyták. Lehet, hogy eladtad a jogokat valamelyik helyszínelő szériának? :D Megkönyörülsz rajtunk, és elárulod végre, vagy verjem ki a robotzsaruból? :D
Jólvanna, mindjárt. :D Csak
Jólvanna, mindjárt. :D Csak ahhoz, hogy megírjam, újra át kell élnem minden egyes részletet, és ez nem könnyű. :)
Nah. Mi az a kiskanál a
Nah. Mi az a kiskanál a kezedben? :)
Ne aggódj, nem látható az arcod (bár mindegyik kép ilyen lenne, akkor nem kéne nekem elmosni, ha fel akarnám használni).
Az a gyűrűm, azzal szoktam
Az a gyűrűm, azzal szoktam büntetni a gépjárművezetőket, hogy odacsapok a karosszériára, vagy a szélvédőre.
Az jó, legalább az nem látszik. Sosem bocsátom meg neked, hogy megnézted a vizespólós fotóimat!!! :)
Mielőtt nagyon felcsigáznánk
Mielőtt nagyon felcsigáznánk az állampolgárok érdeklődését, le kell szögeznem, hogy a vizespóló ellenére sem látszik semmi, ami ilyenkor szokott :D A helyszínelő kolléga még ha akarna, sem tudott volna tehetségtelenebbül lefényképezgetni téged :)
Persze, hogy tehetségtelen,
Persze, hogy tehetségtelen, nem is szólt nekem, hogy fényképezni fog, csak annyit mondott, hogy álljak oda az úttestre, ahol mentem. Én meg reszketve, szétfagyva próbáltam állva maradni. Akkor már csavarni lehetett minden ruhadarabomból a vizet, és 15 fok körül lehetett. Persze én csináltam ezt magamnak, már rég otthon lehettem volna, csak hát annyira be akartam kerülni a statisztikádba. :D
Ezt a markó, vagy gyorskocsi,
Ezt a markó, vagy gyorskocsi, vagy milyen utcás sztorit azért még részletezhetnéd a kedvemért :P
Bocsánat, hogy
Bocsánat, hogy megvárakoztattam a közönséget, lent keresd a történetet, mert hosszú. :)
.
.
A fotókhoz jövő héten lesz
A fotókhoz jövő héten lesz hozzáférésem, ha minden igaz. Sajnos nem ígérhetem meg, hogy nem nézem meg :P
Ma nem voltam benn, szóval kedden fogom tudni lehívni az aktádat :D Azért a rendőrségi megfogalmazást majd bemásolom ide (az úgyis nyilvános lesz az összes esetről térképen - anonimizálva).
Van néhány haláli azért :D
pl. "A kerékpáros a Kemény Zsigmond utcán haladt a járdán az Üllői út irányába. Az Üllői út cspjánál a járdáról lehajtva kívánta keresztezni a Kemény Zsigmond utcát. Haladása során az Üllői út felől a Kemény Zsigmond utca rányába haladó szgk elé hajtott, a szgk pedig megállni kényszerült. Anyagi kár, és személyi sérülés nem keletkezett. Ezután a két járművezető szóváltásba keveredett, melynek során a szgk vezetője a kposnak egy pofont adott, melytől a kpos a földre esett, amiktől 8 napon belül gyógyuló sérüléseket szenvedett."
LOL :D
Hát hallod, kb lehetetlen
Hát hallod, kb lehetetlen feladat elé állítottál ám. Azért nem volt kinyomtatott kisjelentésed, mert a Robotzsaruban sem szerepelsz. De a ksh-s lapon mégis, baleseti naplószámmal. De az a napószám digitálisan nem létezik. Egyáltalán a József krt - Népszínház utcai az ügyed? (A ksh-s cuccon nincs név).
Ma vagy egy órát törtük az őrnagy kollégával a fejünket, hogy hová lettél :D A Lujkát minden probléma nélkül megtaláltam, az évfolyamtársamat is, akiről nem is tudtam, hogy balesete volt, te meg itt szivatsz :P
Hatalmas erők lehetnek a
Hatalmas erők lehetnek a háttérben! Inkább jobb nem tudni az egészről! :D
Jajj. Az volt az, igen. :D
Jajj. Az volt az, igen. :D
Röviden: Sikoly statisztikát
Röviden: Sikoly statisztikát hamisít!
:-D
Ezt már a körúti számláló
Ezt már a körúti számláló esetén is bevallotta. Szerencsére hibahatáron beül van, de ezt ő is tudja :D
:DDD
:DDD
Azt megtudhatjuk, hogy melyik
Azt megtudhatjuk, hogy melyik egyetemre és milyen szakra jársz?
Sztem az elmúlt 6 évben ez
Sztem az elmúlt 6 évben ez már kibukott itt párszor :D
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar, közúti közlekedés szakirány, közlekedésbiztonság mellékszakirány, hagyományos (egyesek szerint 5 éves xd) képzés
Köszike. Lehet, hogy
Köszike. Lehet, hogy kibukott, de én arról lemaradtam és kíváncsi voltam rá, mert érdekesnek hangzik, sok sikert hozzá. Egyébként anno én is majdnem kerékpáros közlekedéssel kapcsolatos diplomamunkát csináltam (persze egy teljesen más terület), de már pont elkezdtem mást mire eszembe jutott, de azóta is bánom, hogy nem kezdtem újra...
És te mondasz egy sulit? :)
És te mondasz egy sulit? :)
Persze, én a Debreceni
Persze, én a Debreceni Egyetemre jártam, környezetkutató fizikus szakra. Aeroszolok mérését választottam diplomamunkának, és mikor odakerültem, akkoriban lett véve egy hordozható mintavevő is, amit akár bringázás és autózás közben is vihet magával az ember. Jött tehát az ötlet, hogy hasonlítsam össze a két (vagy akár több) közlekedésforma során kapott aeroszol terhelést. Persze a megvalósíthatósága a sok nehézség miatt kétséges volt, és már pont elkezdtem más mintákat venni/mérni, így aztán ezt jegeltem...
Peta: http://www.kobanya.info
Peta:
http://www.kobanya.info/index.php/koezlekedes/item/10082-indul-a-ker%C3%...
Errol van bovebb info? Honnan jott a bringas, serules merteke, stb?
A kistehergépjármű a Korponai
A kistehergépjármű a Korponai úton haladt az Állomás utca felől, és a Liget tér csomópontjában a kihelyezett -Elsőbbségadás kötelező!- jelzőtábla hatálya alatt jobbra kívánt kanyarodni a Liget téren a Pongrácz út irányába. Haladása során elmulasztott elsőbbséget biztosítani a kijelölt kerékpáros átvezetésen a Liget tér felől a Pongrácz út irányába továbbhaladni kívánó kerékpárosnak, melynek során összeütköztek. A baleset során a kerékpáros könnyű sérüléseket szenvedett.
Ezt csak úgy hasból írtam a képek láttán, de nem hinném, hogy nagy perec lett volna. Egy hete viszont a nehru part CET-nél levő villamosátjárójában volt egy füves bicajosgyerek, aki amputáltatta a lábát a bkv-val, és érthetetlen módon nem halt meg. Az övé az idei szezon első nagyobb szabású akciója. Óriási mákja volt.
ahogy Peta írta. ott a
ahogy Peta írta. ott a kerékpárúton felváltva következnek lámpás és lámpa nélküli kereszteződések. ahol a polgárőrök guggolnak, az egy lámpa nélküli, a balról (egyirányú út) érkező autónak macisajttal ellátott kereszt, zebrával és mellette kerékpárút átvezetés. a kőbányai útra szemből és jobbról két nagy forgalmú út eresszti felváltva (mindkettő lámpával) az autókat. ennek a két lámpának a váltása közti 3 másodperces holtidőben tud kikanyarodni a korponairól a kőbányaira a balról érkező, HA éppen üres a zebra és a kerékpáros átvezetés, amit kereszteznie kell a kanyarodás előtt.
a jellemző szituáció egyébként az, hogy meredten lesi a balról jövő autókat a mazsola, majd ha rést lát közöttük, megpróbál körbenézés nélkül kiugratni a kőbányaira. eközben elüti a zebrán és a kerékpáros átvezetésen haladókat, továbbá megszegi elsőbbségadási kötelezettségét.
esetleg eleve rááll a zebrára és a kerékpáros átvezetésre, amelyen az elsőbbséget biztosítania kéne, és úgy figyeli a kőbányain balról jövő forgalmat.
tavaly jártam arra szinte minden nap, érezhetően fejlődtek az arra közlekedők, hónapról-hónapra egyre többen adták meg az elsőbbséget.
szerk: a cikk szerintem pofátlan módon sugallja, hogy a kerékpáros a hibás. annyit ír csak, hogy elütötték, de utána szigorkodva arról ír, hogy súlyos bírságra számíthatnak a szabálytalan kerékpárosok, és hogy legyenek fenn a kerékpáron a kötelező kellékek.
talán egy baleset kapcsán nem a szabályosan közlekedő vétlenül elgázolt féllel szemben kéne felhozni a bírságot és felszólítani a szabályokra. márpedig itt a gjművezető vétett csak, de súlyosan.
(és persze felelős az út kezelője, hogy balesetveszélyes helyzetet teremtő útkereszteződést épített és tart üzemben...)
Mindkettotoknek: az erdekelt
Mindkettotoknek: az erdekelt volna, hogy az infran jott-e. Szinte biztos vagyok benne, hogy onnan, csak furcsa a cikk alatt a kerekparosok fikazasa es a szabalyok felsorolasa. Ha autopalyan auto utkozik kamionnal, akkor is ezt irjak ki?
A 2-es villamosnal azt irtak, hgy 50 eves ferfit gazolt a vili. Fuves bicajosgyerek? :) Vagy nem ugyanaz lenne a ket eset?
Persze,hogy azon jött. A kpos
Persze,hogy azon jött. A kpos átvezetés az minden esetben ezt jelenti. Ez egy nagyon érdekes része lesz egyébként a kis diplomacuccomnak, mert az infra típusát a valóságosnál több kategóriára bontottam (így az ilyen baleset helye pl kpos átvezetés lett, nem kpút, vagy úttest, holott mindkettő utóbbi is). Mindazonáltal a szimpla úttest a leggyakoribb hely.
A bicajos orránszáján intubálva volt, és elég rosszul nézett ki, így képről kicsit nehéz volt megállapítani a korát. Én olyan max 35-nek néztem volna, de a jelentést nem láttam a szüldátummal.
basszus, mennyire kell
basszus, mennyire kell állat módra vezetnie az autósnak, hogy ilyen durván megsérüljön a biciklis? azon a helyen már vagy 40-szer kentek fel a szélvédőre, de mivel álló helyből indulva 30 centi távolságból ütöttek el, még nem okoztak maradó sérülést...
amúgy a nagy parám az, hogy egy nap a közútkezelő "megoldja" a problémát azzal, hogy megfordítja a macisajt táblát a kerékpárosok felé, és onnantól ugyanannyi, vagy több baleset lesz, de már nem az autós hibájából...
utóbbi a villamosos gázolásra
utóbbi a villamosos gázolásra vonatkozik. a villamos pedig nagy és erős.
ja, akkor elnézést,
ja, akkor elnézést, félreértettem. igen, a villamos az kicsibe mint egy vonat. csoda, hogy túlélte.
°
°
ott a kőbányainál lehetetlen
ott a kőbányainál lehetetlen nem az infrán jönnie. a képen is konkrétan az infrán állnak a sárgamellényes emberek, akik a baleset helyét vizsgálják.
En is igy gondolom, meg bar
En is igy gondolom, meg bar baromi kenyelmetlen ott az infra, az uttesten meg szarabb, csak jo lett volna errol valami megerosites :)
Íme a statisztikahamisítós
Íme a statisztikahamisítós esetem a pirosozós gyalogossal:
A CM után ellátogattam egy vendéglátóipari egységbe, ahol egy másfél órás hangverseny után hazafelé indultam enyhén ittas állapotban, ami egy korsó (4 dl) + 3 korty vizezett alkoholos löttyöt jelentett. Pont mikor indultam, elkezdett esni az eső, mire a nagykörútra értem, már szakadt. A Népszínház utcánál nekem még zöld volt a lámpa, de autó már nem volt mögöttem, jött a sín, ezért a földet néztem, hogy ne csússzak el rajta, majd felnéztem és megláttam egy lányt, aki épp szaladva pirosozott át a zebrán. Ekkor ő is észrevett, megtorpant. Én fékeztem egy picit, amikor láttam, hogy megtorpan, már nem akartam vészfékezni kontrával, nehogy elcsússzak, inkább gurultam tovább. Csak az volt a gond, hogy a lányon csúszós talpú babacipő volt, és amikor megtorpant, azzal a lendülettel seggre is csücsült a csúszós aszfalton, majd focistákat megszégyenítő módon, becsúszva ki akart cselezni, csak nem a labdát találta el, hanem az első kerekemet. :D
Ezután én egy hatalmasat repültem, emlékeim szerint valahol a zebra után landoltam. Amikor felnéztem, az első gondolatom persze az volt, hogy szegény kosár, úristen, milyen messze repült, hogy került az oda, és én hogy kerültem ide, össze kellene szedni, mert mindjárt zöld lesz az autóknak és tuti, hogy kilapítják. :D Utána az, hogy valahogy le kellene szednem magamról a biciklit, aztán már éreztem, hogy a térdemmel sincs minden rendben, ráesett a 20 kiló. A lány meg a barátnője, (aki valószínűleg egy picivel a baleset előtt szaladt át ugyanúgy a zebrán), közben összeszedték a kosarat, én is összeszedtem magam, kitoltam a biciklit a járdára, majd elkezdtem, kiabálni, hogy ezt mégis hogy gondolta. Aztán amikor láttam, hogy nagyon megszeppent, megsajnáltam. Látszott, hogy nagyon fiatal (mint később kiderült 16 éves volt), és eszembe jutott, hogy én is átszaladgáltam a piroson az ő korában, csak mondjuk jobban figyeltem.
Aztán arra gondoltam, hogy itt egy tipikus gyalogos pirosozás, és nem lesz nyoma, ha nem jelentem be, csakhogy basszus ittam sört. Aztán végül úgy döntöttem, hogy bejelentem, mivel eléggé fájt a térdem, nehezen tudtam ráállni.
Mire kijöttek a rendőrök, szétfagytam, mire a helyszínelők is, addigra már kék volt a szám, és ráadásul nem is jelezte, hogy mikor fog fényképezni. :D A mentő gyorsan kiért, a mentős nem mondott semmit a térdemről. Ha jól emlékszem, nyilatkoznom kellett, hogy saját felelősségre nem megyek kórházba.
A helyszínelő megkérdezte, hogy fogyasztottam-e alkoholt, mondtam, hogy igen, kérdezte, hogy tisztában vagyok-e azzal, hogy nem lehet, mondtam, hogy igen. (Ez láthatóan meglepte. :)) Aztán nagy nehezen kiegyeztünk 7 dl sörben, ekkor megtudtam, hogy az én 3 kortyom 3 decit ér, ez főleg azért vicces, mert nekem jó sokáig tart mire elkortyolgatok egy korsó sört, és jó sok kortyból áll. :D Mivel alig bírtam már beszélni a hidegtől, meg mindentől, nem akarta elhinni, hogy csak ennyit ittam. (Egyébként a baleset és az utolsó korty között egy óra biztosan eltelt.)
Biciklire lakat, majd a többi rendőrrel (4 db, alig fértem be a rendőrautóba :D) irány a Gyorskocsi utca. Nyomatták a fűtést, közben dumáltunk, az egyik rendőr mondta, hogy jobban jártam volna, ha nem hívom ki őket, mert meg fognak büntetni. Mondtam, hogy tudom, de engem ez nem érdekel, mert ha bármi van a térdemmel, hogy bizonyítom be, hogy a lány okozta a balesetet. Mondta, hogy jogos, de hát meg leszek büntetve. (Azt meg sem mertem említeni, hogy ráadásul nem kerül be az eset a statisztikába, mert még bolondabbnak hittek volna.)
A beszélgetés közben megtudtam, hogy teljesen szabályos a fenyőfa szállítási módszerem, illetve, hogy ittas vezetés esetén súlyosabb büntetést szabnak ki, ha gépjárművel követed el, mintha járművel. (Ez fontos info volt, mert később az eljárás folyamán 50 ezerre akartak megbüntetni, és amikor ezzel érveltem a kifogásban, elfogadták. A lányt persze csak figyelmeztetésben részesítették.)
A Gyorskocsi utcában találkoztam egy megbilincselt úrral, majd a vérvizsgálatot végző orvos, mindenképp meg akarta nézni a térdemet, ami már kétszer akkora volt, mint szokott, és mondta, hogy mindenképp menjek el megröntgeneztetni, meg leszúrta a rendőröket, hogy nem adtak rám kabátot. (Ezt nem igazán értettem, hogy milyen kabátot kellett volna rám adni, mert gondolom a sajátjukat mégsem adhatták rám "RENDŐRSÉG" felirattal a hátán. :D
Még el kellett végezni csukott szemmel egy egyensúly gyakorlatot, amikor a két mutató ujjadat össze kell érinteni. Majdnem pontosan összeért. :)
Aztán kocsiba be, fűtést fel, vissza a Blahára, kicsit még viccelődtünk a rendőrökkel, majd a frissen csapolt bal kezemben a kosárral irány haza forró fürdőt venni, és csodával határos módon nem kaptam később tüdőgyulladást. Mellesleg soha ne legyen ennél nagyobb balesetem, inkább egy kiscsaj üssön el, mint egy autó. :)
Pontosan azaz eset, amit
Pontosan azaz eset, amit fentebb írtam Petának. Hogy egy teljesen a másik hibájából bekövetkező balesetet a vétlen félre terhelnek, mert ivott egy korsó sört.
Nem nyert, Robotzsaruban a
Nem nyert, Robotzsaruban a gyalogos van okozóként, és a ksh is ezt kapja meg.
Ettől még Sikoly kapta a nagyobb büntetést, mert az ő szabálysértését találták veszélyesebbnek. Te mindig az erősebb-gyenkébb közlekedőkre fűzöd fel a kerékpáros elhelyezését. Ha egy ittas gépjárművezető elgázolna egy pirosozó bicajost, SZERINTED ki kapjon nagyobb büntit?
Erdekessegkepp: hogyan
Erdekessegkepp: hogyan alakulna ez a helyzet a tavalyi modositas ota? Ha nem foutvonalon tortenik a baleset, es belefer a 0.5 ezrelekbe Sikoly, akkor is megbuntetik? Tehat ha vegul koccanas a vege, de nincs serules, akkor vajon ugy itelik meg, hogy total jozanul el tudta volna kerulni az utkozest, vagy ha baleset van, akkor igazabol nincs jelentosege az engedmenynek?
Szvsz egyszerűen nem
Szvsz egyszerűen nem büntették volna meg. De kicsit sok a ha. :D Főútvonalon volt, volt sérülés, nem volt engedmény, és talán még az öt ezrelékben sem volt benne :D Mellesleg a kreszben nincs számszerűsítve, hogy mennyi alatt legális bicajozni. Csak az, hogy a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban kell lennie a kerékpárosnak. Ez eléggé rugalmas, most már az intézkedő rendőrre van bízva kb, hogy eldöntse, hogy Sikoly 5+n deci sör után mennyire volt biztos a dolgában :)
Fáradt is voltam, meg éhes
Fáradt is voltam, meg éhes is, és nem volt nálam semmilyen esőcucc, ami azért eléggé zavaró tényező számomra :), és még így is bőven vezetésre képes állapotban éreztem magam. Pont nemrég gondolkoztam el megint azon, hogy hogyan is kellene nekem ittasan mellékútvonalakon közlekednem. Nézegettem a térképen is, de nem sikerült virtuálisan hazajutnom. :D
Például ha jól értelmeztem, akkor főút melletti kerékpárút használható lenne ilyen esetben, de a kerékpársáv az már nem.
Szerk:
Tényleg, azt láttad valahol, hogy mennyi lett a véralkoholszintem? Mert nekem csak annyit írtak, hogy enyhén ittas állapotban voltam.
59. sz.
59. sz. hsz.:
http://criticalmass.hu/forum/20111114/magyarorszag-miniszterelnoke-az-it...
Vegyetek példát rólam!
Mon, 2009-06-15 11:05
Tegnap este ittam egy sört és úgy keltem útra kerékpárommal, jogi értelemben ittasan, az éji sötétben. Egész úton hazafelé, egy jó háromnegyed órán át, világítás nélkül, fél kézzel kormányoztam a lassan haladó biciklimet a gyalogosok között a járdán.
Legyen ez az esetem tanulságos példa mindannyiunknak, hogy közlekedjünk felelősséggel és soha ne biciklizzünk ittasan, fél kézzel kormányozva, kikapcsolt világítással az úton. ;)
Na, mi a rejtély titka? :D
:D Tudom, emlékszem erre a
:D
Tudom, emlékszem erre a hozzászólásodra, de nekem ez az út 2 óra lett volna gyalog, másrészt szakadt az eső.
Az egyetlen dolog, amit el tudok képzelni a balesetem elkerülésére az az, hogy be kellett volna térnem egy másik fedett vendéglátóipari egységbe, rögtön ahogy elkezdett esni az eső, legurítani pár felest, kísérőnek pedig kérni még egy korsó sört. Mire ezeket elkortyolgatom, addigra az eső is elállt volna, és a lány minden bizonnyal valaki mást ütött volna el. :D
Nem láttam, az enyhén ittas
Nem láttam, az enyhén ittas általában 5 ezrelék alatti. Kétszer vettek vért?
Két év távlatából ez már elég
Két év távlatából ez már elég homályos nekem. :) Arra biztosan emlékszem, hogy a kézfejemet csapolták meg. Miért, mit jelent, ha kétszer vesznek vért?
tudtommal nem mindegy, hogy
tudtommal nem mindegy, hogy épp józanodtál ki, vagy szívódott fel az alkohol. ahhoz kell két vizsgálat.
Jaja, csak két vizsgálatból
Jaja, csak két vizsgálatból állapítható meg, hogy mikor ivott a delikvens. El szokták sütni azt az ócska trükköt, hogy jaj, hát úgy megijedtem a baleset után, hogy meghúztam a laposüveget (tehát a balesetkor még józan voltam). Rezesováék is így nyomják, bár ha ott nem volt két vérvétel, akkor jól eltolta a hatóság. Van, aki erre rá is játszik, és miután ittasan balesetezik, látványosan előkotor valami alkoholt, hogy a tanúk is tudják, hogy "utána" ivott.
Jó, de mennyi időnek kell
Jó, de mennyi időnek kell eltelnie a két vizsgálat között? Az orvos azt mondta, hogy az alkoholtól állítólag besűrűsödik a vér, és ezért kellett a kézfejből venni, de várakozni biztosan nem kellett egy második vérvételre.
Vagyis kétszeres mennyiségű vért vesznek le, vagy kétszer vesznek ugyanannyi vért, csak van közte egy kis szünet, hogy lássák a változást?
Kb negyed óra szokott eltelni
Kb negyed óra szokott eltelni a kettő közt.
Na, akkor elég nagy a
Na, akkor elég nagy a valószínűsége, hogy nem kétszer történt. :)
Ez esetben nyugodtan
Ez esetben nyugodtan mondhattad volna, hogy becsúszott a gyalogos, utána meg besöröztél :D
"kicsit sok a ha" Csak
"kicsit sok a ha"
Csak elmeleti szinten erdekelne, nem erre az esetre vonatkoztatva :)
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0900156.KOR
"11/D. melléklet, 4. sorszám:
Nem gépi meghajtású járművet vezetőnél vagy hajtójánál a szeszes ital fogyasztásából származó alkohol mértéke 0,50% véralkohol-koncentrációnál magasabb, de 0,80% véralkohol-koncentrációt nem haladja meg vagy a kilélegzett levegőben 0,30 mg/l-nél magasabb, de a 0,50 mg/l-t nem haladja meg, ha a járművel:
a) nem főúton közlekednek: 10.000 HUF
b) főúton közlekednek: 30.000 HUF"
Ami erdekes ezzel kapcsolatban:
http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=719
"A 2012. évi C. törvény 236. §-a alapján az eddigi 0,8 helyett már 0,5 gramm/liter ezrelék véralkohol értéknél büntetőeljárás indul az ittas sofőrökkel szemben, míg levegőalkohol-koncentráció esetében 0,25 milligramm/liter ezrelék ez az érték.
Bűncselekmény elkövetése esetén a vezetői engedély is veszélybe kerül."
Lehet hogy ilyen KRESZ vs KOHEM utkozes lesz itt is?!
Hát nemtom, ugye most
Hát nemtom, ugye most változik megint, de a szóban forgó eset már x változtatással ezelőtt volt. Azt a köhém-rendeletet már nagyon időszerű lenne kigyomlálni.
Épp csak beleolvasva, Törvény
Épp csak beleolvasva, Törvény még felette áll a rendeletnek.De erre tényleg kellene már egy reform, hogy egy tárgykört egy jogszabályban rendezzenek.
Ahelyett hogy minket is faszságokkal rángattak volna a suliban több értelmét láttam volna ha bevonják a tanulókat pl egy joganyag átfésülésbe:Le merem fogadni ember nincs aki átlátja még jogterületenként se ezt a katyvaszt.
Az autós. Csak az a kérdés,
Az autós.
Csak az a kérdés, hogy a büntetés az ittas járművezetésért van, vagyis csak annyi, mintha leintené rutinellenőrzésre a járőr, vagy azért van mert elgázolt valakit? Pontosabban az a kérdés, hogy mi a kapható büntetések különbsége ugyanazon típusú balesetbe keveredve józanul vagy egy korsó sör után.
Gondoltam, hogy ezt mondod,
Gondoltam, hogy ezt mondod, és ennek analógiájára érthető is, hogy miért Sikoly kapta a büntetést, holott ő csak részes.
Természetesen nem ugyanaz. Itt nem zárható ki, hogy az ittasságnak közrehatása volt a baleset kialakulásában. A rendőr nem szakértő, de ezt tudja. Ha valaki bíróságra akarta volna vinni ezt az ügyet, akkor ott már csodásan ki lehetne számoltatni, hogy ennyi véralkoholnál (nem láttam, mennyi) mennyivel több a reakcióidő, ezért a járművezetőnek mennyi késedelme volt, ha józan lett volna, mennyivel előbb fékez, akkor lehet, hogy térbeli, vagy időbeli elkerülés következett volna be, stbstb. Szóval itt a rendőr nem jelölte meg okozónak a pia miatt, viszont a baleset kialakulásában szerepet játszhatott az ittasság, és ezt nem hagyhatja figyelmen kívül.
Ha a lánynak ez már a 4.
Ha a lánynak ez már a 4. ilyen esete lett volna visszaesőként, akkor már valószínűleg pénzbírságot kapott volna. (Úgy tudom, hogy a 3. figyelmeztetés után már komolyabb a büntetés.)
De ez van. :) Ha a járdán toltam volna a biciklit, és ott ütött volna el a lány, akkor megúsztam volna. :D
Szép történet. És akkor ez
Szép történet.
És akkor ez végül miként is került be a statisztikába?
Személyi sérüléssel járó
Személyi sérüléssel járó közúti baleset.
A balesetet okozó: gyalogos
A balesetben résztvevők ittas állapotban voltak-e: kerékpáros - igen/gyalogos - nem tudom :D
Kösz, hogy leírtad. :) Ki
Kösz, hogy leírtad. :) Ki kell, hogy ábrándítsalak, minden ittast előállítanak vérvételre :P A bevetési kabátot meg egész nyugodtan odaadhatták volna, tök jó meleg, legközelebb kérd el :D
dupla
dupla