Itt a lehetőség egy újabb Happy Mass-ra. Már a végéhez közeledik a XVI. kerületi Újszász utca felújítása, amely révén újabb bringasávval bővült a budapesti repertoár.
Beszámolók és képek a Kertvárosi Bringajárőr blogon:
http://kertvarosibringa.blogspot.hu/2012/11/bringasav-szuletik-i-resz.html
http://kertvarosibringa.blogspot.hu/2012/11/bringasav-szuletik-ii-virtualis-seta.html
Várom a véleményeiteket, ha már használtátok. Mi mást mondhatnék, mint hogy pár éve álmodni sem mertem volna, hogy ha kinézek az ablakon, bringasávot látok. :D
| Csatolmány | Méret |
|---|---|
| P1110509.JPG | 172.33 kB |












Tegnap épp arra autóztam
Tegnap épp arra autóztam :D
Jól nézett ki.
Köszi a híradást, nagyon
Köszi a híradást, nagyon szuper. A néhány döcögős piktó miatt ne aggódj, pár év alatt lelapulnak. Nálunk a Fóti úton 2 éve van, és már lapulnak (ahol kocsi jár rajta, ott már jó, ahol nem ott lassabban lapul).
Ez nem lapult
Ez nem lapult ki:
https://picasaweb.google.com/saganbp/ZonakNyomokFelallohelyekElleniranyo...
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Még csak 1 éve adták át
Még csak 1 éve adták át a Fóti úti bringasávot. :)
hogy repül az idő :) és
hogy repül az idő :) és máris lapulgat :)
Nekem a rémálmaimban
Nekem a rémálmaimban jönnek elő ilyesmik. Persze még mindig jobb, mint ha bármi mást építettek volna úgymond a "bringásoknak". (Valójában ilyesmi szinte kizárólag az autósok kedvéért készül.)
www.gruppetto.hu
Jó érveid szoktak lenni,
Jó érveid szoktak lenni, kifejted hogy miért mondod?
Juj, azt inkább ne, nagyon
Juj, azt inkább ne, nagyon hosszú, és nem hiszem, hogy változott :-), nézd, itt és az ez után következő 45 hozzászólásban fejtette ki:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20120912/miert-nem-kerekparuton-men...
Jávor Tamás
Szép. Az úttest is kapott
Szép. Az úttest is kapott új burkolatot? A nyári emlékeim alapján elég vacak minősége volt.
A kérdéseim:
Ha ez nyitott kerékpársáv,akkor miért nem fehér színű?
A blogban néztem a táblázást is, újabb kreatív agyszülemény a nyílmentes kerékpársáv.
Miért olyan csinálja ezeket,aki még nem látott KRESZ könyvet?
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Nemrég jártam arra, akkor
Nemrég jártam arra, akkor én is meglepődtem a nyitott bringasáv miatt, de utána megnéztem jobban, és rájöttem, hogy nem is az, aminek látszik. Azért van csak majdnem mindenhol szaggatva, mert mindenhol ott vannak az autókiállók, parkolók. Van egy-két hosszabb folytonos vonal is, de igen csak vadászni kell rá.
Na jó én csak a Ballada út felőli végét láttam. Arról tudok nyilatkozni.
Jaja, rengeteg a kisutcás
Jaja, rengeteg a kisutcás kereszteződés, bolti parkoló, autókiálló, ezért csaknem megszakítás nélkül nyílt kerékpársáv.
---
Kertvárosi Bringajárőr
Az sem így kellene
Az sem így kellene felfesteni. Kerékpársáv esetén a kereszteződésekben mindkét oldalon van szaggatás. A táblázás alapján nem nyitott kerékpársáv van. Ez bár szőrszálhasogatásnak tűnik azért fontos, mert más szabályok érvényesek a nyitott kerékpársávon.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Az a kisebbik rossz. De meg
Az a kisebbik rossz. De meg mindig jobb, mint amit most akarnak elkovetni Szegeden Gyalaret-Hattyas viszonylatban. :/
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
Én nam nagyon értem, hogy
Én nam nagyon értem, hogy minek oda kerékpársáv....
Ez az utca párhuzamos a Veress Péter úttal (kb). Teli van mellékutcákkal, nincs nagy forgalma (vagy van?)
amiből ezt megtervezték talán kicsit javathattak volna a Veres Péteri marhaságon (mondjuk egy flexel)...
Bár én nem vagyok szakértő, de én úgy látom ezzel azt értük el, hogy aki gépjárművel van, annak nem kell a kerékpározóra figyelnie, a kerékpározónak pedig mindenképp az út szélén kell mennie... valahol ott ahol a kikanyarodni akaró autók orra szokott lenni nem?
Jó persze növeli a tömeget, meg ha aki még nem kezdett el egyáltalán bringázni városban és mindenhol kerékpárutat/sávot/táblát/kerékpárost/vadkacsát lát az majd adoptálódik.....
Szóval jó ez. csak nem látom akkora fejleménynek.
Bringás piktók a Rákoczin. Az lenne fejlemény.
Beke Dávid
Az Újszászon van azért
Az Újszászon van azért forgalom rendesen, közel sem kisforgalmú. Ritkán megyek rajta, de minden nap keresztezem és van kinek elsőbbséget adni.
Így van, meg kell nézni
Így van, meg kell nézni reggel 7-8 között, a Veres Péternél ugyan kisebb, de van durva átmenő forgalom. Időnként alig lehet kiállni (bicajjal azért könnyű, kocsival nem).
---
Kertvárosi Bringajárőr
Király van nyitott
Király van nyitott bringasáv... De hol marad a mindenek feletti lista? JÁRDA az nagyon nincs... Mostantól a nyitott bringasávon toljuk a babakocsit! Ennek tényleg kell is örülni!
"Vidékre költözöm, A kertem öntözöm, Szabad leszek, és már semmi nem ér el, Amihez nincs közöm"
Van járda.
Van járda.
Értem, tehát van, csak én
Értem, tehát van, csak én nem látom. SE a jobb sem pedig a bal oldalon, de ha te mondod, akkor ott van! Én meg vak!
"Vidékre költözöm, A kertem öntözöm, Szabad leszek, és már semmi nem ér el, Amihez nincs közöm"
Igazából nem értem. Most
Igazából nem értem. Most már a bringasáv sem jó senkinek?
Persze hogy nem jó, hiszen
Persze hogy nem jó, hiszen fikázni egyszerűbb.
Jobb lett volna ugye egy viacoloros szar helyette.
+1 A jó magyar demokrata az
+1
A jó magyar demokrata az fikázik.
---
Kertvárosi Bringajárőr
Jó, csak felesleges. A
Jó, csak felesleges. A bringás eddig is ott ment szabályosan, most ott sáv lett felfestve, ahol eddig is ment szabályosan és ezután is fog. Nagy kaland milliókért. Ez kb. annyi, mintha ráfestenéd a kerékpárodra nagy betűkkel, hogy "KERÉKPÁR".
A mi szempontunkból
A mi szempontunkból tényleg felesleges, de az ilyeneknek szerintem az a fő célja, hogy egyre többen bringázzanak.
Az pedig hosszú távon megéri a milliókat, hogy ha kevesebben pöfékelnek az autóban (pláne hogy ez jóval kevesebb millióba kerül, mint egy kétirányú vack, különösen, hogy az utat amúgyis felújították).
----------------
C++11 és kerékpárosbarát Budapest: e kettő kell nekem!
Bar ez lenne a problemank
Bar ez lenne a problemank nekunk is Szegeden, Gyalaret-Hattyas-Tompai kapu viszonylatban. De nem, gyalog-es kerekparutat akarnak epiteni teljesen feleslegesen...
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
Már jó pár bejegyzést
Már jó pár bejegyzést és a blogot olvastam a szegedi helyzetről.Ott a polgármester utálja a bicikliseket vagy ennyire hülyék dolgoznak a tervhivatalban vagy mi a frász történik, hogy folyton olyan gyászokat akarnak nektek csinálni ?
Mindketto, de foleg
Mindketto, de foleg karosuzemeltetes.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
A Bözsi hídon is
A Bözsi hídon is szabályosan lehet tekerni a buszsáv melletti forgalmi sávban mégis elfogadék oda vmi bringás infrát. Az Újszász utcában is jól jön, mert így az autók nem az aszfalt szélén próbálnak meg menni, így kisebb eséllyel tolják le a bringásokat az útról. Nem csak akkor jó a bringasáv, ha azon lehet előzni (motorosokkal együtt) a dugóban/lámpánál álló kocsisort!
Megáll az eszem az ilyen
Megáll az eszem az ilyen "felesleges" dumákon, meg a fanyalgásokon. A Kiskörút is olyan felesleges volt? Vagy Amszterdamban a kismillió sáv is az?
" A bringás eddig is ott ment szabályosan"
Már aki. A számtalan járdázó olyan szabályos volt? Még most is, hogy van bringasáv, láttam egy csomó járdázót. Egyesek nagyon a rossz szokásuk rabjai.
---
Kertvárosi Bringajárőr
Kezdőnek és gyerekesnek
Kezdőnek és gyerekesnek jó az a sáv, hidd el.
Plusz erősíti, hogy a kerékpárnak az úton a helye.
Nagyon köszönjük, hogy átnyomtátok.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Pluszegy, mindenképp!
Pluszegy, mindenképp!
Ez nagyszerű jó hír! Nem
Ez nagyszerű jó hír! Nem csalódtam a BKK-ban: http://bkk.hu/2012/09/forgalmi-valtozasok-szeptember-5-etol-az-ujszasz-utcai-utfelujitas-idejen/
Muszáj lesz majd kipróbálni.
Egyébként ez nem nyitott kerékpársáv. A nyitott kerékpársáv fehér színű, és mindenütt szaggatott. A hagyományos kerékpársáv sárga színű, és hol folytonos, hol szaggatott, annak függvényében, hogy a többi jármű hol keresztezheti. Bezzeg arra senki nem gondol, hogy a kerékpáros is szeretne kilépni onnan (előzés, balra kanyarodás stb.)
----------------
C++11 és kerékpárosbarát Budapest: e kettő kell nekem!
Egy kis adalék a
Egy kis adalék a fanyalgóknak: a dolog úgy indult, hogy a Főváros tervbe vette az Újszász utca (és a Somkút u.) felújítását, eleinte szó nem volt kerékpársávról. A kerület viszont ragaszkodott hozzá, hogy legyen (és úgy tudom, hogy ez a kerületi aktivisták, főként jelen blog szerzőjének érdeme). Mivel a kerékpársáv útszélesítést igényelt, módosítottak a terveken - a szélesítés miatti többletköltséget pedig a kerület vállalta. A Somkút utcát valamiért nem lehetett kiszélesíteni, ezért ott csak piktó lesz.
Szerintem ez egy nagyon pozitív projekt, és hagyjuk az ilyeneket, hogy költötték volna a Veres Péter útra meg a Rákóczira. Nem értem, mi értelme fanyalogni a zárt/nyitott kerékpársávon pl. Az utat MINDENKÉPP felújították volna idén, tehát ha most nem kerül rá kerékpársáv, akkor csak nagyon soká lehetett volna rá esély. Egy hálózat nem mindig a prioritások ütemében épül fel, ez már csak ilyen. De ha továbbra is ilyen szorgosak a kerületi aktivisták, akkor hamar ki fog bővülni az a hálózat :) Egyébként valahol láttam egy dokumentumot, hogy a Bökényföldi út felújításánál (nem tudom, mikor lenne ez) kerülne mellé kerékpárút a külterületi részen, akkor már kapásból felértékelődik ez is.
Egyébként az az út tényleg forgalmas, és elég gyorsan is szoktak rajta menni. Hálózatilag talán kevésbé tűnik fontosnak, de azért mégis itt van egy uszoda, egy gimnázium, boltok, stb. A helyieknek szerintem fontos.
_____________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
Én örülök, hogy nem
Én örülök, hogy nem kerékpárút készült, és nem kell megint kerülő utat találnom, bár manapság már ritkábban járok arra.
És köszönet a kifejtett erőfeszítésekért.
De ha már mindenképpen szélesítenek (Bökényföldi), akkor a sáv már majdhogynem okafogyottá válik, mert meglátásom szerint a konfliktusok gyökere (a gyökereken kívül) a nem elég széles közös útfelület.
a sáv bátorítja azt, aki
a sáv bátorítja azt, aki majd most ülne át kerékpárra és figyelmezteti az autóvezetőt, hogy fokozottan számítson kerékpáros forgalomra.
én örülök neki, hogy elkészült.
----------
sárga vót az...!
Ha nincs felfestve
Ha nincs felfestve bringasáv, akkor vagy végigparkolják az út szélét, vagy a 4,5 m széles sáv gyorshajtásra ösztönöz. Emellett mutatja azt, hogy a biciGlis helye nem a járdán van, ahogy sok autós gondolja.
Költség szempontjából meg kb 100x akkora a szélesítés és egyéb költsége, mint a felfestésé.
A Bökényföldi mellé
A Bökényföldi mellé kerékpárutat építeni akkora állatság lenne, hogy egy elefántnak is becsületére válna.
Köszi a plusz infókat, és
Köszi a plusz infókat, és külön köszi, annak aki elintézte!!!
A Veres Péterrel tényleg kell csinálni valamit, de ez az út pl kiváló alternatíva, most már nem muszáj a Veresen végigmenni (annak sem aki infrán érzi magát biztonságban).
Köszi az összefoglalót
Köszi az összefoglalót és a méltató szavakat! ;) Hogy a mi érdemünk lenne, az azért persze túlzás, tudniillik az önkormányzatot már nem kellett győzködni, eleve meglepően pozitívan álltak hozzá a bringás dolgokhoz (nemcsak az Újszászhoz, azóta pl. több új támaszt is átadtak). Mi leginkább a helyi sajtóban nyomattuk az ügyet, hogy minél pozitívabb legyen a fogadtatása.
---
Kertvárosi Bringajárőr
Nagyszerű, hogy már tudja
Nagyszerű, hogy már tudja az önkormányzat, ami a feladata, és nem kell győzködni!
A sajtózás is fontos, Várpalotán például a rossz sajtó miatt épp bontják a kerékpársávot... :(
Köszönöm a plusz
Köszönöm a plusz infókat.
Mindenképpen nagy dolog, hogy ezt elértétek és az is csodálatos, hogy ehhez nem kellett nagy harcokat vivnotok.
A hozzászólásom fanyalgásnak tűnhetett, de ez inkább a gyors vélemény nyilvánitás miatt jött igy át és nem a valós véleményemet tükrözi.
Amit én nagyon szeretnék, az az, hogy legyen koncepció. hol szeretnénk látni valamilyen megoldást és hol nem.
ill. hogy ha valahol épül valami akkor azt lehessen tudni miért és kb. miból.
Azt, hogy egy sokkereszteződéses úton jó e a kerékpársáv. nem tudom megitélni, de nekem kicsit kellemetlennek tűnik....
Mint irtam, igen, egy bringás infra mindenképp csábitó és ennek biztos nagy haszna van. Ugyanakkor nem tetszene, ha az eddigi érvek helyett most ezzel fémjelezve költenék hoszantalan, esetleg káros infrára a pénzt. Én keveset járok arra és még ha sokat járnék is, se lenne érkezésem megitélni mi hasznos és mi fölösleges. De ha arra jártám mindig letértem errea Veres-ról pont azért, mert akkor nem kellett egy rossz infrát használnom. Remélem továbbra is megéri majd letérni.
Beke Dávid
Pont a sok kereszteződés
Pont a sok kereszteződés miatt jó a kerékpársáv. Az úton vagy, látnak, tiszták az elsőbbségi viszonyok, sima az út.
A Újszász utca -
A Újszász utca - Bökényföldi út kereszteződésben a Bökényföldi útra a lámpa előtt festettek pár kerékpár piktogramot. Így az autósok igyekeznek azt a részt szabadon hagyni és jobban előre lehet csorogni. Nagyon jó.
Szuper lett, köszönjük!
Szuper lett, köszönjük! Tök jó rajta menni.