Mivel mindenki kérdezi, mit csinál a Kerékpárosklub ebben az ügyben, illetve hiányolja a cselekvést, ennek külön témát nyitok, hogy ne egy topik nyolcvannyolcadik hozzászólásában legyen csak megtalálható egy ilyen fontos téma:

"Az Örs vezér terére tervezett "kerékpárút" ügyéről pénteken tárgyaltunk a BKK szakembereivel. Az előzetes vizsgálataink, bejárás és konzultációk alapján azt az álláspontot alakítottuk ki, hogy jobb, ha egyáltalán nem épül meg a tervezett infra, és a tárgyaláson is ezt képviseltük.
Mi szól a terv mellett: a Kőbánya felől a már megépített úton érkezők sehogy sem tudnak a zuglói oldalra tovább tekerni, és ez természetesen fordítva is igaz. Ez lehet, hogy nem annyira zavarja a nagyon gyakorlott bringást, de komoly akadálya annak, hogy a most nem kerékpárral közlekedő a környéken átpártoljon a bicajra. (nem a mostani igényeket kell kiszolgálni, hanem azt felkelteni olyan infrával, ami a kezdőknek is biztonságot sugall!)
Mi szól ellene: természetesen elsősorban a keletkező gyalogos-bringás konfliktus. Ez két módon is negatívan hat: akadályozza a két fontos közlekedési mód működését, a kialakult kerékpáros út e miatt nem lesz olyan attraktív, hogy a kezdőknek csábító legyen, a gyalogosok meg retteghetnek. A másik járulékos hatás természetesen a kommunikációs veszteség: végre elindult a BKK részéről a kerékpáros közlekedés INTEGRÁLT fejlesztése a megfelelő preferencia sorrend alapján (tömegközlekedés, gyaloglás, kerékpár, autó). Végre megkezdődött annak vizsgálata, hogy a régebbi kerékpáros infrák közül melyeket kell megszüntetni, mert nem felelnek meg ennek a szemléletnek, és akkor ismét építünk egy ilyet. Ez a terv sok évvel ezelőtt született, ma - ahogy látom - nem menne át a BKK szakmai szűrőjén egy ilyen.
Tehát úgy látjuk, hogy több a kár, mint a haszon, ezért arra kértük a BKK szakembereit a tárgyaláson, hogy állítsák meg az építkezést. Hétfő estig ígértek választ, ha megkapjuk, a honlapon ismertetjük"

Forrás: Magyar Kerékpárosklub Facebook-oldala

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
SzCiklon képe

Hm. Látom, a

Hm.
Látom, a Kerékpárosklub fikázása jobban megy.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

2
Hemü képe

Tudom, nem ingem, de itt is

Tudom, nem ingem, de itt is köszönöm. Várom a döntést.

__________///Hemü\\\___________
\ Az autós és a kerékpáros nem két /
  \  ember, hanem két archetipus.   /

3
SzCiklon képe

Láttam, és tényleg nem,

Láttam, és tényleg nem, bocs. Te voltál az egyetlen.

****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

4
atomboy képe

Hmm, hol? Ha kell, megvedem

Hmm, hol? Ha kell, megvedem a klubot.

atomboy

----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?

5
SzCiklon képe

A másik topikban egy hete

A másik topikban egy hete az MK fejét követelik, hogy miért nem kötözi magát a vezetőség a bulldózerek elé, majd épít saját maga tökéletes bringás infrát az Örsön.
Most elkezd csinálni valamit, erre mi van? Méla csend...
Nem nagyon vágom itt az elvárásokat.

****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

6
hf képe

Ezt már én is

Ezt már én is észrevettem.... már évekkel ezelőtt... azóta sem változott.
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090313/hat-orulni-tudsz-e

7
KergeKacsa képe

A kezdeti nem reagálást,

A kezdeti nem reagálást, majd utána a "van fontosabb dolgunk is"-t nem olyan könnyű elfelejteni.

Amúgy ez a mostani reakció korrekt, erről van szó. :)
--
Every day I'm riding the 'Tour de Fuck You'

8
Icarus képe

Erre a "van fontosabb dolgun

Erre a "van fontosabb dolgun is"-re tudsz forrast mutatni?
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

9
sagan képe

Be lett linkelve több

Be lett linkelve több topikba is. De itt foglalkozzunk ezzel az állásfoglalással inkább.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

10
sagan képe

Szerintem pont ez

Szerintem pont ez feledteti.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

11
SzCiklon képe

Elég gyenge

Elég gyenge magyarázat.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

12
toreki képe

"Van fontosabb dolgunk is."

"Van fontosabb dolgunk is." Fikázunk a többi topicban. :)

13
17lako képe

Köszönjük az

Köszönjük az erőfeszítéseket!
Azt lehet tudni, hogy a BKK mennyire hajlott a tárgyaláson az építkezés leállítására?

14
airdace képe

Egyelőre jó lenne tudni,

Egyelőre jó lenne tudni, hogy egyáltalán jogosult-e annak leállítására... Az építési engedélyt ugyanis nagy eséllyel a zuglói önkormányzat adta ki egy magánbefektető részére.

_______________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

15
Toti képe

Azért nem szóltunk hozzá,

Azért nem szóltunk hozzá, mert nincs mit.

Tudomásul vettük, köszönjük. A fejleményeket várjuk.

A buldózerek elé láncolódásban meg úgyis segítenénk. Gondolom azért annak csak van hír értéke, ha kerékpárosok akarnak életük veszélyeztetése árán megakadályozni egy bringaút építést.

16
asztalosgabor képe

Ja, van hírértéke: ezek a

Ja, van hírértéke:

ezek a köcsögbiciglisek adót nem fizetnek, aztán még van pofájuk válogatni is.

17
jurta képe

Honlapra nem megy ki? Vagy

Honlapra nem megy ki? Vagy majd csak a BKK válaszával együtt?

Jávor Tamás

18
atom21 képe

Nekem teccik a klub

Nekem teccik a klub álláspontja.

És kiapadhatatlan forrásigényem lenne az alábbi témában:
"végre elindult a BKK részéről a kerékpáros közlekedés INTEGRÁLT fejlesztése a megfelelő preferencia sorrend alapján (tömegközlekedés, gyaloglás, kerékpár, autó). Végre megkezdődött annak vizsgálata, hogy a régebbi kerékpáros infrák közül melyeket kell megszüntetni, mert nem felelnek meg ennek a szemléletnek, és akkor ismét építünk egy ilyet."

EU-s kerékpár-infrastruktúra ajánlások, szabványok figyelembevétele? Beépítése a vizsgálati módszertanba?

19
Krisz74 képe

meglepődnék, ha

meglepődnék, ha leállítanák, ezekből ugyanis mindenki lop, kaszál. a beruházó, aki tripla áron számláz, az önkormányzat, stb... főleg, ha még vmi uniós pénz is van benne.

mi itt csillaghegyen hetekig küzdöttünk, h egy 200 méteres kis sehonnan sehová vezető utcát ne 6 méteres szélességben készítsenek el, az összes lakó aláírta a kérvényt, erre csináltak egy repülő felszállópályát, mondván h a vállalkozóval már 2 éve megvan a szerződés, és az szent!!! forgalom kevés rajta, viszont jókat tud gyorsulgatni, járda meg nincs. levegőéknél is voltunk, ők se tudtak segíteni.

de azért drukkolok.

20
airdace képe

Azért az ÁRKÁD

Azért az ÁRKÁD bővítésén belül (merthogy ennek a projektnek a része) ez azért eléggé jelentéktelen pénzügyileg. És nem az önkormányzat fizeti, hanem a befektető. Ha ő olyan hülye, hogy olyan alvállalkozóval csináltatja, aki tripla áron számláz, tegye. Szerintem csak annyi, hogy az önkormányzat kért tőlük valamit (településfejlesztési szerződésnek hívják az ilyet), megkapták az engedélyt, és túl nagy erőfeszítése lenne változtatni rajta.

Nem kell mindenbe belelátni a gonosz, korrupt feleket meg a pénzhajhászást. Előfordul persze, de ez az eset lehet egyszerű tudatlanság következménye. Szerintem érdemes így kezelni és nem egyből a rosszat feltételezni a másikról. Ettől még lehet kritikusan szemlélni valamit, de sok kellemetlenségtől kíméljük meg egymást.

______________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

21
Toti képe

Ha a NATO radart vissza

Ha a NATO radart vissza lehetett tartani a Zengőről, akkor szerintem mindent lehet...

22
Hemü képe

És a Külső Szilágyi

És a Külső Szilágyi úton sem épült meg a bicikliút, pedig már elkezdték.

__________///Hemü\\\___________
\ Az autós és a kerékpáros nem két /
  \  ember, hanem két archetipus.   /

23
gagabi képe

Kedves kerekezők! Akkor

Kedves kerekezők!
Akkor most hogyan lesz az áthajtás a téren?
Hogyan fogják a gyalogos-bringás keresztezést megvalósítani a tér gyalogosokkal zsúfolt részén?
Lesznek majd közlekedés-irányító úttörők?
Az Árkád előtt van most vége...másik oldalra a Főiskolához hol vezet az út?

Csúcsidőben most is egyszerűbb leszállni és alul átvinni. Fent elfognak dózerolni mindent? Virágágyást, járdaszigetet, boltot, villamosmegállót? Végzett itt valaki is forgalomszámlálást?

25
Hemü képe

Nem jött még válasz a

Nem jött még válasz a BKK-tól?

26
Torpedo képe

Az OK, hogy ez itt egy

Az OK, hogy ez itt egy kerékpáros blog (a bringás érdekek szerint gondolkozunk), és hogy tapasztalható valami féle szervezettség ez ügyben bringás részről, de a gyalogosoknak - akiket legalább annyira érintene a tervezett kereszteződés - is kellene, hogy legyen némi beleszólásuk a dologba. Az ő érdekeiket ki képviseli valójában?...
(Márpedig 100-ból 99,9 gyalogos - meggyőződésem - ellenezné az építést.)

27
Hemü képe

"Hétfő estig ígértek

"Hétfő estig ígértek választ, ha megkapjuk, a honlapon ismertetjük"

Nem jött válasz? Mert én úgy látom, hogy ott sunyiban készül valami.

__________///Hemü\\\___________
\ Az autós és a kerékpáros nem két /
  \  ember, hanem két archetipus.   /

28
pere képe

Rákérdezek.

Rákérdezek.

29
Hemü képe

Köszi!

Köszi!

30
magellanos képe

Valami válasz jött azóta?

Valami válasz jött azóta?

31
pere képe

KB annyi,hogy meg lesz

KB annyi,hogy meg lesz építve,hiába nem jó.

32
17lako képe

Most jártam az Örsön, az

Most jártam az Örsön, az Árkád előtt vissza volt rakosgatva a térkő egy része, ahol eredetileg felbontották, hogy aszfalt legyen a bringaút. Lehet, hogy mégse építik meg a bringautat? Vagy csak iderakják-odarakják, hogy teljen a munkaidő?

33
elfroland képe

Fél év óta most jártam

Fél év óta most jártam először az Örsön és egy gépjárművezető dudálva ordibálva szólt hogy ott van a kerékpárút 2 méterre.
Hogy én ennek mennyi örülök azt le se merem ide írni. :-)

34
kovácske képe

a helyzet egyértelmű: úgy

a helyzet egyértelmű: úgy ítélte meg, hogy nincs kellőképp szembeötlően feltüntetve táblával, felfestéssel, kivilágítással a kerékpárosok kényelmét szolgáló infra, ezért igyekezett helyismeretét kézzel-lábbal megosztani veled. kiabálni pedig örömében kiabált, hogy eggyel több öntudatos polgártársa választja a fenntartható közlekedési formát, ahelyett, hogy növelné a szmogot és foglalná a helyet az úton:)
----------
sárga vót az...!

35
elfroland képe

Ja, oké. :-D Bár ettől

Ja, oké. :-D
Bár ettől még nem tudom hol lehet rámenni/lejönni róla, és visszafelé nem is láttam pedig akkor már direkt kerestem. :-)

36
Hemü képe

Ma reggel kopácsoltak ott

Ma reggel kopácsoltak ott valamit az Árkádot a Kerepesi úttól elválasztó virágágyásnál. Attól tartok, hogy nem egy R.I.P. táblát szögeltek oda a meg sem született kerékpárút emlékére.
Aztán lehet, hogy köze sem volt az átvezetéshez, de azért odakukkantok délután.

__________///Hemü\\\___________
\ Az autós és a kerékpáros nem két /
  \  ember, hanem két archetipus.   /

37
Hemü képe

És tényleg! Délután már

És tényleg! Délután már megvolt az átvezetés a virágágyáson, már csak aszfaltozni kell. Válasz meg nincs. Legalább annyi lenne, hogy dehát mindenki akarja ezt a bicikliutat, csak én nem. Akkor én sem feszegetném annyira.

__________///Hemü\\\___________
\ Az autós és a kerékpáros nem két /
  \  ember, hanem két archetipus.   /

38
chicoye képe

Én is ma láttam.

Én is ma láttam. Ijesztően néz ki. :(

39
chicoye képe

Két raklapon sorakoznak a

Két raklapon sorakoznak a térkövek, és a zuglói oldalon is elkezdték a munkát. A bódék még állnak. Van valami fejlemény? Mert ez nagyon úgy tűnik, hogy rendíthetetlenül meg fog épülni. :(

40
monster képe

Én ma aláírtam a

Én ma aláírtam a tiltakozó ívet, vagyis teljesen feleslegesen fejbe vágtam a döglött kutyát. Gyalogosként tanulmányoztam a teret, egy nagy buldózerrel/markolóval variáltak a hévsínek végződése mögött. Meg ott volt a viacolor is. Szerencsére a hévhez jövő nagy aluljáró forgalmát nem keresztezi, de rengetegen jönnek fel a villamoshoz a kisebbiken, és mennek tovább átlósan az Ikea irányában, az kerékpárral kezelhetetlen lesz. A kakaós csiga 180 forint a bódéban, a pékiskolában a Bosnyákhoz közel 110-ért veszek néha a fiamnak.
A félősebbeknek úgy kell majd ott menni, hogy a halálos balesetes zebrától nem a kerékpárúton jönni az Örs fele, hanem a szélső jobbrakanyarodó sávban, mintha ki akarnának kanyarodni Gödöllő felé. Amikor elérjik a bringás átvezetést, ami az Árkád előttről jön le a járdáról, gyorsan rátérni, átmenni rajta a túlpartra, ott nem felmenni a gyalogosok közé, hanem balra kanyarodva besorolni a Gödöllőről jövő irányba a szélső jobbrakanyarodó sávba, és menni abban, majd bekanyarodni a Bosnyák felé és maradva a szélén becsatlakozni a bringaútba amikor megérkezik az Ikea felől.
A rutinosak meg mennek majd szépen az autók egyenesen haladó sávjában, kicsit zavarnak a sáveleválasztó buckák a buszmegállónál.
Kifele meg nyilván csak az úttest marad a gumisműhelyi "halálzebráig".
--------
2 kerék jó 4 kerék rossz

41
Kuku képe

lesz valami korlátozás is,

lesz valami korlátozás is, nem?

42
Hemü képe

"Az Árkád bejárata

"Az Árkád bejárata előtti, illetve a zuglói oldalon a 3-as és a 62-es villamos megállója melletti sűrű gyalogos forgalom keresztezése kétségtelenül a nyomvonal kritikus pontja. Ezeken a helyeken a kerékpárútra gyalogátkelőket terveztek, amelyek előtt az erőteljes sebességcsökkentés érdekében hullámos kialakítású rázóburkolatot kértünk. A legintenzívebb gyalogosforgalmú helyeken a gyalogosoknak elsőbbségük lesz"
(A lenti pdf-ből)

Sokan a rázóburkolat mellett fognak menni, hacsak nem alakítanak ki karámot. Sokan meg továbbra is a közúton.

__________///Hemü\\\___________
\ Az autós és a kerékpáros nem két /
  \  ember, hanem két archetipus.   /

43
Hemü képe

Engem csak az zavar, hogy

Engem csak az zavar, hogy senki nem mond semmit, pedig itt kétszer is meg lett ígérve.

__________///Hemü\\\___________
\ Az autós és a kerékpáros nem két /
  \  ember, hanem két archetipus.   /

44
SzCiklon képe

Bocsi, még én sem kaptam

Bocsi, még én sem kaptam választ.
A másik oldali dolgon pedig még dolgozom.

****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

45
Hemü képe

Nem neked szólt, és nem is

Nem neked szólt, és nem is feltétlen a Kerékpárosklubnak, bár Pere írta, hogy rákérdez. A BKK ígért választ, és ez már jó régen volt.

__________///Hemü\\\___________
\ Az autós és a kerékpáros nem két /
  \  ember, hanem két archetipus.   /

46
pere képe

Igen,írtam is,de még nem

Igen,írtam is,de még nem kaptam választ se Jánostól,se a közlekedési munkacsoporttól,lehet ők is várnak a BKK válaszára.Amikor meg a héten személyesen találkoztunk,elfelejtettem megkérdezni.Mea maxima culpa :)

47
SzCiklon képe

Én indítottam a blogot

Én indítottam a blogot :)
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

48
stp1 képe

a gyalogosok már birtokba

a gyalogosok már birtokba vették a friss aszfaltcsíkot.

és ha jól láttam egyik oldalon sincs szintbe hozva az átkelő. :)) sok sikert annak, aki ezt a szart használni fogja.

49
monster képe

Erre nagy szükség volt,

Erre nagy szükség volt, már csak azért is hogy a gyalogosoknak ne kelljen az aluljáróban bujkálni, majd szépen átmennek a bringaút átvezetésén fent.
--------
2 kerék jó 4 kerék rossz

50
chicoye képe

Megint egy újabb

Megint egy újabb stresszforrás, akár használod, akár nem. :/

51
monster képe

Dec. 13-i keltezésű ma

Dec. 13-i keltezésű ma bedobott Zuglói Lapok foglalkozik fél oldalon az úttal, végeleges döntés szerintük még nem született (?!), László János is szerepel a cikkben.
Rendkívül korszerű feltöltött kereshetetlen pdf file-t találtam róla, 6. oldalon a cikk.
http://zugloilapok.hu/c/document_library/get_file?uuid=04b9578e-0395-4e4...
--------
2 kerék jó 4 kerék rossz

52
kovácske képe

ez közhasznú volt,

ez közhasznú volt, kösz!
----------
sárga vót az...!

53
beked képe

A Bánki donát utcánál az

A Bánki donát utcánál az örs felé néző oldalon már újrairták azt aszfaltot. Felkreült a kerékpáros lámpa.
Az Örs felé a sinek mellett kész az aszfatlozott sáv. Ha ez nem a végleges tervek szerint készült, akkor majd felszdik az aszfaltot ott, ahol változtatnak? Költséghatékony megoldás.

Ha egy, a környéket nem ismerő kerékpáron jön a Fehér út felöl, akkor a a bal oldalról át kell mennie a jobb oldalra. Majd ha egyben átjutott az Árkád előtt (az ottani átvezetést nem tudom hol oldják meg) a Bánki donát utcánál visszavezet a kerékpárút a bal oldalra, Ha nem lesz továbbvezetés a jobb oldalon legalább a parkoló irányába, akkor az ismretlen joggal hiheti, hogy a bal oldalon megy tovább a kerékpárút párhuzamosan a Nagy Lajoson, pedig nem. Párhuzamos utcában sem. Vagy rájön erre és visszaevickél és folytaja az útját az úton, ahol már nincs kerékpárút, de az előtte levő szakasz bőven elég lesz arra, hogy egyeseket a jelzőkürt használata buzditsanak, vagy nem.
Ha továbbvezetik a parkoló irányába a kerékpárutat, akkor egy kátyús, nem aszfaltos, kereszteződéseknél nem szintbe hozott terepen kell haladnia tovább.... Eddig is tették ezt páran, de a saját akaratukból.
Lehet valaki el tudja magyarázni nekem ez miért is jó, de eddig ez olyan, mintha a régi kerékpárutak minden hibáját egy szük területre zsúfolnák. Na jó nem mindett, eddig nem láttam középre rakott közmüvet, vagy oszlopot, de lesz kanyargós szakasz, valószNüleg karám, meg középső Demszky-karó, ide-oda oldalváltás, kerülés, gyalogos tömegbe vezetés, a járdánál kedvezőbb útvonal és kritikus helyen véget érés....
Az az egyetlen szerencse talán, hogy hidra nem tellett....
De nem mondom, hogy rossz lesz, talán kell is, bár talán ha ezt a hatkerben próbálnák megcsinálni már élőláncoznánk....
Beke Dávid

54
chicoye képe

Én szívesen

Én szívesen élőláncoznék, csak az a baj, hogy ez állítólag egy pitiáner ügy, és állítólag nem éri meg.

55
err képe

http://www.youtube.com/watch?

http://www.youtube.com/watch?v=mKZefz8mPXA

Ezt elfeljtettem anno feltolteni, pedig tok jol latszik, hogy pl. a padoknal milyen szelesseget hagytak a gyalogosoknak. Biztos nem lesznek konfliktusok.

A tabla mar kint volt amugy az epitkezes alatt, tehat a hasznalat kotelezo. Ha betu szerint nezzuk a dolgokat, az "infran" nem setalt senki, nincs akadalyozas, tehat a 13/2 nem el, en pedig jardaztam, illegalisan, mert nem ismerem a KRESZ-t.

Elmebetegseg, raadasul ha jol latom a friss hozzaszolasokat, mar tovabbhaladtak. Kivancsi vagyok, mikepp, mert amikor en arra jartam, akkor az Arkad bejarat elott volt egy fos vege tabla.

Van mar szallj le es toljad? Vagy ez meg a jovo zeneje?

A videoba is beirtam:

"Térkő burkolat kiépítése kizárólag indokolt esetben, Kulturális és Örökségvédelmi Hivatal előírása alapján (műemléki környezetben, vagy műemléki jellegű területen) történhet."

Vajon?

56
pere képe

Jelenleg - a karácsonyi

Jelenleg - a karácsonyi vásár jegyében - bódéváros áll a videóban bemutatott részen.

57
err képe

Az jo. Gondolom a tablakat

Az jo. Gondolom a tablakat addig letakartak, es raktak ki forgalmi rend valtozas informacios tablat...

58
pere képe

:D Mindenesetre a zuglói

:D
Mindenesetre a zuglói oldalon elkészült részt (az új aszfaltos rész a Füredi út felé) már birtokba vették a gyalogosok.

59
17lako képe

Az Árkád előtt az itt

Az Árkád előtt az itt megjelent BKK válaszban levő térkép szerint ( http://criticalmass.hu/files/BKK_Ors.jpg ) a járda közepén menne "gyalogos felülettől eltérő burkolattal és felfestéssel elválasztott" bringaút, azaz középen aszfalt sárga csíkkal, körülötte meg térkő, hogy a gyalogosok azon rázkódjanak.

A térkövet fel is szedték, de az Árkád előtt visszapakolták, remélhetőleg azért, mert rájöttek, hogy nem kéne aszfaltbringautat átvezetni az Árkád főbejárata előtt hömpölygő tömegen és inkább gyalog-kerékpárút vagy zóna lesz teljes szélességben térkővel.
Utána jön (már megépült, csak le van zárva) az átvezetés a 8-sávos Kerepesi úton, bringaút a Bánki Donát utcáig, lásd ábra.

Persze amíg folyik az építkezés addig a táblákat nem takarják le, nincs terelőútvonal stb., csak a szokásos hanyagság.

Igazából Budapesten nem nagyon hallottam olyanról, hogy járdán vagy úttesten tekerést büntetnék, úgyhogy engem annyira nem zavart. Mondjuk abba nem gondoltam bele, hogy ha mondjuk baleset van, akkor jöhetnek azzal, hogy nem a bringagyászon mentem. Szóval ha már megépül ez a bringaút, ami azért valószínűleg bringára ültethet sok embert, mert nem mertek az úttesten menni, akkor legalább lehetne bringanyom az úttesten, ha jól gondolom, csak a főútvonal táblákat kéne leszedni, hamarabbra kitenni a főútvonal vége táblát, szóval talán nem olyan drága.

60
sagan képe

Ez a szakasz még a Fehér

Ez a szakasz még a Fehér út kapcsán készült,festett bringagyalog volt.
Ez volt a vége:
https://picasaweb.google.com/saganbp/KerepesiUtKornyekiKanyarok#57158143...

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

61
Hemü képe

A 13/2 azt mondja, hogy ha a

A 13/2 azt mondja, hogy ha a gyalogos forgalom akadályozna, akkor mehetek az úttesten. Engem akadályozna (ha lenne), ezért nem használom.

__________///Hemü\\\___________
\ Az autós és a kerékpáros nem két /
  \  ember, hanem két archetipus.   /

62
srich képe

+1 Engem a kiskutyák

+1
Engem a kiskutyák mindennap megpróbálnak akadályozni, a parkoló autók, kukák viszont tudnak, amiket a gazdáik gyalogosként hagynak ott. Soha nem kérdezte még rendőr, hogy éppen miért tekerek ott ahol, de biztos lenne mit mondanom, ha rákérdeznének. Nem szeretném lekiabálni vagy csengetni a gyalogosokat főleg a gyerekeket, időseket, vagy babakocsisokat. A többieket meg merem.:)
Hozzáteszem, szerencsére nem Bp.-en élek.

-úton az idő is csak út-

63
sagan képe

Osztott bringagyalogon a

Osztott bringagyalogon a hivatali univerzumban nem sétál gyalogos, így akadályozni sem tud. Ezért szabálytalan nem használni az osztott csodákat.
Az osztatlan hülyeségeken elmegy a 13/2 érv.

(Egyébként a "járdára" terelésnél pont ezért csakis osztatlan gyászokat engednék csinálni. Az osztás még akkor sem ér semmit,ha korlát van. Bringás szempontból pedig hátrányosabb az osztatlannál.)

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

64
Icarus képe

Attól mert a 13/2 jogilag

Attól mert a 13/2 jogilag elmegy, attól még agresszív sóförök ugyanúgy le fognak dudálni vagy rosszabb esetben szórítani. Ez engem nem nyugtat meg.

-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

65
atomboy képe

Ezert kell eltorolni a

Ezert kell eltorolni a (gyalog- es) kerekparutak kotelezo hasznalatat...

atomboy

----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?

66
tranyo képe

maradjunk annyiban hogy

maradjunk annyiban hogy "KÉNE"...

67
Kuku képe

Maradtál? Tök jó!!!

Maradtál? Tök jó!!!

68
Icarus képe

Mondjuk inkább úgy hogy

Mondjuk inkább úgy hogy vissza vissza nézek amennyire az időm és a kedvem engedi - és egyre kevesebb szörnyűségesnek ítélt topikot vélek felfedezni ami megnyugtat :)

69
beked képe

Azt azért szerintem hozzá

Azt azért szerintem hozzá kell tenni, hogy bizonytalan kerékpárosként az a kereszt egyik irányból sem a csábító. Aki ennek ellenére az úttesten teker, az talán nem veszi fel azt a fajta kommunikációt. egyébként ha már jogozunk 10/3-nak a kerékpárutak és gyalogkerékpár utak nagy része (legalább egy irányból) nem felel meg. Ez elvileg nem ad felmentést, de a büntetés kiszabhatósága már kérdéses.

Beke Dávid

70
err képe

Kaptam egy videovalaszt

Kaptam egy videovalaszt YT-on. Ime az aktualis allapot:

http://www.youtube.com/watch?v=25nnjYQbfl4

FYI: lekerult a kezdete tabla, szoval ha valaki mutogat... Csak figyelni kell, mert ha visszateszik, onnantol nagyon biztonsagosabb lesz mar ott sokkal!

71
beked képe

A másik oldalon is kész az

A másik oldalon is kész az aszfaltozás, csupán a villamosmegálló előtt hagytak néhány méternyi részt valamiért...

Beke Dávid

72
chicoye képe

Lassan kész is van. Az

Lassan kész is van. Az éjjel-nappali bódét sikeresen megmentettük, cserébe kaptunk egy beláthatatlan kanyart, ami kikerüli a bódét. Köszi.

73
err képe

Nemzeti dohanybolt (lesz?).

Nemzeti dohanybolt (lesz?). Szoval nem tudom, ki az a "mi", akik megmentettek, de nem a "bringasok", es nem is a pogacsas :F

74
chicoye képe

Ja, hát az mindjárt más, ha

Ja, hát az mindjárt más, ha trafik lesz. Nem is a bringásokra gondoltam, hanem azokra, akik aláírták. Azt hittem, hogy amiatt történt valami, arrébb vitték pár méterrel a nyomvonalat, vagy akármi. Ami persze mindegy is, mert megint egy hely, ahova csak akkor megyek, ha nagyon muszáj. Majd mindig eldöntöm, hogy épp aznap kivel szeretnék inkább konfliktusba kerülni, a gyalogosokkal, vagy a gépjárművezetőkkel.

75
err képe

A kerekparozas szabadda tesz

A kerekparozas szabadda tesz :)