Úgy néz ki, hogy jövőhéten beköszönt a hideg idő, én viszont estére csak szabad ég alatt tudom hagyni a bringát, fűtetlenül.
Szabad-e így tárolni, ha igen, akkor mire érdemes odafigyelni, mit érdemes és mivel kenni, mennyire tesz ez rosszat az alkatrészeknek, stb?












A szabad ég azt is jelenti,
A szabad ég azt is jelenti, hogy esőnek/hónak ki van téve? Az nem szerencsés, különben a fagy nem árt különösebben a bringának, én több éve tárolok bringákat az erkélyen és jó állapotban vannak.
-
Zsurmi
Igen, sajnos azt is, bár
Igen, sajnos azt is, bár nagyon gondolkozom egy takaró beszerzésén.
Átfagyott bringával lehet közlekedni? Vagy ez attól függ, hogy megfagyott-e benne valami (pl. láncban a hólé)?
Hogyan kerül hólé a
Hogyan kerül hólé a láncba? Ott valami kenőanyagnak kéne lenni, nem? :)
Nekem sosem volt gondom a téli kerékpározással, tárolással, semmivel. Mondjuk nekem faék bringám van, egy drágább oútit nem szívesen használnék télen.
.
Cargo-projekt
Jó, a hólé az egy dolog,
Jó, a hólé az egy dolog, de pl víz is bekerülhet oda, ami később megfagy, nem?:)
Nekem egy Decha-s montim van, de szegény a múltkori eső óta eléggé nyikorog, meg kéne kicsit fújkálnom.
Na annak nem a fagy lesz a
Na annak nem a fagy lesz a legnagyobb gondja.
Sólé hazvághatja a kerékcsapágyakat, középcsapit és a komplett hajtást, váltást.
Ha van kásás hólé nekem már fel tudta kapni a sörösüveg szilánkot az meg fémig vágta a fékpofát és adott a fékfelületnek is.
No ezek után jutottam el, két éve a téli bicóm című blogomig itt.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Télen eleve állandó
Télen eleve állandó pucolás és rendszeres karbantartás kell. Tavasszal komplett szétszedés, tisztítás és újrazsírozás.
Ezt otthon meg lehet csinálni, de a szabadban (sötétben, hidegben)? Legfeljebb kefével letakarítani.
Gondolkodj alternatív megoldásban is: összecsukható bringa, vagy olcsó téli (láncvédelemmel). Ha nem is azonnal.
-
Zsurmi
Nincs a lakásban annyi
Nincs a lakásban annyi hely, ahova a falra vagy a plafonra fel tudnád akasztani a bringát?
Azzal nem is lenne a gond,
Azzal nem is lenne a gond, de ingázok, így nem tudok sajnos végig bringázni.
Ingázáshoz másik bringát
Ingázáshoz másik bringát javaslok. Egysebi (vagy váltómentesített bármi), láncvédő (ha megy). Extraként kormánycsapágyra, nyeregcsőre használt belsődarab.
Gondolj arra, hogy közterületen ott hagyod hosszú órákra és hétvégére is.
-
Zsurmi
Nem vészes. Nem
Nem vészes.
Nem rendszeresen ugyan de szoktam kint hagyni én is.
Ne vizet magába szívó nyereg és kormány bandázs legyen rajta.
A kenőanyag bírja.
ha majd sózzák az utakat,
ha majd sózzák az utakat, és használat után nem takarítod le egy kicsit, akkor reggelre megeheti a rozsda a láncot :/
de azt is elképzelhetőnek tartom, hogy ha befagy a pára/esővíz reggelre, akkor szorulnak majd az alkatrészek (bovdenek a házban, váltók, fékek, racsni)
--
--
"az úton parkolni luxus!"
nyélen rakom, nem járdán!
Igen ezt megerősítem.
Igen ezt megerősítem. Vizes idő után hajnali -10 fok alatti hideg esetén nagyon gyakori nálam a váltóbowden szorulás. Kicsit meg kell járatni, akár kézzel is segítve a váltót, és utána már lehet menni vele.
A bowdeneken kívül az első váltó szokott még túl sok hólét / sarat kapni, ott nem akar leugrani a kistányérra a lánc. Minden télen legalább 3-4 alkalommal előfordul. Ezt meleg vízzel (slaggal) szoktam kitakarítani, utána adok neki valami kenést, de úgyis tudom hogy nemsokára megint neki kell állni.
A hátsó váltóval nem szokott gond lenni, csak a bowden. Fékekkel szintén nincs gond, mert olajos tárcsafékek. -20-nál még rendesen működtek.
szerencsés vagy. némely
szerencsés vagy.
némely shimano tárcsafékek (konkrétan shimano XT-nél találkoztam vele én is, meg más is írt már ilyen tapasztalatról itt a CM-en) hidegben eleresztik az olajat. a tömítéseknél ereszt, úgyhogy talán a gumi lesz rideg a hidegtől és azért szivárog. persze az olyankor ráfolyik a fékbetétekre is, úgyhogy az kuka.
--
--
"az úton parkolni luxus!"
nyélen rakom, nem járdán!
Kuka? Miért? "Nem nyúl a
Kuka? Miért?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
mert a porózus szerkezetbe
mert a porózus szerkezetbe beleivódott olajtól sosem fog már rendesen fogni.
--
--
"az úton parkolni luxus!"
nyélen rakom, nem járdán!
Azt én is tudom, de van
Azt én is tudom, de van benzin,az oldja az olajat, mossátok ki és csiszoljátok át csiszoló papírral.Nagyapámék is csinálták anno dobfékeken,ugyanaz a ferrodol anyag van rajta.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
olajos fékbetét? mert nem
olajos fékbetét? mert nem fog.
ki kell főzni belőle az
ki kell főzni belőle az olajat.
----------
sárga vót az...!
hallottam már erről a
hallottam már erről a módszerről. meg azt is hallottam, hogy gyakorlatilag semmit nem ér... :)
--
--
"az úton parkolni luxus!"
nyélen rakom, nem járdán!
én még nem hallottam. de
én még nem hallottam. de egy próbát megér:P
ha nem segít, próbáld benzinben kifőzni. ha az se, akkor még ott az égetés. csak meg kell nézni, hány fokon lágyul ki, annyira ne hevüljön fel:P
----------
sárga vót az...!
és amennyi energiát meg
és amennyi energiát meg benzint elhasználsz ezzel, az árából már vettél volna egy szett új fékbetétet :D
--
--
"az úton parkolni luxus!"
nyélen rakom, nem járdán!
ha a takarékosság a cél,
ha a takarékosság a cél, idővel beavatkozás nélkül is kijön az olaj, a levegőbe eldiffundál, vagy esetleg még mielőtt ez bekövetkezne, besűrűsödik. és akkor nulla költséggel megoldódik a kérdés. :)
amúgy szerintem valamennyi olaj a felcsapódó trutymoból is kerül rá normál használat mellett.
----------
sárga vót az...!
én nem próbáltam még se
én nem próbáltam még se a főzős, se a benzines módszert, csak a fék/kuplung tisztító spray-vel fújkálást. az nem volt túl hatásos, pedig a tárcsáról szépen lehoz mindent. (nyilván mert arra való :) )
--
--
"az úton parkolni luxus!"
nyélen rakom, nem járdán!
Főzöcskézést nem
Főzöcskézést nem hallottam fékbetét kapcsán.Légszűrőket főztek ki petróleumban régen 60 fok körül.
El kell mosni de rendesen dörgölve, és ugye az mindenkinek eszébe jut hogy nem csak a fékbetétet, hanem a teljes fékező felületet? Meg átnézi a rendszert hogy nem kap e bármilyen formában újabb olaj adagot a rendszer?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Meg régen a motorosok
Meg régen a motorosok grafitos zsírt olvasztottak a sparhelten, és abba tunkolták a láncot. Az asszony imádta. Bringára is működött, találtam is egy szép linket hozzá:
http://www.csongradihirek.hu/portal/index.php/szubjektiv/585-biciklik-es...
"Fodor bácsi a Fekete János utcában új alkatrészeket készített, a láncot – ahogy kell (!) – grafitos zsírban kifőzte"
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
Az más azt azért
Az más azt azért csinálták mert nem volt anno zsírspray.Most csak lefújod vele és megszilárdul, csak előtte bemegy a kis résekbe.
A légszűrős esetnél ez a kivehető betétes szűrő volt aminek a betétje olajba volt mártva a betét meg pamutszerű valami volt.A szálacskák között lelassuló levegőből kihulló porszemek beleragadtak a szálak olajos felületébe.Igen de így kifújni se lehetett belőle.Ezért ki kellett főzni petróban ami oldotta a koszos olajat és kevésbé illékony mint a benzin.
Megszárítás után vissza lehetett rakni.
Fékbetétet azért nem jó petróval mosni mert mindíg marad utána valami zsíros felület.A benzinben viszont elég kezet mosni máris olyan a bőr mint a reszelő az összes zsírt leszedi. Nitrohigító,lakkbenzin is jó, kétségbeesésnél denaturált szesz is, a lényeg. oldja a zsírt, olajat.
Viszont a sima 95-ös a legolcsóbb.
Ja gázolaj nem az után is zsíros marad a felület.
Egyébként mostaniak már nem emlékeznek rá de régen a keveréket úgy is adták kútnál, hogy benzin tankol aztán egy cserpák olajat öntöttek a tankba utána.Kézzel bizony!
Ezek szerint is oldja a benzin pl a motorolajat.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Hehe, ha te tudnád hogy én
Hehe, ha te tudnád hogy én mennyit tankoltam Trabantba, kevergetve az olajat a tankba, régi szép idők...
Viszont ezt a főzős légszűrőtisztítási módszert nem ismertem, csak annyi volt erről mindenhol hogy öblítsük ki petróban aztán újra olajozzuk be. Pedig azt hiszem nemsokára kell ilyesmivel foglalkoznom a télen.
Fékbetét azért reszkíros dolog, bármi rosszul sikerül nagy a baj.
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
A Sturmery-k típikus
A Sturmery-k típikus hibája, hogy nem látni mennyi olaj kell bele még.Én általában televágom rendesen ennek az szokott pl az AB típusnál lenni a vége, hogy átfolyik a tengely csapágynál a dobfékbe.
Miután ellenőrzöm mindíg a féket, így észreveszem.
Még egy halottról sérültről se tudok.
Fékvariálásnál mindíg azt csinálom, hogy lassan majd egyre gyorsabban óvatosan próbálgatom és figyelem.Ha nincs hibára utaló ok akkor elkezdek megbízni benne.
Hát úgy rémlik a petrós módszer volt a régi MTZ vagy Belarusz traktoroknál, talán Csőrös Csepel teher autón,Lehet hogy régi Tátra is? és ami tuti a T-55-ös harckocsi nagy légszűrő párnájánál.
A papír meg az olajtükrös szűrők tettek be nekik.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Esetemben Pannónia
Esetemben Pannónia P10H.
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
Az nem sima papír
Az nem sima papír légszőrős?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
A "H"-nak nem a porlasztón,
A "H"-nak nem a porlasztón, hanem a baloldali dobozban van szívászajcsökkentős légszűrője. Azt hiszem olajos. Még nem néztem bele a dobozba amióta nálam van...
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
Ennyire nem ismerem a
Ennyire nem ismerem a Pannóniákat, tudom hogy volt egy meg kéthengeres, meg export, és jó kertitraktort lehetett csinálni belőle mert össze lehetett hegeszteni a főtengelyeket és több hengeresíteni.Ja meg a két karburátor- két gyújtást élmény összehangolni.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Vájá... Benzint öntesz
Vájá... Benzint öntesz egy lábasba, és fölteszed a gázra? Vagy villanyrezsóra? Melyik biztonságosabb? :DDD
jaj már, mindig a
jaj már, mindig a részletek!
:P
----------
sárga vót az...!
oké, hajrá. fékkel nem
oké, hajrá.
fékkel nem játszunk. a legdrágább fékbetét is megáll 10ezer forintnál, kinek mennyit ér az élete.
Na én ezzel több
Na én ezzel több alkalommal próbálkoztam, aztán többszöri áztatás-főzés-sütés-melegítés után még mindig nyikorgott, úgyhogy végül kidobtam a fékbetétet.
volt pár darab egy 4 évvel
volt pár darab egy 4 évvel ezelőtti szériából. nem kell ilyenektől félni.
M775-ös XT fékből volt
M775-ös XT fékből volt egy hibás széria, aminél a féktest tömítése hidegben megadta magát.
Ide is leírom hogy a
Ide is leírom hogy a LEFFENTYŰ csodákat tesz, a lánc, kerekek, stb. olvadéktól, mocsoktól való megoldásában. De a váltó befagyását el lehet kerülni egy kis olajozással, zsírozással a mozgó részeknél.
Megoldás: kontrás. Nincs
Megoldás: kontrás. Nincs bowden, ha a kontrába bejut a víz a fél kiló zsír mellé, akkor meg is érdemli, de erre nem volt példa. A láncba sem tud bejutni víz, mert a kenőanyag lepergeti.
.
Cargo-projekt
Vagy Sachs
Vagy Sachs Duomatic,Automatic, esteleg Sturmery Archer klick shift
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ja. Van kontrafékes
Ja. Van kontrafékes agyváltó?
.
Cargo-projekt
Persze. Nekem van egy 9
Persze. Nekem van egy 9 sebis kontrás Sram, de a Shimano Nexusban is szerintem szinte az összes fajta van kontrával, pl:
http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponen...
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
Viccelsz? Van amiből már
Viccelsz?
Van amiből már csak az van pl Sachs S7 újonnan szabadonfutósban max külföldön láttam.Az utolsó két dobfékeset magamnak és egy ismerősömnek vettem meg.
Monster tökéletesen mondja minden típus alaptípusa kontrás, ehhez szokás gyártani egy szabadonfutóst és valamilyen más agyfékeset, görgőst vagy dobfékest, esetleg tárcsásat.
Így egy alaptípus 3-4 verzióban létezik ez a stadard gyári szokás.
Kifutó cuccoknál van ilyen mint a Sachs hogy már csak ilyen meg olyan van.
De Sturmeryből van minden mert az még gyárt.
A Kilickshift anélkül hogy láttam volna bontva, a leírások alapján egy Sachs Duomatic replika.
Viszont a hozzám közelállóknak csak Sachs-ot szoktam adni.:)
A dumoatic és az automatic sajna leggyakrabban már csak 28-as verzióban van új, tkp Camping kerékméretben.
De volt anno 36-os is, csak az ritka.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Oké, én eddig csak
Oké, én eddig csak olyannal találkoztam, hogy pittyegett és hátrafelé is lehetett tekerni. És van 3 sebis régebbi is? Mekkora fogaskerék van ezeken?
.
Cargo-projekt
1982-es Sturmery Archert
1982-es Sturmery Archert tudok kontrásat/szabadonfutósat/dobfékest hozni fűzetlent.
Kontrás T3 Sachs-ot is szintén fűzetlent.
Akkora, amekkorát raksz rá hagyományos 3 körmös kontrás fogasból.
Privátban mesélek neked róla még érdekességeket.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nekem a gumi repedezett meg
Nekem a gumi repedezett meg az egyik bringámon attól, hogy napi 8 órát volt a szabadban. A köd szokta rozsdásítani az alkatrészeket.
A gumirepedezést a nap
A gumirepedezést a nap szokta okozni
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Meg az, hogyha pl. egy
Meg az, hogyha pl. egy defektnél gyalog haza kell tolni 3 km-t, mert nincs komplett szerszámkészlet az embernél :-)
http://bringangyal.hu/ ------
http://bringangyal.hu/
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
Veres Péter úton meg ott a
Veres Péter úton meg ott a belső-automata.
.
Cargo-projekt
Erről tudnál pontosabbat?
Erről tudnál pontosabbat? Köszönöm
'98asKonaLavaDöMenti gepidAmsterdam ajándékfiXB3
kicsit máshol, Kispesten is
kicsit máshol, Kispesten is van egy, a rendőrségnél (Ady Endre út-Hungária út sarka) is van -talán, ha más jár arra, jól jöhet, amúgy egy bringás bolt falán van.
A Jókainál a
A Jókainál a rendőrségtől kicsit vissza a város felé van egy bringásbolt, asszony ismerős arra, szerinte már 20 éves az a bolt. Na, az előtt van egy belső automata, a 4-féle legelterjedtebb méretű belső van benne, 1200 pénzt bedob, automata belsőt kidob. 0-24h, ha zárva van a bolt, akkor király. Reméljük a boltos éjszakára nem hinti fel jancsiszöggel a bolt előtti kerékpárutat...:)
.
Cargo-projekt
Az tény, hogy a pára és
Az tény, hogy a pára és sós hólé megeszi a fém alkatrészeket, de sűrűbb karbantartással ez nem okozhat gondot. (főleg, ha kocsiban hordod, gondlom törölgetni is fogod napi szinten)
Nekem -15 fok alatt szokott az agyváltóm befagyni, de 2-300 méter haladás, és pár fékezés alatt kiolvad. Addig nem szoktam bántani.
szerintem a lakóhely és a
szerintem a lakóhely és a bicikli között használ más (nem kerékpáros) közlekedést, tehát azért akarja éjszakára félúton kikötve hagyni.
----------
sárga vót az...!
OK, úgy értem, ha 8
OK, úgy értem, ha 8 órára otthagyja a gépet a cég előtt.
Az eddigi (nem tul sok)
Az eddigi (nem tul sok) tapasztalatok alapjan:
- Alapvetoen a hideg/jeg/ho nem okoz kulonosebb gondot
- Ha olvadt le van rajta (nem irok vizet, mert annak tulzas nevezni), akkor erdemes megoldani a szaritast, mert ha valahova belefagy az szivas.
- Bovdenekre lehet neha rakni egy kis muszerolajat, egesz sokaig kivul tartja a megfagyni kepes vizet.
- Ennek ellenere elofordulhat, hogy a valto befagy (erdemes hasznalhato sebessegben hagyni minden megallaskor), akkor felesleges eroltetni.
(- Ugyanez fekkel meg nem fordult elo, de ott szerintem eleg nagy erovel meg tudod huzni, hogy megmozduljon, utana a surlodas eleg hot tud termelni.)
- A lancra jobban kell figyelni (szerintem a suru lancspre a jo), de olyanom se volt meg, hogy a belsejebe fagyott volna hole, a kulsejerol meg lejon.
- A csapagyakkal nem foglalkoztam kulonosebben (letisztitottam, bezsiroztam oszt' jonapot), semmi gond nem volt veluk
Hát, nem tettétek
Hát, nem tettétek könnyebbé a döntést :)
Vacillálok most egy bringatakarón, vagy pedig egy görgőn, hogy télen se unatkozzak :)
Tényleg, a görgőkről tudnátok valami infót? Montihoz is jó-e, hogy nem dől fel vele az ember, TV-hez lehet kötni, vagy csak a drágábbakat, stb?
Építs egy téli bicót és
Építs egy téli bicót és end. Ott van róla blogom ott kivesézem a témát sztem eléggé és van egy megépített példa is rá.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Vagy marad az. Bár
Vagy marad az. Bár egyelőre valami olcsóbb megoldást keresnék (biztos elborulna az agyam és nem állna meg a bringa olcsónál).
A blogomban szereplő gép
A blogomban szereplő gép prototípus volt, pont egy ilyen sós leves tél által hazavágott országúti ihlette.Ha akkor előre nem patkóféket teszek akkor teljesen kiforrott téli gép lett volna.
Nézd meg ajánlom, az olcsóság jegyében készült nyilvánvalóan az én igényeimhez.Az volt rajta jó ami fontos volt és az volt rajta tré amit nem bántam ha tönkremegy.
Egyszer összeszámoltam talán 9 vagy 10 nemzet alkatrészeiből raktam össze.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Szép! Megjött a kedvem egy
Szép! Megjött a kedvem egy ilyen téli városi csodához:)
Nagyon kényelmes, ahogy
Nagyon kényelmes, ahogy leesik az első hó előveszem és addig megyek vele amíg el nem húz és fel nem szárad.Direkt erre van tehát jobban bírja,és az éves futási km/ költség legdrágább részét elviszi a rezsiből és megoszlik az éves üzemidő a bringák között.defekt stb estén pedig van mihez nyúlni nem áll az ember gép nélkül.
Hogy ne érezze az ember a tél miatti extra költségnek lehet neki plusz funkciót adni.Az enyém pl egy általam kerált "Nehéz túra gép" minősítést kapott, mert nagyobb méretű és nehezebb cuccok szállítására is ez van kinevezve, tehát olykor nyáron is használom.Plusz ha eü állapot engedi az éves edzés terv része is, mert nehezebb,és az agyváltó 7 fokozata pont a láncos 7 fokozatai közé esik így kevesebb futott km-rel és az elején mindíg vagy nehéz vagy túl könnyű fokozatban tekereve télen is tudok a formámért tenni valamit.A hó után átülök a sárvédős outimra az könnyebb (11,8 kg) és láncváltós. A nehezebb fokozatokra könnyebben szokom át, mert az agyváltó 5-ikje pl a láncosom 5,5 lenne.Aztán ha azon is jól megy átülhetek az aluvázas Dura-Ace szettes 8,5 kg-osra...:)
Ilyen a mostanim ,a blogban szereplőt ellopták:
https://picasaweb.google.com/106837538605117900304/RebollMTBAluvazasTeli...
A koncepció benne van a blogban érdemes megszívlelni,két tél tanulságai után se érzem elhibázottnak a gyakorlat fényében sem.
Az új gép is ez alapján készült az előző hibáinak kijavításával.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Gyááá, mi ez a térdig
Gyááá, mi ez a térdig érő bicikli...? :D
.
Cargo-projekt
Reboll monti aluváz, de
Reboll monti aluváz, de 622-es kerekekkel így azért nem olyan kicsi.Olyan comb felső negyedig ér, de slopingos is.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
"Nyári" gépeket is meg
"Nyári" gépeket is meg lehet úgy csinálni hogy 4 évszakos legyen. A sajátommal úgy érzem sikerült egy meglehetősen elegáns 4 évszakos gépet összeraknom. A görgősfékek kifejezetten jól néznek ki. Mondjuk nem könnyű. Van rajta sárvédő, viszont sikerült némi barkácsolással zörgésmentesítenem.
Itt van pár hasonló példa:
http://www.designcykler.dk/mbk-cityeco-dynamo/
http://www.designcykler.dk/principia-vola-disc/
http://www.designcykler.dk/avenue-airbase-xtrordinary-limited/
http://www.designcykler.dk/nishiki-touring-master-pro-rb/
ÁÁÁ, annyira jó bringákat csinálnak! Frenki össze kéne szerelned ilyeneket és képpel árulni a neten, mindenki mozdulna rá!
Szépek, szépek, de nekem
Szépek, szépek, de nekem még mindig a sajátom a tuti 4 évszakos...:) A kép régebbi, már fekete a nyereg és Look a pedál.
.
Cargo-projekt
Nem akarsz előre egy
Nem akarsz előre egy dobféket?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
A tervek jövőre, (amikben
A tervek jövőre, (amikben természetesen számítok Rád): előre agydinamós kerék, hátra 3 sebis agyváltós kontra. Most már szinte napi szinten húzok cargót, és akkor jól jönne emelkedőkön egy lightosabb fokozat, ha meg nincs cargó, jó lenne egy izmosabb, mert 40-nél már túl pörgős. Jelenleg 42/15 az áttétel, ez mondjuk jó lenne ha megfelelne az agyváltó középső fokozatának, és akkor ehhez képest kellene egy puding meg egy izmosabb.
Szerk: A dinamós első kerék meg a világításhoz jönne jól, mert elég sokat járok sötétedés után gyéren megvilágított, vagy nulla közvilágítású területen, XVII-Üröm viszonylatban majdnem 10 km-t tesz ez ki. Az akkuk meg nem sokáig bírják a Cree-ledet, naponta tölteni kell.
.
Cargo-projekt
Javaslom még a reelight
Javaslom még a reelight legújabb indukciós lámpáját, ahol egy közös generátor van, két lámpával, és az első led 1 wattos. Persze nekem legutóbb egy itthoni boltban valami 20 000 körüli árat mondtak, de a teljesítményt, meg a súlyt figyelembe véve mintha már megérné.
Egyik MK-s arcnak csináltam
Egyik MK-s arcnak csináltam most agydinamós dobfékes kereket az is van.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ennyiért össze is raknám,
Ennyiért össze is raknám, csak attól tartok akik ezeket rakják össze egy tál rizsért teszik ezt...:/
Úgy látom nem jól írtam le az én koncepcióm lényegét:
-Teljesen zárt hajtás
-Teljesen zárt váltás
-Teljesen zárt fék
-Teljesen zárt elektromos rendszer
-Ballonos és kifejezetten nedves csúszós útra való defektvédett, ballonos (tehát növelt felületű) abroncsok
-Korróziónak ellenálló vázszett.
-Iparis csapágyak önálló por és vízvédelemmel ha kell (pl pedálok)
-Védelem a tulajnak és a mögötte jövőknek a megnövekvő nedvességtől.
A képen látható gépek láncváltós elől agyfékes gépek.Az én elgondolásom szerint ezek nem négy évszakosak, mert a téli igénybevételt nem bírják a nyitott váltó és hajtás rendszer miatt pl.
Persze ettől még jó gépek, és nem biztos hogy nekem van igazam, de az eltelt 2 év engem megerősített az elgondolásom megfelelő voltáról.
Amit 4 évszakosnak neveztek azt próbálják néhányan most maguknak megépíteni a segítségemmel.
Ezek is dobfék-dobfékes gépek lesznek, de variálhatóbb hajtással.Télen vaszeg SS és teljes borítás, máskor láncváltósak és nincs kerékszett csere.
Van egy másik agyváltós koncepcióm ha megcsinálom akkor azt is felrakom ide.(ha még lesz hová tavasz után)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
A zárt hajtás számomra
A zárt hajtás számomra azóta nem annyira fontos amióta csináltam egy jó leffentyűt.
Nem azt mondom hogy kristálytiszta marad a lánc, de hogy nem csak a felverődő trutymótól hanem még a szálló portól is jelentősen megkíméli a láncot, és ama "karistolós homokos" lánchang is ismeretlenné vált, az biztos. Tulajdonképpen bár befeketedik a zsír amit ráteszek, de alig van rajta szennyeződés, és olyan finom a hangja még 300 kilóméter után is(300 után cserélem a láncokat, és 3 db-ot forgatok így) mint amikor frissen van mosva és kenve. Sajnos én néha megyek felfelé Budán olyan helyeken is hogy az agyváltó nem lett volna elég.
Sőt, a hátsó kerék és kerékagy összességében meg van óvva a felverődő víztől, így tulajdonképpen még újra sem kéne zsírozni évente.
Szóval a hajtáslánc jól van a legnagyobb latyakban is.
Zárt világítás: Reelight indukciós, gondolom a képen lévő bringákon is, mert az Dán királyságban lesznek eladva.
Amúgy az utolsó gép agyváltós, és a legtöbb elöl hátul agyfékes, érdemes szétnézni az oldalon, mert egy csomó jó gép van ott.
Gumiból tényleg nem árt valami vastagabb.
Pedál: Na ez érdekes, nekem még egy 20 éves csapágymentes usa gyártmányú műanyag pedálom van, sok ráeséssel, és talán 30000 kilóméterrel benne. Köszöni jól van. Azt hiszem ezt egy golyóscsapágyas sem csinálta volna utána, tekintettel azokra az esetekre amikor a bringa teljes súlyával a pedálra esik.
Az a csapágymentes pedál
Az a csapágymentes pedál inkább siklócsapágyas, nem?
.
Cargo-projekt
Amennyiben siklócsapágynak
Amennyiben siklócsapágynak lehet nevezni egy teljesen lötyögős kialakítást, amiben egy vas rúd van középen(tengely) a műanyag pedálban. És a kopás alapján a teljes felületén felfekszik.
Egyébként logikus hogy bírja, mert a műanyag jól csúszik, a legtöbb műanyag pedállal amint hallom nem is a csapágy-kérdés a gond hanem hogy eltörnek.
De úgy tűnik ez anyagfüggő. (Estem már rá is úgy a bringával, hogy a pedál külső része teljesen benyomódott.
Értem. És nem túl nagy a
Értem. És nem túl nagy a súrlódási ellenállás?
Gyááá, ez a lánccsere, amit írtál, nekem nem jönne be. 5 naponta kéne cserélni, néha még sűrűbben...:)
.
Cargo-projekt
A súrlódási ellenállás
A súrlódási ellenállás nem kell hogy nagy legyen, mert ez esetben nem kell kenőanyag sem, ami így nem is súrlódik. Az összfelület nem nagyobb mint 2 golyóscsapágyé.
Amúgy union a márkája, ha ez a cég még létezik, és gyártja ezt a minőséget.
A lánccserés dolgot játszhatod jó minőségű láncokkal 500 kilóméterenként is. Kb 3 perc munka mert Connex patetntszemmel csak leszedem az egyiket, és felteszem a következő tisztát. Mivel a 3 láncot egyszerre mosom, spórolok egy csomó mosóanyagot, meg időt, mert együtt mosom, meg kenem őket. Ha épp nem mosnám, akkor kap még egy kenést a teflonos lánckenő sprével.
Ez is egy módszer. Én meg
Ez is egy módszer.
Én meg úgy csinálom hogy 10-15 ezrenként cserélek láncot+lánctányért+fogaskereket 3000-ért, meg néha befújom ha nyikorog.
Én meg áthajtom a
Én meg áthajtom a szervízben a láncmosón amit rá lehet akasztani, és közben a tányérokat is áttörlöm ronggyal mert a láncról jut rá benzin.
10 perc és nem szerelegetek.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
jó, de m ilyen
jó, de m ilyen gyakorisággal?
-elsőre lábmosónak olvastam a láncmosót, már el is képzeltem, hogy az usziba kell vinni a bicót a nagymedence lábmosójába:D
----------
sárga vót az...!
Ha azt látom hogy kezd
Ha azt látom hogy kezd retkes lenni. Vennék csak felesleges.Minden héten megyek a szervízbe úgy is ha szabad z állvány meg a mosó feldobom.
De nálam nem a mosás a trükk hanem a kenés.
Mindenki olajozza pedig elmondtam százszor már, hogy ne olajozzátok!
A WD-t is el lehet felejteni.
Én csavarlazító sprayt használok: vékony olaj desztillátum, és rozsdaoldó.Egy nagyobb eső lemossa és újra kell fújkálni olyan 500-1000 km-enként száraz időben is.
Igen de, lejön vele a kosz is ami beleragadt.
Az én gépem megnézheted most is, tiszta sár, de nem olajsaras a láncvilla.
Így akkor mosom át a láncom amikor ilyen mint most.
A ragacsos vastag kenőanyagok miatt szívtok. Iszonyúan jól ken,és tapad, de beleragad a por és csiszolómasszát képez, az meg nem jön le mosás nélkül.
Suliban azt tanították anno, nyitott üzemű láncot nem kenünk!
És az akkori motorkerékpárok java pl zsíralagutban futó lánccal is ment.
A nyitott motorkerékpár láncok a 90-es évekre jöttek be és azért mert azok csak szemre ugyanolyanok mint a többi. Igazából un O gyűrűs láncok, az az a lánccsapok végeinél tömítő o gyürük vannak belül pedig kenőanyag.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
na ezt jó tudni. de viszont
na ezt jó tudni.
de viszont ha csavarlazító sprézek, hogy oldjam meg, hogy ne menjen csomó a lánc mellett mindenhova és ne lazítsa ki a bicikliváz és a kerékagy közti kötést biztosító anyákat?
----------
sárga vót az...!
Az csak csavarlazító spray
Az csak csavarlazító spray nem villáskulcs. :)
A rozsdától, kosztól beragadt csavart segít meglazítani, nem tekeri le a csavarokat magától.
Viszont tényleg jobb nem összefújkálni a vázat a kosz miatt, én gépronggyal szoktam letakarni.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ehhez hozzászólok a
Ehhez hozzászólok a hajtáslánc-karbantartás topikban, hogy ne itt offoljunk.
Nálam a sram pg730-as
Nálam a sram pg730-as hátsó kazetta úgy átlagosan talán 4-6000 kilómétert bírna ha nem cserélném a láncot. (Elég jó lánccal használom, tehát nem a túlnyúlás a gond, viszont néha taposom rendesen ha kedvem tartja pörgetés helyett) Mivel jutsz el 10000-ig?
Agyváltóval. Így hátra
Agyváltóval. Így hátra csak egy körmös lánckerék kell párszázért. Az meg nem ér annyit hogy vigyázzak rá. Előre meg 42-es lánckerék kell az meg eddig mindig lett valahonnét ócsóba olyantól aki egysebit épített.
Tudom hogy lánc cserélgetéssel tovább bírják a lánckerekek de az óóólyaaaan maaaaceraaa. :-)
Jó, agyváltóval könnyű,
Jó, agyváltóval könnyű, akkor nem vagyunk egy kalap alá vehetőek :)
A kenőanyag épp azért
A kenőanyag épp azért van, hogy csökkentse a súrlódást, nem? Meg a kopást.
Az Union egy régebbi bringagyár, vagy mi, szerintem már nem működik.
Á, nekem macera ez a láncos izé. Felteszem a tányér-lánc-fogaskerék mesterhármast, hajtom amíg ki nem hegyesednek a tányéron a fogak, aztán az első átugrásnál az egészet cserélem. Élettartama alatt max. háromszor pucolom meg, soha nem veszem le, és rendszeresen olajozom. Általában 10ezret elmegy, bőven jó. Ja, és nekem kontrásom van, ugyanaz a szitu, mint elfrolandnál. Ennél egyszerűbb, és olcsóbb konstrukciót nem tudok elképzelni. Nem koptatom a felnit fékkel, évente cserélek hajtást, külsőt hátul egy, elöl két évente, 2 évente meg a kontra belét, aztán jónapot. Évente egy havi BKV-bérlet árából megvan a fenntartása kb.
.
Cargo-projekt
A kenőanyag a kopást
A kenőanyag a kopást hivatott megelőzni. De ha elméletileg nincs nagy kopás, mint egy vas-műanyag összeállításnál, akkor nem feltétlenül kell. Ha vas alu lenne az összeállítás akkor már köllene.
A lánccsere arra jó, hogy a legtöbbet lehessen kihozni az adott alkatrészekből. De agyváltó esetében a legjobb a baromi vastaglánc használata. Mert a lánc nyúlása teszi tönkre a fogakat.
"Mert a lánc nyúlása
"Mert a lánc nyúlása teszi tönkre a fogakat."
Pontosítsunk: a lánc méretpontatlansága tönkre teheti a fogakat.Meg a pontatlan méretű fogak a láncot is.
Oka 3 lehet:kopás, nyúlás, deformáció.
A csiszoló massza,a fogat és a láncot is koptatja egyszerre.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Én azért úgy hallottam,
Én azért úgy hallottam, hogy a kerékpárláncnyúlás nem jellemző, a csapok kopása miatt lesz csak hosszabb, a szemek oldallemezei nem nyúlnak meg az emberi erőtől. Deformáció meg hogyan is lenne?
A csiszolómassza koptatja a lánc csapjait, a szemek hossza megnő, és a hosszabb szemek cápafogasítják a fogaskerekeket, nemde?
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
Igen, ezt értem nyúlás
Igen, ezt értem nyúlás alatt. És a cápafogasodás 90%-ban tényleg a láncnyúlás miatt van, tehát ha nincs láncnyúlás akkor jóval tovább tart a fog.
Tegyétek hozzá a
Tegyétek hozzá a silányabb anyagminőséget és a rossz hőkezelést a rendszeren, nem ez a gyakoribb de előfordul.Ha láttok régi komplett Sachs rendszerrel szerelt gépeket 20-30 éves fogasokkal mennek.Igen mert a Sachs vezette be elsők között a Titán ötvözetű lánckerekeket anno.Ezzel védve ki a kopás és főleg a hőkezelés problémáját.Az ötvözött acél eleve elég kemény.
Sipi mesélte, hogy anno nem volt lé komplett cserélni mindent és csak új láncokat kaptak a régi lánckerekre.
A Kiscelli lejtőjére jártak láncot nyújtani. Tkp a méretpontatlanságot össze hozták.
De Moster jól tudja a kopás a fő 80%-ban ez csinálja a műsort.nem is kell cápafogassá válnia, elég foganként 0,01 mm méretváltozás.Egy átlag lánc 114-116 szemes, az a teljes hosszon 1,4-1,6 cm is lehet, vagyis a hajtott ágon 7-8 mm pluszt adhat a hosszba.
Ha láttok régi komplett Sachs rendszerrel szerelt gépeket 20-30 éves fogasokkal mennek.Igen mert a Sachs vezette be elsők között a Titán ötvözetű lánckerekeket anno.Ezzel védve ki a kopás problémáját.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Lejjebb válaszolok, vagyis
Lejjebb válaszolok, vagyis inkább a hajtásláncos topikban.
Itt monster leírja lejjebb
Itt monster leírja lejjebb hogy mi a helyzet. Ha nincs láncnyúlás, jóval tovább tart a lánckerék. Többszörös lehet az élettartama.
Gyre át a hajtásláncba, oda írtam valamit az egyik hozzászólásodra. (Csak hogy ne itt "témátlankodjunk :)"
Merre jársz te Budán? Én
Merre jársz te Budán? Én megmásztam S7-essel egy 147 km-es túrán a Gödöllői dombságot, vagy mentem vele Bp-Budaörs-Etyek-Baracsaka-Bp távot, na ott se nagyon sík a terep.
Mondjuk a Hármas Határ Hegyre még nem próbáltam vele felmenni, de most lehet hogy láncváltóssal se tudnék.
Majd megpróbálok felmenni vele és referálok.
Agyváltóknál a felhasználás módja az alapáttétel függvénye nekem 44 elől hátul 17.Egy S7-esen ez gyors és nehéz áttételnek számít.A 6-ikat csak egy ideig a 7-iket szinte soha nem tudom használni.
Ugyanúgy lehet a hegyi fokozatok felé tolni hátul pl nagyobb fogassal vagy elől kisebbel.Nyilván akkor könnyű de lassú gépet kapsz.Innen módosít az agyváltó.
Az én gépemen is van elől hátul leffentyű de azért látom az agyváltó házán hátul az oxidosodást, na az se a tiszta esővíztől van.
Egy éves a váltó közben meg kinéz már vagy 5 évesnek, még a fékrögzítő kar is tiszta matt lett a sós létől.Na meg ami láncborítás ponyvájára szokott rászáradni....nem tudom én úgy látom elfér.A borítás kerete rozsdásodik de a többi cucc bent rendben van.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
A Hebie Chainglider-t
A Hebie Chainglider-t ismeritek?
Nekem ilyen van és jól fonkcionál.
Rémlik valami, ez műanyag
Rémlik valami, ez műanyag két ágas láncvédő?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Az az. A lánc tartja tehát
Az az. A lánc tartja tehát súrlódik de nem para. Jó.
Csak körbeveszi
Csak körbeveszi összepattan a műanyag nem? Ha a lánc tartaná akkor hozzáérne és súrlódna.Pár helyen meg csavar rögzíti bilincscsel a vázhoz.
Mennyi egy ilyen? Itt nem látom forgalmazni.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ahogy mondod, a lánchoz ér
Ahogy mondod, a lánchoz ér hozzá és súrlódik. :-) No meg a lánckerekekhez..
De akkor azt megeszi a
De akkor azt megeszi a hajtás nem? Abban mi a jó?
Én Burco ponyvást használok nincs kétezer és ha macerásan is, de be lehet állítani hogy ne érjen hozzá.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nem eszi meg. Olyasmi
Nem eszi meg. Olyasmi anyagból van mint az elöl-pedálozós rekukon a láncvezető cső(?) vagy mi a rák.
Az a jó hogy 2 perc fel illetve le rakni.
Amikor vettem nem is tudtam még erről a ponyvásról de nem hiszem hogy azt a ponyvást egész éveben "hordanám", le fel rakni meg macera.
Megtanulni macera utána
Megtanulni macera utána már gyorsan megy.
Amit én szeretek benne pont a ponyva, nem rozsdásodik és nem rohadnak bele a csavarok.De nem is ridegedik meg a hidegben a műanyaga, meg a pattintó fülek se tudnak letörni.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
ezt látnom kell élőben.
ezt látnom kell élőben. padkázásnál nem esik le a helyéről?
----------
sárga vót az...!
A láncvédő vagy a
A láncvédő vagy a leffentyű?
arra a láncvédőre
arra a láncvédőre gondoltam, amit elfroland írt.
----------
sárga vót az...!
Dehogy esik. Stabil, bár
Dehogy esik. Stabil, bár nincs rögzítve. :-)
Itt van kis videjó a felszerelésről:
http://www.hebie.de/Chainglider-350-38-42-44.hebie350chainglider.0.html?...
(legalul)
te is itt vetted:
te is itt vetted: http://www.rosebikes.hu/products/technika/koezepresz-es-tartozekok/
?
----------
sárga vót az...!
Nem. Kolléga volt
Nem. Kolléga volt Münchenben és hozattam vele egyet.
ott utcáról betérve is
ott utcáról betérve is meg lehet venni?
----------
sárga vót az...!
Attól függ hol és hova
Attól függ hol és hova térsz be.
Cím hiján Münchenben előfordulhat az is hogy nem kapsz láncvédőt, de ihatsz egy korsó sört Hitler székében.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Passz. Két éve volt és
Passz. Két éve volt és ott se voltam. :-)
Ezek horror drágák az
Ezek horror drágák az eBayen.
http://www.ebay.de/sch/Radsport-/9192/i.html?LH_BIN=1&_from=R40&_nkw=heb...
Te boltból hozattad?
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
Nem is mondtam hogy olcsó.
Nem is mondtam hogy olcsó. :-)
Boltból. Majd megnézem mennyibe került.
Csak egy bringám van,
Csak egy bringám van, úgyhogy ezzel mászom adott esetben a budai hegyekben is szóval az agyváltó nem elég. (Pld felefelé az Istenhegyin, vagy fel a Jánoshegyhez). Pedig régebben gondolkoztam egy hibrid rendszeren (elöl lánc hátul agyváltó) de akkor már nem sok értelme van az egésznek.
Nálam a leffentyű teljesen meggátolja hogy víz verődjön a hátsó agyra vagy a láncra.
A tavaly előtti telet végigbringáztam ezzel az összeállítással, innen a tapasztalat, napi munkába járással meg jó sok egyéb közlekedéssel, de azért nem napi 80 km-el számolva.:) Egyedül a szűzhó szutykol össze mindent, de arra meg ott a síléc.
nem sokára előveszem a
nem sokára előveszem a 7-es téli agyváltóst, majd megnézem hogy bírja a hegyeket.Mondjuk lehet lejjebb áttételezem mert ez inkább sík és gyorsabb tempóhoz van, de 1,5 fokozatot tudok hátrálni mert így a 7-est alig használom.Mire belejönnék, jön a tavasz. :)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ürömre járok Budán. Nem
Ürömre járok Budán. Nem sok emelkedőn, de járok. Én meg ezzel az áttétellel a Vértest másztam végig 2 hete Pontagyékkal, és húztam egy cargot is közben...:) Nem az a baj, hogy puding vagyok, mert nem, hanem fosok, hogy erősebb emelkedőn hiába tudom felpájszerolni ezzel az áttétellel a szerelvényt ha elszakad a lánc, vagy törik a hajtókar... A Vértesben is ezért toltam fel egy darab emelkedőn inkább.
.
Cargo-projekt
Látom nem csak nekem bajos
Látom nem csak nekem bajos eldönteni kit kérdeztek ezzel a rendszerrel...:)
Igazából Vid-et kérdeztem mert rólad tudom hogy Budán túl jársz dolgozni.
Hát azért a szélesebbik egyes lánccal sztem nem érdemes aggódni a láncszakadás miatt.Hajtókar törést se láttam még életemben se csak belsőégésűn.Elhajlottat igen de töröttet még nem és te se vagy az a 2 mázsa.
Viszont erőlködni meg nem éri meg mert megeszi az ízületket. Emelkedő miatt nem árt egy -1 fokozat, meg szembeszél miatt se.Cucc miatt se árt a -1.
Azért van a váltó hogy használják minek emberkedni, látod ki tudtam tavaly még tolni váltóval is szépet ha formában voltam. Attól több vagyok ha egy sebességet kiforgatva kínlódom, vagy erőből döglődöm mert nem bírok forgatni?
Hogy mondja a Kresz? Sebesség helyes megválasztása?
Hétvégén voltam egy barátomnál és gondoltam rád. Találtunk egy sachs H3111-est a régebbit, és egy Duomatic-ot is igaz darabokban.Talán kerülne valahol hozzá 36-os agyhüvely is.Akkor össze tudnám rakni 622-es kerékhez, meg persze ha eladja.
csak azért mert azon agyaltál a múltkor hogy nem akarsz váltókábelt.Na a Duomatic és az Automatic nem kábeles hanem a hajtólánc ill a fordulatszám vezérli és kontrás.
Rágjad és szólj ha érdekel valamelyik.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Milyen agyhüvely kell
Milyen agyhüvely kell ezekhez?
Hogyan vezérli láncsebesség függvényében? RÖpsúlyos, vagy mi? Nem ám alámteszel egy 8 sebességes ZF automatát baszki...:D
.
Cargo-projekt
Ha 622-es kereket akarsz
Ha 622-es kereket akarsz akkor 36 vagy 32 lenne, de csak 36-os agyváltó agyhüvelyről tudok eddig.
A 28-as vagy 20 as a Camping kerékmérethez tartozó küllőszám lenne ugye.A Camping is 28 vagy 24 küllős.
No kettő van:
-Dumoatic ez az első a sorban.
Semmilyen vezérlő szerve sincs, teljesen olyan mint egy kontrás agy.
Nézzed meg saját szemeiddel:
http://www.google.hu/imgres?q=Sachs+Duomatic&hl=hu&sa=X&biw=1241&bih=593...
http://www.moultonbuzz.com/2009/09/duomatic-hubs-for-sale/
Látsz te itt kezelőszerveket?
Hajtasz, és ha váltani akarsz akkor hátrafelé tolod a láncot mintha kontráznál, csak nem annyira.
Erre beakad 2. fokozat hajtó körme.
Ha lassítasz meg vissza húzza a rugó 1-be.
Nem tudsz nagy áttételben maradni a lámpánál.
A másik ennek a tovább fejlesztése az Automatic:
http://www.google.hu/imgres?imgurl=http://www.biketinker.com/wp-content/...
Külsőre szinte ugyanaz, de belül van egy röpsúlyos vezérlés ami miatt már nem kell hátrafelé tolni a láncot.Cserébe ő dönti el melyik fordulatszámnál fog bekapcsolni.
Érzetre olyan, hogy egyszer csak "felkeményedik" a váltó hajtás közben.
Tehát az utóbbi típusnál nem kell megszakítani a hajtást mint általában az agyváltóknál.
Na ez teccik már'?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Királyság...:) Gondoltam,
Királyság...:) Gondoltam, hogy valami röpsúly-izé is van a dologban. És esetleg lehet állítani valahogy, hogy milyen láncsebességesnél váltson az automata? Vagy fix pontok vannak, ahol vált? És mi van, ha leállok a tekeréssel, de viszont a sebességem nem csökken, pl. lejtőn?
Amúgy a 36 küllő a nyerő nálam hátsó keréknél. Hajtást, fékezést, súlycipelést is az csinálja, szóval nem érig meg kísérletezni kevés küllővel, inkább legyen tuti.
Az oútimon tavaly 28 küllős volt, de az más. Ott magasabb is volt a felni (Mavic CXP30).
.
Cargo-projekt
Egy fix fordulatra van
Egy fix fordulatra van beállítva, teljesen zárt és hülyebiztos. Magyar piacra tökéletes, mert okos magyar nem lel rajta semmi piszkálni valót.
Mi lenne a lejtőn? Hajtasz? Na látod.
Üresben szabadonfutsz, hajtva meg emelt fokozatban mégy.
A 36-os a nehezebb, de talán tudok egyet ha kell.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
a fékezést nem igazán a
a fékezést nem igazán a hátsó kerék csinálja, kivéve persze ha csak a hátsó féket használja valaki. de mindegy is, attól még kell bele a sok küllő.
----------
sárga vót az...!
Nincs elsőfékje valahol
Nincs elsőfékje valahol már felrakta a gépe fotóját.
A fékerő megoszlás első-hátsó között kb 70-30% átlagolt adat természetesen, fékrendszertől és annak műszaki állapotától is függ.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nekem kontrásom van, és
Nekem kontrásom van, és nincs első fékem. Úgyhogy topon kell lenni, és előre látni, mikor kell fékeznem...:)
TaTa, a bátor
.
Cargo-projekt
Nem igazán tartom
Nem igazán tartom szerencsésnek. Az összes kenőanyag besűrűsödik, megdermed. Lehet bármilyen csúcsminőségű olajszármazék, a dermedési pontja még a legjobbnak is -20. Ha meleg helyen tárolod ,és kimész tekerni a -20-ba akkor a súrlódástól nem tud dermedni olyan könnyen. A fék is keményebb.
Mert, nem súrlódik.:)
Mert, nem súrlódik.:) Mármint a fék.
Aki kideríti ezt mire
Aki kideríti ezt mire írtad, az kap egy pirospontot. :)