"Köszi a sok megköszönést a budapesti bringázásért ezekben a napokban. Csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy nem Kükü meg én voltunk az elsők, akik kitalálták hogy a teljesen reménytelen Budapesten is lehetséges bringázni, hanem Lackó és Spenót. Én enélkül még ma is hetente 1x, vagy már annyiszor sem ülnék biciklire. Igyekszem majd feltúrni azt a videókazit, amiben egy 93-as TV műsorban arról álmodoznak, hogy Budapesten bicikliutakat fognak építeni az akkor 2 fős cégük majdani profitjából. Ez persze sosem történhetett meg úgy ahogy akkor gondolták, de megtörtént egészen másképp. Mikor 99 telén ránk bízták a Hajtás Pajtást, kötelező feladatként kaptuk, hogy amit tudunk, tegyük meg a városi biciklizésért is. Mikor aztán beindult az úthenger, gyakorlatilag évi több héten át nem a munkámért, hanem a szükségszerűen munkaidőmben is végzett szervezésért kaptam tőlük a fizetésemet, a mindenféle segítségen felül. Mindezt úgy, hogy a Critical Mass szervezési elvei miatt ezt a CM felületeken tabu volt felemlíteni (hogy az aktivisták, önkéntesek vagy más jótevők ne érezzék azt hogy egy céget reklámoznak). Sokat írtam már arról, miért utálom a céges felelősségvállalásnak (CSR) még a kifejezését is. Elsősorban mert felelős cégek egyszerűen nem léteznek, mert nem is éreznek, legfeljebb felelős személyek. Másodsorban a lólábként kilógó arányok és a kamu miatt. Ennek épp az ellentéte Lackó és Spenót, akik közvetetten a vállalkozásuk teljes értékének több ezerszeresét mozgatták meg a kerékpározásért. Egyrészt most sem tudom ezt nagydobra verni a fenti okok miatt, de a teljes képhez legalább itt az ismerősök, barátok között hozzátartozik. Így vagyunk mi ketten Küküvel a "kerékpáros Budapest apukái". Két másik ember, és az ő víziójuk hátán!"
Via Facebook













Köszönöm
Köszönöm mindnyájatoknak!!!
http://tizpercbringa.blog.hu/
http://tizpercbringa.blog.hu/2010/08/25/kaloria_hajtomuvel_a_xxi_szazadba
Reform magazin 1993. augusztus 25-ei számából.
A cikk témai:
A Parlamentbe jutás nehézségéről.
A KRESZ-lobbi hiányáról.
A rendőrség kerékpárbeszerzéséről.
A kerékpározó Demszky Gáborról, és a főpolgármesteri hivatal 10 szolgálati kerékpárjáról.
A Millenáris problémájáról.
A képekre kattintva/nagyítva el is olvasható.
https://picasaweb.google.com/10percbringa/KaloriaHajtomuvelAXXISzazadba
Nagyjából ma is készülhetett volna ez a cikk a különbség,hogy nektek/nekik köszönhetően már tömegek bringáznak.
A problémákat meg remélhetőleg megoldja a hatékonyabbá váló szakmai szervezet :)).
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
én tökéletesen
én tökéletesen emlékszem, amikor Spenót arról beszélt a könyves kávézóban, hogy olyan vállalkozást akar csinálni, ami valami jót ér el ..
tehát nem azért csinál biciklis futárszolgálatot, hogy pénzt csináljon, hanem hogy elérje a célt ..
amit akkor (abban a pillanatban) úgy fogalmazott meg: autómentes belváros .. ami azt jelenti, hogy mindenki biciklivel közlekedik ...
és amikor mosolyogtam, mondta, nézd meg,a Ráday utcát most alakítják sétálóutcává ...
továbbá fontos lene megemlíteni DJ PAlotai-t is, meg a Tilos az A személyzetét, akik folyton bringával jártak, ideértve Braun Andrást, aki nem személyzet, de törzsvendég volt .... bringával ...
a Tilos az A ruhatárja egyben biciklitároló is volt, a budapi rakparton pedig Palotai Zsoltot naponta lehetett látni, ahogy munkába igyekszik (vagy ahova) ...
továbbá, roppant fontos megemlíteni Hedi Baeblert is, aki ... (Lackóval egyeztetve a sztorit) számos biciklisnek hozott Svájcból biciklit ...
nem is kis mértékben jároulva hozzá Budapest undergroundjának az elbiciklisedéséhez .))
Hedi nemcsak bringáklat hozott, de egyszer Gasner Jánosnak egy HI-8 kamerát is hozott, egy 2nd hand boltból ... ami eléggé jó volt, mert Jánosét éppen ellopták a hangárban ... és 150 e HUF volt egy új ... Hedi pedig 60-ért hozott majdnem újat ...
Még egy személyt említenék, Rob Dawson-t, aki először mászkált eredeti bike-messenger táskával ... a táskát csajoknak is folyton kölcsönadta, és ezért még Spenóthoz is eljutott, és valamilyen szinten (ihlet, minta) beleszűrődhetett az első Spenóték által készített, tervezett táskákba is .)))
És ha belegondolok, hogy
És ha belegondolok, hogy én ezidőtájt mennyi hülyeséget csináltam, mikor biciklizhettem is volna... :S
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
A CSR gondolatmenettel
A CSR gondolatmenettel teljesen egyetértek. Felelős személyek vannak. Az ige terjesztésében persze trójai falóként támaszkodhatnak intézményekre is. De valóban az (i) egyéni és az (ii) egyének együttműködésén alapuló közösségi civil teljesítmény a sarokköve a szép eredményeknek.
Én is köszönetet mondok hát a bringázási teljesítményetekért, kitartásotokért. Évtizedes példamutató munkátokért felhasználói dícsértetben részesítelek benneteket.
Budapest, 2012. szeptember 18.
erhartsz
felelős felelős