Felvetődött bennem, hogy közös ivászatra bringával mennék, szóval azt szeretném tudni pár sör elfogyasztása után főút melletti (Fehér út) kerékpárúton se lehet tekerni? Mert, ha igen tökre hazatudnék jönni, különben kerülhetek Vác fele.
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Felvetődött bennem, hogy közös ivászatra bringával mennék, szóval azt szeretném tudni pár sör elfogyasztása után főút melletti (Fehér út) kerékpárúton se lehet tekerni? Mert, ha igen tökre hazatudnék jönni, különben kerülhetek Vác fele.
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
A kerékpárút nem főút,
A kerékpárút nem főút, szerintem szabad rajta menni.
Vigyázz magadra ivás után, és legjobb, ha tisztában vagy a tömegközlekedési alternatívák indulásaival is! :)
Egyszer, vagy három litert
Egyszer, vagy három litert is megittam a kerékpárommal, de én óva intelek tőle, nem volt nagy élmény. Ő szinte alig ivott. Ha adtam is neki csak kikőpte. kortyokat szívott csak fel, pedig azt gondoltam olyan a torka mint a szivacs. Mert szivacs. Nem szolt hozzám semmit, csak kerregett ha pöckölgettem, krákogott, ha közben erősen tapostam (a mi kapcsolatunk már csak ilyen). Szóval ne igyál a kerékpároddal, mert kártyázni sem tud.
Egyébként meg:
Kerékpárút: jelzőtáblával kerékpárútként megjelölt út.
Út: a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút).
Főútvonal: jelzőtáblával főútvonalként megjelölt út
hidd el nekem, hogy ez mind igaz, de nem árulom el, hogy honnan van
Egy kerékpárút önnálló út (a maga groteszk valójában, mert azon a járdán van, ami egy másik útnak a része. út az útban, inception meg minden).
Nem láttam még kerékpárutat főútnak megjelölni.
De nem vagyok jogász
Beke Dávid
Mit ittál?:D
Mit ittál?:D
Jól van, majd reggel is
Jól van, majd reggel is erősítd meg ezt nekem.
c) a vezetési képességre
c) a vezetési képességre hátrányosan ható szer befolyása alatt nem áll, és szervezetében nincs szeszes ital fogyasztásából származó alkohol.
Az új kiegészítés
(4)4 Az (1) bekezdés b) pontjában foglalt feltétel (a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van) fennállása esetén - a főútvonalon kerékpározás esetét kivéve - a kerékpárosra nem kell alkalmazni az (1) bekezdés c) pontjában meghatározott korlátozást.
szerintem ennek a határa egybeeshet a szabálysértés/bcs alkoholezrelék határral. vagy csak megnézik, hogy szabályosan és feltűnő mozgáskoordinációs bizonytalanság nélkül mész-e. ha nem, akkor jöhet a megállítás. gondolom 8 ezrelék fölött (jól emlékszem, annyi a bcs. határérték?) akkor sem fogadják el, hogy vezetésre képes valaki, ha megesküszik rá (ez valami orvosi határértékből van szerintem levezetve, gondolom efölött szokott a többségnek kettőslátása, vagy teleportálós élménye lenni).
de nem tudom, csak ez tűnik logikusnak.
----------
sárga vót az...!
http://criticalmass.hu/commen
http://criticalmass.hu/comment/reply/17031/505259
0,5 és 0,8 ezrelék között
a) nem fõúton közlekednek, 10 000
b) fõúton közlekednek. 30 000
Én inkább a valódi
Én inkább a valódi forrást adom meg:
Magyar Közlöny 12/110 (pdf) 18590. o. 11/D. melléklet a 156/2009. (VII. 29.) Korm. rendelethez. Ugyanitt a 18576. oldalon megtalálható a változott kresz paragrafusok szövege.
A teljes kresz pedig itt: 1/1975. (II. 5.) KPM-BM rendelet
Kerekparral inni? Nekem
Kerekparral inni? Nekem korsoval kenyelmesebb :)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Egyébként olcsóért lehet
Egyébként olcsóért lehet kapni elektromos szondát, érdemes beszerezni egyet.
Felvetődött már, hogy ezt
Felvetődött már, hogy ezt a szabályt az alkoholszonda gyártó lobbi járta ki. :))))
-----------------------------
http://dhpage.hu/
Hogyha vigyázunk, akkor
Hogyha vigyázunk, akkor bármennyit.
Habár... Vízmérgezés is létezik. :-)
"Alkalmasint
"Alkalmasint vízibetegségbe esett.
- Az bizony elég puruttya betegség - mondom -, sose hittem, hogy ilyen csúfság megtörténhetik egy bakteron. Úgy látszik, bele is pusztul, a ragya verje meg, akkor pedig én is kódusbotra jutok. - Így vigasztaltam a ténsasszonyt, amint illik is, amikor nagybeteg van a háznál, a bakter meg jajveszékelt, akár a tőrbe esett ördög.
Azon a véleményen voltam, hogy a gazdám alaposan bezabálhatott, mert egyrészt tegnap volt elseje, másrészt meg követválasztáson volt a faluban, és ott is megrakta a degecet. Nem túlozom el a dolgot, de a bakternak olyan pápista színe volt, hogy én már nem adtam volna az életéért egy marék túrót se.
Feküdt a padkán halálra váltan, és a nyelvit úgy öltögette a gerendák felé, hogy rossz volt nézni.
No - mondok -, a fene"
Azért arra számolhatsz,
Azért arra számolhatsz, hogy egy autós, vagy akár egy hülye biciGlissel való baleset után nehéz lesz megmagyaráznod (még ha igaz is), hogy te két sör után is jobban tekersz, mint a másik fél nulla alkohollal. Ráadásul én nem tudok hazamenni csak bringainfrán, mert ki kell mennem az autók közé
Cutout seat protects my erection ...
Pontosan. Soha ne felejtsük
Pontosan. Soha ne felejtsük el, hogy nem egyedül közlekedünk az úton, tehát ha bármilyen okból (akkor is ha mi vagyunk a vétlenek) baleset történik, ittasan teljesen más elbírálás alá fogunk kerülni. Ez adott esetben a régi büntetési összegnél drágább is lehet!
Megéri?
-----------------------------
http://dhpage.hu/
"ha bármilyen okból (akkor
"ha bármilyen okból (akkor is ha mi vagyunk a vétlenek) baleset történik, ittasan teljesen más elbírálás alá fogunk kerülni."
Természetesen más elbírálás alá fogunk kerülni: megvetően fog nézni a bíró és el leszünk könyvelve részegesnek, holott csak egy sört ittunk meg. Más jogi következménye nem lesz, ha egyébként szabályosak voltunk (az új szabály figyelembevételével).
Emlékszel arra az esetre,
Emlékszel arra az esetre, amikor a Szentendréről érkező négykerekűt megbüntették, mert a felhajtó sávra vonatkozó sebességkorlátozást vette figyelembe a rend éber őre? Eszméletlen botrány volt belőle, de a hapsi fizetett (most nem tudom, hogy áll az ügy). Magyarországon nincs egyértelmű szabály, itt csak egyértelműen semmilyen, közepes, vagy drága ügyvédek vannak és az ő munkájuk minőségétől függ, hogy négy évet ülsz, vagy csak pár hónapot.
Cutout seat protects my erection ...
Valahogy így. Az ittasan
Valahogy így. Az ittasan kerékpározók notóriusan elfelejtik, hogy akik kifogásolják a dolgot, nem az ő épségükért aggódnak, hanem azokért akiket veszélybe sodorhatnak (fülhallgatós egyének dettó).
Bármennyit lehet
Bármennyit lehet kerékpárral inni, csak kerülni kell a rendőröket, meg a baleseteket. :D De amúgy érdekes a téma, mert a hétre be van tervezve nekem is egy ittasodás, viszont bérletem meg nincs... :/
1980-as évjáratú metálkék-fehér Túra Csepel, szétesőben... :D
Ez egy 4 éves film, de egy
Ez egy 4 éves film, de egy újszülöttnek (nekem) minden vicc új:
Egy valamit tudok, részegen biciklizni
http://index.indavideo.hu/video/Egy_valamit_tudok_reszegen_biciklizni
"Szombattól úgy módosul a
"Szombattól úgy módosul a KRESZ, hogy a bicikliseket nem lehet megbírságolni alkoholfogyasztás miatt, amennyiben képesek a biztonságos vezetésre.
Szombattól a főutakon is lehet kerékpározni alkoholfogyasztás után, amennyiben a biciklista biztonságos vezetésére képes állapotban van - derül ki a KRESZ-t módosító rendeletből, amely a pénteki Magyar Közlönyben jelent meg. A kerékpárosokat ezután nem lehet megbírságolni alkoholfogyasztás miatt, főúton és mellékúton sem."
http://hvg.hu/cegauto/20140718_Modosul_a_KRESZ_ivas_utan_is_lehet_bicikl
Szerintem ez egész jó kis
Szerintem ez egész jó kis szabály. Én anno sokszor mentem haza "érdekes" állapotban és annak meg volt az érzése. Mondjuk egy határ tényleg kell viszont azt gondolom, hogy ezzel talán az autósokat rá lehet venni, hogy bringára pattanjanak a kocsi helyett, ha ivós balhéba hivatalosak, ahelyett, hogy kockára tennék mások életét. Tudja valaki, volt ennek a módosításnak ilyen indoka?
Azóta is keresem a
Azóta is keresem a jogszabálytárban, de semmi kreszváltoztatást nem találok ami szombattól hatályba lép. Lehet az egész csak egy médiaheck.
Meg kell kérdezni egy
Meg kell kérdezni egy értelmesebbnek látszó rendőrt, oszt jó van.
Ott van az. "(4)5 Az (1)
Ott van az.
"(4)5 Az (1) bekezdés b) pontjában foglalt feltétel fennállása esetén a kerékpárosra nem kell alkalmazni az (1) bekezdés c) pontjában a járművezető szervezetében szeszesital fogyasztásából származó alkohol jelenlétére vonatkozó korlátozást."
"5 Megállapította: 172/2014. (VII. 18.) Korm. rendelet 1. §. Hatályos: 2014. VII. 19-től."
Persze, 18-án néztem, akkor
Persze, 18-án néztem, akkor még nem volt hatályos a kreszben. A közlöny honlapján kellett volna keresnem. Ez mondjuk jogilag gáz hogy kormány rendelettel nyúlnak a kreszbe. Bár ez lenne a legnagyobb jogalkotási gáz mostanában.
Miért, a kresz miniszteri
Miért, a kresz miniszteri rendelet.
Persze. Pont ezért. A
Persze. Pont ezért. A miniszternek kell módosítania aki kiadta, nem a kormánynak.
Nem magasabb a
Nem magasabb a kormányrendelet? Nem vagyok egy jogász, de szvsz ez lenne a logikus. Meg a közlekedési és postaügyi minisztert honnan szeded elő? :D
Semmi gond ha nem érted a
Semmi gond ha nem érted a jogrend logikáját, nem vagy egyedül ezzel és sajnos a kormányban és a parlamentben ülnek a hasonlóan értetlen emberek. Frenki mér nem jár ide hogy elmagyarázza. Tehát ha egy kerületben a jegyző hoz egy kerületi rendeletet a helyi parkban a kutyákat szájkosárral kell sétáltatni, akkor ez az ő jogalkotási szintje, kompetenciája. Ezen a szinten kell hogy eldőljenek a kerületi dolgok. Ekkor ha a kerületben lakik a miniszterelnök és ő nem akar szájkosarat tenni a vizslájára, akkor hozathat ő egy kormányrendeletet hogy a magyar vizslákra nem kell szájkosár de az egész undorító, elvileg legitim gyakorlatilag illegitim. Attól hogy joga van rá attól még nem avatkozhat bele.
A kreszt a postaügyi meg közlekedési meg mittudomén milyen minisztérium bocsátotta ki, van nekik jogutódjuk, szerintem a gazdasági minisztériumhoz tartozik most a közlekedés, és az arra vonatkozó törvények. Nekik kellett volna a kreszt változtatni, de ezt az ittas biciklizést józan szakmai alapon álló testület nem támogatja, amint az egy ideje terjedt a médiában, ez a Zorbán fejlövés volt.
A legmókásabb az hogy nem konkrét véralkohol szintet írtak bele, hanem a gumiszabályt hogy biztonságosan uralni tudja a járművet az ittas bringás. Igaz hogy az USA-ban a rendőrök pontosan ezt a gumiszabályt alkalmazzák az autósokra is sok éve megelégedettségre, a mi jogi logikánkba nem nagyon illeszkedik. És persze majd a cigány egy pohár sör után is büntetve lesz, a nemcigány meg holtrészegen is mehet tovább. A 60ezer büntetési tétel az megmaradt.
Szerintem a "jogrend
Szerintem a "jogrend logikájáról" (bármi legyen is az) akkor érdemes nagyvonalú és átfogó tájékoztatást adni, ha magad kellő mélységben ismered.
1. A területi és a szakmai illetékesség nem keverendő.
2. Minisztérium nem ad ki rendeletet, csak miniszter.
3. A "közlekedésért" átfogóan nem felelős egy miniszter sem. A közlekedés fejlesztése elsősorban a nem a nemzetgazdasági, hanem a nemzeti fejlesztési miniszter hatásköre. A közlekedés egészségügyi, rendészeti, környezetvédelmi, adóügyi, stb. elemei más és más tárcákhoz tartoznak. A több területet érintő kérdéseket egy miniszter nem szabályozhatja rendeletben, ezt maximum közös rendelet rendezhetné, ami a módosítandó jogszabály és az együttes rendelet tükrében sokszor nem célravezető vagy lehetséges jogalkotási okokból vagy viták miatt. Ilyenkor a kormányrendelet a megfelelő.
4. Ha valami jogszerű, akkor jogszerű.
5. A jegyző nem bocsát rendeletet. A jegyző egyes hatásköreit illetően (önkormányzati, decentralizált feladatok) a rendeletalkotásra jogosult képviselőtestület és a polgármester döntéseit (rendeleteit) hajtja végre, önálló hatósági hatáskörében pedig a központi hatalom dekoncentrált része, a jogszabályok (módosítás nélküli) érvényesítéséért felelős. A képviselőtestület szabályozási hatáskörét az Ötv tartalmazza, alapvetően akkor szabályozhat kérdéseket, ha azt magasabb szinten nem rendezi jogszabály.
Igen, jogállamban úgy van
Igen, jogállamban úgy van ahogy. Nálunk meg így van. Szerinted nyilván a trafikújraelosztás is jogszerű volt meg a takarékszövetkezetek államosítása is. Kell valami kis érzék a "rule of law" és a "rule by law" közötti különbség érzékeléséhez.
A tébolyult király harcai – „Én most éppen a piás biciklisekért harcolok”
http://magyarnarancs.hu/narancsblog/a-tebolyult-kiraly-harcai-en-most-ep...
Ez biztos, hogy a fenti
Ez biztos, hogy a fenti bejegyzésre adott válasz?
Amióta kihátráltam a CM
Amióta kihátráltam a CM züllesztéséből csak figyellek. Te tényleg inkább politizálsz mintsem a kerékpáros életről értekezel. Minek ez? Hogy tudsz eljutni a piásan kerékpározástól, a fidesz ekézéséig? Hagyd már abba!
Szerintem ezzel csak a
Szerintem ezzel csak a kerékpárosok ellen hergelik a közhangulatot, bár antialkeszként könnyen beszélek. Akkor már inkább a kötelező kerékpárút használatot kéne megszüntetni, mert annak még értelme is lenne.
Nem "inkább", hanem azt IS.
Nem "inkább", hanem azt IS. :)
Szerintem meg nem jó szabály.
Szerintem meg nem jó szabály. Vagy csak én érzem benne az empamós mentalitást, miszerint "a bicigli nem jármű"? Attól tartok, ennek szellemében folytatják a módosítást -vagy az új KRESZt...
Én nem érzem ezt benne, én
Én nem érzem ezt benne, én azt érzem ebben, hogy a bicikli végre felsőbbrendű járművé kezd válni az összes többinél. Azt hiszem, megtettük az első mérföldkövet a elhollandosodás rögös útján, és nagyon remélem, hogy ebben volt némi szerepem nekem is, amikor engem enyhén ittas állapotban elütött egy zebrán pirosozó gyalogos. És dokumentáltattam, hogy lám ilyen is megesik. Ezzel pedig annyira kihoztam a sodrából a hatóságot, és a törvényhozókat, hogy inkább ők is elkezdtek hollandosodni, csak nehogy ilyenekkel legyen tele a statisztika. :D
Egyetértek! Amúgy érdekes,
Egyetértek! Amúgy érdekes, hogy keletkezik egy rendelet, ami a halálraszabályozás helyett az egyén felelősségválalására épít, erre ahelyett hogy mindenki örülne, megint megy a szájhúzás, hogy:
"Dehamár ezt, akkor miértnemamazt!!"
"Ó az autósok most majd kiakadnak"
Könyörgöm ha ez érv, akkor tünés az utakról, és ne ábrándozzunk már bringasávokról.
Egyébként szerintem minden éppeszű ember örülni fog annak hogy a'la koppenhágában az esti buliforgalom bringával lebonyolódhat.
Nem hallok Az Dán Királyságból rendszeres tömegkatasztrófákról, pedig szombat este nyáron tele a város bringásokkal, és gondolom nem mind szín józan.
Amúgy meg ha nem válik be a dolog, ezt elég egyszerű visszavonni, semmiből sem áll.
ez
ez vicc!!
http://index.hu/kerekagy/2014/07/19/nem_kozveszelyes_a_reszeg_bringazas/
Ez olyan intézkedés lehet,
Ez olyan intézkedés lehet, mint amikor megemelték a szabálysértési értékhatárt a lopásoknál. A rendőrség nem akar annyit dolgozni.
hátszakadnamegakikitalálta...
hátszakadnamegakikitalálta... ennyi erővel tehetett volna pl hasznosat is,
pl ne legyen kötelező a bringainfra
vagy pl ne legyen kerékpárral behajtani tilos semmilyen út kivéve az autópályák.
ezek esetén is kevesebbett kellene dolgozniuk, és még én is örülnék...
Ez nettó hazugság, csak úgy
Ez nettó hazugság, csak úgy szólok.
Max. tévedés. Nekem ez jön
Max. tévedés. Nekem ez jön le, de meggyőzhető vagyok.
Nem te hazudsz, hanem azok,
Nem te hazudsz, hanem azok, akik ezt az állítást elterjesztették a társadalomban. Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy mindenki csupán téved ebben a kérdésben.
Mindegy. A szabálysértések száma nem az értékhatár emelése miatt csökkent. Ha nem emelték volna, akkor is csökkent volna a bűncselekmények száma. Az országos rendőrfőkapitánytól hallottam ezt a dolgot a saját fülemmel, gondolom csak nem hazudott ő sem. Nem az a hazudozós karakter :D
Azon én most nem is
Azon én most nem is gondolkoztam, hogy csökkent-e a bűncselekmények száma. Ez egy másik kérdés. Én azt nem értem, hogy miért volt jó fölemelni az értékhatárt, ha nem a papírmunka csökkentése érdekében. Állítólag a rendőrség erős nyomására lépte ezt meg a kormány.
Ebben a mostani ügyben igazából csak az indoklás zavar, de azt már mások is kifejtették. De még ez sem érdekelne, ha közben pár hasznosabb változást is bevezetnének, például a bicikliutak, amikről szintén volt szó.
A hatóság kezd lassan úgy
A hatóság kezd lassan úgy gondolkodni, ahogyan én. :D
Vegyes érzéseim vannak a
Vegyes érzéseim vannak a változtatással kapcsolatban. Szabályok hozatalakor a tiltást általában azért vezetik be, mert nem bíznak az egyének mérlegelő képességében. Ezért helyettük meghozzák a döntést. Hogy már pedig ezt vagy azt tilos csinálni, meg se forduljon a fejedben! A mostani esetben viszont a kerékpárosra bízzák, hogy eldöntse, olyan állapotban van-e, hogy kimerészkedik a forgalmasabb főútra, vagy továbbra is kisebb forgalmú úton megy haza.
Ezt a gondolatot tovább fűzve akár azt is a kerékpárosok döntésére lehetne bízni, hogy bemerészkedik-e olyan útszakaszokra, ahol jelenleg még tiltó tábla van, illetve használja-e a kerékpárutat, vagy inkább az úton teker. Az MKK simán meglovagolhatná ezt a gondolatmenetet.
Viszont van egy kontraproduktív oldala is ennek a szabálynak. A jelenleg tiltott útszakaszok (nagyrészt főútvonalak) azért vannak a kerékpárosok számára tiltva, mert veszélyesek (legalábbis valaki azt gondolta, hogy az). Mivel mostantól már ittas kerékpárosok is tekerhetnek főutakon, számukra még veszélyesebbek ezek az útszakaszok, ezért teljesen ésszerű a tiltó táblák megléte. Sőt, akár további utak tiltására is szükség van a részeg kerékpárosok miatt. És az ittas bicajosok menjenek csak a kerékpárúton, ha van, ezért a kerékpárút kötelező használatának eltörlése sem jöhet szóba.
valószínűnek tűnik, hogy a
valószínűnek tűnik, hogy a közlekedésre alkalmas állapot csak addig áll meg, amíg bármilyen balesetnek részesévé nem válik a kerékpáros. ha baleset van, úgyis jön a mérlegelés (előbb a rendőri, aztán ha bírói szakaszba jut az ügy, akkor a bírói mérlegelés is), még olyan esetben is, ha aki elgázolja, az egyértelműen vétett a szabályok ellen, hogy "de a kpos-nak is van felelőssége, mert nem vette észre a tőle elvárható gyorsasággal a veszélyhelyzetet, vagy nem reagált rá időben", aztán osztott felelősség az anyagi kárra, meg ilyenek. szóval én egy sör után is inkább elkerülöm az úttestet.
Valahogy
Valahogy ugy:
http://m.totalcar.hu/magazin/hirek/2014/07/25/ranezesre_buntet_a_rendor/
.
.
Na, egy gyönyörű csodacikk,
Na, egy gyönyörű csodacikk, az ittas kerékpározás engedélyezésének alkotmányellenességéről. Nincsen is már alkotmány.
http://nol.hu/belfold/alkotmanyserto-a-piasrendelet-1476399
Nos hát nekem alkalmam nyílt
Nos hát nekem alkalmam nyílt néhány autóst megkérdezni erről, és meg kell mondjam ez csak tovább élezte az ellentétet. 100%-os volt a vélekedés, miszerint aki az úton közlekedik, ne igyon. Amikor autósok között felhoztam ezt, kettő másodperc alatt felkorbálcsolta az indulatokat. Nem biztos, hogy jót tett ez most.
Ha azt mondom, hogy
Ha azt mondom, hogy valószínűleg ez volt vele a cél, akkor most troll vagyok? Avagy "divide et impera"...
Nem vagy troll, de nem látom
Nem vagy troll, de nem látom a végső célt ebben. Kinek áll érdekében és miért, egymásnak ugrasztani a két csoportot?
Annak, akinek az egész ország
Annak, akinek az egész ország irányításához az egyik legjobb és -bevettebb módszere az oszd meg és uralkodj elv. Mindegy hogy melyik két csoport csak ugorjon egymásnak.
„Én most éppen a piás biciklisekért harcolok. Valaki azt találta ki még valamikor régebben, ha biciklin az ember iszik, akkor megbüntetik. Szerintem ez a magyar valóság ismeretének teljes hiánya alapján született.”
4:30-nál:
http://tv2.hu/musoraink/naplo/44448_puskas_ocsi_titkai__orban_viktor_ors...
A végén ebből óriási káosz
A végén ebből óriási káosz lesz, mert jelenleg a bringások is meg vannak osztva, és az autósok is. Ezen megosztott csoportok egy egészet alkotva, azaz a közlekedőket megtestesítve, szintén meg vannak osztva és így tovább. A végén oly sok szinten lesznek az emberek megosztva, hogy nem is fogják tudni, miért utálják egymást. Nem nagyszerű? :-D
Hát monster, ha hamarosan a
Hát monster, ha hamarosan a piros lámpát átminősítenék stopptáblává, ahogy azt te már magadban megtetted, akkor:
1: A kognitív disszonancia elviselhetetlen érzése miatt belefolytanád magad egy kiskanál vízbe.
2:Rádöbbennél, hogy a Zorbán gyakorlatilag ellened készít elő egy balesetnek tűnő pirosozási merényletet, és ehhez kellett a módosítás.
Onnantól kezdve átülnél Hummerba Zorbán miatt.
fojt
fojt
Ez most a fulladás hangja
Ez most a fulladás hangja volt, vagy csak a nyelvtani hibát javítottad?
(Még nem minősítették át a pirosat tudtommal sajnos, úgyhogy ne hamarkodj el semmit!)
http://tempty.files.wordpress
http://tempty.files.wordpress.com/2014/04/grammar-nazi-meme-generator-sp...
:D :D :D
A kérdés a széppróza egy
A kérdés a széppróza egy művelőjének érdeklődését is felkeltette és az Élet És Irodalom 2014. augusztus 1-i számában választ is adott rá a maga sajátos stílusában:
Molnár Erzsébet: Állapotfelmérés
Fasírt úr állapotfelmérésbe fogott.
Az állapotfelmérés felelősségteljes dolog, Fasírt úr teljes koncentrációban végzi. Összes figyelmét a kerékpár pedáljára irányítja, megállapítandó, hogy rá tud-e állni, mármint úgy, hogy aközben ne zuhanjon vissza kerékpárostul a Rókalyuk lépcsejére, amelyen az imént a kétkerekűt feltolta. Volt idő, amikor Fasírt úr a kerékpárját a Rókalyuk előtt tartotta, de miután az elmúlt évben nyolc alkalommal is megpróbálták eltulajdonítani (még mielőtt Fasírt úr a kilencedik málnásfröccsöt bevitte volna a szervezetbe, és elindult volna a kijárat felé), hét alkalommal pedig Fasírt úr asztalszomszédai terveztek vele hazakerekezni, lévén, hogy nem ismerték föl a sajátjukat, Fasírt úr „A jó kurva anyátokat...!” felkiáltással iszonyatosat csapott a viaszkosvászon asztalra. Akkorát, hogy a csapos kiejtett a kezéből három söröskriglit, amelyekbe addig szimultán csapolt; eközben Fasírt úr föltrappolt a napvilágra vezető lépcsőn, megragadta a kerékpárját, azon melegében visszazuhant vele a grádicsonyon, majd csudálkozva feltápászkodott, mert hirtelen nem tudta, mi történt. A kerékpárt azonban a továbbiakban nem hagyta kint, a viaszkosvászon asztalhoz támasztotta, valahányszor az intézménybe betért.
Viszont eddig soha nem vizsgálta meg, a jármű vezetésére alkalmas állapotban van-e.
Hanem csak föltámogatta a kerékpárt a pincelépcsőn, illetve az támogatta őt – ő a kerékpár felé dőlt, a kerékpár őfelé, így valamiféle bakot alkottak, melynek súlypontja az egyéni próbálkozásoknál sokkal biztonságosabban, valahová kettejük közé esett; amint a napvilágra ért, korábban automatikusan megpróbált felpattanni. Ha azonnal elzuhant, gyakorlatiasan felhasználva a testhelyzetet rendszerint aludt a járdán kicsit, aztán hazatolta a kerékpárt, nagyobb szellemi feladatokkal nem próbálkozott. Mivel eddig nem kellett megállapítania, alkalmas-e a jármű irányítására, hanem ez csak úgy eldőlt, spontán oldódott meg, valamiféle természetes kiválasztódás útján, amelynek része volt a járdán történő rövid szunyókálás.
Most azonban a feladathoz fel kell nőni.
Fasírt úr tehát a pedálra fókuszál, s arra, hogy bármily állapotban van is, a nyeregbe pattanjon; ha ugyanis nem pattanna nyeregbe, nem tudná megállapítani, hogy lábai és kezei ugyanabban a ritmusban mozognak-e. Fasírt úr nem szvingtáncos, hogy ez nyeregbe pattanás nélkül is kiderüljön, a kerékpáron viszont minden fekete-fehér, az igazság plasztikus, ha a pedált az egyik lábával hátra próbálja mozdítani, a másikkal meg előre, egyből tudható, mi van.
Bár arról nem volt szó, a lábaknak egymással is összhangban kell mozogniuk, vagy csak a lábaknak a kezekkel; erről nyilván részletesebb utasítás lesz a későbbiekben, és azt Fasírt úr maximálisan figyelembe fogja venni.
Ahogy a Rókalyuk teljes közönsége: már ezt a rendőrségi követelményrendszert is kiragasztották a falra.
És a törekvő sincs egyedül: Fasírt úr körül tucatnyian állnak, részletes útmutatásokat adnak neki, véleményezik, Fasírt úr járás-, illetve állásképtelen-e. Bár itt megoszlanak a vélemények; nem a tényvalóságról, hanem arról, hogy Fasírt úrnak vajon miért szükséges a járművezetéshez járásképesnek, pláne állásképesnek lenni, amikor a biciklin ülve sem járnia, sem állnia nem kell. Más a kézremegés vagy az akadozó beszéd: Fasírt úr kifogástalan úriember, beszéde folyékony, valahányszor a bicikli csengőjére tenyerel, szépen artikulált „Baz’meg az anyád” felkiáltással nyugtázza. Ebben a felkiáltásban azonban mindig van valami fájdalom. Nem tudni, Fasírt úr ilyenkor házasságának felbomlására, a Nemzeti Együttműködés Rendszerére vagy gyermekkori ágybavizeléseire gondol-e, de ez a kevéske fájdalom mindenképpen bizonytalanságra ad okot.
Fasírt úr ugyanis a rendőrségi követelményrendszer alapján nincs biztonságos járművezetésre alkalmas állapotban, ha érzelmi állapota labilis.
Most azonban már a tizenhatodik próbálkozásra felpattan a biciklire, a sikerélmény maradéktalan, a Rókalyuk közönsége elismerő szavakkal bámul utána, ahogy „Kis kút, kerekes kút!” felkiáltással, láthatóan teljesen kerek érzelmi állapotban megindul, és mint nyíl, suhan a Körúton.