Szervusztok. Elkezdtem újra biciklizni, azt gondoltam ez egyszerű. De nem. Van egy kb 30 éves német versenyem, kicsit hiányos, de megy. Arra való tekintettel, hogy dimbes-dombos helyen közlekedek, gondoltam nem kezdek el a fékmentes versenyemmel munkába járni (amúgy van fék hátul, csak lejtőn hatástalan). Szereztem egy gyönyörű, újszerű mountain bikeot, szinte cross motorra való gumik, elöl-hátul csodálatos fékek, alumínium mindenhol, 18 sebesség, szinte mindenhol shimano felirat. Az ülését azért lecseréltem, az jobb volt a versenyen. Egyenes út, dunaparti bozót, fantasztikusan megy, bár érezhetően több energia kell tekerni és lassú is, kisebb emelkedőn visszaváltok, könnyedén felsuhan. Aztán eljött a nagy nap, elindultam munkába, kifejezetten jól esett a reggeli testmozgás, majd jön a törökbálinti emelkedő, lendületből neki, úgy az egyharmadánál nagyon lelassulok, merészen kiállok a nyeregből és... Báz mi ez szar! A hatókart gyakorlatilag lemázoltam a monoblokk tengelyéről. Na ilyenkor mi van? Jó rendben 110 kiló vagyok, ráadásul izomban, de azért túlzás, a versenyemnek ez meg sem kottyan, igaz azon csak a váltókar alu, meg a fék. Ilyenkor mi van, melyik cepát kezdjem el feljavítani, a tesco gazdaságos mb-t vagy a veterán versenyt?












Ha tényleg a Tescoban
Ha tényleg a Tescoban vetted, akkor azonnal vidd vissza és kérd vissza a pénzed! Abból sosem lesz normális gép! Én egyszer vettem hóra egyet, sokkal rosszabb volt, mint számítottam, de 4 hónap után gond nélkül visszavették, még a szakszervizes papírokat se kérték el.
Ha meg normális gépet akarsz, gondold át mennyi pénzed van, ha azt tudod, itt kapsz sok segítséget akár vásárláshoz, akár felújításhoz.
Hát ha tesco gazdaságos,
Hát ha tesco gazdaságos, akkor nem csoda, szerintem vegyél egy kényelmes és jobb minőségű bringát használtan. Még az a jó, hogy nem esett bajod, mert olyat is hallottam, aki az első úton nyereggel együtt letört a bringáról.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Vannak olyan pacik, amik nem
Vannak olyan pacik, amik nem engedik megülni magukat. Legtöbbször ezek a tecsó gazdaságosak.
Tesco gazdasagos MTB-t
Tesco gazdasagos MTB-t felejtsd el. Ha a hajtokar/kozepcsapagy kombot ki is javitod, a kovetkezo lepes a menetes hatso agy miatti tengely-gorbules/tores lesz, ha nem az legrugos elso teleszkop kotyogasa valik eletveszelyesse vagy a nagyon gyorsan elkopo lanc, lanckerekek csereje valik esedekesse... :-(
En a 100 kilommal a 30 eves bringat neznem meg eloszor, de nyilvan az is el lehet kopva.
Egyiket se. Spórolj egy
Egyiket se. Spórolj egy évet és vegyél egy frankó használt vasat. Csak érdekességnek: most megyek a két közepes minőségűnek ítélt trekking kerekemért (gumi nélkül) és 50e körül járok. De ezzel tuti lesz 10-15ekm is.
Nekem ennél jóval olcsóbb
Nekem ennél jóval olcsóbb kerekem kibírt 35ezret is, csak azért cseréltem, mert eléggé szétkopott a fékfelülete.
Tisztelettel megjegyzem
Tisztelettel megjegyzem egyet értek. Én ezt tettem mikor a magellánomat elcsórták. Spúroltam és vettem egy ugyan alsókategóriás de működő bringucit :)egy Caprine Cherooket Azóta is együtt élünk, és ha motor is jól műkszik akkor a versenybrinyósokat is jól megkergetjük... Életerős jó kis póni, rendszeresen karbantartva. Nem szép, de kit érdekel ha állva hagyom a kocsisort és gyorsabban gyorsulok mint a troli...
Tecsós bringa, tudtad hogy a fékjük műanyag, legalábbis egyik másiknak.
Gilran a térképész
Segítség, túl vacak Tesco
Segítség, túl vacak Tesco Garázdaságos bringát vettem! - cím lényegre törőbb lett volna. Sok ezer kilométert tapostam a 2 montimba 130 kg feletti versenysúllyal, de ilyen problémával nem szembesültem.
Szénhidráttal rakom oszt?
Powered by ALPSKO mleko
Tesco gazdaságos kerékpár
Tesco gazdaságos kerékpár vélemények :)
--
NYERD meg a 6 db. 840 000 Ft összértékű bringák egyikét!
Juj nagyon durva
Juj nagyon durva vélemények vannak ám!:)
...de azért az gáz volt mikor észrevettem, hogy a kezemben maradt a kormány és fékekkel együtt lóg az egész a kezemben...
kategóriájában verhetetlen semmi nem törik ilyen gyorsan és pontosan mindig akkor mikor számítasz rá, azaz az első keményebb megpróbáltatásnál...
...hát a pedálok már akkor görbülnek amikor kiállok a nyeregből...
...hamar elromlás, gagyi gyári cuccok, mint pl.: első tengely, első villa (2 erős fékezés után 8 fokos hajlás) gagyi lánc( két leesés és hajásponthoz való csúszás egyből hajlás ebből következik az automata váltó mely terhelésre vált. gyorsulásnál jo de dombon felfele rossz) gyári alufelni melyek kavitson való áthaladás után tripla 8 lesz benne plussz egy jókora tojás... és még sok más...
Erre ajánlom: öngyilkosoknak
Pár gyöngyszem.
Köszönöm a
Köszönöm a véleményezést és a javaslatokat is.
Amúgy gari nincs rá, mivel ez kb 5-6 éve van meg.
Elkezdtem a javítást (Hattyú utcában szereztem hozzá alkatrészt), kaptam egy új shimano hajtókart egy ezresért, jó rá, csak hosszabb mint a másik. Sebaj úgyis cserélni kell a fogaskerék oldalit is.
Valamint megkérdeztem az árakat, mb-hez kb 20 rongy kéne még (nagyrészt használt cuccból). A versenynél eléggé elkeserítettek, mivel egy csomó mindent korszerűbbre kéne cserélni (váltó, monoblokk) és nincs hozzá fék (ugyebár patkó).
Szóval neki állok a mb-nek, a verseny meg marad így száguldozásra. Ja közben megtudtam, hogy az alu váz sem olyan egyszerű, ott is van ultra gagyi, ha valaki erről a témáról tud valamit megoszthatná.
Valaki írta, hogy a teló is tönkremegy, az szerencsére nincs rajta. A fékje meg valami hajlított bádog, elég merevnek tűnik, szerintem a bovdenházak lehetnek szarok, feltéve, hogy a bovden nem tud nyúlni(bár ezek után ki tudja, a versenyen nem nyúlik).
Még valami, a vázamról
Még valami, a vázamról kiderült, hogy nem alu (tapad hozzá a mágnes), vajon előny lehet az acél váz a testsúlyomra való tekintettel, vagy ennél meg a rossz hegesztés okozhat pl gondot?
A rossz hegesztés gond
A rossz hegesztés gond lehet, de kérdem én mit nevezel rossz hegesztésnek?
Rossz ötlet volt a
Rossz ötlet volt a tescosnak nekilátnod, de sok sikert hozzá. Ha sokat költesz rá, akkor lehet belőle boltba járós biciklit csinálni, de én inkább az outinak ugortam volna neki, akkor is ha drágábban jön ki.
Közben csinálgatom, ki
Közben csinálgatom, ki derült mi ez. Firefox a márkája. Ma kicseréltem a hátsó féket alu u-ra, most már csak a fékkart kéne leszedni, de valami fura foggantyú-váltó kombináció van rajta, nem mertem leeröltetni. Ujab próbléma merült fel a fék csere során, a betét valami furcsa anyag, de nem gumi az biztos, lehet azért csúszik?
Felejtsd el mindkettőt,
Felejtsd el mindkettőt, 15-20e-ért tökjó régebbi minőségi trekkingeket kapni vaterán, még ennyit ráköltesz akkor meg egy álom géped lesz.
Sziasztok. Megnéztem a
Sziasztok. Megnéztem a vaterát, 20-30k-ért sajnos nincs ló.... se, annál inkább 70 ezer felett.
Ennek örömére elkezdtem a csudi szép firefoxom átalakítását, így újra kéne segítség, hátha valaki látott már ilyet.
Tehát: a verseny hátsó kerekét szeretném felrakni az mtb-re elsőnek (mielőtt hülyeségnek tartaná valaki, kb 15k körül kapnék hasonló minőségű kereket rá, és ez fixen elbír). A problémám, hogy ott megállt a tudomány, hogy lejöttek a fogaskerekek, de a csapágyház alja nem mozdul. Lehet ezt nem tudom már leszedni?
Ez nem újfajta, amilyen szerelési videók fenn vannak, azokon más rendszerűt szerelnek.
Ez két golyósort tartalmaz, amelynek az egyik háza maga fogaskeréksor, a másik pedig a nem lejövő rész a kerék felől.
A helyedben nem annyira
A helyedben nem annyira erőltetném még a szerelést.
A mtb-n 26-os kerék van (ált.559-es) a versenyeden meg vagy 622-es vagy 630-as. Legalábbis ez az általános.
Az első kereket és a hátsót meg nem annyira szokták összecserélni....
Amikor szétszedted akkor nem volt rengeteg pici golyócska?
Ezen a videón 2:00-tól nézd, mert -szerintem- menetes az agy, nem pedig kazettás (az elején a kazettás van).
http://www.youtube.com/watch?v=tvS5T_zvwCs
Ez alapján eldöntheted melyik is:
http://www.youtube.com/watch?v=1RIXlQxlDG0&feature=related
Akkor jobban körbe kell
Akkor jobban körbe kell nézni az interneten.
http://apro.bikemag.hu/browse/tura-trekking/kerekpar-vaz/puch-laser-l104...
http://apro.bikemag.hu/browse/tura-trekking/kerekpar-vaz/trend-dinamic-l...
http://apro.bikemag.hu/browse/tura-trekking/kerekpar-vaz/calvin-28-as-tr...
http://apro.bikemag.hu/browse/tura-trekking/kerekpar-vaz/staiger-arkansa...
~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~
Solo la AS Roma per sempre!
Atyaúristen, ezt a hátsó
Atyaúristen, ezt a hátsó kereket elsőnek dolgot sürgősen felejtsd el, kapásból több dolog miatt is nem stimmel (eltolás, fékpozíció, tengely és csapágy, stb.).
Bízd szakemberre ha ennyire nem értesz hozzá. Lehet, hogy megkérik az árát de nem is lesz házibarkács.
Köszi. Szóval golyócska
Köszi. Szóval golyócska volt két sorban, de a kerék oldal be van rágódva. Igazából flex-szel lekapom a menetes részt és simán befér, amúgy 700X25 a mérete, azonban a 26-oson meg legalább 5cm magas a gumi, ezen meg 2. Egyedül a fék gáz, de az elöl úgysem sokat fog, max patkó lesz elöl. Közben lefűztem, így kiderült, hogy a csapágy fele nem szerelhető (mint a vasút kerék, melegen rárakták, aztán használd amíg bírja).
És még valami, nálam az esztétikai szempontok nem játszanak, csak jó legyen, a lopás szempontjából még jó is ha ultra gagyesz külseje lesz. Megjegyzem, hogy a hátsó fék is kapupántokkal lett feltéve, és azóta fog.
Megjegyzem, hogy ha mindkét
Megjegyzem, hogy ha mindkét féket azonosan húzod, akkor a fékerő az első keréken lesz a nagyobb (~70%). Szóval az "úgysem sokat fog" nagy tévedés!
A fék, ha normális akkor
A fék, ha normális akkor valóban így működik, ezen viszont nem, elöl az eredeti préselt fém lemez v fék, lejtőn abs módszerrel fog, hátsót már lecseréltem régebbi alu v fékre, kisebb a fékereje,de azt folyamatosan tudja.
Ma lecseréltem a kormány stucnit egy alu országútira, könnyebb így manőverezni és könnyebb is. Továbbá a lomjaim között találtam egy shimano rs hátsó váltót, némi hiánnyal. Ezt összeraktam az mtb eredeti shimano sis váltó rögzítőjével és kerekeivel. Azóta nem csörög, terhelésen is vált simán és nem állítódik el két tekeréstől, amúgy nem tudom ennek mennyi fokozatot kéne tudnia, egy versenyen volt, de a mounti 6 fokozatát simán váltja.