"A dugódíj nem csak bevételszerzési ötletként bukna nagyot, de a forgalomszervezés szempontjából indokolatlan is. A budapesti dugókérdést ugyanis megoldotta néhány gazdasági tényező. Egyre többen kénytelenek eladni autójukat, vagy letenni a lakóhelyük parkolójába, mivel ha a hitelét még bírják is törleszteni, a folyamatosan emelkedő üzemanyagárak miatt sokan nem bírják már tankolni az autójukat a napi közlekedéshez. Ezzel a fővárosi kerületek átlagában az elmúlt három évben átlagosan 5-8 %-kal csökkent a közúti forgalom Budapesten. A folyamat nem állt meg, így a budapesti dugódíj bevezetését nehéz volna az autósok érdekében tett lépésként eladni a közvéleménynek, hiszen akinek még van pénze tankolni, maga is tapasztalhatja, hogy egyre könnyebb közlekedni a városban."
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/06/20/dugodij_megint_a_penzunket...












És mi van akkor ha ismét
És mi van akkor ha ismét esik a benzin ára? Egyébként nem is kell az autósok érdekében tett lépésként eladni... Inkább a bentlakók és a bent közlekedők érdekében tett lépésnek számítana :)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Orbitálisan hülye, aki
Orbitálisan hülye, aki meglepődik hogy egy autós portál ellenzi a dugódíjat.
Ja és rencámot a biciglisfutárokra!
Szerintem nem lepődött
Szerintem nem lepődött meg. Még csak fel sem ismerte a cikk orbitális tévedését.
(Rendszámot a gyalogosokra is! Ja, az már volt és úgy hívták munkatábor. Hogy is van ez?)
---
fekete fixi, fehér országúti
Amúgy nem mond hülyeséget
Amúgy nem mond hülyeséget a TC, nem az alapötletet ellenzik, hanem a magyaros kivitelezést.
Nincs P+R parkoló, nincs tömegközlekedés kapacitás, semmivel nem készültek fel, hogy pontosan hogyan is közlekedjen, aki átülne kocsiról.
Illetve nincs fél-Budát elkerülő útvonal sem, amerre mehetne az, aki nem akar M1/M7-ról mondjuk M2-re átmenni. (Bár ez utóbbiaknak nem lesz dugódíjuk, viszont az egy darab Alkotás állni fog, mint a cövek.)
--
Every day I'm riding the 'Tour de Fuck You'
Megszűntek a dugók a
Megszűntek a dugók a télen. Akkor nem volt P+R, meg metró, meg... meg... Kérdés csak az: ha télen megvoltunk P+R stb. nélkül, miért ne menne most is?
Az meg egyértelmű, hogy akinek van pofája rendszeresen bemenni kocsival a belvárosba, az biztos tud fizetni is.
Nincs P+R parkoló, nincs
Nincs P+R parkoló, nincs tömegközlekedés kapacitás, semmivel nem készültek fel, hogy pontosan hogyan is közlekedjen, aki átülne kocsiról.
Egyes vonalakon még igazad is van. Csak ne felejtsük el, hogy túl sokan vannak itt Budapesten, akik bármilyen színvonalú tömegközlekedés és bármennyi P+R mellett sem hajlandók kimászni a személygépkocsiból. Egyszerűen derogál nekik, és úgy képzelik, a gyereküknek is. Egy életre megszokták, hogy "meg kell engednem magamnak", tömivel a szegények és lúzerek járnak (hát még bringával!). (Ha nagyon rákényszerülnek, túlélőtúrát csinálnak belőle, befogják az orrukat a BKV-n (meglepődnek pl., hogy a járatra várni kell), és utána napokig mesélik, milyen szörnyű volt.) Na ők azok, akik ezeket a kifogásokat a leghangosabban ismételgetik. Hangsúlyozom, bármilyen szintű BKV, bubi, ingyenparkoló mellett.
Ők fogják a leginkább drágának tartani a dugódíjat. És mégis lazán fizetik majd minden alkalommal.
Jávor Tamás
Devecser már teljesen
Devecser már teljesen felkészült évek óta rá! :)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Az ember lassan agyfaszt kap
Az ember lassan agyfaszt kap amiatt, amit ebben az országban művelnek. Nem az emberek lenyúlásával kéne feltölteni a korrupció miatt keletkezett űröket. A magyar adóterhek Európa vezető helyén vannak, de vegyünk el még pénzt...
Ökrök, mert kicsit tud
Ökrök, mert kicsit tud már haladni, aztán 15000 ember helyett 14800 ember hal meg évente a szmog miatt, akkor ez így jó?
Dugódíjból bevétel van, amit a bkv kap meg, és ígyszínvonalas közösségi közlekedésben a résztvevők aránya megtartható és növelhető még kisebb szmog és jobb közlekedés. És kevesebb autó még jobb közlekedés. Szóval, ha eddig 6%-uk tette le ezután 30-40%-uk. Jah és honnan a számok, kiszopták a kisujjukból?:)
Ahhoz még épp elég a
Ahhoz még épp elég a személyautók száma, hogy tönkretegyék a várost, úgyhogy változatlanul szükség van dugódíjra. És miért is nem szabad addig bevezetni, amíg nem történnek meg egyes tömegközlekedési fejlesztések? A tömegközlekedés kapacitása így sincs kihasználva, maximum lassú és zsúfolt (nem azért, mert ne lenne nagyobb kapacitása). És sok ember használja ezt ma is, azok is használhatják éppúgy, akik a dugódíj miatt nem autóznak majd.
----
« a személyautó például elsősorban egy idióta játékszer, és csak másodsorban közlekedési eszköz »
Internationale Situationiste #1, jun 1958
"A tömegközlekedés
"A tömegközlekedés kapacitása így sincs kihasználva, "
Hol nincs kihasználva?
Csúcsban a legtöbb jármű tömve van.
Nem vagyok matematikus így
Nem vagyok matematikus így máshonnan közelítek:
A dugóban az összes autó áll, de a benzinár miatt csak 4-6% tette le az autót....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
http://stooq.com/q/?s=sc.f&d=
http://stooq.com/q/?s=sc.f&d=20120620&c=3m&t=l&a=ln&b=0
http://stooq.com/q/?s=usdhuf&d=20120620&c=10d&t=l&a=ln&b=0
mit mond ez a két tök
mit mond ez a két tök máshogy skálázott grafikon?
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Esik az olaj ára. Nem baj,
Esik az olaj ára. Nem baj, hamarosan érik már egy USA-Irán háború és akkor majd újra emelkedni fog.
Inkább ne legyen háború.
Inkább ne legyen háború.
Pedig akkor jön képbe
Pedig akkor jön képbe igazán a Critical Mass, csak éppen bombában. :)
-----------------------------
http://dhpage.hu/
3 km álló kocsisoron
3 km álló kocsisoron verekedtem át magam tegnap este a pesti alsó rakparton
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Bizonyára olcsó
Bizonyára olcsó üzemanyaghoz jutottak valahol.
Eltanulták Kusturicától a
Eltanulták Kusturicától a hogyan üzleteljünk mozgó uszállyal.....pl benzin szállítóval...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Fura egy cikk. Arra épít
Fura egy cikk.
Arra épít hogy a dugódíj egy sarc amit az autósokról akarnak leverni.
De az utolsó bekezdésben csak kiböki hogy a négyes metróra kapott nyolc vagon pénz ellenében be KELL vezetni.
Így az egész cikk egy hatalmas árnyékboksz.
Az meg külön vicces hogy a TC elkezd ötletelni, fotóznak párat és megállapítják hogy hülyeség.
Az hogy mennyi és milyen hatástanulmány van már erről amik nem ezt mutatják ne ejtsünk szót.
A TC ért hozzá. Ehhez is. A kopogós műanyagokhoz az ülések oldaltartásához meg a dugódíjhoz. Bizony.
nem kell a TC-re menni, itt
nem kell a TC-re menni, itt a CM-en is van pár, aki "mindenhez nagyon ért"
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Menet közben is rúgnak
Menet közben is rúgnak öngólt:
"A svéd fővárosban átlagosan 3-700 forintnak megfelelő összeget kell fizetni most a behajtásért, de hétvégén és este nem szednek dugódíjat. A svédek 2013-tól hasonló rendszert bevezetését tervezik Göteborgban is, mivel az eddigi tapasztalataik kedvezőek."
Az a szerencséjük, hogy fúj a szél. Különben elég lenne készíteni 1 képernyőmentést a szmogtérképről, feltenni valahová és linkelni.
Zách Dani a zajterrorizmushoz ért. Pár napja láttam, mikor kihajtott a parkolóházból. Akkora hangja volt a rotyogójának, kétségbeesetten kerestem, hova bújjak a közelgő tank elől. De harci jármű nem jött és a hangorkán is elült a robesz távozásával.
Nem lehet a poszthoz hozzászólni, pedig lenne 1 kérdésem. Nem akarnak az ottósok a B125 kezdeményezésre harapni, hogy ennyire küzdenek a dugódíj ellen?
Szénhidráttal rakom oszt?
Powered by ALPSKO mleko
"Az a szerencséjük, hogy
"Az a szerencséjük, hogy fúj a szél. Különben elég lenne készíteni 1 képernyőmentést a szmogtérképről, feltenni valahová és linkelni."
Ilyen alapon a fatüzelést is betilthatod, sőt...
Óriási a fatüzelés
Óriási a fatüzelés részesedése Budapest lakásainak fűtésében. Bezzeg a gépjárművek mind hidrogénnel mennek.....
Ráadásul 35 fokban mindenki fűt, azért mértek tegnap 116% PM10 koncentrációt a belvárosban...
Szénhidráttal rakom oszt?
Powered by ALPSKO mleko
Hiába mondod neki, úgy sem
Hiába mondod neki, úgy sem érti!
---
fekete fixi, fehér országúti
Hát igen, ez a baj. Hogy
Hát igen, ez a baj. Hogy nem értitek :(
Az megvan, hogy a 4-es
Az megvan, hogy a 4-es metrós EU-támogatás feltétele a dugódíj?
Mondjuk a Margit-hídon is feltétele volt a kétoldali bringás infra, oszt lett belőle a semmi, ezt is megoldják majd.
Egyelőre elképzelni sem tudom, technikailag hogyan akarják megoldani. De azt hiszem ők sem.
A 4-es metrónak a P+R
A 4-es metrónak a P+R parkolók fejlesztése is a feltétele lenne, de láthatóan azok sem fognak jelentősen bővülni egy év alatt.
Nem túl nagy meglepetés hogy a sok feltétel közül figyelmen kívűl hagyjuk amire most pénzt kellene költeni, viszont bevezetjük azt ami hoz a konyhára.
Jelenleg semmi sincs. Se
Jelenleg semmi sincs.
Se dugódíj se P+R bővítés.
Hőség meg uborkaszezon , az van. :-)
Mi az, hogy nincs
Mi az, hogy nincs P+R??!!
Most fogják Kelenföldön megépíteni Budapest legnagyobb P+R-jét. Autópálya + 4-es metró + kerékpártároló, nektek ez semmi?
---
fekete fixi, fehér országúti
Ja igaz, egy darab P+R
Ja igaz, egy darab P+R biztos megold mindent. Aki Isaszegről ingázik kocsival, majd eztán átvágtat a városon, hogy a kelenföldi P+R-ben le tudja tenni a kocsiját és fel tudjon szállni a metróra. Elég mondjuk hajnal 4-kor elindulnia, hogy talán legyen még helye a parkolóban.
Ne legyél már hülye
Ne legyél már hülye kérlek.
Ha 4-es metróról beszélünk és az ahhoz kapcsolódó P+R-ről, akkor ne kezd a város másik végét belekeverni. :)
---
fekete fixi, fehér országúti
Ne legyél már hülye
Ne legyél már hülye kérlek.
A dúgódíjról beszélünk és az nem csak a 4-es metró vonalán lesz - ha lesz...
Azt nem értem ha ennyire
Azt nem értem ha ennyire csodaszer ez a dugódíj, akkor miért csak 2-3 városban van ilyen?
Hogy szabhat a drága EU ilyen feltételt, miközben alig néhány városban van ilyen az EU-ban?
Mert máshol mindenki
Mert máshol mindenki biciklizik, csak Budapesten vannak még dugók!
Ohh, wait...
Lehet, hogy a
Lehet, hogy a hidrogénmeghajtás a legrosszabb a világon, mert csak 2-3 városban használják buszokban?
Ohh, wait...
Vagy talán idő kell még a jó ötletek elterjedéséhez is?
---
fekete fixi, fehér országúti
http://richpoi.com/cikkek/uzl
http://richpoi.com/cikkek/uzlet_gazdasag/dugodijak-es--tervek-europaban....
Ezt dobta fel a Google elsonek. Eleg friss, es jol lathatoan nem kijelentheto, hogy 2-3 varosban van ilyen, ugyanis egyre masra tervezik bevezetni sok helyen. Olyan orszagokban-varosokban is, ahol alacsonyabbnak gondolom a legszennyezest, es kulturaltabbnak az embereket. (Keresztezodesbe ragadas, fejlettebb ertelmi szint jarmuvalasztashoz, stb.)
Azt amugy nem tudom, hogy a dugodij mennyire feltetel, es mennyire vallalas. Mert a legszennyezettsegre tettek vallalasokat, azert nem lett elvileg buntetve az orszag korabban. Viszont valahogy el kell erni a vallalasokat.
"A kerékpáros koncepció célja, hogy Budapesten minden embernek meglegyen a késztetése, magabiztossága és lehetősége a kerékpározásra, korra, képességre és kulturális háttérre való tekintet nélkül. Nagyra törő törekvésként a kerékpáros közlekedés részarányának 2015-ig 15% való növelését fogalmazza meg."
http://www.uvt.bme.hu/kerekpar/kerekparos_koncepcio_vitaanyag.pdf
Ilyenek is vannak, szoval eleg komplex a dolog. Vallalasok, elvarasok, stb...
"nem kijelentheto, hogy 2-3
"nem kijelentheto, hogy 2-3 varosban van ilyen"
nem igazán tudtam többet összeszámolni még ez a cikk alapján sem...
http://dugodij.hu/?page=hatte
http://dugodij.hu/?page=hatterinfo_reszletes
Kapasbol itt van 5, ezenkivul ott van pl. Amcsifold, ahol be akartak vezetni, de aztan megsem. Biztos azert nem, mert mindenki tamogatta, es nem a velt/valos ellenallas illetve lobbi nyomasgyakorlas miatt.
A cikk ugye irja, hogy jopar helyen tervezik meg, es olyan is van - nem a cikkben -, ahol maskent oldjak meg. Peldaul 200%-os adotartalom, stb.
Ha pl. az utobbit nezzuk, akkor mar igazsagosabb a behajtaskor fizettetni, pedig mindket modszernek van forgalomcsokkento hatasa.
ebből 2 EU, vegyük hozzá
ebből 2 EU, vegyük hozzá Milánót, az 3.
"jopar helyen tervezik"
én arról beszéltem hogy hány helyen működik a dolog, nem arról hogy hány helyen tervezik...
"Azt nem értem ha ennyire
"Azt nem értem ha ennyire csodaszer ez a dugódíj, akkor miért csak 2-3 városban van ilyen?"
Itt amugy nem irtad, hogy EU, de jo, oke, nyilvanvalo, hogy neked kell, hogy igazad legyen.
Szerintem egyebkent igenis mervado az is, hogy mashol is tervezik...
hogyha akkora csodaszer ez a
hogyha akkora csodaszer ez a dugódíj, akkor eu-n belül miért csak 3, és globálisan miért csak 5-6 városban van ilyen a jónéhányszázezerből?
remélem így már jobb...
Mert politikailag rossz
Mert politikailag rossz döntés.
Aki bevezeti, arra emlékezni fognak az autósok.
Dehát biciklizni _annyival_
Dehát biciklizni _annyival_ sokkal jobb, mint a dugóban ücsörögni! Biztos hálás lenne mindenki érte, nem?
Nem mert, a rendkívül
Nem mert, a rendkívül ostoba emberek azt se tudják felfogni ha jót tesznek velük.
Amikor leszoktam a dohányzásról olyan havi 2000-ret takarítottam meg, amikor eladtam a motoromat meg olyan 4000-ret, igaz 76 ft volt a benzin.....400ft/literrel ottókázni nekem a drogos kategória.
Ha a Szaudi királyi családban lenne egy kis jó érzés, minden évben köszönő kártyát küldene az összes magyar belsőégásű használónak hogy ekkora erőfeszítés árán is ilyen szépen igyekeznek a luxusberuházásaikat finanszírozni.Meg Putyin is küldhetne legalább az ortodox karácsonykor egy üveg vodkát és lapot:"Szpasziba vengerszkij tovaris!"
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Csak az tudja eldönteni,
Csak az tudja eldönteni, hogy melyik a jobb, aki mind a kettőt próbálta.
Neked jobb?
Te hálás lenne lennél érte?
Nekem elég volt az anyós
Nekem elég volt az anyós ülésen araszolgatni, de van aki nem hiszi el hogy nem ő a fő Mortal Combat hős csak ha egy helyi Tyson veri szét a fejét.
Sokszor voltam dühös hogy valami bekövetkezett vagy nem aztán pár év múlva rájöttem mekkora mázlista vagyok....
Nem azt állítottam hogy okosabb vagyok náluk csak azt, hogy lehet át kellen már gondolni néhány szent tehenet az életükben, és ami történik igenis nekik is jó, mert ők is s füstben ottóznak pl, és ők is rákosak lehetnek tőle....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nem neked szántam a
Nem neked szántam a választ, hanem Shag-nek.
A szent tehenemet leraktam több mint két éve, nem etetem már, az istállóból is kiraktam az udvarra, mert kellett a hely a bicikliknek.
A politikai vonzatat mar
A politikai vonzatat mar irtak, bar ugye most volt jopar olyan lepes, aminek a politikai vonzata... Na de hagyjuk most a sok uj csodaadot, amikbe egyebkent ugy gondolom, konnyebben beletorodnek a nepek, mint a dugodijba torodnenek.
Ez ugyebar egy olyan dontes, ami latvanyosan huzna ki penzt az emberek zsebebol, igy az emberek jobban kuzdenek ellene. (Amugy az is erdekes, hogy ez ellen kuzdenek, de pl. a biztonsagosabb kozlekedesre vagy az egeszsegesebb eletre tesznek nagy ivben. Prioritasi problemak...)
Kuzdenek akkor is, ha osszessegeben jobb lenne az "ellenalloknak" is, hiszen sok esetben azok is sirnak, akik jobban jarnanak. Fura divat, vagy nem tudom...
Peldaul a fuvarozok sirnak, hogy fizetni kell, de itt a jelek szerint megall a tudomany. Nem tunik ugy (soha sehol senki nem irt ilyen peldat, de persze biztos vannak kivetelek), hogy utanaszamolnanak annak, hogy mennyi idot megsporolnak azzal, ha nem a dugoban rohadnak, hogy lenne parkolohely, es nem kene keresgelni, vagy egybol veszvillogozni, ezzel is csak dugot generalva, stb. (Azt most hagyjuk, hogy ilyen esetben megusznak a buntetest, mert most sincsenek megbuntetve, de egy ertelmes orszagban ez is szempont lenne, mert folyamatosan kapnak a buntit.)
Beirjak, hogy 6000 forint lesz egy kilo kenyer, mert a pek nem jut be a varosba, es el van intezve. Ugyanezeket a hulyesegeket szajkozzak azok is, akik felnek attol, hogy dragulast hoz a rendszer, ha a fuvarozokat is "megsarcoljak". En egyebkent oket (marmint a fuvarozokat) beengednem (pl. atutazas eseten fizessen, stb - ki kellene talalni alaposan, mert akkor hozna 1db kenyeret az elelmes, es bedobna a Pista ba'nak, es maris nem lenne atutazo :D), termeszetesen bizonyos korulmenyek meglete eseten, mert kulonben hirtelen mindenki furgonnal kezdene el jarni, es pek lenne a szakmaja :) Mint a car pool lane is ugye, ahol az okosok mar kijelentettek, hogy vesznek guminot az anyosulesre, rokikartya, stb. Szoval jol at kene gondolni, hogy ki es hogyan kaphat mentesseget.
Aztan... A berogzult szokasokon valtoztatni sokaknak meglehetosen nehezere esik. A dohanyzast tudnam peldanak hozni: van aki megfogja es leteszi, es van aki honapokig vagy evekig kolt mindenfele csodaszerekre, hogy potolni tudja, es vegul nem tud leszokni, csak kidobott egy csomo penzt az ablakon, es vegul vagy elfogy a penz, es kenytelen letenni, vagy felad mindent, hogy fuggo maradhasson.
Megint masok (alanyi jognak tekintik az autoval munkaba jarast, az autot statuszszimbolumnak tekintik, esetleg kompenzalas miatt autokaznak, illetve ide sorolhatoak a wc-re is autoval jarok, stb) visszalepeskent elnek meg, ha le kene tenni az autot. Eleg hangos csoport, annak ellenere, hogy fogyatkoznak, bar nyilvan ebben a bedolt hitelek meg a benzinar jatsza a jelentosebb szerepet, es kevesebb esetben a korabbinal erettebb gondolkodas. Foggal-korommel kuzdenek minden forintkiadas ellen, ami plusz, de nem gondolnak arra, hogy lehetne tenylegesen sporolni. Ismerek en is ilyet, es valoszinuleg nem egy es nem ket ember van, aki kifizet majdnem egy komplett havi fizut azert, hogy autoval jarhasson tovabbra is. Keruloutakon mennek, hogy kikeruljek a BKV-ra atszallasi lehetosegeket, stb. Hidd el, ok sikernek konyvelik el, ha nem novekedik tovabb a terhuk, tehat ellenallnak.
Aztan... Nem minden varosban szukseges a dugodij bevezetese, mert nincsenek dugok, es/vagy a legszennyezettsegi problemakat megoldja a termeszetes klima. De szerintem ezt te is tudod...
Es meg biztos van kismillio ok, amit fel lehetne sorolni, hogy mashol miert nincs...
Amugy volt egy ilyen is, nem
Amugy volt egy ilyen is, nem sokkal a TC cikk elott...
http://vastagbor.blog.hu/2012/06/19/dugodij_nelkul
Azt mar megjegyeztem mashol, hogy a 4-es metros EU-s penz elvetelet a legszennyezes leszarasakor (nincs ra jobb szo) mar beigertek, tobbszor is.
A cikk pedig eleg sok sebbol verzik. Peldaul mennyire lehet komolyan venni egy olyan embert, aki szerint annak a szavara kell adni, aki 130-ig tolja neki lakott teruleten belul, hogy elerjen egy zold lampat? Es gondolom csak azert nem tovabb, met 130-al mar elerte...
Arrol nem beszelve, hogy ugy ir az 1 evrol, mint felkeszulesi stb idorol, mintha nem lenne tema evek ota a dugodij, meg mintha nem lenne dugodij.hu, ahol kozvelemenykutattak, stb. Meg mintha nem azert huztak-halasztottak volna korabban a dugodij bevezeteset, amikor meg olcso volt a benzin, es mindenhol dugok voltak, mert nagy volt az ellenallas.
A budaorsi buszsavval meg mindket oldal peldalozik, ami kulonosen patkany dolog, tekintettel arra, hogy a kedves gepjarmuvezetok es a lobbi hisztije miatt lett visszafujva a dolog, mert uristendugolettnemszoltakelore... (Megint megjegyeznem, hogy aki masnap buszra szallva arra szamitott, h buszsav, es hamar beer, az koppant, es allhatott a dugoban. De azok nem szamitanak embernek...)
Na, akkor kellett volna bevezetni a dugodijat, legalabb arra a szakaszra...
a kedves gepjarmuvezetok es
a kedves gepjarmuvezetok es a lobbi hisztije miatt lett visszafujva a dolog
A Fidesz belső erőviszonyai miatt lett visszafújva, nem?
Jávor Tamás
Arra gondolsz, hogy pl.
Arra gondolsz, hogy pl. Budaors polgarmestere szerint a dontes megkeseritette az agglomeracioban elok eletet? Nyilvan arra a napi partizezer tomegkozlekedore gondolt, akiknek kenyelmesebb lett volna a bejaras.
Vagy a szekesfehervari majomra, aki a dontes utan levelet irt Tarlosnak, es kozolte, hogy neki, mint videki polgarnak, kenyelmetlenebb lett a feljutas? Biztos nem autoval jarkal...
Meg persze bejelentette, hogy Szekesfehervar szivesen lenne az orszag fovarosa :)
Ezt utobbit lehet Fideszes belso ellentetnek is tekinteni, de ha a budaorsi az pl. elvileg fuggetlen...
Es tettek mindezt 1 nap utan, eselyt sem adva annak, hogy az emberek lereagaljak a valtozasokat, es alkalmazkodjanak.
Ettol lett amugy igazan szanalmas az ugy, meg persze h a Tarlos visszafujta. Lehet, hogy belso nyomasra tette, de nem a belso, tomegkozlekedo nyomasgyakorlok miatt...
A benzin ára mindig annyi
A benzin ára mindig annyi lesz, hogy délután 5kor a Nagykörút épppont beálljon.
Biztos én nem figyeltem eléggé, de lassan 400 alatt lesz újra, miközben nem olyan rég már jóval közelebb járt az 500-hoz, mint a 4-hez.
Azért azt elképzeltem
Azért azt elképzeltem most, hogy az OPEC elnökei összedugják a fejüket, aztán kiszólnak a titkárnak:
- Rasid, hogy áll most a Teréz körút?
- Az még jó, de a Blahánál állnak!
- Akkor ma nem emelünk árat.
:))
--------------------------
www.barzongorista.eu
Nem is igaz! A világpiaci
Nem is igaz!
A világpiaci olajár a budapesti CM felvonuláson résztvevők számával fordítottan arányosan változik. Félnek, hogy még a végén elfelejtenek az emberek autót vezetni. :D
---
fekete fixi, fehér országúti
Dugódíj kell. Már kb. 20
Dugódíj kell.
Már kb. 20 éve gondolkodom rajta, hogy a nagyzoló, és közben a környezetünket tönkretevő személyautósok legalább fizessenek csak. A bibi csak az, hogy a dolog igazságtalan lesz, mert vannak olyanok is, akik számára józan ésszel megkerülhetetlen az autó, pl. mert az a munkaeszközük: anyag/eszközszállítás, repi stb..
Szóval itt tegyen igazságot az ember!
A cél addig is (legalább) a belvárosi forgalom csökkentése lenne a tömegközlekedés finanszírozásával párhuzamosan.
A hídpénznek ehhez szinte semmi köze, éppen csak növelné a dugót.
A bibi csak az, hogy a dolog
A bibi csak az, hogy a dolog igazságtalan lesz, mert vannak olyanok is, akik számára józan ésszel megkerülhetetlen az autó, pl. mert az a munkaeszközük: anyag/eszközszállítás, repi stb.
Volt korábban egy cikk a Totalcaron, amit László János írt, és alatta egymás torkának esés, közte viszont egy nagyon jó hozzászólás (részlet):
"Miert van az, hogy mindenki iszonyatosan siet, oltonyben dolgozik es allandoan targyalasra / ugyfelhez jar, viszont az osszes tobbi blogban meg azon sirnak, hogy nincs eleg penzuk? :D"
Nekem a magyar nyelvű közéleti témájú internetes világot úgy-ahogy ismerve és szenvedve pontosan ez a véleményem a dugódíjról (és a benzinárról és a jövedékiadó-tartalomról is). :-)
Jávor Tamás
Itt aztán tovább
Itt aztán tovább bonyolódik a helyzet, mert a hétvégén Ladával szekrényt szállító "kisember" nagyban eltér a gyerekekkel napjában sokszor és sokfelé logisztikázó családanyától. Utóbbi pl. hétköznap és csúcsidőben közlekedik, a szeptemberi iskolakezdésben csúcsosodik.
Egyébként azon gondolkoztam, hogy - a fenti példából is adódóan - lehetne egy szünnap akár hetente a dugódíjban, avagy időben, pl. napszakilag is differenciálhatnák a fizetést, és ez szolgálhatna valamit az igazságosság ügyében.
Egyelőre azon megy a
Egyelőre azon megy a zsezsgés hogy hogyan tudják kiherélni, mert a lé jó lenne, csak melózni ne kéne ennyit vele...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Aki néha szekrényt
Aki néha szekrényt szállít, az csak néha fizet. Aki árut szállít, annak az áru értékéhez (+ egy;b k0ltségekhez) képest kevés a dugódíj. A vízszerelő meg az 5000 Ft-os kiszállási díjat felemeli 5100 Ft-ra, mert néha a belvárosba hívják és esetleg úgy taktikázik, hogy minél kevesebbszer kelljen fizetnie. Nem történik tragédia, egyszerűen az autózás belső költsége magasabbá válik ott ahol a külső költség magasabb.
Az nem túl ütős érv egy
Az nem túl ütős érv egy új közösségi hozzájárulás mellett, hogy "úgysem nagy az összege, főleg ehhez meg ahhoz képest". (Múlt: vizitdíj, felsőoktatási tandíj; jelen: telefonadó; jövő: pénzügyi forgalmi adó...)
Jávor Tamás
lehetne egy szünnap akár
lehetne egy szünnap akár hetente a dugódíjban
Szerda dugónap, vagy spórolósnap/csórónap :-)
És ez igazságos lesz azokkal szemben, akiknek aznap is közlekedniük kell, de nem fogják tudni megtenni, mert a 7 napnyi párszáz forintot sajnáló városjáró 1 napra sűrűsödik össze? Szerintem leggyakrabban havonta legyen szünnap.
Jávor Tamás
Létezik olyan Budapestnél
Létezik olyan Budapestnél nagyobb város, amit szinte teljesen sétáló utcává tettek. A polgármester a második választást 80%-kal nyerte meg.
A város Délamerikában van.
Nem meglepő. Ott amúgy
Nem meglepő. Ott amúgy sincs pénzük az embereknek autózni.
:)
Ja kár hogy Délamerikában
Ja kár hogy Délamerikában több helyen etanol világ termelők, és hozzánk képest leszarják a kőolaj árat mert van saját forrás+ sokkal nagyobb mértékben keverik hozzá mint nálunk.Ráadásul ezrével rohangál az utángyártot WV bogár ami olcsó és strapagíró.....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Akkor a magyar autósok
Akkor a magyar autósok kevés adót fizetnek, mert Dél-Amerikához képest sokan vannak. Dugódíjon felül még levegőhasználati díjat is fizessenek, hisz pazarolják az élővilág elől az oxigént :))
Szénhidráttal rakom oszt?
Powered by ALPSKO mleko
http://msn.mainap.hu/itthon/v
http://msn.mainap.hu/itthon/videkre-is-kovetelik-a-dugodijat-17141/
és milyen igazuk van...
En is neztem, es amugy igen,
En is neztem, es amugy igen, sokmindenben igazuk van. Mondjuk a budaorsi majom jobb lenne ha nem peldalozna a budaorsi buszsavval, ami ellen nagyon hadakozott, es csak boritekolta, hogy meg egy jo ideig inkabb autot valasszon a tomeg.
Viszont az ilyen felhaborodasokbol lesz pl. "sulyado" (hivjuk, aminek akarjuk), ami azert igazsagos, mert mindenki fizeti. De akkor meg az a baj. Emelhetnek a benzin arat is, azt is mindenki fizeti, de az is baj lenne. Akkor emeljek mindenkinek, kiveve a fuvarozokat (es/vagy akik kedvezmenyt kapnanak a dugodij alol). Hirtelen mindenki fuvarozo lenne...