Vasárnap van hőség,és lassan hazaszállingózik a nép egy része, és ma este elkezdik felrakni, hogy merre túráztak, mit csináltak és kikkel.
Erre gondolván jutott eszembe, hogy bemutatom, nekem milyen kellemesen telt a vasárnap jó része.
Előre bocsájtom, hogy utálom a Hollandokat, de mind!
Rettenetes horrofilm az összes.Nehézkesek, ingatagok,hatalmasok,és valami avítt régimódi stílust képviselnek valami hihetetlen praktikátlansággal.De olyan szinten, hogy a Bajor műszaki egyetemeken ezért a tervezésért nem egyest adnak, hanem a dékán SS egyenruhát húz és a pincében lövi tarkón a diákot, hogy kifejezze a beadott munka iránti mérhetetlen undorának a mértékét.
Mai eset:
Egy ismerősöm megkért hogy ugyan cseréjük már le holland bringáján karambolban elhalálozott Super Gránát kontrás aggyal szerelt hátsó kerekét egy újra.
Némi tanácstalanság után egy Sachs T3-as kontrás agy+ rozsdamentes Sapim küllők+és hozott Zac Pro trekking felni-Rubena V66 abroncs lett a kiválasztott megoldás.
Kerék el is készült és teljes nyugalommal szemléltem a járművet az új kerékkel, hiszen láttam már holland bicajt Sachs T3 vagy valamely előddel szerelve.
No ez Bruce Lee stílusú nyugalom el is szállt az első megszerelésnél.
Azt eddig is tudtam, hogy a holland sajátossága, hogy a szerelése egy kb 5-8 éves gyereknek gyártott társasjáték teljes lejátszási idejével vetekszik, és több a csavar benne mint a terminátorban amikor kettévágja a sajtológép, de azt a korábbi élmények alapján nem sejtettem, hogy a sok vacak ( csomagtartó-támasz-sárvédőpálca-láncfeszítő-gumipók rögzítő fül) úgy felzabálja a helyet hogy az agyváltó 2 db kb 2mm-es körmös alátétjének beszerelése után alig marad 4 db menet a tengely rögzítésére!Ha nincs a láncfeszítő és a lánc akkor semmi erőteljes sincs ami rögzítse az egészet.
Azt mindig tudtam, hogy a Holland jó kereskedő nép,és tudják a vevői igényeket kiszolgálni, ennek nyomatékos jeleit véltem itt is fellelni, de kissé túlzásnak tartottam,hogy ez olyan fontos szempont, hogy a kerék rögzítése már ennyire slendrián legyen.
Azt egyáltalán nem értettem hogy kb 90 éve feltalált sárvédő és csomagtartó szemek felszerelése miért haladta meg a Holland ipar lehetőségeit, holott pl kiváló vízépítő mérnökök is.Mondjuk ha volt főnökömre gondolok akkor lehet hogy a folyadékokhoz tényleg jobban értenek, az ürge elképesztő mennyiségű-erősségű-típusú sört volt képes meginni egy este...
No első döbbent után azonnal arctámadás mellett döntöttem, és ezt jóváhagyattam a tulajdonos ismerősömmel is.
Első taktikai célként azt tűztem ki, hogy ne csak a szükséges tengely hossz mennyiséget tudjam előállítani hanem az egész förmedvény átalakítsam olyanra hogy ezután ne kelljen már a fél bringát szétszedni egy defekt miatt.
Második taktika cél az agyváltó hibátlan működésének biztosítása volt.
Harmadik taktikai cél az hogy a rögzítés az ismerősöm igénye szerint egy 25 kg-os izgő mozgó gyereket is megbírjon.
Negyedik taktikai cél hogy a korrózió ne támadhassa meg az elkészült munkát.
Hazudnék ha nem azt állítanám, hogy nem péntek óta totyogtam körbe rajta.Nyilvánvaló volt, hely csak a papucsok felett van, viszont a sok lom nem volt bárhogyan és bárhová átrakható.
A vége egy érdekes formájú lemez betoldás lett a papucsok felett, és részben erre, részben a saját eredeti konzoljára sikerült felrögziteni mindent úgy hogy minden elem a többitől függetlenül is szerelhetővé vált, és a kerék szerelés végre tényleg csak a kerékszerelésről szól.
A csomagtartót 2 db M6-os csavarral sikerült rögzíteni az az összesen 12 mm anyag tartja akárcsak bármelyik csomagtartót.
Külön csavarozott kivitelű lett a sárvédő pálca és a gumipók rögzítése is.
És hogy miért írtam ezt a blogot?
Hogy az összes Holland tulaj aki hajlandó szerelni is (és szakmabeliek)és akinek van egy kis fémes vonzalma, lássa, van élet a szélmalmokkal behintett látóhatáron túl is.
Akit érdeklenek a részletek azok itt megtekinthetik a kivitelezés stációit, képaláírásos magyarázatokkal, a többiek idejét nem rabolnám tovább:

https://picasaweb.google.com/106837538605117900304/2012Junius17

Hát nekem ilyen volt a vasárnapom eddig.Magányos bringás csajok, nem akar valaki meglátogatni? A vezeklős rész meg volt ma, jó lenne már lazítani is kicsit...:)
Mindenkinek további kellemes hétvégét.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Miló01 képe

Eleje és a vége tetszett.

Eleje és a vége tetszett. Nekem is hasonlóan telt a napom. Tegnapi túra miatt kicsit besokaltam:(

2
Frenki képe

Miért mi volt?Beszart a

Miért mi volt?Beszart a váltó?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

3
Miló01 képe

Nem szart be, csak

Nem szart be, csak ugyanolyan monotomon telt a napom, mint neked. Este egy kis cangázással.

4
Frenki képe

Nekem muszáj volt mert már

Nekem muszáj volt mert már nem bírtam együtt élni ezzel a tankhajóval, de te miért nem béreltél egy pár szilikon cicit ha annyira unatkoztál? Jót tesz a keringésnek...:)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

5
Miló01 képe

Hehe, más volt, szombaton

Hehe, más volt, szombaton mentem egy nagyobb karikát. 242km-t és másnap még fájt mindennem, szédültem. Aztán estére valamelyest elmúlt. Ezért inkább itthon pusztultam:( Emlékszel erre hívtalak:)

6
Icarus képe

Akkor ezért léptél le

Akkor ezért léptél le tegnap annyira hamar :)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

7
Miló01 képe

Nem azért, akkor kise

Nem azért, akkor kise mentem volna. Egyszerűbb és prózai oka volt annak, hogy hamarabb leléptem:(
Mégpedig, hogy defektem volt.

8
monster képe

Kb. mint egy Pannóniát

Kb. mint egy Pannóniát szerelni egy modern motorkerékpárhoz képest. 10 csavart kicsavarni, csöveket lekötni hogy valamihez hozzáférjen az ember, az új gépeken meg egy békazár kiold, tank felhajt zsanéron és kész, minden ott van.
Én láttam olyan képeket, hogy defektet kerékkiszedés nélkül ragasztottak, pláne ha ilyen letámasztón stabilan megáll a bringa.
http://www.flickr.com/photos/salyangoz/2461663307/
:-((-------))-:

9
Frenki képe

Azt én is ismerem de itt

Azt én is ismerem de itt más volt a gond.Egyébként a letámasztója is egy fos oldalirányba már az alsó rögzítést nem peremezett lemezből oldották meg csak ívesen van meghajlítva a lemez.A kerete sarkai sincsenek csomólemezelve naná hogy ha én ráülök az egész eldől oldalra mert elhajlik a fém.Komolytalan az egész, nagy nehéz, és használhatatlan.Komoly parasztság valakit felültetni ilyen magas súlypontra majd a kezébe nyomni egy kb 400-as kormányt de angol stílusú túrakormánnyal, ma este vagy kétszer majdnem eldőltem vele, pedig sokat megyek és sokfajta gépen, nem szokásom elesni.Ritka irányíthatatlan egy szar.Ha rángatom a kormányt kicsit oldalra, mintha kormányoznék, beleng a marha nagy váz, hiába a méteres kormánycsapágy ház.Kíváncsi vagyok vajon egy rosszabb macskakövön mit alkothat?
Szélmalom építés:5
Facipő faragás:5
Tulipán kapálás:5
Hajózás:5
Kereskedelmi ismeretek:5
bringa készítés:3, de csak azért mert bringát csinálnak az indiaiak meg a pakisztániak is....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

10
monster képe

Azért ezekre a holland

Azért ezekre a holland gépekre lehet 5öst adni:
http://www.koga.com/koga/#5
Szerintem a hollandoknál azért pörögnek ki ilyen lassan az 50 éves design-jú gépek, mert rengeteg van belőlük, be van rájuk állva a szakma. A kerékpárjavítás számlát meg el lehet számolni a melóhelyen, adóból levonni, ugyanúgy mint a benzinpénzt.
:-((-------))-:

11
Frenki képe

Ennek ellenére nem ismerem

Ennek ellenére nem ismerem a márkát, vagy én vagyok tájékozatlan, vagy a piac nem tartja annyira jónak, vagy még nem ismerik milyen.Egy S works-ot ismerek, vagy egy Meridát is és tudom hova rakni a palettán, erről beszélek.
Látod ha már tavaly a CM új célját keresgéltük, lehet hogy ilyeneket is kellene forszírozni nem csak infrát, nálunk is lehessen valami költséget jóváíratni bringázásból.Emlékszem a patikakártya hogy megtolta a dolgot anno pl.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

12
monster képe

Lánykori neve Koga Miyata.

Lánykori neve Koga Miyata. Illik ismerni kerékpáros szakmában. A Miyata csinálta Japánban kézzel a vázaikat, nagyképűen "örökgaranciával". Már kommerszebb a márka, de még topban van.
https://picasaweb.google.com/papp.daniel.istvan/KogaMiyataAKAPiroska#564...
:-((-------))-:

13
Frenki képe

A Koga Mitaya-t ismerem

A Koga Mitaya-t ismerem speciel csak ezt a gépet nem amit feldob a link.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

14
chicoye képe

Jó, hát nem lehet mindenki

Jó, hát nem lehet mindenki olyan ügyes, mint én. :P

----------------------
Sohasem állítottam olyat, hogy normális vagyok.

15
Hotyhogy képe

Tengergát építés:

Tengergát építés: 5*
Hegyi turizmus fejlesztés: 1

:D

16
Peta képe

Foci: zéró xd A "terror"

Foci: zéró xd
A "terror" zenei stílusban viszont szintén jeleskednek, ez pl elég zsír:
http://www.youtube.com/watch?v=INaoWDoEczI

Megint jónak mondom, mi? :D

17
Frenki képe

Szörnyű mint a

Szörnyű mint a bringájuk....ahogy öregszem a társadalmi megmondós klipek helyett egyre inkább tolódik a bikinis csajosok felé az ízlésem.Tényleg öregkorra tanulja meg az ember mi a fontos....:)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

18
monster képe

Egyfelől a megoldás

Egyfelől a megoldás teljesen harmonizál a kerékpár alapdizájnjának kókányosságával, másfelől nem megy át a veteránvizsgán mert alapdolgokban változtatta meg az eredeti szerkezetet. Mondjuk az agy típusváltása után ezek mér apróságok.
Milyen agy volt benne eredetileg?
:-((-------))-:

19
Frenki képe

Supergárnát hibryd. Ez a

Supergárnát hibryd.
Ez a gép semmi, Holland import, levágva ott valami lakatról, ide lomizva,átszabva ide, az eredeti agyat kifűzték és akkor tették be talán a Reciklinél, vagy a Roket bikes nél a Velosteelt.Egy hónap alatt meghalt a kontra szerkezet! Ekkor került hozzám.Miután a Velosteel ugyanaz a licnesz mint a Gránát=Sachs torpedo, ezért simán elkezdtem a tulaj használ a saját új Super gránát alkatrészeivel és az eredeti Velosteel alkatrészekkel tuningolni.Sikerült is egy rárúgósan de blokkolva fogni tudó kontrát összehozni.Erre ey hónapra rá elgázolták.Egészen addig azért álltunk mert a tulaj az eredeti vasfelniket akarta megtartani, de annak meg semmi tartása nincs, szimpla acél.Az ottós megoldotta.
De ez is...szegény felhívott beáraztuk mennyi lehet, megegyezik a gázolóval, adatok felír-valami ügyvéd-erre a pacák nem fizet...hogy kapja be...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

20
Vegaaa képe

csak óvatosan. próbáltál

csak óvatosan. próbáltál már olasz alkatrészekkel ellátott bringát szerelni?
____________________________________________________
Schwinn Csepel Adrenalin országuti, Chevrolet Kalos 1.4, Jungheinrich EFG 110-115 ;)

21
Frenki képe

Tegnap ugrott be a szomszéd

Tegnap ugrott be a szomszéd pont valami olasz cuccal,le volt homokolva fogalmam sincs mi volt.
Az ész megpróbált felrakni egy 600 -as hajtóművet egy olasz középcsapágyra.Csodálkozott hogy lelazul....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

22
Nincsmáritttöbbé képe

Nah ezért szerelek csak

Nah ezért szerelek csak modern gépet és lehetőleg minél egyszerűbbet (fixi).

Nem lenne türelmem ennyi sz*p*shoz :-D

Valószínűleg közrejátszik, hogy szeretem tökéletesre összerakni a gépeket, nem csak úgy, hogy elguruljon...